[ bogdan.kecman @ 13.05.2017. 14:49 ] @
ne mogu da nadjem solenoid da niko prodaje u beogradu, dajte neke radnje?
[ Lavlja_Jazbina @ 13.05.2017. 18:08 ] @
MOzda ovde ako nije prodato.

http://www.ebay.it/itm/TERMOAT...60Hz-0-12A-ELTEK-/331869444142
[ yt3mm @ 13.05.2017. 23:45 ] @
http://www.sah.rs/SklopnaTehnika/Elektromagneti.html
[ branko tod @ 14.05.2017. 17:11 ] @
Od čega ti je taj kobajagi "solenoid", zvani THERMO actuator?
[ bogdan.kecman @ 14.05.2017. 18:18 ] @
ventis, dvosmerni, obican za panel, ima pozadi klapne da ne ulazi spolja
nista kada ne radi ventis, kad mu dovedem 220V on podigne klapne pozadi,
kad ugasim on zatvori klapne pozadi... pozicija na kojoj se nalazi nema
nikakve veze sa temperaturom nicega da ga .. kad sam ga prikljucio
(novo) prvi sat vremena je tako, ocekivano, radio - upalim otvori klapne
i ventis duva ugasim zatvor klapne ventis ne duva, onda je posle cca 1h
rada naglo zatvorio klapne i vise ih ne podize

ovo:

http://www.ceme.it/shop/aspira...-9-230-automatico-reversibile/

https://www.conrad.nl/nl/walla...rventilator-700-mh-560588.html

http://www.produktinfo.conrad....ENSTERLUEFTER_VITRO_9_230A.pdf

ja nisam obracao paznju dok je radilo, ovde pise da on polako podize i
spusta klapne sto ce reci da jeste motor a ne solenoid ali u svakom
slucaju .. crklo, bice da ce morati nazad u novi sad na zamenu :(
[ branko tod @ 14.05.2017. 21:26 ] @
Otvori to, pa ako ima bilo kakav namotaj, ja plaćam 100 ćevapa i litar viskija sa hledom.
A ako sam ja u pravu ti plaćaš dve krempite i kafu u Golubincima, i organizuješ prevoz.




http://www.ebay.com/itm/GENUIN...TS-MAYTAG-DWV101-/262358060481

https://www.amazon.com/Whirlpo...002119-MOTOR-WAX/dp/B001F1Z954
[ bogdan.kecman @ 14.05.2017. 21:35 ] @
skontah, proguglah, to je isto ko solenoid samo radi na drugom principu
:D .. svejedno je crklo :(

necu otvaram, motor je nov, radio 1h, videcu sutra sta i kako dal ga
saljem celog nazad ili kakav je proces za garanciju, necu rasturam
"aktuator", dal je elektromehanicki ili termomehanicki nebitno :D ..
zanima me samo kako je uspeo da crkne posle cuku vremena :(
[ branko tod @ 14.05.2017. 21:46 ] @
Kako bre isto! Nema nikakav namotaj, samo ima PTC. Radi na grejanje.

Nego, šta bi sa krempitama? http://2.bp.blogspot.com/-Lg_H...AAAA_0/-ywnInpKFa8/s1600/2.jpg

[ bogdan.kecman @ 14.05.2017. 22:22 ] @
isto mislim u smislu funkcije - dovedes 220V ono gurne pipu, sklonis
220V ono vrati pipu

krempite, znas da ja ne vozim tako da je to problem, ali ima u kovacu
odlicne krempite ko voli one kremaste (kod njih su bukvalno od krema,
nisu tvrde, ja te njihov najvolem od svih sto sam jeo u srbiji) vodim
cim im prodju dani makedonije (trenutno tamo sluze samo neke splacine
nejestive :( dok ne prodju ti dani pa ce posle da vrate normalan jestiv
meni)
[ bogdan.kecman @ 15.05.2017. 01:18 ] @
sto je najbolje, ispostavilo se da ovo nije crklo, samo sam ja kad sam ga testirao bio suvise "Brz" nisam mu dao fore da se zagreje
[ vladd @ 15.05.2017. 06:51 ] @
U tome je i razlika izmedju brzog elektromagneta i sporog aktuatora.

Za neke potrebe je povoljniji, lagano otvaranje smanjuje mogucnost hidraulickog udara...

Na ventilatoru lagano pokrece klapne, ne moraju da se tresu i zveckaju svaki put.
A daleko jednostavnije od servo motora..:)
[ branko tod @ 15.05.2017. 07:47 ] @
To je standardni element koji se koristi već više desetina godina kod veš mašina
za zaključavanje bravica veš mašina. Ima kretanje od 5 do 8 mm i osovna prednost
mu te izuzetno niska cena, na veliko ispod 1 evro. Bilo kakvo rešenje sa elektro
motorom bi tražilo dodatu elektroniku. Solenoid bi lupao i pregrevao se. I nema
konstantnu silu. Ovo kada se zagreje sa PTC om polako pomeri jezičak ili pin i
gotovo. Kada je PTC vruć struja opada na nivo održavanja pozicije. Po prestanku
napajanja polako se ohladi i ajd nazad. Postoje dve vrste tih aktuatora, bimetalni
i parafinski. Parafinski se koriste baš dugo i ima ih svaki auto. To je onaj mehanički
termostat u sistemu hlađenja. Samo to i ništa drugo, kakvi hidro udari kod ventilatora.

Puno pozdrava Bogdane :
[ vladd @ 15.05.2017. 18:07 ] @
Kome je glava cekic, sve mu lici na ekser :)

Pa sam si spomenuo termostate, ili si samo mislio na vazdusno hladjene autice, koji su valjda najcesci.

Inace i ventilatori imaju efekat hidraulicnog udara, samo sto je bez dramaticnih efekata zbog stisljivosti vazduha i uopste gasova..to je vec nauka iz osnovne skole..:)

[ branko tod @ 15.05.2017. 19:01 ] @




Pa liči li ti ovo na ekser ili samo onako lupaš. A u osnovnu školu nisam išao.
[ bogdan.kecman @ 15.05.2017. 19:16 ] @
daleko od toga da ja ne kontam gde je ovo i zasto sve bolje od solenoida, samo nikad do sada nisam video ovu komponentu, ne znam sta je tu toliko cudno ?! ne servisiram ni kola ni sudo masine :D, vizualno izgleda ko solenoid, funkcionalno radi ko solenoid (samo sporo), za neke prilike mnooooogo bolje resenje, do jaja, covek se uci dok je ziv :D sad znam i za tu komponentu ako mi nekad bude trebalo :D
[ gilopile @ 15.05.2017. 19:21 ] @
Bogdance, ako smes, tj. ne gubis nekakvu garanciju, deder rasklopi tu napravicu ( midlim na taj solenoid ) da bacim/o oko kako izgleda unutra.

Valjda ima nekakve nitne...
[ branko tod @ 15.05.2017. 19:37 ] @
Bogdane, normalno da svi ne znaju sve. Taj aktuator je po meni genijalan proizvod.
Jeftin i pouzdan, samo sam se ja malko šalio sa tobom, jer si "sigurno" procenio da
je solenoid. I drago mi je da mogu i ja tebi nešto da objasnim.
Na kolima sam se namenjao i naispitivao tih termostata. Turiš ga u šetpu i kada hoće
da prokuva voda on otvara. Pravo da ti kažem pre tri dana sam drugaru ispitivao za
Ford sijeru. To su parafinski i pravio ih je i Teleoptik.
Gile, ako si otvarao PTC za demagnetizer otprilike da ti je to isto, barem kod veš mašine.
Te sam otvarao, ali ovaj za ventilator nisam. Eno ga u mom kupatilu radi već 5 godina.
Isto ima PTC i izvršni deo, za koji ne znam kakav je.
[ gilopile @ 15.05.2017. 19:40 ] @
AHa, sad sam tek bacio oko na onaj video gore. Da, to radi poprilicno sporo, tako da je ogromna razlika izmedju njega i onog elektromagnetnog.
Ovde samo moze da odradi posao mehanizam i motorce sa reduktorom.
Dobra je fora, ne vidoh do sada tu napravicu.
[ branko tod @ 15.05.2017. 19:42 ] @
Gile, specialno za tebe:

[ scoolptor @ 15.05.2017. 19:48 ] @
Novina za mene.
Evo par slika aktuatora za ves masinu:


Srce aktuatora je 'wax sensor'. Evo dokumentacije za jedan tip 'senzora'. Izgleda se se ovi 'senzori' koriste i u termo mesacima baterija za tusiranje.
[ branko tod @ 15.05.2017. 19:53 ] @
Potpuno si u pravu:



Naučismo nešto u ovoj priči.
[ gilopile @ 15.05.2017. 19:58 ] @
Hvala Brankec!
Jasno ko dobar dan.

Mogu ti reci da je spravica do jaja. Jeftinije i sa manje pokretnih delova ne moze da se napravi nista slicno. Princip rada je vrh.

A zato treba ves masini par min da `cakne` kad zavrsi da mozes vrata da otvoris :D Mislio sam da je obican elektromagnet bravica i da ima neki kond koji drzi par min :)
[ bogdan.kecman @ 15.05.2017. 20:10 ] @

@gilopile na zalost bojim se da bi to voidovalo garanciju (ima nalepnica sa druge strane) a i vec ste nasli dovoljno slika da ne moram ja da skidam sad sve ovo sa prozora :D

@branko :D :D :D
[ gilopile @ 15.05.2017. 20:17 ] @
Ne mora. Sve se vidi u onom Video-u sto je Brankovec postavio. Lepo objasnio coek, nema sta.
[ vladd @ 16.05.2017. 06:38 ] @
I sta sad? Da menjam naslov teme ili da ostane bogdanov razvojni put od solenoida do parafina? :)
[ gilopile @ 17.05.2017. 01:59 ] @
Ne diraj jos par dana...Soleondroidi...D:)



[Ovu poruku je menjao gilopile dana 17.05.2017. u 03:33 GMT+1]
[ branko tod @ 20.05.2017. 07:42 ] @
Lako je promeniti naslov , ali teško glavu!
[ vladd @ 21.05.2017. 12:10 ] @
Citat:
branko tod:
Potpuno si u pravu:



Naučismo nešto u ovoj priči.


Citat:
Samo to i ništa drugo, kakvi hidro udari kod ventilatora.



Vidi branko ovog kako mu parcijalno ne radi glava.

Odnosno raducka, istina slabo povezuje..
Inace bi se pitala odkud mesni ventil kod ventilatora..

Ne valja sto je zatrovana povremeno..ali mora i to ponekad..