[ anon70939 @ 08.03.2018. 18:31 ] @
Prošle nedelje uveče, pošaljem SMS da platim parking, i umesto 1h, ja pošaljem greškom na pogrešan broj i naplate mi preko 700 din dnevnu kartu. Hladno bilo, smrzli mi se prsti, nisam ni primetio dok mi nije stigao SMS koliko me košta.
Istog momenta nađem mail na njihovom sajtu, napišem da sam greškom kupio dnevnu kartu umesto 1h i da obustave da mi ne stigne na sledeći račun za telefon tih skoro 800 din.

Prošlo nedelju dana, danas ih podsetim i pitam da li ću da dobijem odgovor na mail, i dobih ovaj odgovor.



Zar je ovo normalno? Zar ne nekom zakonu o zaštiti potrošača nemam pravo da reklamiram uslugu ili robu ukoliko sam greškom kupio, ili mi nije potrebno?
Neverovatno mi je da će ovo tek tako proći. Na žalost nemam vremena da se "teram sa njima", i biće mi jeftinije da platim taj račun za telefon...
[ mb57 @ 08.03.2018. 18:42 ] @
Pre četiri-pet godina imao sam isti problem. Nisam do tada ni znao za tu opciju. Sećam se, otišao sam do Sarajevske ulice i partkirao se tamo i uredno poslao sms za 1 sat parkiranja. Posle par minuta mi stiže poruka da poruka nije prošla. Ponovim poruku i dobijem obaveštenje da sam plati za ceo dan?!
Odmah pozovem parking servis a oni mi kažu da to nema veze sa njima nego mojim operaterom. Pozovem mts a oni mi kažu da su oni samo davalac usluge a pare idu parking servisu. Odem u parking servis a on i mi kažu da donesem listing da vide da je došlo do greške.
Ja tu odlepim i pitam ih jel se to oni sprdaju samnom? Zašto bi kao žitelj Beograda plaćao parking za ceo dan kada ispred zgrade imam besplatan parking kao i parking na poslu?
Ne, nisu uvažili moje argumente.
Odustao sam od jurenja vetrenjača ali posle toga nikada više nisam platio parkiranje. Uredno sam cepao uplatnice i na tome se i završavalo.
Ne zanam kako je sada jer sam u međuvremenu otišao iz Srbije.
[ Java Beograd @ 09.03.2018. 06:47 ] @
@ Kojot
Ovo je isto kad neko plati kartu za jedan sat parkiranja a ostane 5 minuta.
Isto kad neko kupi kantu farbe da bi okrečio samo zamazani deo zida pored šporeta.
Ili kad neko kupi memorijski čip od 4GB za Win XP.
Ili kad kupiš ski pass za nedelju dana, a skijaš se samo 2.

Jbg. Dešava se.

Nema tu ništa sporno: sam si izabrao količinu proizvoda / usluge. Prodavac tj. ovde pružalac usluge, te ne sprečava da iskoristiš ono šta si platio. Tvoje je da iskoristiš ili ne.
[ Lavlja_Jazbina @ 09.03.2018. 07:42 ] @
Ako te ne mrzi,pocitaj ponovo sta je napisao.Ovo tvoje poredjenje nema veze sa onim sta je on hteo.

Nije on hteo da farba deo oko sporeta i kupio 10 kanti farbe.
[ Java Beograd @ 09.03.2018. 07:58 ] @
Pročitao sam. Sve je jasno. Kupio je dnevnu kartu. Niko mu nije onemogućio da ceo dan koristi parking.

I šta sad ? Otkud pružalac usluge, koji god da je, može da zna šta je ovaj 'teo, šta je naumio ?

Kažem ti. Ja sam jednom kupio ski pass za nedelju dana i skijao samo dva. I kome da se žalim ?
[ anon70939 @ 09.03.2018. 08:27 ] @
@Java, tako nekako izgleda i oni razmišljaju.

Ali kupio sam greškom i obavestio ih odmah o tome putem maila.
Zašto bih kupovao dnevnu kartu u 19h uveče?

Tvoja poređenja nisu baš slična situacija.
Pre bi moglo da se poredi sa tim da sam kupovao laptop online, i greškom umesto jednog zakačio još jednu nulu, pa mi poslali 10 laptopova pouzećem. I ja im javim istog momenta da sam greškom poručio 10, da želim samo jedan. Posle nekoliko dana na kućnu adresu mi stignu 10 laptopova i kurir traži da mu platim svih 10. Da li bih bio ja obavezan da kupim svih 10 laptopova? Sigurno da ne...

Jednom sam za neki državni praznik platio 1h parkiranja, ni ne razmišljajući o tome da je državni praznik, i vratio mi se SMS da mi parkiranje važi do ponedeljka do 8h. Ima li i to smisla?
Zbog čega softverski ne nameste i pitaju za potvrdu ukoliko u 19h kupujem dnevnu kartu da me obaveste da će parking koštati 800 din i važiti do sutradan do 19h, i da potvrdim sa "DA" ukoliko to zaista želim? Ili da me obaveste da kupovinom karte za državni praznik će mi ta karta važiti do sutradan do 8h ujutru, i ako želim da potvrdim sa "DA".

Po mom mišljenju ovde ovo je još jedna od kvalitetnih politički kreiranih "državnih" insistucija koje nisu razmišljale ni o jednom jedinom potencijalnom problemu i rešenju, nego samo kako da uzmu novac.
Kupiti belu farbu, obeležiti po gradu, i sjajan biznis.
[ Java Beograd @ 09.03.2018. 09:53 ] @
U pravu si ti, kapiram. Bio bi dobro da može da se vrati.

Ali, u ovom slučaju "size matters".

S jedne strane: veliki broj korisnika usluge plaćenog parkiranja i frekvencija plaćanja tj. korišćenja usluge, nasuprot relativno maloj ceni usluge uz automatsko prosleđivanje zaduženja mobilnom operateru - sve to zajedno ne pruža mnogo manevarskog prostora za korekciju greške u kupovini usluge.

Kod laptopova (znam da je to samo hipotetički primer) je drugo: jedan kupac dnevno, jedna narudžbina, i to skupa.

A da ne pričam o ogromnoj mogućnosti zloupoteba, ako bi se omogućilo "pogrešio sam, vratite mi pare".






[ anon70939 @ 09.03.2018. 10:31 ] @
780 dinara uopšte nije mala cifra za 15 minuta parkinga.

Ako će Pera da se bavi biznisom, pogotovo biznisom gde od ulaganja ima samo kantu farbe, onda treba da smisli mehanizam kod ovakvih situacija, i kako da se zaštiti od zloupotreba. To nije na meni da brinem
Ali eto za desetak sekundi sam smislio i u mom drugom postu sam napisao jedno rešenje koje se vrlo lako implementira u već postojeći servis.
Ali ovako Peri izgleda vise odgovara da ostavi prostor za gresku, jer je u pitanju dodatna zarada...
[ Java Beograd @ 09.03.2018. 11:30 ] @
Kako bi ti, hipotetički, smislio mehanizam kontrole da li je neko iskoristio uslugu ili nije ?

1. Platio sam jedan sat, ostao sam 15 minuta, kontrolor nije ni prošao - ja se žalim da sam pogrešio i tražim pare nazad
2. 'Teo sam da ostanem ceo dan, ali sam neki pos'o posvršio za manje od sat - ja se žalim da sam pogrešio i tražim pare nazad



Što se tiče tvog predloga - potvrdni SMS u slučaju nelogičnih kupovina - to nije loše rešenje i moglo bi biti implementiramo. Tu se slažem. Ali, kao što znamo "ne postoji besplatan ručak". Neko bi tu komunikaciju SMS-ovima "oću-neću" trebalo da plati. A Parking Sevis to svakako neće da plati.



Uzgred, naplata parking nije biznis. To je više kao taksa ili harač za punjenje gradskog budžeta. Nešto kao "firmarina" za firme. Istakao si firmu da se vidi - plati opštinsku taksu. Nisi istakao firmu - plati kaznu, jer firma mora da se istakne.
Zato što su tako u mogućnosti.
[ since1986BC @ 09.03.2018. 11:44 ] @
Uf ala deru sa cenom za dnevnu kartu u Kragujevcu. Nisu mogli na 1000 din da zaokruze?!?

Aplikacija za smartfone "Parking manijak" prilicno smanjuje mogucnost greske.
[ anon70939 @ 09.03.2018. 11:53 ] @
Citat:
Java Beograd:
....potvrdni SMS u slučaju nelogičnih kupovina ... A Parking Sevis to svakako neće da plati.

I to je dakle po tebi potpuno normalno?

U ovih 780 dinara nema dovoljno prostora da se uloži u tu opciju?

Ma ajde...
[ botr @ 09.03.2018. 12:52 ] @
Citat:
CoyoteKG: 780 dinara uopšte nije mala cifra za 15 minuta parkinga.

Ako će Pera da se bavi biznisom, pogotovo biznisom gde od ulaganja ima samo kantu farbe, onda treba da smisli mehanizam kod ovakvih situacija, i kako da se zaštiti od zloupotreba. To nije na meni da brinem
Ali eto za desetak sekundi sam smislio i u mom drugom postu sam napisao jedno rešenje koje se vrlo lako implementira u već postojeći servis.
Ali ovako Peri izgleda vise odgovara da ostavi prostor za gresku, jer je u pitanju dodatna zarada...


Ne treba mu ni kanta farbe U Kragujevcu, cini mi se da se ulica zove Pozorisna, preko puta muzicke skole, pored kasarne, slepa ulica, parking mesta nisu obelezena, niti su uredjena, zapravo, ne postoje, ali ih to nije sprecavalo da uredno naplacuju parking i pisu kazne.
[ X Files @ 09.03.2018. 13:51 ] @
Citat:
CoyoteKG:
Jednom sam za neki državni praznik platio 1h parkiranja, ni ne razmišljajući o tome da je državni praznik, i vratio mi se SMS da mi parkiranje važi do ponedeljka do 8h. Ima li i to smisla?

Pre nekoliko godina, u ovom slučaju, stizala je povratna poruka da je parkiranje besplatno zbog državnog praznika, t.j. nije bilo zaduženja na račun!

A onda su se u firmi presabrali i ukapirali da bespotrebno ostaju bez ponuđenog novca, i da ovu situaciju mogu okrenuti u svoju korist (verovatno 50% ljudi koji obično plaćaju parking - to radi automatski, ne razmišljajući da li je subota posle 14:00, nedelja ili državni praznik).

Odluka - unazadi softver.

Deklarativno, verovatno su se vodili idejom da korisnik SVESNO ŽELI UNAPRED da uplati parkiranje za ponedeljak...


Kojote, isplati 800 dinara... nema ovde vajde, kada bi ovakve reklamacije postale uobičajena dnevna aktivnost, verovatno bi im trebao ceo nov sektor za istragu slučaja (da li se radi o zloupotrebi) i korekciju nastale situacije, a za to ih zabole.
[ anon70939 @ 09.03.2018. 14:09 ] @
Citat:
X Files
Kojote, isplati 800 dinara...

To je već plaćeno... Napisah u prvom postu da ni nemam vremena da se ganjam sa njima za tu "siću". Takva nam je i država, "nemam vremena da izađem na glasanje jer nema smisla...".
Ono, kad igraju na kartu da ti ubiju želju da se cimaš za neku "pravdu"... Jednostavno spusti glavu i trpi.


Citat:
X Files
nema ovde vajde, kada bi ovakve reklamacije postale uobičajena dnevna aktivnost, verovatno bi im trebao ceo nov sektor za istragu slučaja (da li se radi o zloupotrebi) i korekciju nastale situacije, a za to ih zabole.

Ne treba ceo tim. Nisam programer, ali verujem da je par linija koda, ili možda već i taj telefonski servis koji im je dao broj nudi već opciju za potvrdu kod nelogicnih slucajeva.
[ DaliborP @ 09.03.2018. 14:35 ] @
Znas kako, da ti se tako nesto dogodi u nekom drugom sektoru, npr prodavnici tehnike, garderobe, supermarketu, vrlo ce ti rado izaci u susret i vratiti novac jer ljudi zive od musterija i dobre usluge. Bar u inostranstvu tako funckionise, dok u Srbiji je i vracanje patika ponekad problem. U ovom tvom slucaju, jos je gore, jer se radi o drzavnom aparatu koji ima potpun monopol i nazalost moze da radi sta hoce bez ikakvih posledica.
[ bakara @ 09.03.2018. 15:47 ] @
Citat:
X Files:
Citat:
CoyoteKG:
Jednom sam za neki državni praznik platio 1h parkiranja, ni ne razmišljajući o tome da je državni praznik, i vratio mi se SMS da mi parkiranje važi do ponedeljka do 8h. Ima li i to smisla?

Pre nekoliko godina, u ovom slučaju, stizala je povratna poruka da je parkiranje besplatno zbog državnog praznika, t.j. nije bilo zaduženja na račun!

A onda su se u firmi presabrali i ukapirali da bespotrebno ostaju bez ponuđenog novca, i da ovu situaciju mogu okrenuti u svoju korist (verovatno 50% ljudi koji obično plaćaju parking - to radi automatski, ne razmišljajući da li je subota posle 14:00, nedelja ili državni praznik).


Da, za drzavne praznike i inace kada se ne naplacuje parking, sms placanje uredno funkcionise i naplacuje se.
[ mjanjic @ 09.03.2018. 16:18 ] @
Neko pomenu da je parking servis harač.

Na žalost, nije baš (samo) harač, već je to izgleda jedino rešenje da se reši problem nedostatka parking prostora.
Na primer, hoću da negde parkiram auto i 7 sati se šetkam i švrćkam dok ne pozavršavam posliće ili mi ne dosadi da ispijam kafice u kafiću pored.
Ali, pošto mora da se plati poprilično, takvih korisnika će biti veoma malo, pa će još neko moći tu da se parkira kako bi popio kaficu ili završio neki posao.
Kome treba 10 sati ili više da bude parkiran, može da plati lepo dnevnu kartu. Jeste skupo, ali to će uglavnom uraditi oni kojima ta cifra nije problem ni da plate za ceo mesec. Ako imate auto od 100k evra, šta je 200-300 evra za parkiranje.

Kad bi postojao dovoljan broj parking mesta i kad bi ih ljudi savesno koristili (na primer, ne moram da se parkiram baš ispred kafića, jer je tu pored i banka pa ljudima treba da se parkiraju na 2-3 minuta da bi skoknuli do bankomata, već mogu da se parkiram 100m dalje, onda i ne bi bio problem.
Ali, u Srbiji je problem što svi hoće da se parkiraju ispred ulaznih vrata banke/kafića/firme/pošte... ljudima postalo mrsko da prepešače 100 metara.

I u takvoj situaciji, jedino rešenje je "harač", a delimično su žrtve tog harača oni koji često nemaju parking mesto ispred svoje zgrade, jer da bi imali garantovano mesto, moraju da ga kupe ili zakupe i blokiraju "katancima i lancima", osim ako zgrada ima ograđeno dvorište.


Ima i nekih drugih rešenja za to, ali su utopijskog karaktera i opet zahtevaju neke finansije. Svakako mora postojati neki sistem za praćenje koliko vremena ste gde bili parkirani i način da vam se to vreme ograniči, ali ko će opet to da kontroliše i plaća to kontrolisanje? Neka bude i neki AI na veoma jakom serveru koji nadzire parkinge preko kamera i prepoznaje registarske oznake auta, opet to košta i to neko mora da plati.

Ovako, zaposlim kontrolore, napravim biznis firmi koja pravi softver, i rešim problem gužvi na parking mestima (problem nije baš nešto rešen, ali da nije rešen ovim "haračom", bilo bi 100 puta gore).



A što se tiče pogrešnog plaćanja i traženja povraćaja sredstava, oni će po svaku cenu gledati da to izbegnu. Pa i vi da imate neki monopolo na bilo kakav biznis, ponašali biste se tako - ako ste toliko pošteni da ne biste bili takvi, ne biste dugo opstali u takvoj vrsti biznisa.
[ Boris Tadić @ 09.03.2018. 16:39 ] @
Plači mala plači.

Pre neku godinu u Nici stajem ispred hotela(da ubacim stvari), na mesto za dostavu, jer je parking 300m dalje, nisam bio 3 minuta, kad napolju gosn. žandar sitnu knjigu piše, ofkors engleski ne parla.
Ne interesujem ga, iako ima još 3 trake, Boing da prođe.
Epilog: 80€.

Odvezao auto u javnu garažu, uzeo isečak, sutradan ujutru ubacio u jedan od 20 automata, naravno ispostavlja se da je upravo taj jedan jedini automat koji prima samo metalni novac, ceh 18-20€... Nađi ih u 8 ujutru subotom.
Naravno, nema ni šaltera ni ljudi.
Epilog: Bila otvorena rampa zbog nekog štrajka.
Sutradan opet sve "normalno".

Sreća da nisam imao ČĐ I ostala slova, jer zadesiš se 100km od najbližeg grada, pa ne može bog otac da te izbavi jer skener ne čita srpske umotvorine.
[ DaliborP @ 09.03.2018. 17:12 ] @
Sta je tacno poenta, prvo si se pogresno parkirao i zasluzeno popio kaznu, drugi slucaj ni ne razumem, nisi mogao da izvadis isecak i ubacis u drugi automat?
[ Lavlja_Jazbina @ 09.03.2018. 17:24 ] @
Citat:
Java Beograd:
Kako bi ti, hipotetički, smislio mehanizam kontrole da li je neko iskoristio uslugu ili nije ?

1. Platio sam jedan sat, ostao sam 15 minuta, kontrolor nije ni prošao - ja se žalim da sam pogrešio i tražim pare nazad
2. 'Teo sam da ostanem ceo dan, ali sam neki pos'o posvršio za manje od sat - ja se žalim da sam pogrešio i tražim pare nazad

Tja,ne znam.Uvek imas neko poredjenje koje nije adekvatno problemu.

Pogledaj ovu hipteticku situaciju:Platim parking i otkucam poruku a to radi u isto vreme i moja Zena.U isto vreme kazemo da je placeno,
ovo kao stilska figura da ulepsam.I sta sad.Sistem usisao 2 karte za isti broj i istu zonu.Da jos zacinimo,to mozda urade i deca,i ostala familija.

Ovaj deo sa decom i familijom je sarkaticno,da ne pomislis da je ozbiljno pa pocnes i to da objasnjavas.

Drugo,tu oko hale jezero,potez ka autobuskoj ima i neko placanje za 100 rsd neki duzi period.Znaci drugacije og Bg,jos kvarniji za(j)eb.

[ mjanjic @ 09.03.2018. 19:10 ] @
Pa ništa, i ja nekad davno u Dubrovniku, nisam znao da se novac za "kartu" samo ubacuje u kutiju, i nisam imao sitno, tako da sam platio 2.5 puta skuplje... vozača ne zanima što nemaš sitno, ubaci bilo koju novčanicu koja vredi više od cene karte i možeš da se voziš.

Život je najbolja škola, ali ponekad previše košta.
[ boban779 @ 09.03.2018. 20:54 ] @
Citat:
CoyoteKG:
Zar je ovo normalno? Zar ne nekom zakonu o zaštiti potrošača nemam pravo da reklamiram uslugu ili robu ukoliko sam greškom kupio, ili mi nije potrebno?
Neverovatno mi je da će ovo tek tako proći. Na žalost nemam vremena da se "teram sa njima", i biće mi jeftinije da platim taj račun za telefon...


Umesto Pere iz Leskovca, mobilnim greskom pozoves Peru iz Melburna. On ti se javi, provalis da si pogresio ali mobilni operater ti je vec skinuo sav kredit koji si imao. Pises im reklamaciju da ti vrate pare jer nisi dobio onog kog si zeleo? Ili se pomiris sa sudbinom jer ti je za omogucenu uslugu naplacena srazmerna naknada. Varujem da je ovo drugo. Isto je i sa ovim parkingom, uplatio si ceo dan, omoguceno ti je da budes parkiran ceo dan. To sto si ti pogresio ce ti biti nauk za drugi put da pazljivije saljes parking sms.