[ Tamara_K @ 08.06.2017. 22:34 ] @
Suprug i ja trebali smo da prisustvujemo svadbi koja je krajem augusta zakazana u inostranstvu. Još u maju smo kupili karte. Nažalost, svadba je otkazana zbog smrti bliskog člana porodice mlade koja nam je prijateljica (dete iz prvog braka).
Problem je što smo uzeli jeftine, nerefundabilne karte, to nam je više puta naglašeno prilikom kupovine, ali pošto smo bili sigurni da idemo nismo se bunili.
Sad se situacija okrenula za 180 stepeni.
Malo sam istraživala ovu temu, i nisam našla odgovor, vrlo su strogi po pitanju nerefundabilnih karata, ako menjate termin plaćate penale, ako bi želeli da ih ustupite/prodate nekome plaćate penale jer glase na vaše ime, tako da se ne isplati.
Znam da na forumu ima dosta naših ljudi koji žive u inostranstvu, putuju, postoji li neki način?
-------
* Možda ovo zvuči oštro, ali neka - molim one koji mogu da pomognu da pomognu, a saveti tipa, "a da odeš u agenciju i zamoliš, objasniš" sačuvajte za sebe, nemojte pisati samo da bi nešto napisali bez veze. Ako je neko imao slično iskustvo i uspeo da vrati bar deo novca neka se javi.
Hvala
[ vidan kv @ 08.06.2017. 22:48 ] @
Na žalost teško da će vam vratit novac.U najboljem slučaju vraćaju 30% od cene karte ali je i to u zadnje vreme gotovo nemoguće.Prilikom kupovine karte prihvatili ste uslove prodaje i agencija će se na to pozivati...ostaje vam da potražite pravni savet advokata i da on porazgovar sa agencijom koja vam je prodala karte.Poprilično se uozbilje kada skapiraju da ste i vi ozbiljni....pozdrav!
[ jnk @ 09.06.2017. 08:20 ] @
teoretski(al samo teoretski, ne savetujem da ovo radis), mozes da prijavis banci neautorizovanu naplatu i da zahtevas 'chargeback' i mozda ti prodje.
[ Java Beograd @ 09.06.2017. 08:28 ] @
Jok. Nema vraćanja.
[ DaliborP @ 09.06.2017. 08:40 ] @
Citat:
Tamara_K:
Suprug i ja trebali smo da prisustvujemo svadbi koja je krajem augusta zakazana u inostranstvu. Još u maju smo kupili karte. Nažalost, svadba je otkazana zbog smrti bliskog člana porodice mlade koja nam je prijateljica (dete iz prvog braka).
Problem je što smo uzeli jeftine, nerefundabilne karte, to nam je više puta naglašeno prilikom kupovine, ali pošto smo bili sigurni da idemo nismo se bunili.
Sad se situacija okrenula za 180 stepeni.
Malo sam istraživala ovu temu, i nisam našla odgovor, vrlo su strogi po pitanju nerefundabilnih karata, ako menjate termin plaćate penale, ako bi želeli da ih ustupite/prodate nekome plaćate penale jer glase na vaše ime, tako da se ne isplati.
Znam da na forumu ima dosta naših ljudi koji žive u inostranstvu, putuju, postoji li neki način?

Koja kompanija je u pitanju? Ryanair na primer ima opciju da se karte prebace u "kredit" za buducu kupovinu u slucaju bolesti ili smrtnog slucaja u porodici.
https://www.ryanair.com/ie/en/...iew/Flight-Changes-And-Refunds
Pogledaj pod "Death of an immediate family member who is not travelling"

Moguce je da i druge kompanije imaju nesto slicno.


[ CoyoteKG @ 09.06.2017. 08:43 ] @
Ne znam zašto uopšte razmišljanje o eventualnom vraćanju, ako je karta kupljena sa opcijom da ne mogu da se vrate, i samim tim su jeftinije. Da je to moguce, onda one "skuplje" ne bi imale svrhu... Svako sigurno ima realan razlog zasto ne moze da iskoristi karte...

Edit:
OK, onda moj komentar pada u vodu posle Daliborovog posta :).
Dakle postoje slucajevi u kojima mogu da se vrate, kod pojedinih kopanija :)
[ Miroslav Jeftić @ 09.06.2017. 08:55 ] @
Što ne biste svejedno otišli u inostranstvo? Kad je već uplaćeno.
[ Java Beograd @ 09.06.2017. 09:04 ] @
Miroslav je u pravu.
[ jablan @ 09.06.2017. 09:30 ] @
Vratiće vam pare ako bude otkazan let. Budite kreativni.
[ Ivan Dimkovic @ 09.06.2017. 11:21 ] @
Citat:
Java Beograd:
Jok. Nema vraćanja.


Pa nije bas tako, u pitanju je specijalan slucaj i neke avio kompanije dozvoljavaju izuzetak u slucaju smrti clana blize familije cak i ako su karte nominalno nerefundabilne.

Prva stvar koju treba proveriti je da li avio kompanija spada u tu grupu ili ne.

E, sad, ima tu jos jedan korak ako je karta kupljena preko agencije (koliko vidim, jeste): u tom slucaju je obicno agencija odgovorna za procesiranje karte i na njihovoj dobroj volji je da li ce refundirati ili ne.

Ono sto bih ja probao je:

1. Sa agencijom: moze / ne
2. Ako 1. ne prodje, nazvao avio kompaniju i probao da vidim da li uopste nude refundiranje u ovom slucaju
3. Ako je 2. pozitivno, probati sa sefom u agenciji da se dogovorite uzevsi u obzir da bi avio kompanija vratila pare

Ako nista od ovog ne prolazi, videti da li je karta kupljena eventualno sa nekom kreditnom karticom koja ima putno osiguranje, da li moze da pokrije ovaj slucaj.

Poslednja opcija je pokusaj chargeback-a preko kartice, ali ovo bi teorijski moglo da sljaka samo ako avio kompanija hoce da vrati pare a agencija nece, u kom slucaju bi mozda na kraju agenciji bilo lakse da izvuce pare nazad od avio kompanije nego da trose svoje vreme na osporavanje chargeback-a. Ako ne, vrlo verovatno ce priloziti zalbu na chargeback i vrlo verovatno ce kupac izgubiti posto je prihvatio standardne uslove prodaje avio karte sa ogranicenom tarifom.
[ Java Beograd @ 09.06.2017. 11:34 ] @
Citat:
Tamara_K:Nažalost, svadba je otkazana zbog smrti bliskog člana porodice mlade koja nam je prijateljica ...

Sve šta si napisao Ivane, to je teoretisanje. Doduše ispravno, ali teoretisanje. Jeftine, ne-refundabilne karte su ono šta jesu.

I dalje tvrdim da je najbolja opcija ovo šta je Miroslav predložio.
[ Miroslav Jeftić @ 09.06.2017. 13:03 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic: Pa nije bas tako, u pitanju je specijalan slucaj i neke avio kompanije dozvoljavaju izuzetak u slucaju smrti clana blize familije cak i ako su karte nominalno nerefundabilne.

Prva stvar koju treba proveriti je da li avio kompanija spada u tu grupu ili ne.


Ako sam dobro razumeo smrtni slučaj je imala njihova prijateljica, tako da to teško da bi prihvatili kao razlog.
[ superbaka @ 09.06.2017. 13:30 ] @
o kom iznosu (cene karata) se radi?
[ jablan @ 09.06.2017. 13:42 ] @
što je to bitno?
[ ademare @ 09.06.2017. 15:30 ] @
Ovo oko smrti , nece da upali 100 % !!

Previdjate da je umro neko od rodjaka, ljudi Kod kojih je svadba , a ne od onih koji treba da putuju !

Navedeni su taksativno koji su to clanovi familije, i ko Kaze da su karte kupljene u Ryanair-u ?
[ superbaka @ 09.06.2017. 15:56 ] @
Citat:
jablan:
što je to bitno?


ko je rekao da je bitno? mozda sam samo znatizeljan...
[ Dexic @ 09.06.2017. 16:18 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic:
Ako nista od ovog ne prolazi, videti da li je karta kupljena eventualno sa nekom kreditnom karticom koja ima putno osiguranje, da li moze da pokrije ovaj slucaj.

Ono sto se kod nas zove Putno Osiguranje uopste nema veze sa tim slucajevima, i ne pokriva ih nimalo. U pitanju su MEDICINSKA osiguranja za put, u stvari.
A ono sto je stvarno putno osiguranje, kao u UK barem, koliko znam ne postoji kod nas. Postoje neka putna kod nas, koja uz medicinski deo, pokrivaju i otkaz letova itd. Ali ne i ovakve slucajeve.

Ovakav slucaj u stvari ni obicna travel insurance u UK ne pokrivaju, treba veci nivo pokrica, koji kosta vise od prosecne karte unutar Evrope.

Citat:
Poslednja opcija je pokusaj chargeback-a preko kartice, ali ovo bi teorijski moglo da sljaka samo ako avio kompanija hoce da vrati pare a agencija nece, u kom slucaju bi mozda na kraju agenciji bilo lakse da izvuce pare nazad od avio kompanije nego da trose svoje vreme na osporavanje chargeback-a. Ako ne, vrlo verovatno ce priloziti zalbu na chargeback i vrlo verovatno ce kupac izgubiti posto je prihvatio standardne uslove prodaje avio karte sa ogranicenom tarifom.

Preporucujes da laze? Posto banka nece prihvatiti da radi chargeback na osnovu toga sto agencija nece da vrati novac za non-refundable kartu, mora da tvrdi (laze) da nije inicirala placanje.
[ jablan @ 09.06.2017. 19:49 ] @
Citat:
superbaka: ko je rekao da je bitno? mozda sam samo znatizeljan...

pa prilično je indiskretno pitanje, a odgovor ne doprinosi diskusiji ama baš ništa, osim što bi se našli neki dežurni kenjatori sa komentarima tipa "pih, za tu siću se blamirate" ili "kad već imate tolike pare, ko vam je kriv što niste platili dodatak za eventualni refund" ili tako neke standardne ES mudrolije. očigledno su njima te pare bitne i velike, i to je dovoljno.
[ Dexic @ 09.06.2017. 20:10 ] @
Smesno, ali tacno :)
[ Branimir Maksimovic @ 09.06.2017. 20:15 ] @
Kakve su to nerefundabilne karte? Zena,ja i dete smo skoro putovali u Englesku, ove skuplje su se razlikovale u tome da moze da se menja datum leta a kad smo pitali ako ne dobijemo vize dal ce nam vratiti pare, rekli su da samo da se prilozi da smo odbijeni za vizu.
[ Dexic @ 09.06.2017. 20:28 ] @
Imas kod svake kompanije nekoliko klasa, ranije je bilo samo ekonomik i biznis u JATu, sada ima 4 Economy klase, biznis i First class :) Najjeftinija Economy je nonrefundable, i primetno je jeftinija o ostalih. Taman toliko da ako kupis skuplji, ne vraca ti se cela karta nego samo deo, a taj deo je otprilike razlika izmedju cene te dve klase.

Nesto slicno ima svaka kompanija. Nisu uvek dostupne te low-budget karte.
[ gilopile @ 09.06.2017. 20:36 ] @
Cemu onda sva ova diskusija kad je sve receno u 2. postu. Ako je kupljena takva karta i lepo pise da se novac ne vraca, sta onda nije jasno?
I zasto se ne moze ovo sve pitati direktno u kompaniji, valjda oni najbolje znaju sta u ovoj situaciji raditi i sta je `najbezbolnije` za klijenta.
[ Dexic @ 09.06.2017. 20:53 ] @
Zato sto to covek zna, ali se nada da neko ima iskustvo kako moze nesto u specificnim situacijama da se izvuce.

U Americi bi ti rekli "prvo cile-mile" (uspeva u 90% slucajeva za stvari koje zvanicno "ne mogu"), a onda sve ostalo.
[ gilopile @ 09.06.2017. 21:17 ] @
Pa ako postoji sansa da se, sto kazes, u nekim specificnim situacijama moze vratiti novac, onda ok, treba pokusati ako neko ima takva iskustva.

U krajnjem slucaju, sto rekose pojedini, spakujte se lepo, pa opalite jedan lep vikend. Tako neplanirano uglavnom bude najlepse putovanje :)
[ Windows2 @ 09.06.2017. 21:31 ] @
Ne verujem da njima samima nije pala na pamet "ideja" da iskoriste karte i otputuju. Cim se postavlja pitanje na forumu znaci da im je jako bitan povracaj novca.
[ Dexic @ 09.06.2017. 21:56 ] @
To je ES. Sto kaze jablan, umesto da samo pokusaju pozitivne stvari, svi se prave pametni i sole drugima, kao da dobijaju nesto od toga da ne pomognu :) Osim sadisticke satisfakcije naravno.
[ Tamara_K @ 09.06.2017. 22:13 ] @
Citat:
Dexic: To je ES. Sto kaze jablan, umesto da samo pokusaju pozitivne stvari, svi se prave pametni i sole drugima, kao da dobijaju nesto od toga da ne pomognu :) Osim sadisticke satisfakcije naravno.


Uđem da pogledam da li mi je neko odgovorio, ono diskusija prešla na drugu stranu. Pokušaću da filtriram razumne predloge koji bi možda mogli da upale od soljenja pameti. Javiću kada se sve završi. A da odgovaram na pitanja, nemam snage. Samo na nekoliko koliko sam uhvatila letimično čitajući.
-Trebaju nam pare
-Ne trebaju nam karte.
-Ne bi išli na vikend u taj grad.
-Nije bitno koliko smo para dali.
Hvala!
[ ademare @ 09.06.2017. 22:20 ] @
Ma da , mene Mnogo Vise Fasciniraju ljudi koji Ocekuju da se na Forumu pojavi neko sa Carobnim resenjem za svaki Problem koji postoji na Planeti !

Hokus Pokus i eto Para Nazad . Moze , ali u Crtanom filmu . Ako se od pocetka Mraci , mrzovoljno negoduje, ne bi me cudilo ni da neko zna resenje , da nece da napise , jer Mrzovolja ne postize efekat , niko ovde nije kriv sto je Svadba ili sta vec otkazana !

A eto mozda se i sam Vlasnik Aviokompanije javi , i odluci da Refundira pare, od svih Pisanija to je nekako Najrealnije resenje!
[ Ivan Dimkovic @ 09.06.2017. 22:54 ] @
Citat:
Java Beograd:
Citat:
Tamara_K:Nažalost, svadba je otkazana zbog smrti bliskog člana porodice mlade koja nam je prijateljica ...

Sve šta si napisao Ivane, to je teoretisanje. Doduše ispravno, ali teoretisanje. Jeftine, ne-refundabilne karte su ono šta jesu.

I dalje tvrdim da je najbolja opcija ovo šta je Miroslav predložio.


Moja greska, propustio sam taj detalj.
[ Informer @ 09.06.2017. 23:23 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic:Poslednja opcija je pokusaj chargeback-a preko kartice, ali ovo bi teorijski moglo da sljaka samo ako avio kompanija hoce da vrati pare a agencija nece, u kom slucaju bi mozda na kraju agenciji bilo lakse da izvuce pare nazad od avio kompanije nego da trose svoje vreme na osporavanje chargeback-a. Ako ne, vrlo verovatno ce priloziti zalbu na chargeback i vrlo verovatno ce kupac izgubiti posto je prihvatio standardne uslove prodaje avio karte sa ogranicenom tarifom.


Planirao sam da se ne javljam uopste na ovoj temi posto je potpuno bespredmentna. Jedini predlog koji moze da se da pokretacu teme je upravo onaj koji pokretac ne zeli a to je da ode u agenciju/avio kompaniju i da pita da li nesto moze.

Ali ovo navodjenje na kriminal mi je skroz genijalno. Chargeback moze da se uradi "pod punom materijalnom i krivicnom odgovornoscu". Cak i u Nemackoj ne moze da ide na "majke mi" i da ti dobijes novac nazad. Ako klijenti prijavi da je doslo do zloupotrebe nema sanse da ce banka to da mu refundira tek tako vec se pokrece procedura reklamacije prema karticarskoj organizaciji a ova dalje prema banci odnosno instituciji koja je procesirala transakciju. Ako procesor vrati natrag dokaze da je transakcija ispravna (a u ovom slucaju ce da vrati) onda nema nikakve sanse da se tu radi bilo kakvo refundiranje.

Cak i u slucaju da banka osigurava transakcije (kao u Nemakoj npr) moze da dodje do refundiranje u prvom momentu ali nakon izvesnog vremena kada dodje odgovor na reklamaciju ne bih zeleo da testiram sta ce osiguravajuca kuca da uradi sa dokazom da je podnet lazni zahtev za naplatu premije.
[ Tamara_K @ 09.06.2017. 23:57 ] @
Citat:
Informer: Planirao sam da se ne javljam uopste na ovoj temi posto je potpuno bespredmentna. Jedini predlog koji moze da se da pokretacu teme je upravo onaj koji pokretac ne zeli a to je da ode u agenciju/avio kompaniju i da pita da li nesto moze.


Javlja se "pokretač teme" i moli te da mu citiraš rečenicu u kojoj piše da ne želim da odem u agenciju/avio kompaniju. Samo sam napisala da mi se na javljaju ljudi sa tim predlogom. Iz čega se može izvući zaključak da želim da se informišem o mogućnostima pre nego što odem u agenciju ili avio kompaniju.
Bespredmetno je što si se javio, a nisi iščitao post, molim te poštedi me novih javljanja.
Možda da odeš da malo mlatiš praznu slamu?
Ili da pustiš brkove, ono malo da te golica ispod nosa?
[ Branimir Maksimovic @ 10.06.2017. 02:18 ] @
Citat:
Dexic:
Imas kod svake kompanije nekoliko klasa, ranije je bilo samo ekonomik i biznis u JATu, sada ima 4 Economy klase, biznis i First class :) Najjeftinija Economy je nonrefundable, i primetno je jeftinija o ostalih. Taman toliko da ako kupis skuplji, ne vraca ti se cela karta nego samo deo, a taj deo je otprilike razlika izmedju cene te dve klase.

Nesto slicno ima svaka kompanija. Nisu uvek dostupne te low-budget karte.


Hm ,mi smo isli lufthansom pre jedno mesec i po dana i nema tih non refundable zato pitam.
[ Dexic @ 10.06.2017. 03:39 ] @
Ima, nego verovatno nisu bile dostupne:

Economy Light
Fare and Service Overview
Rebooking
not possible
Refund
not possible

[ Branimir Maksimovic @ 10.06.2017. 03:51 ] @
Eh, sta sve nece da smisle. Mi smo gledali najjeftinije da prodjemo za put u Englesku i ispala je u tom momentu lufthansa. U svakom slucaju te non refundable nisu opcija jer je postojala mogucnost da ne dobijemo vize.
[ Informer @ 10.06.2017. 10:49 ] @
Citat:
Tamara_K:
Citat:
Informer: Planirao sam da se ne javljam uopste na ovoj temi posto je potpuno bespredmentna. Jedini predlog koji moze da se da pokretacu teme je upravo onaj koji pokretac ne zeli a to je da ode u agenciju/avio kompaniju i da pita da li nesto moze.


Javlja se "pokretač teme" i moli te da mu citiraš rečenicu u kojoj piše da ne želim da odem u agenciju/avio kompaniju. Samo sam napisala da mi se na javljaju ljudi sa tim predlogom.


Pa to sam i ja napisao. Vrlo sam precizno rekao da ti ne zelis taj predlog a nisam rekao da ne zelis da odes u agenciju. Preusmeri energiju sa brecanja na pazljivo citanje pa ces bolje razumeti.

Citat:
Bespredmetno je što si se javio, a nisi iščitao post, molim te poštedi me novih javljanja.


Cim sam procitao tvoju poruku odmah sam se setio jedne stand up komedije od pre 10-15 godina gde neki milijarder dolazi u svoju firmu i odlazi kod pravnika pa kaze: "Momci, imam zadatak za vas, porucio sam avion ali ne zelim da ga platim - resite to".
[ Tamara_K @ 10.06.2017. 11:43 ] @
@Informer
u pravu si, izvini. Zarobljena mi je lova, može da mi propadne, to zna da čoveka učini nervoznim. Neću se više brecati na tebe .
[ Informer @ 10.06.2017. 12:20 ] @
Potpuno te razumem i bio sam i sam nekoliko puta u takvoj situaciji. Ono sto na osnovu svog iskustva mogu da ti kazem je upravo ono sto ne zelis da ti se kaze ovde a to je da pozoves mesto gde si karte kupila i da vidis sta moze da se uradi.

Takodje, pomoglo bi i da pogledas u ugovoru odnosno uslovima prodaje karte da li ima negde navedeno pod kojim uslovima mozes da otkazes i dobijes novac (ili makar deo novca nazad). S obzirom da ovde nisi rekla o kojoj se kompaniji radi stvarno ne vidim kako mozemo da ti pomognemo.

A ove varijante da pozoves banku i trazis chargeback nemoj ni da razmatras jer za to moras da imas neke dokaze a ako prijavis da ti je kartica zloupotrebljena a nije onda mozes da imas ozbiljan problem.
[ Ivan Dimkovic @ 10.06.2017. 13:38 ] @
@Dexic, @Informer,

Nema nikakve potrebe da se laze ili cini nekakav kriminal, kupac uvek moze da trazi povracaj novca tvrdeci da proizvod/servis nije kao opisan. Ako avio kompanija nudi povracaj novca kao specijalan slucaj a agencija nece da uradi povracaj (sto imaju pravo), moze se probati sa tim, sanse da prodje tako nesto su male ali nisu nula. Svakako nije zabranjeno ili protivzakonito pokusati niti se neko ovde navodi da laze ili cini kriminal.

U ovom slucaju sam propustio da se ne radi o clanu familije tako da ta opcija vrlo verovatno nece proci uopste posto avio kompanija vrlo verovatno nece nikome vratiti pare.
[ dusanboss @ 10.06.2017. 13:40 ] @
Da li je bolja opciaja kupiti kartu direktno od komanije ili preko agencije?
[ CoyoteKG @ 10.06.2017. 13:49 ] @
Ipak neces peske do francuske?
[ rmilić @ 10.06.2017. 14:10 ] @
U najboljem slučaju, iz moje prakse, možeš dobiti samo deo koji se odnosi na aerodromske takse.

Citat:
dusanboss:Da li je bolja opciaja kupiti kartu direktno od komanije ili preko agencije?

Dosta teško odgovoriti jer zavisi od mnogo toga. Karte se bukiraju putem Amadeusa (Amadeus ( globalni distributivni sistem) je kompjuterizovan sistem u vlasništvu Amadeus IT Group sa sedištem u Madridu, koji čuva, prima informacije i vodi transakcije vezane za vazdušni saobraćaj. Osnovan 1987. godine godine, a u punom radu od 1992. godine.Amadeus su osnovale tri avio avio-kompanije: Air France, Iberija i Lufthanza).
U odnosu na "status" agencije u Amadeusu, često je moguće kupiti karte jeftinije putem agencije nego direktno.
Zato je najbolje na internetu naći najjeftiniju varijantu. Često znaju biti nama nelogične ali takve su.
Pre dve-tri godine, jeftinija mi je bila karta za Moskvu preko Frankfurta nego direktno?!

[ pajapop @ 10.06.2017. 14:33 ] @
Citat:
dusanboss:
Da li je bolja opciaja kupiti kartu direktno od komanije ili preko agencije?


Za ovih 35 dana, od postavke tvoje teme, da si prelazio 45km dnevno....danas bi stigao u Marsej...I sto je najgore, odmah bi te primili u legiju bez dodatnih testova...a i ustedeo bi... za povratak...... kad te izbace....
[ Dexic @ 10.06.2017. 21:21 ] @
Citat:
Informer:
Potpuno te razumem i bio sam i sam nekoliko puta u takvoj situaciji. Ono sto na osnovu svog iskustva mogu da ti kazem je upravo ono sto ne zelis da ti se kaze ovde a to je da pozoves mesto gde si karte kupila i da vidis sta moze da se uradi.

Ne samo da ne zeli da joj se to kaze, nego to vec zna i unapred je rekla da trazi druge mogucnosti.

Cemu opet pisanje istog onda? Da bi se eto nesto napisalo?
Niko ne trazi da mu nadjes kako da ne ode u zatvor za ubistvo, ili kako da uradi nesto nelegalno. Vec sigurno se ne nalazi svaki dan u ovakvoj situaciji, pa pita da li je neko imao iskustvo koje moze pomoci.


Da su svi forumi puni takvih pametnjakovica, svi bi bili botovi kao u Severnoj Koreji, a niko ne bi uspeo da uradi nesto u zivotu. Sreca pa nismo!
[ CoyoteKG @ 10.06.2017. 22:49 ] @
Citat:
rmilić:
Pre dve-tri godine, jeftinija mi je bila karta za Moskvu preko Frankfurta nego direktno?!

Pa zar to nije logicno?
[ Informer @ 10.06.2017. 23:31 ] @
Citat:
Dexic:Niko ne trazi da mu nadjes kako da ne ode u zatvor za ubistvo, ili kako da uradi nesto nelegalno. Vec sigurno se ne nalazi svaki dan u ovakvoj situaciji, pa pita da li je neko imao iskustvo koje moze pomoci.


Pa sto ne napises onda koje je resenje?

Ja kapiram da ti i ekipa jednostavno ne trpite tacne odgovore ali nema nikakvih problema - sto se mene tice necu se ljutiti ako napises koji je tacan odgovor ako smatras da moj nije. A kad to uradis onda mozes da se vratis i na prethodnu temu (greska na salteru banke) pa da ti tamo napises koji je tacan odgovor posto si ocigledno zaboravio to da uradis.
[ Dexic @ 10.06.2017. 23:40 ] @
Koje tacne odgovore?:) Tvoji odgovori, i kada su tacni, su beskorisni :) Secam se da si tvrdio da banke ne smeju ici van okvira kurseva koji su na strani NBS (svaka za sebe bira kurs), a ono nekoliko puta sam video da su isle :) Znaci, jesi ti bio (mozda) u pravu - ali si beskoristan, kada u praksi nemamo nista od toga ;)

Jesi li ovde rekao nesto pametno? Ne, ovde si samo konstatovao da ona ne zeli odgovor koji ces joj napisati :D "Ej, spavalice.. samo sam te probudio da ti kazem da im necu dati da te probude!".
[ gilopile @ 11.06.2017. 00:35 ] @
Citat:
Tamara_K:
@Informer
u pravu si, izvini. Zarobljena mi je lova, može da mi propadne, to zna da čoveka učini nervoznim. Neću se više brecati na tebe ;) .


Hhehe :) Jednostavno. Sve procitah, i Tamarine postove...Sve se svodi da ona najbolje zna sta ce i kako ce. Pita, a zna najbolje.

Nije mi jasno zasto je i pokrenula ovu raspravu, verujete mi. Informer je napisao realno kako stvari stoje.

http://www.elitemadzone.org/p3762369
Besmisleno je i voditi raspravu kad doticna vrlo dobro zna na cemu je.

[Ovu poruku je menjao gilopile dana 11.06.2017. u 03:09 GMT+1]
[ Java Beograd @ 11.06.2017. 07:58 ] @
Tamara nije pokrenula raspravu.

Ona zna da su karte nerefundabilne "... uzeli jeftine, nerefundabilne karte, to nam je više puta naglašeno prilikom kupovine ... "

Tamara je postavila pitanje. Samo za one koji su već imali ovakav ili sličan problem, pa su ipak, nekako nešto uspeli.

Ali Tamara ne zna da je [es] zapravo kafanski sto, gde ima mnogo dokonih mudrosera (ne isključujući mene) i onda smo MI razvili diskusiju, sve diskutujući kako je diskusija bespredmetna.
[ Informer @ 11.06.2017. 09:12 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic:Ako avio kompanija nudi povracaj novca kao specijalan slucaj a agencija nece da uradi povracaj (sto imaju pravo), moze se probati sa tim, sanse da prodje tako nesto su male ali nisu nula. Svakako nije zabranjeno ili protivzakonito pokusati niti se neko ovde navodi da laze ili cini kriminal.


Ako sam ja otisao u agenciju i kupio kartu onda smo agencija i ja u poslovno-pravnom odnosu i niko vise. To sta radi avio kompanija i da li refundira ljudima koji kupe direktno kod nje nema nikakve veze i totalno bi bilo smesno i neozbiljno pozivati se na ovako nesto.

Sve u svemu, ako se kod banke trazi chargeback to banka nece uraditi na "majke mi" niti ce banka da se bavi istragom jer joj to nije posao vec ce samo da da prosledi reklamaciju preko karticarske organizacije sve do trgovca i to je sve. Nije banka sudski organ pa da se bavi uslovima prodaje/kupovine. Banka je tu samo da obezbedi nacin placanja i mesace se samo ako je sam nacin placanja zloupotrebljen sto ovde nije slucaj.

[Ovu poruku je menjao Informer dana 11.06.2017. u 12:45 GMT+1]
[ ademare @ 11.06.2017. 12:35 ] @
Ne mogu se sve banke Pausalno staviti u isti kos !

Osnovna razlika je da postoje dve vrste Banaka .

Jedne koje rade u Srbiji i njih Zabole da li njihov klijent ima neki problem , i kakav !

Banke koje rade na Zapadu i kojima je Klijent na prvom mestu . Tako da ce na takve zahteve Banka u Srbiji da gleda " belo" , banka na Zapadu ce da ispuni zahtev klijenta, ali eventualne posledice idu na klijentovu stetu .
[ Informer @ 11.06.2017. 14:40 ] @
Ovo sto sam ja napisao se pogotovo odnosi na banke na zapadu. Jedina razlika izmedju banaka u Srbiji i na Zapadu je ta sto ove druge osiguravaju transakcije tako da mnogo lakse resavaju situacije tipa "zloupotrebio mi neko karticu" jer ocas posla situaciju prebace na osiguravajucu kucu. I zbog toga se stice utisak da oni mnogo vise brinu o svojim klijentima.

Za ovu temu je bitno razlikovati dve stvari:

- banka (Srbija & Zapad) se itekako bavi situacijama "zloupotrebio mi neko karticu"
- banka (Srbija & Zapad) se nikako ne bavi (niti joj je u nadleznosti) situacijama "ne svidja mi se ono sto sam kupio" odnosno "ne svidjaju mi se uslovi koje sam prihvatio kada sam nesto kupovao". A to je upravo ova tema. Za takve slucajeve je nadlezna trzisna inspekcija, sud, ratel, itd (naravno sve u zavisnosti od toga koja je vrsta usluge ili robe).
[ Java Beograd @ 11.06.2017. 21:23 ] @
Citat:
ademare:
Ne mogu se sve banke Pausalno staviti u isti kos !

Osnovna razlika je da postoje dve vrste Banaka .

Jedne koje rade u Srbiji i njih Zabole da li njihov klijent ima neki problem , i kakav !

Banke koje rade na Zapadu i kojima je Klijent na prvom mestu . Tako da ce na takve zahteve Banka u Srbiji da gleda " belo" , banka na Zapadu ce da ispuni zahtev klijenta, ali eventualne posledice idu na klijentovu stetu .
Jel' ti to pokušavaš da kažeš, da će banka da se "isprsi" da brže-bolje poništi validnu kartičnu transakciju, eto, tako, jer se nekome ne sviđaju neke avionske karte ?! Besmislica, i to grandiozna. Čuj, "klijent ima neki problem" ?! Ajde ! Klijent prevarant "na prvom mestu". 'Oće to, ali malo sutra.

Nije klijent samo kupac, već i prodavac. Zamisli kakvu će onda reputaciju banka da stekne kod ostalih prodavaca koji koriste usluge te banke, ako eto tako, " jer klijent ima problem" - tj. radi ničega - poništava validnu transakciju.



Ne kapiram kako je uopšte ideja o pokušaju poništavanju validne bankarske transkacije ovde isplivala umesto saveta o vraćanju karata ?

WTF ?! Šta će da kaže ? Možda:

"Nisam ja ni kupila karte, nego je neko iz agencije ukrao moju karticu i saznao pin, i zloupotrebio tako što mi je kupio karte za moj odlazak na svadbu ali ja na tu svadbu ipak ne idem, i zato ja hoću da prijavim tog lopova iz te agencije"

Ovo zvuči kao da su nekome čavke popile mozak.
[ rmilić @ 11.06.2017. 21:34 ] @
Čemu sva ova rasprava?
Šanse za povraćaj novca su nikakve, sem, eventualno povraćaja dela koji se odnosi na aerodromske usluge, a to sam već napisao ranije.
Savet?!
Probaj pa šta bude bude.
[ component @ 12.06.2017. 07:31 ] @
Citat:
Java Beograd:
Ali Tamara ne zna da je [es] zapravo kafanski sto, gde ima mnogo dokonih mudrosera (ne isključujući mene) i onda smo MI razvili diskusiju, sve diskutujući kako je diskusija bespredmetna.


Vala svaka ti čast!
Ovo bi trebalo da bude kao uvodna rečenica prilikom postavljanja bilo koje teme. Čisto da ne bude zabune kasnije
[ dejanet @ 12.06.2017. 08:06 ] @
Ne znam da li postoji opcija da se karta pre-proda.

Valjda se prvo kupi karta tj. uradi booking, koja doduse glasi ime, stigne na email sa racunom i dobije se code(koji je valjda jedino bitan) i mozda u ovoj fazi karta moze da se preproda.
Na 24h pre polaska se ucukaju generalije iz pasosa, izabere se sediste i po meni tada karta postaje stvarno personalizovana, karta postaje boardingpass.

Izvinjavam se ako je neko vec napisao isto ...
[ Java Beograd @ 12.06.2017. 08:16 ] @
Glasi na ime i ne može da se preproda.

Evo kako izgleda ponuda kod Wizz Air-a.



Dakle, tek u trećoj cenovnoj grupi WIZZ PLUS piše da je moguća refundacija, ali opet, ne da ti vrate keš, nego da ostane na tvom računu kod njih, pa da upotrebiše nekad kasnije.

Mrzi me da surfujem po drugim sajtovima, koga zanima neka traži.



Jedina moguća opcija je da se nekom silom prilika let pomeri za više od dva sata, ili da se iz nekog razloga otkaže. Onda ide 100% refundacija para.
[ Java Beograd @ 12.06.2017. 08:23 ] @
A evo je razlika u ceni (Dortumnd sam uzeo čisto radi primera, bio je prvi na listi)
[ Informer @ 12.06.2017. 08:30 ] @
Citat:
dejanet:
Ne znam da li postoji opcija da se karta pre-proda.


Zavisi od relacije. Ako je medjunarodni let onda ce traziti da se uporedi sa podacima iz pasosa (mada mi nije bas najjasnije zbog cega) a u slucaju domacih letova nikog ne zanima ko si. Znaci, na primer ako letis iz Budimpeste za Pariz niko te nece pitati ko si i sta si. Jednostavno naslonis kartu/telefon na qr citac i to je to.
[ dejanet @ 12.06.2017. 09:31 ] @
^ Upravo tako. Nisam neki svetski putnik, ali sam nedavno leteo preko bare, podaci sa pasosa sam unosio 24h pre leta da dobijem boarding pass, a provera je bila samo jednom, sve ostalo je code sa telefona ili odstampan.
Znaci teoretski, kolikoja kapiram, karta nije vezana za sosku do 24h pre leta, pa da kazem nije hard personalizovana, tj. mozda moze da ode na trece lice.
edit: u pitanju je bila Lufthansa
[ DaliborP @ 12.06.2017. 10:34 ] @
Citat:
Informer:
Zavisi od relacije. Ako je medjunarodni let onda ce traziti da se uporedi sa podacima iz pasosa (mada mi nije bas najjasnije zbog cega) a u slucaju domacih letova nikog ne zanima ko si. Znaci, na primer ako letis iz Budimpeste za Pariz niko te nece pitati ko si i sta si. Jednostavno naslonis kartu/telefon na qr citac i to je to.

Sto se tice putovanja u Sengenu ne bi preporucio nikome da se zeza sa tim, niti je dozvoljeno putovati na tudje ime. To sto nema ceste provere, ne znaci da je uopste nema. A danas pored ovoliko incidenata sigurno se ne bi dobro proveo ako bi te otkrili.

A ime na karti se moze obicno promeniti uz doplatu. Pitanje je samo da li se isplati u slucaju vec jeftine karte.
[ Tamara_K @ 12.06.2017. 11:29 ] @
Odgovor iz agencije, napisali smo mail, skenirali karte i uplatnicu, ne može. Hvala svima koji su učestvovali u diskusiji, možda nekome i pomogne. Istraživala sam pre nego što sam se obratila ES forumu, karte se dele u 3 kategorije, ako uzmete ove jeftine i ne iskoristite ih - propadaju. Drugi put ću biti pametnija.

"Dobar dan

zao nam je sto se pomera dogadjaj koji bi sigurno bio lep

ali nazalost od avionske karte bi Vam se vratio samo deo taxi koji bi po karti iznosio 5745 dinara

a sto je tice hotela to je bila samo rezervacija koja moze da se otkaze bez penala

Vidite da li Vam to odgovara

pa nam se javite


Prijatan dan"


* Što se tiče preprodaje karate, mislila sam da ih poklonim drugarici i njenom mužu, ali morali bi da platimo penale pošto su upisani brojevi pasoša i imena, ne znam da li bi se to isplatilo, skuplja dara nego mera.
Pošto se radi o mediteranskom ostvu, verovatno ćemo ići, ali ne u taj grad nego u neki drugi.
[ rmilić @ 12.06.2017. 11:50 ] @
Citat:
Tamara_K: ...od avionske karte bi Vam se vratio samo deo taxi koji bi po karti iznosio 5745 dinara

Što sam dva puta naveo kao jedinu mogućnost.
Citat:
rmilić:U najboljem slučaju, iz moje prakse, možeš dobiti samo deo koji se odnosi na aerodromske takse.

[ eeestablishment @ 12.06.2017. 13:33 ] @
Citat:
Java Beograd:
....................................................................................................................................................................................................................
Jedina moguća opcija je da se nekom silom prilika let pomeri za više od dva sata, ili da se iz nekog razloga otkaže. Onda ide 100% refundacija para.




jedino da joj sad Nikola Kojo pomogne 29:43-30:12

[ Dexic @ 12.06.2017. 16:17 ] @
Wizz Air ima mogucnost da se promeni korisnik i za te najjeftinije karte, sve dok se ne uradi checkin. Provereno.
[ Tamara_K @ 12.06.2017. 16:42 ] @
Air Serbia je u pitanju.
Što rekoše Englezi - Nisam dovoljno bogat da kupujem jeftine stvari.
[ jablan @ 13.06.2017. 07:10 ] @
meni su pre mesec dana otkazali let zbog nevremena, a ja uzeo odmor, rezervisao auto, uplatio smeštaj. uspeo sam da zamenim karte za letove tri dana kasnije. smeštaj nije imao refund, tako da mi je uglavnom propao (i morao sam da plaćam drugi). na svu sreću, auto nisam platio unapred, tako da tu barem ništa nisam izgubio.

dešava se jbg, kupovina bez mogućnosti refunda je uvek lutrija.
[ Java Beograd @ 13.06.2017. 07:15 ] @
Ali je uvek jeftinija.
[ Informer @ 13.06.2017. 07:46 ] @
Citat:
jablan:
meni su pre mesec dana otkazali let zbog nevremena, a ja uzeo odmor, rezervisao auto, uplatio smeštaj. uspeo sam da zamenim karte za letove tri dana kasnije. smeštaj nije imao refund, tako da mi je uglavnom propao (i morao sam da plaćam drugi). na svu sreću, auto nisam platio unapred, tako da tu barem ništa nisam izgubio.


Mislim da sam kod nekih osiguravajucih kuca video da prodaju polisu osiguranja od slucaja otkazivanja putovanja koja pokriva i ovakve slucajeve. Pojma nemam koliko kosta.
[ Dexic @ 13.06.2017. 08:13 ] @
Ima, skupa su zasebno da se uzmu. Gold kod Generali-a, npr. i Platinum preko Raif u Uniqa.
[ DaliborP @ 13.06.2017. 08:37 ] @
Citat:
jablan:
meni su pre mesec dana otkazali let zbog nevremena, a ja uzeo odmor, rezervisao auto, uplatio smeštaj. uspeo sam da zamenim karte za letove tri dana kasnije. smeštaj nije imao refund, tako da mi je uglavnom propao (i morao sam da plaćam drugi). na svu sreću, auto nisam platio unapred, tako da tu barem ništa nisam izgubio.

dešava se jbg, kupovina bez mogućnosti refunda je uvek lutrija.

Travel insurance po pravilu uvek pokriva ovakve slucajeve.
[ jablan @ 13.06.2017. 08:56 ] @
Da, kad se kupi. :)
[ DaliborP @ 13.06.2017. 08:59 ] @
Danas mozes da ga dobijes i sa karticom, ja koristim https://n26.com/black/
[ jablan @ 13.06.2017. 09:12 ] @
[att_img]
[ DaliborP @ 13.06.2017. 09:16 ] @
Debit card :)
[ Tamara_K @ 13.06.2017. 10:59 ] @
Citat:
jablan:dešava se jbg, kupovina bez mogućnosti refunda je uvek lutrija.

Citat:
Java Beograd:
Ali je uvek jeftinija.


Znate ono – jeftinije je skuplje, skuplje je jeftinije.

U našem slučaju ispalo je da je skuplje, ako sve ukupno gledamo. Avion dolazi u 3 sata posle pola noći, zato smo morali rezervisati dan ranije u hotelu, da ne bi blejali u sred noći, nego ušli u sobu. Isto tako, u povratku imamo večernji let, a sobu moramo napustiti do podneva. Gledali smo smeštaj u drugim gradovima i hotelima tog ostrva, i nije toliko jeftino + transfer od tog mesta (u kome je aerodrom) do grada u kome bismo letovali. Na kraju izađe prilično skupo i bez veze.
Sad razmišljamo da uzmemo tih 11000 RSD i uplatimo sebi nešto normalno, tamo gde hoćemo i kad hoćemo.
Ovo letovanje, sa ovim kartama je nešto u stilu: seci uši, krpi du*e, ili obrnuto, kako se već kaže.