[ k.i.z.a @ 12.03.2017. 12:21 ] @
Pozdrav svima.
U nedoumici sam oko kupovine porodicnog auta.
Trazim karavana do 3000e.
U uzi izbor mi padaju Pezo 307 1.6 i Opel Aatra G 16v. Znaci benzinac pa bi ugradio plin ili bi kupio sa vec ugradjenim plinom.

Do sada sam vozio pezoa 106 na plin i nikakvih problema nisam imao. Lepo vuce i malo trosi.
Tako da bih povucen dobrim iskustvom opet kupio auto na plin. Ali je glupo porediti sa pezoom 106.

Sta vi mislite koja je kupovina bolja od gore dva pomenuta modela?
Koji auto bolje podnosi plin, koji auto ima bolji motor, koji auto bolje podnosi ove nase puteve, koji auto ima bolju limariju, koji ima vecu komfornost, koji auto trazi manja ulaganja, cena delova i slicno.
Nije mi namera da ga menjam u narednih 6-7 godina.

To su pitanja koja me muce a verujem i vecinu ljudi u slicnoj situaciji.
[ sasa022 @ 12.03.2017. 12:56 ] @
Razmisli o Xsari Picasso i Multipli - bolji su izbor za porodicna putovanja , imaju benzinske motore koji dobro podnose TNG , a i uklapaju se u zadatu cenovnu kategoriju.
[ k.i.z.a @ 12.03.2017. 14:04 ] @
Nije da ce to biti neka duza putovanja. Pre svega da mi zadovolje svakodnevne potrebe. Moj neki prosek voznje kola je izmedju 10 i 12 hiljada kilometara godisnje. Karavan mi treba zbog vise prostora. Malo po gradu malo po selu i tako to.
[ k.i.z.a @ 12.03.2017. 16:31 ] @
Razmisljao sam i o ford fokus 1.8 TDDI. Svi hvale te motore ali ne i limariju tog auta, pa me to pokolebalo.
[ k.i.z.a @ 12.03.2017. 16:31 ] @
Tako da sada su mi u opticaju razmisljanja ova gore u prvom postu pomenuta dva.
Ne rekoh da sam juce probao jednog Pezoa 1.6 sa plinom. Na oko sve izgleda na svom mestu samo mnogo tvrdo kvacilo. dal je to neki kvar ili sta nemam pojma.

[Ovu poruku je menjao k.i.z.a dana 12.03.2017. u 18:21 GMT+1]
[ bakara @ 12.03.2017. 18:42 ] @
To je lose kvacilo
[ Java Beograd @ 12.03.2017. 19:15 ] @
Pežo 307. To je, maltene u svim segmentima bolji auto od Astre.
[ boban74 @ 12.03.2017. 20:03 ] @
Citat:
k.i.z.a:
Razmisljao sam i o ford fokus 1.8 TDDI. Svi hvale te motore ali ne i limariju tog auta, pa me to pokolebalo.

Evo ja sam vlasnik gore pomenutog forda
Za njega mogu reci samo sve najbolje.
Vozim ga vec petu godinu,ja sam presao oko 160hiljada,na satu sad oko 350hiljada
To sto kazes za limariju ,ja ni moje kolege nemamo takvo iskustvo.
Ne pokazuje nikakve znakove rdje,motor je pouzdan,nema plivajuci zamajac i obicne dizne
Auto je za svaku preporuku
Gledaj da uzmes korektan primerak,veruj mi da je bolje malo ga platiti skuplje i biti miran kasnije
Pozdrav
[ k.i.z.a @ 12.03.2017. 21:27 ] @
Hmmm, opet polazim logikom da benzinac nema plivajuci zamajac, dizne, pumpu, turbinu.
Nema ni ovaj ford plivajuci zamajac ali se zale na limariju. Recimo u mom kraju taksisti dosta teraju ovog fokusčinu.
Ali se Srbi najvise plase promaje i plivajuceg zamajca.
[ Java Beograd @ 13.03.2017. 07:51 ] @
Veoma malo osobina auta koje se mogu definisati kao "ljudi se žale na .... " - uopšte imaju smisla.

Ajde, iskreno nam kaži od koliko ljudi - vlasnika si čuo loše o limariji Forda ? Dakle, da baš lik ima i vozi Forda, i njegov sopstveni Ford ima neke probleme sa korozijom. Ne ono "rekla-kazala" "čuo od šuraka pašenog da jednom čoveku u Surdulici Ford koridirao". Naravno, pod uslovom da je limarija stvarno originalna, fabrička, a ne ona žvaka sa auto-oglasa "nikad udaran, vozila žena do pijace"

Ustvari, ne moraš nama ništa da kažeš. Preslišaj sam sebe. Tebi je odgovor važniji nego nama.

Mislim, nemam Forda, nikad nisam ni imao, ali se ne sećam da sam ikad video korodiranog forda.

Ovde na forumu ima par veoma iskusnih profesionalaca, koji sa nekom relvantnom pouzdanošću mogu da kažu za određene automobile / motore da li imaju neko fabričko loše rešenje, i u kolikom procentu se greška manifestuje.

Ali ovakve paušalne procene da "se ljudi žale na limariju " (Ford ili Fiat, nebitno) okači mačku o rep.



Što se Srba tiče, promaja je imala primat, sve do par godina. Onda je plivajući zamajac zauzeo ubedljivo prvo mesto. "Kupujem bilo koji auto, samo da nema plivajući zamajac"
[ anon115774 @ 13.03.2017. 09:55 ] @
Ja ipak mislim da se automatskog menjaca boje vise...
[ HoT_Steppa @ 13.03.2017. 10:48 ] @
Citat:
k.i.z.a:
Hmmm, opet polazim logikom da benzinac nema plivajuci zamajac, dizne, pumpu, turbinu.
Nema ni ovaj ford plivajuci zamajac ali se zale na limariju. Recimo u mom kraju taksisti dosta teraju ovog fokusčinu.
Ali se Srbi najvise plase promaje i plivajuceg zamajca.


Focus I 1.8 TDDi nema plivajući zamajac. Zato je idealan srpski dizel.
[ djoka_l @ 13.03.2017. 11:35 ] @
Ovde uopšte nije pitanje koji je automobil bolji od ovih koje si pomenuo, ispravno pitanje koji karavan od 3000 EUR uopšte valja. A to nema veze sa modelom nego sa tim kako je automobil čuvan i korišćen.

Evo ja imam Ford Fiestu iz 2006. godine i nema tačkicu rđe na sebi. Doduše, samo 4 godine je bila parkirana napolju, ostalo u garaži. I prešla je manje od 50k kilometara (ženin auto). Sad, ovo ti možda deluje kao lovačka priča, ali ja auto ne prodajm, pa možeš da veruješ.

Meni se, lično, sviđa 307 više od Astre. Opel je nekada imao lošu reputaciju što se tiče limarije (nikad nisam na ulici, recimo, video Kadet a da nije zarđao), ali sada je to sve manje-više isto.

Od karavana sam vozio samo Opel Omegu i Ford Mondeo, a Opel je bio za red veličine bolji auto. Ali, opet, to je samo stvar sreće. Sa motorom od 2000 kubika, Omega je bila daleko pouzdanija nego Mondeo 1.8 gde se osećao nedostatak snage. Na kraju sam morao da platim novu turbinu za Mondea, a to me koštalo više nego što sam dobio kada sam ga prodao. Zato mi je malo besmisleno da tražiš karavan, a biraš neke modele sa slabašnim motorima. Dobićeš lagan, slabašan auto kojem zadnji kraj igra po putu, a kada ga natovariš, jedva se kreće.
[ sasa022 @ 13.03.2017. 11:48 ] @
Citat:
HoT_Steppa:Focus I 1.8 TDDi nema plivajući zamajac. Zato je idealan srpski dizel.


Ma gde ima boljeg od VW 1.6D ???


[ Siler @ 13.03.2017. 12:48 ] @
Mogu ti rec da su opelovi benzinci u toj generaciji tanki pogovo kad kupujes karavan star 15 godina koji je presao najmanje 300 000 km.
Ford nikad nisam posedovao.

Najjeftinije odrzavanje u Srbiji je sigurno za Fiat vozila, a Stilo karavan sto se tice odrzavanja, prostora u gepeku i motorizacije je sigurno bolji izbor.
[ HoT_Steppa @ 13.03.2017. 16:08 ] @
Citat:
sasa022:
Citat:
HoT_Steppa:Focus I 1.8 TDDi nema plivajući zamajac. Zato je idealan srpski dizel.


Ma gde ima boljeg od VW 1.6D ??? :)




Yebu ga godine i rđa :D

Guzonju ili voliš ili ne voliš, ali to nije auto iz ove priče.
[ k.i.z.a @ 13.03.2017. 16:52 ] @
100 ljudi 100 cudi. Danas svratim do auto delova da pitam koliko je set kvacila za 307 = 13500din. Usput pitam sta najvise prodaju za taj auto. Zena kaze najcesci kvar su stabilizatori prednjih tockova. Sve ostalo se retko se pokvari. Dok tako o prolazu pitam i za Astru, vlada misljenje da je generalno tvrd auto.
[ Lavlja_Jazbina @ 13.03.2017. 17:44 ] @
Citat:

Focus I 1.8 TDDi nema plivajući zamajac. Zato je idealan srpski dizel.

Zato ima "jeftinu"elektroniku na pumpi.
[ sasa022 @ 13.03.2017. 21:28 ] @
Citat:
Zato ima "jeftinu"elektroniku na pumpi.


Ta elektronika vise nije "neka nauka" i uspesno se sredjuje za 100-ak €.

Isto je i na Opelu 2.0 D(T)I.
[ Lavlja_Jazbina @ 13.03.2017. 21:58 ] @
Da da,to je samo elektronika.To se samo cacne i montira.Isto je tako i sa diznama kod tdci-a.Samo se prepise kod sa dizne i to radi.

Kako da ne.Pa ne bi bosov sto kostao 100k€ da se samo tako,malo cacne.To krpljenje elektronike rade paceri (citaj jajare) koje sebe nazivaju

majstorima.Element u pumpi elektronika preko kontrolnog stola treba da izbazdari ( postoje mere) i onda to radi kako treba.

Isto je po pitanju dizni za tdci.Posle ispitnog stola dizne dobijaju nove kodove koji se posle upisuju preko dijagnostike.Tek onda pumpa salje koliko

treba goriva.Elme,ode se od teme.Mada takav se auto kupi "sredjen" od pojedinih "majstora" i posle se pljuje po odredjenim modelima.Sto za

mehaniku sto za limariju.

Inace,ford postoji da opel ne bi bio najgori auto.

[ sasa022 @ 13.03.2017. 23:32 ] @
@Lavlja_Jazbina


Sto od nicega pravis nauku ???
Sistem je star 20-ak godina i u medjuvremenu je odradjena gomila elektronika... Ako su kvalitetno servisirane,a ne samo "cacnute" , rade bez problema godinama.

Sto se dizni tice tu se slazemo.
Dizne imaju neki svoj vek trajanja posle kog vise nikakav servis ne pomaze.
To sto neki "majstori" nemaju mere je druga prica.
[ k.i.z.a @ 14.03.2017. 06:48 ] @
Ovo je haos, situacija se dodatno komplikuje.
Pocinjem da gledam aute na autoscout24 i mobile.de
307 1.6 karavan vodi bitku za sada. Opel Astra G posustaje ali na njeno mesto dolazi Opel Astra H 1.8 benzin pa da mu zveknem plin. Al to poskupljuje kupovinu. Sta je bolje u ovoj varijanti 307 vs Astra H?
[ HoT_Steppa @ 14.03.2017. 09:38 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina:

Inace,ford postoji da opel ne bi bio najgori auto.


Šta će ti ovakva izjava u životu?
[ Java Beograd @ 14.03.2017. 10:22 ] @
Poslušaj savet što će ti čiča dati.

Ostavi se ti autoscout24 i mobile.de Slaba vajda i od forumašenja

Nego ovako:

Na sajtu polovniautomobili listaj https://www.polovniautomobili....5B1%5D=2310&showOldNew=all

dakle: karavan, star do 12 godina, cena do 3.000 gorivo: benzin i benzin+plin.
Ograniči pretragu na oblast u kojoj živiš, tj. spreman si da se prošetaš do placa. Ili promeni malo godinu proizvodnje, ili cenu, ako možeš da se ispružiš još malo.

Neko je već napisao, a ja samo da ponovim: u toj cenovnoj kategoriji otpadaju sva pitanja o brendu / modelu, a jedino je bitno stanje tj. očuvanost auta.

Kad dobiješ listu, put pod noge, pa od jednog placa do drugog. Svaki auto koji je u tvojim kriterijumima pogledaj, sedi u njega, startuj motor, ošacuj karoseriju ("nikad udaran"), proceni tapacirung, stanje guma, akumulatora i td i td.
Kad nađeš najočuvanijeg, kupuj. Dal' je Reno ili Pežo ili Citroen, ili Fiat, Seat ovoono - sve je to manje bitno.

Za tvoje potrebe, mnogo je bolje dobro očuvana Dačija ili neki Korejanac nego skroz izraubovan BMW

[ Lavlja_Jazbina @ 14.03.2017. 19:06 ] @
Citat:
sasa022:
@Lavlja_Jazbina


Sto od nicega pravis nauku ???
Sistem je star 20-ak godina i u medjuvremenu je odradjena gomila elektronika... Ako su kvalitetno servisirane,a ne samo "cacnute" , rade bez problema godinama.

Sto se dizni tice tu se slazemo.
Dizne imaju neki svoj vek trajanja posle kog vise nikakav servis ne pomaze.
To sto neki "majstori" nemaju mere je druga prica.

Pa i mene zanima kakvaa je nauka zato sto za tu elektroniku nema kinez delova niti postoji kopija.Mogu da shvatim da poprave grafit

ali i to je labavo po pitanju trajanja.Zakacio sam se iz jednog razloga a to je sto moze kao da se nesto popravi a onda se kupi auto

sa porukom sve je ok.Taj fokus pored te elektronike moze da prepunjuje ili da slabo puni,alternator je na gumi kardana,spaner sa

oprugom je oko 100 evra,regler original je isto toliko ( sad se pitas sto bas original,ili ne).Zadnji trap je oko 300 evra po nabavnoj ceni itd.

Koliko jos zezalica moze da otkaze to je roman.Egr je na usisnoj grani,integrisan,pletenica na katalizatoru,znaci skidanje sa njim a srafovi da

se zalome ( brezoni) mogu na 1.Ima elektro ventil za egr i pored slican za turbo,kojih ima jos 2.Umorih se nabrajati a ima jos sta ne radi a gluposti su.

I onda neko kupi auto kome je dusa na auspuhu a to je to godiste i sta onda.Moze da samo kuka.Mada taj auto je oko 2000 pa ima lufta za soma

da popravlja.Mozda i jeste bolje da trazi benzinca,onda mogu da izbacim iz spiska turbo.
[ sasa022 @ 14.03.2017. 21:30 ] @
@Lavlja_Jazbina

Hvala ti za ovakav odgovor


Koje benzince i koje dizelase preporucujes u ovoj kategoriji ? tj. koji modeli kada gledamo auto kao celinu imaju u proseku najjeftinije odrzavanje ?
[ k.i.z.a @ 15.03.2017. 07:14 ] @
@sasa022
Koje benzince i koje dizelase preporucujes u ovoj kategoriji ? tj. koji modeli kada gledamo auto kao celinu imaju u proseku najjeftinije odrzavanje ?

i mene ovo zanima

usput sam gledao zafiru 1.8 sa plinom, sta o tome mislite?
[ Darko Nedeljković @ 15.03.2017. 07:46 ] @
Kad vec gledas Zafiru, ja bih razmotrio motor 1.6 koji je fabricki isporucivan sa pogonom na CNG, a ako nemas CNG u blizini onda ugradis TNG. To nije bas isto, ali je razlika izmedju CNG i TNG minimalna u odnosu na razliku izmedju benzina i TNG. Te po stranim oglasima obicno prodaju sa 400.000-500.000 kilometara na brojcaniku, sto znaci da odlicno podnose gas, a to je bila sustina tvog pitanja. Ja vozim na CNG a najbliza pumpa mi je 100 km od kuce i retko se desi da mi se rezervoar isprazni a da ne odem bilo do Beograda ili Cacka ili do Madjarske, ili do Makedonije, na 1.000 predjenih kilometara uspevam 900 da predjem na CNG.

Nego, kad sam ga vec pomenuo, onda da kazem par reci i o svom automobilu koji spada u tu cenovnu kategoriju - Mitsubishi SpaceStar Family, to je otprilike najmanji karavan koji postoji (pitanje je da li ga uopste treba svrstati u karavane, mislim da se zvanicno svrstava u Minivan), sto mu daje prednost lakseg parkiranja a opet nikad nije falilo prostora, za duza grupna putovanja imam veliki krovni nosac, tako da bez problema putuje 4 odrasle osobe sa prtljagom. Ono sto mene kod njega nervira je nedostatak snage, dok sam ziveo u Vojvodini nikad to nisam primetio, po ravnom vozim 160 km/h, ali u poslednje vreme se non stop verem po planinama i nerviram se sto uz veci uspon opterecen ne moze preko 50 km/h. Mozda to meni ne bi smeatlo da sam navikao na Yugo, Punto i tako to, ali ja sam pre ovog vozio Alfa Romeo i uz taj uspon navikao da izvucem 100km/h. Za tromost su zasluzne CNG boce, koje su teske 150 kg, kad sam kupovao niko mi nije rekao da je to+putnici+prtljag previse za auto od 1300 kubika. Odrzavanje - gotovo da ga i nema, mali servis par hiljada dinara, veliki stotinak evra. Fabricki delovi su veoma kvalitetni, sijalica mu nikad nije crkla, kad sam kupio prodavac mi je rekao da on vozi 5 godina i nikad nije menjao ni plocice ni diskove ni lamelu, niti ikad radio ista izuzev velikog i malog servisa, ja sam posle toga presao jos 100.000km i tek sad sam resio da zamenim diskove i plocice, a lamela jos uvek radi perfektno. Sto se limarije tice, nikad nije video garazu, posle 15 godina na kisi i suncu nema nijednu tackicu korozije. Sve u svemu za nekog ko hoce da se vozi polako i jeftino, perfektan auto.

[Ovu poruku je menjao Darko Nedeljković dana 15.03.2017. u 09:09 GMT+1]
[ goat @ 15.03.2017. 21:23 ] @
Citat:
Java Beograd:
Poslušaj savet što će ti čiča dati.

Ostavi se ti autoscout24 i mobile.de Slaba vajda i od forumašenja

Neko je već napisao, a ja samo da ponovim: u toj cenovnoj kategoriji otpadaju sva pitanja o brendu / modelu, a jedino je bitno stanje tj. očuvanost auta.

Za tvoje potrebe, mnogo je bolje dobro očuvana Dačija ili neki Korejanac nego skroz izraubovan BMW



... vrlo teško će na placu da nađe nešto zaista dobro, ako ne poznaje dobro vlasnika placa... ako i nešto bude dobro u kontigentu uvoza, to ne stigne do placa ... svojevremo je u mojoj ex firmi nabavljena corsa C sa 1,7dtl motorom.. kupljena je od vlasnika placa koji ju je zadržao za sebe ali pošto nije imala ama baš ništa od opreme brzo se odlučio da je proda.. imala je na satu 70kkm... evo i danas se vozi i premašila je 300kkm.. na 240kkm je stala - zakazala elektonika pumpe, to je rešeno za 100E... potrošila je dva seta kugli i spona, set amortizera, kočione cilindre i papuče, diskove i dva seta pločica, tri seta guma, nosače motora.. lamela nikada menjana, turbina i motor nedirnuti, daleko da je to sada dobar automobil ali njen brundavi 1,7dtl troši samo gorivo i ne posustaje,


... evo moj prijatelj je pre par meseci kupio vektru C karavan restilizovanu sa 1,9cdti motorom 150ks kojoj je znao istoriju servisa, službena bila u firmi, plaćena nešto ispod 4000E... dobio je i neke zamenjene rezervne delove od nje (do pola pohabane kočione pločice i diskove i još ponešto)... automobil je prešao 320kkm... od znakova habanja ima na ručici menjača malo promenjenu boju.. mehanički perfektna, održavana "po tabeli", enterijer (osim ručice menjača) bez ikakvih znakova habanja, motor tiho radi kao da nije prešao više od 100kkm... lamela i zamajac fabrički... u vožnji nema zveckanja, lupkanja, šripe.. samo onih 320kkm "bodu oči"

opel nije loš automobil, niti je ford loš... loš automobil je zapušten automobil prema kome se vlasnik nemarno ophodi
[ Lavlja_Jazbina @ 16.03.2017. 15:09 ] @
Los auto je kada fabrika napravi losa resenja a ne kada neko vodi demagogiju.

A sto se tice pojedinih primera,cista sreca.Tu vektru ceka menjac,to je sigurno.Sve zavisi i koliko ko prelazi godisnje.15-20KKM godisnje

ce se nacekati i za plivajuci zamajac da nije u redu i pri kupovini.E sada,ako neko predje iz nekog krsa pa mu je i vektra c avion to je vec

druga stvar.Posebno ako se jos prave pametni da mogu sve da menjaju a majstor im ne treba.

A ako treba mogu iz licnog iskustva da pricam kako auto sa malo km placen 20k € moze da dozlogrdi vlasniku sa poprilicnom cifrom stete.
[ sasa022 @ 16.03.2017. 16:22 ] @
@Lavlja_Jazbina

Nisi nam odgovorio - koji su tvoji favoriti tj. sta preporucujes ???
[ Lavlja_Jazbina @ 16.03.2017. 16:26 ] @
Za 3000,nista.Malo je to para da bi sve bilo ispravno.

Posebno sto se preferira plin,to me nikad nece zanimati.
[ AstralPro @ 16.03.2017. 22:55 ] @
Jazbina je u pravu.

Nego, treba kupiti fiat stilo jtd karavan registrovan i u voznom stanju za 2500. Ni slucajno iz uvoza vec od nekog ko je vozio i ulagao koliko je mogao.
Onda za preostalih 500 evra uraditi ono najosnovnije i voziti auto a u medjuvremenu pratiti situaciju kako se ponasa.
Realno, i stilo je kanta ali napravljen da prelazi dosta km.

Astra je tvrd ruzan i tesan auto.
[ sasa022 @ 17.03.2017. 03:08 ] @
@Lavlja_Jazbina
@AstralPro

Da li to znaci da neko ko nema vise para ne bi trebao da poseduje auto ???
[ HoT_Steppa @ 17.03.2017. 06:50 ] @
Pokretač teme je napisao da godišnje prelazi 10-12 000 km, za tu kilometražu može da kupi bilo šta, sve će odgovarati, čak i jeftiniji auto do 2000 evra.

A kad se pominje već Stilo za ovu kilometražu zašto ne benzinac (može i bez plina jer je malo potrošač) 1.4 motor koji se ugrađuje i u najnovije Fiate

https://www.polovniautomobili....a/9750657/fiat-stilo-14benzgas

https://www.polovniautomobili....icka-vozila/9701025/fiat-stilo

https://www.polovniautomobili....135/fiat-stilo-14-16v-6-brzina

redak je sa ovim motorom pa mora malo da se prelistavaju oglasi
[ milovanmaric @ 17.03.2017. 06:56 ] @
A sta je sa Alfa Romeo 156 ili 159?
[ HoT_Steppa @ 17.03.2017. 06:58 ] @
Šta sa njima? 156 može da se nađe za 3000 a 159 ne.
[ Java Beograd @ 17.03.2017. 08:23 ] @
Citat:
goat:
Citat:
Java Beograd:
Poslušaj savet što će ti čiča dati.

Ostavi se ti autoscout24 i mobile.de Slaba vajda i od forumašenja

Neko je već napisao, a ja samo da ponovim: u toj cenovnoj kategoriji otpadaju sva pitanja o brendu / modelu, a jedino je bitno stanje tj. očuvanost auta.

Za tvoje potrebe, mnogo je bolje dobro očuvana Dačija ili neki Korejanac nego skroz izraubovan BMW


... vrlo teško će na placu da nađe nešto zaista dobro ...
Pa gde će da kupi polovan auto ?
[ goat @ 17.03.2017. 10:13 ] @
Citat:
Java Beograd: Pa gde će da kupi polovan auto ?


... da nisam bio na carinskom skladištu i video šta stiže za "renomirane" autoplaceve (farbom i četkom ispisano kojem placu pripadaju) , placevima bih dao prednost.. ovako, lično bih preko oglasa prvo potražio..računam da kupac nije napaljeni tinejdžer koji planra da skuplja kokoške na marku... kada odeš da pogledaš kola pogledaš i vlasnika, raspitaš se za gde je i kada koristio kola... nepismene, aljkave, stipse, barone zaobilaziti u širokom luku..

.. moj pradeda je trgovao govedima ali nije od svakog kupovao i nije svakome prodavao...
[ Java Beograd @ 17.03.2017. 10:50 ] @
Jeste, ima krševa na placevima (za male pare) ali ako imaš logičnu, odgovarajuću sumu novca za nivo kvaliteta auta koji tražiš - naći ćeš.

Šta stiže "renomiranima" ? Zapušten, prljav, musav polovan auto. Šta oni urade ? Operu spolja, operu unutra, operu motor, isprskaju kokpit sprejom, zamirišu jelkicom i - prodaju.
Šta ti prodaje prodavac-vlasnik lično ? Isto to - opran polovan auto. Čuj "raspitaš se gde je i kada koristio kola" ?! Pa kakav odgovor očekuješ ?! Odgovor se zna - vozila žena do pijace.

90% automobila na srpskim ulicama je kupljeno preko placa. Pa što ne bi i ti ?! ("ti" to je hipotetički, može bi i "ja", "on" ...)
[ Nebojsa Milanovic @ 17.03.2017. 11:24 ] @
Java odličan post, jedino pravilo je da nema pravila.

Ako bi baš trebao da kažem da se držim nekog pravila, to bi bilo da ne gledam najjeftinije aute u klasi, jer smatram da ne vrede ni tu, najmanju cenu.

Gledam od srednje cene na gore, već samo time se krug dosta sužava.
[ k.i.z.a @ 17.03.2017. 20:39 ] @
E moji vi hvala na savetima. Juce sam probao 2 komada 307 i definitivno odustajem od tog auta. Deluju mi suvise nežno, unutra sve zvezka i treska. Ona velika nabudžena tabla mi ne ostavlja utisak da ce dugo da stoji sva na svom mestu nakon nekoliko predjenih kilometara po ovim nasim džadama. Svi prodavci samo vrte istu pricu da je to sve super i da samo stabilizatori stradaju na njemu i da je to najbolji primerak koji su do sada imali. Na jednom placu sam zatekao momka koji sa cetkicom slikarskom ide i popunjava tackice na mestima gde je spala farba. Druga dvojica rade na perionici, od babe prave devojku. Tu je pranje spolja, dubinsko unutra, prskanje sprejevima, poliranje. Sa strane stoje dva auta tek stigla iz Italije, haos u kakvom su stanju. Onda mi prilazi tip koji pere sa pricom da je nocas dovezao 307 i da odem kod njega kuci da probam.
Tako da sam resio i placeve da ne posecujem vise.
Izbor je suzen na 80% za Astra G 1.6 i 20 % Fokus 1.8 TDDI.
Koja bi varijanta astre bila bolja 1.6 16v ili 1.6 8v? Koja je tu bolja varijanta za plin?
Ovaj me fokus malo buni zbog elektronike bos pumpe i limarije.

Smatram da za ovaj novac mogu da se pronadju lepi primerci od privatnih vlasnika koji su redovno odrzavali.
[ goat @ 17.03.2017. 22:58 ] @
Citat:
Java Beograd: Jeste, ima krševa na placevima (za male pare) ali ako imaš logičnu, odgovarajuću sumu novca za nivo kvaliteta auta koji tražiš - naći ćeš.

Šta stiže "renomiranima" ? Zapušten, prljav, musav polovan auto. Šta oni urade ? Operu spolja, operu unutra, operu motor, isprskaju kokpit sprejom, zamirišu jelkicom i - prodaju.
Šta ti prodaje prodavac-vlasnik lično ? Isto to - opran polovan auto. Čuj "raspitaš se gde je i kada koristio kola" ?! :) Pa kakav odgovor očekuješ ?! Odgovor se zna - vozila žena do pijace.

90% automobila na srpskim ulicama je kupljeno preko placa. Pa što ne bi i ti ?! ("ti" to je hipotetički, može bi i "ja", "on" ...)


@Java


prodavac na placu-preprodavac ga licka za prodaju jer ima za cilj da što manje uloži a što više da dobije.... pošto ne može mnogo da dobije on gleda da uloži što manje....., a onaj prodavac-privatni vlasnik koji ga je vozio nešto je i uložio u njega dok ga je eksploatisao jer je valjda hteo da se vozi a da ga ne vuku po putu... naravno uslov je da taj prodavac nije od ona četiri karaktera koja sam u prethodnom postu plavom bojom odvojio....

... pustiš čoveka da kaže šta ima pa ako ga je baba vozila kažeš : neću tog jer baba ne zna kada se šta održava, nije znala da treba ulje da menja, spržila mu je lamelu, svake nedelje ga je negde udarala, vozi ga u drugoj brzini 80na sat... i šta imaš da mu veruješ, vidite se, pogledaš kola, dokumenta od kola, raspitaš se šta radi pogotovo ako kupuješ karavan

svojevremeno sam prodavao svoj VW "klot" verziju i nudio mi lik fokus karavan u zamenu... fokus bio mlađi tri godine od mog golfa , i sa skoro punom opremom naspram mog koji čak ni centralnu bravu nema.. a i trebao mi je radni auto-mazga.... ja ga pitam čime se bavi a on ko iz topa - moler... tu sa stao sa pitanjima, zahvalim mu se na ponudi, kažem da mi ne odgovara i prekinem vezu..

[Ovu poruku je menjao goat dana 18.03.2017. u 10:30 GMT+1]
[ goat @ 17.03.2017. 23:10 ] @
Citat:
k.i.z.a:

Izbor je suzen na 80% za Astra G 1.6 i 20 % Fokus 1.8 TDDI.
Koja bi varijanta astre bila bolja 1.6 16v ili 1.6 8v? Koja je tu bolja varijanta za plin?
Ovaj me fokus malo buni zbog elektronike bos pumpe i limarije.


astra G je mehanička klasika, osrednjih voznih karaktristika napravljena da traje... sigurnija varijanta astre ti je 1.6 8v... retke su sa tim motorom, ali ti motori su babaroga tehnika (čitaj nesalomivi), kao da su stvoreni za plin.... onaj 16v hoće malo ulje da troška

fokus ima solidnu karoserju i AKZ, mehanika na nivou astre, zabavniji je za vožnju od astre...elektroniku boš (VP) pumpi iz tog perioda kod više proizvođača muči relativno visok napon za "elektroniku" i hladni spojevi (elektronske komponente se ne leme za ploču toplim postupkom nego se presuju - roboti to rade, serije velike, juri se profit... .... usled vibracija motora koje se prenose na tu elektroniku koja je obično pričvršćena uz pumpu, vremenom je poebe ...

... kada tražiš kreni redom .. tražiš prvo po ceni pa po markama a onda kupiš neki koji uopšte nisi planirao.. e to je dobra kupovina jer si naleteo na neki koji je iole dobar

PS. i ja kupujem letnje gume već drugu nedelju i nikako da skockam komplet od 4 komada koju poželim.. ili ima 2 komada ili nema na stanju ali ima druga noviji model....
[ Java Beograd @ 19.03.2017. 17:50 ] @
Citat:
goat:.. a i trebao mi je radni auto-mazga.... ja ga pitam čime se bavi a on ko iz topa - moler... tu sa stao sa pitanjima, zahvalim mu se na ponudi, kažem da mi ne odgovara i prekinem vezu...
Svako je kovač svoje sreće. Možda si propustio najbolji auto za svoje pare.

Kapiram da bi kupio auto jedino i samo od kardio-hirurga, ili bar nekog ko je profersor na univerzitetu.

[ bakara @ 19.03.2017. 18:26 ] @
ja takodje ne volim automobile sa placeva... ja tu nikad nisam nasao auto koji bi mi odgovarao po svemu sto trazim.

lepo je to Goat objasnio
To su automobili na kojima treba da se zaradi, a kada kupujes od privatnog prodavca treba naci nekoga ko zeli da sto pre zameni svoj auto za bolji i noviji.
[ goat @ 19.03.2017. 19:24 ] @
Citat:
Java Beograd:
Citat:
goat:.. a i trebao mi je radni auto-mazga.... ja ga pitam čime se bavi a on ko iz topa - moler... tu sa stao sa pitanjima, zahvalim mu se na ponudi, kažem da mi ne odgovara i prekinem vezu...
Svako je kovač svoje sreće. Možda si propustio najbolji auto za svoje pare.

Kapiram da bi kupio auto jedino i samo od kardio-hirurga, ili bar nekog ko je profersor na univerzitetu.



@Java

Slabo kapiraš i to već prestaje da bude akutno ... kardio-hirurg, profesor sa univerziteta, ti, ja i svi članovi na ovom forumu ne gledaju na automobile isto..

... da se razumemo, na autoplacu može da se pazari pristojan automobil ali to nikako ne može biti karavan do 3000E.... ako bi nekog posavetovao od koga da kupi automobil, rekao bih mu da kupi od nekog vlasnika tipa Nebojše Milanović

Možda sam propustio najbolji auto, a možda i nisam, ja plaćam novcem koji sam zaradim i ne može tebi biti više žao nego meni u slučaju promašaja.... ali cenim svačiji savet ...eto ako mi bude potreban savet, upitaću te, ali ga neću pročitati



[Ovu poruku je menjao goat dana 19.03.2017. u 20:56 GMT+1]
[ Lavlja_Jazbina @ 19.03.2017. 19:30 ] @
Citat:
goat...fokus ima solidnu karoserju


Zaboravio sam da ubacim u spisak problema i prednje opruge koje pucaju inace i na stilu kao i na C3.

[ goat @ 19.03.2017. 19:54 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina: Zaboravio sam da ubacim u spisak problema i prednje opruge koje pucaju inace i na stilu kao i na C3.


..da daaaaa... i na Peugeot 406 mog komšije pukla desna prednja opruga danas...

... ali kada se završe svi autoputevi vozićemo se k'o na ćilimu iz 1001 noći i neće pucati opruge, nadamo se
[ Nebojsa Milanovic @ 19.03.2017. 19:55 ] @
Citat:
goat: ako bi nekog posavetovao od koga da kupi automobil, rekao bih mu da kupi od nekog vlasnika tipa Nebojše Milanović

Hvala, ti kao da gledaš u kristalnu kuglu, upravo sutra idem da pogledam jedan auto pa ako se uklopimo velika je šansa da će onaj Punto koga sam nedavno kupio ići na prodaju.

Kao nov je i maksimalno proveren pa bolje da ga kupi neko sa ES-a nego neko nepoznat.
[ Java Beograd @ 20.03.2017. 06:12 ] @
Citat:
goat:... da se razumemo, na autoplacu može da se pazari pristojan automobil ali to nikako ne može biti karavan do 3000E.... ako bi nekog posavetovao od koga da kupi automobil, rekao bih mu da kupi od nekog vlasnika tipa Nebojše Milanović

Ovde već pomalo razum preovladava u tvom postu.

I ja se slažem da je bolje auto kupiti od vlasnika koji je auto mazio, pazio, redovno održavao i prodaje ga ispod cene. Idealna kombinacija. Ali u tom slučaju, izbor je jako sužen. Treba naći dovoljno pametnog koji dobro održava auto, koji je istovremeno dovoljno glup, pa ga prodaje ispod cene. I još ako ćemo da primenimo tvoje kriterijume ograzovanja i elokvencije potencijalnog prodavca - treba čekati mesecima i godinama da se pojavi oglas u novinama.

Evo na primer, i ja ozbiljno i detaljno i redovno održavam svoj auto. Čim primetim najmanji problem u funkcionisanju bilo kog mehaničko/električnog sklopa (dal je otvaranja prozora, ili zadnji stabilizator ... nebitno) - odmah se dovede u red. I eto, vozim lanću libru karavan, za koju (prema godištu) ne bih mogao da dobijem preko 3.000. Završio sam i fakultet. Ali avaj - ja ne prodajem auto.
[ Bradzorf012 @ 20.03.2017. 18:57 ] @
Rešenje postoji, verovali ili ne, ne mora se čak ni čekati. Ako imate vremeplov, možete se vratiti nekih tridesetak godina unazad i kupiti savršen saab od Steve Žigona. Ko se seća Zorana Radmilovića i "Majstorske radionice", zna da je lik(kojeg je glumio Stevo Žigon) auto održavao u perfektnom stanju. Sećam se scene gde mu Stevo tepa, žali se da nešto škripi, lupka, stalno on tako dolazio, a onda ga jednom majstor stavi na kanal i počne da lupa čekićem dok se Žigon hvata za glavu. Posle verovatno nije ni dolazio. Mislim da je bio direktor neke firme, a ne hirurg, ali niko nije savršen.
[ goat @ 20.03.2017. 19:32 ] @
Citat:
Java Beograd:
Citat:
goat:... da se razumemo, na autoplacu može da se pazari pristojan automobil ali to nikako ne može biti karavan do 3000E.... ako bi nekog posavetovao od koga da kupi automobil, rekao bih mu da kupi od nekog vlasnika tipa Nebojše Milanović

Ovde već pomalo razum preovladava u tvom postu.

I ja se slažem da je bolje auto kupiti od vlasnika koji je auto mazio, pazio, redovno održavao i prodaje ga ispod cene. Idealna kombinacija. Ali u tom slučaju, izbor je jako sužen. Treba naći dovoljno pametnog koji dobro održava auto, koji je istovremeno dovoljno glup, pa ga prodaje ispod cene. I još ako ćemo da primenimo tvoje kriterijume ograzovanja i elokvencije potencijalnog prodavca - treba čekati mesecima i godinama da se pojavi oglas u novinama.

Evo na primer, i ja ozbiljno i detaljno i redovno održavam svoj auto. Čim primetim najmanji problem u funkcionisanju bilo kog mehaničko/električnog sklopa (dal je otvaranja prozora, ili zadnji stabilizator ... nebitno) - odmah se dovede u red. I eto, vozim lanću libru karavan, za koju (prema godištu) ne bih mogao da dobijem preko 3.000. Završio sam i fakultet. Ali avaj - ja ne prodajem auto.


ograzovanja... misliš obrazovanja?....

pazi, ima velike razlike između glupog i neobrazovanog čoveka, nadam se da ti je jasna razilka...

... ne znam zašto pominješ prodaju održavanog automobila ispod cene? ... jesam li ja o tome nešto u predhodnim postovima pomenuo?...

... tema je porodični automobil karavan do 3000E... automobil na placu koji se prodaje za 3000E je u inostranstvu nabavljen za maksimalno 1000E ... a kakav porodični automobil karavan se može kupiti za 1000E?... skoro nikakav, ili takav željan pažnje i delova

kada sam rekao da se na placu može kupiti pristojan automobil tražene klase (porodični karavan) mislio sam na one skuplje od 5-6000E, ali i za te treba dobro oči otvoriti...

pokretač teme je pitao za savet/mišljenje i ja sam izneo svoje, e sada što ti imaš problem da dokazuješ da si superioran u svemu to je samo tvoj problem i tvoj je problem što imaš fakultet, imaju ga još po neki, a opet ih ismevaju .... a ima i onih akademaca što se poveravaju roditeljima: "ćale da sam znao kako je lako završiti fakultet završio bih i srednju školu"

@Java, ja nemam fakultet i ne znam kako bih pomogao tebi i sličnima tebi ^
[ Lavlja_Jazbina @ 20.03.2017. 20:19 ] @
Kupovati auto za 3000 (citaj knap sa parama) o cemu pricamo.Mozemo samo o buducem vlasniku,o autu vrlo malo.

Na to sam mislio @sasa022 ,ne da osoba koja ima 3000k€ ne treba da ima auto.

Drugo,ako je za utehu,koliko ste videli automobila na slepu ( zima leto) od 20-30k€ !? Sta tu reci nego pozvati slep,pre toga isutirati auto,

ispljuvati,sa obe ruke zatvoriti vrata sa nadom da ce puci staklo.Naravno cisto da se covek isprazni zbog jada posto je kupio auto

ODRZAVAN U OVLASCENOM SERVISU DO DANA PRODAJE a onda slag na tortu se pojavljuje recimo, fabricka mana im je ta i ta zbog

toga i toga.

Goat je opisao auto koji je 3000 koliko je njegova prodajna cena i u to sigurno ne spada da je autu zamenjeno sve da bi bio u top stanju.

Mislim da je tesko naci auto da se sedne i vozi,sem pojedinih strucnjaka koji zu u stanju da takav auto i nadju.
[ Java Beograd @ 21.03.2017. 07:28 ] @
Citat:
goat:... automobil na placu koji se prodaje za 3000E je u inostranstvu nabavljen za maksimalno 1000E ...

Sad kapiram. Ti svoju teoriju plac / privatni prodavac zasnivaš na ovim ciframa ?! Otkud ti ovi podaci ? Ovo nema veze sa mozgom.

A šta ako je privatni prodavac kupio sa placa, pa onda prodaje preko oglasa ?!
[ pero_brzi @ 21.03.2017. 07:46 ] @
Ima jos jedna stavka, koju treba uzeti u obzir u sledecem periodu .

U velikim evropskim gradovima stariji dizel automobili nece moci da se voze cak iako imaju euro3, tako 2001 -2003 cak godista koja
mogu biti odlicna kupovina za nas budzet.




[ goat @ 21.03.2017. 08:25 ] @
Citat:
Java Beograd: Sad kapiram. Ti svoju teoriju plac / privatni prodavac zasnivaš na ovim ciframa ?! Otkud ti ovi podaci ? Ovo nema veze sa mozgom.

A šta ako je privatni prodavac kupio sa placa, pa onda prodaje preko oglasa ?!


hmmm... ok moja teorija nema veze sa mozgom, a tvoja teorija je?... koja?... kupi kola iz inostranstva za 2000E, plati prevoz 300E, plati dažbine 500E, uradi servis, opere ga detaljno i proda za 3000E ????...

privatan prodavac kupi automobil sa placa, vozi ga neko vreme ili ne, ne uloži u njega ništa i na kraju ga proda po ceni kao na placu za to godište i stanje !?..

da li je realno da neko kupi vozilo i ne vozi ga-eksploatiše i da li je realno da posle kupovine na placu ne uloži ništa u vozilo!?

evo, ti si tvoju libru kupio na placu pretpostavljam i ti nas sada ubeđuješ da je ona bila bolja u trenutku kada si je kupio nego sada (posle redovnih revitalizacija vozila koje kako kažeš radiš)... reci pošteno da li je ta tvoja libra sada bolja (funkcionalnija, pouzdanija, ima više novijih komponenti) nego kada si je sa placa preuzeo?

ti je ne želiš prodati jer ne možeš za nju uzeti više od 3000E? zbog čega? u nju si uložio toliko da je zbir osnovne cene i ulaganja veći od 3000E ok... očekuješ da dobiješ natrag uloženo?

i dokle ćeš je držati? dok ne dođe neko i kaže: ja hoću ovu superlibru, ne pitam za cenu, ili ćeš je prodati za onoliko koliko ti je neki (srećan) kupac spreman da plati kada rešiš da ga prodaš?

Citat:
pero_brzi: Ima jos jedna stavka, koju treba uzeti u obzir u sledecem periodu .

U velikim evropskim gradovima stariji dizel automobili nece moci da se voze cak iako imaju euro3, tako 2001 -2003 cak godista koja
mogu biti odlicna kupovina za nas budzet.


ne da neće moći da se voze u užim gradskim zonama, već se ne mogu voziti ako nemaju zelenu marku (dizeli Euro4 pa naviše, benzinci Euro2 pa naviše)
[ Java Beograd @ 21.03.2017. 09:31 ] @
Citat:
goat:a tvoja teorija je?... koja?...
Moja teorija je:

1. Treba obići I placeve I prodavce u svojoj okolini, a i šire, ako je primerak viđen na oglasu obećavajući.
2. Ne obazirati se na to da li je prodavac pekar / lekar / apotekar / policajac ili pajac - jer ne kupuješ prodavca (niti planiraš ljubavni čin) već kupuješ auto.
3. Ne obazirati se NI MALO na hvalospeve prodavca, ("Jendek, jendek kakav jendek, taj se nije ni rodio već je jendek preskočio. I to uzduž, ne popreko"). Ne obazirati se na kilometražu na satu
4. Pogledati ukupno stanje automobila, očuvanost enterijera, stanje trapa, karoserije, motora, pratećih sistema, elektronike, opreme. Ko je totalni laik, dobro bi bilo da povede druga, rođaka, od šuraka pašenoga, majstora - pre konačne kupovine.
5. Ispružiti se prema guberu. Sa skromnim budžetom bolje kupiti očuvan auto nižeg ranga nego auto premijum brenda. Kao što rekoh na prethodnoj stranici: za stine pare je bolje očuvana Dačija nego izraubovan BMW.
6. Planirati kupovinu tako da nakon kupovine ostane finansija za osnovni servis (ulje + filteri) i eventualno osnovno ulaganje u kočioni i upravljački sistem (ako je koji od ova dva u stanju da se zahteva neka intervencija)
[ Java Beograd @ 21.03.2017. 09:39 ] @
Moja Libra je kupljena na placu. Dopala mi se na privi pogled. Kilometraža, po mojoj proceni, je u momentu kupovine bila umanjenja za minimum 100.000 a možda i 150.000. To sam znao. Iako je pisalo standarnih, srpskih 150.000 km.
Moja Libra je sada u tip-top stanju, maksimalno održavana. Pre bilo kakvog puta ne radim nikakvu posebnu proveru - uvak znam da je uvek sve u redu. Troši umereno, dobro vuče.
Ne prodajem, zato što je sadašnja upotrebna vrednost mnogo veća od tržišne, prodajne. I zato što trenutno nemam keša da kupim bolji auto.

U pravu si. Sada je u boljem mehaničkom stanju nego što je bila kad sam je kupio na placu, ali realno, nagurao sam još preko 100.000 km, hteo-ne hteo, pazio - ne pazio enterijer se dodatno ofucao, karoserija je dodatno tu i tamo oogrebana, očašena. Jednostavno, auto se koristi svaki dan, i to se vidi.
[ goat @ 21.03.2017. 11:15 ] @
Citat:
Java Beograd
U pravu si. Sada je u boljem mehaničkom stanju nego što je bila kad sam je kupio na placu, ali realno, nagurao sam još preko 100.000 km, hteo-ne hteo, pazio - ne pazio enterijer se dodatno ofucao, karoserija je dodatno tu i tamo oogrebana, očašena. Jednostavno, auto se koristi svaki dan, i to se vidi.



pa to ti pričam sve vreme .... bolje masnica na braniku, odvaljena lajsna na vratima ili zaparan tapacir nego otvaranje haube na pola puta još ako se ide sa porodicom...

... lepo je rečeno više puta .. pravilo je da nema pravila... ali opet smatram da pokretač teme, sa relativno skromnom sumom za klasu koju traži, bolje pogleda i oglase (da se ne fokusira samo na placeve), jer može da naleti na nekog ko reši da proda svoj koliko toliko održavan automobil... a možda je i bolje da smanji kriterijum klase, jer i neki iz niže klase može sasvim dobro odraditi posao

.. jedno je sigurno: lakše je prodati automobil nego kupiti drugi polovan


[ goat @ 21.03.2017. 11:32 ] @
Citat:
Java Beograd:
Citat:
goat:a tvoja teorija je?... koja?...
Moja teorija je:

.........


uh pa teme teorija su nam se mimoišle... ja sam pucao na formiranje cene automobila na autoplacu ... a sa ovom tvojom teorijom se i ja slažem...

PS.
glup zna sve
neobrazovan ne shvata znanje
obrazovan zna šta ne zna
[ bakara @ 21.03.2017. 14:55 ] @
Citat:
Java Beograd:
Moja Libra je kupljena na placu. Dopala mi se na privi pogled. Kilometraža, po mojoj proceni, je u momentu kupovine bila umanjenja za minimum 100.000 a možda i 150.000. To sam znao. Iako je pisalo standarnih, srpskih 150.000 km.
Moja Libra je sada u tip-top stanju, maksimalno održavana. Pre bilo kakvog puta ne radim nikakvu posebnu proveru - uvak znam da je uvek sve u redu. Troši umereno, dobro vuče.
Ne prodajem, zato što je sadašnja upotrebna vrednost mnogo veća od tržišne, prodajne. I zato što trenutno nemam keša da kupim bolji auto.

U pravu si. Sada je u boljem mehaničkom stanju nego što je bila kad sam je kupio na placu, ali realno, nagurao sam još preko 100.000 km, hteo-ne hteo, pazio - ne pazio enterijer se dodatno ofucao, karoserija je dodatno tu i tamo oogrebana, očašena. Jednostavno, auto se koristi svaki dan, i to se vidi.

I kad je budes prodavao, daces je u otkup ovima na placu u ili ces bolje prodati preko oglasa?

O tome covek prica
[ Darko Nedeljković @ 21.03.2017. 18:47 ] @
Citat:
Java Beograd:
Citat:
goat:a tvoja teorija je?... koja?...
Moja teorija je:
5. Ispružiti se prema guberu. Sa skromnim budžetom bolje kupiti očuvan auto nižeg ranga nego auto premijum brenda. Kao što rekoh na prethodnoj stranici: za stine pare je bolje očuvana Dačija nego izraubovan BMW

Ovo me podseti na detinjstvo - nekada davno, moj otac je uvek kupovao nov auto. Naravno, u skladu sa nasim skromnim porodicnim budzetom to je uvek bio jedan od najjeftinija 3 modela na trzistu. Vozio 5-6 godina, prodavao i opet kupovao novi. Zbog toga su mi novi automobili nize klase i danas nocna mora. Tipa, spakujemo se da putujemo negde, a auto nece da upali. Onda odlozimo sve za sutra pa kod majstora, pa sutra krenemo, a na pola puta se nesto pregreje... Za putovanje od 500 km auto se spremao mesec dana, a svojevrstan servisni interval kad se moralo ici kod majstora je na 1000 km. I tako, posle 20 godina zlopacenja otac kupi izraubovan auto vise klase. Naravno, prilikom kupovine okupio konzilijum majstora i iskusnih vozaca. Mozes zamisliti nase odusevljenje kad auto godinu dana (5.000 km) nije morao u servis
[ sasa022 @ 22.03.2017. 01:55 ] @
@Darko Nedeljković

Tvoj otac nije kupio KRŠ.Jeste kupio polovan auto , ali ocigledno veoma upotrebljiv , cim nije morao da ide svaki cas kod majstora.
[ k.i.z.a @ 25.03.2017. 06:07 ] @
Kupio sam Astru karavan 1.6 8v. Ovih dana treba da ugradim plin.
Generalno sam zadovoljan. Ima neki sport line paket opreme, po meni malo tvdja ta sportska sedista, ili je samo navika posto sam do sada vozio pezoa.
Na benzinu vuce super i kolko sam odokativno procenio trosi od 6-7L. Kako ce da ide na plin i koliko ce da trosi videcemo.
[ AstralPro @ 25.03.2017. 21:38 ] @
Cestitam i nek je sa srecom
[ mjanjic @ 26.03.2017. 03:35 ] @
Kod mene Astra G sa 1.6 8v (nije karavan) pređe 300-350km sa 2000din. plina (izvinjavam se, prvo sam bio juče napisao da pređe 400-500, ali to je za 3000din. ili tako nešto, ostala mi ta cifra kad sam par puta točio za 3000-3500, što je puna točak boca pri čemu je možda imalo malo plina, a jednom su mi greškom natočili bocu do maksimuma umesto za 2000, bilo je 3400din. i prešao sam tada nešto malo preko 500km), tako da ne bi trebalo da bude drastično više za karavan.
Taj motor je OK za grad, može da se vozi žustrije ako se češće šalta, jedino nervira što je i druga brzina poprilično kratka u odnosu na treću tako da i sa dvoje u autu nema šanse da vuče uzbrdo trećom bez ozbiljnijeg zaleta (ipak je to samo 84ks) dok je druga smešno kratka i ume da napravi probleme prišaltanju iz treće ili čak četvrte u drugu.
Uzbrdo ume da davi u trećoj, a nekad vuče kao da ima 100ks, izgleda da zavisi od atmosferskog pritiska (sam pritisak ne utiče direktno, već od njega zavisi gustina vazduha pa se pri većoj gustini vazduha ubacuje u cilindre više kiseonika) ili mi se samo čini - uglavnom nekad mi se dešava da uzvrdo ide kao lud i uz najveće uzbrdice izlazim trećom, a nekad se u toj trećoj davi bez obzira na zalet.


Plin samo ugraditi kod dobrog majstora (raspitati se kod koga najčešće rade taksisti, ipak je to nešto na čemu ne smeju da štede, jer im se ne isplati da ih posle zeza plin svaki dan zbog 100€ uštede) i nema problema, taj motor je kao stvoren za plin (fabrički ima da se kupi i sa CNG-om).


A da li se plin isplati, zavisi kako se gleda - kad se putuje malo dalje (sve preko 100km) sa nekom ekipom, ljudi izbegavaju da putuju autom koji nije dizel ili benzinac sa plinom, odmah priče kako je skupo... a kad se pogleda TOC (Total Cost of Ownership) sa svim troškovima, nisam siguran da je dizel bolji, osim ako se kupi nov i prelazi bar 30000-50000km godišnje.

Ako bi pričali o novim autima, imate benzinske 1L motore koji troše na otvorenom ispod 5L benzina, a na ravnom i manje od 4L (npr. Ford 1.0 ecoboost, ume na otvorenom pri 80km/h da troši i 3.7L na 100km), a troškovi značajno manji od dizela plus je jeftinij pri kupovini.

[Ovu poruku je menjao mjanjic dana 26.03.2017. u 22:16 GMT+1]
[ k.i.z.a @ 02.04.2017. 10:54 ] @
astra g 1.6 8v trosi malo ulje. Desava li se to i kod drugih?
[ Lavlja_Jazbina @ 03.04.2017. 06:41 ] @
Ako mislis na dizele,ne.Oni nece ni da upale a ako mislis na benzince,da.
[ goat @ 03.04.2017. 08:06 ] @
Citat:
k.i.z.a:
astra g 1.6 8v trosi malo ulje. Desava li se to i kod drugih?


slaba tačka joj je plutani dihtung na poklopcu glave motora, hoće tu malo da vlaži i gubi ulje, zamena je prosta ali treba malo biti pažljiv prilikom zatezanja vijaka koji se uvijaju u aluminijum a sitni su, ruke jake i željne da stegnu dobro da ne curi opet ulje , a ne bih da te plašim da hoće i gumice ventila da popuste, ali se i to relativno lako rešava i zahvat nije skup i mnogo komplikovan... u suštini je bitno da je verovatnoća da troši ulje na karikama veoma mala.. moj kolega s posla je vozio Astru sa tim motorom, ugrađen plin, prodao ju je pre 4 godine sa 340kkm čoveku koji je kupio da bi putovao na posao svaki dan 120km ... imao je simptome potrošnje ulja ali samo zbog gumica ventila i ovog dihtunga (ja mu zamenio dihtung na parkinku ispred ex firme kada smo polazili kući)
[ kvaju @ 03.04.2017. 20:53 ] @
Samo da kažem prije 3 god sam kupovao sebi neko 'normalno' auto, sa ograničenim budžetom, odlučio sam se za Ford Focus 18tddi, i evo danas mogu reći da sam prezadovoljan kupovinom.

Kako se nisam mogao posavjetovati sa svojim starim i stričevima, jer to ide samo golf golf golf, meni se ne sviđa to auto uopće iz više razloga, ali to je nebitno sada.

Šta želim reći je da sam se prvo dobro čitao forume, i iskustva ljudi da uopće skontam šta želim (oko 3000E je budžet bio) i na kraju se odlučio za to auto, jer dosta kolega ga voza, zadovoljni su, i raspitao se dali ima dobrih majstora za to auto u mojoj blizini.

Odustao sam od kupovine iz GER auta, tj uvoz na kraju, i išao sam svaki dan do 2-3 auta u blizini i pregledavao, sam.
Kada sam fizički najočuvanijeg izabrao, tj onog koji se meni najviše dopao, odveo sam ga u 2 majstora na pregled i vožnju.
Kada su oba rekla da je dobra kupovina, uzeo ga.

U auto ulažem, i znam da mu je boljka elektronika pumpe, ali Bože moj, nijedno nije bez mane, nadam se samo da će pričekati još koju godinu :D

Želim još naglasiti da mi je dosta pomogao i ovaj post sa ford foruma http://www.fordclubserbia.org/forum/viewtopic.php?f=70&t=7804

Citat:
Ovaj post sam odlučio da napišem posle nekoliko tema na forumu gde novi vlasnici odmah posle kupovine kukaju na Forda i kako je to loša marka, te da im on ne odgovara tj. skup im je za održavanje.
Svima onima koji hoće da kupe polovan auto savetujem:
-Da prvo odrede prioritete za šta im treba auto (porodični, za zabavu, za posao itd.).
-Da se raspitaju za taj model koliko iznose servisi, pošto su im delovi, koji su mogući kvarovi i šta se često kvari kod njih.
-Da dobro sračunaju svoje finansijske mogućnosti i da ne kupuju za sve pare, već ostave rezervu pogotovu jer kupuju polovan automobil i nemaju garanciju da im se to besplatno odradi.
Naravno ne zaboraviti da kupovinom dobrog automobila morate imati i pare za njegovo održavanje,
kako vam se ne bi desilo da ga parkirate čim izbije neki ozbiljniji kvar.
-Da ne žure sa kupovinom, pogotovu ne na prvi pogled (prelepo izleda), jer često je kod nas spolja gladac i iznutra jadac.
-Da auto koji kupuju dobro pregledaju, po mogućstvu uvek povesti i nekog ko se dobro razume u automobile ili čak nekog majstora-servisera.
Odlazak na dijagnostiku i u servis na detaljan preged je za mene bio obaveza.
Ako ispoštujete ove savete kupovina polovnog automobila vam može doneti mnogo zadovoljstva i užitaka, a ne glavobolje i stres.
U mom slučaju kupovine polovnog automobila sve je to izgledalo ovako:
Krenuo sam u kupovinu automobila i raspolagao sa 6500 €, a kupio auto za 5000 €.
Prost razlog je da bi mogao da odmah prebacim na svoje ime zbog što manje cimanja sa prethodnim vlasnikom i da bi imao para da sredim ako se nešto nenadano desi, jer je to ipak polovan automobil.
Izmerio sam koliko sa dugačak i dodao još malo svoju dužinu, ako porastem da mi ne zebu noge.
Kupovina polovnjaka je veoma zahebana stvar i takav auto se ne kupuje na brzinu.
Godište nije mi imalo toliko važnosti, koliko opšte stanje automobila, jer znam da neki od vozača bukvalno unište bilo koji auto za samo 1 godinu.
Prvo sam rešio da je meni potreban dobar porodični auto i pre kupovine sam se dobro raspitao o svim markama automobila (cene servisa, delova i mogući kvarovi) koji bi meni pasovali.
To raspitivanje je podrazumevalo gomilu sati provedenih na netu i u razgovoru sa vlasnicima i serviserima. Sve to je krenulo i pre nego sam imao keš lovu za kupovinu i trajalo je bar 4 meseca.
Editovano i ubačeno naknadno!
Od Italijana Fijat i Alfa su mi bili veoma primamljivi, ali sam čuo da iako imaju odličnu osnovu dizel motora JTD koji je skoro ne prevazidjen, ipak posle 5 do 6 godina elektronika počinje da ih zeza i na
skoro svim primercima koje sam gledao neka lampica je svetlela uz obrazloženje “zaludeo se senzor”.
Ako se on zaglupeo i stalno svetli kako ja da znam da je to stvarno ispravno i da mi neće to prouzrokovati neki veliki kvar? Italijani su otpali.
Francuzi prave dobre i udobne automobile, ali održavanje im je skupo ako se uzimaju originalni delovi, a ne originalni delovi su relativno brzo odlazili i ne retko povlačili i neki drugi kvar.
Čale je vozio Citroena, a drugar ima Renoa.
Japanci su za naše uslove skupi a delove ponekad treba čekati i po dve nedelje da stignu iz Japana, uostalom i oni su se isvkarili i problemi sa njima kreću posle garantnog toka tj 5 do 7 godina, ja para za mladjeg japanca niam imao.
Ostade Nemačka u opticaju i tri marke: WV, Opel i Ford. WV i Opel zbog veće potražnje imaju i veće cene, pa je na moju sreću i zadovoljstvo na kranji izbor je pao na marku Ford.
Stari tekst
Kada sam skupio lovu na kamaru krenuo sam u kupovinu auta i nisam žurio i jurio da što pre dodjem do automobila.
Izbor je prvo pao na Fokusa, ali mi nije odgovarala veličina gepeka a žena nije htela ni da čuje za karavan verziju (po njoj pijačarski auto), da bi izbor na kraju pao na Mondea hečbek varijanta.
Posle skoro 6 meseci i ni sam ne znam koliko pogledanih automobila i na placevima i od privatnih lica kupio sadašnjeg Mondea TDDI 2.0 85KW sa Ghia opremom 2002. godište.
U kupovinu sam uvek išao bar sa još jednim prijateljem koji se razume u automobile, a ponekad i sa trojcom.
Od svakog prodavca sam tražio servisnu knjižicu i sva moguća dokumenta, papire, a na svaku sumnjivu situaciju sam odustajao od kupovine naravno ne verujući prodavcima na: '' sve je čisto majke mi''.
Ako su papiri bili ok od prodavca sam zahtevao da pored pregleda na licu mesta, probne vožnje, gde je proban svaki prekidač,
sijalica itd. auto ide na dijagnostiku i pregled u servis koji ja plaćam (ni sam ne znam koliko je njih odustalo od pominjanja odlaska u servis koji ja odaberem).
Dvojca prodavaca su pristala na pregled i jedan je odustao od prodaje kad je majstor počeo da nabraja šta sve nije u redu,
a drugi (od njega sam i kupio auto) je pristao na sve moje uslove, a na kraju ja sam znao u kakvom je stanju auto i na osnovu toga ''ubio'' cenu za 500 €.
Uz auto sam dobio i 2 dobre zimske Mišelin alpin gume koje su trenutno na autu.
Na putovanja i preglede automobila sam potrošio skoro 150 €.
Posle kupovine auto sam preveo na sebe zbog odlasaka u inostranstvo i drugih stvari, da se ne bi cimao svaki put sa vlasnikom i ovlašćenima a to me je koštalo blizu 300 € (porez i saobračajna na moje ime).
Moje ne žurenje je dovelo do izbora po meni dobro očuvanog automobila i toga da sam u auto uložio po meni minimalno kako sam mogao da prodjem.
Ulaganja od kupovine:
-Amortizeri 5 vrata (2 kom) 25 €
-Zamena sajli ručne i razradu kočionih klješta: 80 € (iako nije bilo dobro odradjeno pa promenjen servis, po meni bacio pare ali svaka greška se plaća)
-Odradio mali servis sa pregledom kajševa, španera, rolera i još po nešto; 100 € (redovna zamena)
-Kupio novi akumulator pre zime (preventivno, stari je izdržao 8 godina) 90 €
-Promenio kočiono ulje i opet razrada kočionih klješta 50 € (opet nisam zadovoljan uradjenim, ali ni ovaj majstor nije znao bolje)
-Promena gumica zadnje balans štangle 10 €
-Zamenio grejače sva 4 kom i sa zamenom izašlo 65 € (jer je jedan bio zalomljen kod drugog ''majstora'' i njega promenio)
Ukupno uloženo od kupovine do sada 420 €.
Kad sračunam sve troškove to ispadne:
-traženje auta 150 €
-kupovina auta 5000 €
-prenos 300 €
-ulaganja u koja spadaju i redovana 420 €
Suma: 5870 €
Ipak za svog ljubimca sam kupovao još neke sitnice koje nisu morale biti menjane i dodatne sjalice zbog novog zakona pa bi krajnju cifru zaokružio na 6000 €.
Sada posle predjenih 8500 km sa njim, počeo je da se čuje plivajući zamajac i njega ću veoma brzo da promenim, naravno sve u kompletu ceo set.
Nije kriv prethodni vlasnik nego predjena kilometraža od 156 000 km i moja vožnja po gradskim gužvama gde je upotreba kvačila česta.
Odmah posle toga ću odraditi sredjivanje komplet kočionog sistema i zamena gumica silent bloka koje su počele polako da propadaju.
Menjanje kaiševa, rolera i španera ću odraditi kada majstor kaže da je potrebno (za novu godinu pregledano i rečeno da slobodno može još da tera sa ovim).
Posle ovakve moje kupovine, za razliku od onih koji kažu Ford nikad više, mogu da kažem da je FORD marka koja ima veoma dobar odnos cena-kvalitet i da je za neke druge automobile Majka Mara.
Živeo FORD!
[ kamicak @ 04.04.2017. 07:28 ] @
156000 i čuje se plivajući.
[ član @ 04.04.2017. 08:31 ] @
@kvaju
ja sam imao nekad Forda, imam prijatelje koji su vozili Forda, znam i neke koji trenutno voze... sve je super, svi srecni, zadovoljni, prezadovoljni...
ALI (kada pricamo o polovnim automobilima od 7-8-9+ god.) ne znam NIKOGA ko je 2x za redom kupio Forda!
[ peromalosutra @ 04.04.2017. 14:19 ] @
Citat:
Od Italijana Fijat i Alfa su mi bili veoma primamljivi, ali sam čuo da iako imaju odličnu osnovu dizel motora JTD koji je skoro ne prevazidjen, ipak posle 5 do 6 godina elektronika počinje da ih zeza i na skoro svim primercima koje sam gledao neka lampica je svetlela uz obrazloženje “zaludeo se senzor”.
Ako se on zaglupeo i stalno svetli kako ja da znam da je to stvarno ispravno i da mi neće to prouzrokovati neki veliki kvar? Italijani su otpali.


Evo ja vozim AR156 iz 2005-te i ne pale se nikakve lampice. U 4 godine koliko ga vozim, za održavanje je otišlo oko 2000 eura. Pod održavanjem podrazumjevam (uglavnom preventivne) popravke kvarova, godišnji mali servis (pri kupovini veliki), 2 seta novih guma (zimske i ljetne), diskovi/pakne, trapovi, itd. Jedini ozbiljniji kvar koji me mogao ostaviti na putu je kada je propala korpa kvačila zajedno sa cilindrima, ali sam bio blizu stana i uspio sam se dovući do zgrade u trećoj brzini. :)

Već je mnogo puta rečeno: Kod polovnog auta se gleda konkretan primjerak.
[ Java Beograd @ 04.04.2017. 14:40 ] @
"Zaludeo se senzor" ima istu težinu kao i "vozila ga žena do pijace"
[ pisac @ 05.04.2017. 06:05 ] @
Citat:
goat:neću tog jer baba ne zna kada se šta održava, nije znala da treba ulje da menja, spržila mu je lamelu, svake nedelje ga je negde udarala, vozi ga u drugoj brzini 80na sat...


Kad god neko pomene "žena vozila" misleći da time ostavlja pozitivan utisak, ja upravo to isto pomislim.


[ Darko Nedeljković @ 05.04.2017. 10:08 ] @
Citat:
Kad god neko pomene "žena vozila" misleći da time ostavlja pozitivan utisak, ja upravo to isto pomislim.
Znam da nije u redu generaliyovati, ali - i ja takodje. Licno sam poznavao jednu koja je kupila novu Hondu Accord iz salona i za pola godine i predjenih 15.000 kilometara totalno potrosila kocione plocice i lamelu.
[ Java Beograd @ 05.04.2017. 10:26 ] @

[ goat @ 06.04.2017. 07:09 ] @
Citat:
Darko Nedeljković: Znam da nije u redu generaliyovati, ali - i ja takodje. .....................


.... naravno da nije... imam ja koleginicu koja pred semafor pri 50km/h 'ladno ubacuje u 1 brzinu i ne otpuštajući kvačilo kočnicom usporava do semafora... kaže lakše joj da što pre prešaltuje da ne misli da treba da šalta kada kreće iz mesta... no ekstrema ima na obe polne strane, ima muškaraca kojih žene voze

davnih godina kada su se automobili kupovali uglavnom na pijaci, voleo sam da probnu vožnju izvede vlasnik, zanimalo me kako vozi i od toga je mnogo zavisilo hoće li biti trampe ili ne
[ HoT_Steppa @ 06.04.2017. 09:25 ] @
Citat:
član:
@kvaju
ja sam imao nekad Forda, imam prijatelje koji su vozili Forda, znam i neke koji trenutno voze... sve je super, svi srecni, zadovoljni, prezadovoljni...
ALI (kada pricamo o polovnim automobilima od 7-8-9+ god.) ne znam NIKOGA ko je 2x za redom kupio Forda!


Nije baš tako. Evo pun je Ford forum ljudi koji godinama voze Fordove. Kad pominješ Fordove stare 10-ak godina to je prelaz na Focus 2 i postoji disbalans u ceni, postoje jeftiniji automobili u tom rangu. Recimo Focus 2 se pravi od 2005. (septembra 2004. ali su retki 2004.) ali je Stilo pokriven do 2007. pa je jeftiniji za kupovinu. Posle je opet Focus 2 jeftiniji od novog Brava itd. Slično je i sa Mondeom, Mondeo III do 2007. je bezobrazno jeftin (starija godišta) ali je Mondeo IV i dalje preskup kao polovnjak, tu drugi proizvođači popunjavaju rupe kod nas. Zavisi kome opet šta treba, ima jeftinih a dobrih motora što dizel (1.8 TDDi Focus 1) što benzin (2.0 odlično podržava TNG) ali ima i onih sa kojim se zezneš ako kupiš krša (1.8 TDCi i 2.0 TDCi prva generacija).
1.4 i 1.6 TDCi su Pežoovi HDi motori, tu nema greške, kao i noviji 2.0 TDCi to je 2.0 HDi.
[ pisac @ 06.04.2017. 23:15 ] @
Kažeš da je 1.8 tdci potencijalan krš, a da je 1.8 tddi odličan.

Nemam podatke iz servisa da li je stvarno tako, ali to je isti motor (duratorq lynx) samo "apgrejdovan" sa tddi na tdci uz varijabilna turbo krilca.

Citat:
Ford Duratorq engine

The Endura-D was heavily revised and updated with a variable-vane turbocharger and a Delphi high-pressure common rail injection system and relaunched in 2001 as the 'DuraTorq TDCi', with the original engine being rebadged 'DuraTorq TDDi'.
[ HoT_Steppa @ 06.04.2017. 23:37 ] @
TDCi je potencijalni krš zbog dizni koje su osetljive na naše loše gorivo. To su generacijski 2 različita motora:

( Turbo Diesel Direct Injection )TDDI is the Older style engine that uses a Machanical Pump to inject the fuel in to Each of the cylinders

( Tubo Diesel Common rail Injection ) TDCI is a more moden uses a common Rail that holds the fuel from the pump and go's to each Electronic injectors
that spray the fuel in to cylinders
[ pisac @ 07.04.2017. 19:30 ] @
Pa onda je svaki TDCi potencijalni krš?

U svakom slučaju ja sam na Internetu nalazio više komentara (doduše neobrazloženih a nije me zanimalo da istražujem) da je 1.6 TDCi (taj Pežoov) mnogo problematičan motor, a da su 1.8 TDDi i TDCi odlični. Inače gledajući neke kataloge dobio sam utisak da se i neki delovi među njima mogu menjati (bar potpuno isto izgledaju na slici, ne znam da li ima neki milimetar razlike u dimenzijama), recimo kaseta sa lancem.
[ HoT_Steppa @ 07.04.2017. 20:53 ] @
Dok ne pojeftine nove dizne, jeste. I isto važi i za Renoov 1.5 dci
[ pisac @ 08.04.2017. 00:41 ] @
To je ovo sa slike? Za 160eur sve četri (doduše polovne):

http://www.custojusto.pt/porto...s-ford-focus-1-8-tdci-22410868

[ HoT_Steppa @ 08.04.2017. 09:55 ] @
http://www.commonraildiesels.c...sel-injector-ejbr02201z-p-3475

pa puta 4
[ mikigen @ 08.04.2017. 10:03 ] @
Nikako ne bih bezao od citroena, moj predlog.. pa biraj..

http://www.mojauto.rs/rezultat...stranici/18/prikazi_kao/lista/
[ HoT_Steppa @ 08.04.2017. 10:09 ] @
Citat:
pisac:U svakom slučaju ja sam na Internetu nalazio više komentara (doduše neobrazloženih a nije me zanimalo da istražujem) da je 1.6 TDCi (taj Pežoov) mnogo problematičan motor,


Da, verovatno se zato ugrađivao u 30-ak modela:



Modeli sa 1.6 HDi motorom

Citroen C2: 2003-2009
Citroen C3 I: 09.2005-08.2010
Citroen C3 II: od 11.2009
Citroen C4 I: od 11.2004
Citroen C5 I: 09.2004-08.2007
Citroen C5 II: od 02.2008
Peugeot 206: 05.2004-07.2009
Peugeot 207: od 02.2006
Peugeot 208: od 03.2012
Peugeot 307: 02.2004-08.2007
Peugeot 308: od 09.2007
Peugeot 3008: od 06.2009
Peugeot 407: 05.2004-09.2011
Ford Fiesta V: 11.2004-09.2008
Ford Fiesta VI: od 10.2008
Ford Fusion: od 11.2004
Ford Focus II: 11.2004-09.2011
Ford Focus C-Max: od 10.2003
Mazda 2: 04.2006-06.2009
Mazda 3: 04.2006-06.2009
Mini: od 03.2007
Suzuki SX4: od 04.2007
Volvo C30: 10.2006-09.2012
Volvo S40: 01.2005-07.2013
Volvo V50: 01.2005-07.2013
Volvo V70: od 01.2010
Volvo S80: od 01.2010

1.6 HDi je odličan motor sa klasičnim problemima cr dizelaša.

Za Srbe su sveta krava Fiatovi JTD 1.9 8v od 116 KS, najmanje kvarova.

https://en.wikipedia.org/wiki/JTD_engine#1.9
[ Java Beograd @ 08.04.2017. 20:17 ] @
Da taj Jtd 1,9 NEMA plivajući zamajac, tek onda bi bio SVETA SVETA KRAVA.

Ovako, omiljen je kod Srba, ali, ima ono ALI - "plivajući". Eh, majkumu, što mu to ugradiše ?!
[ botr @ 08.04.2017. 20:55 ] @
Koliko sam cuo, postoji i varijanta ugradnje fiksnog, eto resenja za Srbe :)
[ HoT_Steppa @ 09.04.2017. 07:30 ] @
Ima, ali onda ti strada menjač, pa biraj, 100 000 km do zamene plivajućeg ili do zamene menjača (verovatno i brže).
[ sasa022 @ 18.02.2020. 12:07 ] @
Ozivljavam temu

Koliko varijanti 1,6TDCI 66kW se ugradjivalo u Focus tokom 2009.-te godine ?

Da li postoji verzija bez plivajuceg zamajca i bez DPF-a ?

[ ademare @ 18.02.2020. 14:39 ] @
Imas temu C4 Picasso od pre 2 meseca .

Pogledaj detaljno se pisalo najvise o motoru . Motor bi trebao da je isti .
[ bakara @ 18.02.2020. 18:58 ] @
Motor od 66kw verovatno i nema plivajuci jer mu tehnicki nije ni potreban...

Ovde kod nas ljudi ne razumeju zasto je plivajuci zamajac potreban jacim motorima (slabi motori ga nemaju)
Potreban je zbog velikog ovrtnog momenta koji ako ga nema kida lamelu i menjac jer je jako tesko toliko lagano otpustati kvacilo koliko lako motor sa velikim obrtnim momentom poteze.

drugo resenje je automatski menjac, ali ni to nas narod ne voli
[ mjanjic @ 18.02.2020. 20:17 ] @
Dolazi u obzir sve što nema Delphi i Siemens dizne i ostalu elektroniku vezanu uza ubrizgavanje goriva, odnosno sve što ima samo Bosch!

Da je Delphi dobar, ne bi više puta bankrotirao i bio u stečaju, a kako se Siemens našao u proizvodnji dizni za dizel motor mislim da ni njihovom menadžmentu nije jasno.

Poznanik, koji ima Focus sa jednim od ta dva motora, nije imao nikakvih problema sve dok mu jednom pri kretanju sa semafora auto nije 2-3 puta trznuo i ugasio se uz neki tup udarac. Ne sećam se šta je bilo, ali kad mu je majstor to sredio, stalno ima neke probleme, kao da auto nema snage, odnosno kao da radi u "sejf" modu. Obišao više električara, radio dijagnostiku, ništa...

Ne kažem da ne može da se desi i kod nekog drugog brenda, ali mi nisu jasni ti majstori, ima ovde par plinadžija koji su ugradili na hiljade sistema za plin i apsolutno niko problema nije imao, zadnji put kad sam radio reparaciju isparivača (kapala rashladna tečnost), čovek prikačio laptop preko bluetooth adaptera, provozali auto, proverio sve parametre i to je to, evo auto već 10. godinu ima plin i nikad nijedan problemčić nije imao.

A ovo sa dizelima mi nikako nije jasno, da nekome auto pravi probleme i da ni dijagnostika ništa ne pokaže, a očigledno nije do mehanike. I takvih primera imate na internetu koliko hoćete. Ili jednostavno mora da se ide u ovlašćen servis (ili "ovlašćen" koji ima fabričku dijagnostiku, recimo kod mene ima jedan takav, ali samo za VW grupaciju), gde imaju ažuriran softver i bazu svih specifičnih kvarova pa mogu eventualno pomoću toga da nađu šta je kvar, ali zato deru sa cenama.
Da ovlašćeni servisi naplaćuju radni sat i delove kao plinadžije, niko više ne bi ni išao kod "majstor Mila" u komšiluku.
[ HoT_Steppa @ 18.02.2020. 21:32 ] @
Svaki 1.6 TDCi (HDi) u Fordu ima plivajući. Jedino nema ako je uvezen sa nekog drugog kontinenta
[ mjanjic @ 19.02.2020. 11:11 ] @
A i cena plivajućih nije toliko visoka, u rangu EGR-a, tako da više treba gledati stanje turbine i EGR-a.
[ Java Beograd @ 19.02.2020. 11:30 ] @
A kako da pogledaš stanje turbine i EGR-a na automobilu sa placa? Nikako.
[ Nebojsa Milanovic @ 19.02.2020. 12:51 ] @
Citat:
bakara:
Ovde kod nas ljudi ne razumeju zasto je plivajuci zamajac potreban jacim motorima (slabi motori ga nemaju)
Potreban je zbog velikog ovrtnog momenta koji ako ga nema kida lamelu i menjac jer je jako tesko toliko lagano otpustati kvacilo koliko lako motor sa velikim obrtnim momentom poteze.

Pre lamele i menjača, osnovna uloga plivajućeg zamajca je da zaštiti radilicu, jer da nema plivajućeg ona bi pukla od naizmeničnih udara koji proizvode klipovi u radnim taktovima.

To je osnovni razlog zašto je plivajući neophodan, a njegova neophodnost raste sa povećanjem obrtnog momenta motora. Za svaki motor plivajući se mora posebno projektovati, da bude dovoljno velik/masivan da amortizuje udare klipova na radilicu, a da istovremeno ne bude prevelik kada bi svojom inercijom oduzimao previše snage motoru, naročito pri ubrzanjima.
[ Java Beograd @ 19.02.2020. 13:02 ] @
Kako to plivajući zamajac može da "amortizuje udare klipova na radilicu"?!?

Klipovi su klipnjačama direktno vezani za radilicu. Kakve tu veze ima plivajući zamajac?
[ Nebojsa Milanovic @ 19.02.2020. 13:08 ] @
Nije direktno naravno, nego indirektno.

Ljudi često zaboravljaju da je od 4 takta motora samo jedan radni, dakle jedan takt proizvodi efektivni rad a svi ostali troše dobar deo tog proizvedenog rada, što kada je obrtni momenat motora veliki dovodi do ogromnog opretećenja radilice na lomljenje (zato se kod jačih motora ugrađuje kovana).

Plivajući zamajac štiti radilicu i dovodi do onog finog rada motora, posebno u leru, uprkos velikom obrtnom momentu motora i velikim stresovima kojima je radilica izložena. On deluje kao teg koji amortizuje udare koje prizvode klipovi u radnim taktovima.

Kod neispravnog plivajećeg zamajca prvo stradaju ležajevi radilice i sama radilica.
[ mjanjic @ 19.02.2020. 15:57 ] @
Zamajac strada i kad se auto često davi niskim obrtajima u višim stepenima prenosa, ECU ubacuje više goriva, ali nema dovoljno kiseonika za potpuno sagorevanje, stvara se čađ koja se nagomilava na svim delovima izduva pa i na EGR-u kada je čak i malo otvoren, nagomilava se i u DPF-u... a potrošnja goriva na nešto višim obrtajima je zanemarivo manja u odnosu na štetu koja se prouzrokuje vožnjom na niskim obrtajima. Naravno, kad zamajac "popusti", počinju da stradaju lamela/kvačilo i menjač...


Za cenu do 3000€ i nema nekog velikog izbora, ja bih tu radije gledao ima li neki benzinac sa fabrički ugrađenim CNG-om i samo da nije prešao 600k i više.
[ drajver2 @ 20.02.2020. 14:47 ] @
Možda nešto ovako dolazi u obzir?

https://www.polovniautomobili....5883803/mazda-6-atenza-webasto
[ ademare @ 20.02.2020. 15:32 ] @
Ne verujem . Obnavljac teme , ocigledno zeli karavan sa sto manjom zapreminom motora, verovatno zbog nizih troskova registracije , i da bi eventualno izbegao plivajuci .
[ nenandi @ 20.02.2020. 18:07 ] @
Fabia 1.2 16v karavan od toga nema jeftinije.
[ AstralPro @ 20.02.2020. 18:55 ] @
Postoji li odvratniji auto za voznju od Fabije 1.2 karavan?
[ ademare @ 20.02.2020. 20:02 ] @
Pitanje je i sta covek hoce , tj. koliki karavan hoce .

Tako ima Karavan na primer Pezo 207 , 307 i 407 . Ovaj 207 je neki kompakt , 307 sredina , a 407 najveci od ova 3 .

Iako je tema Porodicni karavan , osim za porodicne stvari , ljudi mnogo cesce koriste karavan za prenosenje tereta , razne biznise itd .
[ nenandi @ 20.02.2020. 21:33 ] @
Citat:
AstralPro:
Postoji li odvratniji auto za voznju od Fabije 1.2 karavan?

Pa ima sve one limuzine sto su presle u kvazi SUV-ove :)
[ Nebojsa Milanovic @ 20.02.2020. 22:19 ] @
Dobar komentar!
[ mjanjic @ 21.02.2020. 00:56 ] @
Ma, za godišta 2001-2007 za cenu do 3200€ karavana koliko želi (trenutno 6387): Pretraga automobila od 2001 do 2007 - Cena do 3200€


Sad, šta valja od svega toga, pitanje je, ko da gleda svaki primerak. Ipak mora da se opredeli za brend i eventualno model. Ili bar na region/okrug/grad, pa da gleda ono što mu je geografski bliže, ipak su fotografije jedno, a stvarnost često nešto drugo.

Recimo, kad čovek vido ovu Oktaviju karavan "NOV nov", 2005. godište za samo 3150€, verovatno može da se spusti na 3000, pa čovek pomisli da je džabe, i za tolicnu cenu vlasnik čak oprao ceo auto detaljno, dubinski, čak i motor, plastike i creva kao da je auto stvarno "nov nov" (sarcasm): https://www.polovniautomobili....15947479/skoda-octavia-nov-nov
[ ineve74 @ 21.02.2020. 06:28 ] @
Automobil treba kupovati sa kilometrazom 75 000 km za benzinca ili 125 000 dizela.I da ima servisnu knjizicu.
[ Java Beograd @ 21.02.2020. 06:53 ] @
Brate mili, ovaj je potrošio jedan ceo kokpit sprej samo za motor!
Pogledaj kontrast: creva i plastika sijaju nauljeni silikonom iz kokpit spreja, a tu odma' levo alternator maksimalno korodiran od vremena i starosti!

NOV - NOV - F.A.B.R.I.K.A.
[ mjanjic @ 21.02.2020. 16:32 ] @
Sad, ono, nagradno pitanje, da li je promenio ulje i antifriz, a usput skinuo sva creva da ih onako nalicka, jer bi bilo zeznuto uraditi to kad su montirana :)

Nego, nije baš karavan, ali primenjivo i na priču o karavanima, ovde kod mene pola godine stoji jedan Audi A4 kabriolet, bio siv pa je ofarban u belo (prodavac to i naveo u oglasu, čak su pragovi ispod vrata ostali sivi), cena sa 5800 ili tako nešto spuštena već na 4800, i on i dalje stoji na istom mestu, tu se povremeno nađu 2-3-4 auta koji budu 7-20 dana i nestanu, i tako u krug, samo Audi "uporno" stoji i dalje.
Sad, ono, "filozofsko" pitanje, zašto bi bilo ko menjao boju auta, jedino da je neki porez pri uvozu manji za 1000€ pa da se tako nešto radi, ne kapiram... jedino razumem da postoje neke metalik sive boje sa kojima bilo kakvo krpljenje i naknadno farbanje delova limarije ne daje željeni rezultat, odnosno uvek se vidi da je farbano i razlikuje se u odnosu na ostatak karoserije. Ali, što ga celog ne ofarba ponovo u sivu, nego u belu...


Eto, slično i kod karavana, može biti da je ceo ofarban, samo uglavnom farbaju ponovo istom bojom koja je bila, pa je daleko teže primetiti.
[ sasa022 @ 22.02.2020. 04:28 ] @
Citat:
sasa022:
Ozivljavam temu
Koliko varijanti 1,6TDCI 66kW se ugradjivalo u Focus tokom 2009.-te godine ?
Da li postoji verzija bez plivajuceg zamajca i bez DPF-a ?


Otisli ste predaleko....

Covek , u cije ime sam postavio pitanje ce na kraju najverovatnije kupiti Passat-a :)



[ bakara @ 22.02.2020. 17:51 ] @
passat sa 1.6 dizel motorom sigurno nece kupiti za 3000
[ ademare @ 22.02.2020. 20:01 ] @
Moze ali iz 2003 - 2004

On je to samo iskoristio staru temu sa ovim naslovom, a ko zna koliko je novca spreman da ulazi .


EDIT : moram da se ispravim ovih godina sto sam napisao Passat nije ni imao dizel od 1.6 . Tek sledeca generacija pocev od 2005 . Mozda nadje i neki takav , ali krs .





[Ovu poruku je menjao ademare dana 22.02.2020. u 21:41 GMT+1]
[ Java Beograd @ 22.02.2020. 20:55 ] @
Krš ili ne, nije toliko bitno. Pasat je pasat.
[ ademare @ 22.02.2020. 21:57 ] @
Kako ono bese . Fata je Fata , al dvaput je dvaput

Osvezivac teme je u postu pominjao kao prvi pik Focus iz 2009 . Tesko i da to ima da se uzme za 3.000 Eur . Tako da ga je ipak mrzelo da otvara novu temu sa na primer cifrom 4.000 Eur .
[ sasa022 @ 23.02.2020. 14:10 ] @
Passat B6 1,9TDI 77kW , 2006 godiste