[ Johnatan Arcer @ 02.05.2018. 21:37 ] @
Pozdrav svima,

Bilo je vec pitanje, koje sredstvo koristiti da se ispere motor.
Mene zanima da li to uopste raditi?
Drugar mi je rekao da mu je zbog toga crkao motor jer mu je taj aditiv skinuo film sa karika, jedan mehaničar mi je rekao da je imao slucaj da mu se posle ispiranja pocela paliti lampica ulja...

Sve ovo pitam jer mi je vreme za zamenu a
Imam tjuniran fiatov fire motor, ne trosi ulje ali je crno?
[ inobradovic @ 02.05.2018. 22:38 ] @
Ako je motor skoro otvaran i tjuniran verovatno je cist, samo zameni ulje i filter.
[ Java Beograd @ 03.05.2018. 07:43 ] @
Da li se ikome išta desilo kad je zamenio ulje a nije isprao motor ? Nije.
Da li je iko osetio bilo kakvo poboljšanje rada motora, ako je isprao motor ? Nije. Mislim jeste, kao rezultat placebo efekta, kad je već dao pare za "nešto što ispira motor".
Da li ispranje motora može zaista da skine višedecenijske naslage na pojedinim delovima unutrašnjosti motora ? Ne može. Mislim, može da reklamnom filmu - animaciji proizvođača.

Zato - sipaj novo ulje i ne misli !

Ali ...
Ako baš voliš da potrošiš pare na auto, i ako će ti savest biti mirnija, kupi neki Engine Clean nekog renomiranog proizvođača, i postupi po uputstvu.



A svašta sam čitao na tu temu. Svašta !
Čak i varijantu da se ispusti ulje, sipa dizel umesto ulja, i startuje motor koji kao, treba da radi desetak - petnaestak minuta ! Užas ! Majstorske izmišljotine.
[ zeoN_Rider @ 03.05.2018. 08:03 ] @
Ma kakvo crno ispiranje motora nije to veš pa da se posle pranja ispira.
[ botr @ 03.05.2018. 08:07 ] @
Koristio sam Motul Engine Clean, nema nikakvih negativnih posledica, ulje je izaslo malo crnje nego sto je bilo na sipci pre sipanja aditiva. Pod prstima, i dalje je imalo viskozitet, vizuelnim pregledom nisu uocene neke krupne cestice prljavstine u ispustenom ulju. Pregledom motora, kroz cep za dolivanje ulja, motor nije bio nesto bitno cistiji. U svakom slucaju ne skodi, verovatno i koristi, ali ne treba da se ocekuju cuda.

Liqui Moly takodje ima dobre aditive za tu svrhu.
[ Java Beograd @ 03.05.2018. 09:48 ] @
Citat:
botr: Koristio sam Motul Engine Clean, nema nikakvih negativnih posledica, ulje je izaslo malo crnje nego sto je bilo na sipci pre sipanja aditiva. Pod prstima, i dalje je imalo viskozitet, vizuelnim pregledom nisu uocene neke krupne cestice prljavstine u ispustenom ulju. Pregledom motora, kroz cep za dolivanje ulja, motor nije bio nesto bitno cistiji. U svakom slucaju ne skodi, verovatno i koristi, ali ne treba da se ocekuju cuda.
Sve isto !
Probao jednom pre puno godina, i istovetne zaključke doneo.
[ Nebojsa Milanovic @ 03.05.2018. 10:07 ] @
Ne bih takve stvari koristio nikako.

Razlog je vrlo prost: ako to ima ikakvu funkciju, a verovatno ima, kako isprati motor od njega?

Koliko i na koji način on promeni ulje koje se sipa posle njega?

Kada sam kupio polovan auto, odmah sam promenio ulje, stavio najkvalitetnije, a sledeće menjanje sam uradio ranije nego što je trebalo, ponovo uljem istog kvaliteta. Na taj način smatram da sam isprao motor.
[ Java Beograd @ 03.05.2018. 10:11 ] @
Hm, pa dobro, i ta logika može da prođe.

Ipak, ne verujem da može išta da krene po zlu, ako se koristi Motor Cleaner nekog renomiranog prozvođača.
[ bakara @ 03.05.2018. 11:33 ] @
Najbolje ces isprati motor cescom zamenom ulja.
Sto cesce menjas on ce biti sve cistiji
[ botr @ 03.05.2018. 13:00 ] @
Sva ulja u sebi imaju deterdzente. Recimo da ide 300ml aditiva na 5l ulja, nek ostane 0.5l ulja u motoru, u najvise je ostalo 30ml aditiva, kada se pomesa sa novih 5l ulja, ispada da je ostalo 6ml aditiva, a tih 6ml verovatno brzo ispari, ako nije skoro sve isparilo pri ispiranju, posto je u pitanju neki razredjivac sa aditivima za podmazivanje.


BTW Liqui Moly ima aditiv sa kojim se vozi 100-200km pre ispustanja ulja.
[ Java Beograd @ 03.05.2018. 13:28 ] @
Jedini realan problem sa nečistoćama u unutrašnjosti motora je kad krupnije nečistoće zapuše uljne kanale.

To može da se desi ako je baš baš krš ulje koje se nije menjalo dugi niz godina + loše karike pa ulazi garež i tako dalje i tako dalje.

Ali, svejedno, ne verujem da neki Engine Clean može da otpuši zapušene uljne kanale.

Sve u svemu, ćorava posla.
[ sasa022 @ 03.05.2018. 14:06 ] @
@Johnatan Arcer

Ako vec hoces nesto da ocistis , onda skini i izaperi karter i sito na pumpi za ulje.
Obavezno zameni i filter.
[ Johnatan Arcer @ 03.05.2018. 15:31 ] @
Hvala svima,
kao i obicno, najbolji ste :)

Nikakve aditive ne dodajem a ako novo ulje bude ubrzo opet crno, skidamo karter i peremo (old school) :)
[ veselinovic @ 05.05.2018. 06:25 ] @
Citat:
sasa022:
@Johnatan Arcer

Ako vec hoces nesto da ocistis , onda skini i izaperi karter i sito na pumpi za ulje.
Obavezno zameni i filter.


Nije lose skinuti poklopac ventila ( deklo na glavi)i ocistiti naslage.
Oko ventila i bregaste zna nataloziti mnogo brloga.
[ HoT_Steppa @ 05.05.2018. 07:56 ] @
Citat:
bakara:
Najbolje ces isprati motor cescom zamenom ulja.
Sto cesce menjas on ce biti sve cistiji ;)


I ovo kao jedna preventivna radnja ako se ipak odluči za cleaner. Par puta skraćeni interval pa onda cleaner, nikako ne čistač ako se ne zna stanje motora ili dugo nije menjano ulje.
[ botr @ 05.05.2018. 12:10 ] @
Nece nista da se desi ni ako odmah ulije adiitiv. Aditiv nije sposoban da odvali krupne cestice prljavstine, pa nista ne moze ni da se zapusi.
[ Žika 11 @ 15.05.2018. 18:21 ] @
Citat:
Nebojsa Milanovic:
Ne bih takve stvari koristio nikako.

Razlog je vrlo prost: ako to ima ikakvu funkciju, a verovatno ima, kako isprati motor od njega?

Koliko i na koji način on promeni ulje koje se sipa posle njega?

Kada sam kupio polovan auto, odmah sam promenio ulje, stavio najkvalitetnije, a sledeće menjanje sam uradio ranije nego što je trebalo, ponovo uljem istog kvaliteta. Na taj način smatram da sam isprao motor.


Upravo to.
Rusi su radili analize i uvek se zadrži određena količina tog sredstva (u stvari jaki deterdženti) koja kontaminira novo ulje. Isto i sa starim uljem, uvek se zadrži u kanalima , u glavi, uljnom hladnjaku itd. Nikad svo ulje ne izađe.
Zato treba kupovati kvalitetna i termo stabilna ulja .
[ mjanjic @ 15.05.2018. 22:07 ] @
Za dizele sam pre više od 10 godina čuo da sipaju naftu umesto ulja, startuju motor i puste ga nešto kratko da odradi (tipa pola minuta do par minuta, tako nešto), i onda ispuste tu naftu pa naspu ulje.

Ali, čemu sve to, jer je količina ulja koje je ostalo zanemariva, a ako je i bilo nečega u ulju, 99% toga je ostalo u filteru.
[ Java Beograd @ 16.05.2018. 07:33 ] @
Postoji čitava industrija proizvoda, namenjenim onim ljudima koji VOLE DA POTROŠE PARE na auto.

Dakle: neko voli da potroši na putovanje, neko kupuje umetničke slike, neko voli da potroši u kafani, neko na kurave, a veeeliki procenat ljudi ogromne pare daje za kućnog ljubimca. Ali kažem, postoje ljudi koji vole da potroše pare na auto.

Nema tu ništa sporno. Ne pišem ovo u negativnom kontekstu.

Elem, tim ljudima treba ponuditi način - kako da potroše pare.

Sredstvo za pranje motora iznutra je samo jedan od proizvoda te industrije.