[ @ 05.01.2017. 21:56 ] @
Imam sledeci problem, u pitanju je golf 2, 1.6. 40 kw 1989 god. Problem je sto se zagrijava i nece da pusti termostat vodu, provjerio sam da li je ispravan, ispravan je, otvara mi kad ga stavim u vrucu vodu, a i zamjeno sam ga. U redu mi je bocica gdje ide voda-antifriz, zamjenio sam cep od vode, ali i dalje mi je hladno ono crijevo dole sto ide, moze biti do dihtunga glave, ako nije to, sta bi moglo biti, da li ima neki prekidac ili pecurka kao na ventilatoru. Provjerio sam crijeva da se nisu zacepila sve je ispravnp kompletan sistem, termostat( ali kad ga izvadim i kad ga stavim u posudu u vrucu vodu) al ponovo nece da pusti vodu, izvadio sam ga i sad ne podize temperaturu.
[ @ 05.01.2017. 22:43 ] @
Ima li to ikakve veze sa termoprekidacem, posto sam izvadio termostat, a nije mi se palio hladnjak jer nije termostat propustao vodu, da li bi sad ventilator trebao da radi u koliiko skoci temperatura, sad ga ne sprecava termostat?
[ vladd @ 06.01.2017. 09:19 ] @
Ne, termostat je bimetalna sprava, nema veze sa ostalim senzorima.

Moguce je da ima vazduha u okolini termostata, pa se ne otvara na vreme, nema prelaza toplote sa vode na bimetal, ili je prosto neka manje kvalitetna kopija, pa zaglavljuje.

Znam primere da je busena rupa od 2,5-3mm na pecurci da omoguci minimalni prolaz vode i zalije ceo termostat.
[ @ 08.01.2017. 22:04 ] @
Moguce je da na kucistu od termostata ne valja gumica, dihtung. Ako ne napravim probusicu termostat. Hvala u svakom slucaju!!
[ Lavlja_Jazbina @ 08.01.2017. 22:06 ] @
Kakve veze ima gumica sa protokom?Gumica samo dihtuje poklopac,da ne curi antifriz!
[ @ 14.01.2017. 19:07 ] @
Cuo sam od majstora da je zbog hladnoce i velikog minusa, da se to ne desava samo golfu nego i drugim novijim autima.
[ pajapop @ 14.01.2017. 21:21 ] @

A sta pametno reci posle majstora...
[ @ 14.01.2017. 21:43 ] @
Al to nije 100 % sigurno, mada vrlo je moguce, veliki je minus jos kad vozis temperatura je jos u vecem minusu, mozda je stvarno zbog toga. Ali ako nije, ja pametan nisam, znaci sve je u redu, sto ne otvara ne znam, vraticu termostat kad otopli malo, ako ga bude otvaralo onda je do ovoga :D
[ pajapop @ 14.01.2017. 22:10 ] @

Cak i novi termostat moze da bude neispravan, jer je loseg kvaliteta...Neki "divljak"...Zato pre montiranja termostata, uvek mora da se proveri njegova ispravnost potapanjem u posudu koja se zagreva, termostat je uronjen za termometrom, i posmatra se njegovo otvaranje prateci temperaturu...Dozvoljena su odstupanja +-2 od deklarisane temperature koja je utisnuta (odstampana) na termostatu...
[ Lavlja_Jazbina @ 14.01.2017. 22:14 ] @
Citat:
Al to nije 100 % sigurno, mada vrlo je moguce, veliki je minus jos kad vozis temperatura je jos u vecem minusu,

Ma da,to u bloku sprecava da se motor zagreje.Sto BRze vozis sve se vise cuje BRRRRR,hladno mi je.
[ vladd @ 14.01.2017. 23:51 ] @
Jos jedna situacija kada je izuzetno hitno i neophodno promeniti doticnog majstora. Da ne napravi neku veliku stetu, to sto prica gluposti je manje bitno.

Na ovom minusu nesto duze traje zagrevanje motora, ali SVI ispravni termostati moraju da se otvore kada krene zagrevanje motora.

Za novije automobile, kojima je radna temperatura oko 95C, za razliku od Golfa2 kojem je 80, i koji imaju znacajno vise KW bi bilo dramaticno vise problema uz neispravan termostat.
[ @ 15.01.2017. 11:29 ] @
Izvadio sam termostat i sad nemam nikakvi problema, nemam grijanje, a kad stojim duze u mjestu onda imam, to je zato sto se sporije zagrijava tj. nikako kad sam u pokretu, to nije ni bitno. Kad sam primjetio problem sa termostatom, kupio sam novi i stavio novi, i ponovo ista prica, posle toga sam ugrijao vodu, potopio i oba su se otvorila i novi i stari.
Termostat je ispravan. ne vjerujem da moze biti do kucista termostata ili gumica, jedino sto mi preostaje kad otopli ponovo da stavim i vidjecu ishod, ako tad ne bude otvaralo, ne znam sta cu. Problem ce se javiti kasnije kad otopli ako termostat ne proradi, sad kad sam u pokretu voda se ne grije, tj. hladi se kako vozim, ljeti nece biti efekta prilikom voznje jer je +30,35,40..tesko da ce se hladiti, onda cu uraditi dihtung glave.
[ X Files @ 15.01.2017. 12:53 ] @
Odmah da kažem, ne znam gde je problem. Ipak, samo jedan detalj, možda posredno može da ima neke veze... Svojevremeno, dok sam imao probleme sa jutarnjim paljenjem kod Passata B3, naleteo sam na tri termootpornika (termodavača), koji se nalaze na račvi tih creva kroz koje cirkuliše rashladna tečnost. Drugim rečima, na ulazu su merili temperaturu rashladne tečnosti. Jedan je imao funkciju da kaže koliko goriva treba pri paljenju ubrizgati, drugi mislim da je imao veze sa iniciranjem ventilatora. Treći, nemam pojma... ne sećam se. Bili su različiti i po bojama, crni, plavi, narandžasti...

Otpor koji su na izlazu davali je bio reda velčina 300-3300 oma. E moj (neispravan) je na jednom termootporniku davao 14000 oma, odnosno informaciju kao da je auto na Anatarktiku, i bez problema bi tamo i upalio, ali nije hteo u Požarevcu na +20.

Ne znam da li ovo može da ima neke veze, s obzirom da se zna čemu služi termostat, ali svakako prekontroliši i ovo.
[ pajapop @ 15.01.2017. 13:35 ] @
Citat:
Marko 12345 :
... Problem je sto se zagrijava i nece da pusti termostat vodu, provjerio sam da li je ispravan, ispravan je, otvara mi kad ga stavim u vrucu vodu, a i zamjeno sam ga. U redu mi je bocica gdje ide voda-antifriz, zamjenio sam cep od vode, ali i dalje mi je hladno ono crijevo dole sto ide, moze biti do dihtunga glave,


Pa ako je termostat ispravan, moguce je da moze biti do dihtunga glave...Sad malo razmisljam: Posto dihtung propusta vazduh u sistem, pri postavljenom termostatu koji ogranicava protok, dolazi do stvaranja vazdusnog cepa...Bez njega, protok je bolji i vezduh se nekako izbacuje iz sistema preko cepa na ekspanzionomm sudu...? Al` to se moze lako utvrditi: treba prelivni sud do kraja napuniti tecnoscu, da predje preko onog tankog prelivnog creva, pustiti da motor radi i posmatrati da li vazduh u mehuricima izlazi iz prelivnog creva. Ako postoje mehurici i brbotanje kao pri kuvanju onda je dihtung sigurno riknuo...Kao ovo na primer:https://www.youtube.com/watch?v=BQuB0z5NxWI



[ vladd @ 15.01.2017. 13:51 ] @
Neispravni dihtung glave proizvodi efekat da su gumena creva cvrsta kao kamen.

Vazdusni cep je moguc u zoni termostata, i zato se busi sitna rupica,da pumpa za vodu progura cep i rashladnatecnost oblije termostat.

Termostat treba zameniti novim, kvalitetnijeg brenda, ne najjeftinijim na trzistu, i obezbediti radnu temperaturu motora.
I proveriti rad pumpe, ako nije dugo menjana(a menja se na velikom servisu), moguce je da ne moze da ostvari dovoljan natprtisak.
Gledanje u uredjaj i vikanje "dobar je" ne znaci nista.
[ @ 15.01.2017. 18:00 ] @
Napunio sam posudu do kraja, nema mjehurica , a to da probusim termostat, mislio sam, ali onda mi nece pokazivati temperatutu na kontrolnoj tabli, mogu ga lako pregijati, a da ne znam jer ne pokazuje, sta sam uradio, nista, napravio jos vecu stetu.
[ Lavlja_Jazbina @ 15.01.2017. 18:02 ] @
Citat:
mislio sam, ali onda mi nece pokazivati temperatutu na kontrolnoj tabli,

Kako si to zakljucio?!!!!!!!!!!!!!
[ @ 15.01.2017. 18:06 ] @
Da mi nece pokazivati temperaturu? To sam ja rekao majstoru on mi je rekao, mozes, ali ti nece pokazivati na kontrolnoj tabli kad se pregrije, inace majstor je vrhunski
[ @ 15.01.2017. 18:10 ] @
Inace nisam to isprobao
[ Lavlja_Jazbina @ 15.01.2017. 18:13 ] @
Daj majstoru malo edukativnog materijala posto nema ni MINIMALNO znanje o radu motora.



[ @ 15.01.2017. 18:19 ] @
Cep od vode, od posude gdje ide voda-antifriz nisam cep stegao do kraja, do pola sam, da nije mozda to?
[ @ 15.01.2017. 18:23 ] @
Cep od vode-antifriza nisam stegao do kraja, da li to ima veze?
[ Java Beograd @ 15.01.2017. 18:25 ] @
Citat:
Marko 12345 :Cuo sam od majstora da je zbog hladnoce i velikog minusa, da se to ne desava samo golfu nego i drugim novijim autima.
Mislim da za početak svakako treba da promeniš majstora.

[ pajapop @ 15.01.2017. 21:12 ] @
Citat:
Marko 12345 :
Da mi nece pokazivati temperaturu? To sam ja rekao majstoru on mi je rekao, mozes, ali ti nece pokazivati na kontrolnoj tabli kad se pregrije, inace majstor je vrhunski


Ma nisi ti to nesto razumeo...Ne moguce da majstor moze toliko da lupeta...Kakve veze moze da ima senzor temperature sa termostatom??? To je poseban instrument koji se srafi u blok motora ili kuciste termostata (zavisno od resenja konstruktora motora) i u direktnom je kontaktu sa tecnoscu i meri temperaturu tecnosti, bez obzira u kom je polozaju termostat...Jedino...jedino...ako instrument nije u kontaktu sa tecnoscu, ako sistem nije napunjen, ili postoji vazdusni cep, pa tecnost nije dosla do njega, u tom slucaju nece pokazivati nista...I uslov je da je ceo elektricni sistem ispravan, naravno...al` to nema direktne veze sa samim termostatom...Na osnovu svega ovoga sto si do sad napisao, ja ovako...iz fotelje, mogu da zakljucim da ti je jedino problem ili do samog termostata ili postoji vazdusni cep koji ti ne umes da ozracis...Ne znam kakva je regulacija grejanja kabine, dal` ima slavinu...Ako ima slavinu, u kom polozaju je bila kad se sistem ozracivao??? Otvorena ili zatvorena...???
[ Lavlja_Jazbina @ 15.01.2017. 21:31 ] @
Ma kod golfa to se ozraci na keca.Sipas rashladnu tecnost i cekas da dodje do ajde recimo crte na maksimumu

zasrafi cep i to je to.Kod starijeg audija ( kockica,jaje) desavalo se da sipas direktno u blok pa vratis crevo od hladnjaka.

Uostalom ima bar za g2 vakum za ozracivanje sistema pa neka cepa.

Nije to,nego forsira auto,a treba mu za......


[ vladd @ 15.01.2017. 22:25 ] @
Razgovaranje sa doticnim majstorom je vece gubljenje vremena nego gledanje zikine sarenice.

Evo kako bi izgledale rupe, da se izbegne vazdusni cep kod kilave pumpe.


[ @ 15.01.2017. 22:30 ] @
U redu je termostat, kupio sam novi, stavio sam novi i ponovo ga ne otvara, posle sam provjerio da li je ispravan zajedno sa starim i ispravna su oba, oba otvaraju u posudi. Sistem kompletan mi je u redu, msm na to da cijevi nisu zacepljene odnosno crijeva, dihtung sam stavio novi na kuciste termostata,prije mi se desavalo da mi duva crijevo, kad duva crijevo onda dihtung glave motora ne valja, ja sam stavio novi cep na posudu ali ne pritezem ga do kraja nego do pola i sad mi ne duva crijevo. Slavina je bila na grijanju.
[ @ 15.01.2017. 22:35 ] @
Citat:
vladd:
Razgovaranje sa doticnim majstorom je vece gubljenje vremena nego gledanje zikine sarenice.

Evo kako bi izgledale rupe, da se izbegne vazdusni cep kod kilave pumpe.




Da izbjegnem vazdusni cep kod pumpe, mislite da pritegnem cep do kraja a da termostat probusim? Jeste sigurni da ce pokazivati temperatutu na kon. tabli, pokusacu i ovo, javim vam ishod.
[ pajapop @ 15.01.2017. 23:08 ] @
Cep na prelivnom sudu treba uvek da bude cvrsto zasrafljen u voznji, naravno...sto se tice senzora temperature, objasnio sam ti kad hoce a kad nece da pokazuje temperaturu...ne mogu jasnije...Sto se tice rupice na termostatu...Ne vidim svrhu busenja...praviti rupicu koja nije ni fabricki predvidjena...??? To bi imalo smisla samo u "specijalnim" slucajevima. Posto se termostati zargonski dele na "vruce" i "Hladne" onda bi rupicom mogao da se postigne efekat "hladnog" termostata, naravno u nedostatku originalno pripadajuceg...Kad se kupi termostat pripadajuceg temperaturnog opsega, nema potrebe za tim, jer se time samo podhladjuje motor i od normalnog termostata pravi se "hladan"...Kad se sipa tecnost, polako, postepeno, pa se malo cinculira, tecnost mora da dodje do njega...kako se tecnost zagreva, zagreva grejni element i termostat se postepeno otvara, polako se doliva tecnost, malo dodaje gas i malo po malo se ozraci sistem...Malo ugas motor, zaljuljas ceo auto, opet malo dolijes u hladnjak ili prelivni sud i tako polako...Ako je vodena pumpa sa krilcima na pogonskoj osovini, ne vidim kako moze biti "kilava"...Ona moze samo da procuri ili blokira...Lave, kakva je pumpa na Golfu??? Ako je na nekom visko principu, onda moze da pravi problem...
[ Lavlja_Jazbina @ 16.01.2017. 05:08 ] @
Citat:
Cep na prelivnom sudu treba uvek da bude cvrsto zasrafljen

Onda neka promeni cep jer izgleda da on iz nekog razloga nece da za zavrne.Rekao menjao dih.glave.

Ima termostata koji fabricki imaju rupicu.


[ vladd @ 16.01.2017. 08:01 ] @
Citat:
Marko 12345 :
Citat:
vladd:
Razgovaranje sa doticnim majstorom je vece gubljenje vremena nego gledanje zikine sarenice.

Evo kako bi izgledale rupe, da se izbegne vazdusni cep kod kilave pumpe.




Da izbjegnem vazdusni cep kod pumpe, mislite da pritegnem cep do kraja a da termostat probusim? Jeste sigurni da ce pokazivati temperatutu na kon. tabli, pokusacu i ovo, javim vam ishod.



Poklopac zavrni do kraja. Svaki element u sistemu mora da je u radnoj poziciji, aonda ce se videti sta eventualno nije u redu. Da bi se vazdusni cep isterao, mora pumpa da nabije pritisak, ne neki veliki,a nezatvoren poklopac je ometa, rasterecuje instalaciju.

Pokazivanje temperature je na bloku motora, a to je kraci tok rashladne tecnosti, pa nema veze sa otvaranjem termostata. Osim ako majstor nije izmuntao zice.
[ @ 16.01.2017. 10:54 ] @
Cep mogu da zavrnem do kraja ali kada ga zavrnem ona mi duva crijevo. Zato ga malo otpustim. Sve i da je do glave motora odnostno dihtunga, bez obzira na to termostat se mora otvoriti. Ja msm. Uradicu sve ovo sto ste naveli pa cu vidjeti kako stvari stoje. Hvala svima !!!
[ vladd @ 16.01.2017. 11:34 ] @
A crevo duva iz razloga?

Ocito je nabijanje pritiska, rupica na termostatu bi delimico rasteretila situaciju, ali taj dihtung glave bi morao da se ispita i zameni, creva pregledaju i takodje obnove, inace ce biti skupljih i tezih kvarova. Dok motor radi, gasovi nabijaju priisak, ali dok motor stoji, voda se naliva u cilindar.

Ma koliko G2 bio legendaran u sposobnostima da trpi zapostavljanje i odlaganje popravke, na kraju se to masno plati.

[ @ 16.01.2017. 11:48 ] @
Crijeva sam zamijenio, kada bi zavrno cep do kraja a termostat probusio, da li bi duvalo crijevo?
[ pajapop @ 16.01.2017. 15:06 ] @

Cep moras zavrnuti do kraja, cvrsto - ne "divljacki", ali cvrsto. Ceo sistem za hladjenje spada u grupu "prinudnog hladjenja pod pritiskom"...Samo u procesu nalivanja tecnosti, nekog ispitivanja, on moze biti otvoren, na kratko...ali u voznji mora biti zatvoren do kraja...Cak i kad se sitem ozracuje, cep se zatvori, pa na kratko popusti da vazduh izadje, pa ponovo zatvori...Creva...kad je motor vruc, ona su uvek malo "napeta"...to je normalno, zbog normalnog pritiska koji se postize temperaturom tecnosti i radom vodene pumpe...Jedino, ako su creva "tvrda kao kamen" i vidfno naduvana kao da ce da eksplodiraju, to ukazuje na prevelik pritisak u sistemu koji je nastao pre svega prevelikom temperaturom...a uzrok moze biti pokvaren termostat (zatvoren), neki vazdusni cep, los dihtung glave, ne ukljucivanje ventilatora hladnjaka, poremeceno paljenje motora...Trebalo bi proveriti i kompresiju u cilindrima. Ako je na primer losa kompresija izmedju dva susedna cilindra, to je sigurno dihtung...Ma, treba da odes do nekog ozbiljnijeg majstora i bez ikakve sugestije i siroke price, samo da mu predas auto i kazes da se pregreva ...
[ @ 16.01.2017. 15:29 ] @
Znaci do dihtunga glave je , naduvao jak crijevo, kad popustim cep onda ne duva. I zato ga ne zavrnem do kraja da se ne duva, da li to steti motoru ili nekim ostalim dijelovima. Svakako da cu morati otici kod majstora.
[ pajapop @ 16.01.2017. 15:51 ] @
[quote]Marko 12345 : Znaci do dihtunga glave je , naduvao jak crijevo, kad popustim cep onda ne duva. I zato ga ne zavrnem do kraja da se ne duva, da li to steti motoru ili nekim ostalim dijelovima. /quote]

To se jos ne zna sa sigurnoscu...zato i kazem da se treba otici kod odgovrnijeg majstora koji hoce da se pozabavi problemom...MOzda ti je samo neispravan termostat. Mada ti kazes da je ispravan...ali da li si ga ispitao bas na nacin koji sam jednom opisao...Sa termometrom...Ne odokativno, vec sa termometrom...Ako se otvara na visoj temperaturi nego sto treba, sta ce ti...neispravan je..a ti mislis da je ispravan jer se otvorio...trt...I ako ga vozis sa pregrevanjem, tek ce onda da ode dihtung, a to povlaci sa sobom skidanje glave, obradu glave, srednjivanje ventila..i kostace te 100x vise od termostata...Mozes ga malo voziti bez termostata, ali sto pre kod majstora...
[ @ 16.01.2017. 16:05 ] @
Termostat sam isprobao tako sto sam zagrijao posudu vode, kada je voda dostigla 100 stepeni kada je prokuvala, sacekao sam malo da se temperatura spusti i ubacio sam oba, otvorio se i novi i stari, a kasnije sam ponovo stavio oba termostata u posudu i stavio na sporet da se postepeno zagrijava, voda nije prokuvala, oba su se otvorila. Termostat je ispravan. Sve i da je otisao dihtung glave, termostat se ponovo mora otvoriti. Sto nece, to ne znam. A prije toga sam zavrno cep do kraja, ne kao sivonja da zategnem nego normalno, crijevo se duvalo ali termostat se ponovo nije otvorio.
[ pajapop @ 16.01.2017. 16:23 ] @

Slazem se sa tobom, da bez obzira na sve termostat mora otvoriti ako je ispravan...a ispravan je kako navodis...U tom slucaju imam utisak kao da voda i ne dopire do zagrevnog elementa. Nesto kao da je sprecava da taj deo termostata bude uronjen...Ajde ovako...skini kuciste termostata, otvori rupu, pa nalivaj vodu dok ti ne pocuri kroz otvor...onda stavi termostat i vrati kuciste...Jedino, sad ne znam..da ga nisi okrenuo naopacke??? Kod nekih automobila moze se okrenuti..sad ne znam dal moze kod Golfa??? Zatim nali tecnost koliko treba, pusti ga malo da radi, pa ugasi...Malo ustima kroz otvor na nalivanje uduvaj vazduh da poduvas tecnost...Pa ponovo upali, malo doli po potrebi...ponovi postupak ako je potrebno...prati temperaturu na satu...Ajde, igraj se malo sa tim....
[ @ 16.01.2017. 19:27 ] @
Termostat sam skidao vise puta, kada sam stavljao novi pa vracao stari itd. Svaki put kada sam skidao termostat voda je prosurljala kroz onaj otvor, sto znaci da nista nije zacepljeno. E sad termostat da nisam naopako okrenuo? pa mislim da nisam, msm da je nemoguce da se okrene naopako
Evo kako izgleda kad se stavi: http://vwts.ru/images/repair/60783_05.jpg
Kuciste http://i.imgur.com/JzIg9IO.jpg
Termostat: http://ules.pl/foty/czesci/termostaty/ver_143987j2.jpg
Msm da se ne moze okrenuti naopako
[ pajapop @ 16.01.2017. 20:21 ] @
Citat:
Marko 12345 :
Termostat sam isprobao tako sto sam zagrijao posudu vode, kada je voda dostigla 100 stepeni kada je prokuvala, sacekao sam malo da se temperatura spusti i ubacio sam oba,


Stvarno nisam pametan sa tvojim problemom, ali uporno pokusavam da ti nadjem neku gresku. I mislim i da sam je nasao. Kazes... "ubacio sam"" oba termostata....Kad se termostat ispituje onda on ne sme da dodiruje dno i zidove posude. Kao ni postavljeni termometar. Molim te da tu radnju obavis kako treba, da bi sve sumlje bile potvrdjene ili otklonjene. Nadji neki *ebeni termometar, termostat okaci o neku zicu ili kanap i odradi to kako treba, bez dodira sa posudom...
[ @ 16.01.2017. 20:32 ] @
E vidis to nisam znao, sutra cu ga ispitati na taj naci. Tnx
[ vladd @ 17.01.2017. 08:55 ] @
Citat:
To se jos ne zna sa sigurnoscu


Ostaje slabasna opcija da je hladnjak zapusen, ali pumpa ne moze da postigne bas toliki pritisak, koliko moze kompresija kroz busan dihtung
[ ubimestruja @ 18.01.2017. 19:46 ] @
Ja mislim da mu ne valja pumpa za vodu, da su peraja i nekog razloga oštećena ili se ne okreću, pa nema kruženja
tečnosti i auto se tako ponaša. Mada ja nisam mehaničar već električar....
[ Lavlja_Jazbina @ 18.01.2017. 20:36 ] @
Skine crevo od ekspanzionog suda koje ide od hladnjaka i proveri ima li protoka.
[ @ 21.01.2017. 14:33 ] @
Skino sam ide voda normalno
[ Lavlja_Jazbina @ 21.01.2017. 16:44 ] @
Pa onda pumpa radi svoj posao.Hoce da proklizaju peraja u osovini ali,pitanje koji je to procenat

pumpi na kojoj su popustili nutevi.