[ test1234 @ 03.01.2019. 13:01 ] @
Beograd ima 5 jednospratnih kineskih električnih autobusa. Umesto baterija oni imaju superkondenzatore. Napune se za par minuta sa postojeće tranvajske / trolejbuske mreže, i mogu da s tim punjen jem obiđu celu trasu 2x. Jesu skupi, ali kada se uzme u obzir ekologija, a naročito lako i jeftino održavanje, onda se isplate. Sprema se narudžba još 80 kom. koji bi zamenili trolejbuse.

Našao sam negde ovaj podatak, imali neko nešto više podataka.
[ Branimir Maksimovic @ 03.01.2019. 13:05 ] @
E to je vec napredak. Aj da pohvalim ove iz gradske vlasti, jednom.
[ branko tod @ 05.01.2019. 02:02 ] @
http://www.chinabuses.org/news/2016/0902/article_9622.html
http://en.higer.com/newenergy/121.html
http://www.chinabuses.org/product/buses/534.html

"After being recharged through a pantograph, Higer super-capacitor bus is able to drive 20 kilometers"
[ test1234 @ 05.01.2019. 08:04 ] @
A elektrika Siemens!? Dobro ne sva. Znači ne moš baš sve da se iskopira.
[ Darko Nedeljković @ 05.01.2019. 10:29 ] @
Ne znam da li ne moze, ali generalno je jako dobro da pise Siemens. U firmi u Srbiji smo po nekad radili neka postrojenja za Sidmens, kad im trebaju male serije do stotinak komada, oni samo nalepe svoj znak. A da mi sami nastupimo na trzistu, niko nam to ne bi kupio, svi bi bili u fazonu - Srbija, fuseraj, bolje platiti simensu 2x skuplje i biti siguran
[ branko tod @ 05.01.2019. 11:33 ] @
Citat:
test1234: A elektrika Siemens!? Dobro ne sva. Znači ne moš baš sve da se iskopira.


Što bi kopirali? Siemens je u Kini od 1872 godine i ima 33.000 zaposlenih u dvadesetak fabrika.
Od 1985 je u ortakluku sa Kineskom vladom (čitaj državom, a ne pojedincima kao negde).
Stipendira više hiljada studenata iz nerazvijenih delova Kine. Prema tome, pitanje da li je u tim
atobusima kopija ili original je prilično smešno.

[ test1234 @ 07.01.2019. 08:38 ] @
Pre će biti da je postalo zahebano i opasno krasti/kopirati tehnologiju bez plaćanja licence.