[ mmix @ 24.03.2017. 11:07 ] @
Ok, nesto mi je riknulo na BSIu i vise ne daje napon za dnevna svetla, potvrdjeno ikod elektricara.

Sad, znam da u novije vreme us*ani proizvodjaci rade neke kripto zezancije sa BSIem da bi zastitili promet rezervnih delova, pa me interesuje da li je moguce kupiti polovan BSI i iskorpirati konfiguraciju sa ovog mog i zameniti? Koliko otprilike kosta ta zezancija ako je moguca?


Pozdrav

[ Java Beograd @ 24.03.2017. 11:20 ] @
Jesi li probao reset ?

https://www.bentasker.co.uk/do...icles/275-citroen-c5-bsi-reset
[ Nocni @ 24.03.2017. 11:46 ] @
Najjednistavnije je popraviti tvoj bsi samo trebas da nadjes elektronicara. Sto se tice zamjene... može se staviti polovan bsi i prijaviti planet dijagnostikom, potrebni su pin kodovi od tvog i od tog polovnog, (mogu se saznati i iz sadrzaja memorije), i potrebna je dijagnostika koja nije divlja nego moze na internet... A moze se i prepisati procesor i eeprom memorija iz te tvoje u tu zamjensku, odnosno prakticno je klonirati... U zavisnosti koliko je opremljen, neko to moze uraditi preko obd-a a neko mora pjeske programatorom...
Ako se nema veza sa internetom mogu se u zamjenski bsi upisati sadrzaji od novog odnosno nevini, koji su isti za svako vozilo, pa se onda konfigurisati sa tvojim pinom.
U svakom slucaju, predlog je da popravi neko tvoj bsi...
Ako se samo u polovni bsi prebaci eeprom memorija u kojoj je pin od kljuca, koja je kod tebe vjerovatno 95128, auto ce paliti ali je to slabo rjesenje jer se mora i procesor prepisivati iz razloga sto je tesko, prakticno nemoguce naci bsi sa identicnom konfiguracijom pa na autu nesto nece pravilno raditi ako se ne konfiguriše...

Ako je samo problem u dnevnim svijetlima i nema baš nikakvih drugih problema, može se to riješiti i van fabričke opcije za drl... Može se napraviti da se svijetla pale koristeći D+ signal sa alternatora, odnosno kad motor upali i počne da puni tada da se upale svijetla, što je čak i bolje rješenje od fabričkog...

[Ovu poruku je menjao Nocni dana 24.03.2017. u 13:16 GMT+1]
[ mmix @ 24.03.2017. 12:28 ] @
Probao sam reset ali nisam siguran da li sam uradio kako treba jer su ta uputstva malo konfuzna, npr korak 6, 7, 8. Na koji nacin da ja prikacim napajanje i da ne otvaram vrata a onda da dam kontakt?!?

Sto se tice popravke, ja bih to rado uradio ali nemam kome da dam da to radi. Probao sam kod jednog majstora u Pancevu ali on nije bio zainteresovan za to, nekako sam stekao utisak da ga smaram sto mu uopste trazim da mi sredi BSI, valjda ima vaznija posla. Njegova preporuka je bila da jednostavno dam nemcima u ovlascenom servisu pare za novi, sto ja ne bih jer se radi o vise stotina evra plus ruke. Radije ne bih radio custom modifikacije za DRL, ipak sam ovde medju nemcima, cimali su me za gluposti na tehnickom.

Isto, mozda je to problem, uopste nisam nasao u bilo kojoj dokumentaciji gde je osigurac za DLR?
[ bakara @ 24.03.2017. 14:13 ] @
Imam ja jednog dobrog elektronicara koji mozda moze da ti resi problem.
Ako te zanima posalji mi pp
[ rafiki @ 26.03.2017. 12:48 ] @
Citat:
mmix:
Probao sam reset ali nisam siguran da li sam uradio kako treba jer su ta uputstva malo konfuzna, npr korak 6, 7, 8. Na koji nacin da ja prikacim napajanje i da ne otvaram vrata a onda da dam kontakt?!? ...

Otvoris prozor a zatvoris vrata. I onda kroz otvoren prozor das kontakt. Ili nadjes pomocnika koji ce da sedi u kolima i radi sta treba.

Pozdrav
[ mmix @ 26.03.2017. 21:36 ] @
Da krene da se zatvara prozor pa da zavrsim u Blicu "Gastos resetovao BSI. Ono sto se desilo sledece je UZASAVAJUCE!. Kliknite ovde..."
[ Nocni @ 27.03.2017. 08:28 ] @
Procedura za reset je vazila samo za stari model a ne za novi kao sto je tvoj... tako da mozes to prekriziti kao opciju odma.
[ Java Beograd @ 27.03.2017. 09:10 ] @
Citat:
mmix:... Probao sam kod jednog majstora u Pancevu ali on nije bio zainteresovan za to .... Njegova preporuka je bila da jednostavno dam nemcima u ovlascenom servisu pare za novi, sto ja ne bih jer se radi o vise stotina evra plus ruke.
Ček, malo pa zar sa nemačkom platom, ti ne možeš da odvojiš par stotki da ljudski središ problem ? Nego juriš "majstore" po Pančevu, koji te otkače ?

[ član @ 27.03.2017. 09:34 ] @
Jos je svez u Dojcland, treba par godina da izvetre te balkanske navike (u nekim slucajevima i par decenija)! :)
[ bakara @ 27.03.2017. 15:10 ] @
Jes vala, sta je to "par stotki"
[ mmix @ 28.03.2017. 21:09 ] @
Zivi vi meni bili, Nemci ce boolju da prodaju da ustede evro. Ja sam (tj mi balkanci smo) ovde zesci rasipnik/ci. Mi i direktori auto industrije
Nemac ce da da par stotina ali samo zato sto ne zna nikog ko bi mu sredio a nijedan servis nece da mu radi sa polovnim delovima

[ tdusko @ 29.03.2017. 08:16 ] @
Upravo dajem flaster mom project manageru kome je prokrvarila rana na ruci za vreme stand upa. Rodjeni nemac, nemacko poreklo, a plata sestocifrena. Znas sta je radio? Pokusavao je da izbije kraj spone na cerkinom golfu 2 u hoby radionici pa mu se omaklo. Za one koji ne znaju sta je hobi radionica, to su gradske radionice potpuno opremljene alatom, dizalicom itd koje se iznajmljuju na sat vremena svakome ko hoce sam da popravi svoj auto. Sigurno je ceo koncept hoby radionica nastao jer su to balkanci trazili.
[ Java Beograd @ 29.03.2017. 08:31 ] @
Nesumnjivo da na svetu postoje škrtice, ali i teške škrtice.

Ali, da li ovo sad ti nama pokušavaš da kažeš da je normalno da neko sa šestocifrenom platom sam popravlja ćerkin Golf 2 ?! (Golf, dakle, verovatno stariji od ćerke, ili bar istog godišta)

Mislim, pozitivna osobina je biti razuman u potrošnji novca, voditi računa o parama, ne razbacivati uludo i slično. A sasvim drugo je cicijašiti do imbecilnosti na račun svog zdravlja.

Kao prvo, imbecilno je, ako već imaš para, dati rođenom detetu da vozi auto tehnologije od pre 30 godina. Bez air-bega, a možeš da priuštiš, zarad života svog detata auto sa bar 6 air-begova, ABS, ESP i još gomilom sigurnosnih novotarija.

[ član @ 29.03.2017. 08:47 ] @
ma da, sta i ja tu *erem kad na prste mozes da prebrojis Nemce koji voze automobile mladje od 20-30 god.!
a o odrzavanju da ne pricamo... servisi svi propali, hobby radionica u svakoj ulici bar po 2! :)
[ Java Beograd @ 29.03.2017. 09:03 ] @
Ma ne, ne treba sve "trpati u isti koš".

Kapiram da postoje Nemci, na primer, porodica sa više dece, žena nije zaposlena, muž neki, otkud znam, običan poštar, službenik, šta god, sa nekom skromnom platom.
Troškovi života visoki, naravno da treba uštedeti gde se može. I razumljivo je da će, ako ume, sam da popravi auto, za sitne pare.

Nemaju svi građani Nemačke para za novi BMW 7, razumljivo.

Ali sa šestocifrenom platom, pa neka je i najmanji šetocifreni broj, dati detetu da vozi raspalog Golfa 2, to je već teško cicijašenje. A o popravci neću ni da polemišem.
[ Java Beograd @ 29.03.2017. 09:10 ] @
Citat:
bakara:Jes vala, sta je to "par stotki" ;)
Pa nije malo. Ne kažem. Ali, zaboga, vozi skup, luksuzan auto, logično je da i održavanje mora da košta. A i kvarovi su skuplji. A i ne kvari se BSI svaki dan.

Ko ne plati na mostu, platiće na ćupriji.

Bolje tako vitalan deo popraviti "po protokolu", ako treba novo - novo. Da li je 100 ili 300 €, bemliga. šta je tu je. Sad ne daje napon za dnevna svetla, ako to "majstor popravi" neće biti napona za air-bag, ABS ili šta drugo, mnogo važnije.


[ član @ 29.03.2017. 09:32 ] @
Citat:
Java Beograd:Ma ne, ne treba sve "trpati u isti koš".

nije se moj odgovor odnosi na to sto si ti pisao.

inace, i moj utisak za eto ovih nekoliko godina zivota u Nemackoj je da Nemci jesu stipse i to teske stipse, da gledaju bukvalno u svaki cent, ali da (u vecini slucajeva) automobili nisu nesto na cemu se stedi! nisam gledao statistike o prosecnoj starosti automobila, ali rekao bih da je na putevima jako puno automobila mladjih od 4-5 god. a takve, sve i da hoce, sigurno ne mogu da odrzavaju sami vlasnici u hobi radionicama. U mom okruzenju (kolege, prijatelji, poznanici) uglavnom svi voze reletivno nove automobile, svi u garanciji, kasko osigurani, cak ni letnje/zimse gume ne menjaju sami nego idu u servis a da ne pricamo o nekim drugim popravkama, tako da mislim da u Nemackoj svakako ne postoji neki velii % ljudi koji sami odrzavaju svoja kola, a oni koji to i rade verujem da rade stvarno iz hobija ili sl.

Citat:
Java Beograd:Ali sa šestocifrenom platom, pa neka je i najmanji šetocifreni broj, dati detetu da vozi raspalog Golfa 2, to je već teško cicijašenje. A o popravci neću ni da polemišem.

to je nesto u njihovom mentalitetu... kao da deca moraju sama sebi da zarade. sa 12 god. pocnu da raznose novine, sami sebi placaju ako hoce fudbal da treniraju, ako hoce na letovanje da idu, polaganje vozackog, itd.
imao sam mladog kolegu, bio je Azubi kod nas u firmi (ucenik posle sr. skole) i kada je napunio 18 god. deda mu je poklonio svog Audia A4 starog 16 god. a matori konj je sebi kupio novog A1 za 20 soma €! to su stvari koje bi u ljudima sa nasih prostora verovatno u vecini slucajeva bile, kao i meni, tesko razumljive. da je moj pokojni deda kada sam ja napunio 18 god. imao para da kupi novi auto, siguran sam da bi poslednji dinar dao da meni kupi auto, a on do kraja zivota isao pesice i suguran sam da bi tako uradili i mnogi drugi "nasi dedovi", al eto kod Nemaca ne funkcionise to tako...
[ Java Beograd @ 29.03.2017. 09:47 ] @
Sve je to ok. Drugačiji mentalitet - kapiram. Nismo svi isti - razumem, podržavam. Mora da zaradi sam za letovanje, fudbal, ovoono - OK i to. Od malena se vaspitava na rad i odgovornost.

Ali bre imati stotine hiljada a detetu dati da vozi raspalog golfa 2 ne razumem.

Imam jedan sličan slučaj u mojoj okolini (friends and family) gde ćale nije hteo da dozvoli da sin vozi Yuga, za kojeg je ovaj sam skupio kintu, nego mu je kupio pristojan, savremen auto, a sin će u narednim godinama da ga otplaćuje. Win - win kombinacija.
[ DaliborP @ 29.03.2017. 10:58 ] @
Citat:
Java Beograd:Ali sa šestocifrenom platom, pa neka je i najmanji šetocifreni broj, dati detetu da vozi raspalog Golfa 2, to je već teško cicijašenje. A o popravci neću ni da polemišem.

Nije to cicijasenje vec prilicno zdrava logika. Pogresno bi bilo dati detetu novog Golfa. I kakve veze ima da li je sestocifrena plata ili ne?
[ član @ 29.03.2017. 11:32 ] @
Citat:
DaliborP: Nije to cicijasenje vec prilicno zdrava logika.

znaci, zdrava logika da dete stavis u auto koji ne zadovoljava ni minimum bezbedonosnih karakteristika za danasnje standarde?!
[ Java Beograd @ 29.03.2017. 11:44 ] @
Citat:
DaliborP: Nije to cicijasenje vec prilicno zdrava logika. Pogresno bi bilo dati detetu novog Golfa. I kakve veze ima da li je sestocifrena plata ili ne?
Ma jok, nema nikakve veze.

Ja to nešto haludžam o bezbednosti u saobraćaju, i mogućnosti / nemogućnosti da se ona obezbedi. Bezveze. Bolje je gomilati pare na bankarskom računu (sa negativnom kamatom) nego najbližima omogućiti savremene, stanardne bezbednosne mere u automobilu. Jer, šta ako se dete razmazi, pokvari !?

Bolje 420.000,00 € na bankarskom računu + raspali Golf 2 za dete, nego 400.000,00 na računu + auto sa 6 air begova..
[ DaliborP @ 29.03.2017. 11:45 ] @
Citat:
član: znaci, zdrava logika da dete stavis u auto koji ne zadovoljava ni minimum bezbedonosnih karakteristika za danasnje standarde?!

Necu ulaziti u detalje o stanju automobila(koje verovatno niko na forumu ne moze da potvrdi), ali da, po meni je zdrava logika kupiti detetu jeftin i stariji automobil nego novi. Problem je sto Java to povezuje sa primanjima, hoce reci ako imas para - kupi detetu nova kola. Po meni je to pogresno.
[ član @ 29.03.2017. 11:57 ] @
znaci, tvoje dete napuni 18, ti mu kupis neku starudiju za par stotina € "da se uci", a kad zaradi za 6 airbagova (ako prezivi par godina voznje u Golfu II) onda nek ih onda kupi sam? sta si time postigao? cemu si ga naucio sto si ga naterao da par godina vozi krsa i rizikuje i svoj zivot i ostalih ucesnika u saobracaju?

po tebi je to "zdrava" logika, po meni je to krajnje bolesno, ali u jednom se slazemo... da to ne treba da ima veze sa necijim primanjima!
[ mmix @ 29.03.2017. 13:40 ] @
Mislim da ste otisli malo predaleko od teme

To dal je C5 lux ili nije je diskutabilno, u Srbiji jeste, ovde je neka srednja, eventualno visa srednja klasa. Ljudi imaju vozila uglavnom mladja od 10g, koja su nova izmedju 50 i 100k, kupuju na kredite ili lizinge i ko moze i ume odrzava sam kad izadje iz garancije. Jutros sam pomogao komsiji da odvrne pretegnuti sraf na tocku, menja covek plocice na kocnicama. To je realnost. Da li ima da da 80e za ruke majstoru da mu zameni? ima. Sto ne da? zato sto ume i sam i onda 80e potrosi na nesto drugo. Kraj price. A ni kocnice se ne menjaju svaki dan. Narednih dana me ceka menjanje zimski za letnje gume, ovlasceni servis mi trazi 100e, pitaj me dal jurim nekog naseg ili Hrvata da mi uradi za manje pare. Naravno da trazim, I kad ga nadjem preporucicu ga i komsiji. Tako to ide.

Za lemljenje BSI cemo da vidimo kad popricamo sa majstorom, ali preprogramiranje ispravnog BSIa na drugu konfiguraciju je no-brainer sa stanovista bezbednosti. To ce isto i Citroen da uradi, da uzme virgin BSI I da ga imprintuje sa mojom konfiguracijom. I to zadovoljstvo ce da mi naplati 5x vise nego sto vredi ta elektronika + majstor sto ce da mi naplati sto je otvorio pregradu za rukavice i preb'o par kablova. Zato sto im se moze jer trzisni regulatori nisu u stanju da im stanu na rep za tu bezobraznu praksu. Sasvim sigurno necu plakati za njima.

I da, Nemci ne kupuju svojoj deci besna kola kad poloze. To je cisto Balkanski specijalitet kojim se prave mala razmazena derista. Ovde se ne vozi kao u Srbiji (sem na auto putu) i nema ni potrebe za 16 airbegova i 200HP po toni vozila. Deci se uvek uzimaju polovna vozila za manjom kubikazom zbog manjeg poreza i potrosnje.
[ Java Beograd @ 29.03.2017. 14:18 ] @
Citat:
mmix: Mislim da ste otisli malo predaleko od teme
Jbg, tako to biva na forumu.

Citat:
DaliborP: Problem je sto Java to povezuje sa primanjima, hoce reci ako imas para - kupi detetu nova kola. Po meni je to pogresno.
Vidiš, nisam napisao: "Ako imaš para - kupi detetu novi Ajfon 17 za 2.500,00 $, pa Ajfon 16 baci u đubre." To je pogrešno. Kao što bi bilo pogrešno davati hiljade dolara na neznamnija odeću, obuću i slično.

Ovde se radi o bezbednosti, a bezbednost u saobraćaju je zapravo čuvanje žive glave.

Zato ću sam sebe da citiram:
Citat:
Java Beograd:... imbecilno je, ako već imaš para, dati rođenom detetu da vozi auto tehnologije od pre 30 godina. Bez air-bega, a možeš da priuštiš, zarad života svog detata auto sa bar 6 air-begova, ABS, ESP i još gomilom sigurnosnih novotarija.

E, sad, ako možeš da kapiraš poentu ovoga šta sam napisao - OK, ako ne, onda i dalje teraj ...

Naravno da je povezano sa primanjima. S čim drugo ?

Evo paralele: ako već imaš (puno) para, da li bi svojoj porodici obezbedio najbolju moguću zdravstvenu zaštitu ? Ili, ista logika: mnogo kinte u banci, a vi deco - u socijalni dom zdravlja. Dok ne zaradite svoju kintu. (Da se deca ne iskvare)
[ Nebojsa Milanovic @ 29.03.2017. 14:36 ] @
Java odlično pričaš, vrlo zrelo, pošto sam i sam potencijalno u toj situaciji nadovezaću kako to vidim: detetu treba kupiti mali a nov auto koliko god možeš da priuštiš, i obavezno sa najslabijim motorom.
[ vilil @ 29.03.2017. 15:06 ] @
Tacno se vidi ko gde zivi. Naravno da su i Dalibor i mmix u pravu. Detetu-pocetniku-mladom vozacu...se ne kupuje nov auto, vec se uzima polovan, mali, gradski auto i taj auto se u potpunosti predaje detetu da vodi racuna o njemu. I to se ne radi zbog ustede ili sl. vec da se dete nauci odgovornosti, a kada dete shvati da je sve na njemu, da sipa benzin, da juri i placa majstore...drugacije ce da se odnosi prema tom autu. Kada bude shvatio da od jurcanja i cukanja, makar po parkingu, nema vajde, kada bude jurio neki deo ili majstora i sve sam placao. Naucice i da pazljivije vozi i da odrzava auto kako treba...Naucice da ceni to sto ima. He, samo kod nas se od sopstvene dece stvaraju gotovani, oni kojima ce sve da se pruzi i koji ce tako nauceni ceo zivot probati da zive na foru.
Onaj sto cerki popravlja golfa je verovatno hobista, a mozda i stipsa, a mozda ga i cerka preradi da joj on odrzava kola. Ko ce ga znati.
[ član @ 29.03.2017. 15:21 ] @
Citat:
mmix:Ljudi imaju vozila uglavnom mladja od 10g, koja su nova izmedju 50 i 100k, kupuju na kredite ili lizinge i ko moze i ume odrzava sam kad izadje iz garancije. Jutros sam pomogao komsiji da odvrne pretegnuti sraf na tocku, menja covek plocice na kocnicama. To je realnost. Da li ima da da 80e za ruke majstoru da mu zameni? ima. Sto ne da? zato sto ume i sam i onda 80e potrosi na nesto drugo. Kraj price. A ni kocnice se ne menjaju svaki dan. Narednih dana me ceka menjanje zimski za letnje gume, ovlasceni servis mi trazi 100e, pitaj me dal jurim nekog naseg ili Hrvata da mi uradi za manje pare. Naravno da trazim, I kad ga nadjem preporucicu ga i komsiji. Tako to ide.

par pojedinacnih slucajeva ne oslikavaju celokupno stanje u Nemackoj! ako ti, tvoj komsija i Duskov kolega sami namestate svoja kola ne znaci da to radi i vecina! inace, nemam nista protiv da svako odradi sam ono sto ume... smeta mi samo ako neko samo da bi ustedeo radi nesto iako je nestrucan! ja eto sam menjam svoje gume ne dajem ni 100e, ni 80e, ni 20e za to nikome jer se radi o debilnoj radnji koju moze svako ko hoce sam da odradi, isto tako pre par meseci sam sam montirao kuhinju jer su mi 800e trazili za montazu, itd. i nemam nikakav problem sa tim, ali ne moze niko da me ubedi u to da tako radi vecina (ili bi radila da ume) i da bio svi isli rado kod majstor-Pere da im nabudzi kola za duplo manje para nego sto ce u servisu platiti!

Citat:
mmix:I da, Nemci ne kupuju svojoj deci besna kola kad poloze. To je cisto Balkanski specijalitet kojim se prave mala razmazena derista. Ovde se ne vozi kao u Srbiji (sem na auto putu) i nema ni potrebe za 16 airbegova i 200HP po toni vozila. Deci se uvek uzimaju polovna vozila za manjom kubikazom zbog manjeg poreza i potrosnje.

ma da, kome jos trebaju airbagovi!? i tako u DE samo babe voze kola do pijace i nazad! :)

niko nije pricao o besnim i luksuznim kolima koje treba kupovati deci cim poloze, nego o BEZBEDNIM!
danas, za par stotina € se ne dobija bezbedan auto!
[ bakara @ 29.03.2017. 19:59 ] @
Ovo nije tema za ovoj forum ali je svakako interesantna.

Ja ni sebi nisam kupio najbolji auto koji mogu jer smatram da mi ne treba...

a detetu cu kupiti ispravan pristojan polovan auto jer ih ucim da stalno napraduju ka boljem ma koliko se to sitno trenutno cinilo.

[ mmix @ 29.03.2017. 23:42 ] @
Niko ovde ne kupuje auto od par stotina evra Takav nisam ni video iskreno, ja sad trazim zeni polovan automatik B kategorije pa ne mogu da nadjem ispod 12000 a da vredi. Vec ispod 5000e kola ovde niko ne kupuje, to se salje za Balkan.
Sta vise, polovna kola, narocito ako su nemacka, nisu uopste jeftina. To treba da vam je indikacija kakvi krsevi se uvoze u Srbiju za pare koje se traze, i koliko je to izakano i koliko se vrtela kilometraza.

Nemac ce detetu npr da kupi Citroen C3 start 5-10 godina od 1100 do 1400cc sa predjenih oko 50k za 6-8000 evra. Naravno da ima airbag, ali sa tim autom nema izivljavanja I taj auto ima sve sto klincu/ki treba za gradsku voznju. Ili, ako je zadrti svaba, uzece slican Golf ili Audi A1 za 2000e vise.

Nemci naplacuju porez na vozila 9.50e za svakih nacetih 100cc i 2.00e na svaki gram CO2 preko 110g/km. Meni porez izadje 352e, komsijin mali za svoj placa 110e. Ja sam ovde sticajem okolnosti okruzen manje vise afluentnijim ljudima jer nas je us*ala lokacija za rentu, ali ovde se niko ne razmece sek jednog doktora koji vozi Porsche TO su uvek kombinacije porodicni auto za rute i klinac/zena imaju drugi mali auto za dnevne potrebe.

A da babe voze kola do pijace, voze, to nije laz. Nemci su toliko glupi za gradsku voznju da je to nenormalno. Na autoputu nema zezanja i tu retko ko izlazi a jos manje pretice ako ne zna, iz cistog straha, ali po gradu pustaju svo svoje neiskustvo i neznanje na videlo. Sudari su cesta pojava, ali poenta je u tome da se oni svi generalno toliko sporo krecu da su ti sudari uvek samo neka materijalna steta. Video sam babu koja je nabola Zafirom novi SLK u bok i vlasnika koji sedi na haubi i place a baba ga tesi Svasta ima da se vidi ovde.
[ član @ 30.03.2017. 06:27 ] @
Citat:
mmix: Nemci naplacuju porez na vozila 9.50e za svakih nacetih 100cc i 2.00e na svaki gram CO2 preko 110g/km. Meni porez izadje 352e, komsijin mali za svoj placa 110e.

posto je tema vec otisla u offtopic... kakva je bila pocedura oko preregistracije auta SRB--->DE? secam se da si se raspitivao oko toga, al se ne secam epiloga. si sam odradio il si morao spediciju da angazujes?
[ DaliborP @ 30.03.2017. 08:39 ] @
Citat:
član:
znaci, tvoje dete napuni 18, ti mu kupis neku starudiju za par stotina € "da se uci", a kad zaradi za 6 airbagova (ako prezivi par godina voznje u Golfu II) onda nek ih onda kupi sam? sta si time postigao? cemu si ga naucio sto si ga naterao da par godina vozi krsa i rizikuje i svoj zivot i ostalih ucesnika u saobracaju?

Ne drami. Kao da airbagovi nesto obezbedjuju, cim sednes za volan rizikujes i svoj i tudje zivote, sa airbagovima ili bez njih.

Uostalom ne mora biti taj Golf 2 primer, ideja je da se kupi mali automobil za voznju po gradu, a moze da se kupi jeftino i krs sa airbagovima ako bas insistirate. Poenta je u novcu i odnosu ka istom, ako tako olako poklonis tinejdzeru novi automobil, dajes mu pogresan primer.

Citat:
Java Beograd:... imbecilno je, ako već imaš para, dati rođenom detetu da vozi auto tehnologije od pre 30 godina. Bez air-bega, a možeš da priuštiš, zarad života svog detata auto sa bar 6 air-begova, ABS, ESP i još gomilom sigurnosnih novotarija.
E, sad, ako možeš da kapiraš poentu ovoga šta sam napisao - OK, ako ne, onda i dalje teraj ...

Naravno da je povezano sa primanjima. S čim drugo ?

Evo paralele: ako već imaš (puno) para, da li bi svojoj porodici obezbedio najbolju moguću zdravstvenu zaštitu ? Ili, ista logika: mnogo kinte u banci, a vi deco - u socijalni dom zdravlja. Dok ne zaradite svoju kintu. (Da se deca ne iskvare)

Kapiram ja vrlo dobro tvoju poentu, imas sestocifrenu platu - kupi detetu novi automobil jer eto imas dosta para.

Ja samo kazem da uopste nije bitno koliko roditelj ima para, imao ili ne, opet cu reci, ja mislim da kupovati detetu novi automobil je jako pogresno jer ga resavas bilo kakve brige oko istog. Kao sto rece vili, bolje mu dati polovnog krsa o kome treba da se brine.


[ Java Beograd @ 30.03.2017. 08:59 ] @
Citat:
DaliborP:Ne drami. Kao da airbagovi nesto obezbedjuju, cim sednes za volan rizikujes i svoj i tudje zivote, sa airbagovima ili bez njih.
Ma da. Čitao sam i ja u Kuriru, piše da ti air-begovi, to samo služi da se narodu otmu pare. Ničemu to ne služi.
[ Nocni @ 30.03.2017. 11:42 ] @
Mislim da ste malo promašili poentu... Očuvan golf 2 u Njemačkoj je 7 ili 8.000 €
Na primjer neki od ovih a ima ih i po 13.000 €
Golfovi jedinice su još skuplji i razlozi zbog čega se kupuju u Njemačkoj su osim lokalpatriotizma i neka vrsta nostalgije itd...


[Ovu poruku je menjao Nocni dana 30.03.2017. u 12:52 GMT+1]
[ mmix @ 30.03.2017. 15:26 ] @
Citat:
član:
Citat:
mmix: Nemci naplacuju porez na vozila 9.50e za svakih nacetih 100cc i 2.00e na svaki gram CO2 preko 110g/km. Meni porez izadje 352e, komsijin mali za svoj placa 110e.

posto je tema vec otisla u offtopic... kakva je bila pocedura oko preregistracije auta SRB--->DE? secam se da si se raspitivao oko toga, al se ne secam epiloga. si sam odradio il si morao spediciju da angazujes?


Odmah na carini sam uz svoje stvari "ocarinio" i kola. Carinska stopa je 0% zbog preseljenja ali mora da se plati ecotaksa po vrsti goriva i kubikazi sto je mene izaslo 308e.

Posle je postupak isti kao i za lokalni auto. Tehnicki (100e), tablice (34e), registracione nalepnice i formulari (28e). Ne smem da ga otudjim 1 godinu. Pre neki dan mi stigao i porez za njega. Imam uslovnu saobracajnu doduse zato sto auto prevazilazi eco normu za uvoz (190g/km) ali su mi omogucili uvoz jer sam fizicko lice I moje pravo na porodicno vozilo je jace od eko pravila (kako sam ja razumeo). U septembru treba da odem ponovo da mi izdaju trajnu saobracajnu bez troskova. Zasto, nisam bas razumeo iskreno.
[ pavic njegos @ 09.04.2017. 05:15 ] @
Sta bi na kraju sa tim svetlima na Citroen C5?
Pogledaj provodnike, konekcije na BSI