[ bordzija @ 14.07.2017. 12:05 ] @
Ariston kockasti fensi bojler stalno kaplje na sigurnosnom ventilu tokom grejanja vode od prvog dana. Isto tako probija i na česmi, curi voda ispod ručice kaplje i posle nekog vremena upropasti česmu tj mešač pa mora da se menja.

Menjan je nekoliko puta sigurnosni ventil ali bezuspešno, stavljen je i reduktor pritiska i ista situacija. Pritisak je dosta jak jer je zgrada pored beograđanke.

Šta sad?

[ scoolptor @ 14.07.2017. 12:51 ] @
Ukratko:
1. Voda se siri kada se zagreva (iznad 4C). Ako se 80lit vode zagreje sa 30C na 65C, zauzimace 82lit.
2. Voda u bojleru nema mnogo prostora za sirenje. Osim sabijanja minimalne kolicine zarobljenog vazduha na vrhu kazana bojlera, jedini nacin kompenzacije sirenja vode je deformacija kazana, cevi itd.
3. Sigurnosni ventil ima dvostruku, odnosno trostruku funkciju:
a) funkciju nepovratnog ventila, odnosno omogucenja protoka kada pritisak na ulazu pemasi prisak na izlazu za 0,1bar, te sprecavanja protoka u suprotnom smeru.
b) funkciju sigurnosnog ventila, odnosno ispustanja viska vode van sistema, u cilju obaranja pritiska, kada pritisak vode u bojeru predje granicnu vrednost od 6, 7, 8, 9 bar, zavisno od modela.
c) funkciju povratnog toka, koju imaju samo neki sigurnosni ventili - omogucenje protoka otvaranjem nepovratnog ventila kada razlika pritiska na izlazu i ulazu predje 1bar. Na ovaj nacin se sanitarni sistem objekta koristi za kompenzaciju porasta pritiska u bojleru.
4. funkcija c) nije primenjiva ako u sistemu postoje ventili za sprecavanje povratnog toka, kao npr. nepovratni ventili. I reduktori pritiska se ponasaju kao nepovratni ventili u ovoj aplikaciji, te se isto odnosi i na njih.

Sta je resenje?
5. Ugradnja sanitarne ekspanzione boce zapremine 1/10 zapremine kazana bojlera, izmedju sigurnosnog ventila bojlera i ulaza za hladnu vodu bojlera. Za 80lit bojler preporucuje se boca od 8lit.
6. Ekspanziona boca ima membranu/mehur koji zatvara vazdusni dzep. Pritisak vazduha treba da bude isti kao u sistemu, odnosno 3 do 3,5bar. Kada usled zagrevanja dodje do sirenja, voda preko membrane/mehura savladava vazduh koji je stisljiv, te *ne dolazi* do (znacajnog) povecanja pritiska u sistemu.
7. Pritisak vazduha u boci se regulise pumpom za gume za automobil/bicikl.
8. Dobro ste primetili, da bi sistem sa ekspanzionom bocom bio efikasan, potrebno je regulisati dolazni pritisak ventilom za redukciju pritiska. Ukoliko je pritisak sistema veci od pritiska vazduha u boci, boca nece imati funkciju, jer ce znacajno biti ispunjena vodom. Ukoliko je pritisak sistema manji od pritiska vazduha u boci, boca ce profuncionisati tek kada se zbog zagrevanja pritisak u sistemu povisi na istu vrednost.
9. Upotreba ventila za redukciju pritiska pak iziskuje upotrebu mehanickog filtera, odnosno hvataca necistoca, da bi se sprecilo zacepljenje ili ostecenje istog.
10. Stoga bi minimalni sistem izgledao ovako: mehanicki filter ili hvatac necistoca, ventil za redukciju pritiska podesen na 3-3,5bar, sigurnosni ventil bojlera, t-komad na koji je povezana sanitarna ekspanziona boca napunjena na 3-3,5bar, ulaz za hladnu vodu bojlera.

Ja sam u fazi renoviranja svog kupatila, i planirao sam upotrebu boce Elbi D8. Moja topla preporuka.

Preporuka broj dva je ugradnja termostatskog mesnog ventila na izlazu tople vode bojlera - usteda energije, sprecavanje mogucnosti nastanka opekotina.


[Ovu poruku je menjao scoolptor dana 14.07.2017. u 17:46 GMT+1]
[ bordzija @ 05.12.2017. 17:50 ] @
Hvala na odgovoru, sa zakasnjenjem. To znači da bi mi za upotrebu ovakvog ariston bojlera trebali da imamo posebnu prostoriju tj kotlarnicu? Malo mi to sve zvuči fenomenalno sobzirom da smo u najstrožem centru grada beograda. Ja u susednoj ulici nikada nisam imao nikakvih problema, sigurnosni ventil traje po 20-30 godina kao i inox kazan od 50 litara samo grejače menjamo (jednom u 10 god bakarne)
[ zzzz @ 05.12.2017. 18:53 ] @
Postavi termostat na nižu vrijednost.Preporuka 49 °c.
[ bordzija @ 05.12.2017. 18:59 ] @
Ajde probaćemo mada je žena vodozemac hehe. Ne mogu bas 49 ali mogu mislim 20/40/60/80...
Sada je na 60 stepeni, mogao bih jedino na 40 da spustim ali pitanje je dal bi mogao neko da se istušira? Mislim da je bojler 80 ili 100 litara.

E da u zadnje vreme ima slabiji protok tople vode i počeo je da peva dok greje? Najverovatnije kamenac na grejaču ili se raspao emajl kazana. Ipak je star 2 godine red je da crkne pa da vratimo 50 godina star od inoxa :-)
[ bakara @ 05.12.2017. 19:07 ] @
Tesko da se taj bojler raspao posle 2 godine.
Daj sliku tog sigurnosnog ventila mozda menjate ali stavite svaki put los?
[ Java Beograd @ 05.12.2017. 19:39 ] @
Pošto se tema aktivirala da i ja nešto dodam: jesi li zamenio taj sigurnosni ventil ?
[ ademare @ 05.12.2017. 19:43 ] @
Evo na netu se moze naci uputsvo za Koncar bojlere . Nije Ariston , ali svaki bojler pod pritiskom radi na istom principu .

Znaci u uputsvu Koncar , pise da ako bojler na sigurnosnom ventilu stalno kaplje , i to topla voda , To Tako Treba !

Drugi , stos , mada ja to ne bih radio je da postoje sigurnosni ventili predvidjeni za razlicite pritiske . Najcesce se kupuje onaj koji se aktivira na 6 bara i to je taj sto stalno kaplje . Ljudi zato kupe u istoj prodavnici , ventil koji se aktivira na 9 bara i bojler nikada ne kaplje .

E sad pitanje je sta je pametnije , biti sigurniji uz ventil sa 6 bara uz kapljanje , ili nesigurniji sa ventilom od 9 bara bez kapljanja ?
[ bordzija @ 05.12.2017. 20:41 ] @
Dva ili tri puta je menjan, prvo je bio onaj sto je dosao uz bojler pa neki drugi skuplji i jos skuplji. Snimio sam negde video pa cu da ga shibnem na yt.

Pre neki dan sam bio na nekoj privatnoj fensi klinici, sproveli pvc crevce kao za akvarijume i tuda curi :D mi smo vezali končić pa se niz to sliva u kadu, neprimetno.
[ bakara @ 05.12.2017. 21:19 ] @
kako izgleda daj sliku?
najbolji ti je onaj na sraf, on ne moze da curi.

Ovakav:
[ zzzz @ 05.12.2017. 21:33 ] @
Citat:
bordzija:
Ajde probaćemo mada je žena vodozemac hehe. Ne mogu bas 49 ali mogu mislim 20/40/60/80...
Sada je na 60 stepeni, mogao bih jedino na 40 da spustim ali pitanje je dal bi mogao neko da se istušira? Mislim da je bojler 80 ili 100 litara.
E da u zadnje vreme ima slabiji protok tople vode i počeo je da peva dok greje? Najverovatnije kamenac na grejaču ili se raspao emajl kazana. Ipak je star 2 godine red je da crkne pa da vratimo 50 godina star od inoxa :-)


"Pjeva" to znači da blago vri.Sigurno je u pitanju 100 °c.Naspi posudu sa samo tople slavine i uguraj ruku pa ako izdržiš pola minute to ti je oko 52.Ako ne možeš,smanjuj na termostatu.Ali izgleda da je već kasno,jer na sto stepeni bojler traje baš oko 2 godine.(Imao sam takvo iskustvo i takvu zimogrižljivu osobu.Sad mi bojler traje 15 godina,isti tip,ne kaplje ventil,ne cvili,ne možeš se opeći,ali ga ja ovaj put nisam platio!)
[ bordzija @ 05.12.2017. 21:56 ] @
Evo i fotke ventila. Malo sam se zeznuo ima podešavanje temperature 40/50/60 itd pa sam smanjio na 50. Valjda može da se istušira jedna osoba.
[ jovajovic100 @ 05.12.2017. 21:58 ] @
Citat:
zzzz:
Sad mi bojler traje 15 godina,isti tip,ne kaplje ventil,ne cvili,ne možeš se opeći,

A kada ga uključiš ?
[ jovajovic100 @ 05.12.2017. 22:01 ] @
Citat:
bordzija:
Evo i fotke ventila. Malo sam se zeznuo ima podešavanje temperature 40/50/60 itd pa sam smanjio na 50. Valjda može da se istušira jedna osoba.

Tebi curi na navoju na ulazu u bojler . A onog ko je montirao ventil tuci !
[ bordzija @ 05.12.2017. 22:06 ] @
Meni posle 10 godina polako počinje da peva i ja lagano vec kupim novi grejač. To pevanje je usled kamenca koji se natrpa na grejaču usled podešene visoke temperature. Zadnjih bogami desetak godina držim bojler na 30-40% vruće skale i evo 10 godina ko nov nema da peva. Ko zna koliko ce da traje, kazan će def da me nadživi.

I kada mi dođe glupi komšija koji svakih par godina kupuje nov bojler i kaze: Jaooo sto ti je star bojler sto ga ne menjas... Tiki iz 1981 :D

@jovane ma ne curi to je bilo nekada. Samo na tom otvoru ide. Ugurao sam ovlaš čačkalicu za koju je vezan konac i radi bez greske samo klizi.
[ scoolptor @ 06.12.2017. 17:31 ] @
Citat:
bordzija:
Hvala na odgovoru, sa zakasnjenjem. To znači da bi mi za upotrebu ovakvog ariston bojlera trebali da imamo posebnu prostoriju tj kotlarnicu? Malo mi to sve zvuči fenomenalno sobzirom da smo u najstrožem centru grada beograda. Ja u susednoj ulici nikada nisam imao nikakvih problema, sigurnosni ventil traje po 20-30 godina kao i inox kazan od 50 litara samo grejače menjamo (jednom u 10 god bakarne)


Iako mi to nije struka, tematiku sam proucio pre svega, da bih znao sta da trazim od majstora.

Ne treba Vam zasebna prostorija. Mozete samo instalirati sanitarnu ekspanzionu bocu, izmedju sigurnosno nepovratnog ventila i prikljucka bojlera za hladnu vodu.

Moze se preskociti instalacija skupljaca necistoca i regulacionog ventila.
Preostaje da se uzdate u vodovod da Vam dopremaju vodu pritiska 3,5bar +- nesto.

Ako je voda u zagreva u zatvorenoj posudi (bojler + instalacija nakon bojlera sa jedne strane zatvoreni nepovratnim ventilom sigurnosnog ventila, a sa druge slavinama), ona se siri i pokusava da prosiri posudu u kojoj se nalazi.

Dolazi do rasta pritiska u posudi, sve do trenutka dok sigurnosni ventil ne ispusti visak vode, ili dok ne dodje do pucanja posude.

Ovo mozete primetiti, kada naglo otvorite vrucu vodu na slavini. Prvo ce se pojaviti jaki mlaz vode, koji ce ubrzo opasti na uobaicajenu vrednost.

Kada pritisak u bojleru predje granicni pritisak sigurnosnog ventila (7-9bar) isti se otvara, i visak vode izlazi. Normalno je da sigurnosni ventil 'curi'.

Nikakvi trikovi tu ne mogu da pomognu, osim:

1. sanitarne ekspanzione boce, u kojoj je moguce sirenje vode na ustrb vazduha u mehuru/iza membrane.
2. ne secam se da li sam pisao u prethonom postu. Ako nemate ventil za redukciju pritiska u svom sistemu, mozete pokusati da nadjete sigurnosno-nepovratne ventile sa trecom funkcijom: povracaj vode u vodovodni sistem, tzv. backflow. Kod ovih ventila nepovratni ventil se otvara kada pritisak u bojleru za 1 bar nadmasi pritisak u mrezi. Na taj nacin se voda iz bojlera vraca u vodovodnu mrezu, u kojoj ce se pak naci stisljivi delovi (vazdusni dzepovi) koji ce primiti visak vode. Nove EU regulative zabranjuju upotrebu ovih ventila, jer zagadjuju vodovodni sistem vodom iz bojlera, koja moce biti hemijski i bioloski neispravna.

Nadam se da sam Vam pomogao.
[ scoolptor @ 06.12.2017. 17:39 ] @
Ako pak ostavite redukcioni ventil u sistemu, sigurnosno-nepovratne ventie sa backflow opcijom ne mozete koristiti, jer redukcioni ventil sprecava backflow protok.
[ etjen @ 06.12.2017. 17:42 ] @
ne bih se ja brinuo oko tog curkanja, barem si siguran da nema šanse da eksplodira.
Kod mene taj ventil kao da je samo za ukras, ko zna da li uopte radi ili je potpuno zapušen od kamenca.
Kupčujem Gorenje bojlere i rade po nekih 5-7 godina i onda novi isti takav, nikad ne popravljam.
A šištanje prilikom grejanja vode se čuje godinama, pogotovo kad se tek uključi bojler, pa se onda malo smiri, pa onda pri kraju grejanja.
Termostat je podešen na nekih 3/4 i mislim da je to normalno.
Inače, bojler je stalno uključen, isključuje se samo kad se neko tušira.
[ ademare @ 06.12.2017. 20:11 ] @
Nije to pametno , ne voditi niakvu brigu , 5- 7 godina ?

Sigurnosni ventil , bi trebalo proveravati svake 2 nedelje ! Na taj nacin sto , na primer ovaj model sto je bakara okacio sliku , treba okretati ovu kapicu , otvoriti ga do maksimuma , dok ne potekne voda . Posle toga ga treba opet zavrnuti , jer je ispravan . Ako voda ne potekne kada je maksimalno otvoren , onda je neispravan ili zapusen od kamenca i u svakom slucaju ga treba zameniti .
[ bordzija @ 07.12.2017. 01:53 ] @
Ne pada mi na pamet da stavljam ekspanzionu posudu ispod bojlera koji je iznad kade. U 21 veku da stavljam ekspanzionu posudu? Tragikomedija. Pre bih rekao da vodovod i bojleri ne vrede pišljiva boba. U svom stanu ulicu dalje Imam od 1981 godine inoks kazan i jednom u 10 godina menjam grejač trošak 1000 i neki dinar. Do pre 10 godina nisam znao da treba držati temperaturu ispod 60 stepeni i evo ovaj je pregurao 10 godina i jos uvek ne šušti dok greje - dakle nema kamenca.

Imamo redukcioni ventil i to ne pomaže, goovno kaplje i na česmu i na sigurnosni ventil.
[ scoolptor @ 07.12.2017. 03:43 ] @
Nazalost, zakoni fizike se nisu promenili u 21. veku.

Neki bojleri imaju takvu konstrukciju da se na vrhu kazana stvara vazdusni dzep koji moze da kompenzuje sirenje vode usled zagrevanja. Neki ne.
[ bordzija @ 07.12.2017. 21:41 ] @
Znači ariston bojleri su za izbegavanje. Čim crkne vraća se stari inox a ovaj lepotan leti u kontejner.
[ pisac @ 07.12.2017. 22:51 ] @
Citat:
scoolptor:Preostaje da se uzdate u vodovod da Vam dopremaju vodu pritiska 3,5bar +- nesto.


Normalan pritisak u vodovodu je 6 bara.

Citat:
zzzz:Naspi posudu sa samo tople slavine i uguraj ruku pa ako izdržiš pola minute to ti je oko 52.


Ako izdrži neprekidno pola minute u vodi od 52oC imaće opekotine prvog a možda i drugog stepena.

Što se tiče česme koja kaplje, meni je cela ova priča jako čudna. Na onom sigurnosnom ventilu curi na spoju sa bojlerom, a kada bi česma curila zbog prevelikog pritiska to bi bio neki nenormalan pritisak pri kome bi po mom ubeđenju pre eksplodirao bojler. Ne verujem da ovo uopšte ima veze sa bojlerom već sa lošim vodoinstalaterom.

Što se tiče grejanja vode na nižu temperaturu, ukoliko temperatura nikada ne prelazi 60oC, imate šanse da se u bojleru razvije legionela. Inače kamenac se ozbiljnije stvara tek preko 60 stepeni. Kamenac ili legionela, izbor je vaš
[ bordzija @ 08.12.2017. 02:44 ] @
Pa dokle više, mislio sam da ta legionela živi samo u klima uređajima kad ono i u bojlerima, veš mašinama i sl. A hlor? Verujem da ga trpaju kao nenormalni u vodovod :)

Ajde uvescu pravilo jednom u par meseci da se opali bojler do daske.

Bajdvej negde sam citao da pranje donjeg vesa u boji ne sme da bude ispod 60 stepeni zbog bakterija

Ps: Iz zida ide prvo regulator pritiska pa onda ide u sigurnosni ventil pa u bojler. Dok greje kaplje kao lud na ventilu i curi na cesmi sa gornje strane iz mesaca ispod ručice.
Kad ne greje sve je ok.
[ pisac @ 08.12.2017. 03:11 ] @
Česma ti je verovatno kinesko sr*, pošto normalna česma može mnoooogo da izdrži.

Nego, da nemaš ti negde nepovratni ventil? Možda upravo na tom regulatoru pritiska? Mada, i sigurnosni ventili imaju neki kobajagi nepovratni ventil, da se ne bi voda iz bojlera (zajedno sa legionelom ) vraćala u sistem kada nestane vode, ali obično taj nepovratni ventil baš nešto i ne funkconiše savršeno. Možda ovaj funkcioniše, na tvoju nesreću?
[ scoolptor @ 08.12.2017. 03:19 ] @
Citat:
Normalan pritisak u vodovodu je 6 bara.


Normalan pritisak je oko 3,5 bara.
[ pisac @ 08.12.2017. 10:06 ] @
Možda je to tako kod tebe u stanu na vrhu neke zgradurine ili nekog brdetina, ali normalan pritisak u normalnom vodovodu je 6 bara, i to ne samo u Beogradu nego i mnogo šire. Pritisak na Zvezdari (na brdu) je 5.5 bara, tlak u Zagrebu je 6 bara, pritisak u Parizu ide čak i do 7 bara, .

Sigurnosni ventil (pravi, a ne kineski) za bojler/vodovod je pravljen za 7 bara, sigurnosni ventil za grejanje/radijatore je pravljen za 3 bara.

U Parizu je zbog visokog pritiska potrebno stavljati regulator pritiska pre bojlera, inače sigurnosni ventil zna da cvili i pušta pomalo vode čak i kad bojler ne radi, jer pritisak dobacuje 7 bara.
[ scoolptor @ 08.12.2017. 10:42 ] @
Normalan pritisak u vodovodnoj instalaciji je 3,5 bara, a ti pritisci koje si naveo su nenormalni.
[ pisac @ 08.12.2017. 10:48 ] @
Na osnovu čega to tvrdiš?
[ scoolptor @ 08.12.2017. 11:03 ] @
Nemam pristup nekom SRPS/JUS standardu.
Tvrdim na osnovu desetina online izvora, i dokumentacije opreme koja se povezuje na vodovod.
Rrecimo, Rosanove slavine imaju maksimalni radni pritisak 5 bar, te preporuceni radni pritisak 3 bar.
Ocigledno je da te slavine nisu pravljene za prikljucenje na vodovod sa normalnim pritiskom od 6 bar.
[ SlobaBgd @ 08.12.2017. 11:18 ] @
Standard primenjen u Hrvatskoj:
Citat:
Općenito, javno komunalno poduzeće je dužno osigurati minimalni tlak od 2.5 bara (25 mVS) na priključku za svaku kuću. Normalni radni tlak je 5 bara (50 mVS), a maksimalni tlak koji se dopušta je 6 bara (60 mVS).
[ pisac @ 08.12.2017. 12:41 ] @
Stvar rešena. 5 bara je normalno, a 6 bara nije neuobičajeno.
[ scoolptor @ 08.12.2017. 14:36 ] @
Koji si ti kralj.
[ scoolptor @ 08.12.2017. 14:56 ] @
Evo, proverio sam i Grohe. Min pritisak 1 bar. Max 5 bar. Isto kao Rosan.

Zato ti proizvodjaci i proizvodjaci bojlera zadovoljno trljaju ruke jer postoje likovi koji ne mogu da naprave vezu izmedju cestog otkaza mesaca u slavinama i pucanja kazana bojlera, sa pritiskom od 6+ bara u mrezi, za koji smatraju 'da nije neuobicajen'.

Ako je pritisak veci od 5bar OBAVEZNO ugraditi ventil za redukciju pritiska. Pre ventila OBAVEZNO ugraditi ili hvatac necistoca, ili mehanicki filter, da bi se produzio zivotni vek ventila.

3 bara je sasvim dovoljno za sve potrebe domacinstva.

1 bar je minimum minimuma.


[Ovu poruku je menjao scoolptor dana 08.12.2017. u 18:10 GMT+1]
[ SASA M. @ 08.12.2017. 16:48 ] @
Kucne instalacije se projektuju da izdrze pritisak od 6bar-a. Nominalno bi trebao da bude u okviru 3-5bar-a.
[ ssi @ 08.12.2017. 17:29 ] @
Citat:
pisac:
Stvar rešena. 5 bara je normalno, a 6 bara nije neuobičajeno.


Hajde nemoj da se mesas u nesto o cemu nemas pojma.

I nemoj vise da "zakljucujes" i "kapiras".


3.5 bar je normalan.
[ pisac @ 08.12.2017. 23:32 ] @
Prvo i osnovno, zanemarite u ovoj temi šta piše ssi, on je jednostavno čovek sa svojim problemima koji se kači na moje teme i priča sve suprotno od onoga što ja kažem. Nema on pojma koliki je pritisak već na infantilan način kontrira meni. Zašto, pitajte njega.

A sada idemo dalje:

Citat:
scoolptor:Zato ti proizvodjaci i proizvodjaci bojlera zadovoljno trljaju ruke jer postoje likovi koji ne mogu da naprave vezu izmedju cestog otkaza mesaca u slavinama i pucanja kazana bojlera, sa pritiskom od 6+ bara u mrezi, za koji smatraju 'da nije neuobicajen'.


Ne razumem zašto meni pripisuješ 'smatranje', kada to nije moje verovanje već najobičnija činjenica iz realnosti: taj pritisak je vrlo čest ("nije neuobičajen"), i pri tome je potpuno u granicama dozvoljenog. 6 bara, to je realnost. Sloba je uostalom lepo citirao gore pravila vodovoda, i ne kapiram zašto ignorišeš taj citat? U stvari kapiram odlično, ali neću za sada da objasnim jer će tema skrenuti u pogrešnom smeru.

Citat:
scoolptor:Ako je pritisak veci od 5bar OBAVEZNO ugraditi ventil za redukciju pritiska. Pre ventila OBAVEZNO ugraditi ili hvatac necistoca, ili mehanicki filter, da bi se produzio zivotni vek ventila.


Ni slučajno nije obavezno, a najverovatnije je i potpuno nepotrebno.

Sišao sam malopre do podruma čisto da pokažem neke detalje. Mrzelo me da slkam i hvatač nečistoća, pošto je 4m dalje na samom ulazu, a ovo je slika toga što si pomenuo i sa čime se ne slažeš.



Dakle, pritisak je oko 5.8 bara, što se vidi na oba manometra. Ono gore u daljini iznad manometra je reduktor pritiska, a dole je bajpas ventil za eliminaciju tog reduktora. Kao što možeš da zaključiš po bližem manometru, reduktor je podešen na 4 bara, međutim pošto je bajpasovan otvorenim ventilom (tako ga držim uvek jer nema potrebe za redukcijom) pritisak isti kao na ulazu sistema. Na daljem manometru vidiš da je pritisak od 6 bara stavljen kao granični, i nikada nisam video da je crna kazaljka prešla tu granicu. Što znači da vodovod poštuje pravila, koja su očigledno ista kao u gore citiranim Hrvatskim pravilima (a verovatno i u dobrom delu Evrope) i ne pušta pritisak preko 6 bara u sistem.

Dakle, da se manemo toga da ja nešto "smatram". Tačno znam o čemu pričaš, i tačno znam da preteruješ. Sve što vidiš na slici (i još više toga toga što ne vidiš, uključujući i ceo sistem podnog grejanja sa ekspanzijom i manometrima i pumpama i mešačima) sam sam napravio.

Meni za preko 30 godina korišćenja jednoručnih mešača/slavina, nijedna nije crkla, a kamoli da je kazan pukao, i pored navedenog pritiska, a i pored dole pomenutog hidrauličnog udara koji se jednom desio prilikom naglog zatvaranja velikog protoka vode:

A evo ovde slike manometra koji je pretrpeo žestok hidraulični udar u sistemu (da, može i to da se desi), pa da vidite da iako vodovod poštuje pravila i ne pušta preko 6 bara, u sistemu može da se pojavi daleko daleko veći pritisak, a da opet i pored te katastrofe ništa ne crkne (sem manometra).



Kazaljka je totalno iskrivljena jer je manometar žestoko udario u graničnik. Manometar je do 10 bara, graničnik postoji samo na nuli, tako da je kazaljka udarila žestoko u nekih 12 bara i iskrivila se. Onda zamislite koliki je udar pritiska bio. Inače ništa nije crklo, pa čak ni taj manometar čiju sam kazaljku ispravio, ali pošto nisam bio siguran više u njegovu tačnost zamenio sam ga.

[Ovu poruku je menjao pisac dana 09.12.2017. u 01:02 GMT+1]
[ SlobaBgd @ 08.12.2017. 23:54 ] @
Standard primenjen u Hrvatskoj koji sam naveo ovde zasnovan je na DIN standardu. Hajde da čujem nekog ovde da dovodi u pitanje nemačke norme! ssi?
[ bordzija @ 09.12.2017. 03:34 ] @
A da nije bojler kineski? Ja ovde vidim problem otkad je ugrađen ovaj očigledno krš bojler.
[ scoolptor @ 09.12.2017. 05:04 ] @
Ne znam sta si hteo da prikazes sa tim slikama.

Da znanje varenja pestana automatski podrazumeva da je neko strucnjak za vodovodne sisteme?

Citat:
pisac:

Normalan pritisak u vodovodu je 6 bara.



Sada tvrdis da je normalan pritisak 5 bara, a da 6 bara 'nije neuobicajeno'.

Dobro. Mali, ali znacajan napredak. Samo polako. Sticemo i do prave vrednosti.

Sada, molim te, daj link do dokumentacije za slavinu/cesmu/mesac, za koju je optimalan, a ne maksimalan, radni pritisak 5 bara.

Rosan i Grohe kazu: 1 bar minimalan (0,2bar za Grohe low flow), 5 maksimalan. Optimalan je u sredini.

[ pisac @ 09.12.2017. 10:11 ] @
Ne kapiraš da mešaš različite stvari.

Ne možeš ti da tvrdiš da nije normalno da iz vodovoda dolazi 6 bara već da mora biti 3.5 zato što ti je česma projektovana za optimalnih 3.5 bara iako je standard vodovoda do 6 bara. To za šta je tvoja česma projektovana veze nema sa time šta je normalno i uobičajeno da dođe iz vodovoda. Ja nigde nisam ni pomenuo česme već vodovod. Ja sam dao realna merenja a Sloba je dao standard, ali ti uporno namećeš da vodovod nije normalan ako se ne prilagodi česminih 3.5 bara, odnosno da vodovod treba da poštuje proizvođačke specifikacije neke tvoje česme.

Neće biti da je tako.

Normalno stanje pritiska je ono koje je Sloba naveo po standardu, 5 bara, a sasvim uobičajeno (potvrđeno u praksi) je da bude do 6 bara. Znači, oni koji mogu da shvate su već do sada shvatili da od vodovoda mogu da očekuju do 6 bara u sistemu i da to nije nikakva greška već sasvim regularno stanje vodovoda sa kojim oni treba da računaju. To je onaj pritisak koji sam ja odmah na početku naveo.

Oni koji ne mogu da shvate razliku između vodovoda i česmi, pozivaju se na specifikacije česmi i uređaja i insistiraju kako je normalno 3.5 bara u vodovodu. Ne, to je možda optimalno za tu česmu ali veze nema sa normalnim stanjem pritiska u vodovodu. A druga stvar je da li neko mora da zbog 1 bara razlike između uobičajenog/maksimalnog pritiska iz vodovoda i maksimalnog pritiska po specifikaciji njegove česme, da ugrađuje reduktor. Odgovor je: ne mora, ništa se neće desiti sem ako nije kupio neki kineski krš koji ne može da izdrži ni onoliko koliko je navodno predviđen.

A evo >ovde< se naturaju regulatori sa rečima da pritisak treba da bude 2.5-4 bara, a optimalno 3.5. Ne kažem ja da to nije tako, mogu proizvođači da predvide i maksimalnih 1 bara za neku svoju česmu, ali to veze nema sa time šta je normalno iz vodovoda. Ko god ima viška para može da ugradi sebi regulator i da "mirno spava". Ja sam eto ugradio sebi regulator i na kraju zaključio da mogu mirno da spavam čak i kada taj regulator uopšte ne koristim, i da mi mnogo više odgovara da mi iz česme ide jači mlaz.
[ pisac @ 09.12.2017. 10:26 ] @
..... ....... ........ ..........



[ pisac @ 09.12.2017. 10:30 ] @
Da rezimiram:

Citat:
scoolptor: Sada, molim te, daj link do dokumentacije za slavinu/cesmu/mesac, za koju je optimalan, a ne maksimalan, radni pritisak 5 bara. Rosan i Grohe kazu: 1 bar minimalan (0,2bar za Grohe low flow), 5 maksimalan. Optimalan je u sredini.


Šta mene briga šta kaže proizvođač neke česme? Ja kažem šta je normalno da dođe iz vodovodne mreže, i to je pritisak koji se redovno i može izmeriti u vodovodnoj mreži. Sloba je dao standard:

Citat:
SlobaBgd:
Standard primenjen u Hrvatskoj:
Citat:
Općenito, javno komunalno poduzeće je dužno osigurati minimalni tlak od 2.5 bara (25 mVS) na priključku za svaku kuću. Normalni radni tlak je 5 bara (50 mVS), a maksimalni tlak koji se dopušta je 6 bara (60 mVS).


Dakle Skulptore, imaš dat standard, imaš slike manomentra, imaš iskustva iz gradova, pa se uveri sam.

Citat:
scoolptor:
Normalan pritisak u vodovodnoj instalaciji je 3,5 bara, a ti pritisci koje si naveo su nenormalni.


Pritisci su sasvim normalni, a ti si taj koji ne greši jer čita specifikacije česmi misleći da se to odnosi na vodovod, a nema dodira sa realnim merenjima i standardima.

[Ovu poruku je menjao pisac dana 09.12.2017. u 11:41 GMT+1]
[ scoolptor @ 09.12.2017. 11:15 ] @
Taj citat sa interneta nije nikakav standard; jos manje vazeci standard u Srbiji.

To sto si ti izmerio pritisak koji ti se potura kao normalan, i sto si ga prihvatio da je normalan je tvoja licna stvar.

Sutra kada ti napon elektricne mreze poraste na 280Vac, izmeri i proglasi taj napon normalnim, i na njega prikljucuj potrosace koji su projektovani za 230Vac+-10%.

Ostavicu te da zivis u ubedjenju da si u pravu.
[ pisac @ 09.12.2017. 11:35 ] @
Što vi koji ne razumete stvari volite da koristite pogrešne metafore/analogije. Nije meni napon u mreži 280v već ti na mrežu stavljaš uređaj kome je maksimalni napon 210v a optimalni 180v i buniš se što ja kažem da je normalno da iz mreže dolazi 230-240v. Pa šta ja tu mogu? Iz mreže je normalno da dolazi 230v a specifikacije tvog uređaja nisu ni moja briga ni briga elektrodistribucije.

Ja ću tebe ostaviti u ubeđenju da vodovod treba da se prilagođava proizvođačima česmi, i da uobičajeni i standardni pritisak u vodovodu nije normalan ako se ne slaže sa željama tvoje konkretne česme.
[ Steve Lonmo @ 09.12.2017. 12:02 ] @
Stambena zgrada od 13 spratova je visoka 40 metara - razlika u pritisku je 4 bara. Ako ovome u prizemlju obezbediš "normalan" pritisak od 3,5 bara po "važećim standardima", onda oni na 13. i 12. spratu uopšte neće imati vodu, a na 11. i 10. će imati samo onda kada je niko drugi ne koristi.

Kod prijatelja u Nišu još uvek radi "Deligrad" bojler iz 1976. (robijaši to nekada pravili), kazan nije menjan nikada. Kod poznanika u Beogradu ista situacija od početka 80-ih... sam je napravio bakarni kazan, a grejač nije potopljen u vodu, pa je i on zamenjen možda par puta za 40-ak godina. Dakle, nije nemoguće napraviti "doživotni" bojler, ali je to potpuno neprihvatljivo za liberalno-kapitalistički sistem - napraviš po jedan bojler za svako domaćinstvo... I šta onda da radiš? Kako da obezbediš rast proizvodnje i potrošnje?
[ scoolptor @ 09.12.2017. 12:43 ] @
Ako ovome u prizemlju obezbedis "normalan" pritisak od 6 bara, onda oni na 13. spratu imaju 2 bara.
A ako zgrada ima 20 spratova, tada oni na 20. spratu uopste nemaju vodu.

Zato se stanovi do 4. sprata povezuju direktno na vodovodnu mrezu, a visi stanovi se povezuju preko hidrofora, ili se napajaju iz rezervoara na vrhu zgrade, koji se puni pumpom iz vodovodne mreze.

[Ovu poruku je menjao scoolptor dana 09.12.2017. u 13:56 GMT+1]
[ mali genije @ 09.12.2017. 13:04 ] @
Prilikom zagrevanja vode u bojleru dolazi do povećanja pritiska. Ukoliko je u dovodu hladne vode pritisak veći od 4 bara, može doći do prevelikog pritiska u samom bojleru ( radni pritisak bojlera je max. 6 bar-a ). Sigurnosni ventil je obavezan element u instalaciji bojlera jer je njegova funkcija da, kroz ispuštanje određene količine vode iz bojlera, oslobodi bojler prevelikog pritiska. Jako je važno da sigurnosni ventil bude izbaždaren na 6 bar-a!
[ scoolptor @ 09.12.2017. 13:44 ] @
Citat:
Kod prijatelja u Nišu još uvek radi "Deligrad" bojler iz 1976. (robijaši to nekada pravili), kazan nije menjan nikada.


Ranije se nije stedelo na materijalu za kazan kao danas.
I stare ves masine, sporeti, i drugi uredjaji rade bez problema po 30-40 godina.

Danas se uredjaji projektuju da imaju ograniceni upotrebni vek, kako bi se podrzala industrija koja proizvodi iste, i usluzne firme koje ugradjuju iste.

Prednost starih bojlera je dugotrajnost, a mana je velika opasnost, ako otkazu zastite (sigurnosni termostat i sigurnosni ventil). U takvom bojleru ce se razviti veliki pritisak pre nego sto eksplodira, i raznese pola sprata zgrade.

Prednost novih bojlera je to sto ce im se, u istoj situaciji, kazan raspasti kao kutija cigara u casi vode, pre nego sto se razvije opasan pritisak.
[ ssi @ 09.12.2017. 14:43 ] @
Citat:
scoolptor: Ranije se nije stedelo na materijalu za kazan kao danas.
I stare ves masine, sporeti, i drugi uredjaji rade bez problema po 30-40 godina.

Danas se uredjaji projektuju da imaju ograniceni upotrebni vek, kako bi se podrzala industrija koja proizvodi iste, i usluzne firme koje ugradjuju iste.

Prednost starih bojlera je dugotrajnost, a mana je velika opasnost, ako otkazu zastite (sigurnosni termostat i sigurnosni ventil). U takvom bojleru ce se razviti veliki pritisak pre nego sto eksplodira, i raznese pola sprata zgrade.

Prednost novih bojlera je to sto ce im se, u istoj situaciji, kazan raspasti kao kutija cigara u casi vode, pre nego sto se razvije opasan pritisak.


Drugim recima, manja je sansa da pogines. Ako ne pogines, mocices u dalje da sluzis kapitalisticko-liberalni sistem !

Aha... znaci njima zlocama je cilj da si ti ziv i da trosis novac !

Znaci.... mozes da ih zeznes na jedan nacin :) necu da kazem koji.


Citat:
scoolptor:
...
Ranije se nije stedelo na materijalu za kazan kao danas.
I stare ves masine, sporeti, i drugi uredjaji rade bez problema po 30-40 godina.
...


Imas to i danas. Samo takvi uredjaji ostavljaju rupe u novcaniku samo tako, isto kao oni nekada.

Ranije si imao 3-4 puta visi standard (pre 90tih) pa su se uzimali krediti za vesmasinu i te kako.

Tada je vesmasina kostala 1-2 plate, koja je bila mnogo vrednija nego tvoja danasnja.


Recimo kod audio uredjaja i dalje postoji McIntosh, Unison Research i Krell, samo isto kao i nekada
cene imaju 4 cifre

A postoji i nardona tehnika... mini linija za 100e, koju bacis posle 4-5 godina
upotrebe.


[Ovu poruku je menjao ssi dana 09.12.2017. u 16:11 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao ssi dana 09.12.2017. u 16:17 GMT+1]
[ scoolptor @ 09.12.2017. 17:16 ] @
Citat:

Recimo kod audio uredjaja i dalje postoji McIntosh, Unison Research i Krell, samo isto kao i nekada
cene imaju 4 cifre

A postoji i nardona tehnika... mini linija za 100e, koju bacis posle 4-5 godina
upotrebe.


Pa dobro, i ta tehnika za 4 cifre je za sisanje ovaca koje misle da mogu da razlikuju 1% THD i 0,0001% THD.
[ whitie2004 @ 09.12.2017. 18:41 ] @
Malo sam zbunjen kolicinom suprostavljenih podataka u ovoj temi ... matematicko - iskustveni modeli spomenuti ovde, govore o 2 do 8 litara vrele vode koja istekne pri jednom zagrevanju. Zamolio bi Bordziju da jednom prilikom poturi kantu ispod tog koncica i da nam tacnu kolicinu vode koja je u pitanju ....

Takodje mi je neobicno, za moj nacin zivljenja, da za sat ipo do dva, koliko je potrebno, ni u jednom trenutku - ni na brzinu ne otvoris slavinu i potrosis nesto vode ... Takodje, nemam kinesko sra**, ali ni ova italijansko/nemacka nisu bolja i pri tim velikim pritiscima bez pardona prokapa slavina. E, sad, ako bas zivotinjski stegnes ventil na slavini i vise volis da ti kaplje niz konopce ...
[ pisac @ 10.12.2017. 10:16 ] @
Citat:
mali genije:. Sigurnosni ventil je obavezan element u instalaciji bojlera jer je njegova funkcija da, kroz ispuštanje određene količine vode iz bojlera, oslobodi bojler prevelikog pritiska. Jako je važno da sigurnosni ventil bude izbaždaren na 6 bar-a!


Ne verujem da je sigurnosni ventil podešen na 6 bara s obzirom da je normalan pritisak u vodovodu upravo do 6 bara. Logično je da sigurnosni ventil radi na nekom malo višem pritisku.

Ja sam moj sigurnosni ventil kupio u Francuskoj jer je to tamo mnogo ozbiljnija nauka sa kojom nema zezanja. Tamo je sigurnosni ventil podešen tačno na 7 bara, i on zaista radi tačno tu. Kod njih sigurnosni ventil ne "probija" naglo, nego kaplje. Kapanje na njihovom osetljivom sigurnosnom ventilu je tokom grejanja bojlera u stvari skoro sigurno ako nemaš ekspanzionu posudu, tako da se sigurnosni ventili tamo prave tako da se ispod njih može zakačiti sifon sa odvodom u kanalizaciju.

Ja nisam skoro nikada video da ovde kod nas ovi naši krševi od sigurnosnih ventila kaplju tokom grejanja vode. Rekao bih da se višak vode jednostavno vraća nazad u vodovod (pošto i nepovratne klapne u tim sigurnosnim ventilima ne rade).

Google: chauffe-eau groupe de securite

http://ma-solution-chauffage.v...ge/groupe-securite-chauffe-eau
Citat:
La soupape de sécurité, intégrée et réglée à 7 bars, libère ainsi une petite quantité d’eau, pouvant représenter jusqu’à 3 % du volume d’eau de la cuve.






Inače, u linkovanom tekstu možete pročitati da ukoliko je pritisak veći od 3 bara, preporučuje se da se stavi reduktor pritiska (redufix). Dakle, samo se preporučuje, ali nije obavezno. Takođe, na crtežu je jasno da je u ovom slučaju reduktor namenjen samo sigurnosnom ventilu i bojleru, a ne i česmama (hladnoj grani).



[Ovu poruku je menjao pisac dana 10.12.2017. u 11:52 GMT+1]
[ ademare @ 10.12.2017. 13:04 ] @
U domacim prodavnicama , fizickim pravim prodavnicama , koje prodaju sigurnosne ventile , vrlo tesko je naci bilo sta , sto je namesteno da radi ispod 9 Bara !

Kada sam montirao bojler , pre jedno mesec dana , obisao sam 4 prodavnice , koje prodaju ventile , te prodavnice su da kazem negde u radijusu od 2-3 kilometra, ali predstavljaju neku prosecnu sliku stanja na trzistu .

Nijedna nije imala , u prodaji bilo sta osim na 9 Bara . Ja sam hteo da kupim onaj koji reaguje na 6 , ili 7 bara , ali jednostavno nisam mogao , jer ih nema !

Tako da sam kupio sigurnosni ventil od 9 i namestio . Jednom sam ga bas posle ovih tekstova probao i radi , kada se skroz otvori .

Tako da su neke price o teoretskim potrebama za ventilom predvidjenim za 6 bara , upravo to , teorija , koju je u praksi tesko ostvariti .

Mozda na nekom sajtu postoji ventil za 6 bara , ali to ne znaci da ga stvarno imaju , i malo mi je bezveze , da porucujem iz neke nedodjije 1 ventil , od nekoliko stotina din .
[ scoolptor @ 10.12.2017. 20:01 ] @
Klasican 'blind leading the blind' :)

Citat:
Takođe, na crtežu je jasno da je u ovom slučaju reduktor namenjen samo sigurnosnom ventilu i bojleru, a ne i česmama (hladnoj grani).


Pa naravno. Tekst je o sigurnosnoj grupi za bojler, ne o slavinama.

Raspali 6bara na slavine. Sta znaju proizvodjaci koji propisuju maksimalno 5bar?

Evo ti kontakt forma naseg renomiranog proizvodjaca sigurnosno nepovratnih ventila za bojlere. Pisi im i kazi da su njihovi ventili krsevi.


[ pisac @ 10.12.2017. 23:56 ] @
Nemoj to da previše primaš k srcu. Ti si jednostavno pogrešio što si verovao da se proizvođačka specifkacija konkretne česme preslikava kao standard u vodovodnoj mreži, i to je to.

Ja sam rekao da je normalno 6 bara ti si rekao da je to nenormalan pritisak, ispostavilo se da je taj pritisak sasvim po standardu i dosta uobičajen, prihvati da si pogrešio i stekni novo životno iskustvo, nastavi život pametniji za jednu sitnicu. Tako pametniji ubuduće nećeš tvrditi da je to nenormalan pritisak nego ćeš samo pomenuti da bi bilo preporučljivo (a ne obavezno) staviti reduktor da bi se česma osećala prijatnije i trajala duže.

To je cela mudrost koju treba da stekneš iz ovog slučaja.

Ukoliko nastaviš da isteruješ svoje zablude i budeš kivan na mene, onda imaš neki drugi problem koji nema veze sa vodovodom.
[ dusanboss @ 11.12.2017. 00:54 ] @
Pisac, 6 bara nije normalan pritisak za vodovodne mreže. Odakle ti to? Mislim da je to maximalni preporučeni pritisak za mnoge vodovodne elemente. Sguran sam da je max za kotao bojlera.
[ pisac @ 11.12.2017. 01:45 ] @
Odakle mi to? Pa sve je objašnjeno, čitaj od početka. Ciljni pritisak po standardu je 5 bara a maksimalni je 6 bara, i pri tome taj maksimalni pritisak je i vrlo uobičajen, možeš ga izmeriti na mnogim mestima. Ono što je vrlo često i nije nenormalno, to je - normalno.
[ scoolptor @ 11.12.2017. 05:48 ] @
@dusanboss za slavine Rosan i Grohe je 5bar. Dalje nisam ni gledao.
Uostalom, pisac je prvo tvrdio 'Normalan pritisak u vodovodu je 6 bara', u smilsu da je to optimalna vrednost, znaci veca od minimalne, i manja od maksimalne, a sada, kada je video da nije u pravu, je promenio znacenje 'normalnog' u 'cesto je prisutno, stoga je normalno, a i u skladu je sa nekim citatom hrvatskog standarda', ne bi li njegova prvobitna tvrdnja i dalje 'ostala tacna', precutkujuci da bi i po tom njegovom 'citatu sa interneta' i po njegovim standardima 6,01bar bila nenormalna vrednost pritiska.

@pisac ne znam zasto osecas potrebu da se mesas u stvari u koje se ocigledno ne razumes. Brkas pojmove, vladas polu-informacijama, spominjes elemente sistema kao sto su redukcioni ventil, sigurnosni ventil, i ekspanziona posuda, za koje ne znas kako tacno funkcionisu, pojedinacno i u sistemu, i kako medjusobno uticu jedni na druge, i na druge elemente sistema.

Moj savet ti je da jednostavno cutis. Ispasces pametniji.

[Ovu poruku je menjao scoolptor dana 11.12.2017. u 08:39 GMT+1]
[ ssi @ 11.12.2017. 12:19 ] @
[url=Dunning–Kruger effect]Dunning–Kruger effect[/url]
Citat:
pisac:
Odakle mi to? Pa sve je objašnjeno, čitaj od početka. Ciljni pritisak po standardu je 5 bara a maksimalni je 6 bara, i pri tome taj maksimalni pritisak je i vrlo uobičajen, možeš ga izmeriti na mnogim mestima. Ono što je vrlo često i nije nenormalno, to je - normalno.


Da se nadjes na 3.5 ? Polako post, za postom ?

Pa ti nemas pojma, ne mesaj se.

Citat:
pisac:
...Ti si jednostavno pogrešio ....


Dunning–Kruger effect

[ pisac @ 11.12.2017. 12:25 ] @
@skulptor
Ja sam sve to što pominješ apsolvirao odavno kada sam radio vodovod i grejanje u kući. I ekspanzione posude i sigurnosne ventile i reduktore i termomešače itd...

S druge strane, ti si čovek koji je tvrdio da je pritisak od 5 bara u vodovodu nenormalan, i usuđuješ se sada da objašnjavaš meni i drugima kako sam ja pogrešio što sam rekao da je 6 bara normalno (a pri tome jeste po standardu)?

Da rezimiram još jednom (za druge, pošto ti očigledno imaš problema sa shvatanjem):

1) Ja sam rekao da je pritisak od 6 bara normalan pritisak u vodovodu.
2) Ti si rekao da je pritisak i od 5 bara nenormalan i da treba da bude 3.5 bara .
3) Ispostavilo se da je pritisak od 5 bara u stvari ciljni pritisak vodovoda i da se dopušta do 6 bara

Gde nestade sada tvoja tvrdnja da je 5 bara nenormalno?

Tvoja greška je što jednostavno nisi merio pritisak u vodovodu već čitaš specifikacije česmi i misliš da se to odnosi na vodovod. Ti se izgleda baviš vodovodom profesionalno svakodnevno, a ja sam se time amaterski bavio u par navrata za svoje potrebe, i ispostavilo se da ja bolje od tebe znam šta se dešava u vodovodu.

Tako da je bolje tebi da ćutiš, ispašćeš pametniji.

[Ovu poruku je menjao pisac dana 11.12.2017. u 13:38 GMT+1]
[ pisac @ 11.12.2017. 12:31 ] @
Prilično sam siguran da ciljni pritisak u Beogradskom vodovodu (bar u nekim njegovim delovima) uopšte i nije 5 bara nego baš 6 bara, znači maksimalni. Bilo bi zanimljivo proveriti pritisak kod pokretača teme.
[ scoolptor @ 11.12.2017. 13:09 ] @
Vidim kako si apsolvirao, kada ne znas o cemu pricas.

Ja sam 5 bara spominjao jedino u kontekstu da je to maksimalni radni pritisak za slavine, i nisam rekao da je nenormalan.
Za pritiske od 5,5bara, 6bara i 7 bara koje si naveo sam rekao da su nenormalni. Nemoj da izvrces moje reci.

Procitaj moja prva dva posta. Mozda nesto i naucis. Otvarac teme je dobio brze i precizne odgovore. Ostatak teme je tvoje trolovanje, koje nema veze sa pitanjem.
[ pisac @ 11.12.2017. 13:31 ] @
Pročitao sam pažljivo šta si pisao na početku. S obzirom da ti ovo nije struka (tako si napisao) onda ti svaka čast, odlično si se upoznao sa tematikom. Čak si saznao jedan detalj više od mene, a to je backflow na sigurnosnim ventilima. Ja nisam znao da ovi domaći krševi imaju tu funkciju, mislio sam da to samo ne radi nepovratna klapna (što doduše i jeste slučaj, stvarno ne radi ili je taj backflow previše slab pa pušta mnogo manje od 1 bara razlike, kada nestane vode).

Sad dobronamerna kritika: Problem kod tebe je samo što nemaš iskustva, već čitaš specifikacije česmi i to preslikavaš na vodovod. Vrhunski si se informisao, svaka čast, ali lupetaš da pritisak od 5.5 ili 6 bara nije normalan. I onda iz nekog svog razloga istrajavaš u tome.

Citat:
scoolptor:
Citat:
Normalan pritisak u vodovodu je 6 bara.


Normalan pritisak je oko 3,5 bara.


Dakle ovako, normalan pritisak u vodovodu je 6 bara na početku/dnu sistema i on opada u odnosu na to koliko si daleko/visoko. Jel ima sad nešto nejasno?

Ti si za pritisak 5.5 i 6 bara rekao da je nenormalan, što nije tačno. Da se manemo rasprave, u tom detalju jednostavno nisi u pravu i prihvati to.
[ scoolptor @ 11.12.2017. 14:04 ] @
Tacno je da nemam prakticnih iskustva, ali sam citao i ono sto su pisali ljudi sa iskustvom. Recimo, na forumu Samsvojmajstor, gde su vodoinstalateri dali svoje misljenje.

Prihvatam da je kod tebe i mnogih pritisak 6 bara, ali ne prihvatam da je to normalno. Taj pritisak prevazilazi maksimalni pritisak za opremu koja se prikljucuje na vodovod, koja je opet projektovana prema nekim standardima, i ima sertifikate.

Elektrodistribucija garantuje isporuku elektricne energije u opsegu 230Vac +-10%. Isto tako ne bi bilo normalno da neko stalno ima 253Vac, ili pak da neko stalno ima 207Vac, iako je to u garantovanom opsegu.

Nije vazan pritisak na pocetku vodovoda, vec na mestu prikljucenja potrosaca.

Verovatno se radi o brdovitim terenima, gde jedna pumpna stanica opskrbljuje potrebe potrosaca na razlicitim visinskim nivoima, pa je radjen kompromis.


[ bakara @ 11.12.2017. 17:58 ] @
Ja ne znam tacno koliki je pritisak u vodovodnim instalacijama ali znam da je 5-6 bara prilicno mnogo.
[ jovajovic100 @ 11.12.2017. 19:37 ] @
Citat:
pisac:
Ti si za pritisak 5.5 i 6 bara rekao da je nenormalan, što nije tačno. Da se manemo rasprave, u tom detalju jednostavno nisi u pravu i prihvati to.

Da se manemo rasprave , u tom detalju jednostavno nisi u pravu i prihvati to jer je normalan pritisak oko 3 , 5 bara !
[ pajapop @ 11.12.2017. 21:10 ] @
Citat:
bakara:
Ja ne znam tacno koliki je pritisak u vodovodnim instalacijama ali znam da je 5-6 bara prilicno mnogo.


Pritisak u gradskoj mrezi je najvise 5-6 bara, sto obezbedjuje snabdevanje vodom do visine 5. sprata...KOd visih zgrada se zato postavljaju uredjaji za povecanje pritiska od 5, sprata na vise...za snabdevanje visih spratova. Sto se tice kapanja iz ventila...nisam bas iscitavao celu temu, ali taj ventil ima ulogu osiguraca i sluzi da "popusti" ne bi li smanjio pritisak u samom kazanu bojlera. Znaci, tu je sad najvazniji kazan, zapravo koliko pritisak sam kazan moze da izdrzi. Pritisak u kazanu zavisi od pritiska u instalaciji ali i zavisi od temperature same vode u njemu. Kako se temperatura povecava, tako se povecava i pritisak u njemu a pritisak iz instalacije je kao jedna konstanta. Na kom ce pritisku ventil popustiti zavisi od proizvodjaca, tj. kako je nastelovan. U svakom slucaju, ne bi trebao biti nastelovan na pritisak veci od tih 5-6 bara, racunajuci i temperaturu vode. E sad, sta bih ja uradio u konkretnom slucaju...? Prvo bih proverio na "hladnom" bojleru da li ima pojave kapanja. Ako postoji kapanje u tom slucaju, to onda znaci da je pritisak u instalaciji veci od pritiska na koji je ventil nastelovan. Ako kapanja nema, znaci da je pritisak u predvidjenim granicama. Ako se kapanje pojavi kod ukljucenog bojlera, onda bih izmerio temperaturu vode...i prema tom merenju bih regulisao termostat, da zagreje vodu do granice kapanja, odnosno nedozvoljenog pretiska...Ja samo "kapanje" shvatam kao jednu predradnju, granicnu vrednost, nakon kojie sledi totalno popustanje ventila ako se nastavi sa povecanjem pritiska u kazanu....Ce da bidne poplava ako se pretera...
[ Steve Lonmo @ 12.12.2017. 13:04 ] @
Citat:
scoolptor: Ako ovome u prizemlju obezbedis "normalan" pritisak od 6 bara, onda oni na 13. spratu imaju 2 bara.


2 bara na česmi dete zapuši prstom.
Zamisli ispirač za wc sa 2 bara, osim ako nema dovod od col i po? Zamisli gašenje požara onim crevom iz PP hidranta? Morao bi da stojiš na 20 cm od plamena.

Poređenje sa strujom je glupo, zato što se pritisak vode smanjuje sa visinom i kada je ostali oko tebe koriste, tj. dosta oscilira u određenim periodima dana, leti-zimi itd.
3,5 bara, u današnje vreme, je donja granica normalnog pritiska. Samo "normalan" bi bio kada bi svi živeli i radili u ravnici, u prizemnim objektima, i snabdevali se vodom iz vodotornjeva postavljenih na 35 m visine, kroz cevi od 150 cola.

... Ili drugim rečima... Da bi ti npr. iza svog reduktora imao "normalan" pritisak od 3,5 bara, uslov je da sa druge strane reduktora pritisak bude veći. Da bude veći i kod tebe u prizemlju i kod komšije na 10. I kad se vaših još 15 komšija, u avgustu u 4 popodne - kada su došli s posla, istovremeno tušira. Što će reći - da bi ti sa svoje strane reduktora imao "normalan" pritisak od 3,5 bara, sa druge strane reduktora je neophodno isporučiti "normalan" od 6 ili 7 bara. Baš kao što je @pisac objasnio.


Citat:
scoolptor: Zato se stanovi do 4. sprata povezuju direktno na vodovodnu mrezu, a visi stanovi se povezuju preko hidrofora, ili se napajaju iz rezervoara na vrhu zgrade, koji se puni pumpom iz vodovodne mreze.


Ti živiš u Vojvodini ili tako negde, pa zamišljaš da se svuda to tako postavlja?

Zamisli ludake koji bi u Beogradu - umesto rezervoara po Zvezdari, Košutnjaku i ostalim brdima - postavljali u hiljade zgrada hiljade hidrofora koji koštaju, koje treba održavati, koji prave buku onima koji borave blizu njih, koji ostavljaju ljude i bez vode kada nema struje, koji su skloni kvarovima, poplavljanju podruma itd?

Hidrofor postavljaš samo tamo gde moraš.


Citat:
scoolptor: Prednost starih bojlera je dugotrajnost, a mana je velika opasnost, ako otkazu zastite (sigurnosni termostat i sigurnosni ventil). U takvom bojleru ce se razviti veliki pritisak pre nego sto eksplodira, i raznese pola sprata zgrade.

Prednost novih bojlera je to sto ce im se, u istoj situaciji, kazan raspasti kao kutija cigara u casi vode, pre nego sto se razvije opasan pritisak.


Da, i automobilska guma koja eksplodira pri brzini od 150 km/h je bezbednija od one koja eksplodira na 250, zato što su ti veće šanse da preživiš i sa lakšim povredama pri 150, nego pri 250.

Bojler pun vode ne može da raznese pola sprata zgrade kada eksplodira, zato što voda nije stišljiva, tj. stišljivost je neznatna, pa razlika od par bara nema toliko značajnu ulogu.

Bojleri koji mogu da raznesu pola sprata zgrade su ovi...

Citat:
scoolptor: Neki bojleri imaju takvu konstrukciju da se na vrhu kazana stvara vazdusni dzep koji moze da kompenzuje sirenje vode usled zagrevanja.


... pa se takvi, koliko ja znam, više ne proizvode... mada, ko će ga znati, nisam siguran. Na tzv. "slobodnom tržištu" je sve moguće.

[ jovajovic100 @ 12.12.2017. 17:28 ] @
PRAVILNIK O TEHNIČKIM NORMATIVIMA ZA HIDRANTSKU MREŽU ZA GAŠENJE POŽARA

Član 20
Prema protoku koji treba ostvariti, ugrađuju se hidranti No 80 ili No 100.
Hidranti moraju biti postavljeni ili se moraju zaštititi tako da se ne smeju zamrznuti ili
oštetiti.
Član 21
Cevi razvodnog cevovoda u mreži hidranata i cevi za pojedini hidrant moraju imati
prečnik prema proračunu, ali ne manji od 100 mm.
Potreban pritisak u spoljnoj hidrantskoj mreži određuje se proračunom u zavisnosti od
visine objekta i drugih uslova, ali ne sme biti niži od 2,5 bar.
Član 22
Ako spoljna hidrantska mreža raspolaže dovoljnom količinom vode, a pritisak ne
ispunjava uslove iz člana 21 ovog pravilnika, mora se ugraditi uređaj za povišenje
pritiska vode,čiji napor pumpe mora odgovarati potrebama pri pritisku koji na mestu
potrošnje iznosi najmanje 2,5 bar.

_________________________________

Član 25
Unutrašnja hidrantska mreža mora stalno da bude pod pritiskom vode, bez obzira na izvor
iz kog se snabdeva vodom, tako da na najvišem spratu objekta na mlaznici ima najniži
pritisak od 2,5 bar pri protoku vode datom u tabeli 3.
Na unutrašnjem hidranskom priključku najviši hidrostatički pritisak iznosi 7 bar.
[ Steve Lonmo @ 12.12.2017. 21:06 ] @
^

Pa eto, sve ti lepo piše, samo ti ne razumeš - 2,5 bara na mlaznici. Na izlazu. Minimum!

... A ti mu daš 2 bara u hidrant, pa kroz ventil, pa onda ono crevo od 15 ili 20 m saviješ 90° oko kućišta lifta, pa ga oklembesiš preko stepenišnog gelendera, pa opet 90° okolo štoka na vratima stana u kojem bukti požar, pa kroz predsoblje i opet 90° do prostorije gde ukapiraš da imaš 6 m creva viška, pa to moraš da isavijaš u cik-cak "zmiju"...

I znaš šta ćeš da dobiješ na mlaznici? Izgoreće ti unutra i žene i deca i sve komšije. Bolje da si odmah trčao po lavore i kofe.

A šta misliš ako je požar zahvatio još 4 sprata, pa su otvorena još 4 ventila na vertikali od "normalna" 2 bara?

2 bara bre možeš prstom da zapušiš na luli slavine.
[ jovajovic100 @ 13.12.2017. 14:11 ] @
Pravilniko tehničkim normativima za hidrantsku mrežu za gašenje požara
Član 9
Ako se za napajanje hidrantske mreže koriste visinski rezervoari bez posredstva pumpi, visinska razlika
između rezervoara i hidranata, preko kojih se voda koristi za gašenje požara, mora biti takva da ispuni uslove
iz člana 21 stav 2 ovog pravilnika.
Član 21
Cevi razvodnog cevovoda u mreži hidranata i cevi za pojedini hidrant moraju imati prečnik prema proračunu,
ali ne manji od 100 mm. Potreban pritisak u spoljnoj hidrantskoj mreži određuje se proračunom u zavisnosti
od visine objekta i drugih uslova, ali ne sme biti niži od 2,5 bar.
Član 22
Ako spoljna hidrantska mreža raspolaže dovoljnom količinom vode, a pritisak ne ispunjava uslove iz člana 21
ovog pravilnika, mora se ugraditi uređaj za povišenje pritiska vode, čiji napor pumpe mora odgovarati potrebama
pri pritisku koji na mestu potrošnje iznosi najmanje 2,5 bar.
Član 40
Creva u hidrantskim ormarima kontrolišu se najmanje jedanput godišnje, pri čemu se moraju
ispitati pritiskom vode od 7 bar.

Uređaj za povećanje pritiska



Sigurnosni ventili prema tipu bojlera





[Ovu poruku je menjao jovajovic100 dana 13.12.2017. u 15:38 GMT+1]
[ bordzija @ 31.01.2018. 18:06 ] @
Evo i snimak raspevanog pisonje

[ Nocni @ 31.01.2018. 22:25 ] @
Ne shvatam poentu teme u kojoj se već pola godine priča o pokvarenom bojleru i snimaju se filmići o bojleru sa engleskim naslovima koji se kače po internetu i linkuju po forumu...
Bojler treba baciti u smeće i za 100 eura kupiti novi i sve to zavrsiti za sat vremena.
Ineče, bojler ne treba da curi na tom sigurnosnom ventilu nikada... pravilno postavljen bojler, ako vec mora da bude na vidnom mjestu, je iznad veš mašine da ne bi smetao i da se nebi udaralo u njega... a dijelom i iz sigurnosnih razloga...
Kod mene se bojleri nisu gasili već 7-8 godina i nema ni kap na tim ventilima a neka je domaca proizvodnja... termorad ili tako nesto...

[Ovu poruku je menjao Nocni dana 31.01.2018. u 23:36 GMT+1]
[ bordzija @ 01.02.2018. 11:45 ] @
Ovde nema potrebe za postavljanjem bojlera iznad ves masine jer je visina plafona 3,40 metara a on je pozicioniran ispod samog plafona pa kaplje u kadu a kada se tusiramo iskljucujemo smrada. Sta je tu lose staviti na engleskom komentar za video? Nit se ariston proizvodi u Srbiji nit majstori znaju sta je problem pa nek onda i neko sa strane vidi.

I moj inox bojler radi bez kapanja vec skoro 40 godina ali ovaj curi i peva od prvog dana.
[ pisac @ 02.02.2018. 08:04 ] @
Pouka: Kupovati domaće (ne samo bojlere) i odyebati ta strana sraña (i EU kompletno kao ideju)
Ali, verovatno nema ništa od toga, budućnost nam je svima Aristonolika.
[ bordzija @ 02.02.2018. 09:43 ] @
Zenka kupila, skinula stari od inoxa i postavila ovaj uzas a ja podelio tugu sa vama

Evo bas sinoc je pritisak vode opet razvalio jos jednu cesmu, otprilike jedan mesac godisnje.
[ ssi @ 02.02.2018. 09:55 ] @
Citat:
pisac:
Pouka: Kupovati domaće :D (ne samo bojlere) i odyebati ta strana sraña (i EU kompletno kao ideju)
Ali, verovatno nema ništa od toga, budućnost nam je svima Aristonolika.


Koja si ti legenda. Pomesao EU i potrosacku robu ekonomske klase.
[ pisac @ 02.02.2018. 22:55 ] @
Nisam ja ništa pomešao, tačno znam šta i zašto sam rekao ali ti to nisi uspeo da ukapiraš.

Što se tiče pritiska vode, pitao sam jednog vodovodžiju koji radi po Beogradu, i rekao je da pritisak može da ide i do 8 bara. Kada neko nadzida neku zgradu za još par spratova iznad prethodnog plana, vodovodna mreža ne može da se preprojektuje već su prinuđeni da podižu pritisak u sistemu da bi svi imali vodu. Eto otprilike je to odgovor. To me podsetilo na situaciju iz FR jer je u pitanju prizemna kuća a i tamo ima zgrada u relativnoj blizini, i možda je to odgovor zašto je pritisak povremeno prelazio 7 bara.
[ scoolptor @ 02.02.2018. 23:01 ] @
Dipl ing bordzija, dobio si odgovor kako da resis problem.
Posto ti 'ne pada na pamet' da problem resis na jedini pravi nacin,
mozes postovati 100 video klipova, ali ti to nece pomoci.
[ Boris Tadić @ 02.02.2018. 23:12 ] @
To su HAARP bojleri.
[ bordzija @ 04.02.2018. 19:37 ] @
scoolprtor jesi li ti ljubomoran sto ja imam telefon sa kamerom pa mogu da postujem problem na youtube ili? I dalje mi ne pada na pamet da pravim podstanicu za bojler u stanu u strogom centru beograda.
[ bordzija @ 04.02.2018. 20:12 ] @
I da, evo je tema gde se sculptor raspituje kakvi su ti ariston bojleri, ocigledno se mnogo napalio na njih
Zao mi je sto sam mu razyebao snove i iluzije...
http://www.elitemadzone.org/t496090-0#3813001
[ scoolptor @ 04.02.2018. 22:02 ] @
Prilicno si bezobrazan, za osobu koja trazi pomoc, i dobije odgovor.

Nisam se napalio na Ariston bojlere, vec je moje kupatilo sirine 96cm, i nemam drugog izbora.

Ti si se napalio na 'fensi' bojler, sto si potvrdio i nazivom teme.

Nisi mi razyebao snove i iluzije, time sto ne umes da koristis dobar proizvod.
[ bordzija @ 04.02.2018. 22:41 ] @
Imas i druge alternative recimo ovaj, njega imam tj prethodni model u jednom malom kupatilu vec nekoliko godina i radi bez problema, jedino sto isto peva valjda je to neka aristonova muzicka fora. Ima 30 litara i ja uspem da operem kosu i istusiram se bez problema.

Ovaj fensi slim nije moj ali ga koristim trenutno i u zivotu nebi kupio bojler bez inox kazana :D

[ scoolptor @ 04.02.2018. 22:57 ] @
Bojler Velis EVO Inox 80L sa sifrom 3626152 ima Inox kazane.
[ bordzija @ 04.02.2018. 23:05 ] @
I kosta tricavih 44.929,72 RSD ko voli nek izvoli. Po meni je to bacen novac jer ce elektronika da rikne 10 puta u eksploataciji.
[ bakara @ 04.02.2018. 23:28 ] @
scoolptor na bordziju ne obracaj paznju, on sve sto je kupio nista mu ne valja :)
[ bordzija @ 05.02.2018. 00:41 ] @
Samo realno gledam ulozeno-dobijeno i koji su rizici u eksploataciji tokom i posle garancije. Sumnjam da neki uredjaj moze da dogura 10 godina, barem meni jos nije uspelo u ovo moderno doba gde se u sve i svasta gura jeftina kineska elektronika i obecava velika usteda u energentima. Ako ja taj uredjaj kupujem svake 2-3 godine max 5 jer crkne e pa ja tu ne vidim nikakvu ustedu. Realno su to vise manje prazne price A+++ i sto je najgore, takvim lazima se bave velike korporacije sto je nekada bilo nezamislivo. Napises nesto negativno o nekom proizvodu i odmah se pojave likovi koji tvrde kako oni bas eto nemaju nikakvih problema sa istim tim uredjajem ili te proglase ludim. To su profesionalni spameri.
[ scoolptor @ 05.02.2018. 02:51 ] @
Pogledaj temu koju si linkovao.
Bojler ima dve kartice - energetsku i upravljacku. Inox i Plus bojleri imaju drugaciju upravljacku karticu.

Ovo su plocice za bojler sa kojim imas problema, ili slican, sa cenama koje su navedene u listi rezervnih delova.

36 65152900 CARTE ELECTRONIQUE 1 32,87EUR (Energetska kartica)
55 65115407 CARTE ELECTRONIQUE DE CONTROLE 1 45,75 (Displej sa kontrolerom)

Pri tome, energetska ploca nema delova koji se ne mogu zameniti, dok je na upravljackoj ploci jedino problem
program mikrokontrolera i EEPROM-a sa RFID interfejsom.

Ne znam koliko lako se ove kartice mogu nabaviti u Srbiji. Mozda preko zvanicnog uvoznika, ali sam siguran da su nabavljive,
ako mislis da ce elektronika riknuti za vreme eksploatacije.

Hint: kazani nisu na spisku rezervnih delova

[Ovu poruku je menjao scoolptor dana 05.02.2018. u 04:01 GMT+1]
[ bordzija @ 05.02.2018. 12:02 ] @
Pogledao sam tu temu i napisao post koji je obrisan, prilozena elektronika na onim fotkama nema nikakvu zastitu od vlage i zato redovno crkava kako kaze jedan serviser na portalu. Mi nemamo tih problema jer je kupatilo ogromno i dobro se greje pa se ne upari toliko prilikom tusiranja. Verujem da to ima mnogo manji vek trajanja u malim kupatilima. Klasicna prica o automatizaciji uredjaja a u stvari se obican bojler prodaje kao tehnolosko cudo a uz pomoc jeftine kineske elektronike - kupac dovodi u jedan nezavidan polozaj da bira izmedju kupovine elektronike i skupih servisa ili da kupuje novi proizvod.

Vrlo realan komentar jednog servisera:
Citat:
Šalu na stranu Ariston je modelima Velis uveo nešto novo i ispostavilo se kao pun pogodak. Za Ariston. Za sve ostale, veoma diskutabilno.
Sama ideja sa dva kazana koja su redno vezana je jako dobra. Na žalost moje mišljenje je da tu kvalitet nije ispratio ideju.
Bojler je estetski veoma lep, kažu da je ekonomičan i činjenica je da brže greje vodu, već posle petnestak minuta možete se istuširati. Takodje taj kockasti dizajn doprinosi na neki način i praktičnosti, pa još kad dodamo svetlucavi displej lako ćemo doći do zaključka da žene obavezno kupuju njega. U većinu novih kupatila ljudi stavljaju upravo Velis. Ariston se debelo masti na njima a niko od konkurenata nije napravio ništa slično.
Velis Plus, nekada je bio Velis premijum dolazi u sivoj boji bez izmenjive maske. Kazan je emajliran i nipočemu se ne razlikuje od običnog Velisa osim po boji i displeju koji je bogatiji. Medjutim razlika u ceni od preko osam hiljada po meni je suluda.
NAJVAŽNIJI DEO:
Modeli Velis se proizvode isključivo u Kini. Kvalitet nije ispratio ideju! Inžinjerski odlično zamišljeno ali broj reklamacija ogroman. Skoro svaki displej koji je bio iznad kade je crkao. Kad crkne u garantnom roku, ok ali ako crkne posle dve godine, mene kao servisera košta sam deo 8500 rsd, koliko onda da ga naplatim mušeriji???

Sve vezano za Velis je preskupo. Naduvano i bezobrazno. Garancija je 11 godina na kazan i dve na ostalo. Ali je uslovljena. To znači da svake dve godine moraš da zoveš njihov servis da čiste kamenac i kontrolišu anodu a oni tu uslugu naplaćuju 5 000 dinara! Ukoliko ne uradiš gubiš garanciju a bojler plaćen preko 300 evra.
Jako važno je i kačenje. Kači se u dve tačke, gore, isključivo na kuke! Znači da rupe moraju biti izrazito precizno izbušene jer će bojler stojati krivo, nema mesta za nikakvu toleranciju. Takođe traži dobar zid jer je sam bojler jako težak. Izvodi iz zida su širi nego što je standard kod ostalih bojlera. Znači ili neko u zidu da ti napravi takav razmak cevi ili neko mora ekstremo prezicno da savija cevi kako bi to na nešto ličilo.
Ako ipak ostaješ pri odluci da kupiš Velis moja preporuka je najobičniji VLS80 jer je on još najmanje imao reklamacija.
Znači imaj na umu da je to emajlirani bojler koji ima limitirani životni vek na 7-10 godina! On je pre svega lep! Konstantno mu menjaju nešto u proizvodnji. Sad treba da izadje novi model koji ima daljinski. Da li to ikome treba nije bitno al prodaje se ko alva.
Ja sam isto pristalica politike kupujmo domaće kao i moj drug Tenzor. Na žalost niko nema ni sličan približno model i Ariston se ubi od posla i para.


Imas na sledecoj strani problem prilikom zamene tj procurelog Velisa, za zidni nosac od starog koji ne odg novom:
http://www.samsvojmajstor.com/...ji-bojler-od-80l-kupiti?page=3

[Ovu poruku je menjao bordzija dana 05.02.2018. u 13:23 GMT+1]
[ scoolptor @ 05.02.2018. 14:21 ] @
Procitao sam te postove odavno. Redovno posecujem SSM forum.

Ovo je odgovor zvanicnog uvoznika za Srbiju na moje pitanje:

Citat:
>Da li mozete da mi kazete u cemu je razlika izmedju modela 3626145-r koji se prodaje u Srbiji, i ovog modela?

<Razlika je samo u tome sto je taj model sa oznakom R, proizveden u Rusiji odakle inace dolaze Velis modeli, a posto Srbija I Rusija imaju ugovor o bezcarisnkom uvozu I izvozu robe (ne placamo carinu za razliku od EU gde placaju na uvoz robe iz Rusije carinu 15%), samo za nase trziste je ta oznaka R. Inace u tehnickom smislu je to potpuno isti model bojlera.
Da Vas ne buni, Ariston ima fabriku u Sant Peterburgu koja pravi Velise, I ti Velisi idu na sva svetska trzista.


Kina ili Rusija? Ocigledno serviser ne zna sta prica.

Druga stvar, ja nisam obican korisnik. Energetsku karticu mogu da popravim za trosak cene rezervnih delova, i svog slobodnog vremena. Upravljacka, HMI kartica - jedino otkaz mikrokontrolera predstavlja problem.

Sto se tice povisene vlaznosti vazduha u kupatilu, postoji kupatilski ventilator koji se automatski ukljucuje kada vlaznost premasi zadatu vrednost.

Plocice je moguce i dodatno zastititi od vlage, recimo sprejem Urethan 71.
[ scoolptor @ 05.02.2018. 14:29 ] @
Znam da je cena bezobrazno visoka.
Ali, kupatilo je duzine 292cm a sirine 96cm.
Moram i da platim 50% vise za umivaonik niskog profila: http://www.ikea.com/rs/sr/catalog/products/S99020382/
[ bordzija @ 05.02.2018. 17:21 ] @
Slabo guslash internet, evo ti jedan od 25 cm 5000 din ima i drugih modela:
http://www.itim.rs/komponente/?gr=10



23,5 cm
[ scoolptor @ 05.02.2018. 17:50 ] @
Sa Itimom sam prekinuo saradnju, posto su me dvaput zavrnuli.
[ pisac @ 05.02.2018. 23:20 ] @
Šta će ti plitki umivaonik? Ja u jednom prepravljanom stanu imam kupatilo od 90cm i ne treba mi nikakav plitki umivaonik, jer ljudima za prolaz pored umivaonika treba samo nekih 50cm. Sem ako nemaš 150 kila. Inače plitki umivaonik je katastrofa za korišćenje, mnogo je bolje provlačiti se pored velikog umivaonika nego patiti se umivajući se iznad plitkog umivaonika. Plitki umivaonici su samo za krajnje uske prostore, kao što su tuš kabine u kamp prikolicama.
[ bordzija @ 06.02.2018. 00:58 ] @
Ma sve je to super dok se ne sagnes da isperes usta, samo da kvaka nije blizu :P
[ Boris Tadić @ 06.02.2018. 06:51 ] @
Crevo na slavinu pa se umivaj nad šoljom.

2 u 1.
[ scoolptor @ 06.02.2018. 10:19 ] @
U pravu ste.
U principu mi odgovaraju umivaonici dubine 42cm.
[ bordzija @ 06.02.2018. 14:21 ] @
Obavezno mali lavabo za uska kupatila, poenta je da bude sto dublji i cesma postavljena sto nize maltene u liniji ivice. Sto se tice bojlera i on moze da bude izmesten na drugu lokaciju pa cak i u susednu prostoriju. Nebih po svaku cenu uzimao nesto fensi vec funkcionalno - bojler je jednostavan uredjaj koji prvenstveno greje vodu. Svi oni koji uzimaju velike bojlere kako bi samo nocu grejali vodu da se u toku dana okupaju ili imaju uopste toplu vodu - kazem da je to teska zabluda. Potpuno je isti racun za struju ako je bojler pametno postavljen na 60 stepeni i samo dogreva 24h ili greje odjednom nocu pa bude iskljucen ceo dan. Stim sto ovaj drugi nacin uglavnom zavrsava sa time da vec popodne ili uvece nema tople vode jer se potrosi ili ohladi u isto vreme a o kamencu i riknjavanju grejaca da i ne pricam.

Evo mi smo sa ovim velisom probali jedno i drugo - nikakvog pomaka na racunu za struju dok ja nisam skinuo sa 80 na 60 stepeni temp vode. Sa 60 se bez problema istusiraju i operu kosu 2 osobe i dalje ima tople vode. Ideja sa 2 kazana i 2 grejaca redno spojena je super ali u praksi se koristi samo ovaj jedan tj izlazni.

Da nisu uguzili emajlirane kazane i kinesku elektroniku od 5 dinara, bojler bi bio s a v r s e n! Ovako imate redovno odrzavanje 5.000 dinara inace za 5 godina kupujete opet isti bojler jer su ulazne i izlazne cevi od bojlera siroko postavljene a o nosacu bojlera da i ne pricam sto je drugaciji na svakom novom modelu Velisa.

Po mojoj nekoj skromnoj proceni, za mala kupatila je odlican ovaj aristonov od 30 litara bojler. Ja operem kosu i istusiram se bez problema, zena ionako pere odvojeno kosu i tusira se tako da nema zime. Posto je malih dimenzija moze da se spakuje u svaki cosak, ispod lavaboa itd. Po ceo dan se drzi na ekonomik ili jos nizoj temperaturi a samo pred tusiranje se pojaca na maximum pa za nekih 10-15 minuta je spreman za kupanjac.

[ scoolptor @ 06.02.2018. 18:33 ] @
U mom kraju nema kamenca u vodi. Vise ima nafte.
Prikljucci bojlera sa prilagodjavaju cevima pomocu brinox creva.
Postavljam termostatski mesni ventil i ekspanzionu bocu.
Ako treba, i reduktor pritiska sa filterom.
Jedan od nacina da sacuvas bojler i slavine od ranijeg riknjavanja je
kontrola pritiska u sistemu, i upotreba ekspanzione posude.
[ bordzija @ 06.02.2018. 19:50 ] @
Pa stavi i neki filter za naftu pa i tu mozes da zaradis, kad to sve spojis velis + kotlarnica+termostatski mesni ventil+ reduktor+ ekspanziona posuda (obavezna za sve ariston bojlere) ostaje ti taman mesta u tom kupatilcu da se kupas izvan njega na poduze crevo od tusa
[ scoolptor @ 06.02.2018. 21:58 ] @
Nemas pojma sta pricas.
Boze zdravlja, videces slike kad bude gotovo.
[ bordzija @ 06.02.2018. 23:56 ] @
Ajde pozuri i ja upravo treba da realizujem jedno mikro kupatilce sve sa slim ves masinom iznad koje je lavabo.
[ pisac @ 07.02.2018. 00:21 ] @
Lavabo iznad veš mašine, ako je dotična normalne visine, će biti jako neprijatna stvar. Sem ako nemaš više od 2m.
[ bordzija @ 07.02.2018. 01:49 ] @
Pa stavi lavorche na ves masinu i umij se, mozda bi deca imala problem ko sto i imaju.
[ scoolptor @ 07.02.2018. 05:16 ] @
Nabavi onaj japanski monoblok sa integrisanim umivaonikom.
Em stedi vodu, em stedi prsotor.
[ niki212 @ 07.02.2018. 07:34 ] @
Citat:
scoolptor: Nabavi onaj japanski monoblok sa integrisanim umivaonikom.
Em stedi vodu, em stedi prsotor.


A kada se umivaš samo zabiješ glavu dole i povučeš vodu.
[ bordzija @ 07.02.2018. 11:53 ] @
Ne dolazi u obzir, prska u oko
[ bordzija @ 12.02.2018. 18:22 ] @
Jos jedno zapazanje u vezi bojlera ariston velis, naime dok se tusiram ako zelim konstantno vrucu vodu, moram stalno da pojacavam svakih par minuta jer voda polako postaje manje topla. To je iz razloga zato sto su dva uska kazana redno spojena. To se kod klasicnih bojlera ne primeti toliko jer je kazan sirok.

Leti se to i ne primeti ali zimi jos kako dolazi do izrazaja i dosta je zamorno moram da priznam a i rizik je da se osurite ako malo izgubite ravnotezu prilikom pojacavanja tople vode.
[ bordzija @ 13.02.2018. 23:10 ] @
Bajdvej ko treba nesto sitno da smislja kao sto je malo kupatilo, moze bez ikakvog znanja to da sklepa na ikeinom sajtu, potpuno besplatno za par min 3D.
http://kitchenplanner.ikea.com/rs/UI/Pages/VPUI.htm

[ scoolptor @ 14.02.2018. 19:42 ] @
Citat:
bordzija:
Jos jedno zapazanje u vezi bojlera ariston velis, naime dok se tusiram ako zelim konstantno vrucu vodu, moram stalno da pojacavam svakih par minuta jer voda polako postaje manje topla. To je iz razloga zato sto su dva uska kazana redno spojena. To se kod klasicnih bojlera ne primeti toliko jer je kazan sirok.

Leti se to i ne primeti ali zimi jos kako dolazi do izrazaja i dosta je zamorno moram da priznam a i rizik je da se osurite ako malo izgubite ravnotezu prilikom pojacavanja tople vode.


Jos jedan razlog da se upotrebi termostatski mesni ventil.



Opseg podesavanja je 30-70C.
Podesis ga na 45C. Temperatura na izlaznom portu je konstanta dokle god ima vruce vode. Ne mozes da se opeces.

A bojler napicis na 80C. Naravno za ovakav rezim rada bojlera je potrebna ekspanziona boca, jer se zapremina vode poveca za 2lit, kada se 65lit vode zagreje sa 25C na 80C.

Za korisnike koji dobijaju toplu vodu od 'grada', je posebno interesantna anti-scald funkcija ventila, jer, ukoliko nestane hladne vode,
ventil se automatski zatvara, i sprecava prolaz vrele vode.
[ pisac @ 14.02.2018. 22:21 ] @
Izgleda da nemaš (još uvek) dotični ventil. To je fina stvar za zaštitu od vrele vode i za uštedu tople vode, ali mane takvih ventila:

- Kada prekineš tuširanje pa nastaviš, naići će manji talas prohladne vode
- Taj venitl je potrebno čistiti na par godina iako pre njega postoji hvatač nečistoća. Moj je trenutno neispravan jer daje prohladnu vodu iako je podešen na 42'C
- Temperatura na izlazu zavisi i od ulazne temperature u manjoj meri, odnosno otprilike zavisno od ventila za nekih 10 stepeni ulazne razlike dobiješ 1 stepen izlazne razlike
- Promena protoka takođe može da ima nekog uticaja na promenu izlazne temperature
- Kada je bojler nedovoljno zagrejan (istrošen), voda na izlazu tog ventila je uvek stepen-dva niža od tople vode koja izlazi iz bojlera

Savetujem svima koji ugradjuju taj ventil da obavezno paralelno sa njim ugrade i bajpas ventil sa kojim mogu odmah da izbace dotični iz funkcije ako zatreba, i još dodatne ventile pre i posle mešnog ventila da bez zaustavljanja protoka vode do tuša mogu da skinu mešni ventil i očiste ga (ili ga zamene). Ja sam tako uradio i zahvaljujući tome nemam problema ;)
[ scoolptor @ 15.02.2018. 03:12 ] @
Imam ventil. U kutiji je, ali nije jos montiran. Ici ce u novo kupatilo.

Sa manama koje si naveo mogu da zivim.
Naravno, ne ocekujem da je regulacija idealna, vec zadovoljavajuca.

Za moj ventil kazu, kada je protok barem 4lit/min, pritisak hladne i tople vode nepromenjen, a razlika temperature tople i hladne vode barem 10C, temperaturna devijacija je maksimalno +-2C.

Ne verujem da cu koristiti hvatac necistoca, posto cu koristiti 50u filter na ulazu posle glavnog ventila.

Sto se ciscenja tice, radim na odrzavanju opreme i masina, i znam sta je preventivno odrzavanje, i kako se planira i radi.
Ako isplanirate da jednom godisnje, ili jednom u dve godine cistite ceo sistem, tada dodatni ventili nisu potrebni, jer se prazni i bojler, i ekspanziona boca.
[ bordzija @ 19.02.2018. 01:43 ] @
Pre 40 godina nam nije trebao mesni ventil, ekspanziona posuda, sigurnosni ventil koji ne kaplje, reduktor pritiska itd i kupali smo se svaki dan, imali toplu vodu a DANAS malo malo otvaram cesme i ventile vadeci kojekakav sut, kamenje, pesak, komade gvozdja i slicno. Usluga vodovoda i kanalizacije na teritoriji beograda su na nivou africkih divljih plemena i tu nema smisla kupovati i instalirati neki skuplji uredjaj kada su u pitanju ves masine, za sudove ili bojleri. Mogu misliti kako se kvare protocni bojleri. (mada imam onaj mali termil u kuhinji ali se skoro nikada ne koristi imam mainu za sudove)

Sve u svemu, moj moto je jeftino i sa sto duzom garancijom. Ovo ne vazi za neke uredjaje koje procenem da bi mogle da stvarno stede struju pa uzmem kvalitetnije.

Ovaj ariston se definitivno ne uklapa u pricu, zamislite sad je poceo i da cangrlja kada se pusti voda! Zacangrlja u momentu pustanja vode i prestane!
[ scoolptor @ 19.02.2018. 02:17 ] @
Zacangrlja zato sto se tankovi deformisani povisenim pritiskom vode vracaju u normalu.
Izmedju sigurnosnog ventila i ulaznog porta bojlera stavis jedan T-komad, i sprovedes cev do nekog ormarica u koji smestis ekspanzionu bocu od 8 lit, i problem je resen.
A zivotni vek tankova produzujes barem tri puta.
[ bordzija @ 19.02.2018. 02:27 ] @
Vidim ja da svi ti problemi sa Velis EVO nastaju usled dva uska kazana koji su ugradjeni u taj bojler. Ne znam sto ariston ne nudi uz svoj velelepni bojler i mini kotlarnicu recimo, mogla bi i ona da se osmisli sa jako lepim dizajnom pracenim sarenim led diodama kada su bojleri tako felericni.
[ scoolptor @ 19.02.2018. 02:34 ] @
Pogledaj uputstva za montazu drugih bojlera. Svi insistiraju na upotrebi ekspanzionih boca.
Nazalozt, zakoni fizike se moraju postovati.
[ bordzija @ 19.02.2018. 02:44 ] @
Ne znam o cemu pricas, kroz zivot sam se susreo sa mnogo bojlera u zivotu i nijedan nije imao ekspanzionu posudu i svi su najnormalnije radili. Vidim da si ti jedan od onih koji kao pitaju za neki proizvod a u sustini ga reklamiraju i hvale na socijalnim mrezama i forumima.
[ scoolptor @ 19.02.2018. 03:58 ] @
Vidim ja da si ti od onih koji kupe neki proizvod, naidju na problem, pitaju za resenje, a onda isto nece da prihvate,
i od onih sto se potpisuju sa dipl ing, a ne razumeju, ili nece da razumeju osnovne zakone fizike.
[ bordzija @ 19.02.2018. 04:04 ] @
U zivotu nebi kupio ovakvu nasminkanu glupost sa emajliranim kazanima tako da se tu zavrsava svaka struka i nauka a nastavlja samo filozofiranje menadzmenta prodaje. Samo mi je bilo zanimljivo sta siroke narodne mase misle, ljudi kao ti koji na sve nacine opravdavaju svoje gluposti i greske u zivotu. Prvenstveno ekipa koja svakih 5-6 godina gura u tehnomaniju ili gigatron po novi bojler jer je stari procureo iako je 21 vek.
[ scoolptor @ 19.02.2018. 04:14 ] @
Dipl ing psihologije.
Prvo pocisti svoje dvoriste, a potom gledaj u tudje.
[ bordzija @ 19.02.2018. 04:37 ] @
Nema razloga da se ljutis ja sam izneo svoje licno iskustvo sa ovim jako losim modelom, ispod svih standarda kvaliteta pocev od projektnog resenja pa do uslova eksploatacije i odrzavanja. Ovaj model je prvenstveno projektovan za naivne domacice koje danas uzivaju sve cari modernog sveta a to je - kupovina sarenih beskorisnih stvari na odlozeno placanje.

Sad skoro je cesma zveknula ponovo i kupljena je neka navodno fensi od 8000 dinara i stavljena. Dobili smo i savet od vodoinstalatera kako su ti reduktori pritiska apsolutno nekvalitetni na nasem trzistu, gotovo beskorisni kao i vecina robe koja se kod nas uvozi i distribuira. Banana drzavica koja nema zakone, standarde, nista, nula. Vodoinstalater inace odrzava malo vece sisteme nekih velikih drzavnih firmi kojima je glavni moto - javna nabavka samo sto jeftinije. Zato me i ne cudi sto sav krs od bele tehnike i svega ostalog zavrsava na balkanu.
[ scoolptor @ 19.02.2018. 05:23 ] @
Sto se armatura tice, tu je bar jasno. Kupuj domace.
Rosanove armature imaju odlican odnos cena/kvalitet, a i rezervni delovi su lako nabavljivi.
Tu je i Stolz, Rosanov brand, sa nesto kvalitetnijim baterijama.
[ scoolptor @ 19.02.2018. 05:25 ] @
Sto se bojlera tice, hvala na inputu. Eventualno si me samo ubedio da uzmem INOX model.
[ bordzija @ 20.02.2018. 00:47 ] @
Recimo da si stvarno kupac ovog modela bojlera koji je dosao na forum po savet inox kazan te nece resiti curenja sigurnosnog ventila koji stalno curi ma koliko menjao modele i proizvodjace usled lose konstrukcije kazana inox i emajliranog a i ako resis to sa izgradnjom podstanice i ugradnjom ekspanzione posude - bojler ce da te saceka sa riknjavanjem elektronike koja je basnoslovno skupa. Jednostavno je proizvod projektovan da je vizuelno dopadljiv, da je skup i samim time tera ljude da kupuju na kredit a na kraju ima ili rok trajanja (emajlirani kazan) ili elektronika ako je u pitanju model sa inox kazanom. U principu ti taj bojler kupujes za masne pare i posle imas godisnje odrzavanje koje je u rangu jednog prosecnog automobila.

Ljudi se na sve strane zale kako im riknjava ta kineska elektronika (emajlirani kazan sastavi valjda 4-5 god pa se jos niko nije zalio) ali ti i dalje guras svoju pricu.

I ponovo sam procitao tvoj prvi post koji si zalepio posle samo pola sata od mog objavljivanja teme, citava konstrukcija izvrdavanja tipicna za servisere i trgovce bele tehnike. Dobro mi nisi savetovao i opciju o podizanju krova na kuci za pola metra.
[ scoolptor @ 20.02.2018. 04:58 ] @
Haha. Nisam prodavac niti serviser bojlera. Bavim se malo interesantnijim stvarima u zivotu.

Kakvih 4-5 godina? Evo bojleri postoje od marta 2016

Ako govoris o tim starim kockastim Ariston Velis (bez Evo), ti su ruzni za medalju, i ne znam o kakvoj estetici pricas.

Zapitaj se kakvim informacijama vladas.

Losa konstrukcija kazana? Upotrebi malo mozak. Uzi kazani su mnogo fizicki jaci od duplo sirih, iste debljine zida.

Kakva podstanica? Ekspanziona boca zauzima 0,04m2 na zidu.

Za curenje sigurnosnog ventila sam ti dao detaljno objasnjenje, koje odbijas da prihvatis, ili ne mozes da shvatis.

Za 'crkavanje 'kineske' elektronike' koristis kao referencu jednog lika koji je nesto napisao na Internetu. Lik tvrdi da se bojleri proizvode u Kini, a nema pojma da se proizvode u Rusiji. Toliko o kredibilitetu. Taj lik u 2016 zna da je rok trajanja emajliranih kazana bojlera koji su se u Srbiji pojavili tek jula 2012., 7 do 10 godina.

Podsecas me na dete koje drzi u ruci kornet i place, sa kuglama sladoleda ispustenim na zemlji. Dobio si nesto, ali ne znas da ga koristis, a ne prestajes da kmecis o tome.
[ bordzija @ 20.02.2018. 10:32 ] @
Ti ne nastavljas da se branis, ne odustajes koliko vidim? Upravo je ta cevasta konstrukcija redno spojena direktna posledica curenja sigurnosnog ventila i nista drugo. Sva ta feminizirana lepota velisa nestaje sa naprndzenim balonom na sred zida koja se zove ekspanziona posuda. Vidim da tebe opcinjava samo spoljasnji izgled i slep si za tehnicko tehnoloske probleme ovog poluproizvoda. Razlika je jedino sto ga ja imam u stanu i koristim a ti pricas price.
[ scoolptor @ 20.02.2018. 18:58 ] @
izgleda da imas problema da shvatis da je curenje sigurnosnog ventila feature, a ne bug.
Ali, zasto bi tebi ista vise objasnjavao.
[ SASA M. @ 20.02.2018. 19:17 ] @
Ne mogu da kazem da sam procitao ovu temu detaljno, pogotovo sto se prekidala i nastavljala. Koliko je ovaj naslov adekvatan, po meni curenje sigurnosnog ventila nema veze sa samim bojlerom, curio bi i da je neki drugi u pitanju.
[ scoolptor @ 20.02.2018. 20:01 ] @
Sasa, sigurno.
Neki bojleri na vrhu kazana imaju vazdusni mehur, cija zapremina se smanjuje sa porastom pritiska. Uglavnom se radi o starijim bojlerima. Ima ga i Velis kada se montira horizontalno. Danas proizvodjaci bojlera insistiraju da se stavi ekspanziona boca.

Prilikom zagrevanja pritisak raste, jer je voda nestisljiva. Ako je vazdusni mehur isuvise mali, isti ce brzo izgubiti funkciju, a pritisak vode ce se povecati preko setovane vrednosti sigurnosnog ventila.
Ako je jos pocetni pritisak, odnosno pritisak hladne vode u mrezi visok, tim pre ce procuriti.

Postoji dirty work-around - da umesto obicnog sigurnosnog ventila uzmes onaj sa backflow opcijom. Umesto da curi, kada pritisak za jedan bar nadmasi ulazni, ventil vraca vodu nazad u sistem. Ako pritisak i dalje poraste, tek tada ce procuriti. Osim kontaminacije sistema bakterijama iz bojlera ima i drugih mana. Recimo, pustis hladnu vodu a ono potece topla. Ako je pritisak u sistemu visok ne moze se koristiti ovo resenje. Ne moze se staviti reduktor pritiska jer isti sprecava backflow.

Da sigurnjak ne curi kazan bi se raspao.
Bordzija je na dobrom putu da rasturi svoje kazane i slavine. Ne moze da koristi backflow sigurnjak, a odbija da stavi ekspanzionu bocu.

Ima jos jedno dirty work-around resenje, ali mu necu otkriti isto, jer je bezobrazan. Neka malo razmisli.




[ bordzija @ 20.02.2018. 21:32 ] @
Pre je bio inox klasican bojler star 50 godina i zena u neznanju zamenila kada je crkao grejac. Pre toga bojler nikada nije cureo za tih 50 godina na sigurnosnom ventilu. Stavljen je velis evo koji curi od prvog dana na sigurnosnom ventilu. Stavljen je prvo originalni pa jos dva druga svaki skuplji od skupljeg. Na kraju je dodat i reduktor pritiska. Svaka ta zamena je uslovila dolazak vodoinstalatera i placanje istog U GARANTNOM ROKU. Bojler curi zbog lose konstrukcije kazana jednostavno je ko ima malo znanja ja vise necu da objasnjavam.

Da rezimiramo odrzavanje ovog bojlera: Svake dve godine je OBAVEZNA zamena anoda i ciscenje bojlera iz razloga sto su kazani uski i samim time je veca koncentracija kamenca. Ukoliko se preskoci neki od intervala, ne pise vam se dobro.

Umesto jedne anode, moraju dve da se kupe i zamene - znaci dupli trosak po dzepu. Ukoliko vam izgori jedan grejac, vrlo verovatno ce vam ubrzo izgoreti i drugi grejac sto je dupli udarac po dzepu. Ako ne zamenite odmah onda cete vrlo brzo opet placati vodoinstalatera da menja grejac.

Uglavnom ko uzme ovaj bojler ima duplo da ga boli glava.

Zakljucak: Ja imam ovaj bojler u stanu a scoolptor ocigledno brani interese Aristona.
[ pisac @ 20.02.2018. 21:52 ] @
A što ne staviš stari sigurnosni ventil koji nije cureo?

Uzgred, moj bojler (koji je u podrumu) ima pomenuti francuski sigurnosni ventil koji uvek kaplje kada se greje voda (ako je prethodno trošena), a kapljanje je ovako kao na ovom video snimku u prilogu.
[ scoolptor @ 20.02.2018. 21:59 ] @
Citat:
Stavljen je prvo originalni pa jos dva druga svaki skuplji od skupljeg. Na kraju je dodat i reduktor pritiska. Svaka ta zamena je uslovila dolazak vodoinstalatera i placanje istog U GARANTNOM ROKU.


Ovce su za sisanje. Gomila bespotrebnih aktivnosti koje nece dati rezultat, i bacenih para. Uz nedostatak znanja, majstor moze da te zavlaci do prekosutra.

Ostatak posta ne vredi ni komentarisati.

Jedino branim interese citaoca, od tvojih zakljucaka i polu-informacija.

[ scoolptor @ 20.02.2018. 22:02 ] @
Pisac ima sigurnjak koji je u skladu sa vazecim EU regulativama. Jedino nije sproveo odvod do kanalizacije.
[ bordzija @ 20.02.2018. 22:44 ] @
Uglavnom Ariston Evo je bojler za zaobilazenje i izbegavanje. Jos me ubedi da je normalno da bojler curi, kaplje, cvili dok greje vodu i probija cesme po kupatilu. Ha ha ha.
[ pisac @ 20.02.2018. 23:02 ] @
Citat:
scoolptor:Pisac ima sigurnjak koji je u skladu sa vazecim EU regulativama. Jedino nije sproveo odvod do kanalizacije.

Nema potrebe jer je ispod podrumski lavabo. To za slučaj da bojler procuri, a i da ne moram da se penjem gore samo da bih oprao ruke.
[ bordzija @ 21.02.2018. 02:16 ] @
Pisac zar ne vidis da je scoolptor obican internet spamer? Otvorio je i svoju temu gde kao pita za savet dal da kupi Ariston Velis i sad se ubija da nam objasni koliko je to dobar bojler i kvaritetan a sve drugo ne valja i da smo mi sami krivi sto smo zivi. Ignorisati njegove megatrend pricice.

Pisac kada si u zivotu video ovako nagomilan kamenac posle jedva 2 godine? Pazi decko je izbacio 2-3 kilograma kamenca iz bojlera!
[ bakara @ 21.02.2018. 11:33 ] @
Tema je odavno besmislena.