[ Massko @ 05.08.2017. 19:49 ] @
Šta može da bude, pojma nemam o klimi ništa. Mislim da treba samo da dopunim freon, ali opet, ako je iscureo, znači džaba ga punim. vozim baš dugo i tek posle 100 km se oseti malo hladjenje.
[ bakara @ 05.08.2017. 19:59 ] @
Pa 90% nema freona, tako da mora da se ustanovi gde pusta, to se sredi pa si onda miran.
Ako ipak ima freona, onda treba ustanoviti sta je u pitanju i srediti to.
[ vladd @ 05.08.2017. 20:26 ] @
Trazis pri dopuni freona da dodaju fluorescentnu marker farbu, mada ce tomajstor sam uraditi i nakon toga se konstatuje gde je curenje.To se sanira i klima ponovo radi.
[ Java Beograd @ 05.08.2017. 22:00 ] @
Može svašta da bude. Ali u 95% slučajeva treba dopuniti klimu. Video si sigurno desetine reklama po ulicama za serise klima uređaja u kolima.

Danas se to radi posebnim aparatom koji prvo izvuče postojeći freon i ulje (ako ima išta), pa vakumira sistem, pa oko pola sata testira sistem tj. prati promenu pritiska u sistemu.

Ako nema promene pritiska, iznad zadatih granica, napuni sistem freonom, uljem i fluorescentnim markerom. I - klima radi.
Ako ima promene pritiska za tih pola sata, onda je red na majstora: delimično punjenje sistema markerom, pa provera hladnjaka, creva, spojeva - da se vidi gde pušta.
Ako nema promene pritiska, a klima ne hladi, opet je red na majstora: provera kompresora, odvlaživača i tako redom.

To je to. Klima na kolima nije sistem koji može da se servisira u sam-svoj-majstor varijanti. Dakle, pravac u servis.
[ Žika 11 @ 12.08.2017. 19:55 ] @
Što bi dodavao marker ako klima na vakuum proveru nema curenja ?

Klima može da ne radi zbog najbanalnije stvari a to je recimo senzor spoljne temperature. Ako je neispravan i pokazuje temp. ispod 4 C klima neće da se uključi.
Dalje pored praznog sistema čest je problem sa presostatom. Sledeći krivac je kvačilo kompresora. Dalje mogu da zezaju ventilatori hladnjaka ili da ne uključuju drugu brzinu.
Može da bude zaprljan kondenzator. Gomila stvari i još ako se nadoveže neko sitno curenje koje daleko komplikuje priču.
Treba izbegavati jeftine rashladne gasove i sitne prevarante koji malu dopunu naplaćuju po punoj ceni.
[ Java Beograd @ 12.08.2017. 21:09 ] @
Citat:
Žika 11: Što bi dodavao marker ako klima na vakuum proveru nema curenja ?
Ne znam. Nisam 100% siguran da li se dodaje marker. Možda zavisi od aparata za punjenje klime.

Napisao sam ono šta sam do sada video. Uvek sam dobijao, uz račun, i mali isečak - "izveštaj" sa aparata. Tu piše koliko je freona i ulja izvučeno, koliko je napunjeno. I uvek je pisalo da je dodat i marker. Možda nije tako na svim aparatima.
[ Žika 11 @ 13.08.2017. 19:17 ] @
Marker se dodaje ako sistem ne održava vakuum tj ako ima neku rupu ili je porozan.
Par servisera su mi rekli da su te UV boje nagrizajuće za klima uređaj.

Citat:


Iz profesionalnog ugla

Zašto je UV boja štetna za auto-klimu, ekologiju i Vaš budžet?

Nakon pojave novog R134a freona u auto industriji se pojavila i UV kontrast boja, koja ima toliku popularnost da je i ovlašćeni servisi automobila koriste. Kao dugogodišnji serviser klime veliki sam protivnik boje i koristim starije metode.

Prednost UV boje

U nekim slučajevima omogućuje lakše otkrivanje curenja za samog servisera

Slabost UV boje

Ekologija i cena servisa- da biste otkrili curenje bojom potrebno je sipati u sistem boju i gas, zatim voziti auto neko vreme dok se ne oboji mesto gde se javlja curenje. Posledice su dva plaćanja punjenja klime, dva odlaska u servis, jedno curenje će uticati direktno na ozonski omotač, kisele kiše i globalno zagrevanje.

Kada bi prosečnu količinu gasa koja staje u sistem pomnožili sa brojem servisa auto-klima uređaja UV bojom na zemaljskoj kugli došli bi do katastrofalnih rezultata.

Pojavom UV boje u servisiranju klima uređaja kompresori se brže i češće kvare i jednostavno im se skraćuje rok trajanja.

Dokazi:

-Jedan od dokaza je što fabrika automobila ne sipa fabrički boju u klimu. Da je boja dobra fabrički bi freon imao boju kao što tečnost za hlađenje motora na nekim vozilima ima fabrički boju radi detekcije curenja.

-Fabrike i prodavci UV boje stalno prikazuju nekakve ateste o njihovom proizvodu što opet govori o tome da to baš nije pametno rešenje.

-Fabrike kompresora klima neće da daju garanciju za njihov proizvod ako je montiran u sistem, iz koga prethodno nisu odstranjene sve nečistoće i boja.

Kineski gas

U Srbiji je uvezen gas koji se i dalje prodaje po veoma niskim cenama. On nema dobre termo-dinamičke karakteristike, po sastavu je ekstremno kiseo, neprijatnog mirisa i spada u višekomponentne gasove.

2012. god. radio sam najviše remont kompresora upravo iz tog razloga. Često se događalo da korisnik auto-klime stigne pre oštećenja kompresora sa problemom pregrevanja motora, gubitka snage ili slabog efekta hlađenja.
[ Java Beograd @ 14.08.2017. 11:05 ] @
Sve je to lepo (nisu baš neki dokazi, ali ajd'), nego kako onda dotični može da otkrije gde klima pušta.
Pri tome, da se razumemo, ne govorim o rupama kao kad pukne guma, nego o curenjima koji isprazne freon klime za 15 dana ili više. Varijanta "sapunica" tu ne pomaže.
[ botr @ 14.08.2017. 18:47 ] @
Ja sam imao muku sa curenjem klime, tek posle 3 godine kad se rupa povecala, majstor je uspeo da nadje gde pusta. Pre toga je drzala oko godinu dana, gledao UV lampom, nema tragova.