[ pisac @ 17.07.2017. 17:53 ] @
Prošle nedelje tokom onih afričkih vrućina ~38oC uzeh da pratim punjene akumulatora u kolima.
Kako isterah auto iz garaže, na početku punjenje beše nekih 14.1v ali već za minut napon poče da pada i pade sve do nekih 13.4v-13.5v i oko te vrednosti se kretao sve vreme vožnje i ceo dan tokom više startovanja.

Jel to dobro punjenje ili nije?
[ pajapop @ 17.07.2017. 21:49 ] @

Dobro je to punjenje, nego, ti ne razumes sustinu stvari...elem...i kad automobil stoji, preko noci, dolazi do izvesnog samopraznjenja akumulatora, koje je vece u letnjim mesecima nego u zimskim jer je elektrolit zbog povecane temperature redji, pa mikro struje u procesu cirkulacije izmedju spoljasnjeg i unutrasnjeg elektrolita uzimaju danak kapacitetu. I prvo startovanje pri tome jos dodatno oduzme od kapaciteta. Da bi se akumulator oporavio, alternator u pocetku daje jacu struju punjenja, pa samim tim i napon, a to pak regulise regler koji "oseca" taj pad napona pa povecava pobudnu struju alternatoru i alternator daje jacu struju, tj napon.... Kako se akumulator oporavlja i dostize svoj nazivni napon, to regler smanjuje jacinu pobudne struje, pa se samim tim i smanjuje napon alternatora....uprosceno, akumulator se stedi od prepunjavanja...Sve dok je napon punjenja veci od nazivnog napona akumulatora, podrazumeva se da je punjenje dobro....Ne brini, mozes za Patagoniju Samo jos nesto da ti pojasnim...U letnjim mesecima akumulator gubi kapacitet zbog intenzivnijeg "samopraznjenja", a u zimskim mesecima samopraznjenje je manje, alli zbog povecanja gustine elektrolita, struje u cirkulaciji elektrolita su slabije (sporije) pa samim tim i tad opada njegov kapacitet. Eto toliko da ne bude zabune...
[ Žika 11 @ 19.07.2017. 17:51 ] @
Teško da to može biti dobro.
14 V je neka donja granica punjenja i to sa potrošacima. Sve ispod toga vodi ka slabijem punjenju akumulatora na duže staze.
Po startovanju dizelaša napon punjenja treba da se stabilizuje na >14 y nakon 30-50 s.

[ pajapop @ 19.07.2017. 23:58 ] @

Neka prosecna vrednost ispravnog alternatora je 13,8 - 15V...Medjutim, te vrednosti, od - do, se stalno menjaju, variraju i zavise od vise faltora: od stanja instalacije, opterecenja instalacije, zategnutosti kaisa, napunjenosti akumulatora a i od spoljasnje temperature vazduha ukljucujuci i dodatnu temperaturu od motora. U normalnim uslovima, kada je alternator ispravan, njegov napon punjenja najvise zavisi od temperature spoljasnje sredine. Pa se u zimskim uslovima napon povecava, a u letnjim se smanjuje zbog promena u gustini elektrolita i njegove otpornosti...Po ovom vremenu, neki prosek je od 13,5 - 14,3V koliko me secanje sluzi...Ja, ovako, "na slepo", garantujem, da je sa ovim alternatorom sve u redu....Al` Pisac je to, sa`ce on nesto da cacka......
[ mbm @ 20.07.2017. 00:30 ] @
Do pre petnaestak godina je bilo uobičajeno da elektronski "regler" kontroliše rad alternatora strujom pobude bez strujnog ograničenja punjenja već održavajući napon na 14,4V. paralelno sa tim reglerima se mogu naći i regleri koji rade na isti način ali su podešeni na 13,8V.
(Ove stare naprave nemaju nikakvu temperaturnu kompenzaciju i jedino sigurnosno strujno ograničenje je ograničenje struje koja iz reglera ide u pobudni namotaj jer bi čak i u normalnim okolnostima u radu na "leru" ta struja težila da pređe dozvoljene granice ).

Nove naprave imaju temperaturnu kompenzaciju i ona je uporediva sa dijagramom koji je postavio žika 11. Dakle gornji dijagram za verzije punjenja sa konstantnim naponom 14,4V a donji 13,8V na 25 stepeni celzijusa (kako je vidi kompenzaciono kolo za kontrolu) nezavisno da li je akumulator star, nov pun ili prazan i da li su upaljena svetla i grejači sedišta ili je sve pogašeno. Ovo važi ako je ispravan regler, kaiš, kontakti i alternator i ako je dovoljno podignut broj obrtaja motora u slučaju da su uključeni veliki potrošači a još je i prazan akumulator.

Dakle nema tu 50 sekundi čekanja i dizelaši i benzinci i slične priče iz majstorske radionice.
[ pajapop @ 20.07.2017. 09:34 ] @
Alternator treba da postize 1-2V preko napona akumulatora, da bi se dopunjavanje izvrsavalo. Znaci, 1 minimalno, 2 maksimalno...I sad, ni sam se ne secam kad sam zadnji put kod sebe to proveravao...godinama, ako ne i decenijama...I jutros, posle iscitavanje ove teme, hocu necu, mrzi me...ma, ajde...I prvo proverim napon akumulatora u miru i ispravnost instalacije. Pod ispravnoscu instalacije se podrazumeva ispravnost kontakata klema sa stubicima, ispravnost masenog spoja sa karoserijom, motorom, spoj altnatora sa motorom i spoj alternatora sa plus klemom...Napon akumulatora je bio 12,77V. Napon na klemama i kombinacija stubic suprotna klema je bio isti... Napon akumulator - motor je isti, akumulator (+) - telo alternatora je isti. i B+ alternatora sa (-) akumulatora je isti...Znaci, instalacija je potpuno ispravna, mada i da se ocitao manji pad napona do 0,3V je dozvoljeno za 12Voltnu instalaciju alternatora. Znaci, ako i negde postoji neki los kontakt, zbog korozije ili oksidacije ako nije veci od 0,3V je OK, e sad..ako neko hoce savrsenstvo nek sistemom eliiminacije otkloni uzrok da bi dosao do savrsenog kontakta.... Kad sam upalio motor, napon na akumulatoru je bio 14,44V...Ostalo nisam proveravao jer zbog ispravnbosti instalacije, logika nalaze da je svuda napon isti...Pri dodavanju gasa, napon se nije menjao...malo je varirao 0,01-0,02V, ali to obrazlazem nemogucnoscu da cvrsto prikljucim kontakte mernog instrumenta...E sad, motor je bio hladan...spoljna temperatura jos nije dostigla svoj maksimum....auto nije vozen....U principu, kad se proverava punjenje, ono se vrsi na vrucem motoru, u stvari da radi bar 10-15 minuta, da se zagreje, pa se tek onda proverava punjenje, a ne na hladnom motoru i hladnom alternatoru...Al` ko ce to docekati? ...Sad bi trebao da ga vozim, pa da proverim...Ako budem tad imao merenje manje od 14,44V, a u okviru do 13,47V, ja se necu uzbudjavati...ja to i ocekujem...Ali, ..."sab me gabri"...da se *ajebavam... po ovom vrucem danu...

P.S. zaboravih da napomenem...i bez i sa upaljenim dugim svetlima....

[Ovu poruku je menjao pajapop dana 20.07.2017. u 10:55 GMT+1]
[ Žika 11 @ 20.07.2017. 10:56 ] @
Citat:
mbm:


Dakle nema tu 50 sekundi čekanja i dizelaši i benzinci i slične priče iz majstorske radionice.


Nije čekanje već realno merenje. Napon akumulatora 12,73 V, kad se da kontakt i upale grejači napon pada na 11,78 V. Prilikom verglanja napon dodatno pada na 10,70 V. Po uspostavi rada motora napon punjenja kreće lagano da raste i da bi posle 30 sec bio na 14,22 V.
Dalje realno merenje u toku vožnje i sa uključivanjem velikih potrošača, svetala , klime, grejača retrovizora ,servo elektro volana i još ko zna koji stalni elektro potrošači daju napon ne ispod 14,191 V. Rađeno sa dijagnostikom.
Tako da priča o naponu punjenja 13,5 V nema ni priče.
Sve ispod 14 V je znak neispravnosti alternatora. Sve preko 14,4 V takođe, osim za vozila sa AGM akumulatorima oni imaju veće napone punjenja.

[Ovu poruku je menjao Žika 11 dana 20.07.2017. u 14:43 GMT+1]
[ pajapop @ 20.07.2017. 11:31 ] @
Citat:
Žika 11:
Sve ispod 14 V je znak neispravnosti alternatora. Sve preko 14,4 V takođe, osim za vozila sa AGM akumulatorima oni imaju veće napone punjenja.



Po toj logici, znaci, sad` ce neko, zbog 0,5V, da prekontrolise celokupnu instalaciju, da rastavi alternator, premeri sve diode (pod uslovom da zna njihove fabricke vrednosti), Da premeri otpornost statora i rotora (pod uslovom da zna fabricke vrednosti), da premeri regler ( pod uslovom da zna fabricke vrednosti), da bi nadomestio 0,4V a mozda je dovoljno samo dotegnuti kais alternatora???....I kakve veze ima dizelas ili benzinac...Vazna je elektro potrosnja ukljucenih potrosaca, to da...I ako alternator daje makar 1V preko njegovog stanja akumulatora u mirovanju, to znaci da on nadoknjadjuje svu potrosnju struje ukljucenih potrosaca + 1V u korist punjenja...I sta tu ima vise da se filozofira???
[ mbm @ 20.07.2017. 12:23 ] @
Neću da se ponavljam. Stojim iza bukvalno svake reči što sam napisao i dijagrama koji je stavio Žika. Ali je izgleda neophodno.


Nije važno da li je motor vruć ili hladan već samo da li je sve ispravno i naravno da li motor (samim tim i alternator) ima dovoljno obrtaja da
može da obezbedi dovoljnu struju za punjenje neposredno posle paljenja krupnog motora jer pošto alternator radi u režimu konstantnog napona jedino strujno ograničenje koje deluje u krugu punjenja ispravnog velikog akumulatora koji je upravo palio veliki dizel su spojevi i kablovi od alternatora do akumulatora i unutrašnji otpor alternatora i akumulatora pa je moguće da struja punjenja u tim početnim momentima poraste na više desetina ampera. Zato napon može biti niži od 14.4v na samim klemama u tih spomenutih tridesetak sekundi jer se javlja pad napona na kablovima a senzorski kablić možda nije na samoj klemi pa se nekompenzuje pad do kleme već samo do mesta gde je vezan senzorski kablić.
Ako je ovo filozofija onda ne znam šta je tehnika.
[ Java Beograd @ 20.07.2017. 13:35 ] @
Prvo pravilo održavanja automobila: ne diraj šta nije pokvareno.

Dakle: ako se ne pali crvena lampica ne-punjenja akumulatora, i ako akumulator evidentno ne gubi snagu, tj. sposoban je da snažno zavergla - onda ne diraj ništa. (prasići - dugmići fazon)

Ako je drugačije - onda treba opravljati.

Kvarovi ne-punjenja se broje na prstima jedne ruke

1. Crko' regler
2. Diode alternatora
3. Ležajevi alternatora
4. Četkice alternatora
5. Znatno ređe: namotaji statora / rotora, ali to je uvek uzrokovano pre svega nekom drugom nepravilnoćšu, pa se javlja kao sekundarni kvar.

Alternator najčešće nadživi automobil u koji je ugrađen.
[ Žika 11 @ 20.07.2017. 16:27 ] @
Citat:
pajapop:
Citat:
Žika 11:
Sve ispod 14 V je znak neispravnosti alternatora. Sve preko 14,4 V takođe, osim za vozila sa AGM akumulatorima oni imaju veće napone punjenja.



Po toj logici, znaci, sad` ce neko, zbog 0,5V, da prekontrolise celokupnu instalaciju, da rastavi alternator, premeri sve diode (pod uslovom da zna njihove fabricke vrednosti), Da premeri otpornost statora i rotora (pod uslovom da zna fabricke vrednosti), da premeri regler ( pod uslovom da zna fabricke vrednosti), da bi nadomestio 0,4V a mozda je dovoljno samo dotegnuti kais alternatora???....I kakve veze ima dizelas ili benzinac...Vazna je elektro potrosnja ukljucenih potrosaca, to da...I ako alternator daje makar 1V preko njegovog stanja akumulatora u mirovanju, to znaci da on nadoknjadjuje svu potrosnju struje ukljucenih potrosaca + 1V u korist punjenja...I sta tu ima vise da se filozofira???


Kako kakve veze ima dal je dizelaš ili benzinac ?
Da malo bolje poznaješ tehniku ili pročitaš šta sam napisao onda bi znao.
Samo kratko da pojasnim , dizelaši imaju daleko veću kompresiju (zbog svog principa samozapaljenja goriva) samim tim traže jači alnaser koji opet vuče daleko više struje u odnosu na benzinca. Druga a dođe kao prva su grejači, neophodni da bi ugrejali komoru za sagorevanje i oni vuku veliku struju. Što je bitno a malo ljudi zna oni i po gašenju kontrolne lampice ostaju pod naponom, zavisno od temperature rashladne tečnosti i sl. i znaju da budu pod naponom i po 5 minuta(ECU ili sopstveni modul reguliše).
Na kraju ću da dodam i niske temperature.
Ovako jaki potrošaću su veliki stres kako za akumulator tako i za alternator koji treba da dopuni akumulator. Sve to OK ako se vozi na malo dužim relacijama ali kako uglavnom ljudi voze po gradu i sve su to kratke relacije (oni koji nemaju dnevna svetla imaju minimum 11 A struje na svetlima) i pitanje je koliko i dobar alternator uspe da dopuni akumulator. Naravno sa padom temperature padaju i naponi tj kapacitet , daleko su veći otpori u motoru i sve to daleko više struje vuče i opet se vraćamo na 14 V.
Kako bi mogao brzo i kvalitetno da napuni akumulator.
Nova vozila imaju tzv PK kaiš koji goni pored alternatora i kompresor klime .... i uglanom imaju automatski zatezač kaiša.

Kod benzinca je sve to daleko lakše i brže i njima alternatori i akumulatori duže traju.
[ Lavlja_Jazbina @ 20.07.2017. 20:48 ] @
Citat:
Dakle: ako se ne pali crvena lampica ne-punjenja akumulatora

Pogresno dijagnostikovamo.Doticni (fun devojcica 14 god,)vozi forda.Alternator na stolu moze da pokaze 14,8 punjenje ali fordu racunar odredjuje

kojom strujom se puni.Imaju manu da prepunjuju ili "malo" pune a to je 13,5v gde u zimskom periodu odu u aut sa verglanjem.
[ Java Beograd @ 20.07.2017. 20:58 ] @
Dizelašima možda treba alternator koji je sposoban da generiše jaču struju, što ne znači da treba da bude veći napon.
[ mbm @ 20.07.2017. 21:45 ] @
Da samo skrenem na momenat sa teme ali na način ove diskusije o akumulatorima alternatorima i ostalom, neka mi ne zamere autori vica.....

Dođe krava u prodavnicu i pita: "imate li mleka?"
Prodavac kaže: "nemamo"
A krava reče: nema veze, došla sam biciklom.

[ vladd @ 21.07.2017. 06:27 ] @
E upravo.
[ pisac @ 22.07.2017. 13:45 ] @
Ok, pošto je rasprava valjda zamrla, odaću vam jednu tajnu: Odgovor sam znao i pre nego što sam postavio pitanje, a pitanje sam postavio da bih video kakve ću sve savete dobiti na forumu

Da podsetim, pitanje je bilo:

Citat:
pisac:
Prošle nedelje tokom onih afričkih vrućina ~38oC uzeh da pratim punjene akumulatora u kolima.
Kako isterah auto iz garaže, na početku punjenje beše nekih 14.1v ali već za minut napon poče da pada i pade sve do nekih 13.4v-13.5v i oko te vrednosti se kretao sve vreme vožnje i ceo dan tokom više startovanja.

Jel to dobro punjenje ili nije?


Ključan detalj u pitanju koji je trebao da vas navede na pravi trag je pominjanje afričke vrućine od ~38oC. Zašto je to ključno? Pa zato što punjenje od 13.4v u normalnim uslovima nije normalno punjenje akumulatora koji radi u cikličnom režimu. Pošto sam to punjenje utvrdio, još tokom vožnje sam zaključio šta bi mogao biti uzrok (visoka spoljna temperatura), i to sam proverio čim su temperature malo spale. Naravno bio sam u pravu

Dakle, radi se o sledećem: U garaži je temperatura bila oko 28 stepeni, kada sam isterao auto iz garaže i dok sam laganica opušteno zatvarao vrata a auto stajao (sa upaljenim motorom) on je već počeo da detektuje visoku spoljnu temperaturu. Kada sam krenuo već je bilo oko 13.9-14.0v da bi u narednih nekoliko minuta vožnje palo na onu gore navedenu vrednost. Sve to se ne dešava kada je spoljna temperatura normalnija, što sam kao što rekoh proverio čim je zahladnilo (nakon 6 dana).

E, sad, ključno je da li je akumulator bio dobro napunjen sa tim naponom. O, da, jeste. Vozio sam ukupno oko 30km/2h sa 4-5 dužih parkiranja i startovanja. To u normalnim uslovima nije srećna situacija za akumulator ali je u ovom slučaju akumulator bio napunjen ko oko. Nakon vraćanja u garažu imao je 13v, a nakon 6 dana bez vožnje je i dalje imao 12.73v (dakle pun). Napunjen je dobro i sa manjim naponom jer je zbog visoke spoljne temperature i u motoru bilo prilično vruće (akumulator je imao oko 40-45oC kada sam ga dodirnuo nakon vožnje).

Eto to je rešenje. Svako sada može da izvede svoj zaključak da li je bio u pravu sa svojim postovima.

Inače, ova "spoznaja" donosi još jedan vrlo bitan zaključak: Nigde u bilo kakvim uputstvima i preporukama za automobilske akumulatore nije naveden napon od 13.4v kao normalan (minimum koji sam pročitao je 13.8v ali se u garanciji za Varta silver navodi i čak 14.4 kao minimum). Dakle, ako biste otišli po vrelom afričkom danu u servis akumulatora da uložite reklamaciju na akumulator u garanciji, serviser bi proglasio da vam je punjenje u kolima neispravno i ne bi uvažio reklamaciju. Džaba ubeđivanje, nemojte ići sa "pametnim" automobilima po vrelom danu u servis akumulatora već birajte prohladan
[ Žika 11 @ 22.07.2017. 19:16 ] @
Ne misliš da je u motornom prostoru kod alternatora (i pored sopstvenog hlađenja) daleko veća od 38 C ?
Odnosno da deo toplote dobija od motora preko nosača...... Neka vozila imaju hlađenje alternatora preko rashladne tečnosti motora a ona je leti sigurno 80 C i više.
Merio sam na +35 na mom autu i ne pada ispod 14,191 sa velikim potrošačima.
[ mbm @ 22.07.2017. 23:26 ] @
Attn: Gospodin pisac
A da pogledaš moj post i Žikin dijagram možda. Ne bi trošio tastaturu da si to učinio.
Elem da na kraju ipak pogledamo i moj prethodni post.
[ vladd @ 23.07.2017. 08:50 ] @
Mjok, ovde svako pise sta mu je drago, pazljivo citanje postova nije obicaj, osim u slucaju neke teze muke kada se trazi jeftino resenje.
Pisac ne cita tudje postove ni pod razno, narocito ako ima spreman odgovor u glavi

Sto se pre to shvati, postovi postanu sve kraci, a najcesce sve redji..
[ Žika 11 @ 23.07.2017. 10:46 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina:
Citat:
Dakle: ako se ne pali crvena lampica ne-punjenja akumulatora

Pogresno dijagnostikovamo.Doticni (fun devojcica 14 god,)vozi forda.Alternator na stolu moze da pokaze 14,8 punjenje ali fordu racunar odredjuje

kojom strujom se puni.Imaju manu da prepunjuju ili "malo" pune a to je 13,5v gde u zimskom periodu odu u aut sa verglanjem.


Moj prijatelj je vozio Focusa par godina i imao muku sa tim punjenjem. Suma sumarum, četiri akumulatora stradala, kupio tri alternatora (jedan nov kod ovlašćenog), dva puta menjao komplet instalaciju (opet jednom kod ovlašćenog) i nije uspeo da reši problem. Prodao je auto za male novce kao neispravan.
Kod njega se kvar manifestovao tako što posle normalnog rada i gašenja motora po ponovnom paljenju alternator ne puni i naponi padaju. Svetlima slabi intenzitet i slično. Nekad posle gašenja uspostavi se normalno nekad je potrebno više puta. Kada vozi duže auto kreće da prepunjava . Tako da je za kratko vreme uništio četiri akumulatora.
Najgore što je išao kod majstora koji nisu mogli da reše problem, što je najtužnije ni ovlašćeni servis nije rešio problem.
[ pisac @ 23.07.2017. 13:10 ] @
@Žiko,
Na servisere ne bih trošio reči.

Ne znam koji je fikus imao tvoj prijatelj, ali za MK2 je rešenje vrlo prosto: Ako mu je problem pravio PCM, samo treba da otkači kontrolne kablove na alternatoru i alternator prelazi u glupi režim gde je punjenje uvek 13.8v a punjenje počinje (i ostaje) tek kada broj obrtaja motora pređe čini mi se 1200o/min (ta funkcija služi da se punjenje ne startuje dok motor vergla). Čim spoji kontrolne kablove punjenjem upravlja PCM koji po difoltu podigne napon na 14.1v, a taj PCM je prepametan pa ima takve akrobacije kao što je smanjenje napona pri visokim temperaturama i povećanje napona u nekim drugim uslovima. Ne znam da li ima poseban senzor temperature kod akumulatora ili koristi spoljni, u slučaju nenormalnog ponašanja može se i tu tražiti uzrok.

Dakle tu postoje samo dve stvari koje mogu da prave problem: 1) Alternator/regler 2) PCM.

Citat:
mbm:
Attn: Gospodin pisac
A da pogledaš moj post i Žikin dijagram možda. Ne bi trošio tastaturu da si to učinio.
Elem da na kraju ipak pogledamo i moj prethodni post.



Ja sam lepo napisao da svako može da zaključi da li je bio u pravu u svojim postovima, ja nisam ništa sudio nikome. Objasnio sam konkretno u kom zecu leži grm i zašto je napon bio tako mali, a međusobne prepirke možete nastaviti i dalje (uključujući i dokazivanje da punjenje na mojim kolima ipak ne valja i ne treba spuštati napon toliko kada su visoke temperature)




[ pajapop @ 23.07.2017. 15:18 ] @
Citat:
pisac...bjasnio sam konkretno u kom zecu leži grm i zašto je napon bio tako mali,....


U nauci, postoji pravilo da se teorije proveravaju, pa se time potvrdjuju ili opovrgavaju. Drago mi je da si potvrdio nesto sto pise i u strucnoj knjizi za autoelektricare i to jos i pre jedno 40-tak godina...Da se sa povecanjem temperature napon punjenja alternatora smanjuje...Bravo i za knjigu i za tebe.....Zato, da bi merenje punjenja bilo objektivno, ono se vrsi kod temperature alternatora od 25st....Tad su vrednosti najobjektivnije...Hladan motor se pusti da radi jedno 10-15 minuta, pa tek onda...Ali, realno, u praksi se to malo postuje...
[ Žika 11 @ 23.07.2017. 18:23 ] @
Focus kec 1.8 TDCi. Prodat tako da ......
[ Lavlja_Jazbina @ 24.07.2017. 18:08 ] @
Citat:
pajapop:
Citat:
pisac...:Objasnio sam konkretno u kom zecu leži grm i zašto je napon bio tako mali,....


U nauci, postoji pravilo da se teorije proveravaju, pa se time potvrdjuju ili opovrgavaju. Drago mi je da si potvrdio nesto sto pise i u strucnoj knjizi za autoelektricare i to jos i pre jedno 40-tak godina...Da se sa povecanjem temperature napon punjenja alternatora smanjuje...Bravo i za knjigu i za tebe..:)...Zato, da bi merenje punjenja bilo objektivno, ono se vrsi kod temperature alternatora od 25st....Tad su vrednosti najobjektivnije...Hladan motor se pusti da radi jedno 10-15 minuta, pa tek onda...Ali, realno, u praksi se to malo postuje...

Pajo,ne bi da se svadjam ( posto ti se uvek tako cini) doticni vozi Ford.Dobro se on promuvao po majstorima koji su mu rekli za tu foru da otkaci dzek.

Inace na tom nebeskom autu NE MOZES DA KUPIS REGLER ako nije original.Mozes ali ti gori lampica na tabli.Ima i za to lek i prepravlja se.

2. Da bi Fordov alternator proverio na stolu treba ti spravica koja je pre kostala 700 €.Znaci i tu su usli u svemirsku tehnologiju zato ga i zovem nebeski auto.

A ima jos toga ali ovde je tema o alternatoru.
[ pisac @ 24.07.2017. 22:06 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina: Dobro se on promuvao po majstorima koji su mu rekli za tu foru da otkaci dzek.


Ne bih da te razočaravam i rušim iluzije, meni je alternator davno bio crkao i diodnu ploču sam zamenio sam (mislim da beše 50€ troškova, ima stara tema ovde) a jedino od servisa što sam čuo i saznao je u suštini bila cena, i hvala doviđenja. Tada sam apsolvirao alternator na fordu. Nije neka mudrost otkačiti kabl i pratiti šta se dešava i izvoditi zaključke, nije to fakultet teorijske i eksperimentalne fizike.