[ bakara @ 01.02.2018. 15:23 ] @
Nisam mogao da odolim da ne prenesem ovu vest...
Nije toyota, nije ni VW, nego reno


Citat:

Nakon što su dve velike automobilske grupacije objavile podatke o prodaji u 2017. godini, pojavila su se sporenja o tome koji proizvođač je najveći na svetu.

Volkswagen grupa izašla je u javnost sa podatkom da je u 2017. isporučila kupcima 10,74 miliona vozila, što joj donosi zvanje najvećeg svetskog proizvođača automobila, s obzirom da je najbliži pratilac, Renault-Nissan-Mitsubishi, u istom periodu prodao 10,6 miliona četvorotočkaša. Ali, da li je stvarno tako?

Prvi čovek alijanse Renault-Nissan-Mitsubishi, Karlos Gosn, tvrdi drugačije. Prema njegovoj računici, grupacija na čijem je čelu prodala je najviše automobila u 2017. godini.

Iako brojevi nedvosmisleno pokazuju da je Volkswagen na tronu, s obzirom da je 10,74 miliona veće od 10,6 miliona, Gosn kaže da je nemački auto-gigant u ukupnu sumu uračunao i prodaju teških teretnih vozila marki Scania i MAN, koje su u vlasništvu Volkswagena.

Sa druge strane, Renault-Nissan-Mitsubishi je u svojih 10,6 miliona navodno uvrstio samo putnička i laka komercijalna vozila.

Kada se uzme u obzir da su Scania i MAN u 2017. zajedno prodali oko 200.000 kamiona, oduzimanjem od 10,74 miliona, Volkswagen sa 10,54 miliona pada na drugo mesto iza japansko-francuske alijanse, smatra Karlos Gosn.

Ako bi se usvojila njegova računica, Renault-Nissan-Mitsubishi bi bez dileme bio najveći proizvođač automobila na svetu u protekloj godini. Inače, ova alijansa pod svojim okriljem, osim pomenuta tri brenda, ima i ruski AvtoVAZ, rumunsku Daciju, kao i niskobudžetni brend Datsun, koji je pre nekoliko godina "vraćen u život".

Volkswagen grupa, sa svoje strane, obuhvata 11 što automobilskih, što kamionskih marki.

Ako se pitate šta je sa dugogodišnjim najvećim proizvođačem automobila na svetu, Toyotom, ova kompanija još nije saopštila zvanične prodajne rezultate za 2017, ali je ranije objavila da očekuje da ukupan broj isporuka dostigne oko 10,35 miliona vozila. Toyota u svom vlasništvu pored matičnog brenda ima i marke Lexus, Daihatsu i Hino.

Podsećamo, redosled u 2016. bio je sledeći: 1. Volkswagen (10,3 miliona prodatih vozila), 2. Toyota (10,2 miliona), 3. Renault-Nissan (9,96 miliona).

Izvor:
https://www.b92.net/automobili...8&mm=01&nav_id=1348781
[ Žika 11 @ 05.02.2018. 13:57 ] @
To se videlo još nakon šestomesečnih izveštaja da će RN alijansa zahvaljujući povećanju prodaje ali i priključivanju Mitsubishi-ja da svrgne VW i Toyotu sa trona.
[ revlo @ 05.02.2018. 14:26 ] @
Dugo godina sam vozio renault vozila. I oduševljen sam njima. Ne kažem da su najbolja, već optimalna za naše uslove i platežnu moć...
[ Žika 11 @ 05.02.2018. 19:43 ] @
Renault dCi su postali opasni za vlasnika kao polovnjaci, koliko god da su jeftina u startu.
[ revlo @ 05.02.2018. 19:51 ] @
Ne treba generalizovati, ali u tom rangu, renault je ipak bolji od opela. Opel je krš a vidi koliko ih je...
[ HoT_Steppa @ 05.02.2018. 20:20 ] @
Reno 1.9 dci je neopevani krš, nema goreg. I dalji 1.5 dci je takođe neprilagođen našem gorivu. To nije loš motor, čak štaviše, odličan je, ali ne trpi naše uslove eksploatacije. Sa druge strane Fiat JTD je žena za sve.
[ Nocni @ 05.02.2018. 20:34 ] @
Reno je dobar, što se dizela tiče, tek od 2012 odnosno od clia 4 na ovamo jer su su prešli na bosch ubrizgavanje. Sve od starog tipa kombija mastera do clia 4 nisu imali dobar motor.
[ Bradzorf012 @ 09.02.2018. 00:24 ] @
Opel nije auto, to je samo gomila lima.
[ Žika 11 @ 26.02.2018. 14:35 ] @
Li Shufu novi glavni deoničar Daimlera



Citat:

Li Shufu posetio je sedište Daimlera.
Jedva je u poslu, već u poseti: novi glavni deoničar Daimler-a, kineski poslovni čovek Li Shufu, danas već pregleda sedište Grupe u Stuttgartu.

Novi glavni deoničar Daimler-a Li Shufu je, prema informacijama iz "Bild am Sonntag", kako bi posetio proizvođača automobila u Stuttgartu. U Daimlerovom sedištu, Li će razgovarati s nekoliko vodećih direktora, uključujući glavnog finansiskog dir. Bodo Uebber-a, navodi se u novinama. U utorak se razgovori nastavljaju u kancelariji u Berlinu.

U subotu je postalo poznato da je šef/vlasnik kineskog proizvođača automobila Geely na slobodnom tržištu nabavio 9,69 % deonica Daimler kroz ciljane kupovine . Li je postao najveći pojedinačni deoničar u grupi. Istaknuo je u saopštenju u subotu, "da prati Daimler na putu da postane jedan od vodećih svetskih pružaoca električne mobilnosti".

Poseta kineskog milijardera je "šarmantna", napisao je "Bild am Samstag", jer je otpor protiv kineskim ulagačima u ovoj zemlji velika. U kancelariji, Li će se sresti s privrednim savetnikom nemačke kancelarke Angele Merkel (CDU), Lars-Hendrick Röller-om. Tokom posete Stuttgartu, u ponedjeljak je moguć razgovor s predsednikom kompanije Daimlerom Dieterom Zetsche-om.

Već početkom februara poznato je da je došlo do razgovora između Li i Zetschea o početku rada. Navodno, Li je tražio posebne uslove u obliku popusta, Daimler je odbio. Ipak, Daimler je pozdravio ulazak u subotu: Li je "dugoročni investitor".

[ bordzija @ 04.04.2018. 21:54 ] @
Svaki automobil je krsh kada sipas gorivo kod nas, trese u leru, slabije vuce, drugaciji rad motora... Ajde kada ides preko sipaj neko gorivo, vec u hrvatskoj je mnogo bolje gorivo i u bosni je odlicno gorivo ali u srbiji je k a t a s t r o f a! Automobil mi jednostavno trosi par litara vise u proseku nego kada sipam negde preko. Sa bosanskim i hrvatskim gorivom prelazim 700 km dok u srbiji kada sipam auto jedva sastavi 500 km sa punim rezervoarom benzina.
[ Žika 11 @ 16.06.2018. 12:43 ] @



Renault-Nissan-Mitsubishi alijansa zabeležila rast prodaje od 14 posto

Nova alijansa je zabeležila rast od 14 posto, odnosno povećanje prometa sa 5 na 5,7 milijardi evra u 2017. Najveći je to automobilski savez na svetu koji ima plan da prometuje preko 10 milijardi eura do 2022. godine.
Poslovanje alijanse Renault–Nissan nakon godinu dana od pridruženja Mitsubishija je u porastu za čak 14 posto. Najveća svetska alijansa izvještava da je zaključno sa 2017. isporučila preko 10,6 miliona putničkih i lakih komercijalnih vozila. Ipak ova profitabilna alijansa se neće zaustaviti na tome.

Delovanje u sinergiji je utecalo na rast prodaje i profita svake marke pojedinačno. Strateško deljenje platformi, tehnologije i pogonskih jedinica, skladišta rezervnih delova u Evropi, Japanu i Australiji, te kombinovana prisutnost na razvijenim, tranzicijskim i novim tržištima ubrzava strateški srednjoročni plan o prometu preko 10 milijardi eura do kraja 2022. godine.

Prema ovom srednjeročnom planu, Renault, Nissan i Mitsubishi planiraju prodati preko 14 miliona vozila, od čega će devet miliona vozila biti izgrađeno na četiri zajedničke platforme uz korištenje do 75% aktuelnih pogonskih jednica. Pored automobila iz B segmenta kao ključnog dela plana, strategija svakako uključuje i električna vozila s kojima Renault-Nissan iz godine u godinu osvajaju svjetsko tržište, često kao etablirani lideri. (FENA)