[ tempi @ 12.06.2018. 22:02 ] @
Kad tad za mnoge od nas dođe vreme za kupovinu polovnog vozila Za novo vozilo se nema para.

Od desetina i desetina pravila koja sam pro;itao na portalu šta i kako treba prilikom kupovine polovnog vozila, koja pravila su zlatna pravila, i da li uopšte postoje?
[ SASA M. @ 13.06.2018. 03:17 ] @
Prvo zlatno pravilo je da ne kupujes od babe sa kracom desnom nogom, koja je nedeljom isla do crkve sa autom, drzala ga svo vreme u klimatizovanoj garazi i tek povremeno isla sa njim do poste ili pijace.
Od ostalih nebitnih pravila je da:
-Ne zuris sa kupovinom
-Povedes majstora / pogledas vozilo na kanalu kada se odlucis
-Ne kupis auto za sve pare, vec ostavis da imas da kasnije nesto promenish, popravis, a bogami i odrzavas

Ima naravno jos gomila, nadam se da ce se drugi clanovi ukljuciti i mozda predloziti jos neke, nisam hteo posto si vec trazio odgovore
[ HoT_Steppa @ 13.06.2018. 07:15 ] @
To nije bilo pitanje nego reklama za njegov sajt. Modovi, brišite ovo
[ Nebojsa Milanovic @ 13.06.2018. 21:31 ] @
Solidan je članak pa neka je i reklama, može da ostane.

Nije moguće nabrojati šta sve treba gledati prilikom kupovine polovnog auta, jednom rečju SVE.

[ Doktor Hlad @ 14.06.2018. 10:37 ] @
Totalna glupost je clanak. Nigde ne pise najvaznije a to je da auto nikako ne sme da ima automatski menjac a pogotovo ne sme da ima plivajuci zamajac.
[ Java Beograd @ 14.06.2018. 12:11 ] @
Ničega se Srbin ne plaši nego promaje i plivajućeg zamajca !



Onaj članak nije loš, za totalne nepoznavaoce auto-tehnike, ali ga ne treba skapirati kao "šta ne kupovati", već više kao "kako proveriti istrošenost".
Jer, ako kupuješ 10 godina star auto, koji je kao nov koštao 35.000 za nekih 4.000 normalno je da će, na primer, volan da bude izlizan. A ako taj auto kupuješ za 2.000, normalno je da će i zazori na karoseriji da se razlikuju.

Naravno ima i dosta gluposti tipa "beli fabrički silikon" i slično.
[ verbe @ 14.06.2018. 12:32 ] @
Koja god marka auta da je u pitanju, optimalna kupovina jeste da bude 3-4 godine star auto. Time mu se cena prepolovljava, a auto je u solidnom-odličnom stanju. Čak i da imaš pare za nov, nepotrebno je da se razbacuješ, jer ovako uštediš mnogo novca, a dobiješ sličan primerak.
[ HoT_Steppa @ 14.06.2018. 12:51 ] @
Citat:
Koja god marka auta da je u pitanju, optimalna kupovina jeste da bude 3-4 godine star auto.


To važi za Zapadnu Evropu i USA. Za nas važi da je optimum 10 godina jer je tu najviše usporen pad vrednosti a i najpovoljniji su primerci 10 godina iz uvoza.
[ popusicko @ 14.06.2018. 14:10 ] @
I na kraju,da li kupiti auto 2010 (audi a4) sa automatskim menjacem?
[ Java Beograd @ 15.06.2018. 07:44 ] @
Kupi, što da ne ?
[ dule_ns @ 30.10.2019. 16:49 ] @
Treba mi pomoć oko procedure kod kupovine polovnog automobila. Iz istog smo mesta. Auto prepisujem na sebe, nikakvo ovlaštenje i slično. Koliko sam shvatio procedura je sledeća:

1) Potpišemo ugovor (našao sam primer na polovnim automobilima, ako neko ima neke primedbe na taj tekst ili neki bolji primer ugovora bio bih zahvalan)
2) Odemo kod notara da se overe potpisi na ugovoru
3) U poreskoj platim porez na prenos apsolutnih prava
4) Idem u SUP i sređujem papire

Par pitanja:

Kad ja predajem novac prodavcu?

Šta mi on daje: ključeve, saobraćajnu, polisu obaveznog osiguranja? Još nešto? Kad uzmem ključeve pruzimam i auto? Ako da, da li smem da ga vozim obzirom da se saobraćajna ne vodi na mene?

Auto je kasko osiguran, da li tu nešto treba da mi daju? Da li taj kasko važi do kraja trenutne registracije ili nešto drugo?

Da li mi za 3 i 4 treba prodavac lično ili su mi dovoljna dokumenta koja mi je dao? Čuo sam da ovo mogu i preko agencija da odradim.
[ bakara @ 30.10.2019. 17:56 ] @
Novac dajes kada potpisete ugovor, tj ti dobijes kljuceve i ugovor a prodavac novac.

Ugovor se potpisuje kod notara, ne treba nikakav papir da spremis samo da platis uslugu notara.

U poreskoj se podnosi zahtev za prenos na ime prodavca i ceka se oko mesec dana resenje (nekad bilo odmah)

Vlasnistvo prenosis u supu, izdaje se nova saobracajna, polisa i kasko vazi dok traje registracija, mozes ime na polisi da promenis u osiguranju ali to nije bitno jer glasi na vozilo.

Najbolje prodavca da povedes sa sobom kod notara i u poresko, a posle sve mozes sam.
[ ademare @ 30.10.2019. 19:07 ] @
Cini mi se i da Notari imaju blanko ugovore , samo se popune licni podaci . Ako nemaju ima da se kupi u knjizarama , tipski , samo se popune licni podaci . Nema improvizacije .

Po pravilu bi trebalo da se novac isplati pre overe ugovora kod Notara .

Posle overe kod Notara ne moras ni da dajes Auto je tvoj .

Na Vozdovcu se cekalo na resenje 10 dana , pre 4 meseca u poreskoj upravi . U poresku upravu treba da odu obe strane jer u stvari se ceo postupak vodi na ima Prodavca . To sto je dogovor da najcesce troskove poreza placa kupac ne menja stvar .

Bakara je sasvim solidno objasnio , ja sam pisao a da nisam procitao ceo njegov post

Posle u tvom Lokalnom MUP-u predas sve papire , i polisu ako jos vazi . Sada tu zavisi dal je prodavac iz istog registarskog podrucja , ako jeste ne moras da menjas tablice itd . U svakom slucaju je prednost da je prodavac iz istog R. podrucja , jer ako kupis auto iz nekog drugog moras da ides u njegovu poresku upravu .



[Ovu poruku je menjao ademare dana 30.10.2019. u 20:20 GMT+1]
[ Living Light @ 30.10.2019. 20:42 ] @
Citat:
bakara: Najbolje prodavca da povedes sa sobom kod notara i u poresko, a posle sve mozes sam.

Ne shheri, SVE ZNAŠ!!! :)
Upravo tako kako si rekao!

Ja poveo prodavca , uradili kupoprodajni ugovor, posle pravac kod Notara,

Kaže Notar: Ja sve overavam, bez obzira šta Tu piše!?
(Nisam baš sigur šta mi kaže)

Plačen porez na "Prenos Vlasništva",
i Kraj priče.

Eto, (tako se dešava, unutar Opštine, ako se NE manjaju tablice)

Pozdrav
[ Java Beograd @ 31.10.2019. 09:01 ] @
Kod notara treba razikovati solemnizaciju, koja se radi kod kupoprodaje nekretnine (na primer) i overe potpisa, koja se radi kod kupoprodaje automobila.

Overa potpisa je samo potvrda da je Pera Perić "lično i personalno" potpisao neki papir (šta god na njemu pisalo), a u notarijatu je proveren njegov identitet i važnost ličnih isprava.
[ dule_ns @ 18.12.2019. 22:29 ] @
Elem, kod notara nisu imali ugovor za kupoprodaju kola. Na kraju sam otišao u neku agenciju, ali najviše zato što sam promenio posao i nisam imao vremena ni volje da se cimam.

Oni su mi dali ugovor (mislim da je ovaj što sam našao na netu bio čak i malo bolji) i odradili poresku i SUP. U poreskoj sam čekao oko 3 nedelje, SUP je za par dana bio gotov.



Sad pitanje - ostao mi stari auto, 15 godina. Ima li smisla da vijam nekog majstora da ga malo sredi ili da odma ide na prodaju?
[ Java Beograd @ 19.12.2019. 07:53 ] @
Nemoj da smetneš s uma da je Srbija zatrpana izuzetno jeftinim uvoznim polovnjacima, u relativno OK stanju, i da sa placa može da se kupi na kredit.

Ako ti je auto registrovan i u voznom stanju, odma' na prodaju, u nadi da ćeš ga prodati dok mu ne istekne registracija. Postavi takvu cenu da ga zaista brzo i efikasno prodaš. Prodaj prvom koji naiđe, spusti cenu.
Ne prodaš li ga dok je registrovan, tj. dok ima bar 3 meseca do isteka registracije, onda - mrka kapa. Nije loše raspitati se, čisto radi informacije, koliko bi autootpad platio za tvoj auto.


[ cozmo_im @ 20.12.2019. 07:46 ] @
Placaju 100 evra po toni.