[ X Files @ 18.08.2017. 08:26 ] @
Pre nekoliko dana, dogodilo se pregrejavanje motora na uzbrdici Bubanj Potok, što je momentalno ishodovalo zahtevom STOP na komandnoj tabli. Bio je to jedan od onih dana kada su temperature bile 40+ stepeni. Stao sam, a temperatura motora se odmah spustila i to u SKOKOVIMA (kazaljka se u nekim skokovima vratila na normalu).

Nikada ranije mi se ovo nije dogodilo sa pomenutim autom. Temperatura motora je uvek bila zakucana na nekih 89 stepeni, bez obzira na uslove sredine i način vožnje (leto, zima, uzbrdica, jak gas, ...). Štaviše, prethodnih dana sam se vozikao do Crne Gore i po Crnoj Gori, u kudikamo gorim uslovima od Bubanj Potoka. Čak sam praktično stajao i mileo satima u kolonama na najvećoj vrućini.

E sad, jedan dan nakon "misterioznog" pregrevanja, automobil nije mogao da upali. Riknuo akumulator! Stavio sam novi, i sada se pregrevanje ne dešava, mada nisam dovoljno ni testirao da bih 100% bio siguran.

Napominjem i detalj da sam primetio da je klima kao "zatajila" u trenucima kada sam primetio ono pregrevanje. Ovo naravno napominjem zbog moguće veze sa ventilatorom.

Pitanje, da li je akumulator pred umiranjem mogao sve ovo da uzrokuje, u smislu da nekako spreči uključivanje ventilatora (prva, druga brzina) i sl?



Rashladna tečnost je bila Ok!
[ cozmo_im @ 19.08.2017. 10:40 ] @
Proveri ukljucivanje ventilatora kad radi klima. Isti motor u Picassu je nama na taj nacin zeznuo vodenu pumpu pa je krenula da curi u mlazu, pa smo iz Grcke dolivajuci tecnost svakih 20km stigli do Srbije. Srecom, nista se nije desilo motoru. Pazi samo da se ne pregreje vise od onog sto pise uputstvu, tad ti, na tom motoru, ne gine zamena dihtunga glave motora. Mozda je los napon doveo do toga da nije ukljucio ventilatore. Proveri sad sve.
[ X Files @ 19.08.2017. 12:24 ] @
Sumnjam na los napon. Sada, posle zamene akumulatora, sve radi kao i ranije, kazaljka je zalepljena na 89 stepeni, ma kako i gde vozio.

Pratiću i dalje...
[ veselinovic @ 19.08.2017. 16:57 ] @
Hmm,
prvo je mutno sto su kazaljke zalijepljene na 89.
To znaci da ti u stvari nemas stvarni podatak o temperaturi, nego imas nesto sto kompjeter ispegla i filtrira i pusti sta on zeli
Pa je recimo algoritam tipa sve od 80 do 96 prikazi kao 89, tek kad temperatura izadje iz prozora prikazi to na instrumentu ( VW ima slicnu strategiju).
A da od loseg akumulatora hoce CPU da brljavi-hoce.
Razne gluposti mu znaju pasti na pamet.
Zato sto je alternator naizmejnicni generator obicno trofazni ( neki autobusi imaju i 6-tofazne) pa se onda diodama to ispravlja.
To jeste jednosmjerna ali pulsirajuca struja. Akumulator se ponasa kao kondenzator vrlo velikog ( prakticno beskonacnog) kapaciteta, i on te strujne pikove pojeda tako da napon bude ravna linija.
Kad ode akk napon skakuce i ima spiceve, ti spicevi znaju utrcati u CPU i on se malko zaglupi.
[ cozmo_im @ 19.08.2017. 17:35 ] @
Vidi, meni na Picasso UVEK je zakucan na drugoj crti na displeju, mislim na pokazivac temperature. To stoji u uputstvu, dakle sme da ide samo jos jednu crtu iznad I sve preko toga je prokuvavanje, po manualu.

Dakle, non stop je zakucan na toj drugoj crtici. Nas petoro puni stvari se penjemo uz Zabljak pod full klimom na +38 zakucano na drugoj crti. Na -15 je isto. E, kad je crklo nesto oko pumpe za vodu i krenula tecnost da curi onda je palio trecu crtu ali se videlo da curi pa nismo dosli u stadijum prokuvavanju. Za nekoliko godina voznje ovog auta, nikad nije palio trecu crticu, ili spadao na jednu nize, naravno kad dostigne radnu temp. Takodje, auto je dobro izolovan pa ne mozes provaliti rade li ventilatori uopste, eventualno ako ti je otvoren prozor pa se nagnes da cujes. Ionako ga prigusi zvuk dizel motora.

Meni se komp zaglupljivao na -20, pisalo je na ekranu BOOT - sve pogasi samo to ostane, al auto ide :D Onda se komp resetuje. I to je bilo kad je zezao napon.

Ovde ocigledno nije ukljucio ventilatore cim nije klima radila, a to moze da bude zbog struje.
[ X Files @ 20.08.2017. 09:59 ] @
Citat:
veselinovic:
Hmm,
prvo je mutno sto su kazaljke zalijepljene na 89.
To znaci da ti u stvari nemas stvarni podatak o temperaturi, nego imas nesto sto kompjeter ispegla i filtrira i pusti sta on zeli
Pa je recimo algoritam tipa sve od 80 do 96 prikazi kao 89, tek kad temperatura izadje iz prozora prikazi to na instrumentu ( VW ima slicnu strategiju).
A da od loseg akumulatora hoce CPU da brljavi-hoce.
Razne gluposti mu znaju pasti na pamet.
Zato sto je alternator naizmejnicni generator obicno trofazni ( neki autobusi imaju i 6-tofazne) pa se onda diodama to ispravlja.
To jeste jednosmjerna ali pulsirajuca struja. Akumulator se ponasa kao kondenzator vrlo velikog ( prakticno beskonacnog) kapaciteta, i on te strujne pikove pojeda tako da napon bude ravna linija.
Kad ode akk napon skakuce i ima spiceve, ti spicevi znaju utrcati u CPU i on se malko zaglupi.

Onda je sigurno baš ACU bio uzrok. Istog je mišljenja i jedan majstor kod koga sam bio tih dana. Akumulator je na kraju bio toliko slab, da kontaktom ni komandnu tablu nije mogao da p(r)obudi.
[ bakara @ 20.08.2017. 12:48 ] @
A mozda su samo kleme bile labave?
I to se desava...

Meni je cudno da u voznji otkaze akumulator.
[ X Files @ 20.08.2017. 13:09 ] @
Mislim da nisu bile labave. Na to sam prvo posumnjao ;) Šmirglao sam, pritezao, ... Ništa!

Akumulator (EXIDE) je stvarno bio riknuo, a spada u "skuplje".

Jedino što mi pada na pamet je da sam tih dana, na onim najvišim temperaturama u CG, mileo satima u koloni. 5 minuta u mestu, pa nekoliko metara napred. Ne znam da li ovo može imati ikakve veze.

Pre toga, zimus, 14 dana je auto bio na Kopaoniku u mestu, bez paljenja.

[ veselinovic @ 20.08.2017. 16:34 ] @
Nasuprot uvrijezenom misljenju akumulator crkava ljeti, samo najcesce znakove smrti pokaze zimi.
A stajanje na +50 definitivno ne prija akumulatoru, jos ako ventilatori naduvavaju vreo vazduh na akku.
[ Nocni @ 21.08.2017. 10:10 ] @
Pođi na dijagnostilu, vjerovatno ti ne radi druga (jača) brzina ventilatora i to je uzrok toga što se desilo. Dijagnostika ispita to za minut. Ako rashladnu tečnost nisi dolivao onda je dihtung glave dobar.
Senzor temperature, onaj zeleni sa 2 pina, isto zna da im otkaže ali obično kazaljka luduje i ispiše stop dok je motor hladan a ne kao tebi...