[ anon70939 @ 26.12.2016. 11:01 ] @
Da li je zakonom predviđeno i definisano kako isplatiti ove troškove?

Odnosno, da li postoji neka predviđena cifra po po pređenom kilometru, u koju bi bilo uračunato i potrošnja goriva, kao i amortizacija...?

U prošloj firmi, kad bih koristio svoj auto, popunio bih neki putni nalog, upisao kilometražu koju sam prešao, priložio putarine ukoliko postoje, i bilo bi mi isplaćeno. Recimo 15 din po km, plus ostali troškovi (putarine, dnevnice i sl...)

Jesu li oni odredili tih 15 dinara, ili je definisano zakonski?
[ djoka_l @ 26.12.2016. 11:15 ] @
Da, pogledaj malo po internetu.

Zaposlenom koji koristi privatni auto u službene svrhe može se isplatiti naknada za amortizaciju automobila u iznosu od 30% cene utrošenog goriva. Postoji iznos do kojeg ne postoji obračun poreza.

Dakle, ovih 30% je samo za amortizaciju. Nezavisno od toga, isplaćuje se pun iznos za utrošeno gorivo, putarine itd.
[ anon70939 @ 26.12.2016. 11:50 ] @
Aha, izguglah malo
Ukupni neoporezovani deo je do 6000 din.

30% je na cenu goriva.

Kako sad to izgleda u praksi?

Kako izmeriti i tačno predvideti koliko sam potrošio goriva? Ili lupim neku prosecnu potrosnju po iskustvu od 7l/100km, i onda na osnovu toga koliko sam kilometara presao, dodam jos 30%?
Na neku potrosnju od 7l/100km to mi ispade onda samo 13.195 din/km. To je manje nego sto sam imao u prosloj firmi.
Ili da lazem za potrosnju.

Ja donosim račune za gorivo, ili...? Ni to nisam donosio u prosloj firmi.
[ Java Beograd @ 26.12.2016. 12:37 ] @
Ovako je bilo ranije, devedesetih i dvehiljaditih, po zakonu: Na svaki pređeni kilometar, ukupno dobijaš 30% cene jednog litra benzina. I ne refundira ti se ništa drugo.

Dakle, na primer Bgd - Niš - Bgd, to je ukupno 480 km, bemliga, cene goriva se danas razlikuju, ali se valjda uzme cena benzina na NIS pumpama: 138,7 din, i sračuna se 30% od toga

480 * 138,7 * 30/100 =19.972 din. Toliko bi trebalo da dobiješ. Sam plaćaš gorivo, putarinu.

Ono "neoporezovani deo" nije postojao. Zato smo u privatnoj firmi u kojoj sam tada radio "slali ljude na putovanja, svaki dan ceo dan"

Nisam siguran, ali mislim da je danas isto, ali da ne bi u privatnim firmama putovali svaki dan ceo dan, uveli su 6.000 din neoporezovano, a preko toga se računaju dažbine državi. Pa ti putuj ceo dan.
[ djoka_l @ 26.12.2016. 12:45 ] @
Citat:
Međutim, Ministarstvo finansija dalo je mišljenje (br. 011-00-56/2016-04 od 28.01.2016.godine) koje je donekle popravilo situaciju u korist privrednika. U ovom mišljenju iznet je stav da se neoporezivi iznos odnosi samo na naknadu za rabaćenje automobila (amortizaciju) a da se gorivo potrošeno prilikom službenog putovanja ili u druge službene potrebe smatra troškom poslodavca, da se ne tretira kao zarada i ne podleže obračunu poreza na naknadu, jer ne čini njen deo.

Dakle, pored naknade za korišćenje privatnog automobila u službene svrhe, poslodavac ima pravo na knjiženje troškova goriva.
[ anon70939 @ 26.12.2016. 14:04 ] @
Citat:
Java Beograd:
480 * 138,7 * 30/100 =19.972 din. Toliko bi trebalo da dobiješ. Sam plaćaš gorivo, putarinu.

Ček ček...
Ne kapiram ovu računicu.
To je prilično velika svota za put od Niša do BG.

to je 480km puta litar+30%
Pa ne troši auto 1 litar na 1km.
mene to interesuje, kako oni sračunaju potrošnju, i da li uopšte se to računa?
[ Java Beograd @ 26.12.2016. 14:31 ] @
Ne troši auto toliko, ali to je ukupna nadoknada za amortizaciju i gorivo.
Ponavljam, tako je bilo, ne znam kako je sada.

Edit: vozio sam ja dosta svoj auto, i kad se realno sračuna, nije ovo toliko mnogo. Sračunaj ti tu i gume, i ležajeve, i vešanje i ulje i filtere i kočione diskove i pločice i još koješta šta se menja posle određene kilometraže. I na kraju krajeva gubitak vrednosti auta.
[ anon70939 @ 26.12.2016. 15:12 ] @
Računao sam koliko sam potrošio zadnjih 60K km, sa sve velikim servisima, gumama, akumulatorom, trapom, kočnicama... sve što mi je palo na pamet da sam popravljao zadnjih 60K km, plus gorivo, i izašao sam na nekih 21 din/km.
A ako mi je potrošnja 7/100km, ako pričam samo o gorivu, 1km me košta 10,15din. Tako da ova računica od 21din bi ispalo oko 100% od "realne cifre" što mi je OK.
Zato još ne shvatam tih 30% na cenu goriva kako se danas realno računa.
Jer ako je samo 30%, to mi je totalno neisplativo.

A ako se računa tako kako je bilo nekad, onda to tek neće biti isplativo za firmu.

Fora je što u ovom momentu, sam sve iz svog džepa finansirao, ali OK, prešao sam nekih 20K km.
Sada mi se promenio malo opis posla, i moraću mnogo više da provodim vreme u autu, a u ovom momentu nismo u mogućnosti da uzimamo nov službeni auto. U planu je, ali ne sada.

Dakle, meni ne smeta da vozim i akam ovaj svoj auto, ali moram da predložim neku cifru, zato me interesuje da li je ili kako po zakonu. Nadao sam se da postoji neka definisana cifra po km.
A pri tom da se što više smanji papirološki deo posla, knjigovođe, računice, potpisivanje svakodnevno putnih naloga, čudesa...
[ bakara @ 26.12.2016. 16:15 ] @
Tesko da ti auto trosi bas 7lit, (bese vozis 1.9MJ?), pre ce biti da trosi oko 8, nego ti cesto vozis vangradsku voznju pa ti je prosek nizi.

Mozda ako ubacis u matematiku potrosnju od 8L dobijes realniju kalkulaciju?

Moras racunati i registraciju, gume, ulje, gubitak vrednosti, mogucnost da imas saobracajku sve je to amortizacija.
[ anon70939 @ 26.12.2016. 16:27 ] @
Evo u attach računice neke skoro pa realne.

[ bakara @ 26.12.2016. 16:41 ] @
Pa tu si i racunao 8L a ne 7l :)
[ whitie2004 @ 26.12.2016. 16:51 ] @
Mislim da je najpovoljnije za firmu da ima svoje vozilo - makar i polovno. Ne valja kad ima mnogo vozaca, ali to kod tebe nije slucaj, A opet, odbaceno u startu, dakle- zaboravi.

Ti imas dosta kilometara po danu sto usmerava na rentakar. Kad vec drugi placa, akas tudje vozilo a firma ima cistu fakture za knjizenje troskova.

A opet ... ti si vec poklonio 20 KKm. Za firmu neisplativo da bilo sta menja ... ;-(

Add >> Amortizacija prevedena na srpski: cenu vozila povratiti za 3-4 godine.
[ anon70939 @ 26.12.2016. 17:12 ] @
Citat:
bakara:
Pa tu si i racunao 8L a ne 7l :)

Pa prilikom uploada, reko' ajd da promenim na tvoju sugestiju da vidim hoće li biti razlike velike, ali jok.

whitie

Jeste, imaće firma svoje vozilo, ali za sada ne. Ne mogu da objašnjavam šta i zašto, ali potrebno je da prođe neko "test" vreme i posle će se uložiti u auto.
Do tada ću voziti svoj, a platiće mi koliko treba po km.
Ovih 20K km, nije u ovom opisu. To se svodi na moja putovanja za Austriju, koja sam mogao i autobusom, ali mi je lakše bilo autom, tako da je to bila moja volja.

Mogu ja da kažem i 20-25din po km, opet će biti isplativije nego da se uzima nov auto, lizing, gorivo, servisi... A i ja ću biti zadovoljan.

Samo me interesovalo da li postoji neka već definisana cena po km zakonski.
I kako to ide sa knjigovođom, da li ide neki dodatni porez na to.

Ova priča od 30% na cenu goriva, mi i dalje nije jasna.

Da li je to kao što Java kaže kilometar x cena goriva+30%

Ja bih verovatno prilično premašivao tih 6K dinara mesečno.
[ bakara @ 26.12.2016. 18:12 ] @
Citat:
CoyoteKG
Ova priča od 30% na cenu goriva, mi i dalje nije jasna.

Da li je to kao što Java kaže kilometar x cena goriva+30%

Ja bih verovatno prilično premašivao tih 6K dinara mesečno.

Ja sam razumeo 30% od cene litre po kilometru.
Znaci ako je oko 137din/l to mu dodje oko 41din po kilometru sto je skoro duplo od onog sto tvoj auto potrosi, meni deluje realno.
jer ti mozes posle nekog vremena treba da sakupis novac da kupis drugi auto za rad.
[ djoka_l @ 26.12.2016. 18:22 ] @
Ne bakara.

Ako odeš na službeni put svojim autom i potrošiš 10l goriva.
1. Dobiješ 1370 dinara za gorivo (dokazuješ računima)
2. Dobiješ 411 dinara za amortizaciju.

Mesečno, po stavci 2 možeš da dobiješ max 6000 dinara, a da se ne oporezuje.

U slučaju da ti auto troši 10l na 100km, za put od 100km dobiješ za gorivo 13.7 dinara po kilometru i 4.11 dinara po kilometru za amortizaciju.

[Ovu poruku je menjao djoka_l dana 26.12.2016. u 19:33 GMT+1]
[ bakara @ 26.12.2016. 18:33 ] @
Moja racunica se odnosila na ovo sto je Coyote pomenuo:
Citat:
CoyoteKG:

Da li je to kao što Java kaže kilometar x cena goriva+30%

A java rekao nesto drugo:

Citat:
Java Beograd:
Ovako je bilo ranije, devedesetih i dvehiljaditih, po zakonu: Na svaki pređeni kilometar, ukupno dobijaš 30% cene jednog litra benzina. I ne refundira ti se ništa drugo.



Treba videti sta je bolje po njega, jer on tek pravi dogovor koji je bolji po njega.
[ djoka_l @ 26.12.2016. 18:42 ] @
To kako je nekada bilo sada više ne važi. Dobijaš pare za benzin i amortizaciju koja je 30% od troška benzina. Nema množenja sa kilometrima. Može poslodavac da ti isplati i više ali ako plati i porez.
[ bakara @ 26.12.2016. 18:49 ] @
^^
Da to mi je jasno od pocetka, ali on pravi deal za sebe i trazi savet koji ne mora da bude po pravilima.

benzin +30% troska za gorivo minus porez je prilicno nepovoljna i univerzalna kalkulacija osim ako ne vozis neki jako jeftin auto.
A on vozi privatan pa nije vodio racuna da to bude malolitrazno vozilo sa jeftinim gumama i delovima.
Ja licno ne bih pristao na takav dogovor.
[ Darko Nedeljković @ 26.12.2016. 19:16 ] @
Ja sam svoj auto poklonio firmi, pod uslovom da ga firma registruje, odrzava i kupuje mu gorivo, a ja ga koristim neograniceno, za sta mi god treba. U toj kombinaciji su svi na dobitku.
[ whitie2004 @ 26.12.2016. 19:29 ] @
- porez je samo 10% i odnosi se na onaj manji iznos i samo posle xxx din ... sve skupa: interesuje knjigovodju, ti u dogovorima ignorises tu stavku. Dogovarate se o placanju goriva !

- cena goriva i potrosnja konkretnog auta se dogovore u pisanoj formi. Tu ispeglas ostale troskove da udju u cenu goriva.

[ Urkelele @ 27.12.2016. 08:58 ] @
Cek cek polako...

Ustanovili ste da je ranije je bilo da se 30% od cene goriva mnozi sa predjenom kilometrazom, ali tada je ceo iznos bio oporeziv.

Od 01.01.2016. godine to pravilo je ukinuto i sada se obracun vrsi na sledeci nacin: 30% cene goriva mnozi se sa kolicinom potrosenih litara. Neoporezivi iznos mesecno ne sme da predje 6.322 din. po osobi. U ovaj obracun se odnosi na amortizaciju vozila, a racun za potroseno gorivo se prilaze uz putni nalog i on se priznaje u celosti.

E sad, do firme je koliko ce da ti racuna potrosnju, ali uglavnom se uzima 10l/100km (kod mene ne prave problem).

Znaci jos jednom, ranije se racunao ceo putni nalog kao oporeziv iznos, a sada samo amortizacija. To znaci da sada mozes vise km da predjes u toku meseca do oporezivog iznosa.
[ Urkelele @ 27.12.2016. 09:05 ] @
Citat:
Darko Nedeljković:
Ja sam svoj auto poklonio firmi, pod uslovom da ga firma registruje, odrzava i kupuje mu gorivo, a ja ga koristim neograniceno, za sta mi god treba. U toj kombinaciji su svi na dobitku.


Samo sto:
- dok vozis sluzbeni auto ne smes da imas alkohola u krvi,
- u lsucaju nekog prekrsaja ti placas kaznu, a za firmu ide posebna kazna,
- ... ima toga jos ali mislim da je ovo dovoljno.
[ Java Beograd @ 27.12.2016. 09:27 ] @
http://mojafirma.rs/baza-znanj...g-automobila-u-sluzbene-svrhe/
[ Space Beer @ 27.12.2016. 09:41 ] @
Citat:
Urkelele:
Samo sto:
- dok vozis sluzbeni auto ne smes da imas alkohola u krvi,
- u lsucaju nekog prekrsaja ti placas kaznu, a za firmu ide posebna kazna,
- ... ima toga jos ali mislim da je ovo dovoljno.

- Nema potrebe da imaš alkohol u krvi i kad voziš svoj auto. Bolje je za sve
- To važi samo za određene članove zakona i odnosi se uglavnom na situacije kada je firma registrovana za obavljanje prevoza, obuku i sl. Ovi klasični prekršaji (brzina, prvenstvo prolaza i sl.) su isti. Jedino što kazna dolazi na adresu firme i odgovorno lice mora da kaže ko je vozač, za slučaj da se dodeljuju kazneni poeni
[ anon70939 @ 27.12.2016. 11:26 ] @

au... koliki tekst i koliko cimanja za to...
Pa ovo je 5 osoba potrebno da se bavi proračunom.

U prošloj firmi nisam donosio ni račune, samo jednostavno popunim putni nalog i napišem koliko km sam prešao, i dobijem određenu svotu za svaki km. Šta su oni dalje radili, pojma nemam. Račune im nisam donosio.


U ovom tekstu vidim
Citat:
Na primer, poslodavac može odlučiti da zaposlenima isplati 30 dinara naknade po svakom pređenom kilometru, ili recimo 30% cene litre goriva po svakom pređenom kilometru ili na bilo koji drugi način koji smatra celishodnim.

Dakle može da bude i 30 din po pređenom km, ali ako se tako odluči kakav je postupak prilagoditi se tome da se neoporezuje taj neki deo? A pri tom smanjiti vreme obrade svega toga.


Svaki put kad idem na put, bilo da je 50 ili 1500km moram da sipam gorivo i da donosim račun. Da pišem u km koliko sam prešao. OK, to za praćenje kilometraže mi je logično, ali ja gorivo sipam jednom mesečno punim rezervoar. Ili ako ranije potrošim, onda i više puta mesečno, ali svaki put punim, ne sipam onoliko koliko mi je potrebno za put.

Ako recimo do kraja meseca napravim 1000km po 30 din, i isplati mi se 30000 din. A ja sam na otvorenom potrosio realno maksimalno 6.5/100km. Ja ću imati da priložim samo račun za gorivo od 8500din. plus tih nekih 30% dakle ukupno 11000din.
Kako nakupiti sada te račune za gorivo kako bi se opravdala isplata od 30000 din prema meni?
[ Java Beograd @ 27.12.2016. 12:11 ] @
Mislim da je sve jako prosto.


Gorivo se refundira u potpunosti.
"Troškovi goriva koje je imao zaposleni na službenom putovanju ili tokom korišćenja vozila u druge službene svrhe su trošak poslovanja poslodavca. To znači da ih poslodavac može prikazati u svojim poslovnim knjigama, oni ne čine deo zarade zaposlenog niti deo naknade za korišćenje privatnog automobila.

Knjiženje troškova goriva vrši se na osnovu računa za gorivo, koji treba da glasi na poslodavca, a potkrepljuje se obračunom po putnom nalogu i pomoćnim evidencijama.

Zaposleni lako mogu da pribave ovakve račune na svakoj benzinskoj pumpi, a na računu može da bude fakturisano više goriva nego što je potrošeno po putnom nalogu. U knjigovodstvu poslodavca evidentiraće se samo deo goriva koji pripada službenom putovanju."

Naknada za korišćenje
"Naknadu zaposlenom za korišćenje privatnog automobila u službene svrhe poslodavci mogu slobodno da urede, po svom nahođenju" Dakle, nema zakonskog postupka, već kako poslodavac reši. Ali, ako isplati mnogo, na iznos preko pomenutih 6.147,00 din plaća se porez. Porez je 10%.


[ bakara @ 27.12.2016. 12:17 ] @
^^ne bih rekao

Citat:
CoyoteKG:
Ako recimo do kraja meseca napravim 1000km po 30 din, i isplati mi se 30000 din. A ja sam na otvorenom potrosio realno maksimalno 6.5/100km. Ja ću imati da priložim samo račun za gorivo od 8500din. plus tih nekih 30% dakle ukupno 11000din.
Kako nakupiti sada te račune za gorivo kako bi se opravdala isplata od 30000 din prema meni?


Mislim da je za tebe licno najbolje za obracun ono kako je java vec objasnio 30% od cene litre goriva puta br kilometara, i ne lomis glavu.

meni ta racunica jedina izgleda realna a sve ove druge racunice mi deluje kao da su pravljene za obracun prema tome da je firma vlasnik vozila, jer mi za privatno vozilo ne deluju realno pokrivajuce.
[ anon70939 @ 27.12.2016. 12:44 ] @
bakara, slažem se da je tako najbolje za mene, ali koliko je realno.
Dakle, jedan put do Beča i nazad, to je 1500km.
30% od cene goriva to je 42din.
Dakle meni za svaki odlazak do beča i nazad treba da se isplati po 63000 din, od čega su 13000 din moji realni troškovi na gorivo, Dakle ostaje mi 50000 din.
Meni je to super, ali mi se čini nerealno da predložim tako nešto. S obzirom da sam bio najmanje 10 puta do Beča i nazad ove godine, to znači da bih ja bio u dobitku 4000E. To ne da nije za amortizaciju, nego je vrednost 2x mog auta za pređenih samo 15000km (jedan i po mali servis).
Svakako da bih voleo da je tako, ali mislim da nije realno.

@java
oduvek su mi teško bile razumljive te administrativne stvari, iako je verovatno prosto.
Citat:
"Naknadu zaposlenom za korišćenje privatnog automobila u službene svrhe poslodavci mogu slobodno da urede, po svom nahođenju" Dakle, nema zakonskog postupka, već kako poslodavac reši. Ali, ako isplati mnogo, na iznos preko pomenutih 6.147,00 din plaća se porez. Porez je 10%.


Ajd da mi pomogneš oko računice u praksi.

Odem do Beča i nazad, ili svejedno, napravim 1500km za mesec dana po Srbiji.
Dogovorim 25,00 din/km, sa čim bih i ja realno bio zadovoljan.

Popunim već neki obrazac, putne naloge, štagod, i isplati mi firma 37500 din.
Ja sam goriva za tih 1500 km potrošio samo 14.000,00 din. Nešto sipao u evrima u Austriji, nešto u dinarima u Srbiji. Ali ajd neka bude 14.000,00 din.
30% od toga je 4.200,00 din. Dakle to nije prešlo granicu od onih 6.147,00 din. i na to se ne plaća porez.
Odnosno, sve do sume od 20.490,00 din, 30% ne prelazi tih 6.147,00 din i na to ne ide nikakav porez.

A ako je firma odlučila da meni isplati 25,00 din/km, odnosno tih 37.500,00 din, 10% poreza će se platiti samo na tu razliku od 17.010,00 din?

Nekako mi onda previše to lako izgleda jer ostavlja prostora za muljanje.
Odnosno firma bi mogla da donese 100 din/km da mi se isplaćuje, i na taj način bi pravdali i izvlačili novac sa računa za petljanje "na crno", i na to plaćali porez samo od 10%, a meni davali keš na ruke koliko njima odgovara.
[ neca @ 27.12.2016. 19:24 ] @
Pa 10% košta i da ti paušalac fakturiše uslugu i da ti izvuče keš, tako da mu to dodje tržišna vrednost :D
[ Marko_R @ 27.12.2016. 21:17 ] @
Mi patimo od nečega što bi se moglo nazvati psihička nekroza. Kad bi građani imali prirodnu emociju pobune protiv nepravde, moglo bi da krene. Zašto ti koji imaju kvalitet ne kažu nećemo u inostranstvo, tražimo da budemo priznati u svojoj zemlji. Ovako ova zemlja polako odumire, a sve priče o ulasku u EU su samo predstava za mase. Građani moraju da shvate da institucije ove zemlje jednostavno ne funkcionišu i umesto da prepuštaju institucijama koje ne funkcionišu da rešavaju njihove probleme, da traže da se institucije reformišu kako bi se napokon došlo do nečeg smislenog. Ovo sve jednostavno ima vrlo malo smisla.
[ dulsrules @ 28.12.2016. 14:45 ] @
Zato su ljudi izmislili bensedin. Bensedin je majka za ovu nasu situaciju kakva je sad.