[ prona @ 30.11.2016. 18:17 ] @

imam auto Fiat punto kojeg samo povremeno startujem,da malo radi jer nije registrovan i garaziran je ( vise od 5 god). e sad interesuje me dali motorno ulje treba da zamenim i filter bez obzira sto nije u saobracaju duze vreme.

imam dva plasticna pakovanja ulja od 5l 15w 40 mineralno,(doneo sam iz CH) koje sam kupio ja mislim 2004,fabricki zatvoreno bilo na suvom i tamnom,to su 16 g. prosle,dali smem da njega sipam u motor kao zamenu ili je vec izgubilo na kvalitetu
[ Lavlja_Jazbina @ 30.11.2016. 18:21 ] @
Ulje moze da ti stoji i 20 godina u svojoj ambalazi.

Onog momenta kada dostigne 90 stepeni u motoru,manje vise ,ono je za zamenu na godisnjem nivou bez obzira na kilometrazu

po kojoj je deklarisan.
[ Nebojsa Milanovic @ 30.11.2016. 18:29 ] @
Cenim da to važi samo za sintetička ulja, mineralna stare i ako se ne koriste.
[ Lavlja_Jazbina @ 30.11.2016. 18:33 ] @
Za ovo gore je info sa seminara a ovo sto ti kazes,to ne znam.
[ pajapop @ 30.11.2016. 19:01 ] @
http://motornaulja.blogspot.rs...pitanja-o-motornim-uljima.html

http://motornaulja.blogspot.rs...pitanja-o-motornim-uljima.html
[ bakara @ 30.11.2016. 19:14 ] @
Taj auto se i onako ne vozi, sipaj to ulje nece da mu skodi ;)
[ Lavlja_Jazbina @ 30.11.2016. 19:57 ] @
Pajapop...daj odakle ti ovaj debilni sajt?

Citat:
Mogu se mešati i ulja SLIČNIH viskoziteta i kategorija i tipa (mineralna sa polusintetičkim i ova druga sa sintetičkim) čak iako su od različitih (ali renomiranih) proizvođača.


Citat:
Možete mešati i različite viskoznosti ali ipak bliske (5W-40 sa 10W-40 ili 5W-30 sa 5W-40), takođe mešajte mineralna sa polusintetičkim a ne sa sintetičkim i gledajte da imaju isti API ili jedan gore ili dole.


[ Java Beograd @ 01.12.2016. 07:53 ] @
Šta i kad se zameni ulje ? Sve je isto. Auto se i tako ne vozi.

@prona
Ako imaš viška vremena, ako umeš sam da zameniš ulje, ako ono ulje iz 2004.god ionako skuplja prašinu u graži - zameni. Tj ispusti staro ulje iz motora, i nalij to iz garaže.

Ako nemaš viška vremena, i ne umeš sam da zameniš ulje, ništa se neće desiti Fiatu pri povrmenom startovanju, i sa onim uljem koje je trenutno u motoru.

Kad i ako počneš redovno da voziš, ti onda svakako zameni ulje.
[ botr @ 01.12.2016. 08:11 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina:
Pajapop...daj odakle ti ovaj debilni sajt?

Citat:
Mogu se mešati i ulja SLIČNIH viskoziteta i kategorija i tipa (mineralna sa polusintetičkim i ova druga sa sintetičkim) čak iako su od različitih (ali renomiranih) proizvođača.


Citat:
Možete mešati i različite viskoznosti ali ipak bliske (5W-40 sa 10W-40 ili 5W-30 sa 5W-40), takođe mešajte mineralna sa polusintetičkim a ne sa sintetičkim i gledajte da imaju isti API ili jedan gore ili dole.




Sajt nije debilan, ovo je teorija, ne znaci da tako treba da se radi u praksi, ali necec nastati nikakva steta ako se pomesa 5w40 sa 5w30 uljem.

Ne znam koji je motor, ali u Punta obicno ide nesto malo ulja, oko dva litra, koliko vec, i za povremeno startovanje ce mu i to ulje koje imas biti ok.
[ Goran Mijailovic @ 01.12.2016. 12:24 ] @
U Punta ide Selenia 20k, po preporukama sa tog sajta ko ne pravi veće kilometraže, ako se dobro sećam preko 15000 može da sipa i seleniu gold.
Ima li neki komentar na ove tvrdnje?
[ botr @ 01.12.2016. 15:44 ] @
Zastarela preporuka :) Nova ulja, nove preporuke.
[ Lavlja_Jazbina @ 01.12.2016. 16:05 ] @
Citat:
Sajt nije debilan, ovo je teorija, ne znaci da tako treba da se radi u praksi, ali necec nastati nikakva steta ako se pomesa 5w40 sa 5w30 uljem.


Ponovo pricas kojestarije.U sklop motora sa sistemom ubrizgavanja PD ,recimo passat AVF ,5w30 ??????????????????

Taj sto je pisao tu teoriju verovatno je kao onaj u temi zemlja je ravna ploca.
[ botr @ 01.12.2016. 17:15 ] @
A ti bi samo da se svadjas po forumu. Nadji nekog drugog za svadju, ne moras svaki put kad se javis da uneses i negativnu energiju na forum.

Naravno da ima izuzetaka, ali generalno moze da se pomesa 5w40 i 5w30 ulje npr. u odnosu 50/50 i nista nece faliti motoru. Dobice se 5w35 ulje.

Cak sta vise, siguran sam da ni tom tdi motoru, u nekom kratkorocnom periodu, npr. jedan servisni interval, nista ne bi bilo sa takvim uljem.
[ pajapop @ 01.12.2016. 18:23 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina:

Taj sto je pisao tu teoriju verovatno je kao onaj u temi zemlja je ravna ploca.


Ja normalno, ne znam ko se krije iza pseudonima STALKER, ali sam priometio da na vise auto foruma drzi blogove o motornim uljima, na primer na Skoda Srbija forumu, i jos nekima...... I gotovo svi ga uvazavaju, i obracaju mu se sa postovanjem...Evo, sad sam nasao jedan "sveziji", novijeg datuma...http://motornaulja.blogspot.rs/...I sto je zanimljivo, u jednom delu, obraca paznju na "Ferrari"...A Lav, ima poseban afinitet po pitanju Ferarija...I sad bi bila zanimljiva njihova diskusija...
[ Lavlja_Jazbina @ 01.12.2016. 18:33 ] @
Pa nisam za svadju ali sam protiv gluposti.Generalizovati 5w30 i 5w40 bas za PD motore sa 505.01 strikno navedeno

od proizvodjaca a izjaviti Cak sta vise, siguran sam da ni tom tdi motoru, u nekom kratkorocnom periodu, npr. jedan servisni interval, nista ne

bi bilo sa takvim uljem.
moram konstatovati kao glupost posebno sto takav auto i vozim pa ti naravno mogu to i reci.

Isto ti mogu reci i za A5 itd,da ne nabrajam sta je jos u porodici.Napad je najveca odbrana i argumenti ferrari a pritom tesko da

se i videlo sta je ispod haube a kamoli vozilo,nemam komentar.

Taj na blogu je slican delilac strucnosti kao jedan na forumu za japanska vozila.Bog i batina za informacije,gde kupiti i ko ima

koji kvalitec.Toliko mu se klanjaju da se u jednom trenutku pomisli da ce mu i popusiti.

Ovde je vase da seminarsku informaciju o veku trajanju ulja pobijete nekim licnim saznanjem a ne nekim blog umisljenim strucnjacima.
[ botr @ 01.12.2016. 19:27 ] @
Vecina vlasnika, a i majstora, ne zna da za tdi pd ulje treba da ispunjava VW 505.01, vec sipaju svasta, pa nema problema, bar u nekom kratkorocnom periodu, dugorocno sigurno ostavlja posledice, ali bas ako se koristi dugorocno.

Kao sto rekoh, ti si se uhvatio za izuzetak, a ne pravilo, i pre svega se radi o teoriji, da je moguce pomesati ta dva viskoziteta bez ikakvih posledica, sto i jeste tacno. Zasto mora da se sipa takva mesavina u tdi, sta ako se sipa u npr. Punto 1.2?!


Takodje smem da se kladim da je moguce ono sto sam napisao, i da nece biti nikakvih posledica da tdi pd motor odradi jedan servisni interval sa takvom mesavinom.

Jesi li probao, da vozis sa uljem koje ne ispunjava taj VW standard, pa znas da je taj jedan servisni interval naskodio autu?


Znam ko je Staker, za vasu informaciju, covek je ima zvanje dr nauka.

Ne znam kako si ti to shvatio da neko ima nameru da pobije tvoje seminarsko saznanje?! Sta ono kao ti izadjes sa nekom informaicjom, i sad mi treba da je pobijemo?!

Nemam nameru da to radim, a kad si se vec uhvatio toga, cini mi se da sam na nekoj kantici 5w40 ulja procitao da je shelf life 5 godina, mada mislim da bez problema moze da se koristi i ako je stajalo u kantici duze od 5 godina.
[ drmilek @ 02.12.2016. 17:19 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina: Pa nisam za svadju ali sam protiv gluposti.Generalizovati 5w30 i 5w40 bas za PD motore sa 505.01 strikno navedeno

od proizvodjaca a izjaviti Cak sta vise, siguran sam da ni tom tdi motoru, u nekom kratkorocnom periodu, npr. jedan servisni interval, nista ne

bi bilo sa takvim uljem.
moram konstatovati kao glupost posebno sto takav auto i vozim pa ti naravno mogu to i reci.

Isto ti mogu reci i za A5 itd,da ne nabrajam sta je jos u porodici.Napad je najveca odbrana i argumenti ferrari a pritom tesko da

se i videlo sta je ispod haube a kamoli vozilo,nemam komentar.

Taj na blogu je slican delilac strucnosti kao jedan na forumu za japanska vozila.Bog i batina za informacije,gde kupiti i ko ima

koji kvalitec.Toliko mu se klanjaju da se u jednom trenutku pomisli da ce mu i popusiti.

Ovde je vase da seminarsku informaciju o veku trajanju ulja pobijete nekim licnim saznanjem a ne nekim blog umisljenim strucnjacima.


Ne pravi se pametan, čovek je doktor nauka u sferi koja ima veze sa motornim uljima te je stoga referiranje na njegove tekstove sasvim opravdano i na mestu.
[ vladd @ 03.12.2016. 11:55 ] @
Dobar je Stalker, samo neke stvari previse simplifikuje, kao da je premoren od glupih pitanja balkanaca kako ne menjati ulje ili kako kupiti mineralno ulje a imati isti osecaj u dusi kao da je kupljeno sinteticko.
Ili kako kupiti popularno vozilo da komsija zavidi, a odrzavati ga kao traktor zetor..

Ozbiljna ulja ne treba mesati. I za ulja je jedna vazna prica viskoznost, druga vazna prica su razni aditivi, a treca, struktura molekula...i pripadajuci aditivi koji odrzavaju viskoznost..

To je kao da smuljate tortu i pilav..ponaosob su fina jela, a zajedno fuj. Svako ulje se modeluje i zadovoljava neke standarde. Kolicina aditiva i vrsta se razlikuju. I ne znaci da nece imati interakciju sa aditivima drugog modela ulja.

Moguce je mesanje, ali ako se poklope svi uslovi kvaliteta ulja i strukture aditiva, a to ne definise samo viskoznost.
I sa tim analizama se prakticno niko ozbiljno ne bavi(niti su pristupacni svi podaci), olako se posmatraju, a dobijaju se zelje za brzim resenjima i precicama.

P.S.
Kupiti litru ulja vise pri zameni,makar deca nemala sta da jedu, pa imati sta za dolivanje
[ HoT_Steppa @ 03.12.2016. 12:18 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina:
Pa nisam za svadju ali sam protiv gluposti.Generalizovati 5w30 i 5w40 bas za PD motore sa 505.01 strikno navedeno

od proizvodjaca a izjaviti Cak sta vise, siguran sam da ni tom tdi motoru, u nekom kratkorocnom periodu, npr. jedan servisni interval, nista ne

bi bilo sa takvim uljem.
moram konstatovati kao glupost posebno sto takav auto i vozim pa ti naravno mogu to i reci.

Isto ti mogu reci i za A5 itd,da ne nabrajam sta je jos u porodici.Napad je najveca odbrana i argumenti ferrari a pritom tesko da

se i videlo sta je ispod haube a kamoli vozilo,nemam komentar.

Taj na blogu je slican delilac strucnosti kao jedan na forumu za japanska vozila.Bog i batina za informacije,gde kupiti i ko ima

koji kvalitec.Toliko mu se klanjaju da se u jednom trenutku pomisli da ce mu i popusiti.

Ovde je vase da seminarsku informaciju o veku trajanju ulja pobijete nekim licnim saznanjem a ne nekim blog umisljenim strucnjacima.



Čemu ovoliko agresivan nastup? Pratim Stalkera sigurno 10 godina na CBC forumu i da je nestručan to bi se otkrilo vrlo brzo. Čovek zna šta piše, tebi može da se sviđa ili ne. A moderacija bi mogla da obrati pažnju na jezik kojim neki članovi ovde pišu.

Nisi na burek forumu.
[ Lavlja_Jazbina @ 06.12.2016. 17:02 ] @
Citat:
Ozbiljna ulja ne treba mesati. I za ulja je jedna vazna prica viskoznost, druga vazna prica su razni aditivi, a treca, struktura molekula...i pripadajuci aditivi koji odrzavaju viskoznost..

Citat:
To je kao da smuljate tortu i pilav..ponaosob su fina jela, a zajedno fuj. Svako ulje se modeluje i zadovoljava neke standarde. Kolicina aditiva i vrsta se razlikuju. I ne znaci da nece imati interakciju sa aditivima drugog modela ulja.


HoT_Steppa..vidis,pametnom je dovoljno ovakvo objasnjenje.To sto ti pratis nekog 10 godina kome specifikacija 505.01 nije bitna

za pumpa dizna motore je tvoja stvar.Mozes i na Hondinom sajtu da pratis onog Vedrana koji je uz to i moderator pa brise sta mu

se nesvidja i prihvatis i njegovo misljenje,i to je tvoja stvar.

Citat:
Čemu ovoliko agresivan nastup?

Ti si trebao izbrisati i odluciti se za deo sa stalkerom a ja cu tebi reci da sam 20 godina mnogo blizi sa uvoznicima i veleprodajam

auto delova od tebe pa eto mogu da se osmelim da kazem da je glupost reci da se u motore koji imaju PD sistem ubrizgavanja

sipati ovo ili ono.Svidelo se tebi to ili ne.Sve drugo sto ti licno nije jasno po pitanju hejta prema meni mogu ti obgajniti na PP.
[ Gost2 @ 06.12.2016. 19:03 ] @
http://www.elitemadzone.org/p3308683
[ Nebojsa Milanovic @ 06.12.2016. 19:41 ] @
Lave, sve što imaš da objasniš, objasni javno.

Btw, pročitao sam nešto sa tog bloga o ulju i mislim da je to prevelika i nepotrebna nauka za običnog, čak i naprednog vozača.

Odaberite kvalitetno ulje za svoj auto i menjajte ga redovno, to je ono što je ključno.
[ Darko Nedeljković @ 06.12.2016. 22:27 ] @
Kako se tacno utvrdjuje da li je ulje kvalitetno? Postoji nacin da se kvalitet izmeri, ili jedno isto ulje moze da se sipa u dve razlicite kantice i ona sto je 300 din/l je nekvalitetno, a ona sto je 3.000 din/l je najkvalitetnije na svetu? Da li jos uvek ima falsifikovanih ulja na trzistu, ili je to stvar proslosti?
[ Nebojsa Milanovic @ 06.12.2016. 22:34 ] @
Nema formule za to, iz nekog opšteg obrazovanja rekao bih.

I veoma je važno paziti da ti se ne uvali falš, ja sam recimo samo zbog toga napustio Castrol, čije falševe sam imao prilike da vidim. Bili su iz Rumunije, auto je uništen za dvadesetak hiljada km.
[ Java Beograd @ 07.12.2016. 06:37 ] @
Citat:
Nebojsa Milanovic:... i mislim da je to prevelika i nepotrebna nauka za običnog, čak i naprednog vozača.
Ovo sam i ja hteo da napišem još na prošlim stranama diskusije. Mislim, mešanje ovog, onog, dolivanje, manje W više W, lapo-lapo ...

Kome to danas treba ? Jedino kapiram, kad se izvesna količina ulja u motoru potroši, pa neko iz ekstremnog tvrdičluka, neće da kupi još litar istog ulja, nego je našao u podrumu pola litre zaboravljenog mineralnog 20W50 pa bi da dolije ?!

Postoji proizvođački User Manual za svaki auto (ko nema - može da potraži na netu) i koje ulje je proizvođač preporučio - to se sipa. Ne treba se praviti pametniji od onog ko je konstruisao i napravio motor.

OK, svaki proizvođač fura neki brend sa kojim je potpisao dugogodišnju saradnju, ali uvek je jasno naglašeno da ulje treba da bude te i te gradacije, da zadovoljava te i te standarde, pa ako neko ko vozi Fijata baš neće Seleniju, onda potraži drugi brend, te gradacije i te specifikacije.

Evo, na primer šta piše u User Manual za moju Lanću:

Dakle, puna specifikacija šta i kako, i preporučuju Seleniju. Logično, kad furaju višedecenijsku kooperaciju.



A, kažem, ko ima Fiat-Alfa-Lanća a baš neće Seleniju - ne mora. Neka kupi Elf, Shell, BP, Castrol, ovoono, bilo šta samo da ispunjava zadate parametre, i da je naravno, originalno ulje. Sipaš i ne misliš.

I ako treba da doliješ, zaboga, kupi u istoj radnji isto ulje i dolij. Mani se ostataka u prašnjavim konzervama od pre deset godina.


Ajde bre ljudi da diskutujemo o normalnim temama.

[Ovu poruku je menjao Java Beograd dana 07.12.2016. u 07:50 GMT+1]
[ Darko Nedeljković @ 09.12.2016. 20:10 ] @
Da li motor koji je presao par stotina hiljada km ima podjednako velike zazore motora i uljne pumpe kao onaj koji je tek izasao iz fabrike? Treba li u skladu sa time vremenom promeniti/prilagoditi vrstu ulja u skladu sa izmenjenim karakteristikama motora, ili do sudnjeg dana sipati ono sto je proizvodjac predlozio za nov motor? I na kraju - ugradnja plina. Sastav izduvnih gasova i temperatura se menjaju u odnosu na fabricki predvidjene. Vecina proizvodjaca ulja preporucuje svoje specijalne modele ulja za motore koji rade na gas, da li koristiti ta ulja, ili ih ignorisati i koristiti ista kao za voznju na benzin?
[ Lavlja_Jazbina @ 09.12.2016. 20:12 ] @
Citat:
Da li motor koji je presao par stotina hiljada km ima podjednako velike zazore motora i uljne pumpe kao onaj koji je tek izasao iz fabrike?


Sigurno nema pa obicno sa sintetike predlazu polusintetiku.Mislim na prodavce.
[ vladd @ 09.12.2016. 21:44 ] @
To sto motor ima neke vece zazore, tu ulje nece ni malo pomoci. Niti je predvidjeno da na taj nacin pomaze, vec da podmaze.
Cak je u nekim varijantama bolje uzeti(a skuplje) kvalitetnije ulje, da se izbori sa nepredvidjenim viskom produkata sagorevanja..recimo da ima intenzivnija deterdzentska svojstva i disperziju cestica necistoce..

Ali to nije metoda razmisljanja balkanskih korisnika. A ni tzv majstora mehanicara.
BTW, sve je manje pismenih automehanicara, uglavnom su poprilicno samouki(a objekti vezbe su razna vozila iz okoline), i radje zidaju ekstra supicu, nego da uloze u znanje ili opremu. Njacesce se priklone nekim snalazljivim uvoznicima polovnjaka, pa im pripremaju vozila za buduce srecnike..
Jer, trovina je kraljica sportova.
[ pajapop @ 09.12.2016. 22:35 ] @
Normalno je da se zazori vremenom povecavaju, na mnogim sklopovima, ali ima slucajeva kada se i smanjuju do nedozvoljenih granica,...Tipican primer je kada karike "zapeknu" pa struzu stubline...usled prevelikih naslaga produkata sagorevanja na zidovima cilindara...E sad, kad se kupi novo vozilo, u knjizi odrzavanja postoji preporuka za neko ulje odredjenog standarda, tj kvaliteta...Ali taj standard se odnosi na novo vozilo sa odredjenim tipom motora...Jos nikad nigde nisam procitao da neki proizvodjac automobila preporucuje neke druge standarde nakon neke odredjene kilometraze...Medjutim, kad se pogleda u catalog odredjenih proizvodjaca ulja, oni u svojoj paleti proizvoda, preporucuju odredjene standarde prema kilometrazi i odredjenom tipu motora...Pa kazu, ovo ulje se preporucuje nakon X km,,,ovo nakon XX km...Bitno je da samo ulje koje se vremenom menja ne bude losije od prvobitnog preporucenog standarda za to vozilo...KOd prevelikih zazora, u cilindrima ili vodjicama obicno se vremenom, menja viskoznost ulja na vise, gusce ulje...Sto se tice Vladovog komentara za majstore u potpunosti je u pravu...Evo, ja vozim i plin, i kad sam bio kod plinadzije za reatest, pitam ga za svecice za plin...sta on o tome misli...A on me "belo" gleda, nikad nije cuo za njih...A kad citas u katalogu svecica, proizvodjac svecica lepo obrazlaze razliku izmedju svecica za benzin i gas i logicno ukazuje na razliku u temperaturama motora, paljenju smese, razvijanja gasova sagorevanja i slicno...Isto se odnosi i na razliku u uljima za gas i benzin...Ima logike...E sad, "ko sta voli nek i izvoli"...Ja, pravo da vam kazem, ne opterecujem se mnogo sa tim, sipam preporuceno ulje kao za novi motor i redovno ga menjam (i filter), koristim obicne svecice (kao za benzin), i licno nisam primetio neku bitnu razliku izmedju tih svecica i gasnih...Redovno ih kontrolisem, menjam, vodim racuna o stanju elektroda na njima i ne opterecujem se time..."Sab me gabri"!
[ Darko Nedeljković @ 23.12.2016. 11:58 ] @
Citat:
Nebojsa Milanovic:
I veoma je važno paziti da ti se ne uvali falš, ja sam recimo samo zbog toga napustio Castrol, čije falševe sam imao prilike da vidim. Bili su iz Rumunije, auto je uništen za dvadesetak hiljada km.

Da se vratimo na ovaj problem.
Kako tacno znati koje je ulje falsh, a da nisu u pitanju tehnike tarota, vidovnjaka i tvrdnje prodavca "nije majke mi"?
Ja sam svojevremeno gledao po sajtovima proiyvodjaca ulja da li je neko objavio ko im je generalni distributer za Srbiju i tom prilikom otkrio da poznajem ljude koji su zaposleni u firmi koja je navedena kao generalni distributer na sajtu Optime.
E, tu se sad postavlja pitanje - da li uzeti Optima ulje za koje je prilicno sigurno da nije fals, ili uzeti neko drugo koje mozda jeste mozda nije?
[ inobradovic @ 24.12.2016. 08:26 ] @
Ako u auto po katalogu ide ulje 5/30 i 5/40 a auto poceo da trosi malo ulje vise nego sto proizvodjac propisiju i auto presao 200oookm koje izabrati ?
[ AstralPro @ 24.12.2016. 22:27 ] @
@inobradovic
ELF EVOLUTION 900 NF 5W40 je ulje koje koristim za 2.5 crdi motor, presao preko 200.000 i nemam problema vec 3 zamene.
Dobar odnos cene i kvaliteta.
[ pajapop @ 24.12.2016. 22:44 ] @
Citat:
inobradovic:
Ako u auto po katalogu ide ulje 5/30 i 5/40 a auto poceo da trosi malo ulje vise nego sto proizvodjac propisiju i auto presao 200oookm koje izabrati ?


Trebalo bi probati sa guscim uljem...Na primer, 10W50...
[ inobradovic @ 25.12.2016. 08:54 ] @
Proizvodjac nije preporucio 10/50 vec 5/30 i 5/40,
[ pajapop @ 25.12.2016. 14:59 ] @
Citat:
inobradovic:
...auto poceo da trosi malo ulje vise nego sto proizvodjac propisiju i auto presao 200oookm koje izabrati ?


Proizvodjac propisuje ulje za novo vozilo i dok je pod garancijom...Nakon toga, sto se njih tice, sipaj sto hoces...Sta ces ti da sipas, zavisi sta zelis od motora...Ako zelis da smanjis potrosnju ulja, malo gusce ulje hoce privremeno da resi problem, pod uslovom da je povecan luft samo u vodjicama ventila i gumicama ventila...Ako su i karike pocele da se trose, onda tu nema pomoci,sem sto ce se ipak malo smanjiti potrosnja...delimicno i to kratkotrajno, posle pocinje opet da raste kako se trosenje karika i ostalih delova nastavlja...do momenta. kad je tolika da ti dosadi da dolivas i najzad uradis "generalku"...Inace, izbor viskoznosti ulja, najvise zavisi od uslova voznje...Na primer, leti, kad su jako visoke temperature, pa te hvata zastoj u saobracaju, kreni-stani, i sl. bolje je imati ulje gusce, jer bolje podnosi povecane temperature...Retko ulje bi se brzo pretvorilo u "vodu" i bilo bi slabo podmazivanje...Zimi, ako se vozi po jako niskim temperaturama, bolje je redje ulje, jer ce sa njim biti bolje podmazivanje nego a guscim koje bi se na niskim temperaturama samo zgusnjavalo, narocito pre prvog starta, i podmazivanje motora je slabo dok je hladan...I tako...
[ inobradovic @ 25.12.2016. 16:52 ] @
Koje bi ti izabrao od ova dva 5/30 i 5/40,
[ pajapop @ 25.12.2016. 18:29 ] @
Citat:
inobradovic: Koje bi ti izabrao od ova dva 5/30 i 5/40,


Znaci, imas ulja 5w30 i 5w40...Ovo je oznaka viskoziteta...To su multigradna ulja, sto znaci da su predvidjena za koriscenje i u zimskim i u letnjim mesecima...5w je viskozitet u zimskim uslovima, a 30, tj. 40 je letnja gradacija...5w30 i 5w40 se ponasaju isto u zimskim uslovima...a u letnjim uslovima 5w40 ima vecu gustinu...Od ova dva ja bi izabrao 5w40...
[ veselinovic @ 26.12.2016. 06:42 ] @
Ne bih puno da zakuvavam, ali to sto je pajapop rekao
je skoro tacno. U stvari to je mala nedoslednost fabrikanata ulja.
Za razmisljanje - jel neko vidio ulje 7W32 ?

Ulja su razvrstana 0,5,10,15,20, 30, 40, 50 i 60 ( misli se na motorna ulja),
i ima razlike u viskoznosti dva razlicita ulja a recimo oba 5W30,
a tek 5W30 i 5W40.

Treba procitati i stvarnu viskoznost na 100 stepeni i na 0 stepeni. Mogu se vidjeti znacajne razlike
[ Java Beograd @ 26.12.2016. 07:57 ] @
Citat:
Darko Nedeljković:
Da se vratimo na ovaj problem.
Kako tacno znati koje je ulje falsh, a da nisu u pitanju tehnike tarota, vidovnjaka i tvrdnje prodavca "nije majke mi"?
Ja sam svojevremeno gledao po sajtovima proiyvodjaca ulja da li je neko objavio ko im je generalni distributer za Srbiju i tom prilikom otkrio da poznajem ljude koji su zaposleni u firmi koja je navedena kao generalni distributer na sajtu Optime.
E, tu se sad postavlja pitanje - da li uzeti Optima ulje za koje je prilicno sigurno da nije fals, ili uzeti neko drugo koje mozda jeste mozda nije?

Promak'o mi je ovaj post u momentu kad je pisan.

Kao prvo, naravno, informišeš se na netu, na primer izguglaš "fake castrol motor oil" ili slično. Ima i slika, i YT klipova, ima svačega. E, sad, naravno, ono šta Meksikanci prave za Amere nije isto kao što Turci prave za Evropu. Mislim, ne možeš da nađeš iste razlike. Ali možeš dobro da se informišeš o tome kako izgleda original.

Drugo, (mada ovo nije 100% pravilo) vremenom se dođe do nekoliko "poštenih trgovaca" ( Oksimoron) za koje, manje-više znaš da imaju robu iz legalnih tokova. Drugim rečima, izbegavati buvljake, neproverene male dućane kod kojih je cena nerealno niska i slično.

Kažu da je roba u velikim trgovačkim lancima lancima (tipa: Rodić, Metro, Tempo, ovoono) 99,99% iz legalnih tokova. Nemaju oni ni vremena, ni volje, ni osoblja koje bi se bavilo pronalaženjem dobavljača falš ulja, kojem bi se plaćalo u kešu a trgovačkom lancu donelo neki profit. E sad, nema tamo svih brendova, svih tipova, ali ako nađeš ono šta bi ti da uliješ u svoj auto, možeš biti siguran da nisi kupio falš.

Devedesetih i početkom 2000-tih sam vozio Fiata Tipa 1.4. To su bile udarne godine što se tiče podvala svih vrsta i oblika. Pošto je 1.4 bio običan, najobičniji benzinski motor, kupovao sam Lukoil ulje na Lukoil benzinskim pumpama, ili OMV ulje na OMV benzinskim (odgovaraućeg tipa i gradacije). Garant originalno. Kvalitet ? Standardan. Sve šta mi je i tebalo. Jer, mnogo je bolje originalno Lukoil ulje nego falš turski Castrol.

Birati ne-izvikane brendove. Naravno da će Turčin onaj bućkuriš od ulja najradije da upakuje u ambalažu na kojoj piše "Castrol". Neće da lepi "Nisotec" nalepnicu.

I na kraju: miris. Originalno ulje miriše karakteristično. Falš ulje, napravljeno od napola prerađenog otpadnog ulja smrdi.