[ jovajovic100 @ 02.07.2018. 01:30 ] @
Posle 134 godine neko novo vreme i neki novi ljudi su ubili staricu koja je pomogla
njihovim predcima da dođu u veliki grad , a kome su oni to vratili čupanjem duše







[ Cube25 @ 02.07.2018. 02:07 ] @
Da li neko zna sta ce biti sa samom stanicom (zgradom)? Tj. da li se planira obnova ili neki sadrzaj u njoj i oko nje?

P.S. Greota bi bila da se srusi, i sazida neko metalo-stakleno sr*nje (banka, poslovni prostor itd.)...
[ TRUE RMS @ 02.07.2018. 02:11 ] @
To jeste emotivan trenutak, posle toliko naviknutih godina,
ali, tako je uradjeno u svim okolnim državama.

Šta je trebalo ?
Jel trebalo da ostane tu još 200-300 godina ?
[ TRUE RMS @ 02.07.2018. 02:13 ] @
Citat:
Cube25: Da li neko zna sta ce biti sa samom stanicom (zgradom)?

Kažu muzej, sa prigodnom temom.
[ SASA M. @ 02.07.2018. 03:48 ] @
Predlazem da prvu postavku posvete nasem vodji. Ipak je on trasirao ovaj put
[ bananaphone @ 02.07.2018. 04:46 ] @
Citat:
TRUE RMS:
To jeste emotivan trenutak, posle toliko naviknutih godina,
ali, tako je uradjeno u svim okolnim državama.

Šta je trebalo ?
Jel trebalo da ostane tu još 200-300 godina ?


U kojim okolnim drzavama?
Centralna stanica se izmestala u vecini velikih gradova u svetu, ali ne tako sto su je zatvorili ili srusili, nego su joj promenili namenu. Evo u Amsterdamu je sad trenutno plan da se sav medjunarodni vozni saobracaj izmesti sa centralne stanice na stanicu na jugu Amsterdama, ali umesto da zatvore centralnu stanicu, oni ce da na nju redirektuju lokalni saobracaj, odnosno ljude koji iz okolnih mesta putuju na posao.
Zasto rusiti postojecu infrastrukturu???


[ Massko @ 02.07.2018. 06:56 ] @
Nece da ruse, malo poseju travu i deca da igraju fudbal. A šine dati ciganima za lepe pare.
[ djoka_l @ 02.07.2018. 07:15 ] @
Inače, Prokop se gradi već 40 godina. Odavno se priča da će da se premesti Glavna železnička stanica, samo je problem što postojeće stanice još nisu funkcionalne, ni Prokop ni Novi Beograd.
[ bananaphone @ 02.07.2018. 08:12 ] @
Pa "premestanje" ne treba da znaci ovo sto je Massko rekao, da se ugasi postojeca stanica, vec druga stanica postaje "glavna", a ova dobija drugu ulogu. Pruga je vec trasirana i sve vec postoji - samo treba da se optimizuje i koristi i dalje, kao jedna od stanica voza u Bgd-u. Sta bi falilo da radnici koji ce biti potrebni u novo-izgradjenom kompleksu Bgd-na-vodi dolaze vozom na posao, ili ljudi koji zive u Bgd-u-na-vodi idu na posao na Nbgd-recimo vozom. Za 5min bi bili kod Airport City-a na Nbgd-u.
[ DaliborP @ 02.07.2018. 09:49 ] @
Dragi putnici, dobrodosli u Beograd.

[ zeoN_Rider @ 02.07.2018. 10:06 ] @
I treba da izmeste, stanica je bila promašaj jer nije bila prolazna kao u većini gradova po svetu. Nego šta će jadni taksisti da rade kada totalno stanica prestane sa radom ako već nije?
[ Ivan Dimkovic @ 02.07.2018. 10:21 ] @
U teoriji mogli su i da je spuste ispod zemlje i promene u prolaznu.

Mada je pitanje koliko bi takav projekat trajao ako im i za Prokop trebaju decenije. Svabe to rade u Stutgartu (Stuttgart 21 projekat) pa kasne vec godine i godine a racun se povecao za koju milijardu EUR.
[ tdusko @ 02.07.2018. 10:46 ] @
Citat:
DaliborP:
Dragi putnici, dobrodosli u Beograd.

Cek bre, jel ovo neka zajebancija? Ovo je slika sadasnje, nove zeleznicke stanice u Beogradu?
[ DaliborP @ 02.07.2018. 11:12 ] @
Pa i da i ne. To je stanica Topcider, koja je sada glavna zeleznicka stanica za put na jug, dakle ako neko recimo Beograd-Bar, tu silazi ili ulazi.
Za severnu stranu je Beograd Prokop koliko znam, koji tek ima probleme sa konekcijama ka gradu jer nema prilaz kolima niti gradski prevoz.

https://www.vreme.com/cms/view.php?id=1606219

Evo nova stanicna zgrada :)
[ bananaphone @ 02.07.2018. 11:13 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic:
U teoriji mogli su i da je spuste ispod zemlje i promene u prolaznu.

Mada je pitanje koliko bi takav projekat trajao ako im i za Prokop trebaju decenije. Svabe to rade u Stutgartu (Stuttgart 21 projekat) pa kasne vec godine i godine a racun se povecao za koju milijardu EUR.


A sad zamisli koliko kosta trasiranje pruge do centra grada i ostala popratna infrastruktura - koja vec postoji a koju ce da shebu i izbace :D?

EDIT: Pazi aerodrom je u sred oranica, i Batajnica ima prugu, koliko bi kostalo da se iztrasira pruga do aerodorma - preko oranica do Bataja koja je pored, pa se to nikad nije desilo, zato sto je i to previse, a sad zamisli da uzmes i povadis prugu koja ide do centra grada? Znas kad ce ponovo tu biti pruga - NIKAD. Umesto da si za 15min dosao u centar Bgd-a vozom sa aerodroma (kao sto je u celoj EU)...


@Dalibor - Prokop je stanica koja ima smisla samo ako je centar povezan sa njom na neki nacin. Ideja je bila da metro ide to Prokopa iz centra, pa da si za 5min na stanici, ustvari mislim da sama stanica ima infrastrukturu za metro stanicu, ali u poslednjim planovima za metro, linija do Prokopa je izbacena :). Ovako je svako putovanje vozom - svakodnevno na posao, potpuni besmisao.


[Ovu poruku je menjao bananaphone dana 02.07.2018. u 12:41 GMT+1]
[ anon70939 @ 02.07.2018. 11:19 ] @
gde su sad ljudi da protestVuju?
[ zeoN_Rider @ 02.07.2018. 11:23 ] @
Citat:
CoyoteKG: gde su sad ljudi da protestVuju?


Ma sad' će samo da se skupe iz Stepe.
[ bananaphone @ 02.07.2018. 11:26 ] @
Citat:
CoyoteKG: gde su sad ljudi da protestVuju?


Pa gde su emisije da objasne ljudima sta nije u redu sa ovim nacinom razvoja zeleznice? Mislim - hebiga, mozda je ovo i najbolji nacin, mada ja mislim da nije, ali nemas prijatelju ni jednu jedinu emisiju koja se bavi kompleksnim pitanjima razvoja zemlje.

Sve je ho-ruk, planira se najdalje 3 meseca unapred. A zeleznica je kompleksna i jako skupa stvar, planira se i razvija desetine godina... I na kraju krajeva koji je interes danasnjih politicara da razvijaju pricu koja ce biti zavrsena 5g nakon njihove smrti? Nece da razvijaju nista sto traje duze od duzine njihovog mandata...

EDIT: Jedino sto sadasnja vlast vidi je zemljiste na kom se nalazi veci deo stanice, koje mogu da zavaljaju sad i uzmu svoj deo kolaca. I to je u redu, da li treba stanica te velicine i tih sadrzaja u centru BGD-a, 100% ne treba, svedi je na 10% povrsine ali ostavi je da postoji i radi za putnicki saobracaj a ne da je rasturais!

[Ovu poruku je menjao bananaphone dana 02.07.2018. u 12:47 GMT+1]
[ Miroslav Jeftić @ 02.07.2018. 12:07 ] @
Citat:
bananaphone
@Dalibor - Prokop je stanica koja ima smisla samo ako je centar povezan sa njom na neki nacin. Ideja je bila da metro ide to Prokopa iz centra, pa da si za 5min na stanici, ustvari mislim da sama stanica ima infrastrukturu za metro stanicu, ali u poslednjim planovima za metro, linija do Prokopa je izbacena .


Metro svakako ne postoji, tako da je svejedno da li je stanica ubačena ili izbačena.
[ anon70939 @ 02.07.2018. 12:18 ] @
Citat:
bananaphone: Pa gde su emisije da objasne ljudima sta nije u redu sa ovim nacinom razvoja zeleznice?

Pa Smučić sve kontroliše. Gde je narod i za to da protestuje?
Dobili smo što smo birali...

Nego, kad smo kod tih dužih projekata koji ne mogu da se završe za vreme jednog mandata....

Pa za izgradnju tih nekih metro linija... Prošla vlast osmislila neke linije, verovatno su otišla i neka sredstva, ako ni na šta drugo bar u plate onih koji su smišljali kako i gde da idu te linije. I onda došli ovi novi, i sve to izvrnuli.
Ne znam čije rešenje je bolje, ali taj fazon, kad dođe neko novi i ne nastavi sa projektima, nego sve izmenja... Sve su to verovatno troškovi.

Kad bi se smislio tako neki projekat i izradio plan, pa bilo javno kompletno sa planom izrade i vremenskim rokovima po etapama, finansijama.... Pa kad dođe tako neko nov, da ne može tek tako to da smrlja i promeni, jer će se videti koliko novca prethodno potrošenog će baciti...

Nego na žalost, planovi izgradnje i koječega se svode na to da sednu i izlupaju gluposti "mi ćemo napraviti metro liniju odavde do ovde, biće gotovo do 2022. godine". Bez ikakvog plana, razloženog projekta po etapama. Čisto paušalno ocenjivanje.

I oni prošli, i ovi sada, i oni budući... svima odgovara da se enormne količine novca troše jer veliki procenat ide u džep... Nikome izgleda ne odgovara da nešto završe tako lako dok ne izmuzu koliko god je moguće.
Pa onaj kragujevački "autoput", od KG do Batočine, deonicu od 20km su radili 20 godina. I svake godine posle kilometar autoputa, eto svečano otvaranje deonice.... sramota...

A beogradska jelka?
http://rs.n1info.com/a400600/V...ava-za-novogodisnju-jelku.html

83000€, nameštanje tendera... Hoće li ova vest ići na TV između puštanja farme i parova?
Telad neće ni znati za ovo...



[Ovu poruku je menjao CoyoteKG dana 02.07.2018. u 13:42 GMT+1]
[ bananaphone @ 02.07.2018. 12:37 ] @
@Miroslav - :D - slazem se, ali pre je postojao plan i stanica Prokop bi trebala da ima ubacene kasete za metro stanicu unutar vozne stanice, ali sad je izbaceno i iz planiranja da metro ide do Prokopa. Tako da je pre postojala nada, sad ne postoji.


@Kojot - a sta ces da trazis na protestu i zasto? Nemas pojma prijatelju, kao ni ja. To je osnovni problem ove price....

EDIT: Posto mozda zvuci kao da te nesto prozivam, da objasnim sta sam hteo da kazem. Ne mozemo ti i ja da oraganizujemo proteste oko stvari koje ne razumemo. Postoje strucnjaci koji mogu da iznesu svoje misljenje, pa zajedno sa politickom opozicijom koja ce da podrzi njihove ideje, oni treba da organizuju protest, koji ce imati za cilj da se skloni trenutna vlast da bi dosla ona koja ima bolje ideje. A ti i ja mozemo da ih podrzimo ili ne podrzimo. Razumes?
Ako ja i ti ne znamo kako treba, pa za sta se borimo? Kako da dokazemo da je to za sta se borimo ispravo?

Kod Stepe stvari su ciste, ljudi znaju sta konkretno hoce, i zasto to hoce, neko im je obecao dom zdravlja i to hoce. Ovde druze ti hoces da ostane stanica, zasto? U kom obliku? Kako se uklapa sa celim planom za razvoj zeleznice? Nemas pojma prijatelju :), samo osecas da rade glupost...



[Ovu poruku je menjao bananaphone dana 02.07.2018. u 13:51 GMT+1]
[ Miroslav Jeftić @ 02.07.2018. 13:26 ] @
Nevezano za Bg stanicu, stvarno treba biti optimista i putovati vozom (u Srbiji), jedino ako ti se ni najmanje ne žuri i svejedno ti je kada ćeš i da li ćeš stići.
[ SlobaBgd @ 02.07.2018. 13:47 ] @
Citat:
bananaphone:
Kod Stepe stvari su ciste, ljudi znaju sta konkretno hoce, i zasto to hoce, neko im je obecao dom zdravlja i to hoce.

Ni u Stepi ljudi ne znaju šta i zašto hoće.
U Stepi već postoji dispanzer sa lekarom opšte prakse koji radi pon.-sre.-pet. zbog, pazi sad, nedovoljno pacijenata! Znači, nema dovoljno pacijenata da bi lekar opšte prakse radio pet dana nedeljno plus dežurstvo subotom, a oni hoće i dom zdravlja sa najmanje 100 zaposlenih (od lekara, preko sestara, do tehničkog i pomoćnog osoblja). Jedan dom zdravlja pokriva celu opštinu Stari grad (onaj u Siminoj) + mnoge koji su pacijenti tog doma zdravlja a nisu sa opštine Stari grad.
Stepa ima prodavnice u prizemlju zgrada, i ima i Maxi i Aromu i druge prodavnice, ima i specijalizovane trgovinske i uslužne lokale. Mnogi od lokala su prazni, ali stanari Stepe traže tržni centar. Posle će tražiti da država primora sajdžije, frizere za kučiće, veterinare, servisere mobilnih i vlasnike sex-shopova da otvore lokale u tom tržnom centru.
Stepa ima i osnovnu školu i obdaništa, državna i privatna. Stanovnici Stepe dižu frku kao da nemaju ni jedno obdanište i školu. Umesto da traže proširenje kapaciteta, zahtevaju izgradnju još jedne osnovne škole. Za to vreme Krnjača ima jednu osnovnu školu, Kotež takođe jednu, a Ovča ima, pazi sad, istureni ogranak osnovne škole iz Koteža.

Sve je ovo offtopic, ali ako se krene od pogrešne premise (da stanari Stepe protestuju jer znaju zašto i jer su u pravu), i zaključak će biti pogrešan.
[ bananaphone @ 02.07.2018. 14:38 ] @
@Sloba - traze sta im je obecano. Neko je projektovao naselje sa domom zdravlja na osnovu neceg. Cisto je u glavama onih koji protestvuju zasto protestvuju i sta traze, to je bila poenta onog sto sam napisao. Evo sad da organizujemo protest za glavnu zeleznicu stanicu, sta se trazi i zasto, garantujem ti od 10 ljudi koji bi da protestvuju imao bi 10 razlicitih prica...

Znaci nema ko da ide u supermarket i kod frizera, ali se SPC isplati da gradi crkvu :D :D :D, nekakav skroman ali pobozan narod zivi u tom naselju...

Ovo sto si ti nabrojao nije nikakav argument, tako je u svakom novom naselju - dok naselje ne zazivi, a to moze da potraje poprilicno. Da li treba dom zdravlja ili ne, nemam pojma, ali je tu bio po projektu a sad je izbacen bez ikakvog objasnjenja i gurnuta je crkva.
[ Bradzorf012 @ 02.07.2018. 14:40 ] @
U proteste se ne ide zbog obećanja, nego zbog potpisa na ugovoru koji nije ispunjen. Lažnih i neispunjenih obećanja političara, svi smo se mi toga nagledali, ne samo stanari stepe. Zbog neispunjenih obećanja se gube izbori, ni manje ni više.
[ bananaphone @ 02.07.2018. 14:48 ] @
Citat:
Bradzorf012: U proteste se ne ide zbog obećanja, nego zbog potpisa na ugovoru koji nije ispunjen. Lažnih i neispunjenih obećanja političara, svi smo se mi toga nagledali, ne samo stanari stepe. Zbog neispunjenih obećanja se gube izbori, ni manje ni više.


Malo licis na onog lika - "a gde je pecat???", samo nisam siguran da li namerno ili slucajno trolujes temu :D :D :D

Dakle studentski protesti 68', protesti protiv rata, protesti sindikata, protesti crnaca, protesti protiv pomocnika Deda Mraza u Holandiji, ma glupo mi da nabrajam... sve je to bilo zbog ugovora, a'?
[ anon70939 @ 02.07.2018. 15:24 ] @
Citat:
bananaphone:EDIT: Posto mozda zvuci kao da te nesto prozivam, da objasnim sta sam hteo da kazem.

Ne razmisljaj o tome :). Ja tako nesto ne bih ni mogao da shvatim kao prozivku, nego kao diskusiju.
I da, u potpunosti se slazem sa tobom da proteste ne mogu gradjani sami da organizuju, jer pojma nemaju kako.
Eto, pokusali za cenu goriva, i sta se desilo posle 3 dana...
Tako ce iz Stepei, proci ce ih...

Mene samo interesuje gde je ta famozna opozicija izmedju dva izbora?

Imam utisak da se pojave samo pred izbore, kako bi izvukli novac za predizborne kampanje, pa posle kad prodju izbori, nigde ih nema... Cekaju sledece izbore da opet izvuku malo kinte, koliko se moze, i tako... zive od izbora do izbora i ne planiraju da promene nesto. Njima dobro...

A narod na zalost nije mnogo pametan, pa ce opet glasati tako kako glasa... Doduse nema ni za koga da se glasa. Pametni su politicari. njima ovakva situacija savrseno odgovara
[ Bradzorf012 @ 02.07.2018. 15:42 ] @
Vidi ovaj, lepo si objasnio neke stvari Kojotu, ali mi nije jasno ovo drugo.

Ako su urbanisti, stručnjaci za saobraćaj i ostali rekli da bi trebalo izmestiti železničku stanicu, ne vidim koji je tu razlog za protest. Protest protesta radi, eto tek onako. Uostalom ako se ne varam, sve vlasti i to decenijama unazad, pričaju istu priču. Ovde uopšte nije problem da li da se to uradi, nego kako, tj. kako naći pare, a para kao što znamo nema. Da bi se maznula lova, potrebno je da se nešto uradi, pa da se uštedi na kvalitetu ili obimu radova, a višak strpa u džep.

Što se tiče stepe, već sam rekao na odgovarajućoj temi šta mislim, a ako je ovde off, onda ja samo odgovaram na isti. Nezadovoljstvo stanjem u društvu je jedno i to može biti razlog za protest i okupljanje građana(prvi ću to da podržim), ali je isticanje u prvi plan pojedinačnih slučajeva blago rečeno smešno. Kao što sam već rekao, u ovoj zemlji se najviše bune oni kojima je najbolje. Da li znaš kako se živi van Beograda? U infrastrukturnom, socijalnom, kulturnom smislu, u pogledu dostupnosti i kvaliteta obrazovanja i zdravstvene zaštite ili mogućnosti za pronalazak posla i izgradnju karijere, Beograd(kakav god da je) je ispred gradova kao što su NI, KG ili NS. O ostalima da i ne govorim, to bi otprilike bilo kao da porediš London i Kandahar. Sve to ne bi bilo toliko strašno da se država nije umešala konkretno u ovaj slučaj u stepi i omogućila brže, jednostavnije i jeftinije nekolicini građana da dođu do stana. Dakle, iz zajedničke kase u koju su svi ulagali, tj. od zajedničkog kolača koji su svi napravili stanari stepe su otkinuli dobro parče, a većini ostalih su ostale mrvice. Umesto da ćute i budu srećni, oni se još bune. Ako neko ima razloga za prostest, onda su to stanovnici opustošenih varošica i sela po Srbiji kojima država nije dala ništa.

Sve ovo je u stvari jedno neverovatno izvrtanje stvarnosti naopačke. Poslodavci se žale kako ne mogu da nađu radnike i kako su skupi. Pa ako su skupi, prihvati se posla pa uživaj, batali biznis. Malinari traže veću cenu maline. Zašto bi im bilo ko udovoljio? Hladnjačari su takođe građani ove zemlje, njima odgovara niža cena, zašto ne podržati protest za zahtevom za nižu cenu? Vozači hoće nižu cenu benzina. Možda sam ja u naftnom biznisu, zašto da smanjimo cene benzina? Meni odgovaraju veće cene.

Zato tvoje poređenje studentskih protesta iz 68-e sa ovim slučajem ne izgleda smešno, nego žalosno.

Sad stvarno off: može li administracija da ukloni ove glupe banere između poruka, nisam primetio da ih ima na ostalim sekcijama na es-u? Što smo mi dužni da trpimo ovo? Stalno su kritike kako madzone ovo, madzone ono, a vi našli baš na nama da se izdržavate.
[ bananaphone @ 02.07.2018. 15:58 ] @
Prebaci na drugu temu i mozemo tamo da nastavimo, da ne djubrimo ovu temu da nepotrebnim postovima...

@CoyoteKG - moze da se organizuje kad su stvari jasne, ali ovo kao razvoj zeleznice, mislim hebiga :D :D :D
[ TRUE RMS @ 02.07.2018. 23:51 ] @
De, ne sehhhrinaj Ti,

Bilo bi dobro da i Ti budeš oko iste vatre i kotlića, sa nama,

Samo da uspem da organizujem termin, situaciju, vreme i sve ostalo.

Samo sa Bradzorf012 da toteramo termine,

SVE LAKO AKO SE HOĆE !!!!

Polako....
[ SASA M. @ 03.07.2018. 04:05 ] @
ovo je ta nova BG stanica

[ TRUE RMS @ 03.07.2018. 04:09 ] @
Saša,
Jel to Winetu i Old Šeterlend ?

Jesi li ti popio jutarnju kaficu ?

Šta ti danas nije po volji ?
Ko te sekira ?
[ SASA M. @ 03.07.2018. 05:49 ] @
to je najsavremenija stanica, posebno ulaz za putnike, posebno za prtljag
[ jovajovic100 @ 04.07.2018. 23:33 ] @
Nekada davno



[ Ivan Dimkovic @ 15.07.2018. 22:09 ] @
Citat:
bananaphone:
Citat:
Ivan Dimkovic:
U teoriji mogli su i da je spuste ispod zemlje i promene u prolaznu.

Mada je pitanje koliko bi takav projekat trajao ako im i za Prokop trebaju decenije. Svabe to rade u Stutgartu (Stuttgart 21 projekat) pa kasne vec godine i godine a racun se povecao za koju milijardu EUR.


A sad zamisli koliko kosta trasiranje pruge do centra grada i ostala popratna infrastruktura - koja vec postoji a koju ce da shebu i izbace :D?


Ne zelim ni da zamislim, zvuci sumanuto.
[ bananaphone @ 16.07.2018. 11:13 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic: Ne zelim ni da zamislim, zvuci sumanuto.


Takav mi je osecaj za 80% stvari koje se trenutno rade u Srbiji. Sve mi izgleda kao neko glorifikovano propadanje (6 meseci pre roka smo zatvorili stanicu :D, koji cinizam), svi resursi se ubijaju, da bi se onda gradili od 0 isti ti resursi ali naravno ovaj put uz pomoc kredita i pozajmica...
[ pisac @ 27.07.2018. 01:18 ] @
Kada si kod glorifikovanog propadanja, sada ću da vam objasnim neke stvari.

Železnička stanica je otvorena otprilike u vreme kada je Srbija ponovo počela da postoji, nakon više vekova pod Turcima. Srbija je nastala na Berlinskom kongresu 1878. godine zahvaljujući Austrougarskoj, zahvaljujući kojoj je i dobila razne teritorije na račun Bugarske u toj i sledećim godinama, i u tom trenutku je bila veliki saveznik Austrougarske nasuprot Bugarskoj koja je bila saveznik Rusije ali je i dalje bila podeljena na dve kneževine i potčinjena.

Železnička stanica je građena 3 godine i otvorena 1885. godine (dakle 7 godina nakon nastanka Srbije), iste godine koje je kralj Milan uz "nemešanje" Austrougarske poveo rat protiv Bugarske, a taj rat je poveo bez ama baš nijednog jedinog opravdanog razloga, nego eto čisto malo da se vodi rat protiv komšije koji hoće da se ujedini i postane nezavistan.

Železnička stanica je dakle nastala u trenucima nastanka Srbije, a taj trenutak je u velikoj meri bio dirigovan od spolja da bi se ostvarili neki geostrateški interesi (taj plan se kasnije obio upravo o glavu projektanta Austrougarske ali to nije tema), a sada ta železnička stanica nestaje u trenucima nestanka Srbije, koji su takođe dirigovani ali sada od nekog drugog projektanta. Uskoro će Srbija biti usisana u EU i sažvakana kao što se tamo polako žvaću sve nacije koje su u njoj a ispljuvava multinacionalni bućkuriš (ovi koji žive u EU sigurno znaju o čemu pričam). Srbija će ubrzo praktično prestati da postoji kao država, a za 50-70 godina ovde više neće biti ni Srba ni Srpskog jezika već multinacionalnog bućkuriša koji priča engleskim jezikom, samo će se možda teritorija i dalje zvati Srbija u smislu neke pokrajine, regije, tako nešto - beznačajno.

Bilo je lepo dok je trajalo, naročito ono parče sa Jugoslavijom, ali sve ukupno nismo trajali ni vek-ipo i opet nestajemo u nekom drugom ropstvu. Ali ovaj put zauvek.

[Ovu poruku je menjao pisac dana 27.07.2018. u 09:28 GMT+1]
[ mjanjic @ 05.08.2018. 01:23 ] @
Još kad se ima u vidu skandal oko korupcije pri odabiru finansijera izgradnje pruge Beograd-Niš, a što je Srbija preuzela kao OBAVEZU, kako bi Austrougarska mogla da se poveže sa Turskom. Zajam za izgradnju 365 km pruge bio je jedna 10 tadašnjih budžeta Srbije, a danas otprilike 20 milijardi dolara.

Od tada pa do danas, u Srbiji se samo ređaju korupcija za korupcijom, koga interesuje, može da potraži na desetine članaka na tu temu na internetu, a železnica je i danas jedan od najvećih izvora korupcije i otuđivanja novca iz državnog budžeta.

Kad u jednoj Indiji sa tolikim brojem putnika država mora da subvencioniše železnicu, šta tek mi u Srbiji da pričamo? Čak i u najrazvijenijim ekonomijama EU postoje samo neke železničke relacije koje su isplative za putnički saobraćaj, ostale se subvencionišu. Železnica u putničkom saobraćaju može da bude profitna npr. u Japanu, gde na relaciji Tokijo-Osaka godišnje putuje preko 150 miliona putnika, a cena karte u jednom smeru je negde oko 150€. Ili u Kini na relaciji Peking-Šangaj (cena 54-220€, zavisno od klase).