[ botr @ 03.06.2017. 10:59 ] @
Jutros prskao sredstvo za dezinfekciju klime u Alfu, penu, odradilo i sve ok. Malo kasnije, vidim ja upaljena mi duga i oborena svetla, otvaram vrata i dok sam pogledao prekidace, da nisam slucajno ostavio svetla, poce da se oseca smrad, topljena guma, plastika, sreca pa mi je sraf na plus klemi slomljen, te za 5 sekundi iscupam klemu. Otvorim kutiju u kabini sa osiguracima, gledam, blago vlazno, procurelo i na neke kablove iz otvora. Cackam kablove, i nadjem 3 puta po 2 kabla umotana u izolir traku, koja se rastopila. Odmotam, kablovi ispod citavi, nije nagorela izolacija, nista. Pretpostavljam da se napravio kratak spoj i da su kabloi krenuli da se greju, te je izolacija pocela da se topi. Normalno, planiram da odvezem auto kod elektricara da sve lepo pregleda, zameni instalaciju ako treba, posto mi pozar ne treba, nije dobro ni za zdravlje ni za novcanik.

Pitanje za one koji imaju iskustva sa strujom, da li je moguca ova moja teorija, da je samo traka pocela da se topi, i da sve prodje bez posledica, odnosno, da cu moci da odvezem auto do elektricara kad se prosusi, posto je najblizi na nekih 3-4km od mene?
[ bakara @ 03.06.2017. 12:23 ] @
Negde ti je los spoj pa je pocelo da gori, ako ti krpljeni kablovi nisu bili vruci nije tu bio problem.
[ botr @ 03.06.2017. 12:50 ] @
U pravu si, nemaju ti kablovi veze sa tim. Poskidao sam plastike, oko volana, itd. nisu to ti kablovi, tanji su i druge boje :) Svi kablovi su umotani nekom cupavom izolir trakom, tako je valjda fabricki.

Detaljno sam pregledao, ne vidim nigde nista, ukjucujuci i kutiju osiguraca, koja je dobro zalivena, i konektori su daleko od tog dela gde je vlazno, cak ni kablovi za farove ne prolaze ispod ventilacionih otvora, odnosno deluje mi da oni nisu mogli da se nakvase. Jedino sto je budzeno je nesto za automatsko paljenje svetla, ali sta, gde, pojma nemam, tako sam kupio auto.

[ pajapop @ 03.06.2017. 15:14 ] @
Citat:
botr:

Pitanje za one koji imaju iskustva sa strujom, da li je moguca ova moja teorija, da je samo traka pocela da se topi, i da sve prodje bez posledica, odnosno, da cu moci da odvezem auto do elektricara kad se prosusi, posto je najblizi na nekih 3-4km od mene?


Ja mislim da ti je teorija dobra...Naime, kad si prskao klimu napravio si kratak spoj sa tim sredstvom...Mesto izbijanja pozara bi bilo mesto topljenja izolir trake prisutnih kablova...Znaci, tu ti je bio spoj kablova pod naponom i mase preko tog sredstva za dezinfekciju...Kad se sve dobro prosusi, trebalo bi da bude sve u redu...Kad sve bude suvo, oprezno vrati kleme i neko vreme posmatraj, za svaki slucaj, sta se desava. I kad budes vozio kod majstora, kleme ne stezi, dok on sve ne isprekontrolise...
[ botr @ 03.06.2017. 19:05 ] @
Uh, nista se ne menja, posle nekog vremena sam probao, radila su samo oborena svetla. Probam kasnije, migavci, duga, oborena. Skinem osigurace, prestanu da rade, kad vratim, sad rade samo oborena svetla. Zna li neko kako ide instalacija, odnosno, na koji nacin je vezano? Akumulator, osiguraci, prekidac, svetla? Nemam bas nikakov iskustvo, niti znanje, u vezi sa elektroinstalacijama auta

Samo sto sam odgovorio, odem da probam, i samopopravila se
[ Nocni @ 03.06.2017. 19:57 ] @
Ipak odvezi do majstora i sve mu ispricaj sta se desavalo... treba pregledati sve ponovo... Ovdje ti niko ne može pomoći jer nisi rekao o kojem se autu radi.
[ botr @ 03.06.2017. 20:53 ] @
Alfa 156, 1999. god. 1.6 ts, nemam naviku da pisem detaljno svaki put.

Naravno, podrazumeva se da cu da odvezem do majstora, ja sam samo vizuelno pregledao, nisam nesto mnogo ceprkao, treba to posle i da se sastavi, majstor nek rasturi, pregleda, promeni nesto ako treba, to je svakako najbolja i najsigurnija opcija.

Ponedeljak 8:00, ja kod majstora, a do tad necu ni da vozim, klemu sam otkacio ponovo, sutra cu da zakacim i provedem neko vreme pored auta, da pratim sta se desava.
[ botr @ 04.06.2017. 08:55 ] @
Od jutros testiram, sve ok, osim sto kada upalim duga svetla, gase se kratka, koliko se secam od ranije, kad upalim duga oborena se nisu gasila. Pretpostavljam da je pregoreo relej?
[ vladd @ 04.06.2017. 09:34 ] @
Trebao bi bar da kupis dobar kontakt sprej, ili cak dva, pa da lepo obilato sve to isperes gde je curilo to sto je curilo, ocigledno neki elektrolit og te hemije, bazni ili kiseli. Sada je otisla voda, nesto se rasusilo i krenulo da funkcionise, medjutim, pojavom prve vlage se moze ocekivati cirkus i paljevina.

Spremi krpe, stavi ispod zone prskanja kontakt spreja, ne mora da se razliva svuda..

Majstor mora da bude posvecen poslu i temeljan, e ne neka lucprda koja samo zbrzava posao da naplati uslugu.
[ botr @ 04.06.2017. 09:41 ] @
OK, kontakt sprej imam, Wurth, ima nekih 400ml, sto bi trebalo da znaci da mogu obilno da naprskam kompletnu instalaciju ispod table. Istrosicu ovaj sto imam, pa kasnije mogu da ponovim postupak. Hvala na savetu.

Imam dva dobra elektricara u blizini, jesu skupi, al su dobri :)
[ vladd @ 04.06.2017. 11:17 ] @
Zaboravih takodje da spomenem, kada se koriste doticna sredstva za dezinfekciju klime, treba prvo i dobro procistiti odlivne kanale, da se vodurina i otopina odliva spolja.

Moguce da ti je taj odliv redukovan, pa se stroka slivala u kabinu, obicno dodje do resetke izmenjivaca i odlije se napolje, kao kondenzat. Kada je zapuseno,klima krene da se oseca na budj, i kondenzat se pojavljuje u kabini.
[ botr @ 06.06.2017. 08:16 ] @
U pravu si za odliv. Pocelo je da mi se desva da kada iskljucim klimu, ventilacija izbaci vlagu na soferku. Cak sam jednom na parkingu primetio baru ispod auta, sto znaci da voda ne ide dovoljno brzo. Znas li gde bih mogao da potrazim odliv? Trebalo bi da je negde ispod izmenjivaca u kabini?
[ vladd @ 06.06.2017. 17:57 ] @
Bara ispod auta je dobar znak.
Evo ti pricica lika sa Alfa foruma, koji je resavao problem odliva
Citat:
Just had to tackle this problem myself, reading the previous posts was a great help, but there is an easier way to find and access the drain (RHD) - remove the battery and battery tray, much easier to then get your arm in. The drain is just to the right of the heater water pipes against the bulkhead. You'll feel the bottom of the rubber bellows protruding from the insulation. Remove a small portion of the insulation, just bigger than the bellows, it tears quite easily. I found there was no dirt etc blocking the drain (rodded it with a long cable tie), if you push your finger up the bellows you will feel the end of the rubber drain pipe. Problem with mine was the end of this short drain pipe was hard up against the front face of the bellows, so obviously with time, heat, water it must have almost "fused" itself together. I slit the front of the bellows to just below the drain pipe, then by pushing my finger up to part the front of the bellows from the drainpipe I inserted a small rubber hose into the end of the drainpipe, about 10 - 20mm deep. When you release the bellows again it holds this hose in place pretty firmly. Lead the hose down past the steering rack and between the rack and hydraulic pipes, this holds it from flapping around. Cut it off just below the steering rack where I could see it below the car. Ran the engine with aircon on full for a couple of minutes and - bingo, condensate running out. Then closed the slit bellows with a tube puncture patch to prevent splash, dirt etc.