[ Braxi @ 13.02.2018. 08:33 ] @
da li neko zna da li se on menja cisti i sta moze biti uzrok njegovog nefunkcionisanja. Posto mi sleduje menjanje komplet filtera, ciscenje dizni, a rekli su mozda treba i isparivac ali to radi poseban servis.

O cemu se radi ?
[ Darko Nedeljković @ 13.02.2018. 09:03 ] @
Treba promeniti membrane koje nisu skupe ako ih ima da se nabave, a ako nema onda se menja ceo isparivac. Teoretski bi moglo biti i da su zapekle opruge ili osovinice, ali to bi onda verovatno i WD40 mogao da resi.

To sve naravno kad je problem tehnicke prirode, dok ako je problem u nedostatku tehnicke dokumentacije za atest (nema homologaciju po novom zakonu, neodgovarajuci serijski broj i slicno) onda se naravno menja uredjaj novim koji je u skladu sa zakonom.
[ pajapop @ 13.02.2018. 22:30 ] @
Citat:
Braxi:
da li neko zna da li se on menja cisti i sta moze biti uzrok njegovog nefunkcionisanja. Posto mi sleduje menjanje komplet filtera, ciscenje dizni, a rekli su mozda treba i isparivac ali to radi poseban servis.

O cemu se radi ?


Da radi poseban servis...Samo mi nemoj reci da ne znas da to rade servisi za ugradnju plinskih uredjaja u vozila.... Zvanicno...a nezvanicno, moze svaki mehanicar (koji to zeli) kao i svaki amater...Nekad, kad su se prvi plinski uredjaji i pojavili, mnogi korisnici su sami sebi to ugradjivali. Potrebno je samo malo smisla za mehaniku i alata. Ali, ako postoji problem sa vec ugradjenim rasprsivacem, nije potrebna njegova zamena vec samo servis. Taj servis se zvanicno obavlja u nekom plinskom servisu, a ne zvanicno, mozes i sam to da uradis. Ima radnja u Beogradu, kod Bogoslovije, koja prodaje delove za sve rasprsivace... Normalno, pod uslovom da znas to da uradis...Kad se pojave problemi sa rasprsivacem, tad se obicno javljaju simptomi kao sto je neuravnotezen rad motora na leru, slaba vuca, povecana potrosnja, trzanje u voznji, nekontrolisano gasenje motora, tesko paljenje i sl....Razlog tome je tegljenje i deformisanje plinske membrane, zapusavanje vakuma...Sama membrana ima svoj vek trajanja (oko 50000km), a u samom rasprsivacu se vremenom nagomilava plinsko ulje, garez i druge prljavstine koje onemogucavaju rad rasprsivaca i ubrzano doprinose propadanje membrane i zapusavanje vakuma. U najgorem slucaju, membrana moze da se pocepa. Tad naglo dolazi do gasenja motora i snaznog isticanja gasa u motorni prostor, pa moze doci i do paljenja plina i vatre u motornom prostoru. Servis rasprsivaca se sastoji iz njegovog skidanja, rastavljanja, pranja (nekim rastvaracem ili u ultrazvucnoj kadi - kao karburator), zameni membrane, sastavljanje, vracanje na vozilo i stelovanja gasa...odredjivanja smese i kolicine gasa pri opterecenju. Neko to radi "odokativno" a neko sa analizatorom gasova...