[ anon334571 @ 12.05.2018. 11:20 ] @
Juče sam dolio ulje u moj auto. Bilo je oko polovine, ali mehaničar mi je rekao da ga drzim uvek na maksimumu sto je sigurnije. E sad ja sam dolio 200-300 grama više. Jel moze da bude nesto sa motorom? Mozda je glupo pitanje, ali pola centimetra mi je vise ulje na meraču od maksimuma.
[ zeoN_Rider @ 12.05.2018. 11:30 ] @
Ne sekiraj se mnogo, ispariće.
[ botr @ 12.05.2018. 11:31 ] @
Pa ti si dolio ceo litar? Razlika izmedju minimuma i maksimuma na meracu je 1L. Ja bih ispustio taj visak.
[ anon334571 @ 12.05.2018. 11:37 ] @
Dolio sam oko 600 grama, ali bio je vruć motor pa mi pokazivalo na pola merača, a kad se ohladio, malo je iznad gornje crte.
[ anon334571 @ 12.05.2018. 12:12 ] @
Sad sam sve pregledao, juče sam dolio 450 grama, izgleda da se ulje "sleglo" :D svega milimetar dva iznad crte.
[ botr @ 12.05.2018. 14:41 ] @
Pretpostavljam da je 1.6ts, njemu trebu dosta vremena da se slegne ulje, proveravaj samo kad auto stoji duze u mestu, kvalitetno ulje i nemoj da ga teras u visoke obrtaje dok je hladan, jer su lezajevi radilice osetljivi na to. Ja sam to znao, a ipak sam ga gazio, pa sam morao da obradjujem radilicu i menjam lezajeve.
[ anon334571 @ 12.05.2018. 15:09 ] @
Ma 4 000 obrtaja ne prelazim, obicno ga vozim na 2500-3000. Tek nedavno, sam ga malo zgazio pa me zalepio za sedište i prvi put sam cuo rezanje motora sto mu daje neku draz :)
[ Java Beograd @ 12.05.2018. 16:37 ] @
I promeni mehaničara. Očigledno je od onih "koji najbolje znaju od svih". Čuj "sigurnije je da je na max" ?!

Onaj ko je napravio motor, rekao je da je sasvim OK da nivo ulja bude od min do max crtica. Svakako je pri tome imao u vidu i izvesnu dozu rezerve.

Ali, eto, ima mehaničara koji uvek sve bolje znaju, čak i od onih koji su motor napravili.
[ HoT_Steppa @ 13.05.2018. 18:35 ] @
A zar je toliko teško da ispustiš višak?
[ anon334571 @ 13.05.2018. 19:51 ] @
Višak je 150 ml, ne bih bas sad da zalegam pod auto :) Ili da ga dizem na lift zbog tog "fiska", problem je bio neadekvatno merenje.
[ pajapop @ 13.05.2018. 20:32 ] @

Visak ulja se tolerise do 10% od normalne kolicine ulja. Preko toga ne valja jer se povecava pritisak na semeringe a i gubi se kvalitet samog podmazivanja...Deluje apsurdno ali tako je. Podmazivanje je lose sa vise ulja nego sto je potrebno...
[ HoT_Steppa @ 13.05.2018. 20:35 ] @
Ne znam odakle ti tih 10%, mislim da je to mnogo.
[ Java Beograd @ 14.05.2018. 08:12 ] @
Podmazivanje svih delova motora ide samo i jedino tokovima ulja preko uljne pumpe ! Dakle, uljna pumpa crpi ulje iz kartera, i pod ostvarnim pritiskom prosledjuje ulje do svih delova koje treba podmazivati.

@ pajapop
Kako to povišeni nivo ulja povećava poveća pritisak na semeringe ?! Na koje semeringe ?
Kako se to "gubi kvalitet samog podmazivanja" ? Pumpa daje manji pritisak ili šta ?


Evo kako to, otprilike izgleda.


Već sa same slike je jasno da izvesni teoretski problemi mogu nastati ako je nivo ulja toliko visok da radilica bućka u ulju. I onda se kao ulje zapeni, i onda, kao uljna pumpa isporučuje uljnu penu delovima koje treba podmazivati. Ali sve je to teško teoretisanje.


[Ovu poruku je menjao Java Beograd dana 14.05.2018. u 13:39 GMT+1]
[ ademare @ 14.05.2018. 19:46 ] @
Kada sam procitao , ovu temu , pomislio sam da je neko zezanje u pitanju

Kad kaze mi matori juce isao kod mehanicara , slabo mu vuce motor u automobilu , i on vidi previse ulja ?! Pita matarog , jel si dolivao , jesam , on je dolio oko 4 deci viska , majstor izvukao , visak , i motor radi ko nov .

E sad sta je poenta , kad mi matori to posle ispricao , ja mu kazem , u je... isti si Miltop
[ cozmo_im @ 16.05.2018. 10:55 ] @
Visak ulja ne valja, stvarno se ostecuje motor a takodje i semerinzi. Naravno, neki mali visak tipa 100 do 150ml nece napraviti stetu, ali ako neko sune pola litre viska, to vec ne valja. Moze da peni itekako visak ulja u karteru a to ne valja, a taj visak izbija kroz semeringe ili isparava. U sustini ulje je najbolje drzati kako proizvodjac propisuje a to je izmedju oznake MIN i oznake MAX - to je potpuno bezbedno za sve uslove voznje, a ulje dolivati samo kada padne na oznaku MIN i to naravno maksimalno do oznake MAX. Pri tom, ulje se doliva po 100gr a ne odjednom da se sune pola litre, bas zato sto nije isto kad je motor vruc, hladan, mozda nije na ravnom i slicno.
[ bordzija @ 30.06.2018. 02:06 ] @
Ljudi se često zeznu mere tek ugašen vruć motor pa im "fali" ulja, ili na nagibu tj nekoj kosini gde ulje ode u karteru na jednu stranu a onda se dovate kante i sunu otprilike. I eto viška koji negde mora da izleti. Uzmi tanko crevce i špric pa polako izvuci višak ulja ako ti se ne plaća servis. I poželjno je imati uvek na maksimumu ulje, ja otprilike znam svaki svoj auto i kada dođe do pola - dospem malo.
[ Living Light @ 30.06.2018. 02:16 ] @
Sve ovo ↑↑↑ što je rekao bordzija je tačno.

Osim ako negde dihtung nije probio, pa polako "Sipkara" vodu u ulje,
i raste nivo u karteru.

Obratiti pažnju na to.