[ pisac @ 18.07.2018. 14:04 ] @
U pitanju je trimer za travu (einhel) sa dvotaktnim motorom, kupio sam novu svećicu NGK i radila je odlično na početku ali je polako prestala da radi posle samoi pola rezervoara (300ml). Novu svećicu sam kupio upravo jer sam stalno morao da čistim staru svećicu koja više nije radila nego što je radila.

Mešavina je dobra, onakva kakvu sam uvek pravio u boci koju sam dobio uz trimer. Marku ulja sam promenio kao i kanister sa gorivom, ali je rezultat isti. Posle NGK zastoja nisam više ni pipnuo trimer. Treba napomenuti da je trimer star nekoliko godina i da je radio odlično, izmaltretiran je maksimalno, a prvi problem je počeo da pravi prošle godine nakon stajanja preko zime ali je to rešeno temeljnim čiščenjem svećice i dužim radom na praznom hodu nakon čega je radio solidno, ali ove godine je praktično nemoguće bilo šta uraditi sa njim.

Šta može biti uzrok brzog prljanja svećice?

Razmišljao sam gde da stavim ovu temu, autozone mi deluje kao najbolji izbor jer je u pitanjuj dvotaktni motor i najviše ljudi bi trebalo ovde da se razume u problematiku. Ljubazno molim eventualne dokoličare da ne serendaju po temi sa besmislenim provokacijama nego da se uključuju samo ako nešto znaju ili imaju neku ideju ili smislenom pitanje.
[ zeoN_Rider @ 18.07.2018. 14:14 ] @
Jel čačkao neko karburator?
[ Java Beograd @ 18.07.2018. 14:27 ] @
Jedini logični odgovor je da je toplotna vrednost svećice neodgovarajuća. Previše je hladna, i ne postiže temperaturu potrebnu za samosagorevanje uljne gareži koja se skuplja.

- Ali, ako je svećica originalna, ili identična originalnoj, onda ovaj komentar pada u vodu.
- Ali, ako je nešto menjano na motoru, bilo šta, onda je moguće da se to odražava i na sagorevanje. Probaj da nađeš topliju svećicu pa probaj. Ne znam sad kakva je tu ponuda na tržištu. Možda je do promena došlo i samom upotrebom motora.

Generalno uzevši, dvotaktni motori "traže rezervnu" svećicu, i to ne treba da te plaši. Ja sam na čamcu, uz Tomos T4 uvek imao "obavezan pribor": ključ za svećice i dve rezerne: jednu novu, i jednu korišćenu ali očišćenu i očetkanu čeličnom četkom. Nešto slično i kad sam vozio moped sa dvotaktnim motorom.

Zato, ako trimer lepo radi i umereno troši, tj. sve je OK, onda samo obezbedi "obavezan pribor" i prihvati neminovnost problema malih dvotaktnih motora.
[ pisac @ 18.07.2018. 15:14 ] @
Svećica koja je pročela da zeza prošle godine i koju sam čistio i ove godine dok nije postalo bezmisleno, je originalna. Karburator niko nije otvarao, i ništa nije menjano. Nova svećica NGK kupljena je u radnji sa stihl trimerima i namenjena je njima, ali pretpostavljam da ne bi trebalo da bude neke razlike po pitanju svećica između stihl i einhel trimera.

Ono što je simptomatično je da se svećica sve brže i brže prlja. Na kraju je to postalo besmisleno, jer radi dobro samo 5 minuta a onda polako počne sve više da gubi snagu i da se gasi na jačim obrtajima, sve dok postane poputno neupotrebljivo jer može da radi samo na leru. Interesantno je u svemu tome da obično gašenje trimera i odmaranje par minuta vraća snagu ali nedovoljno i vrlo kratkoročno (ipak treba i očistiti svećicu da bi se snaga vratila skoro potpuno).

Prošle godine kada (prvi put od kupovine) nije hteo da upali trimer, sam posumnjao da sam greškom sipao dizel umesto benzina. Naime, sipao sam iz jednog kanistera nešto što sam mislio da je spremna mešavina koja je po mom verovanju stajala od pretprošle godine, jer sam cele pretprošle godine mešavinu spremao u celom kanisteru (10 litara) i odatle sipao u rezervoar trimera (mnogo brže nego kad svaki put mešam samo za jedan rezervoar). Međutim sa time što sam sipao uopšte nije hteo da upali, a to uzgred nije ni mirisalo na benzin. Zbog toga sam posumnjao da uopšte nije mešavina već dizel (ne znam ni zašto bih ostavljao dizel u kanisteru ali eto možda sam iz nekog razloga ostavio dizel i zaboravio). Izručio sam iz trimera tu misterioznu tečnost i probao da zapalim - nije moglo, a nakon više pokušaja je uspelo nešto da se zapali ali veći deo jednostavno nije hteo da gori. Dakle, ili je stvarno dizel ili je potpuno izvetreli benzin iz nekadašnje mešavine. Nakon toga sam napravio novu mešavinu sa onime što je sigurno bio benzin, i trimer nije htelo da upali sve dok nisam temeljno očistio svećicu i verglao malo duže. Posle "razrađivanja" od nekoliko minuta i uz nekoliko naknadnih čišćenja svećice, trimer je odradio posao prošle godine lepo. Međutim ove godine je kastastrofa, i sa novom svećicom.
[ bakara @ 18.07.2018. 16:07 ] @
Nije dobra mesavina, ili ulje nije odgovarajuce.
[ TRUE RMS @ 18.07.2018. 16:32 ] @
Citat:
pisac: Prošle godine kada (prvi put od kupovine) nije hteo da upali trimer, sam posumnjao da sam greškom sipao dizel umesto benzina. Naime, sipao sam iz jednog kanistera nešto što sam mislio da je spremna mešavina koja je po mom verovanju stajala od pretprošle godine,

Pošto nema više dodavanja tetra-etil-olova, onda se oktanski broj
održava na potrebnom nivou pomoću "raznim trikovima".

Ako gorivo/mešavina stoji u kanisteru (koji NIKAD ne dihtuje 100%-na godinu dana),
onda "Lake frakcije" polako ispare iz te tekučine.

Posle godinu dana, od svega toga ostade jedan
"mlak" bučkuriš, koji može da se koristi samo
u motorima koji "gutaju sve".
(na pr. Wartburg karavan, 4m lima, 5m dima)
_____________________________________

a) Predlažem sveže gorivo/mešavinu.
b) Verujem, da je i @Java Beograd u pravu, da ipak nije dobra TEMP vrednost svečice.

c) Plus na sve to, mislim da te zeza i odnos goriva-vazduha.

Filter za vazduh treba da je jako čist.
Zbog količine vlage u vazduhu, filteri za vazduh umeju da se "napiju/navuku"
dovoljnu veliku količinu vode iz vazduha (jutarnja rosa),
pa im propusna moč za vazduh, drastično opadne,

-što rezultira poremečajem odnosa gorivo-vazduh,
a sve to prouzrokuje nekompletno sagorevanje, garavljenje i maščenje svečice,
i konačan zastoj motora.

To što mašina posle par minuta stajanja ponovo startuje,
to može da znači da je deo vlage/vode ispario, i ponovo dopustio
kakav-takav kilavi rad motora.

..sve tako u krug.

pOz
[ zeoN_Rider @ 18.07.2018. 18:09 ] @
Citat:
bakara:
Nije dobra mesavina, ili ulje nije odgovarajuce.


Mislim da je ipak u pitanju količina vazduha ili analogno tome količina goriva a to govori da je neko ipak čačkao oko karburatora.
[ bordzija @ 18.07.2018. 18:23 ] @
Dovoljno ti je da preko zime ostaviš trimer sa starim gorivom (mešavinom) u motoru, onda se to pretvori u slinu i zapuši pola karburatora i pumpu za gorivo. Svi ti dvotaktni uređaji se konzerviraju pred zimu ili duži period stajanja. otkači se gorivo tj prospe, baci, onda se pusti trimer da radi dok se ne ugasi usled nedostatka goriva i tada se odloži u podrum/šupu. Može eventualno da se prsne malo ulja u cilindar.

Pumpa za gorivo može da ima sličan problem, radi pa kada se zagreje ugasi... Sačekaš malo proradi pa opet u krug - crkla membrana.

Davno sam vozio vanbrodski motor i večito problemi, kada sam uveo ovaj sistem više nikakvih.

Sa raznoraznim domaćim dvotaktolima sam večito imao problema sa tom gareži. Em prlja em dimi motor. Onda jedne godine kupim Johnson dvotaktol. Auuuu da ne veruješ. Sipaš jako malo po tabeli, benzin postane ljubičast. Nit dimi kada radi, nit gareži, nit problema.

sve u svemu ne gine ti jedan ozbiljan servis uređaja što znači kompletno rasturanje, čišćenje, zamena membrana, gumica, dihtunga po potrebi a možda su i karike rikavela. treba proveriti i dal ima lufta u radilici, klipnjači... Sve ti je to danas za jednokratnu upotrebu!

@edit: Tek sad vidim da si sipao sve i svašta, lepo ti odnesi na jedan detaljan servis i nemoj da razmišljaš puno.
[ ineve74 @ 18.07.2018. 18:28 ] @
Meni majstor sto mi popravlja trimere reko da nis ulje nije dobro.U zadnje vreme na nisovoj pumpi uzimam stihl ulje.Kosta 160 dinara al je bar original.

Edit:
Mesavina treba da je 40:1 to jes na 4 litra goriva 100 ml ulja.
[ bordzija @ 18.07.2018. 18:56 ] @
Domaći dvotaktol i slične krdže su na nivou običnog motornog ulja, to se nekada trpalo u ono vreme nemaštine 80ih i 90tih prvo kad zafali a posle nisi imao drugi izbor i uvek je rezultovalo čestim kvarovima i zastojima. Loše podmazivanje, česti servisi. Kažem posle dužeg stajanja gorivo se pretvori u slinu i zapuši sve što može. Treba ti sto godina da bi ga "produvao"

Ovako uvedeš jednostavna pravila i nema zime.

Sećam se davno, drugar imao veliki kompresor i pištolj za farbanje, on svaki put radi nešto i samo ostavi onaj pištolj, posle meni treba 2 dana da ga očistim kako bi nešto ofarbao. Očistiš i opet ispadaju komadići boje, zapušavaju diznu, stalno trokira. Ja ostavim očišćeno sve on samo usvinji ko da je tuđe. Digo sam ruke posle par puta.
[ botr @ 18.07.2018. 18:57 ] @
Ja uzimam Husqvarna ulje, za moju testeru, plave je boje, kao sinteticko i ide manje nego klasicno dvotaktno. nema dima, niti ima onaj specifican miris za mesavinu, a svecica cista.

Problem ti pravi gorivo ili vazduh, Robert je spomenuo problem filtera, a Mario da sva ta dvotaktna sr.nja moraju da se odrzavaju, posebno pred duzi period mirovanja. U upustvu jasno pise da treba da se ispusti svo gorivo iz rezervoara i potrosi ono sto je ostalo.

[ ineve74 @ 18.07.2018. 19:24 ] @
Ja imam einhel bg-bc 43 vec 7 godina i imo sam problem sa svecicom svakog proleca.Nije hteo da upali.Odkako sam promenio marku ulja nemam taj problem.
Moram da kazem je i da sam palio povremeno zimus trimer
[ Java Beograd @ 18.07.2018. 19:43 ] @
Kako reče Robert - možda je u pitanju filter vazduha.

Simptomatično je ono "odmaranje" trimera. To mi je malo čudno. Nema on šta da se "odmara", nego mu izgleda treba da se ohladi. A ako mu treba odmaranje radi hlađenja, onda će biti da se pregreva.

Kako izgleda izduv ? Ja lično nemam predstavu kako to izgleda na trimerima, ali znam da sam na Tomos Automatic-u morao redovno da čistim umetak iz auspuha, jer nesagorelo ulje ume da se taloži, i maltene zapuši izduv. Onda nema snagu i pregreva se. A hoće izduv da se zapuši i na samom cilindru.

Logika sa zapušenim usisom i/ili izduvom stoji, jer se to prlja samo od sebe, vremenom, bez da se išta čačka na motoru. I ona svećica koja je odgovarajuća, i bila je OK, sada se masti jer motor "ne može da diše"

Dakle, pisac: proveri i očisti usis i izduv, da motor prodiše, pa onda da sumiramo rezultate.
[ TRUE RMS @ 18.07.2018. 20:57 ] @
Java Beograd:
"možda je u pitanju filter vazduha."

Evo, jutarna rosa je tako velika, i vlažnost vazduha,
da Fiteru za VAZDUH treba preko pola dana da se nekako "Doveze u red",
i da ima propusnu moć za vazduh, takvu da motor može da upali.

Neverovatno, ali je tako,
ako ujutru ustaneš u 7h, i skineš filter za vazduh,
možeš da ga otreseš o koleno, i da vidiš da iz njega ŠTRCA voda !

Navukao se vlage, tokom cele noći !

I onda ujutru misliš da će MAŠINA da startuje kao nova---Ee, pa neće !
[ pisac @ 19.07.2018. 00:07 ] @
Citat:
ineve74:Ja imam einhel bg-bc 43 vec 7 godina i imo sam problem sa svecicom svakog proleca.Nije hteo da upali.

E upravo taj imam i ja. Odličan trimer (sa izuzetkom neergonomske drške koja mi udara u nogu i krivi ruku), maltretiran je jezivo (sa svojim četvorokrakim nožem je sekao i mala stabla od 3-4cm prečnika), i verovao sam da će se pre raspasti mehanika nego što sam mislio da ću imati problema sa motorom.

Što se filtera za vazduh tiče, to je neki smešan filter i pri tome nema šanse da bude vlažan jer trimer tokom radne sezone držim u kući na sobnoj temperaturi. Izduv je masan i strašno dimi, ali je tako bilo od samog početka. Tip ulja je promenjen onog trenutka kada je promenjena i svećica, ali je ta nova svećica trajala još kraće nego stara. Meni je i dalje vrlo interesantan detalj da vrlo kratko odmaranje nakon samogašenja (ma može i 30 sekundi) vraća snagu u nekoj meri, koja vrlo brzo opet nestane. To mi deluje kao pregrevanje.

Inače, imam sliku svećice (te nove). Nekako je čudno "izgorela" sa jedne strane, a sa druge strane je skroz garava i masna. Ona prethodna originalna nije bila takva, ona je bila svuda garava i masna.




[Ovu poruku je menjao pisac dana 19.07.2018. u 01:17 GMT+1]
[ zeoN_Rider @ 19.07.2018. 00:16 ] @
Svašta tu može da bude u pitanju, kvalitet mešavine, odnos goriva i vazduha, kvalitet i tip svećice i na kraju podešenost predpaljenja.

Tako da ima tu da se poradi da bi se ustanovio uzrok.
[ zeoN_Rider @ 19.07.2018. 00:17 ] @
Po izgledu bih rekao da se pregreva.
[ pisac @ 19.07.2018. 00:24 ] @
I ja isto, po belini mogu da zaključim da se ova svećica pregrevala. Ona prethodna nije imala tu belinu sa jedne strane, pa nekako dobijam utisak da je ova neodgovarajuća (iako je navodno to NGK kvalitet za famozne stihl trimere).

Koliko vidim, sledi mi kupovina nove svećice, ovaj put tačno sa oznakom koju je imala originalna, i kupovine nekog novog ulja. Onda rasklapanje da vidim kako se čisti usis i izduv (koliko je to rasklapanja?), pa da probam da oživim trimer. Ako nema nekih drugih saveta to je zaključak za sada.
[ zeoN_Rider @ 19.07.2018. 00:27 ] @
Zato je dvotaktni motor prost a i prost za rasklapanje.
[ gilopile @ 19.07.2018. 01:58 ] @
Samo ti promeni gorivo i dvotaktol za mesavinu, to ti je za pocetak i za kraj :D
Imao sam razne trimere i motorne testere koje su bukvalno napolje nonstop stajale, motorka pogotovo i nikakv problem sa radom, naravno, ujutro malo teze pali ali nema da se gusi u toku rada. Filter za vazduh je tu ionako samo da ne upadne nesto vece unutra, obicna mrezica za komarce bukvalno i nije to problem.

Gorivo i ulje te ebu. Pogotovo ako ti je mesavina duze stajala. Treba je potrositi unutar 3 meseca max, a preporucljivo je upola krace, Pravi koliko mislis da ces potrositi u meesec dana i to je to.
[ Java Beograd @ 19.07.2018. 07:12 ] @
Čekaj malo pisac, da li ti ove dve svećice smatraš prljavim, ili je možda ovo slikano nakon što si svećicu očetkao čeličnom četkom ?
[ bordzija @ 19.07.2018. 10:49 ] @
Čista svećica ko suza. Kupi ti lepo bolji dvotaktol i svećicu isključivo odgovarajuće toplotne vrednosti kataloški propisanu za određeni motor (alat), trgovci vole svašta da uvaljuju jer im je to zanimanje. Pravi smešu u flašama od 2 litra po potrebi i gledaj da potrošiš u mesec dva tj dok je sezona. Alat konzerviraš onako kako sam opisao u nekom prethodnom postu. Imaš danas i raznorazne sprejeve sa kojima preprskaš alat tokom zime.

Na proleće se detaljno provere sva creva, znaju da iznenade pa vuku falš vazduh.

Ps: Inače je ta belina olovo a u narodu poznata kao dobro sagorevanje.

Sad skoro sam slušao priču jednog starijeg gospodina koji je godinama vozio bez ikakvih problema vartburge. Kaže svaki put kada sipam gorivo, ja sipam litar benzina u kanticu u koju dodam dvotaktol pa to vozim u gepeku do sledećeg sipanja rezervoara. Samo tako se dobro izmeša i ne dimi. Valjda se to odnosilo na one naše domaće dvotaktole, nisam pitao jer me nije zanimalo.
[ Java Beograd @ 19.07.2018. 12:28 ] @
Zaprljana, garava, nauljena svećica (bogata smeša, tj. malo vazduha) izgleda ovako:





A relativno čiste svećice u normalnim uslovima eksploatacije izgledaju otrpilike ovako:




@pisac
Ako je slika one svećice načinjena nakon odvrtanja iz trimera, bez čišćenja čeličnom četkom, onda je to, kako reče bordžija čisto kao suza, a problem bi trebalo da tražiš negde drugde. Možda napajanje gorivom.
[ pisac @ 19.07.2018. 12:55 ] @
One dve slike su od nove svečice koju sam nakon što je prestala da radi, samo skinuo i slikao. Ona stara svećica je više ličila na tvoju gornju sliku, ali ne toliko drastično jer nije bilo neke bitne razlike u odnosu na novu sem što je bila kompoletno crna a ne samo sa jedne strane.

Inače, ono što je potrebno očistiti da bi (stara) svećica proradila je kanal između metalnog navoja i kekamike u sredini. I to treba očistiti detaljno, što sam radio nekim papirićima i iglicama i snalaženjem na razne načine (jer tamo gde je trimer nemam čeličnu četku). Posle 7-8 čišćenja više ni to nije davalo efekta pa sam kupio novu. Ovu novu, kada je nakon samo pola rezevoara prestala da radi, nisam ni probao da očistim nego sam zaključio da je vreme da se slikam i odem kući.
[ zeoN_Rider @ 19.07.2018. 13:03 ] @
A kakvo je paljenje na toj skalameriji?
[ pisac @ 19.07.2018. 13:07 ] @
Paljenje? Pa na kanap. Ili misliš da li je precizno? Pa ako na početku sa novom svećicom radi dok sa staroom neće, pa onda polako prestane, ne bih rekao da ima veze sa paljenjem.

I nekako se ne bih složio da je čista kao suza. Zašto je bela samo sa jedne strane? Ako je to "dobro sagorevanje" valjda bi trebalo da bude dobro sa svih strana? Ovde je vrlo primetno da je sa jedne strane masna (znači nije ni garež već baš masnoća, od ulja valjda). Onu staru sam stalno i čistio od tog nekog đubreta, ulja, čega već.

Zaključio sam da mi treba nova svećica sa preciznom oznakom, i novo ulje, pa da vidim rezultat.
[ bordzija @ 19.07.2018. 13:07 ] @
Prekini da sipaš krdžu od dvotaktola, staru mešavinu i herbicide u tu kosilicu. Znači idi redom prvo novo gorivo sa dobrim dvotaktolom. Ako ne proradi onda nova svećica (ja naletao i na kopije verovao ili ne, rade 1000 km) posle toga rasturi pumpu za gorivo i očisti, zameni membranu po potrebi. Ako ni to ne pomogne onda i karburator.
[ zeoN_Rider @ 19.07.2018. 13:26 ] @
Citat:
pisac:
Paljenje? Pa na kanap.



Ma na lastiš.

Konkretno da li je sa platinama ili elektronsko?
[ bordzija @ 19.07.2018. 13:37 ] @
Paljenje na kanap, pravi pisac nema šta

Pa i trabantu curi neka mas' iz auspuha ako si zaboravio, večito su bili masni i crni, loša smeša je uglavnom bila u pitanju tj loše ulje. Ljudi sipaju naš domaći dvotaktol u rezervoar koji se ne razbije pa padne na dno. Motor prvo to povuče, zamasti i nadimi pa kasnije nema dovoljno dvotaktola u smeši i shebe motor. Ako ta mast stigne čak iz auspuha da curi, koja je verovatnoća da zaobiđe svećicu?

[ pisac @ 19.07.2018. 13:42 ] @
Ma otkud znam da li je elektronsko. Verovatno je ono koje je jeftinije, pa ako je elektronika jefitnija od platina onda je elektronsko.
A što se neizmešane mešavine tiče, nije sigurno jer ja dobro promućkam kada pravi mešavinu.
[ zeoN_Rider @ 19.07.2018. 15:21 ] @
Citat:
bordzija:

Pa i trabantu curi neka mas' iz auspuha ako si zaboravio


Zaboravio si Vartburge.
[ bordzija @ 20.07.2018. 14:54 ] @
Ma sigurno je elektronsko, onda budala koja proizvodi te uređaje prišrafi modul pored auspuha ili direktno na blok motora kao što to znaju na automobilima da rade i eto ti opet problema. Danas retko kad naiđeš na dobro urađen uređaj, uglavnom su to improvizacije.
[ pisac @ 20.07.2018. 23:53 ] @
Ajd' da pitam za toplotnu vrednost svećica. Šta je to? Da li to pokazuje koliku temperaturu svećica može da izdrži, ili pokazuje koliko temperaturu svećica proizvodi? Ili nešto treće?

Zašto pitam? Zato što se izgleda toplotne vrednosti originalne i nove svećice razlikuju. Originalna ima oznaku RCJ6Y a nova NGK je BPMR7A. Iz toga bih mogao da zaključim da je toplotna vrednost prve svećice 6 a druge 7. Kakve su posledice?
[ zeoN_Rider @ 21.07.2018. 00:11 ] @
Niza vrednost=toplija svecica, visa vrednost=hladnija svecica.

Evo malo teorije:

http://www.sparkplug-crossreference.com



[ pisac @ 21.07.2018. 02:22 ] @
Pa dobro, po onom sajtu ispada da ova NGK jeste dobra zamena za onu Champion svećicu.

Inače, i dalje nisam shvatio da li temperaturna vrednost znači koliko svećica izdržava ili koliko proizvodi toplote?
[ veselinovic @ 21.07.2018. 05:33 ] @
Citat:
pisac: Ajd' da pitam za toplotnu vrednost svećica. Šta je to? Da li to pokazuje koliku temperaturu svećica može da izdrži, ili pokazuje koliko temperaturu svećica proizvodi? Ili nešto treće?

Zašto pitam? Zato što se izgleda toplotne vrednosti originalne i nove svećice razlikuju. Originalna ima oznaku RCJ6Y a nova NGK je BPMR7A. Iz toga bih mogao da zaključim da je toplotna vrednost prve svećice 6 a druge 7. Kakve su posledice?


Nesto trece.
Svjecica ne proizvodi toplotu ( osim mikro zagrijavanja zbog varnice).
Toplotu "proizvodi" iskljucivo gorivo.
E u cilindru se prilikom stvaraju razni produkti gorenja.
Ima tu i tesko isparljivih dijelova benzina i ulja i ko zna cega ne.
Uglavnom se radi o smecu u gasovitom stanju, i to je dobro jer ce izaci napolje kroz auspuh.
Ali ima problem to smece ce se kondenzovati na hladnim povrsinama i preci iz prihvatljivog u nepozeljno stanje.
Najgore sto see moze desiti je da se smece kondenzuje na svjecici.
Kako se boriti protiv toga - drzati svjecicu na nekoj temeperaturi koja je iznad temeprature kondenzovanja pri normalnom radu motora.
Medjutim nesto se iskondenzuje u fazi zagrijavanja motora i rada na ler gasu, pa bi to trebalo ocistiti nekako sa svjecice.
Samocicscenje svjecice se moze desiti ako se svjecica zagrije iznad neke temperature i to se moze dogoditi na vecem opterecenju motora.
Posto je svaki motor razlicit bira se svjecica koja ce za doticni motor imati trazene parametre za samociscenje. Kako se to postize u proizvodnji je posebna tema za doktorat ili makar magistraturu.
Precizan odgovor na zadnje pitenje je, niti koliko izdrzava, niti koliko proizvodi nego koliko joj je dovoljno za samociscenje.

PS u gore navedenom se krije i uputstvo za pravilno koristenje mototra ( dizel ima slicnu pricu mada nema svjecica)

PSS Svjecica u svakom motoru ce biti prljava i odvratna u rezimu gradske voznje i voznje sa nezagrijanim motorom.
[ Nocni @ 21.07.2018. 09:25 ] @
Svi simptomi ukazuju da je vjerovatno sagorio uljnu kariku i zato se ovo dešava...
Treba uraditi generalnu a mislim da se ne isplati.
Razlog je obicno to sto je to vjerovatno hobi uređaj a koriscen je kao profesionalni koji je nekoliko puta skuplji.
[ ineve74 @ 21.07.2018. 12:31 ] @
Ja sa tom einhel kosim 70 ari i imam je 7 godina.
[ Nocni @ 22.07.2018. 00:33 ] @
To nema nikakve veze... može i zbog pogrešne mjesavine da crkne motor... Uostalom, to što ja predpostavljam ne mora da bude tačno ali vidjećemo na kraju ko je bio u pravu...
[ ineve74 @ 22.07.2018. 11:54 ] @
Moj majstor ovde iza ugla resava sve te probleme za 1000-2000 dinara.
Posle ne cackas nista i radi .
[ zeoN_Rider @ 22.07.2018. 12:41 ] @
Normalno kada čita forum i krade znanje.
[ bordzija @ 22.07.2018. 15:26 ] @
Tačno tako, svako manje mesto u Srbiji ima nekoga ko popravlja taj alat bez ikakvih problema, zapanjio sam se da ima i rezervnog materijala za iste, zato treba birati te neke marke koje su bar nekoliko godina na našem tržištu kao gardena, villager, einhel i slično. Sad skoro baš neko čačkao trimer i izgubio deo, odneli kosilicu kod čoveka i za par dana ko nova.

Ali nikako ne sme da se zapusti uređaj jer će i najskuplji praviti probleme. Znači dobar dvotaktol i konzerviranje na kraju sezone rešava 90% problema.
[ Gost2 @ 22.07.2018. 21:45 ] @
Iridijum i platina u NGK ne vrijede ako ih ne prati nikasil koga u jetinim kineskim motorima nema.
[ bordzija @ 30.07.2018. 00:50 ] @
Pisac i jesi sredio mašinčinu? Jel proradila?
[ pisac @ 31.07.2018. 22:26 ] @
Nemam vremena za to sada, možda krajem avgusta.
[ pisac @ 29.12.2019. 01:43 ] @
Samo da javim da je trimer u jednom trenutku potpuno prestao da radi, nakon čega sam našao neke "kristale" u karburatoru.

Od kada sam kupio novi karburator perfektno radi sa bilo kojom svećicom.
[ bordzija @ 30.12.2019. 08:16 ] @
Dobro da si našao rezervne delove, gledam na internetu 40 evra se prodaje NOVA motorna testera nekog izmišljenog brenda, možeš misliti koji kvalitet kad daju rezervni potezač ili mač uz nju 😱