[ Branislav Velickovic @ 19.02.2018. 04:18 ] @
Pozdrav postovani poznavaoci automobila,hteo bih da postavim par pitanja u vezi Citroen Saxa.
Imam u planu da kupim neki manji auto sa manjom kubikazom i manjom potrosnjom do nekih 1200,1300e.
Auto mi treba cisto do grada i u glavnom za manje relacije.
Mislim da bi mi za te pare najbolje bilo da kupim Saxa posto sam citao malo o njemu,i ljudi ga u glavnom hvale.
Na meti mi je 1.1 sa klimom.
Mada mozda bih i uzeo 1.4 vts,stim sto ne znam kolika je razlika u potrosnji i kvalitetu.
Voleo bih da cujem nesto vise o ovom malisanu od ljudi koi ih poznaju i naravno koi su ih vozili. Hvala u napred. :)
[ HoT_Steppa @ 19.02.2018. 06:46 ] @
Kao mali gradski auto Punto mk2 je najbolje rešenje, manje troši od Saxa 1.1 a tek od 1.4. To što je Saxo manji po dimenzijama od Punta ne znači da i manje troši. 1.1 u Saxu je poznat Pežoov motor ugrađivao se u desetine modela uključujući i Jugo In L.
[ sasa022 @ 19.02.2018. 13:57 ] @
Jos jedan glas za Punta ( 1.2 44kW )
[ pajapop @ 19.02.2018. 16:31 ] @

MOja koleginica je vozila Saxa i cesto sam se snjom vozio do posla...NIkad me taj auto nije nesto dojmio, a Citroen je nekad bio pojam udobnosti....I svi sadasnji Citroeni...Taj autic, sa klimom, 1.1...pa... bio je cesto kod majstora...svaki cas nesto...Njazad joj je dosadio i zamenila ga za Siecenta...koji je zmija u odnosu na njega...Sa troja vrata je katastrofa...ulaz na zadnju klupu je komplikovan....nazad tesan...
[ etjen @ 20.02.2018. 16:04 ] @
kupi Twinga od 2001. godine ako ima za te pare (me zmam, ne pratim) nećeš se pokajati. Ubedljivo najbolji mali-veliki auto.
I troši do 6.5 litara po gradu (provereno više puta)
[ etjen @ 20.02.2018. 16:06 ] @
sad vozikam neku Zastavu 10, tj Zunta, i troši mi po bordu 7.8 litara po gradu (malo oštrija vožnja)
[ Bradzorf012 @ 20.02.2018. 23:26 ] @
Nemam iskustva sa saksom, pa moje mišljenje uzmi sa rezervom u tom smislu. Mada, ovde važe ona opštepoznata pravila koja ne bi trebalo ponavljati: kupuješ auto star petnaestak godina, a tu priča o kvarovima i održavanju ima i neku drugu dimenziju. Kako je auto vožen, koliko je dobro očuvan, koliko je prešao itdisl. Meni se sakso dopada, kao i 106, što su isti automobili. Koliko se sećam, teškom mukom i uz mnogo strpljenja se mogao naći pristojan primerak na oglasima. Sećam se da sam pre oko godinu dana, kada sam intenzivno tragao za kolicima naišao na jedan pristojan primerak saksa koji nisam stigao da pogledam i jedan 106 sport koji mi se mnogo dopao(alu felne, klima, branici u boji...), ali mi je takođe otišao ispred nosa. Doduše, cene su bile nešto veće od sume koju ti ovde navodiš, ali su primerci bili izuzetni. Ne znam kako se sada kreću cene, ne verujem da su se nešto značajnije izmenile, ali ti je moj savet da se strpiš koliko god možeš, jer će ti se isplatiti svaki dodatni evro. Sto evra više koje daš u startu za auto, nećeš kasnije davati majstorima, plus nećeš gubiti vreme i nerve. Kako god okreneš, koliko god daš u startu, računaj na bar 500 do 1000 evra da ga doteraš u pristojno stanje: registracija, gume, akumulator, kočnice, vešanje, probne tablice ili prevoz, očas posla stižeš do dve hiljade. Dalje, koliko god bio dobar auto je generacijski prilično star, tako se potrefilo, mislim da se u to vreme već proizvodila dvestašestica. To ima i svoje prednosti, jer verovatno ima manje stvari koje mogu da se kvare i zadaju glavobolju. Ako ideš na 1.1, nisam siguran da li ćeš ga naći sa klimom, ali i ako nađeš ne očekuj mnogo od nje. Vts je već neka druga priča, veći i snažniji motor od 75 konja je sigurno ok, mada mislim da ima i 16v sa okruglo sto konja.

Bez obzira na prethodno što sam rekao, složio bih se sa ostalima da je punto bolji izbor. Prosto, više se vozi, delovi su dostupniji, pretpostavljam i jeftiniji. Ako ga nećeš mnogo voziti izvan grada, razmisli i o seićentu koji ti je već predložen. Za iste pare dobićeš malo očuvaniji ili noviji primerak. Ako nisi dvometraš i nemaš sto kila, ne voziš troje četvoro u kolima, autić je pun pogodak. Mali, okretan, lagan, pravi zvrk. Ponoviću i ovo: ako ti nije hitno, bolje sačekaj pet šest meseci ili koliko ti treba, pa dodaj malo para, jer ćeš u krajnjem zbiru, teško naći pristojan primerak za manje od dve hiljade evra. Vrlo lako ti se može desiti da tu razliku u novcu kasnije potrošiš na popravke i vreme provedeno u servisima, a o potrošenim nervima da i ne govorimo.

Ako nađeš nešto što ti se dopada, ostavi link ovde, uvek će se naći neko da prokomentariše i ukaže ti na mane konkretnog primerka.

Najvažnije, naoružaj se strpljenjem ako hoćeš koliko toliko dobar primerak.
[ mixz @ 20.03.2018. 15:34 ] @
Saxo dobri motori ali zadnji trap katastrofa.
Kao sto su napisali za mali para i jeftino odrzavanje se moze naci clio,punto...



[Ovu poruku je menjao mixz dana 20.03.2018. u 17:52 GMT+1]
[ Turmen @ 11.04.2018. 14:56 ] @
Ne znam da li je autor teme kupio auto, ali mogu da dodam da za 1200 - 1500e može da se nađe i Clio tog godišta.. Ja kupio, zadovoljan sam, za godinu dana od ulaganja sam promenio unutrašnju bravu i ulje u menjaču, planiram za koji dan i ulje u motoru i filtere i to je manje više to. Sipaj vozi, auto lepo ide, vuče, malo troši, za naš standard idealan auto..