[ Marko13111 @ 28.01.2019. 10:18 ] @
pozdrav,u pitanju je Astra F 1.8 16V 96god,klipnjaca se iskrivila i pukla,zamenjena je i za dan dva se sklapa,interesuje me kako uzupciti radilicu tj gde mogu naci oznaku.?
[ Lavlja_Jazbina @ 28.01.2019. 16:09 ] @
[ mjanjic @ 28.01.2019. 19:11 ] @
Pa na 12:57 se vidi da nije lepo uzupčio kaiš, ako se zategne još na prednjem zupčaniku, može da se pomeri sigurno za jedan zub.

Ako nisi siguran, bolje plati nekom iskusnom majstoru da ti to uradi kako treba, jer na radilici nije dovoljno uklopiti oznake kao na slici, jer postoje dva položaja klipova za taj položaj oznake na radilici, i ako namestiš pogrešan, odoše ventili. Znam da se nešto gleda pozicija 1. klipa tako da bude najbliži ventilima, tj. najdalji od radilice (tzv. top dead center), e sad da li je prvi klip onaj do kaiša ili onaj najdalji, ne sećam se, ali opet može da zavisi od motora do motora, tako da prvo dobro proveri.
[ Lavlja_Jazbina @ 28.01.2019. 20:00 ] @
Ceo klip traje 12:56 a ti nadje 57 i lose zupcenje.Usput,video si na klipu,nema nista da zezne zato sto se okrene na suvo i vidi da li je

dobro uzupceno.Uostalom verovatno i pita da ne bi isao do majstora.Razlog nije bitan ako je vec postavljeno pitanje.Ima valjda neko

vec instaliran neki servisni podatak pa neka mu postavi sliku zupcenja.

Ova slika mozda nije za tvoj auto a mozda i jeste! https://www.2carpros.com/quest...97-opel-astra-1-6-timing-marks


[ Marko13111 @ 29.01.2019. 01:08 ] @
danas sam pogledao ima iglu dok na kaisniku ima crtu,kada sam ih centrirao klipovi su dosli na sam vrh odakle ponovnim okretanjem radilice idu dole,bregaste su razlicite,jedna ima crtu dok druga strelicu,na poklopcu glave oznaceno je isto na ivici.
[ mjanjic @ 29.01.2019. 02:18 ] @
Izvinjavam se, mislio sam na 11:57, gde se vidi da nije lepo zategnut kaiš iako je sa obe strane uzupčen, dok se u sledećem kadru vidi sve kako treba, što znači da je snimano iz delova, pa nije baš najbolje prikazano.

Opet, kažem, postoje dva položaja klipova za isti položaj te oznake na radilici, i mislim da treba 1. klip do kaiša da bude u poziciji najbližoj ventilima, a ne suprotno.
[ Marko13111 @ 29.01.2019. 21:48 ] @
kada centriram crtu sa iglom 2 i 3 klip su na navisoj gornjoj tacki,a treba obrnuto.
[ mjanjic @ 30.01.2019. 08:39 ] @
Pa, napravih još jedan krug radilice, jer za jedan krug bregaste radilica napravi 2 kruga (kod 4-taktnog motora).
[ veselinovic @ 30.01.2019. 12:29 ] @
I kad napravi jos jedan krug isto ce biti.
I poslije 202 kruga ce isto biti.
Mozda je kod opela oznaka za 2 i 3 u GMT a ne 1 i 4 kao kod vecine.
No nebitno, zupcio sam te motore i nema nauke, crta na crtu dole i crte na bregastim jedna prema drugoj horizontalno.
Zbunjuje malo sto kajla na radilici nije u liniji sa oznakom, ali ni to nije bitno.
[ Marko13111 @ 30.01.2019. 14:30 ] @
uzupceno po pravilu kako ste rekli obrnuti jos jedan krug,na bregastama pise 19 dok na drugoj 20 nije belezeno gde je koja bila kada je skidano.ako moze pomoc.

[ veselinovic @ 30.01.2019. 15:34 ] @
Provjeri da na remenicama ne pise in ili I i out ili O
[ Marko13111 @ 30.01.2019. 16:08 ] @
uslikao sam ih,na jednoj pise GC19 na drugoj GC20