[ pisac @ 19.11.2017. 00:10 ] @
Temperatura 4-6oC, sipi kiša koja je celu noć padala, različiti tipovi asfalta (autoput, granični prelazi), zimska guma Goodyear (stara nekoliko godina) se klizala kao nenormalna jedno 50-100km, a zatim je polako postala "normalna".

Klizala se toliko nenormalno da je šlajfovala i kada na autoputu u 4.brzini dam jak gas. Kada je postala normalna mogla je samo u prvoj brzini da zastruže. I sve to isti dan, ista vožnja (kroz 3 države), isti uslovi navedeni na početku.

Ima li neko objašnjenje za taj fenomen?

[Ovu poruku je menjao pisac dana 19.11.2017. u 17:11 GMT+1]
[ HoT_Steppa @ 19.11.2017. 09:33 ] @
Ko zna kroz šta si ti vozio...
[ bakara @ 19.11.2017. 11:49 ] @
To "stara nekoliko godina" moze da bude i staro preko 10 godina.

Skoro sam bio sa covekom koji je montirao continental zimske iz 2003 godine, kad sam mu skrenuo paznju da su gume stare 14 godina (dosle sa autom, a ima i letnji set) odgovorio mi je sa komentarom "dobra je sara", isto se klizaju kada das malo jaci gas u krivini.
[ Gost2 @ 19.11.2017. 14:56 ] @
Generalno postoje 2 razloga gubitku svojstva atomobilskom pneumatiku.
Prvi je tehnološke a drugi ekonomske prirode.
Da bi se razumeo ovaj prvi potrebno je poznavati tehnologiju proizvodnje. Potrebno je poznavati polimerne materijale i svojstvo elastomera kao i postupak od mastikacije do vulkanizacije.
Na vrijeme starenja najviše utiču katalizatori kojima se kod vještačkih kaučuka povećava moć plastifikacije. Veza izmedju katalizatora i kiseonika je ona koja direktno utiče na vijek trajanja pneumatika.
Zbog reverzibilnog svojstva gume, elastomer je promenljiva veličina.
Razloge ekonomske prirode nije potrebno posebno naglašavati (smiley)
Na vijek trajanjanja pneumatika svaki proivođač može da utiče. Ono iznosi izmedju 2 i 5 godina uz pravilnu upotrebu pneumatika, a koliko će ono realno biti najviše zaviti od cene koštanja. U istoj dimenziji pneumatika cena moza da se razlikuje i po nekoliko puta.
Sasvim je sigurno da korisnici koji iz socijalnih pobuda ne menjaju filter za ulje prilikom zamene ulja u motoru, ne kupuju najskuplje pneumatike. (teeth)
[ pisac @ 19.11.2017. 16:09 ] @
Ništa na ovom svetu nije sigurno, što se tiče ljudskog uma, jer je dotični prilično ograničen i u svojoj moći zaključivanja i u moći percepcije okoline, i većinom se to zaključivanje zasniva na običnim ličnim pretpostavkama koje mogu biti (i mnogo puta jesu) potpuno pogrešne. Filter za ulje sam kupio ali nisam promenio ni ove godine jer je dotični "prešao" manje od 10 000 km pa za tim nema ama baš nikakve potrebe, a gume sam uvek kupovao najbolje (po testovima) koje sam mogao naći u tom trenutku u Beogradu.

Filter za ulje naime nema nikakve veze sa gumama, ni na jednim kolima. Možda nekome zvuči paradoksalno, ali je zaista tako. Ovaj svet je jako uvrnut, jel da?

Inače nije Continental (to je bio lapsus mozgus u trenutku noćnog pisanja) već Goodyear ultragrip. Evo šta kaže ADAC u vezi te gume (mada moja nije ta dimenzija i nije ultragrip 9 već raniji, ali ovo sam na brzinu iskopao i samo pokazuje veličinu "sasvim je sigurno" zabluda u kojoj ljudi mogu da budu): https://www.adac.de/infotestra...6_winterreifen_185_65_r15.aspx

Ok, pošto smo apsolvirali nesavršenost ljudskog zaključivanja, da se vratimo na suštinu teme.

Pitanje nije da li se guma kliza jer je stara. Postoji takva mogućnost, ali je logična pretpostavka da bi se guma onda u istim uslovima klizala konstantno a ne periodično. Pitanje je dakle da li neko može da objasni fenomen da se guma kliza jedno vreme a da zatim postane normalna, u istim uslovima?





[ pajapop @ 19.11.2017. 16:50 ] @

Mozda takav fenomen i postoji. Mozda bi ga neko i mogao objasniti. Ali, postavlja se krucijalno pitanje: sta bi ti sa tim saznanjem? El` bi kupio druge gume? Ma...jok! Uostalom, siguran sam da znas sve odgovore...samo nas testiras. I zato si mnogo zanimljiviji kad pokrenes neku temu...tipa: "Moji dozivljaji iz gradskog prevoza" i sl. A kakve si gume spremio za Patagoniju?
[ dejanet @ 19.11.2017. 17:25 ] @
Zasto ne bi postojala takva mogucnost. Usled promene temperature guma moze izgubiti dodatno na pritisku i samim tim imati drugaciju geometriju i povrsinu kontakta sa asfaltom, jos ako je bilo vode na putu, to je sasvim moguc scenario.
Kod nagle promene temperature, meni se redovno pali alert notifikacija da proverim gume, doduse cesto zaboravljam, ali pred put obavezno.
[ HoT_Steppa @ 19.11.2017. 17:38 ] @
Citat:
pisac: Ništa na ovom svetu nije sigurno, što se tiče ljudskog uma, jer je dotični prilično ograničen i u svojoj moći zaključivanja i u moći percepcije okoline, i većinom se to zaključivanje zasniva na običnim ličnim pretpostavkama koje mogu biti (i mnogo puta jesu) potpuno pogrešne.


Mislio si na sebe? Hajde lepo priznaj šta si duvao
[ bakara @ 19.11.2017. 18:04 ] @
Citat:
pisac:
Pitanje nije da li se guma kliza jer je stara. Postoji takva mogućnost, ali je logična pretpostavka da bi se guma onda u istim uslovima klizala konstantno a ne periodično. Pitanje je dakle da li neko može da objasni fenomen da se guma kliza jedno vreme a da zatim postane normalna, u istim uslovima?

Pa koliko je stara?
U teoriji: mozda se kruni, pa kad se klizanjem okruni dovoljno i dodje do zdravog sloja onda ne kliza

mislim da ti je vreme za nove gume...
[ pisac @ 19.11.2017. 18:15 ] @
@stepa, Duvao sam životno iskustvo.

Nego što se guma tiče, Ne postoji promena temperature, guma je cele noći bila na otprilike istoj temperaturi koja se zadržala i tokom dana i držala sve vreme u toku vožnje.

Prvo sam mislio da je guma prepumpana, za šta realno ne bi trebalo da bude razloga jer sam je više dana pre puta napumpao na 2.4 BARa (po uputstvu) dok je spoljna temperatura bila jedno 10-12 stepeni. Pošto je sada bilo hladnije, onda bi guma trebala da bude još manje napumpana. Za svaki slučaj sam stao posle pedestak ili više kilometara (kada je klizavost već pomalo počela da nestaje) na jednoj pumi i proverio pritisak, bio je 2.5 BARa i to sam spustio na 2.4 BARa (mada spuštanje pritiska ne bi trebalo da se radi tokom/posle vožnje jer je rast pritiska i gumi normalan i predviđen). Nisam primetio razliku pre i posle spuštanja pritiska.
[ pajapop @ 19.11.2017. 18:16 ] @
Citat:
dejanet:
Zasto ne bi postojala takva mogucnost. Usled promene temperature guma moze izgubiti dodatno na pritisku i samim tim imati drugaciju geometriju i povrsinu kontakta sa asfaltom, jos ako je bilo vode na putu, to je sasvim moguc scenario.
Kod nagle promene temperature, meni se redovno pali alert notifikacija da proverim gume, doduse cesto zaboravljam, ali pred put obavezno.


Ne uzbudjuj se...sve sto je jasno i vrapcima u skoli, pisac dize na nivo fenomena...
[ HoT_Steppa @ 19.11.2017. 18:38 ] @
Citat:
pisac:
@stepa, Duvao sam životno iskustvo.


Očigledno ne dovoljno čim otvaraš ovakve teme.
[ morihei ueshiba @ 19.11.2017. 19:23 ] @
Citat:
Nego što se guma tiče, Ne postoji promena temperature, guma je cele noći bila na otprilike istoj temperaturi koja se zadržala i tokom dana i držala sve vreme u toku vožnje.


Naravno da postoji promena temperature gume zbog trenja sa podlogom. Posle x km, temperatura se stabilizuje, ali posle svakog stajanja opada i kad opet krenes treba neko vreme da se podigne. Sta mislis zasto u auto-moto sportovima prave one pocetne krugove? Naravno, da bi zagrejali gume i da bi ih doveli u radni temperaturni rezim.

Kad su gume nove razlika u ponasanju hladnih i zagrejanih skoro da i ne mozes da osetis (ako govorimo o normalnim gumama za obicne putnicke automobile). Kada joj istekne predvidjeni vek, cak i ako nisu nikad vozene, fizicke osobine su joj promenjene i tu ti ne mozes nista osim da kupis nove.

Ustvari, bila je jednom neka diskusija u formuli 1 oko upotreba grejaca za gume, bas da bi se izbeglo zagrevanje na pisti, ali ne znam da li ih upotrebljavaju. Pa eto ti ideja, probaj da ih grejes celu noc pre polaska na put, pa nas izvesti da li se isto ponasaju :)
[ pisac @ 19.11.2017. 20:07 ] @
Promena temperature o kojoj pričaš se vrlo brzo odvija, u 10 minuta vožnje na autoputu. Nema veze sa promenom temperature koja je pomenuta i koju si replicirao.
[ dusans @ 19.11.2017. 20:44 ] @
Ja bih prvo proverio manometar.
[ pisac @ 19.11.2017. 21:55 ] @
Citat:
bakara:Pa koliko je stara?
U teoriji: mozda se kruni, pa kad se klizanjem okruni dovoljno i dodje do zdravog sloja onda ne kliza

mislim da ti je vreme za nove gume...


Pretpostavljam da je jedno 6 godina, ali ne mogu da tvrdim pošto mi auto nije u blizini. Zaključak ti je možda i ispravan, ali i dalje ostaje misterija kako to može da "čas radi čas ne radi" sa istom starošću i u istim uslovima?

Inače, "krunjenje" skoro sigurno nije u pitanju jer su gume prethodno već prešle isti taj put (po suvom vremenu) pa bi se valjda "okrunile" do tada, a počele su da se klizaju tek pri vožnji u povratku po mokrom vremenu. Pri tome nisam primetio odmah klizavost iako je vreme odmah bilo mokro, već tek negde oko prve granice, tačnije tačno na graničnom prelazu kada je pri laganom kretanju šlajfovanje ispred one kućice u kojoj je granična panduracija bilo apsurdno, kao da su točkovi plastični. Tada sam mislio da je podloga na prelazu čudna, ali posle se klizanje nastavilo desetinama kilometra i - prestalo isto kako je počelo.
[ djoka_l @ 19.11.2017. 22:27 ] @
Dva su moguća uzroka:

1. Put - moguće je da si naleteo na deonicu puta na kojoj je bilo ulja, pa sve sa sitnom kišicom napravljen je klizavi film koji se preneo na gume. Dok se nije skinuo taj sloj, gume su klizale.
2. Gume. Znajući postavljača teme, rekao bih da je ovo verovatniji uzrok. Jednostavno, gume su zbog godišta i uslova eksploatacije izgubile svoja svojstva. Trenjem si skinuo problematični sloj, možda si još i pokupio malo gume i materijala sa puta koji je promenio (na bolje) prijanjanje (uz malo bitumena i peska, efektivno si promenio površinski sloj u šmirglu).
[ pisac @ 20.11.2017. 02:02 ] @
Pomislio sam i ja na ulje, ali toga nisam video. Mada po kiši ga možda i ne bih mogao tako lako videti, sem možda u vidu duge na asfaltu. Svejedno, ne verujem da ulje može da se drži na gumama 50-100 kilometara, sem ako neko nije možda prosuo onaj ruski "univerzalni modifikator"?

Međutim, sada sam se setio jedne vrlo indikativne činjenice: zadnjih 5-6 kilometara pre granice se gradi autoput i vozi se privremenim skroz novim lepim crnim putem sve do granice. Upravo na toj granici je klizanje bilo katasftrofalno.

Pošto bih ja teoriju "krunjenja" odbacio sa 99% sigurnosti, sve mi deluje da je teorija vrlo skoro asfaltiranog puta koji je možda prvi put doživeo kišu (i ispustio ko zna kakve smole ili sastojke) mnogo verovatnija. I dalje mi ne deluje da je moguće da se na gumama ti sastojci drže desetinama kilometara, ali definitivno mi je i to mnogo verovatnije nego "krunjenje".

Starost gume je tu samo možda jedan od manje važnih faktora. Neće odlična guma posle 6 godina da postane plastična posle duže vožnje samo zato što je stara 6 godina, i da nakon 100km ponovo vrati prvobitni grip jer se toko vožnje okrunilo to što je postalo plastično. Ne, to ne pije vodu, biće da je skorije postavljen asfalt glavni krivac.

[Ovu poruku je menjao pisac dana 21.11.2017. u 02:12 GMT+1]
[ pajapop @ 20.11.2017. 05:28 ] @
I lepo ja napisem: "Zna sta je uzrok"...a vi ne verujete...
[ HoT_Steppa @ 20.11.2017. 07:29 ] @
Ovu temu premestiti u mad zone gde joj je i mesto i pročitati moj prvi post u temi.
[ botr @ 20.11.2017. 09:29 ] @
Citat:
pisac:
Pomislio sam i ja na ulje, ali toga video. Mada po kiši ga možda i ne bih mogao tako lako videti, sem možda u vidu duge na asfaltu. Svejedno, ne verujem da ulje može da se drži na gumama 50-100 kilometara, sem ako neko nije možda prosuo onaj ruski "univerzalni modifikator"? :D :D

Međutim, sada sam se setio jedne vrlo indikativne činjenice: zadnjih 5-6 kilometara pre granice se gradi autoput i vozi se privremenim skroz novim lepim crnim putem sve do granice. Upravo na toj granici je klizanje bilo katasftrofalno.

Pošto bih ja teoriju "krunjenja" odbacio sa 99% sigurnosti, sve mi deluje da je teorija vrlo skoro asfaltiranog puta koji je možda prvi put doživeo kišu (i ispustio ko zna kakve smole ili sastojke) mnogo verovatnija. I dalje mi ne deluje da je moguće da se na gumama ti sastojci drže desetinama kilometara, ali definitivno mi je i to mnogo verovatnije nego "krunjenje".

Starost gume je tu samo možda jedan od manje važnih faktora. Neće odlična guma posle 6 godina da postane plastična posle duže vožnje samo zato što je stara 6 godina, i da nakon 100km ponovo vrati prvobitni grip jer se toko vožnje okrunilo to što je postalo plastično. Ne, to ne pije vodu, biće da je skorije postavljen asfalt glavni krivac.



Nije mnogo verovatnija, nego je tacna. Skoro se u mom kraju radio neki put, znaci na hiljade vozila koja su prosla tim putem i razvlacila bitumen i masnocu dalje niz put, na stotine prolaska kamiona sa svezim asfaltom iz koga je verovatno cureo bitumen. Situacija sledeca, spustam se na nizbrdici, prska kisica, tek da pokvasi asfalt, na blagi dodir kocnice ukljucuje se ABS, i to na bas blag dodir kocnice, gde je sila kocenja bukvalno takva da bi mi i po ravnom trebao kilometar da se zaustavim. Tako je bilo jedno mesec, dva, po prestanku radova, cak je bilo i lupanja, odnosno izletanja iz krivina zbog toga, i sad kad su kise padale malo obilnije nema vise tog problema.
[ Nebojsa Milanovic @ 20.11.2017. 17:20 ] @
Citat:
pisac:
Pomislio sam i ja na ulje, ali toga video. Mada po kiši ga možda i ne bih mogao tako lako videti, sem možda u vidu duge na asfaltu. Svejedno, ne verujem da ulje može da se drži na gumama 50-100 kilometara, sem ako neko nije možda prosuo onaj ruski "univerzalni modifikator"? :D :D

Međutim, sada sam se setio jedne vrlo indikativne činjenice: zadnjih 5-6 kilometara pre granice se gradi autoput i vozi se privremenim skroz novim lepim crnim putem sve do granice. Upravo na toj granici je klizanje bilo katasftrofalno.

Pošto bih ja teoriju "krunjenja" odbacio sa 99% sigurnosti, sve mi deluje da je teorija vrlo skoro asfaltiranog puta koji je možda prvi put doživeo kišu (i ispustio ko zna kakve smole ili sastojke) mnogo verovatnija. I dalje mi ne deluje da je moguće da se na gumama ti sastojci drže desetinama kilometara, ali definitivno mi je i to mnogo verovatnije nego "krunjenje".

Starost gume je tu samo možda jedan od manje važnih faktora. Neće odlična guma posle 6 godina da postane plastična posle duže vožnje samo zato što je stara 6 godina, i da nakon 100km ponovo vrati prvobitni grip jer se toko vožnje okrunilo to što je postalo plastično. Ne, to ne pije vodu, biće da je skorije postavljen asfalt glavni krivac.


Ovo si trebao da napišeš u prvom postu i nikakve dileme ne bi bilo, ali ti voliš da zafrkavaš prisutne.

Svaka čast Pajapop-u što te odmah provalio.
[ Living Light @ 20.11.2017. 18:07 ] @
Uff,
dobro je, da nismo zvali
-Michelin,
-Bridgestone,
-Continental,
-Dunlop,
-Fulda,
-GoodYear,
-Kleber,
-Yokohama,
-Pirelli,
-Matador,
-GT General Tire,

+ostale

da ih pitamo "za junacko Zdravlje",
sto tako "od jedared" proklizavaju :)
[ pisac @ 21.11.2017. 01:21 ] @
Citat:
Nebojsa Milanovic:Ovo si trebao da napišeš u prvom postu i nikakve dileme ne bi bilo, ali ti voliš da zafrkavaš prisutne.

Svaka čast Pajapop-u što te odmah provalio.


Ma nisam nikoga zafrkavao, nego kada je djoka_l pomenuo "1. Put" (misleći na ulje na njemu), tek tada sam se setio da baš pre granice postoji potpuno nov lep crn put, i shvatio da to može biti uzrok (ali ne po pitanju klasičnog ulja već novog asfalta i ko zna kakvog dodatnog faktora).

A pajapop je malo nervozan jer se u temi o akumulatorima ispostavilo (tj. shvatio je) da ne zna baš toliko (više) koliko je mislio, pa mu je ego malo povređen i sada izbija žuč. Stepa je sa druge strane podsvesno ukapirao da njegovo samohvalisanje i podcenjivanje drugih dolazi iz nezadovoljstva samim sobom i svojim životom, ali svesno to i dalje odbija da prizna pa zato takve reakcije.

Misteriju smo u svakom slučaju rešili, sada su neki od nas (ja recimo) pametniji za novo iskustvo, a ko nije ništa naučio iz ove teme verovatno laže sam sebe.
[ Gost2 @ 21.11.2017. 09:38 ] @
Ako neko ne razume zašto je potrebno promeniti uljni filter prilikom svake promjene ulja u motoru ma koliko takvo ulje bilo zamoreno, mada mu je jedan od moderatora to lijepo objasnio, kako se može očekivati da razume molekularnu strukturo veštačkog kaučuka i ulogu katalizatora na fizička i hemijska svojstva gume i njeno starenje?

Radi objašnjenja pojedinih pojava kao preduslov, potrebno je određeno tehničko znanje koje nemaju baš svi.
(Vjerovat jer nijesu studirali na Megatrendu)



Vladika Grigorije bi rekao: bena.
[ Java Beograd @ 21.11.2017. 10:05 ] @
Ono kad se istuširaš i promeniš jednu čarapu, ali ne i drugu, jer, nije se isprljala i nema potrebe.
[ HoT_Steppa @ 21.11.2017. 11:35 ] @
Citat:
pisac:
Citat:
Nebojsa Milanovic:Ovo si trebao da napišeš u prvom postu i nikakve dileme ne bi bilo, ali ti voliš da zafrkavaš prisutne.

Svaka čast Pajapop-u što te odmah provalio.


Ma nisam nikoga zafrkavao, nego kada je djoka_l pomenuo "1. Put" (misleći na ulje na njemu), tek tada sam se setio da baš pre granice postoji potpuno nov lep crn put, i shvatio da to može biti uzrok (ali ne po pitanju klasičnog ulja već novog asfalta i ko zna kakvog dodatnog faktora).

A pajapop je malo nervozan jer se u temi o akumulatorima ispostavilo (tj. shvatio je) da ne zna baš toliko (više) koliko je mislio, pa mu je ego malo povređen i sada izbija žuč. Stepa je sa druge strane podsvesno ukapirao da njegovo samohvalisanje i podcenjivanje drugih dolazi iz nezadovoljstva samim sobom i svojim životom, ali svesno to i dalje odbija da prizna pa zato takve reakcije.

Misteriju smo u svakom slučaju rešili, sada su neki od nas (ja recimo) pametniji za novo iskustvo, a ko nije ništa naučio iz ove teme verovatno laže sam sebe.


Prešaltuj se u onu drugu sobu, tamo ti je mesto.
[ pisac @ 21.11.2017. 23:04 ] @
Citat:
Gost2:
Ako neko ne razume zašto je potrebno promeniti uljni filter prilikom svake promjene ulja u motoru ma koliko takvo ulje bilo zamoreno, mada mu je jedan od moderatora to lijepo objasnio, kako se može očekivati da razume molekularnu strukturo veštačkog kaučuka i ulogu katalizatora na fizička i hemijska svojstva gume i njeno starenje?

Radi objašnjenja pojedinih pojava kao preduslov, potrebno je određeno tehničko znanje koje nemaju baš svi.
(Vjerovat jer nijesu studirali na Megatrendu)

Vladika Grigorije bi rekao: bena.


Zanimljivo da uopšte nisi ukapirao da klizanje nije imalo nikakve veze sa starošću gume, pa i dalje teraš svoju fiks ideju povezanosti između "škrtice" koja ne menja filter za ulje zbog cicijašenja, i "jefinih" guma koje su ostarile, i mene glupavog cicije koji to "ne razumem". Mada si sad dodao i molekularne strukture bla bla...

Šta ti to govori? Verovatno ništa. Meni govori da jedna bena bolje kapira od tebe, pa nema potrebe da se raspravljam sa tobom jer je to čist gubitak mog vremena.

Tema o filteru je ovde, pa ko ima nameru da nastavi sa isijavanjem svojih fobija od "prljavih" bakterija i "prljavog" filtera, neka nastavi tamo. Replicirao sam tamo i Gostu i Javi, i dodao opis poslednje fantastične zamene ulja koju sam brzo i efikasno pre puta u inostranstvo obavio bez ispuštanja ulja i zamene filtera, srkalicom . Ovde je sve zaključeno, i ko je ukapirao taj zaključak nema razloga da se raspravlja samnom oko filtera za ulje u temi o klizavim gumama. Nemojte biti smešni
[ HoT_Steppa @ 22.11.2017. 09:09 ] @
Skini karter ako smeš pa vidi kakvo ti je ulje.
[ ssi @ 22.11.2017. 12:27 ] @
Shvatice on sve ako se zakuca u nekoga (nadam se samo sa materijalnom stetom).
[ bordzija @ 31.01.2018. 21:52 ] @
Deonica puta koja nije bila posipana solju e tu se klizas za sve pare, sta god imao od guma. Meni se to desilo negde nemam pojma gde sam bio, izmedju cacka i beograda neka zaobilaznica bezvezna, valjda tu nesto budze oko novog autoputa. E tu je onako usko sve, knap sa onim brojnim znakovima kao spalir i tu ne moze kamion da prodje pa da baci so. Leleeee ala sam se klizao da nisam imao abs i srs ubio bi se o bankinu a nisam uopste isao brzo. Sve 4 nove tigarke stavljene ovu sezonu. Presao sam 600 km u cugu kroz hrvatsku, bosnu i srbiju sve vukojebine nigde ma ni gram leda ni da malo posklizne auto ali na toj zaobilaznici sve zaledjeno.

A ako ti se to desilo na ovom novom autoputu sto je prema bosni valjda nekih 70-100 km pusteno u saobracaj, e tu je katastrofalno lose uradjena drenaza i voda samo curi po putu pa spere so koju su bacili a uvece se zaledi. Ja da se pitam, momentalno bi zatvorio tu deonicu auto puta, verovatno su i to pravili na glini.
[ Braxi @ 13.02.2018. 08:50 ] @
na stranu trolovanje pisca, ali evo sta se meni desilo.

godinama sam koristio GoodYear Ultragrip, stvarno guma je vrh nikad problem nisam imao, vukla me je uzbrdo u tirolu po snegi bez lanaca, nikad zanosenja. Koristio sam je i leti i zimi...

Prosle zime kupim Pirelli Snowcontrol. Kad sam ih stavio bio je lep suncan dan. Na prvom kruznom meni auto pocne da zanosi. Nisam mogao da verujem. Radilo se o zadnjim tockovima, a ako bih dodao gas i prednji su znali da proklizu. Malo sam eksperimentisao sa pritiskom i nista nije pomoglo.

Bio sam tako razocaran da sam bukvalno hteo da ih bacim i isecem od muke.

Vozio sam mozda 2-3 meseca i onda odjednom prestase ta proklizavanja. Na snegu i na kisi guma se normalno ponasala. Tj ocekivano.
[ pajapop @ 13.02.2018. 15:39 ] @

I sam naziv gume sugerise da je guma projektovana samo za voznju po snegu...Nije ocekivano da se vozi po lepom suvom danu. Klasicna "zimska guma"...
[ bordzija @ 14.02.2018. 18:29 ] @
Ne kapiram ljude koji pokusavaju da voze zimske gume leti? Jel to mislite da nesto stedite ili? Fino set zimskih i set letnjih guma pa ste mirni po 5-6 godina prosecne voznje. Ovako sa zimskim gumama koje su mekane i trose se kao lude, svake 2 godine se kupuju nove. Prosta racunica zar ne? Ja sam evo sad skoro nabavio iz uvoza originalni set alu felni 16 sa par godina starim letnjim gumama kao novim za 150 evra.

[Ovu poruku je menjao bordzija dana 14.02.2018. u 19:41 GMT+1]
[ drajver2 @ 15.02.2018. 19:00 ] @
Ne kapiram ljude koji kupuju polovne gume,pa makar one bile iz uvoza...
[ Braxi @ 15.02.2018. 19:28 ] @
1. ja nekoliko godina unazad vec vozim non stop zimske gume. Da li stedim ? Itekako. Najpre novac, zatim vreme i na kraju zivce. Prvo nemam montiranje svakih 6 meseci, a to me kosta 160 evra. Za te pare radije idem na veceru sa porodicom...

2. mogao bih da kupim dva seta guma sa felnama jedino ne znam koji ce mi k. i gde da ih drzim utovaram istovaram....

3. Nikakvu posebnu razliku nisam primetio "na lepom suvom letnjem danu" osim sto zimska guma uvek, ali uvek bolje prijanja za put.

4. Ne kazem da letnja ne bi postigla mozda bolje performanse, vecu upravljivost, manje habanje, ali to i dalje nije dovoljno da me ubedi da imam dva seta.
[ Braxi @ 15.02.2018. 19:34 ] @
e da:

5. skidanje i vracanje gume na felnu je poprilican stres za gumu i umanjuje joj vek trajanja
[ pisac @ 15.02.2018. 19:51 ] @
Ja ih kapiram. Bolje dobra polovna guma nego lična kupljena u radnji ali ćelava.
[ Braxi @ 15.02.2018. 19:59 ] @
samo apsolutni tenkre moze da kupi polovnu gumu na kucni auto.

Razmislimo 50,000km neka predje sa novom gumom za to vreme potrosice oko 5000 evra goriva i bar 500-600 evra na servise. Sta znaci na tu sumu 100 evra vise za nove gume ili gume kvalitetnijeg proizvodjaca ?

Guma je zaista poslednji deo auta na kome treba stedeti.
[ botr @ 15.02.2018. 20:04 ] @
Meni racunica kaze da sa dva seta guma ja stedim. Zimske gume koje vozim preko leta ne mogu da izdrze vise od dve godine. Sa dva seta guma, evo 4 godine i oba seta su i dalje u dosta dobrom stanju. Gurace bar jos dve godine.
[ Braxi @ 15.02.2018. 20:13 ] @
ja sam sa mojim GoodYear Ultragrip presao nesto vise od 80,000km...

ova Pirelli Snowcontrol posle 13 meseci presla je skoro 30,000 ali mi nesto ne izgleda da ce izdrzati kao GY. Pusticu je jos ovo leto, a onda cu je svakako baciti i vracam se GY i nikad vise nista drugo.
[ Braxi @ 15.02.2018. 20:15 ] @
Citat:
botr: Meni racunica kaze da sa dva seta guma ja stedim. Zimske gume koje vozim preko leta ne mogu da izdrze vise od dve godine. Sa dva seta guma, evo 4 godine i oba seta su i dalje u dosta dobrom stanju. Gurace bar jos dve godine.


izvini sta znaci gume ne mogu da izdrze vise od dve godine ?
[ bordzija @ 15.02.2018. 21:49 ] @
Neko je kupio nov auto i odmah stavio druge felne i gume. E sad sto sam ja to izbunario ti ne treba da crkavas od muke i vozis zimsku gumu iscudjavajuci se sto je klizava 6 meseci.

[ bakara @ 15.02.2018. 21:56 ] @
Citat:
Braxi:
Citat:
botr: Meni racunica kaze da sa dva seta guma ja stedim. Zimske gume koje vozim preko leta ne mogu da izdrze vise od dve godine. Sa dva seta guma, evo 4 godine i oba seta su i dalje u dosta dobrom stanju. Gurace bar jos dve godine.


izvini sta znaci gume ne mogu da izdrze vise od dve godine ?

Pa valjda da nakon 2 godine mora da kupi nove gume, a posle 4 ponovo...

[ Braxi @ 15.02.2018. 22:04 ] @
zanimljivo, a ja sam mislio da se vek guma meri predjenim km ?!
[ bakara @ 15.02.2018. 22:20 ] @
Pa valjda njemu toliko traje :)
[ bordzija @ 15.02.2018. 22:21 ] @
Zimska guma koja se vozi leti ne moze da se meri predjenim kilometrima, stavi novu u aprilu i vec u novembru je skoro neupotrebljiva za zimu. Zato i kazem 2 godine, stavis prvu zimu, vozis celo leto i ona je jedva upotrebljiva sledece zime. Ovako sa setom zimskih i setom letnjih guma si miran 6-7 godina tacnije dok ne istruli a i dalje ima ispravnu saru.
[ bakara @ 15.02.2018. 22:29 ] @
kako ti znas sa polovnim gumama dal je vozio leti ili samo zimi?

Inace za tvoju informaciju zimska guma uglavnom uvek ima dobru saru cak i kad je za reciklazu.
[ bordzija @ 15.02.2018. 22:49 ] @
Citat:
Braxi:
samo apsolutni tenkre moze da kupi polovnu gumu na kucni auto.

Razmislimo 50,000km neka predje sa novom gumom za to vreme potrosice oko 5000 evra goriva i bar 500-600 evra na servise. Sta znaci na tu sumu 100 evra vise za nove gume ili gume kvalitetnijeg proizvodjaca ?

Guma je zaista poslednji deo auta na kome treba stedeti.


Ti mora da vozis nesto jako staro, meni je prosek za 50.000 km 2500 evra benzina. Prosecna potrosnja grad otvoreno.

@Bakara meni i mojim prijateljima ne sastavi zimska duze od dve zime i jednog leta. Obicna voznja nista brzo. Razni proizvodjaci ali se zimska guma leti jednostavno topi i nestaje!
[ Braxi @ 15.02.2018. 22:57 ] @
Citat:
bakara: kako ti znas sa polovnim gumama dal je vozio leti ili samo zimi?

Inace za tvoju informaciju zimska guma uglavnom uvek ima dobru saru cak i kad je za reciklazu.


tako je.

Sara je neunistiva i ja sam i posle 80,000 imao saru koja je bezala jos 2 milimetra onom kontrolnom zarezu, ali generalno kad se zagleda guma nije dobro izgledala. Zato sam doneo odluku da je zamenim jer sam se bojao da mi ne pukne pri brzini. Zato sam auto vozio samo po gradu tih dana dok sam cekao gume i bas tako mi je zadnja pukla, jednostavno sa strane se probusila od istrosenosti.

Kako sam ja vozio:

Auto nov Clio 12 LPG kupljen u JUL 2013
stigao sa letnjim GY gumama, yesss

nov 2013 kupujem i stavljam zimske GY UG
apr 2014 vracam letnje GY
nov 2014 opet zimske
apr 2015 htedoh vratiti one letnje GY ali mi se ucinile dosta istrosene i po evidenciji presle vec oko 40,000 bacam ih
ostavljam zimske tokom leta 2015, zime 15/16 i leta 2016 sve do
jan 2017 skidam zimske GY na 123,000 km i stavljam nove Pirelli zimske
feb 2018 159,000 Pirelli se drzi dobro ali prolazno vreme ne obecava da ce ikad stici GY tako da ga najesen bacam.

[ Braxi @ 15.02.2018. 23:01 ] @
Citat:
bordzija:
Citat:
Braxi:
samo apsolutni tenkre moze da kupi polovnu gumu na kucni auto.

Razmislimo 50,000km neka predje sa novom gumom za to vreme potrosice oko 5000 evra goriva i bar 500-600 evra na servise. Sta znaci na tu sumu 100 evra vise za nove gume ili gume kvalitetnijeg proizvodjaca ?

Guma je zaista poslednji deo auta na kome treba stedeti.


Ti mora da vozis nesto jako staro, meni je prosek za 50.000 km 2500 evra benzina. Prosecna potrosnja grad otvoreno.

@Bakara meni i mojim prijateljima ne sastavi zimska duze od dve zime i jednog leta. Obicna voznja nista brzo. Razni proizvodjaci ali se zimska guma leti jednostavno topi i nestaje!


racunao sam ugrubo 10 evra po 100km jer je to neki prosek za vecinu vozila.

Inace ja idem na GAS tako da, podsjeti me sto to bese skupotja...
[ bordzija @ 15.02.2018. 23:20 ] @
Nauka i statistike su dokazale da vecina vozaca na plin kupuje ili protektira svoje gume, ravna glavu motora, reciklira staro motorno ulje i jos mnogo toga

Salim se ali eto zanimljivo mi je da cujem pozitivan komentar od nekoga za Good Year jer su pre 5-7 godina svi kukali kako im iskacu jaja ocas posla.
[ Braxi @ 16.02.2018. 00:31 ] @
pa dobro ja vozim Reno koji je zaista udoban i mek, mozda to ima i vise veze nego tip gume i proizvodjac. Ako je guma pretvrda i neudobna mozes uvek malo da se igras sa pritiskom. Ja sam recimo GY zimski drzao na 1.9 a letnji uvek vise 2.1 mislim...

Mogu da kazem da se oseti u voznji razlika izmedju letnjeg i zimskog GY, kao i izmedju zimskih GY i Pirelli. Govorim o istom automobilu.

GY Ultragrip koristim vec 10 godina. Ponekad mi je prosto zao sto sam nasao gumu svog zivota jer bi nekad hteo da probam i nesto drugo. Evo tako sam kupio Pirelli i zezno se. No kako ne zivim u snegu, mogu reci da mi zimska Pirelli dodje kao neka four season.
[ bordzija @ 16.02.2018. 01:07 ] @
Pireli je uvek vazio za mekane gume i lako potrosive, mogu misliti kakve su tek zimske u letnjim uslovima eksploatacije. Vidim da si pomenuo i neko pucanje zadnje gume, jel to GY u pitanju? Inace su imale katastrofalan karkas, zali boze nova novcata guma bude za djubre. Ja kada sam sa iste dimenzije letnje presao na nove zimske odmah je skocila potrosnja goriva za pola litra.

175/70/14 se pumpa na 2.3 bara. Spusti se pritisak jedino ako ides u sneg tj penjes se po nekoj planini.
[ botr @ 16.02.2018. 06:34 ] @
Godisnje, od prilike, prelazim istu kilometrazi, zato vek gume izrazen u godinama. Dva seta nemaju alternativu.

Dakle, samo zimske gume, kupovina 4 u dve godine, dva seta, kupovina 8 guma u nekih 6 godina, pa racunaj, 8 guma za dva seta umesto 12 zimskih za taj period.

Meni se zimska guma potrosi do granicnika bez problema, odnosno, brze se trosi nego letnja, nije mi jasno kako je kod vas obrnuto?!
[ bordzija @ 16.02.2018. 07:39 ] @
Pa nije bas tako tragicno bas, prednje pogonske se trose kao lude a zadnje sastave par godina vise. U proseku mislim da kupuju po 2 zimske svake druge godine a zadnje im valjda traju. Pod uslovom da im ne rikne trap hehe. Zanimljivo recimo kako su meni original letnje gume kumho uz nov auto, prednje sastavile 40.000 i skoro do nule a potpuno istrulile a zadnje ko nove. Ni traga truljenju sara sasvim pristojna preko 5 cm. Inace sasvim pristojna guma po meni.
[ Gost2 @ 16.02.2018. 07:47 ] @
Namtanje režima voznje koji zimskom pneumatiku dozboljava allseson korišćenje ukazuje na promenu naziva foruma koji se umjesto elitemadzone treba zvati babaidedamadzone.
[ Braxi @ 16.02.2018. 09:08 ] @
Citat:
bordzija:
Pireli je uvek vazio za mekane gume i lako potrosive, mogu misliti kakve su tek zimske u letnjim uslovima eksploatacije. Vidim da si pomenuo i neko pucanje zadnje gume, jel to GY u pitanju? Inace su imale katastrofalan karkas, zali boze nova novcata guma bude za djubre. Ja kada sam sa iste dimenzije letnje presao na nove zimske odmah je skocila potrosnja goriva za pola litra.

175/70/14 se pumpa na 2.3 bara. Spusti se pritisak jedino ako ides u sneg tj penjes se po nekoj planini.


GY zimska, zadnja mi je pukla sa strane cim sam krenuo sa parkinga. Ne znam da li sam je mozda naceo na bankinu ili je otisla sama od sebe. Sva sreca 500m je bio vulkanizer pa sam se odteturao na felni polgano. Ali kao sto rekoh presla je bila vec preko 80,000km.

Da neko ne pomisli da ja nedaj boze govorim da je glupo imati letnju gumu leti, ja samo kazem kako i zasto sam nasao takvu racunicu za sebe. Razumem botr tebe, ali shvati i ti mene meni je montaza jedne gume 20 evra, znaci 4 gume 2x godisnje 160 evra. Znaci isplati mi se da kupim set felni, jedino sto kazem nemam ja zivaca da se bakcem sa tim.

Naravno i mene su upozorili da ce zimska da mi se strasno haba leti, ali eto ja sam uspeo da predjem 2 leta. Inace zivim na moru i imama dva godisnja doba, tropsko leto i jesen. Temperatura nikad ne ide ispod 5. Ja cak zakonski i ne moram da imam zimske gume, dovoljni su lanci, ali posto cesto idem u Srbiju, CH, AUT onda sam uzeo zimske da ne mislim.



[ Braxi @ 16.02.2018. 09:15 ] @
Citat:
Gost2:
Namtanje režima voznje koji zimskom pneumatiku dozboljava allseson korišćenje ukazuje na promenu naziva foruma koji se umjesto elitemadzone treba zvati babaidedamadzone.


ko ti sta namece ?

da nisi nesto umislio, to su ti prvi znaci senilnosti !
[ bordzija @ 16.02.2018. 14:16 ] @
Zimske gume vozis na moru? Pa covece unistices ozon do maksimuma :)
[ Nocni @ 19.02.2018. 07:41 ] @
Nisam znao gdje da postavim ovog kretena... ali se slaze sa naslovom teme...