[ popmilan76 @ 27.08.2017. 19:27 ] @
Imam eskorta 93 god,benzin + gas, pod kanalom sam video da ima dosta svezeg ulja na karteru,znaci na karteru odgore,sto je verovatno da se sliva odnekud,ne pada na zemlju,jer bih video baricu...pa me zanima odakle to moze da curi....sta je iznad kartera...
[ Lavlja_Jazbina @ 27.08.2017. 20:13 ] @
Blok,glava,poklopac ventila ili dekli,isto znacenje.Mozda dihtung koji je ispod poklopca.Mozda dotegnes i resis problem.
[ Java Beograd @ 28.08.2017. 08:06 ] @
.... ili semering radilice, semering bregaste ... Ili sve od pobrojanog, ili nekoliko od pobrojanih (uključujući i ovo šta je Lavlja Jazbina napisao), ili nešto drugo što nismo pomenuli.

To se ovako radi: opereš motor. Dal' u servisu, ili sam koristeći sprejeve za pranje motora koji se mogu kupiti. Elem, bude motor čist.

I onda posle 4-5 dana vožnje - inspekcija. Vidiš gde curi - to središ.

Obrišeš, uglancaš, sve čisto. I onda, opet - inspakcija. Vidiš gde curi - to središ.

I tako, nekoliko puta dok motor ne ostane čist.

Nema druge, ovako se radi.
[ HoT_Steppa @ 28.08.2017. 17:02 ] @
Proveri čep ulja, stari Fordovi su unutra imali metalno sito sa nekim izduvnim crevom za smanjivanje pritiska, kao iberlauf na Kecu. Desilo se meni pre 15-ak godina na mom Fordu da je to metalno sito bilo skroz zapušeno i još sam sipao malo iznad max pa je ulje propištalo na semeringu radilice.

Naravno, prvo poslušaj Javu pa operi motor.
[ mjanjic @ 28.08.2017. 17:25 ] @
Dešava se da sipaju u starije motore za nijansu gušće ulje, kao bolje je zbog pohabanosti određenih delova, ali onda zbog nešto višeg pritiska u sistemu počne da curi na semeringe...

Takođe, umeju zbog kondenza da se nakupe naslage koje izgledaju kao tovatna mast (ne znam za Forda, ali znam da mi je majstor pričao za neke modele drugog brenda) na nekim mestima u glavi motora i da izazove delimično zapušenje zbog čega se povećava pritisak u sistemu.

Ali, kod Forda sa plinom se na prvu loptu zna šta je najsumnjivije, naročito kad se podesi po sistemu "odem do nnn-mesta i vratim se za 1000 din. plina", ali vrlo brzo počne da troši i po litar ulja, tako da je ušteda kratkoročna.
Zato se plin i njegova potrošnja šteluju po PS-u, jer siromašna smeša eksplozivnije sagoreva, stvara više temperature u cilindrima i uništava karike, ventile...


Ne kažem da je to i u ovom slučaju, ali nisam sreo vlasnika nekog od tih starih fordova da se ne hvali kako malo troši plina.
Ali, čak i da se sredi motor (mada se može uzeti na otpadu u dobrom stanju za relativno smešne pare, jer svaki dobar majstor će reći da jednom otvoren motor više nikad ne može da se spakuje kao fabrički - ja bih dodao: osim možda kad radite natenane za sebe...), izađe jeftinije nego da je neki dizel, pa čak i oni starije generacije. Plus, ako se sređuje, samo rad košta koliko taj motor na otpadu, a gde su usluge bušenja bloka i zamene stublina i karika, obrada i ispitivanje glave, zamena ventila...

Još da je, kao u normalnim državama, blok motora rezervni deo (da nema serijski broj), pa da se izbegne prekucavanje.
[ popmilan76 @ 28.08.2017. 19:06 ] @
Sto se tice potrosnje plina,to je stvarno smesno,evo juce sam isao do banje do tamo 160 km i nazad isto,tako znaci presao 320 km,i odem da sipam,do punog i dao sam 1300 dinara,stvarno smesno,doduse ibarska magistzrala,ali ne bas prazno....Sto se tice cepa ulja,tu ne izlazi,jer da bi tu izlazilo videlo bi se na motoru...on je suv,jedino gde je znao da pokaze malo jeste na onom poklopcu od kaisa bregaste,na onom srafu,ali i to sam otvorio i sve mi deluje suvo...Sto se tice semeringa radilice,tu moze da bude,a zna li neko gde se to nalazi i mora li da se skida menjac da bi se on radio....
[ pajapop @ 28.08.2017. 19:30 ] @
Nema on veze sa menjacem...To se misli na prednji semering koji se nalazi na delu osovine radilice iza remenice...Ti treba da skines poklopac zupcastog kaisa i proveris da li na kaisu ima ulja, kao i razbacanog ulja po unutrasnjoj strani poklopca i da li se sliva po zidu bloka i glave...ako je mastan mora se odmah zameniti kais kao i semerinzi, taj na radilici i na bregastoj, jer je neki od njih ili oba "procureo"...To se i inace menja u nekom servisnom intervalu od oko 50-80000 km, zavisno od kvaliteta kaisa. Ako kais pogoni i vodenu pumpu, u tom servisu se menja i pumpa kao i "spaner"...zatezac kaisa...To je taj" veliki servis"
....Zadnji semering radilice, nalazi se na delu osovine radilice iza zamajca...i on kad se menja, skida se menjac...Ja na primer, kod mojih kola, obavezno, kad god dva puta godisnje, proveravam stanje svecica i pri tome skidam poklopac i proveravam stanje kaisa, vizuelan izgled, stanje zategnutosti i da li ima masnoce po njemu...
[ mjanjic @ 28.08.2017. 19:36 ] @
Pa to je to, tebi troši manje litara plina nego benzina na 100km, bolje neka ti to neko podesi dok ne bude kasno.

Ulje najčešće, ako izlazi van, izlazi na spoju glave i motora ili poklopca glave i glave motora (ovde uglavnom u znatno manjim količinama, poneka kapljica), u najboljem slučaju se menjaju dihtunzi (britve), s tim što se pri promeni dihtunga glave motora (koji je između glave i bloka) često menjaju i dihtunzi usisne i izduvne grane. Takođe se donji deo glave motora obradi mašinski (kako neki majstori kažu, samo se "lizne", tj. skine minimalno da površina bude savršeno ravna), a nije zgoreg uraditi i hidrotest, za svaki slučaj.
Ako izlazi na nekom semeringu, takođe se zameni, ali ako ti izlazi na dihtungu glave motora, onda se često dešava da izlazi i rashladna tečnost ili će uskoro početi da izlazi, pa to što pre zameni dok ne krene da meša to dvoje u motoru.
[ popmilan76 @ 28.08.2017. 20:08 ] @
Benzina ne znam koliko trosi,jer nikada ne koristim da vozim neprekidno 100 km...Mada s obzirom na vecu potrosnju ulja,to bi bar negde prikazalo na zemlji,posto je on u garazi,i video bih nesto,ali sve cisto nema ni kap ulja...jedino ako ne izlazi na auspuh,sta ga znam...inace sam sipao pre fordovo 10 - 40,zbog kostanja istog,a na predlog majstora,presao na motulovo 10 -40 ,sve polusintetiuka...
[ pajapop @ 28.08.2017. 21:42 ] @

Potrosnja ulja je jedna stvar, a curenje, kapanje i "znojenje" motora su sasvim druge stvari. Ti, u stvari imas potrosnju ulja sto je sasvim "drugi padez", uz znojenje motora, sto je razlog poroznosti dihtunga na poklopcu motora, dihtunga kartera ili nekog drugog regulacionog sistema koji se podmazuje uljem. E sad, ako se budes bavio potrosnjom ulja, radeci generalku, resices i problem znojenja, jer ces zameniti sve dihtunge...Ali...razmislices, pa ces odluciti koliko ti je to isplativo...Ja bih samo, preventivno, proverio stanje zaprljanosti zupcastog kaisa....samo to...i teraj brate !
[ popmilan76 @ 29.08.2017. 14:57 ] @
Naravno da je nesiplativo raditi generalnu,sve ovo je samo krpljenje,nego sto on lepo radi,malo plina trosi,nego me nervira to sto negde izlazi,ali ne znam gde...Kajs zupcastog kais skroz suv,nigde nije zamascen,ali jeste dosta presao....
[ popmilan76 @ 29.08.2017. 14:58 ] @
I jos nesto ,prilikom skidanja onog poklopca od kaisa,pa vracanja istog,onaj jedan sraf mi je pukao,pa je deo srafa ostao u zidu motora...mislim da to nema veze jer jednostavno ga ne mogu da gaizvadim...
[ Java Beograd @ 29.08.2017. 15:18 ] @
Citat:
popmilan76: I jos nesto ,prilikom skidanja onog poklopca od kaisa,pa vracanja istog,onaj jedan sraf mi je pukao,pa je deo srafa ostao u zidu motora...mislim da to nema veze jer jednostavno ga ne mogu da gaizvadim...
Ako ne možeš da ga izvadiš, onda zaista nema veze.
[ pajapop @ 29.08.2017. 17:14 ] @

Citat:
popmilan76:
...Kajs zupcastog kais skroz suv,nigde nije zamascen,ali jeste dosta presao....




Citat:
popmilan76:
I jos nesto ,prilikom skidanja onog poklopca od kaisa,pa vracanja istog,onaj jedan sraf mi je pukao,pa je deo srafa ostao u zidu motora...mislim da to nema veze jer jednostavno ga ne mogu da gaizvadim...



Dobro, ovo je podatak koji bi trebao da te zabrine. Cim ti se taj sraf "zalomio", znaci da je tako retko odvijan, da..., ko zna kad je kais uopste menjan. Koliko je auto presao i koliko je kod tebe? Pretpostavljam da nisi prvi vlasnik? Ti bi sad, u svakom slucaju morao da promenis zupcasti kais i sve sto uz njega ide. Pre svega spaner. Semerinzi ti nisu procureli, ali, kad se to radi onda se menjaju i oni, onako, u kompletu...Ako ti zupcasti kais pokrece i vodenu pumpu, onda se i ona menja (preventivno)....Ako je ne pokrece,onda ne...U svakom slucaju, kad se to radi, ako hoces, u tom jednom poslu, mozes zameniti i dihtung poklopca ventila i dihtung kartera...Jer i dihtunzi stare, postaju porozni a mogu i da puknu. Moze i potpuno nov dihtung da pukne prilikom montaze ako se ne postavi strucno...ako se prejako stegne ili ako se dihtung masa ne rasporedi kako treba, pa prilikom stezanja srafova...Ja, kod sebe kad tako nesto radim, uvek koristim kilo-kljuc...i ne razmisljam :)..nema greske...
[ popmilan76 @ 29.08.2017. 20:22 ] @
Veliki servis sam radio kad sam kupio auto,dakle pre sest godina,i presao oko 60000 km,...Jos jedno laicko pitanje,kada se skine onaj merac sa ulja,jel iz njega treba da baca ulje ili ne...i moze li od njega da bude,da slabo dihtuje taj merac...
[ Lavlja_Jazbina @ 29.08.2017. 20:26 ] @
Ako ti na meracu prska ulje,bacio je kašiku.
[ pajapop @ 30.08.2017. 05:11 ] @
Citat:
popmilan76:
Veliki servis sam radio kad sam kupio auto,dakle pre sest godina,i presao oko 60000 km,...Jos jedno laicko pitanje,kada se skine onaj merac sa ulja,jel iz njega treba da baca ulje ili ne...i moze li od njega da bude,da slabo dihtuje taj merac...


Pa kad je motor "dobar", onda tu ne treba da baca ulje. Kad pocne da prska, to je znak "produvavanja" motora, koje postaje sve intenzivnije kako se karike, stubline - hilzne trose. Ako i merac ima zaptivnu gumicu, ta gumica vremenom stari, postaje tvrda (od toplote), plasticna, ne zaptiva dobro, pa propusta ulje. Moze i sam pritisak gasova u karteru da je izbija...Sad, sve zavisi koliko je to prskanje...Ako se kad-kad pojavi neka kapljica, nije opasno, tj. ima jos "vremena"...Al ako siklja, jos kad se doda gas...eeee, onda je kraj blizu...U stvari, treba premeriti komresiju, pa proceniti po razlici izmedju maksimalne i minimalne komresije za taj motor i kakva je ujednacenost pritisaka izmedju cilindara...Sto se tice kaisa, pa zamena je blizu, treba proceniti vizuelno u kakvom je stanju, dal moze jos da tera...Ako su mu zupci istroseni, ima pukotina i ako se nadzire platno sa strane i vire koncici, onda je za zamenu. Ako je samo sa spoljne strane izguljen, obrisale se brojke i oznake koje su odstampane po njemu, to je normalno zbog klizanja po spaneru....ali, uopsteno, zamena je blizu...vrlo blizu...kao i "kraj" tom motoru...
[ veselinovic @ 30.08.2017. 06:27 ] @
Prije bilo kakvih hirurskih rezova treba provjeriti prohodnost ( cistocu)
iberlauf sistema. Zna se desiti da je zapusena mrezica za gasenje plamena.
Svaki motor duva pored karika, a zadatak iberlauf sistema je da te gasove vrati na usis.
Ako se sitem zapusi ili ako ima previse produvavanja onda raste priotisak u karteru
i ulje negdje izbije.
[ mjanjic @ 30.08.2017. 08:40 ] @
Što se tiče zupčastog, na 6 godina se menja u pojedinim ovlašćenim servisima, a to se odnosi na originalan kaiš, bez obzira na kilometražu.

Drugaru tako pukao na 406-ici, on se čudio kako kad nije prešao 30k km, ali prošlo 6 ili 7 godina.

Zato nemojte gledati samo kilometražu, već vreme. Ili kupite neki auto sa 2 ventila po cilindru, pa neka puca zupčasti kad hoće.
[ popmilan76 @ 30.08.2017. 09:06 ] @
Kais cu sigurno menjati,ali stvarno nema ni jedan koncic,izgleda dobro ...iberlauf sam izbacio dole ispod,i on nema ni jednu kap da pusti...kada pogledam na merac unutra kada je na leru,vidim kako ulje radi,i po koja kap ode van,ali mi tu oko meraca najvise prljavo,i umascen je onaj kabal za masu,i moze da se desi da kada sam vracao merac,da sam stavio preko toga...
[ mjanjic @ 30.08.2017. 13:50 ] @
Ma i meni PK isto tako nije imao nijednog končića, ali počeo u proleće povremeno da "cvrkuće" ujutru, i ja 15-20 dana tako sve "sutra ću do majstora", i kad sam se jednom vraćao izvan grada, čujem nešto kao da točkovi nenormalno bacaju rizlu po korugama, ali kao da dolazi ispod haube... posle kilometar ostanem bez akumulatora i odmah sam skontao štaje.
Kako su roleri isekli taj PK kaiš (jer imaju one 3 ili 4 manja klina), ostali ispod haube končići kao špageti, 90% mase kaiša ispalo u vidu tih rezanaca usput. Sreća te je akumulator izdržao do kuće i ujutru do majstora.

Zato kažem, ne treba se igrati, menjati vremenski ili po kilometraži, šta pre dođe, a ako počne bilo šta da se čuje, pa makar i samo ujutru (pa pomislimo da je od kondenza, što jeste moguće, ali i to deluje negativno, a pre će biti da pk kaiš proklizava na kratko, što dovodi do oštećenja koja se ne moraju uvek videti spolja).
Isto mi je tako majstor pričao za neki stari Volvo kome je sređivao glavu kad sam bi na malom servisu, pukao čovek zupčasti, a na oko izgledao kao nov.
[ pajapop @ 30.08.2017. 18:37 ] @
Citat:
mjanjic:
Što se tiče zupčastog, na 6 godina se menja u pojedinim ovlašćenim servisima, a to se odnosi na originalan kaiš, bez obzira na kilometražu.

Drugaru tako pukao na 406-ici, on se čudio kako kad nije prešao 30k km, ali prošlo 6 ili 7 godina.

Zato nemojte gledati samo kilometražu, već vreme. Ili kupite neki auto sa 2 ventila po cilindru, pa neka puca zupčasti kad hoće.


Sto se tice vremenskog perioda, to je tacno. Postoje bakterije koje se hrane gumom...tako da svi gumeni proizvodi, vremenom postaju porozni i skloni brzom habanju. A, sto se tice pucanja kaisa, mislim, da samo motori koji imaju klipove sa usecenim celima, su bezbedni od lomova ventila...svi drugi ce ih polomiti i pokriviti... Zato treba kupiti automobile sa usecenim celima...Samo, koji su to???...Trenutno mogu da se setim samo Tavrije....ali, ona je "istorija"...