[ gile-gaga @ 11.06.2017. 16:25 ] @
Pozdrav svim clanovima,interesujeme dali neko zna kako se steluje isparivac landirenco EC04?konkretno me interesuje metalni sraf mada na nekim isparivacima je i plastican koji se okrece napred nazad rukom moze da se pomera sta se njime steluje dali smesa ili potrosnja?
[ pajapop @ 11.06.2017. 16:58 ] @

S njime se podesava ler gas...
[ gile-gaga @ 11.06.2017. 17:19 ] @
Samo ler gas?da nema veze sa potrosnjom?ja sam probao da odvrcem i zavrcem po 4-5kruga ler je sve isti naravno zabelezio sam markerom gde je stajao sraf dabi znao dokle da vratim
[ pajapop @ 11.06.2017. 17:39 ] @
Ne, potrosnja se regulise onim velikim srafom na racvi...I sad tu ima procedura...odprilike ide ovako: Das gas ili neko drzi papucicu gasa u kabini, na oko 3500/o i tako drzi, a ti zavrces taj sraf dok ne pocne da se gasi, pa odvrces dok ponovo ne postigne taj obrtaj motora, a ovaj u kabini i dalje drzi gas isim pritiskom, tj, da leptir grla bude konstantno otvoren u istom polozaju...Kad to zavrsis, to je to...mozes 1/4 kruga jos da odvijes, pa probas kako ide...ako ti lepo vuce, to je to..ako slabo vuce odvijes jos po 1/4...
[ gile-gaga @ 11.06.2017. 18:02 ] @
Ok hvala na odgovoru,koliko sam razumeo treba da upalim i ugrejem auto na radnu temperaturu i onda gas da bude na 3500obrtaja i onda da zavrcem dotok plina dok ne pocne da se gasi pa zatim da odvrcem dok opet ne dostigne 3500obrtaja.Znaci taj sraf na isparivacu nije za potrosnju cemu li onda sluzi??
[ pajapop @ 11.06.2017. 18:13 ] @
Pa on regulise hod membrane i time regulise broj obrtaja motora u leru...fino podesavanje ler gasa> Samo, nemoj da te to zavara, ako ne uspes da podesis ler gas, ako stalno varira, onda je potreban servis isparivaca...
[ gile-gaga @ 11.06.2017. 18:21 ] @
Ler mi je ok to nema sta nego potrosnja me intersuje jel posle zamene filtera za plin auto trosi vise,zamenio sam svecice i filter vazduha ali isto je.u pitanju je mercedes w124 200E k glava
[ pajapop @ 11.06.2017. 20:29 ] @

Ako si zamenio filter tecne faze, normalno je da sad ima bolji protok i moguce da zbog toga i vise trosi. Sad bi morao da nastelujes potrosnju na nacin koji sam opisao. Samo, ja bih ipak otisao do plinadzije da to on uradi...Bolje je i jeftinije nego da eksperimentises...Jos ako pri tome koristi i analizator izduvnih gasova - pun pogodak. Tako se bolje nasteluje nego "po sluhu"...Samo, i da bi se sve to postiglo, sistem za benzin mora biti besprekoran i ispravan. I odgovarajuci moment paljenja je vrlo bitan. Zato najbolje i pregled u karburator servisu, pa kod plinadzije...
[ veselinovic @ 12.06.2017. 06:04 ] @
Kljuc je u ovome :

Citat:
gile-gaga:
filter vazduha

a ne filteru plina.
U principu sa zaprljanim filterom treba da se poveca potrosnja u odnosu na nov i cist filter vazduha.
Ocigledno da stari i novi filter nisu istog tipa i potrebno je prestelovati smjesu prema novom filteru.
Bogata smjesa steti novcaniku, a siromasna jos vise steti novcaniku, iako se u prvo vrijeme ima utisak benefita.
Slicno kao kredit u svajcarcima.
Neko iskusan i opremljen gbi trerbao to nastelovati.
[ gile-gaga @ 12.06.2017. 06:36 ] @
Na benzinu auto radi besprekorno znaci lepo pali na dodir kljuca,lepo vuce ler je ok,na plinu isto tako lepo pali ler je ok nema da varira vuce lepo ali nekako kao da je prigusen.Svecice su nove i filter vazduha stavljeni kad je i filter plina zamenjen ostalo je skroz ispravno na autu radi se o k glavi nije karburator w124 200E
[ pajapop @ 12.06.2017. 08:12 ] @
Da li je pravilan izbor toplotne vrednosti svecica? Da li je dobro podesen zazor elektroda? I sto je najvaznije, da li je pravilno instaliran plin u odnosu na k glavu. Po pravilu, u odnosu na k glavu, plin se uvodi do dosamog leptira, postavljanjem "meseca"do samog leptira gasa, a ne kao sto neki rade direktnim uvodjenjem creva u k glavu, sto vremenom eksplozijama plina ostecuje glavu...Iiiiiii, sad mi stade mozak...el` taj auto ima razvodnik...Ako ima treba proveriti i ispravnost vakuumskog regulatora paljenja...




[ veselinovic @ 12.06.2017. 16:42 ] @
Ajde, da bi mo vjerovao, probaj selotejpom prelijepiti 1/3 otvora gdje uzima vazduh.
Probaj omnda kako vuce
[ goat @ 12.06.2017. 20:43 ] @
Citat:
gile-gaga:
Na benzinu auto radi besprekorno znaci lepo pali na dodir kljuca,lepo vuce ler je ok,na plinu isto tako lepo pali ler je ok nema da varira vuce lepo ali nekako kao da je prigusen. Svecice su nove i filter vazduha stavljeni kad je i filter plina zamenjen ostalo je skroz ispravno na autu radi se o k glavi nije karburator w124 200E


kod tvog plinskog uređaja kontola smeše je slična igrama na sreću u poštenim zemljama (nikada se nezna ko će da dobije i koliko)... jednostavno ima mnogo faktora koji utiču na srazmeru plina i vazduha u smeši , čije malo ostupanje drastično utiče na sastav smeše, ne postoji automatizovan sistem sa tz. povratnom spregom koja će dati relevantan podatak poslovođi CPU motora .... nažalost na taj tip motora ne može se ugraditi nešto čemu komanduje elektronika... taj plinski uređaj je prilično zastareo i svaki motor sa njim bude prigušen... ko kaže da mu ide na TNG kao na benzim sa tim uređajem ili laže, ili mu ne ide dobro na benzin, ili mu troši kao tenk.

PS sa radošću se sećam dana kada sam prodao svoj automobil pogonjen TNG-om sa vakumskim sistemom
[ gile-gaga @ 14.06.2017. 19:45 ] @
Svecice su beru pre mesec dana sam ih zamenio,mesac plina ili kako se jos zove ringla stoji iznad leptira vazduha na protokomeru i na njemu dolaze dva creva sa dovodom plina znaci dovod plina nije na leptiru gasa nego na klapnu od protokomera tu je usis.plin je ugradjen pre 5 godina ima atest zavedeno u saobracajnoj.par majstora sam pitao za stelovanje paljenja i svi su mi isto rekli da se ne steluje paljenje
Ne razumem gde se nalazi taj vakuumski regulator paljenja?ima prekidac EZL-KAT koji moze da se pomera u odredjene polozaje on je za predpaljenje
[ pajapop @ 14.06.2017. 23:09 ] @
Citat:
gile-gaga:
Na benzinu auto radi besprekorno znaci lepo pali na dodir kljuca,lepo vuce ler je ok,na plinu isto tako lepo pali ler je ok nema da varira vuce lepo ali nekako kao da je prigusen.Svecice su nove i filter vazduha stavljeni kad je i filter plina zamenjen ostalo je skroz ispravno na autu radi se o k glavi nije karburator w124 200E


Nema veze koje su marke svecice vec kolika im je toplotna vrednost, da li je ta vrednost odgovarajuca za taj motor...kao i zazor izmedju elektroda. Onaj prekidac EZL-KAT, znaci, posto imas elektronsko paljenje, on u stvari regulise ugao pretpaljenja (nije kao kod razvodnika), i pomerajuci taj prekidac njime se regulise pretpaljenje, a u zavisnosti i od kvaliteta goriva...Kvalitet goriva (u ovom slucaju gasa), znatno utice na efikasnost...Probaj da okrenes prekidac u polozaj za neki stepen u ranije pretpaljenje da vidis kakva je razlika...i u vuci i u potrosnji....Ili sipaj gas na nekoj drugoj pumpi.
[ gile-gaga @ 17.06.2017. 16:51 ] @
Ok ali ne znam kako da ga pomerim mislim na koj broj da ga stavim?ima slovo S i N posle ima brojeve trenutno stoji na slovo S
[ pajapop @ 17.06.2017. 18:11 ] @

Slovo S bi trebalo da znaci da mu je pretpaljenje podeseno kao za "super benzin"...Slovo N bi trebalo da bude za "normal benzin"....znaci za manju oktansku vrednost...Ja bih ga sad postavio u polozaj N, pa ces videti kako se ponasa...Ako reaguje na bolje, to je to, mozda jos malo pomeris ka vecem broju...Probaj pa ces videti...
[ gile-gaga @ 17.06.2017. 18:50 ] @
Ok hvala na pomoci probacu da postavim na N,ali ima i brojeve od 1 pa do 5 ne znam na koj broj da stavim ako lose radi na N?
Znaci ima slova S i N i posle idu brojevi

Dali bi trebalo da se steluje dotok plina ako se promeni predpaljenje?

[Ovu poruku je menjao gile-gaga dana 17.06.2017. u 20:30 GMT+1]
[ pajapop @ 17.06.2017. 20:18 ] @

Ufff, mili...mnogo si komlikovan....:). Pazi, kako auto ide i koliko trosi, prvo i najvaznije je kvalitet goriva...E sad, ako je pod pretpostavkom gorivo u redu ( sto ne mora da znaci...na primer kad sipam na NIS-u auto ide super, a kad zena sipa na nekoj pumpi u Simanovcima ide "katastrofa" lose), a auto ide slabije nego sto mislim da bi trebao, ima mnogo stvari koje mogu dovesti do tog slabijeg efekta u voznji. Znaci, u tvom slucaju moze biti:... i lose membrane u rasprsivacu, i neodrgovarajuca toplotna vrednost svecica, i pogresan zazor na svecicama, i pogresan moment paljenja, i losi kablovi,....i...i...i...Ne diraj sad stelovanje gasa...pomeri malo paljenje na onom prekidacu da vidis kako ce se ponasati, pa ces videti...da uradis bar neki sistem eliminacije mogucih gresaka. Ako ti se popravi stanje u voznji, sa tako pomerenim paljenjem, znaci da ti taj moment paljenja odgovara tom stanju goriva koje sipas...Ako nema poboljsanja, znaci da je uzrok u nekim drugim stvarima koje sam vec nabrajao, samo sad treba naci koja je to...mora postojati eliminacija mogucih uzroka...
[ gile-gaga @ 18.06.2017. 07:02 ] @
Veliko hvala druze,ovako da kazem da auto odrzavam redovno i na vreme pocevsi od ulja i filtera koje menjam na 6-7hiljada km i ostalo.svecice su beru po propisu za mercedes sto pise u katalogu i kao sto je i plinadzija rekao,kapa kablovi i ruka takodje su novi jedino bobinu nisam zamenio a imam je novu u gepeku,slazem da sve zavisi od kvaliteta goriva to nema sta da komentarisemo.Hteo sam da pitam sta je potrebno da odklonim i nastelujem na ovom autu posto je malo specifican jel je K-glava mada i to sam zamenio komplet protokomer sa gumom i K-glavom nastelovao sam potenciometar smesu na protokomeru i EHA ventil sam takodje podesio
[ pajapop @ 18.06.2017. 08:05 ] @
Sve se ja slazem sa tobom....A kako ti je auto isao pre ove prve intervencije koju si obavio. Koliko vec dugo vozis taj auto sa tim sistemom? Evo da ti kazem moje iskustvo sa ovim mojim autom....Pre 3 godine uzmemm ovaj auto sa ugradjenim plinom...tad je presao 120000km, (sad sam 3. vlasnik), a po datumu ugradjenog plina presao je bar 50000kim sa plinom...I auto ide lose, slabo ubrzava, lenj....Zamenim prvo svecice, koje su bile totalno ne odgovarajuce i podesim pravilan zazor, stanje se popravi ali nije jos to to....Lanac se ne cuje....to je u redu...ajd` nastelujem ventile....Pa, malo je bolje ali je los lenj pri ubrzavanjima....POmerim malo paljenje....ma jok...nista....I primetim, da kad skinem vakukm sa razvodnika da se niste ne desava...znaci, zaglavio se ili se pokvario vakuumski regulator paljenja na razvodniku...Skinem razvodnik, razradim polugicu vakumskog regulatora koja je zaribala, regulator proradi i auto pocne normalno da ubrzava....Ali opet tu nesto *ajebava....I upoznam preko jednog foruma majstora u Pancevu koji se bavi autodijagnostikom i servisiranjem sistema za gorivo i servisira i plin, odlucim da odem do njega....Uradi servis plina, rasprsivac je bio u katastrofalnomm stanju...katrana u njemu koliko hoces, membrane otvrdle....servisira ga, nasteluje sa analizatorom gasova, stroboskopom malo podesi paljenje...i auto ide sasvim normalno...kao nov....Znavci, ovo bi bio neki pravbilan put u resavanju problema....
[ gile-gaga @ 18.06.2017. 10:45 ] @
Ovaj auto vozim nesto vise od godinu dana i ovo mi je prvi auto sa plinom mercedes w124 200E 91godiste,isao je ok kada sam ga uzeo jel predhodni vlasnik je iz mog mesta i znam da je odrzavao kako treba ali imao sam problem sa detonacijama zbog kojih je ispucala guma na protokomeru i puko je drzac leptira za vazduh pa sam kupio komplet drugi protokomer sa gumom i K-glavom sve sam to namontirao zatim se javio drugi problem a to je da auto nema ler motor nego je ugradjena neka slavina sa srafom na kojoj se steluje ler gas pa sam kupio i ler motor onda je auto bio zaista skockan full i radio je ok do jednog dana kada je poceo da zeza na plinu poceo je da se gasi otisao kod plinadzije zamenio mi je filter plina ispustio neki talog iz isparivaca ali posle toga auto nema vise tu snagu i postaje lenj odem opet kod plinadzije kazem mu sta me muci on mi kaze da zamenim filter vazduha i svecice sto sam uradio odmah ali auto se isto ponasa dok na benzinu radi savrseno,stvar je u tome sto u mom mestu ima samo jedan majstor za plin i koliko vidim nije bas nesto uspesan.
Kompletan plinski sistem ima atest do sledece godine
Danas sam postavio EZL prekidac na N i mnogo bolje vuce auto bolje se odziva na gas i uzbrdo ima snagu
[ pajapop @ 18.06.2017. 11:13 ] @

Eto.., odlicno, znaci tu je problem...i resen je..bio ti je pogresan moment paljenja, koji si sad prilagodio cistoci i oktanskoj vrednosti goriva koje sad koristis...Gas, sam po sebi ima manju oktansku vrednost nego "super benzin" na koji ti je bio nastelovan prethodni moment paljenja. Ali, dugorocno, ti bi trebao da uradis servis rasprsivaca...mozda, najbolje u nekom drugom mestu gde je neki bolji majstor (kako i sam kazes)...Sad mozes malo da podesavas smesu...ali, kazem, najbolje je da to uradi neki majstor "od poverenja"...Pozdrav !
[ gile-gaga @ 18.06.2017. 11:56 ] @
Sada ide ok auto ali moracu da potrazim dobar servis
[ goat @ 20.06.2017. 13:06 ] @
Citat:
gile-gaga:
.....Danas sam postavio EZL prekidac na N i mnogo bolje vuce auto bolje se odziva na gas i uzbrdo ima snagu


... TNG ima veći oktanski broj od benzina i po tom broju mnogo mu je bliži "Super" nego "Normal"... šta reći o kvalitetu TNG-a, a ne zaplakati....


... kontrola kvaliteta se izvodi samo pred kamerama izgleda...
[ pajapop @ 20.06.2017. 14:16 ] @
Citat:
pajapop:

...Gas, sam po sebi ima manju oktansku vrednost nego "super benzin....


A da...Goat je u pravu, i sad i sam vidim dvosmislenost koju sam napisao...Gas, sam po sebi ima dobru vrednost oko 110...Nego, mislio sam na gas koji se sipa po pumpama, da verovatno taj gas nema dobru vrednost i zato mu onaj moment paljenja nije odgovarajuci...Eto, sad cisto da se nesto razjasni...
[ goat @ 21.06.2017. 06:35 ] @
@pajapop

.... nisi pogrešio u tvrdnji oko oktana laboratorijski super benzin vs TNG na drndža petrolu..... svojevremeno, dok sam vozio na TNG nikada nisam mogao da "uhvatim" kolika je prosečna potrošnja, bila je pozamašna a zavisila je od mnogo čega... zanimljivo da primarno nije zavisila od pumpe ...