[ Nebojsa Milanovic @ 06.11.2016. 19:13 ] @
Smorio sam se sa raznoraznim netačnim manometrima, da ne nabrajam kojim sve, pa odlučih da kupim neki kvalitetan, ali izbor gotovo da ne postoji.

Imate li neku ideju/preporuku, mislim da bi bilo korisno svima.
[ bakara @ 06.11.2016. 19:34 ] @
Zato sto trazis na pogrenom mestu

Ne znam koliko si planirao da potrosis, ali ako hoces da kupis kvalitetan manometar to treba da gledas medju biciklistickom opremom, jer je drumskim gumama jako bitno koliki je pritisak.

Evo ti na brzinu:
http://probike.rs/pumpe/Merac-pritiska-analogni-Giyo
http://probike.rs/pumpe?product_id=91

S tim sto bih ti ja preporucio da kupis kvalitetnu pumpu koja ima precizan manometar, recimo:
http://www.beosport.com/specia...-hitter-ii-flr-pump-blk_106851

I onda zaista neces vise nikada na pumpi naduvavati gume.
Samo pazi da ne prepumpas, misleci da ove pumpe ne mogu da naduvaju auto gume
[ Nebojsa Milanovic @ 07.11.2016. 16:24 ] @
Ovaj digitalni Schwalbe sam već bio snimio, a jasno da bih voleo celu pumpu sa takvim meračem, ili boljim. Taj Schwalbe je verovatno nešto najbolje što se kod nas može naći.

Bio sam između ostalog kupio Mischelin pumpu koja nije izgledala loše, bila je masivna ali se i ona raspala posle godinu i nešto, a i njen manometar nije bio tačan.

Ova pumpa, ovolika, baš i ne izgleda privlačno, najbolje bi bila neka nožna sa tačnim meračem.

Osim toga pitanje je koliko ova velika ima tačan merač, jer ima jako dugačko crevo u kome pritisak pada, a i pritisak koji će da pokaže zavisi od toga koliko se crevo uvrće i slično. Verujem da je najtačniji sam manometar koji se kači direktno na ventil.
[ veselinovic @ 07.11.2016. 18:06 ] @
Ocitani pritisak na kraju crijeva nema nikakve veze sa duzinom i presjekom crijeva.
Naravno, kad se zavrse prelazni procesi.
U statickom rezimu moze crijevo biti tanko 1mm i dugacko 100 km pritisak ce biti isti.
[ bakara @ 07.11.2016. 20:52 ] @
Citat:
Nebojsa Milanovic: Ovaj digitalni Schwalbe sam već bio snimio, a jasno da bih voleo celu pumpu sa takvim meračem, ili boljim. Taj Schwalbe je verovatno nešto najbolje što se kod nas može naći.

Bio sam između ostalog kupio Mischelin pumpu koja nije izgledala loše, bila je masivna ali se i ona raspala posle godinu i nešto, a i njen manometar nije bio tačan.

Ova pumpa, ovolika, baš i ne izgleda privlačno, najbolje bi bila neka nožna sa tačnim meračem.

Osim toga pitanje je koliko ova velika ima tačan merač, jer ima jako dugačko crevo u kome pritisak pada, a i pritisak koji će da pokaže zavisi od toga koliko se crevo uvrće i slično. Verujem da je najtačniji sam manometar koji se kači direktno na ventil.

Analogni meraci su precizniji od digitalnih, i pritisak nece opadati na crevu ako je valjan ceo taj spoj.

Ovo je ta michelin pumpa:
http://www.beoguma.com/michelin-digitalna-nozna-pumpa
Imas i analognu koja je jeftinija...

Ozbiljne pumpe ne izgledaju tako, vec bas kako sam ti pokazao.

Znaci metalna pumpa, metalno postolje, metalno telo, gumeno crevo, masivan ventil i kvalitetna drska, sa tim mozes da naduvas gumu za kamion, a za auto mozes bez napora i da prepumpas.
I na kraju mozes i svojim unucima da je ostavis u nasledje, to ne moze nikako da se raspadne, i vrlo je precizna u merenju.

jednino sto nije za gepek auta, ali za garazu i dvoriste jeste:


[ Nebojsa Milanovic @ 07.11.2016. 21:11 ] @
Jeste, to je ta Michelin, samo je moja bila stariji model sa analognim meračem, praktično ista kao ta. Nije nešto bolja od ovih običnih Kineza (trenutno imam jednu takvu, kao prelazno rešenje).

I ja mislim da su analogni merači precizniji, prosto manje je pretvaranja pritiska do samog pokazivanja, način rada je sasvim prost i direktan.

Elem, znači predlažeš tu veliku? :) Ne bih je držao u autu, za to je neki mali Kinez, baš za garažu mi i treba.

Kako se zove taj model i da li je to jedina koja da kažemo da zadovoljava po pitanju kvaliteta?
[ bakara @ 07.11.2016. 23:00 ] @
Ja u autu drzim mali kompresor, on je jeftiniji od pumpe i sluzi za ne daj boze i ne prljas ruke ;)

Ova pumpa je za sve ostalo, za precizno duvanje svega i bez problema moze da naduva na veci pritisak nego bilo koji kucni kompresor.

Ovo sa slike je Lezyne i to je po meni jedna od najboljih kod nas ih ima samo polovnih, a najisplativije da neko donese iz nemacke novu tamo su najjeftinije.

http://www.lezyne.com/products-floorpumps.php

Ovde imas onu specialized, topeak, BBB, SKS, u sustini nema bas neki izbor tih kvalitetnih pumpi koje traju i koje mogu bez problema da izdrze velike pritiske i visoke su cene u domacim prodavnicama.
Preko imas vec od 20-30eur pa navise da kupis brendove koje sam naveo.



[ Nebojsa Milanovic @ 07.11.2016. 23:54 ] @
Realno nema šanse da mi donese neko od preko, okači linkove šta ima kod nas a da je dobro.

Nešto od toga ću uzeti pa ovde pišem iskustva.
[ HoT_Steppa @ 08.11.2016. 06:57 ] @
Zašto bi ti bilo ko donosio, naruči sam iz inostranstva.
[ Java Beograd @ 08.11.2016. 09:12 ] @
Ne kapiram kako je diskusija otišla na ručne pumpe. Mislim da ručno pumpanje guma, generalno "pada u vodu" jer ipak na 90% benziskih pumpi ima kompresora.

OK, na tim kompresorima manometri nisu tačni, ali ja sam uvek praktikovao pumpanje kompresorom "malo više" a onda ispuštanje vazduha iz guma uz precizno merenje sopstvenim manometrom.



A što se manometra tiče koristio sam tri tipa: sa izbacivanjem merne šipkice, običan analogni sa burdonovom cevi i digitalni.

1. Digitalni: ne smem da tvrdim 100% ali verujem da se 99% posto njih pravi sa istim tipom senzora i sa istim čipom. Tačnost je verovatno dovoljno dobra za namene, rade koliko rade - pa u đubre.

2. Sa mernom šipkom: imao sam jedan nasleđene od ćaleta, proizveden u Engleskoj sedamdesetih. Nisam ni bio svesan kakvo sam blago imao, pa sam ga bacio kad se gumica koja naleže na ventil pocepala, izraubovala od starosti. Eeee, da sam tad znao šta sad znam, popravio bih ja tu gumicu 100 puta. Kasnije sam kupovao neke nove sa mernom šipkom, ali, posle nekog vremena korišćenja, ili se ta čipka zaglavi, ili izleti skroz.

3. Analogni: i ja mislim da su ovi najtačniji, s tim što kod jeftinijih modela otkaže onaj mehanizam za blokiranje kazaljke u položaj izmerenog pritiska, pa kad manometar skloniš sa ventila - ne vidiš koliko je izmerio.



Posle nekog vremena prestao sam da insistiram na velikoj tačnosti manometra. Sada imam sopstveni, 25 litarski kompresor u garaži, i kupio sam onaj nastavak za pumpanje guma, kakav se najčešće može videti kod vulkanizera. Napumpam, izmerim usvajajući da je manometar tačan, i zaboravim. Uzgred budi rečeno, volim da napumpam na 0,1 bar više od propisanog
[ HoT_Steppa @ 08.11.2016. 10:10 ] @
Najjeftinije i verovatno i najbolje rešenje je da se proveri da li je neki manometar precizan na obližnjoj pumpi i uvek se dalje pumpa na istoj pumpi. Meni je ušlo u rutinu da kad god točim gorivo proverim i gume, to je 5 minuta posla. NIS-ove pumpe imaju fin digitalni manometar.
[ Java Beograd @ 08.11.2016. 10:17 ] @
Evo, mislim da sam baš ovakav imao.

http://www.pcltireinflation.co...1-7390-4acf-8f70-b54c4f50854b#

Sad bih mogao i da ga kupim, ponovo.
[ djoka_l @ 08.11.2016. 10:40 ] @
Ja sam od osiguranja dobio (uz kasko) mali električni kompresor. Sa druge strane, senzori za pritisak su mi u gumama i mislim da je njihovo očitavanje preciznije od bilo kog analognog manometra (ali je sporije, mislim da se stanje ažurira na 30 sekundi).

Oduševio sam se kada sam kod vulkanizera video kako mi svojim profesionalnim kompresorima dopumpavaju gumu, a očitavanje rade sa displeja u kolima. Sad, da li i oni više veruju onome što piše na displeju putnog kompjutera, ili je to više efekat za mene (da vidim kako su mi sve gume na deklarisanim pritiscima) nisam siguran, ali definitivno vrlo ozbiljno shvataju očitavanja sa ugrađenog senzora.

Ovde možeš da pogledaš gomilu takvih senzora. Oni mogu da se ugrade u gumu ili da se navrnu na ventil (i da strepiš da ih neko odnese). Može da se kupi instrument za očitavanje pritiska, a mislim da sam video i neke koji mogu da kominiciraju sa mobilnim telefonom, pa da na telefonu vidiš pritisak.
https://www.amazon.com/Tire-Pr.../b?ie=UTF8&node=2201763011
[ bakara @ 08.11.2016. 11:55 ] @
Citat:
Java Beograd:
Ne kapiram kako je diskusija otišla na ručne pumpe. Mislim da ručno pumpanje guma, generalno "pada u vodu" jer ipak na 90% benziskih pumpi ima kompresora.

Kolega Nebojsa je i biciklista, on je svakako znao i do sada da gume napumpa na pumpi.

I ja ih naduvam na pumpi, imam i kompresor, i mali analogni, i taj sa sipkicom, ali kada hocu fino da nacentriram pritisak ipak koristim rucnu pumpu sa manometrom.

Slazem se i da za auto nije bitna tolika preciznost, ali za bicikl jeste.
[ goat @ 08.11.2016. 17:24 ] @
.. za automobile manometar za proveru pritiska pneumatika ne treba da ima veću preciznost od 0,1bar, to ulazi u ono čuveno inženjersko dozvoljeno odstupanje od 5% za neki nominalni pritisak od 2 do 2,3bar

... za bicikle ne znam koji pritisak ide u pneumaticima, računam da nije mali (možda čak veći nego u automobilskim pneumaticima) premda pneumatik bicikla ima mali poprečni presek..

.. ja sam napravio kompresor za sopstvene potrebe, imam nekog pneumatskog alata, između ostalog i neki najjeftiniji "kineski" komplet sa pištoljem sa manometrom za pumpanje guma... poredio sam ga sa baždarenim manometrom, neverovatno - precizan je u manje od tih 5%...

... ko ima živaca (čitaj: dovoljno lud ) može da napravi spravicu, a da odabere neki manometar fi100 npr koji ima vrlo pouzdan mehanizam, a koji nije skup...


davanje 20-30E za dobar manometar je za mene (kir Janju) je previše
[ bakara @ 08.11.2016. 18:34 ] @
Citat:
goat:
... za bicikle ne znam koji pritisak ide u pneumaticima, računam da nije mali (možda čak veći nego u automobilskim pneumaticima) premda pneumatik bicikla ima mali poprečni presek..

Da, taj deo smo zaboravili...

Drumske bici gume se duvaju na pritisak od 9-12 bara zavisno od gume, a one rucne pumpe pumpaju i na do 16 bara, te pritiske lose pumpe nikako ne mogu da izdrze i bukvalno se raspadaju.

Radi ilustracije, gume na kamionima se duvaju od 6-8 bara, a kompresori na benz pumpama duvaju do 4 bara, oni prenosivi (kao na OMV pumpama) duvaju do 2.5 bara
[ Horvat I @ 08.11.2016. 18:45 ] @
3 bar normalno, do 2 nije bitno, 05 tpadnu jaja do kuće (4km) po klizavom 1-1,5bar
[ Java Beograd @ 09.11.2016. 06:39 ] @
Kamioni, jelda, koriste sopstveni kompresor za pumpanje sopstvenih guma.
[ Nebojsa Milanovic @ 09.11.2016. 15:36 ] @
Da preciziramo, bakara smatraš da je ona velika u Beosportu najbolji pazar kod nas?

Realno i nije preskupa, na popustu je, a dimenzije mi ne smetaju. Samo da je relativno robusna i da ima tačan manometar (ili da barem uvek isto greši...).
[ bakara @ 09.11.2016. 16:00 ] @
Da, ona je definitivno najpovoljnije sto se trenutno nudi, pa mi je privukla paznju.
Recimo taj model napolju se prodaje za 40 eur pa i skuplje, a beosport je dobio zastupnistvo za specialized pa valjda imaju neku racunicu.
U svakom slucaju prosetaj i vidi kakva je, pa makar je i ne kupio.

Ima i polovnih lezyne na cikloberzi, ali su cene od 30 eur, u svakom slucaju ispod 30 eur nema nista krsteno, samo kinezi.

[ vladd @ 09.11.2016. 16:12 ] @
Po meni je CNC nozna pumpa super. Bas sprava "za imati"

Sto se preciznih manometara tice, ocita je situacija da niko (opravdano) ne smatra da je potrebna neka velika preciznost merenja takve velicine. Vise je orijentaciona vrednost.
Pritisak ionako varira tokom upotrebe gume.

Za vecu preciznost, nakon sto se recimo definise pritisak koji ce se najcesce meriti, i ta vrednost je optimalno sredina skale, a moze biti i blizu kraja skale, zarad preciznosti opsega.
I sto je fizicki veci instrument, lakse se povecava preciznost, pa su instrumenti precnika 120mm vece preciznosti od instrumenata precnika 35 ili 50mm..grubo receno.(postoje i veliki instrumenti manje tacnosti, koji su vise pokazni a potrebno je da su vidljivi)...

Pa je za merenje pritiska u gumama dovoljno imati neki od ponudjenih malih, bolje je, ali nije obavezno, da je u metalnom kucistu, i ako se bas zeli ekstra preciznost, jos jedan veci instrument vise klase tacnosti, koji ce sluziti kao etalon za manji instrument.
[ Žika 11 @ 10.06.2017. 17:54 ] @
Citat:
Java Beograd:
Ne kapiram kako je diskusija otišla na ručne pumpe. Mislim da ručno pumpanje guma, generalno "pada u vodu" jer ipak na 90% benziskih pumpi ima kompresora.

OK, na tim kompresorima manometri nisu tačni, ali ja sam uvek praktikovao pumpanje kompresorom "malo više" a onda ispuštanje vazduha iz guma uz precizno merenje sopstvenim manometrom.



A što se manometra tiče koristio sam tri tipa: sa izbacivanjem merne šipkice, običan analogni sa burdonovom cevi i digitalni.

1. Digitalni: ne smem da tvrdim 100% ali verujem da se 99% posto njih pravi sa istim tipom senzora i sa istim čipom. Tačnost je verovatno dovoljno dobra za namene, rade koliko rade - pa u đubre.

2. Sa mernom šipkom: imao sam jedan nasleđene od ćaleta, proizveden u Engleskoj sedamdesetih. Nisam ni bio svesan kakvo sam blago imao, pa sam ga bacio kad se gumica koja naleže na ventil pocepala, izraubovala od starosti. Eeee, da sam tad znao šta sad znam, popravio bih ja tu gumicu 100 puta. Kasnije sam kupovao neke nove sa mernom šipkom, ali, posle nekog vremena korišćenja, ili se ta čipka zaglavi, ili izleti skroz.

3. Analogni: i ja mislim da su ovi najtačniji, s tim što kod jeftinijih modela otkaže onaj mehanizam za blokiranje kazaljke u položaj izmerenog pritiska, pa kad manometar skloniš sa ventila - ne vidiš koliko je izmerio.



Posle nekog vremena prestao sam da insistiram na velikoj tačnosti manometra. Sada imam sopstveni, 25 litarski kompresor u garaži, i kupio sam onaj nastavak za pumpanje guma, kakav se najčešće može videti kod vulkanizera. Napumpam, izmerim usvajajući da je manometar tačan, i zaboravim. Uzgred budi rečeno, volim da napumpam na 0,1 bar više od propisanog :)


Ne samo da na pumpama nisu tačni manometri (nebitno digitalni , analogni) već i potpuno novi profi za vulkanizere. Svojim očima sam gledao kad su proveravali par novih i svi su pokazivali različite vrednosti da bi se na kraju zadržali na starom.
Sto je najgore manometri na pumpama variraju , čas su tačni čas nisu ?????
Pre par godina sam kupio upravo Schwalbe uporedio sa baždarenim (mada sam i ovaj moj hteo da baždarim) i samo po njemu dopumpavam / proveravam gume.

http://probike.rs/pumpe?product_id=91

Mogu samo da pretpostavim i ovo što je Java napisao [quote]1. Digitalni: ne smem da tvrdim 100% ali verujem da se 99% posto njih pravi sa istim tipom senzora i sa istim čipom. Tačnost je verovatno dovoljno dobra za namene, rade koliko rade - pa u đubre.[quote] jer je ortak sa ovih kineskih ekspresa naručio neki jeftin i pokazuje identične vrednosti kao i Schwalbe.

[ Žika 11 @ 10.06.2017. 17:55 ] @
Citat:
Java Beograd:
Ne kapiram kako je diskusija otišla na ručne pumpe. Mislim da ručno pumpanje guma, generalno "pada u vodu" jer ipak na 90% benziskih pumpi ima kompresora.

OK, na tim kompresorima manometri nisu tačni, ali ja sam uvek praktikovao pumpanje kompresorom "malo više" a onda ispuštanje vazduha iz guma uz precizno merenje sopstvenim manometrom.



A što se manometra tiče koristio sam tri tipa: sa izbacivanjem merne šipkice, običan analogni sa burdonovom cevi i digitalni.

1. Digitalni: ne smem da tvrdim 100% ali verujem da se 99% posto njih pravi sa istim tipom senzora i sa istim čipom. Tačnost je verovatno dovoljno dobra za namene, rade koliko rade - pa u đubre.

2. Sa mernom šipkom: imao sam jedan nasleđene od ćaleta, proizveden u Engleskoj sedamdesetih. Nisam ni bio svesan kakvo sam blago imao, pa sam ga bacio kad se gumica koja naleže na ventil pocepala, izraubovala od starosti. Eeee, da sam tad znao šta sad znam, popravio bih ja tu gumicu 100 puta. Kasnije sam kupovao neke nove sa mernom šipkom, ali, posle nekog vremena korišćenja, ili se ta čipka zaglavi, ili izleti skroz.

3. Analogni: i ja mislim da su ovi najtačniji, s tim što kod jeftinijih modela otkaže onaj mehanizam za blokiranje kazaljke u položaj izmerenog pritiska, pa kad manometar skloniš sa ventila - ne vidiš koliko je izmerio.



Posle nekog vremena prestao sam da insistiram na velikoj tačnosti manometra. Sada imam sopstveni, 25 litarski kompresor u garaži, i kupio sam onaj nastavak za pumpanje guma, kakav se najčešće može videti kod vulkanizera. Napumpam, izmerim usvajajući da je manometar tačan, i zaboravim. Uzgred budi rečeno, volim da napumpam na 0,1 bar više od propisanog :)


Ne samo da na pumpama nisu tačni manometri (nebitno digitalni , analogni) već i potpuno novi profi za vulkanizere. Svojim očima sam gledao kad su proveravali par novih i svi su pokazivali različite vrednosti da bi se na kraju zadržali na starom.
Sto je najgore manometri na pumpama variraju , čas su tačni čas nisu ?????
Pre par godina sam kupio upravo Schwalbe uporedio sa baždarenim (mada sam i ovaj moj hteo da baždarim) i samo po njemu dopumpavam / proveravam gume.

http://probike.rs/pumpe?product_id=91

Mogu samo da pretpostavim i ovo što je Java napisao
Citat:
Java Beograd:

1. Digitalni: ne smem da tvrdim 100% ali verujem da se 99% posto njih pravi sa istim tipom senzora i sa istim čipom. Tačnost je verovatno dovoljno dobra za namene, rade koliko rade - pa u đubre.
jer je ortak sa ovih kineskih ekspresa naručio neki jeftin i pokazuje identične vrednosti kao i Schwalbe.