[ samo_da_pitam @ 08.07.2017. 06:56 ] @
Planiram kupovinu novog automobila.
Dao bih do oko 18000€
Čekao sam da se pojavi novi 500l. Model 500L-a bih uzeo najjači benzinac sa plinom.
Suzuki Vitara mi se sviđa i model bih izabrao najjači benzinac 2WD.
Pregledao sam review-ove i preostale su mi probne vožnje.
Do tada sam hteo da pitam za eventualna iskustva ili mišljenja.

Kod 500La mi se sviđa, plin, gepek, oprema, servisna mreža...
Kod Vitare mi se sviđa prostor za putnike, oprema.

Ne znam koji bih 3. Model uopšte i uzeo u razmatranje. Renault capture nije opcija, kao ni Ford, Opel, Škoda Yeti...

Ne planiram kupovinu limuzine niti hatchback-a, niti polovnog automobila.
[ vladd @ 08.07.2017. 07:17 ] @
Fiat 500 je sto se tice prostora definitivni pobednik, jedino bih ja gledao dizela, znacajno je jeftinija i udobnija voznja sa dizelom.
A pre 10 god nisam verovao da cu ovo ikada izjaviti
[ etjen @ 08.07.2017. 12:27 ] @
Moj komšija ima 500L i prešao je nekih 50kkm.
Pre neki dan sam sedeo u njemu i mogu ti reći da je manje-više sve OK osim menjača.
Menjač (ručica menjača) mu je ko na jugiću razdrndan. I to sam čuo da je generalno problem

Za mene je Suzuki deleeeko ozbiljniji auto. Ali daleeeko...
[ bakara @ 08.07.2017. 15:04 ] @
Uh, koje poredjenje...

Meni su ta dva auta neuporediva.
Fiat 500L mi se nikada nije ni svidjao (istina je i da je ovaj FL mnogo lepsi), a vitara mi se svidjala jos od prvog modela i uvek je to bio lep i atraktivan auto.

A treba da gledas i da ce za 5-6 godina kada taj auto budes prodavao ta vitara biti i dalje vrlo atraktivan polovnjak dok ce taj fiat biti totalni out.

Znaci glas za vitaru!

btw,
imas ovde jednog kolegu koji je kupio novi fiat 500l i "fabricki" ugradio gas pa ima problema sa motorom i sa priznavanjem garancije.
[ mjanjic @ 08.07.2017. 16:07 ] @
Pre neki dan vidim u gradu Vitaru, baš u nekoj ovoj boji (cian-plava ili koja već):


Tako mu lepo stoji ta boja da je to neverovatno.

Otprilike kao što Rover 75 izgleda fenomenalno u bordo crvenoj, a ostale boje, posebno siva, naprave da taj auto ne lični ni na šta.


500L, posebno Nacionale sa onim nekim lajsnama ili kakvim već detaljima i tom crvenom, izgleda onako, ali ništa spektakularno da bi se okrenuo za tim autom.

Kad bi imao sa novim mjet motorom za te pare (ne 1.3 ni od 90ks, već bar novi 1.6mjet od 105ks)...


Ali, kad već neko pomenu dizele, Ford ima 1.0 ecoboost od 105, 120 i čak 140 konjskih snaga. Onaj od 120ks vuče odlično i ponaša se maltene kao dizel, ne znam za ovaj od 105ks, ali pre neku godinu se za primerak npr. Bmax sa tim motorom moralo čekati 2-3 meseca jer se nisu uvozili u značajnijem broju.

Sad ne znam kako stoji Fiatov 0.9 twinair motor prema ovom Fordovom 1.0 ecoboost (bar sa onim najslabijim od 105ks), ali ako je tu negde po kvalitetu i performansama, svakako je za preporuku.



Priče da su to slabi motor i da slabo vuku... ok, jesu slabi u odnosu na one od 150 ili 200ks, ali sve ima svoju cenu, kako u nabavci, tako i u eksploataciji i servisiranju, a i kod osiguranja (jer se naplaćuje prema snazi motora).
A činjenica je da većina nas ne vozi svaki dan pun auto putnika i prtljaga na planinu.
[ cika dacha @ 08.07.2017. 16:58 ] @
Ako nova Vitara ima nazad diskove onda glasam za nju. Stare su imale dobose...
[ vladd @ 09.07.2017. 08:29 ] @
Mozda se taj ekobust od 120ks ponasa kao dizel od 80ks dok "vuce", ali pri registraciji je jedno 100 evra dizel jeftiniji, i 50% manje goriva trosi, tako da je samo "vuca" nekakva dodirna tacka...

Tako da moj glas ide za fijata dizela, cisto da se zna:)
[ samo_da_pitam @ 09.07.2017. 15:50 ] @
Hvala na komentarima i razmišljanjima.
Neko je napisao kako to nisu uporedivi modeli. Meni baš jesu, isto me koštaju. Vitara mi je vizuelno lepša i po review-ovima bi trebalo da ima više prostora u kabini za putnike. Manji gepek kod Vitare mogu nadoknaditi krovnim koferom.
Sa druge strane novi 500L ima model sa plinom što je ekonomičnije a i servisa ima svuda.

Vladd je napisao kako je dizel udobniji za vožnju. Ne znam kako? Poslednjih nekoliko godina vozim isključivo dizel automobile i ne vidim ama baš nikakvu prednost toga. Otuda mi i ideja da kupim najjačeg benzinca od ponuđenih.

Namema auta će biti prvenstveno vožnja deteta, pa onda sve ostalo. Utisak koji sam ja stekao čitajući je da za isti novac 500L nudi malo više gadget-a a Vitara malo više auta. Mada se opet ogradjujem dok ne obavim probne vožnje i jednog i drugog.
[ mbm @ 09.07.2017. 22:07 ] @
Citat:
vladd:
Mozda se taj ekobust od 120ks ponasa kao dizel od 80ks dok "vuce", ali pri registraciji je jedno 100 evra dizel jeftiniji, i 50% manje goriva trosi, tako da je samo "vuca" nekakva dodirna tacka...

Tako da moj glas ide za fijata dizela, cisto da se zna:)


Voleo bih da mi neko "stručan" objasni kako može motor od 120 ks da se ponaša kao motor od 80ks ili obrnuto. Pa to je smešno ako bi mase vozila bile bar približno iste.
[ Žika 11 @ 09.07.2017. 22:28 ] @
Zavisi ko ko kako vozi ali novi turbo dizel zahvaljujući velikom torqu mogu potpuno ležerno da se voze i na malom broju obrtaja. Kad je potrebno ubrzanje skoro da nije potrebno šaltanje.
Manji broj obrtaja znači manje buke i manja potrošnja goriva.
Poteraj bilo kog benzinca malo žustrije kao dizelaša i potrošnja skače u nebesa.
Dakle turbo dizel slične snage ima daleko veći torq u odnosu na benzinca.
[ sasa022 @ 09.07.2017. 22:37 ] @
@mbm

Gomila je parametara koji uticu na krajnje performanse.

Mnogo vaznije pitanje od krajnje deklarisane snage je kakve su krive obrtnog momenta i snage i kako su rasporedjeni prenosni odnosi u menjacu.....

[ mjanjic @ 10.07.2017. 17:32 ] @
Tačno, dizel može da povuče značajno veći teret na nižim obrtajima, ali mu zato zamajac neće dugo trajati ako se tako vozi u višim prenosima (praktično od 3. brzine pa naviše). A kod nas se samo gleda potrošnja, niko ne gleda koliko ga auto košta na pređenih npr. 50.000km.



P.S. Jesi li razmišljao o Duster/Yeti i sličnim modelima?
Novi Duster je nešto preko 14600€ evra za benzinac 115ks sa 4wd (1.5dci sa 4wd je 17k), Yeti jeste bolji, ali ne znam da li bi ti odgovarao prostor za prtljag.

Moj kolega ima Hyundai ix35 i prezadovoljan je, jedino mu ponekad zafali 4wd, platio ga je novog oko 18k evra, vidim da je cena na sajtu bila 17990 sa sajamskim popustom za 1.6gdi benzinac od 135k.
Međutim, više ga nema u ponudi, a novi Tucson (kao neka zamena) je sa osnovnom opremom 18k evra za benzinac 1.6gdi, a za bolja ubrzanja sa 1.6 turbo-benzincom potrebno je čak 22k evra.




Inače, Fiat 500L, ako još uvek važi ponuda kao pre 3-4 godine, najisplativiji je u svojoj cenovnoj kategoriji ako se mora kupiti na kredit (2013. godine je kamata bila 1.99% godišnje, ne znam sada).

A da je država uslovila Fiat da proizvodi Punto Classic (i da to bude uvek prethodni model, kao što je radio Opel sa Astrom G i sledećim modelima), i da ga prodaje po ceni 7750€ kao 2012. godine (i ta cena je bila do rasprodaje zaliha, jer je prekinuta proizvodnja tog modela) i za 1.3mjet od 70ks i za 1.2 benzinac sa plinom... Kupiš lepo nov auto za 100€ mesečno na 7 godina, i ne boli te glava. U tih 7 godina odradiš 1 veliki servis, i to je najveći trošak, pored guma i registracije.

Ovako, 500L uopšte nije toliko povoljniji u odnosu na alternative u Srbiji iako se kod nas sklapa.
[ Branko Santo @ 11.07.2017. 05:19 ] @
Duster ima 3 NCAP zvezdice, za mene automatska diskvalifikacija. Zivot je jedan.
[ Žika 11 @ 11.07.2017. 12:00 ] @
Citat:
mjanjic:
Tačno, dizel može da povuče značajno veći teret na nižim obrtajima, ali mu zato zamajac neće dugo trajati ako se tako vozi u višim prenosima (praktično od 3. brzine pa naviše). A kod nas se samo gleda potrošnja, niko ne gleda koliko ga auto košta na pređenih npr. 50.000km.



Uvek taj plivajući. Ništa mu neće faliti i ako se vozi na niskim obrtajima to su samo priče. Najviše mu smetaju udari i grubo postupanje da pedalom gasa.
I benzinci imaju plivajuće zamajce.

Koliko se Hyundai Tupson uklapa u budžet ? Akcijska cena je 17 990 ? Daleko ozbilniji i kvalitetniji auto u odnosu na Suzuki. http://www.hyundai.co.rs/upload/document/cenovnik_tucson.pdf
[ vladd @ 11.07.2017. 17:15 ] @
Pa zamajac ce mu trajati bar 250kkm, cak i da se trudi da ga krlja. Ako mu bas smeta zatucana prica oko "plivajuceg"(koji je problem samo kod polovnjaka nazvanih "presao samo 167000km, vozila ga baka do pijace", a realno 350-400kkm), moze da ga menja za obican posle 10 god..mislim da je bolje da promeni auto..

Ovo oko krivih obrtnih momenata i snage pri odredjenim brojevima obrtajaje razjasnjeno....valjda

Manje se turira dizel, za iste efekte ubrzanja.

A osnovna poenta je u potrosnji, mnogo su nize min i max granice potrosnje kod dizela, pa ako se benzinac vozi da postigne tu potrosnju, dzabe silni konji..
[ Nebojsa Milanovic @ 11.07.2017. 18:23 ] @
Plivajući kod benzinca može da ode za 100 kkm lagano.

Da me pitaš kako - ne znam, zaista je misterija koji idiot i kako to može da uradi, ali da može, može.
[ mjanjic @ 18.07.2017. 22:40 ] @
Citat:
Žika 11:
Koliko se Hyundai Tupson uklapa u budžet ? Akcijska cena je 17 990 ? Daleko ozbilniji i kvalitetniji auto u odnosu na Suzuki. http://www.hyundai.co.rs/upload/document/cenovnik_tucson.pdf

Sve zavisi šta je kome bitno kad se pogleda paket opreme. U narednom, 2000€ skupljem paketu opreme, ima interesantnih detalja (zadnji parking senzori, pravi rezervni točak, UV stop na šoferki i prednjim staklima, zatamnjena zadnja stakla i na 5. vratima, i neke egzotičnije stvari), ali ni osnovni paket nije za bacanje (Flex steer volan sa 2 režima vožnje, podešavanje volana po visini i dubini, električni podizači prozora i na zadnjim vratima, dvozonska klima, itd., jedino što nema rezervnog točka).

Po meni, za taj novac najbolji izbor, ali naravno da nije ekonomičan kao 500L sa plinom. Međutim, kolega koji ima ix35 sa istim motorom, tvrdi da je na otvorenom potrošnja stvarno oko deklarisanih 5.6 litara na 100km. Vozio sam se par puta, menjač je takav da ix35 i uzbrdo ide sasvim lagano (naravno ne kao skuplji dizel, ali ima dovoljno snage za normalnu vožnju). Takođe, kad je u pitanju masa vozila, tek je nešto malo veća ili čak ista kao kod pojedinih limuzina, pa se u vozilu nema osećaj velike mase i čvrstine kao kod (naravno) skupljih SUV modela.

Video sam po gradu par novih Tucson-a, i stvarno izgledaju lepo, naročito u beloj boji, jedino još da se potencijalni vlasnik raspita oko troškova servisiranja.
[ Žika 11 @ 19.07.2017. 11:43 ] @
Masa je jako mala za taj tip vozila . Skoro 4.5 metara SUV vozila sa masom od 1380 kg za osnovnu verziju. Stvarno odradili posao.
[ letic @ 20.07.2017. 13:26 ] @
Citat:
samo_da_pitam:
najjači benzinac sa plinom.

Fiat ima odlicne turbo benzinske motore. Super idu, skromno trose.
Cene redovnih servisa u ovlascenim servisima i cene servisiranja van ovlascenih servisa su ubedljivo najpovoljnije za FIATa.

Koji je najjaci benzinac u Vitari, ne znam. Ja sam vozio njihov atmo benziac 1.6. Trosi mnogo. Ide nista posebno.

Vitara zvuci popularnije, verovatno se lakse preproda, bolje drzi cenu. Ali cena dobrog polovnog 500L nije mala, sto znaci da i taj auto odlicno drzi cenu.
[ gost12 @ 21.07.2017. 13:37 ] @
Ja sam uzeo sx4 S-cross 1.4 turbo, auto ide super, potrošnja je mala (5,7 po naseljenim mjestima bez semafora, u gradu dođe na 6,5), Kupnja vitare nakon špto je došao sx4 mi nema nikakvog smisla jer je sx4 veći, bolja oprema, a razlika u cijeni gotovo nikakva.