[ janjam @ 06.11.2017. 12:46 ] @
pozdrav svima

Gledao neke testove automobila na adac.de i zapalo mi za oko da se na primer zapremina prtljaznika koju oni navode dosta razlikuje u odnosu na onu koja moze da se procita na sajtovima o karakteristikama automobila.

Evo npr za aktuelni audi a4 navodi se da ima 390 litra, a na svim sajtovima za A4 se navodi da ima 480-490 litra. Takodje poslednji bmw serije 3, na adac.de testu ima 375 litra, a na ostalim sajtovima 480 litra.

Ja sam ocekivao da tu oko 360-380litara imaju automobili kao sto su golf, astra itd.

Audi A4
BMW 3

Sta je ovde po sredi, jer razlika nije u par litara nego za preko 20%... i kako to da ove "manje" cifre samo na adac.de mogu da se nadju?
[ Java Beograd @ 06.11.2017. 13:12 ] @
Postoji više tumačenja zapremine prtljažnika.
Ono šta sigurno znam, to je da li treba ili ne treba računati nepravilan prostor. Na primeru A4, to bi bili (između ostalog) ovi ispusti levo i desno. Jeste prostor od 10 cm, ali taj prostor neće omogućiti da se smesti kofer veći za 10 cm.
Verujem da proizvođači u volumen dodaju svaku rupicu, a da je ADAC možda stroži i pravedniji prema potencijalnim kupcima objavljući zapreminu najvećeg kvadra koji može da se smesti u prtljažnik.

Meni lično te cifre ne znače mnogo. WTF 390 litara ili 480 litara ?! Pa neću da sipam vodu u prtljažnik. Vizuelni izgled mi je mnogo važniji.
Tu je naravno jako bitna i veličina otvora prtljažnika. Podatak koji se nigde ne navodi. Na nekim modelima nekih brendova, otvor prtljažnika je sramotno mali. Džaba ti 1.000 litara zapreminskog prostora ako ne možeš da ubaciš TV u kutiji.
[ Nebojsa Milanovic @ 06.11.2017. 23:48 ] @
I ja sam to primetio na ADAC testovima, očigledno imaju neki drugi način merenja prtljažnika.

Nije sam broj mnogo bitan, bitno je da su prtljažnici auta koje porediš mereni na isti način.

Za A4 važi ovaj veći broj koji si naveo, a to je nekoliko desetina litara manje nego što imaju npr. Oktavia i Passat.
[ tdusko @ 07.11.2017. 06:28 ] @
Adac meri zapremini prtljaznika tako sto pakuje kvadre odredjenih dimenzija, uvek istih. Ne znam napamet dimenzije, ali to obicno navode u testu. Time mere upotrebnu zapreminu prtljaznika, a ne ukupnu zapreminu kao proizvodjaci. Inace je poznata stvar da su godinama na tim testovima najjgori bmw, audi I mercedes karavani. Ja kao neko ko vozi vec skoro 3 godine bmw 3 touring e91 mogu to da potvrdim. Taj auto ima skandalozno mali gepek sobzirom na to da se vodi kao karavan. Ja sam ga premeravao nakon jedne od brojnih frustracija I ono sto moze da se iskoristi u tom gepeku za putne torbe/kolica ili sl je 70 dubina x 95 sirina x 38 visina. Tvrdim da vecina vozila c segmenta NE karavani imaju bolji gepek. Za golf 7 mogu da potvrdim. Audi I mercedes nisu mnogo bolji. Inace imam prijatelja dizajnera u bmw koji mi je na opasku da pola bmw 3 touring moze da stane u golfa 7 karavan rekao:"tacno, ali zato ovaj izgleda kao mrtvacki sanduk, a ovak kao macka koja ce da skoci" 😂

Nasao sam da koriste sundjeraske kvadre zapremine 1l u dimenzijama DIN norme. Ovako nekako izgleda

[Ovu poruku je menjao tdusko dana 07.11.2017. u 09:51 GMT+1]


[Ovu poruku je menjao tdusko dana 07.11.2017. u 09:52 GMT+1]
[ janjam @ 07.11.2017. 08:53 ] @
Da, zaista je drugacije merenje u odnosu na "oficijelno".
Bas pogledao sto se tice golfa 7, pa i on nije nesto mnogo slavno prosao na adac-u po zapremini prtljaznika, a ovde su bas i naveli obe vrednosti... zvanicno je 380 litra, a po adac merenju samo 305 litra.

Golf 7

A zanimljivo je da u americi i oficijelni audi sajt kaze da A4 ima 13 cubic feet (sto znaci 368 litra) sto je znacajno manje od gore pomenutih evropskih 490 litra.

USA A4

Ovo je prevelika razlika koja je pre isto posledica drugacijeg merenja nego sto recimo usa i evropski audi A4 nisu isti po opremi itd (ne verujem da bas toliko nisu isti).
E sad da li u americi ima neki zakon koji ih obavezuje da prikazu realnije zapreminu, dok u evropi mogu da mere svaku rupicu... ko zna


[ tdusko @ 07.11.2017. 09:05 ] @
Meni cak ni ovaj ADAC sistem za merenje iako verodostojniji nije optimalan jer i dalje ne daje informaciju o tome koliko moze da stane realnih komada prtljaga. Mislim, ko pakuje kvadre njemu je ovo super, ali sta to znaci nekome ko treba da stavi decija kolica i kofer recimo? U moj auto zbog retardiranog oblika kada stavim kolica koja btw. uopste nisu kabasta, ne moze da stane gotovo ni jedan kofer. Sa strane ostane premalo prostora jer je preuzak, a iznad isto nema dovoljno jer je prenizak. Ako bi pakovao u kese onda bi moglo :). Komadi prtljaga staju _iskljucivo_ polozeno na stranu najvece povrsine i time automatski pojedu vecinu zapremine. Prtljaznici koji su plici, ali siri i visi kao kod recimo golfa 7 daju sansu da se nesto postavi uspravno ili jedno na drugo i time se mnogo bolje koristi prostor za realne komade prtljaznika.
[ Java Beograd @ 07.11.2017. 10:06 ] @
Citat:
tdusko:Ja kao neko ko vozi vec skoro 3 godine bmw 3 touring e91 mogu to da potvrdim. Taj auto ima skandalozno mali gepek sobzirom na to da se vodi kao karavan.

Vidi, Opel karavan je napravljen tako da u njega može da se smesti paleta sa gajbama punim paprika.

BMW karavan (i Mercedes) je napravljen tako da se u njega smesti torba za štapove za golf + pletena torba sa sendvičima za piknik.
[ tdusko @ 07.11.2017. 10:20 ] @
BMW 3 za stapove za golf? Nesto si tu pobrkao...

BMW 3 je narodski auto koga voze milioni ljudi, ujedno je i najprodavaniji i samim tim najbitniji model za BMW kao firmu. Generalno je to dobar, odlican auto, ali ako se prica o prtljazniku onda treba skrenuti paznju da ono sto pise u specifikaciji ne odgovara stvarnom stanju. Kome je bitno da stavi sto vise stvari u gepek ne treba da ga kupuje jer za manje pare moze da dobije manji auto po spoljnim dimenzijama, a vecim gepekom.
[ vilil @ 07.11.2017. 10:22 ] @
@tdusko

Ako si hteo lubenicara, nisi trebao da kupis auto iz premium klase.
[ DaliborP @ 07.11.2017. 11:07 ] @
U u premium klasi ne smes da prevozis kolica za decu ili lubenicu?