[ zica49 @ 20.01.2017. 16:16 ] @
Naslov teme je takav kakav je. Zamolio me kolega da pronadjemo ventile kao sa slike koji rade na nekoj presi za ljepljenje drveta.
Znaci ventili imaju dovod zraka/vazduha pod tlakom.U jednom polozaju otvaraju vezu sa tlakom i klipom a u drugom sa klipom i ispustom.Tad se kliip rasterecuje a opuga ga vraca u pocetni polozaj.
Znaci napuni se drvo sa ljepilom,aktivira ventil a klip sve to stisne.Ostaje stisnuto sve dok postoji pritisak od kompresora.Kad se ljepilo sasusilo ventil se zatvara prekida dovod pritiska i rasterecuje se kroz ispust oslobadja da se moze isprazniti presa.

Treba 40 komada za reparaciju prese i jos nekoliko za rezervu.

Na dvije slike su originalni koje je vrijeme i eksploatacija istrosila,a na trecoj unutrasnja shema ventila koji zadovoljava.

Prikljucak je 1/4 cola..
Gdje kupiti to?
Pod kojim pojmom traziti to?
[ vladd @ 20.01.2017. 17:42 ] @
Iglicasti ventil za pneumatiku i razvodnik. Prva Petoletka najbolji, Festo dobar ali solidne cene..kao najlakse nabavljivi.
[ scoolptor @ 20.01.2017. 22:07 ] @
Ako vec radite reparaciju mozda ne bi bilo lose da unapredite pneumaski sistem - recimo da operater ne mora da rukuje sa 40 rucica ventila.
[ zica49 @ 21.01.2017. 08:47 ] @
Kako?
[ vladd @ 21.01.2017. 09:03 ] @
Pa sa elektromagnetnim ventilima i upravljackim pultom.

Bar u zoni koja je neophodna za neposrednu funkciju. Neki ventili se postavljaju na neka "servisna" mesta, prikljucna ili u proceduri startovanja, i ti mogu da ostanu mehanicki.

Za ventile koji ucestvuju u neposrednoj proizvodnji na masini je bolje da su sa elektromagnetom.
[ zica49 @ 21.01.2017. 10:32 ] @
Ne shvatam sta bi se funkcionalno dobilo dodavanjem elektroventila i upravljanja sa istim.
Uglavnom ljepilom namazani komadi se slazu neposredno ispod klipa i jednim zakretanjem rucice za 90 stepeni se aktivira klip,nekad jedan nekad deset zavisi od duzine.Ako su prekidaci ili tasteri uz klip nista se radikalno nije dobilo u odnosu na mehanicko.Osim bespotrebne komplikacije i vece mogucnosti za kvar.
Ako je upravljacki pult negdje tamo dalje od klipova onda je propast,dovikivanje ili hodanje tamo ovamo a cesto jedna ruka pridrzava a druga aktivira klip.
Presa kakva takva je uglavnom jedan radnik. On nanosi ljepilo lijepi to radi bez komplikacija samo su ventili vec ishabani.
Jednostavno je da bilo ko iz pogona preuzme taj dio u procesu jer nema komplikacije klip ukljucen klip iskljucen.

Cemu mjenjati nesto ako je stvarno optimalno.
[ scoolptor @ 21.01.2017. 12:17 ] @
Ukoliko nema nepovratnih ventila, izmedju kompresora i cilindara, pozeljno je ubaciti iste.
Na taj nacin se stedi energija, manje se haba kompresor, i povecava se sigurnost rada.

Mislim da bi ti odgovarao ovakav tip ventila.

[att_img]

Ukoliko trazis kompatibilne, kljucne reci su: 3-way L-port ball valve

Pretpostavljam da ti treba G 1/4" prikljucak (BSPP)?
Razlike izmedju razlicitih 1/4" standarda su vidljive sa slike:

a dimenzije su date u tabeli:



[Ovu poruku je menjao scoolptor dana 21.01.2017. u 13:30 GMT+1]
[ zica49 @ 21.01.2017. 15:06 ] @
Da odgovarao bi samo ako imas informaciju gdje da se nabavi 40 i nesto komada .
Ima li neko u Srbiji,HR ili BiH da ih dila....
[ scoolptor @ 21.01.2017. 16:45 ] @
Za Bosnu:
1
2

Vidim da se taj ventil prodaje po Internetu za 20GBP / komad.
Mozda mozes naci nesto jeftinije.
[ zica49 @ 21.01.2017. 19:11 ] @
Super hvala dam kolegi link nek on nastavi dalje sa tim...