[ ivan.goran @ 08.10.2017. 12:23 ] @
U pitanju je golf 3 1.9 95-to godište, u toku vožnje ne isključuje grijače, prvo se posumnjalo da je relej zalijepio kontakte ali zamjena releja nije rješila problem.
Ispitivanjem unimerom na grijačima kad se da kontakt dobije napon, nakon 10-tak sekundi napon nestane što je ok, nakon paljenja motora opet dobije napon na grijače što za posljedicu ima da se instalacija pregrijava...
Gdje tražiti kvar, šta upravlja ovim relejom?
[ Lavlja_Jazbina @ 08.10.2017. 14:19 ] @
Dobija signal od davaca koji je na racvi od glave. Ali i da se skine bukna da bi struja posle svakog kontakta isla do releja,relej mora da prekine posle odredjenog vremena,7-10 sec od davanja kontakta.
[ mjanjic @ 08.10.2017. 14:22 ] @
Pa kad upali motor, relej treba da dobije napone na drugi ulaz što za posledicu ima gašenje napajanja grejača, tako da proveri dobija li taj napon.

Ne znam kod dizela, ja sam imao kod prethodnog auta sa plinom relej koji gasi pumpu za gorivo kad prebaci na plin (nije imao protokomer i ostala moderna čuda, pa je bilo korisno da ne gomila talog u razvodne grane dizni), a valjda svaki relej funkcioniše slično, samo zavisi koliko ima ulaza i izlaza.

Dakle, proveri sve ulaze na tom releju, jer verovatno ne dobija napon koji bi trebalo da dobije kad motor radi, pa se ponaša kao da si tek dao kontakt.
[ ivan.goran @ 08.10.2017. 15:12 ] @
Vec sam napisao u prvom postu, znaci relej odradi normalno, pogasi grijace nakon tih par sekundi i onda kad se zavergla i auto upali opet ukljuci grijace....
[ veselinovic @ 08.10.2017. 21:35 ] @
A kad opet upali grijace jel oni rade par sekundi pa se ugase ili su stalno upaljeni?
[ ivan.goran @ 08.10.2017. 21:49 ] @
Upaljeni non stop, instalacija gori, privremeno izvadjen rele, pali bez grijanja ali zima je blizo....
[ mjanjic @ 09.10.2017. 00:32 ] @
Ne kapiraš, ako je relej ispravan, znači da odnekle ne dobija napon kad pustiš ključ nakon verglanja ili dobija napon koji drži izlaz ka grejačima stalno pod naponom.
Proveri sve napone na bravi ključa, ako neke žice idu direktno do releja, može tu biti problem ili neki od drugih ulaza.

Izmeri sve napone na releju:
1. pri prvom davanju kontakta
2. kad vratiš (pustiš u poziciju za kontakt) ključ nakon paljenja motora

Kontam da kod 3-jke taj relej direktno dobija napone sa brave ključa, a ne sa nekog ECU ili šta već, ako nisam u pravu, onda može biti i do neke elektronike, mada ne verujem.
[ ivan.goran @ 09.10.2017. 20:58 ] @
Trazim po netu semu instalacija za ovaj auto ali ne mogu naci, zamoljavam ako neko ima istu ili zna gdje se moze skinuti da mi napise....
Po semi bi se lako naslo gdje sta povezano pa tako i uzrok ovog problema, a sad da raskopavam pola auta da vidim gdje sta povezano jbg kontam da je laksi nacin iskopati negdje semu....
[ pajapop @ 09.10.2017. 21:46 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina:
Dobija signal od davaca koji je na racvi od glave.


Ma kakva sema...Lav ti je odgovorio...Nego ti, kad upalis auto, iskljuci kontakt sa tog davaca na racvi. Ako sa tim resis problem znaci to je i potrebna je zamena tog davaca...Jednostavno...
[ ivan.goran @ 09.10.2017. 21:54 ] @
Taj davac na racvi daje informaciju kad je auto ugrijan i tad NE UKLJUCUJE grijace, i Lav je to napisao, ovdje je sasvim obrnuta situacija.....i dalje se trazi sema....
[ pajapop @ 09.10.2017. 23:10 ] @

A da nije obrnuto?...Daje signal kad je hladan i tad ukljucuje grejace...Kad je zagrejan iskljucuje. On je neispravan i stalno salje signal da je hladan...Bice da je pre to...
[ Lavlja_Jazbina @ 10.10.2017. 22:08 ] @
Da te ne zbunjujem sa gradivom,evo ti seme.



[Ovu poruku je menjao Lavlja_Jazbina dana 10.10.2017. u 23:37 GMT+1]
[ Nocni @ 13.10.2017. 19:35 ] @
Moguće je da je tu sve ispravno... Izmjeri vrijeme koliko dugo ostaju uključeni grijači pošto se upali motor... Treba da rade nekoliko sekundi (zavisi koliko je hladno) pa da se ugase ali normalno je da ostanu ponovo uključeni na hladnom motoru još oko 2-3 minuta pošto upali , oni tada rade smanjenim intenzitetom da bi se ujutro dobio mekši i tečniji rad motora...
Ako ostaju uključeni preko tog vremena onda traži u instalaciji otpornik koji majstori vole da ugrade da bi lakse auto palio kad je polu zagrijan... Treba kontrolisati dijagnostikom koliku temperaturu kompjuter "vidi" i uporediti je sa stvarnom/izmjerenom... Davač temperature ima 4 žice, dvije su za kazaljku a druge dvije "javljaju" temperaturu motornom kompjuteru... e na tim žicama koje idu do compa postavljaju redno taj otpornik kako bi comp mislio da je rashladna tečnost hladnija nego što jeste i davao mu duže grijače i podigao startnu količinu goriva...
Ta startna količina se može podići u softveru i da se ne utiče na vrijeme grijanja... tako i treba rješavati taj problem lošijeg paljenja kad se pojavi a ne sa otpornicima...