[ mikigen @ 01.04.2017. 18:42 ] @
Na alfi 147 mi skripe kocnice u voznji, ne uvek, ali kad malo duze se vozi. Danas sam presao 350 km. I sta znam uglavnom kad malo po drndavom putu predjem ono pocne da skripuca. Prednje, nisu zadnje. Dizao sam ga na lift, okrecu se tockovi, mene plasilo da ne zakove, kao da ne vracaju opruge plocice ili je to na hidrauliku, ne znam. Nije mi se pre desavalo, cini mi se da su dobre plocice, solidne, prosecne debljine. Sta bi moglo biti, kaze mehanicar, mozda ti upao pesak sa puta, a ja ne bih rekao. Sta mi je ciniti? Mislim to je neki mehanica us put kog sam nasao. A plocice znam i sam da zamenim, ali dal treba? Meni se cini, mozda klimkaju pa se poprece. Ne uspoava mi auto, nego samo onako skipucaju kao kais na primer, ali kais nije, jer sam veliki servis radio pre 5 dana.
[ pajapop @ 01.04.2017. 20:19 ] @
Sta ti je ciniti?...Pa da odes do majstora koji ce se time lepo pozabaviti...Znaci, osnovno je da se auto digne sa dizalicom i tockovi rukom zavrte...Ako ima rotaciju, dobro je..Ako je nema ili je vrlo mala tu je problem...I sam kvalitet obloga na plocicama utice na te zvukove a samim tim i na efikasnost kocenja. Treba proveriti debljinu plocica, zatim da li se ravnomerno trose. Da li je jednaka debljina unutrasnje i spoljasnje plocice...I kad se gleda debljina plocice ona mora i dalje da ima onaj zljeb kroz sredinu...ako ga nema onda je plocica potrosena i mora se menjati...Zatim, da li se podglavljuje u nosacu kocione celjusti, kakvi su klizaci kocione celjusti, tj. da li se cela celjust podglavljuje...i da li se podglavljuje klip kocione celjusti...Zatim, stanje diskova, kolika je debljina, i da li ima tragova njegovih ostecenja, tj. risova...Treba proveriti i stanje kocionih cevi i creva, stanje same kocione tecnosti...Ona zastita, zastitni pleh, sto sa unutrasnje strane sto zatvara kocioni sistem, moze vremenom da se deformise i da cese o disk... Kao sto vidis, ima tu dosta posla za dobrog majstora...
[ Java Beograd @ 01.04.2017. 21:23 ] @
Kočione pločice namazati bakarnom mašću - sa one strane na koju naležu na šapu, naravno.
[ mikigen @ 02.04.2017. 12:35 ] @
Mislis sa one strane na kojoj nalezu na disk?
[ pajapop @ 02.04.2017. 13:35 ] @

Miki, ti u stvari samo mislis da bi mogao da zamenis plocice...a u stvari pojma nemas o problemu. Podmazuju se samo klizaci...a treba ih znati i izvaditi. Zatim se lepo ociste, kao i njihovo leziste, pa ako nisu izgubili cementaciju vracaju se kao podmazani. Moze sa tom bakarnom mascu a moze i sa obicnom univerzalnom mascu za lezajeve. Naravno, kontrola ili zamena njihovih zastitnih gumica...Ako je klizac izgubio cementaciju, tj. ne moze se ocistiti do "sjajnog" stanja jer ima korozije na njemu, moze se vratiti, ali ce ubrzo opet zaribati. Naravno, cela ova prica ima smisla ako je problem do klizaca, tj. kad se skinu plocice, celjust mora da seta levo desno, da bude labava. ako ne seta, onda su klizaci zaribali i moraju se vaditi i cistiti...Da ne sirimo monogo pricu...idi ti lepo do majstora, nek` se i on malo zaradi
[ botr @ 02.04.2017. 13:52 ] @
Ako si siguran da buka dolazi od kocnica, prvoproveri da nema nekog kamencica izmedju zastitnog lima sa zadnje strane i diska.
[ Java Beograd @ 02.04.2017. 18:34 ] @
Citat:
Java Beograd:
Kočione pločice namazati bakarnom mašću - sa one strane na koju naležu na šapu , naravno.


Citat:
mikigen:
Mislis sa one strane na kojoj nalezu na disk?


WTF ?!

Pa ako sam napisao "sa one strane na koju naležu na šapu" nikako nisam mogao da mislim na "one strane na kojoj nalezu na disk"
[ bakara @ 02.04.2017. 19:28 ] @
To se njemu cuju silen blokovi a ne plocice.
[ pajapop @ 02.04.2017. 21:29 ] @
Citat:
Java Beograd:
Kočione pločice namazati bakarnom mašću - sa one strane na koju naležu na šapu, naravno.


Ovo je u sustini los savet, bilo kome, i u praksi se uglavnom ne primenjuje...I ni u jednoj knjizi, prirucniku, praktikumu se ne preporucuje...Ako se zeli bolje upasivanje plocice u leziste sape, dovoljno je zicanom zetkom ili nekim drugim strugacem, ocistiti nakupljenu prljavstinu ili koroziju. Ako plocica podglavljuje zbog metalne ploce plocice koja je malo "starija" od originala, (sto se moze desavati kod losih "divca" plocica), dovoljno je turpijom ili brusilicom malo doterati ivice da bi plocica lako usla u nosac...I to je sve sto se toga tice...Podmazuju se samo klizaci...
P.s. U stvari, sad mi pade na pamet, najlaksi nacin da se otkrije da li i na kom je tocku problem, je da se nakon zavrsene voznje opipa felna tocka...Tamo gde je temperatura tocka veca, tu je i problem...
[ Lavlja_Jazbina @ 03.04.2017. 06:38 ] @
Citat:
Na alfi 147 mi skripe kocnice u voznji, ne uvek, ali kad malo duze se vozi. Danas sam presao 350 km. I sta znam uglavnom kad malo po drndavom putu predjem ono pocne da skripuca.


Citat:
bakara----To se njemu cuju silen blokovi a ne plocice.
[ pajapop @ 03.04.2017. 07:19 ] @

Ma normalno...ovo zahteva celokupan pregled trapa...Nego, evo sta se i meni desilo a imao sam suskanje po tipu "brojanja"...Procenim u zadnjem levom tocku, suskanje, mislim paknovi...trpim neko vreme...ajd` da vidim sta je, kad skinem ratkapnu a ono ispade matica sa zalomljenim brezonom sa glavcine...Puko brezon...a matica se podglavljivala i setala izmedju felne i ratkapne...Zatim, suskanje sa prednjeg levog tocka...mislim plocice...trpim neko vreme, ajd da proverim, kad...kesa zaglavljena izmedju felne i ratkapne...Kako moze kesa tu da upadne?...Neko od kolega, na poslu, iz zafrkancije je ubacio
[ goat @ 03.04.2017. 07:58 ] @
Citat:
pajapop: ...Zatim, suskanje sa prednjeg levog tocka...mislim plocice...trpim neko vreme, ajd da proverim, kad...kesa zaglavljena izmedju felne i ratkapne...Kako moze kesa tu da upadne?...Neko od kolega, na poslu, iz zafrkancije je ubacio




e da ima i tebe neko malo da z
[ mikigen @ 03.04.2017. 09:37 ] @
Ma ni su silen blokovi, kocnice provereno. Ne greju se tockovi, jer nije toliko zaribalo, nego tako po nekad, verovatno kad se malo promeni polozaj od rupa, mozda klimaju. Provericu.

U sustini imam sav alat, ali mi lakse da pitam vas nego da dizem kola na lift, jos kad bi neko dosao da odradi mesto mene, ja mogu da mu spremim rucak, :)
[ Lavlja_Jazbina @ 03.04.2017. 20:04 ] @
Jedna od stvari koju nisi promenio a mislim da ti i ne pada napamet kao vecini vozaca

je da promenis AT ulje.Ono se menja na 2 godine u umerenoj km godisnje (20k) .

A mozda osvezis kljesta i uzmes mozda ovakav set.






Skini ovo i ocisti,a gumice (prasinjare) promeni.




[Ovu poruku je menjao Lavlja_Jazbina dana 03.04.2017. u 21:25 GMT+1]