[ Charlie S @ 09.05.2017. 07:53 ] @
Pozdravljam, imam Renault Scenic II i evo par dana i problema sa njim.

Nedavno sam primijetio da motor čudno radi (1.5dci), odvezem majstoru i tek kod njega skužimo da mi klima ne radi. On pogleda dole i vidi da je otišlo "kvačilo" na kompresoru klime. Stavi mi drugi (polovni) dio i sve proradi, super - odem ja.
Nakon 10-15 dana opet isto... On u čudu baš kao i ja. Kaže imam dvije opcije - 1. još jednom kvačilo zamijenuti 2. mijenjati kompresor
Jučer sam opet kvačilo na klimi zamijenuo, ali imam osjećaj da se već sada čudno čuje ispod haube kada kompresor upali. Što bi moglo biti? Klima radi sasvim OK, hladi dobro (automatska je) i nikada je nisam punio. Auto je u mene već 4 godine i do sada nije bilo nikakvih problema..

Šta može biti u kompresoru da lomi "kvačilo" na onoj remenici? Jeli se kome dogodilo nešto slično?

Jučer sam i kočnice mijenjao TEXTAR - pa možete komentar baciti, jesu li dobre, škripe li isl...

Sada sam u potrazi za nekim dobrim Bluetooth adapterom. Imam Handsfree Parrot Renault, pa tražim nešto samo ako može raditi sa originalnom instalacijom. Ako netko ima predloga neka napiše. Za kraj, tražim i nove brisače, ali neke povoljnije pa sam bacio oko na vornitzer. Jedini za Hrvatsku je ovaj shop http://www.brisaci.hr/ pa ako netko ima još prijedloga slobodno.

Idući tjedan ću mijenjati zadnje diskove i pločice. Ako do tada opet ne sjebe klima :(
[ Charlie S @ 09.05.2017. 14:41 ] @
Evo update: Opet mi klima riknula, čuje se ono "kvačilo" na kompresoru. Nema mi druge nego kompresor zamijeniti. Kočnice neka čekaju još mjesec-dva...
[ etjen @ 09.05.2017. 15:24 ] @
Sta je uopste kvacilo na kompresoru?
[ botr @ 09.05.2017. 16:05 ] @
Deo koji omogucava da se remenica vrti, a da se kompresor ne vrti, prostim recima.
[ Charlie S @ 09.05.2017. 21:00 ] @
Citat:
etjen: Sta je uopste kvacilo na kompresoru?


Kako je kolega već napisao - dakle remenica se vrti uvijek dok motor radi, a kompresor zapravo upali kada treba tlak u sistemu pa se to kvačilo zaglavi da zavrti unutarnje dijelove u kompresoru. Meni iz nekog razloga puca taj dio, baš na mjestu gdje je tvornički oslabljen (pretpostavljam da je stvar koja se može dogoditi), samo što ja do sada nisam čuo da nekom kompresor može zaribati. Mislio sam da može procuriti, dobiti lufta ili nešt slično, ali ne i da zariba da lomi dijelove u remenici.
[ etjen @ 11.05.2017. 13:39 ] @
hvala na pojašnjenju. Inače, da, više puta sam čuo da je kompresor klime zaribao... Tako da, ne verujem da je to retkost.
[ Charlie S @ 15.09.2023. 21:50 ] @
Ja sam na kraju mijenjao kompresor. Valjda je znao zaribati vremenom i lomio je kvačilo. Nakon zamjene nema više problema.

P.S. još uvijek vozim isti Scenic :D
[ mjanjic @ 16.09.2023. 13:33 ] @
Kvačilo klime može da ode i od nabijanja pritiska od strane kompresora, a razlog bude hladnjak klime u kome postoji neki problem sa saćem. Kod mene je prethodni vlasnik bio zamenio prednji branik i hladnjak motora nakon neke čuke, ali ne i hladnjak klime, on je kao bio u redu. Međutim, kad sam dopunjavao freon jer klima uopšte nije hladila, ispostavilo se da kompresor uopšte ne radi zbog kvačila klime, međutim kad su to sredili, ispostavilo se da je polovina hladnjaka vrela vrela, a druga polovina hladna, dok je pri punjenju umesto 20 bara pritisak bio 40 bara (ili tako nešto) zbog problema sa saćem u hladnjaku.
Uglavnom, zamenjen hladnjak klime, mislim da je bio tipa 60-70 evra, a na starom se videlo da je saće delimično pogužvano kao da je neko nestručno vršio čišćenje saća od prašine nekim čvrstim predmetom (npr. stave neku previše tvrdu tanku četku na bušilicu ili peru hladnjak klime prejakim mlazom vode, ili tako nešto).

Takođe, kad ti majstor dopunjava klimu freonom, da li dodaje i odgovarajuće ulje za podmazivanje, jer ako je negde curelo, moguće da je kompresor ostao bez ulja - ili je to ulje već sadržano u samom freonu kojim se dopunjava sistem?
[ zeoN_Rider @ 23.03.2024. 00:15 ] @
Ajde i Ja da sse uključim u temu sa jednim pitanjem.

Dakle u pitanju je Senik 2 1.6 sa automatskim menjačem-
Pitanje: da li se ulje u menjaču menja, ako se menja ko u Beogradu radi taj deo posla?
[ Nebojsa Milanovic @ 23.03.2024. 00:19 ] @
Ja menjam iako se fabrički to ne preporučuje, jer naprosto menjaču je bolje/lakše.

Ne znam za Reno, ali ne vidim zašto bi bilo neke razlike.

I ne znam ko to radi u BG, ali to je veoma prost posao. Može da ti završi bukvalno svaki iole pismeniji majstor.
[ zeoN_Rider @ 23.03.2024. 07:57 ] @
Iskreno meni je potrban majstor koji zna da uradi, može i nepismen.
Da kažu da se ulje i filter ne menjaju što je suludo.