Pozdrav drugari sa Foruma.
Pošto mi je prevoz popriličan problem, počeo sam malo da se zanimam za električni bicil. Od automobila sam odustao jer sam izgubio živce tražeći parking, ne mogu da završim posao jer mnogo vremena provedem u kruženju po ulicama tražeći slobodno parking mesto. Od gradskog saobraćaja sam takođe odustao jer su gužve velike, jako dugo se čeka prevoz i dugo se putuje. Vespa mi se čini kao idealno rešenje, ali tu je problem sa mestom gde ću je sigurno ostaviti.
Zanima me gde ga kupiti, koji model, koja baterija je najbolja, koliko zaista drži baterija, itd.
Mislim da je ovo budućnost prevoza u velikim gradovima i da će se ova industrija razvijati velikom brzinom jer je mnogo praktičniji od motora..
Da li se razumete u e-bike i imate li neka iskustva? Šta trebam da gledam kod kupovine?
Hteo bih nešto do 1500e, ali mi se modeli koji se prodaju kod nas, ne svidjaju.
Za oko mi je zapao ovaj model ( https://fanatic.rs/bicikl-xplorer-e-bike-blade-26-plavi-9818.html ), jako mi se dopao dizajn i to što se skroz rasklapa, ali guglajući pročitah da je ovaj bajs kineski i da je jako nekavlitetan. Da li je tako?
Vidim da ovi bicikli postiže velike brzine i to mi se dopalo.
[ Nemanja Jakovljevic @ 29.04.2019. 14:20 ] @
Pozdrav,
Pre nego sto udjemo u dublju diskusiju, da li si se raspitao sa pravne strane o istim vozilima?
Po zakonu, bicikl je definisan kao dvotockas na ljudski pogon.
Ako ima motor, a ogranicen je do 45 kmh i do odredjene snage, onda je moped.
Preko toga postaje motocikl.
U svim tim slucajevima pocinje potreba za tehnickim pregledom, registracijom i drugim zakonskim obavezama...
[ žutokljunac @ 29.04.2019. 16:19 ] @
To još nije zakonski regulisano, ali pretpostavljam da će to uvesti. Kao što npr. nisu regulisali upotrebu drona, pa sada verujem da postoji zakonska regulativa.
[ Nemanja Jakovljevic @ 29.04.2019. 16:39 ] @
Meni ipak jako lici na definiciju mopeda, iliti nekadasnjeg bicikla sa pomocnim motorom. Link
Citat:
Zakon je propisao da je moped je motorno vozilo sa dva točka čija najveća konstruktivna brzina, bez obzira na način prenosa, ne prelazi 45 km/h, pri čemu radna zapremina motora, kada vozilo ima motor sa unutrašnjim sagorevanjem ne prelazi 50 cm3, ili sa motorom čija najveća trajna nominalna snaga ne prelazi 4 kW kada vozilo ima električni pogon.
Takođe Zakonom je propisano da je neophodan uslov za registraciju mopeda i tehnički pregled.
Kako bi se utvrdio podatak o najvećoj konstruktivnoj brzini, a koji ranije nije bio od važnosti dok su se ovakva vozila registovala kao bicikli sa pomoćnim motorom, potrebno je da prilikom dolaska na tehnički pregled mopeda, vlasnik sa sobom donese potvrdu izdatu od uvoznika, odnosno ovlašćenih predstavnika proizvođača u Srbiji.
A preko 45 km/h je vec motocikl.
[ dejanet @ 29.04.2019. 16:56 ] @
@žutokljunac:
Takodje gledam okolo, los je izbor kod nas. Bajs gore sa linka, xplorer, mislim da je vrlo tezak, oko 30 kg. To je velika mana po vise osnova. Manje varijante su za osobe do 170 cm visine, ne znam za tezinu. Inace video sam nekoliko po gradu, pice ljudi sve sa kacigama i voze vrlo agilno(ide dobro na prvi pogled)
Inace, primetio sam gomile ljudi sa elektricnim trotinetima kako pice na posao, medjutim avaj skoro svi modeli kod nas u legalnoj prodaju su sa ogranicenjem od max. 100 kg, smrc.
Poceo sam da gledam i el. skejtove, npr. KooWheel Skateboard D3M. Doduse, to je slomivrat varijanta, ali...
[ SlobaBgd @ 29.04.2019. 19:51 ] @
Pa kupi bicikl. Ionako to savetuješ svima koji imaju iste probleme kao i ti (krše propise jer nemaju gde da regularno parkiraju, ne plaćaju kartu jer im je u prevozu gužva i dugo čekaju, bune se protiv pešačkih zona jer ne mogu kolima da se dovezu blizu zgrade...). Dakle, nemoj doprinositi gužvama u saobraćaju, već nabavi bajs i daj nam primer kako su bicikli rešenje za saobraćajne probleme u gradu.
[ zwischenberger @ 30.04.2019. 08:23 ] @
I mene je zinteresovao elektricni bicikl, pošto sam video kako oni sa lakoćom prođu pored mene na uzbrdici ili kad vetar duva u lice. Ono što je mni generalno mana je naravno cena. Druga stvar je činjenica da se baterija mora puniti isključivo na utičnicu (prvo sam mislio da se ona dopunjava i tokom vožnje nešto kao prius :facepalm:). A najveće mi je u stvari pitanje da li sam spreman svaki dan da idem bicikom na posao (oko 10 km) uključujući dane po snegu i kiši. Sve u svemu, tehnički nisam našao ni jednu značajniju manu.
[ Nemanja Jakovljevic @ 30.04.2019. 09:59 ] @
Citat:
dejanet:
Inace, primetio sam gomile ljudi sa elektricnim trotinetima kako pice na posao, medjutim avaj skoro svi modeli kod nas u legalnoj prodaju su sa ogranicenjem od max. 100 kg, smrc.
Generalna prica sa biciklima je da jesu projektovani za do 100kg opterecenja, nije samo za elektricne.
E bike ce da radi i sa tezima, ali racunaj odmah da ce da se smanji domet na jednoj bateriji, a i da ce da manje da pomogne pri voznji.
Citat:
zwischenberger:
Druga stvar je činjenica da se baterija mora puniti isključivo na utičnicu (prvo sam mislio da se ona dopunjava i tokom vožnje nešto kao prius :facepalm:).
Ima takvih koji se dopunjavaju pri kocenju i sl.
Znam da ih rade Panasonic, Bridgestone, i mislim Yamaha. Ali svakakno ne gine uticnica sa vremena na vreme.
Cene se uglavnom krecu oko 1000 - 1200 eur.
Ono sto treba imati u vidu je da su ovi bicikli teski sami po sebi zbog baterije i motora. Tako da bicikl moze da bude oko 20-30 kg, sto moze da bude problem ako ostanete prazne baterije ili ako zivite na visim spratovima (a pogotovu bez lifta).
Licno cesto koristim isti, ali se cesto i priupitam da li bi sa normalnim biciklom i boljim prenosom mozda bilo isto?
[ dlalic @ 30.04.2019. 10:46 ] @
"34) moped je motorno vozilo sa dva točka čija najveća konstruktivna brzina, bez obzira na način prenosa, ne prelazi 45 km/h, pri čemu radna zapremina motora, kada vozilo ima motor sa unutrašnjim sagorevanjem ne prelazi 50 cm3, ili sa motorom čija najveća trajna nominalna snaga ne prelazi 4 kW kada vozilo ima električni pogon,"
Teško da ima neki e-bike sa motorom od 4kw
U EU su u upotrebi uglavnom bicikli sa asistencijom, ne mogu da idu samo na baterije. Za njih nije potrebna kaciga, registracija, dozvola... Uglavnom vazi ova definicija;
"In the EU this means it is important to legally distinguish between pedelecs and other e-bikes (including S-Pedelecs) as these are likely to
have a more powerful motor than 250 W,
they may be able to attain a higher speed than 25 km/h before the electric motor assistance cuts out (if it cuts out at all), and/or
may have the ability to travel via electric motor alone (i.e. without pedalling).
If any of those three conditions are true, then the bike is therefore more likely to be legally classified as a moped or motorcycle rather than as a bicycle"
[ Nemanja Jakovljevic @ 30.04.2019. 12:20 ] @
To za 4kw je istina, ali kaci ga brzina. Video u prvom clanku pise 90km/h, sto je ocigledno domen motora...
Uglavnom, kao sto si rekao, EU je 250w sa asistencijom, do 25km/h.
USA koliko znam je 400w, moze samostalno (tj. bez pedaliranja)
Japan je 250w sa asistencijom, gde odnos snage nogu/motora je odredjen po brzini. >= 25km/h -> asistencija 0.
[ žutokljunac @ 02.05.2019. 11:46 ] @
Citat:
SlobaBgd:
Pa kupi bicikl. Ionako to savetuješ svima koji imaju iste probleme kao i ti (krše propise jer nemaju gde da regularno parkiraju, ne plaćaju kartu jer im je u prevozu gužva i dugo čekaju, bune se protiv pešačkih zona jer ne mogu kolima da se dovezu blizu zgrade...). Dakle, nemoj doprinositi gužvama u saobraćaju, već nabavi bajs i daj nam primer kako su bicikli rešenje za saobraćajne probleme u gradu.
Ti si beše kolekncionar starih stvari. To je jako lep hobi. Evo nešto i za tebi jer si se ionako javio da kažeš ništa pametno.
[ ncasino @ 02.05.2019. 12:25 ] @
Imaju kul na aliexpressu za nekih 500e. Da li je mozda neko naucivao?
[ SlobaBgd @ 02.05.2019. 19:42 ] @
Citat:
žutokljunac:
Ti si beše kolekncionar starih stvari. To je jako lep hobi. Evo nešto i za tebi jer si se ionako javio da kažeš ništa pametno.
Odakle ti ideja da sam kolekcionar starih stvari? Malo si se zeznuo, očigledno.
I objasni nam šta nije u redu sa mojim komentarom? Jesi li ti jedan od najglasnijih zagovornika teorije da je bicikl (onaj klasični, bez dodatnog pogona) rešenje za čitav niz problema, počev od zagađenja, preko parking mesta, gužvi na ulicama, gužvi u vozilima javnog gradskog saobraćaja, pa sve do opšteg fizičkog i mentalnog zdravlja nacije, sa pozitivnim uticajem na turizam, ekologiju, smanjenje buke, lokalnu privredu, a i pozitivno bi oticalo na razvijanje čvršćih kulturnih i ekonomskih veza sa čitavim nizom nama prijateljskih zemalja, i drastično bi ubrzalo prijem zemlje u EU.
I kako sad, posle svega, želiš da kupiš "ekološki" moped?! Pa to je izdaja ideje, izgradio si celi kult bicikla ovde na forumu, dobio si slepe sledbenike, i sad se bez trunke kajanja povlačiš iz priče o univerzalnom dobru zvanom bicikl, i prelaziš u drugi tabor, među mrske debeloguze zagađivače koji ne mogu da ispedalaju uzbrdicu uz ulicu Vojvode Micka dok kršine od autobusa tandrču oko njih.
[ žutokljunac @ 02.05.2019. 21:32 ] @
Citat:
Sloba:
I objasni nam šta nije u redu sa mojim komentarom?
Nije u redu to što se javljaš ne da bi komentirisao ili dao neki savet o električnim biciklima, već si se javio da podyebavaš i temu okreneš u pravcu koji nema veze sa onim o čemu se priča.
[ SlobaBgd @ 02.05.2019. 21:48 ] @
Hahahaha!
Pa temu si otvorio, dragi prijatelju, u MadZone sekciji, i stvarno očekuješ da se držimo teme, da ne offtopičarimo i da ne drmamo kavez jedani drugima? Pa to nije sankcionisano ni u "ozbiljnim" delovima foruma, čak se i uredništvo svesrdno pridružuje kvarenju foruma, zašto misliš da treba ovde da budemo pošteđeni svega toga?
Ajde neću više.
[ dusanboss @ 04.05.2019. 01:16 ] @
Citat:
Nemanja Jakovljevic:
Meni ipak jako lici na definiciju mopeda, iliti nekadasnjeg bicikla sa pomocnim motorom. Link
Citat:
Zakon je propisao da je moped je motorno vozilo sa dva točka čija najveća konstruktivna brzina, bez obzira na način prenosa, ne prelazi 45 km/h, pri čemu radna zapremina motora, kada vozilo ima motor sa unutrašnjim sagorevanjem ne prelazi 50 cm3, ili sa motorom čija najveća trajna nominalna snaga ne prelazi 4 kW kada vozilo ima električni pogon.
Takođe Zakonom je propisano da je neophodan uslov za registraciju mopeda i tehnički pregled.
Kako bi se utvrdio podatak o najvećoj konstruktivnoj brzini, a koji ranije nije bio od važnosti dok su se ovakva vozila registovala kao bicikli sa pomoćnim motorom, potrebno je da prilikom dolaska na tehnički pregled mopeda, vlasnik sa sobom donese potvrdu izdatu od uvoznika, odnosno ovlašćenih predstavnika proizvođača u Srbiji.
A preko 45 km/h je vec motocikl.
Nije. Za sad se ovakve stvari definišu kao bicikl sa motorom, ne kao motorno vozilo ili moped. (ukoliko se kreću ispod 45 km/h).
[ Shadowed @ 04.05.2019. 08:33 ] @
Citat:
dusanboss: Za sad se ovakve stvari definišu kao bicikl sa motorom
Nista se ne definise kao bicikl sa motorom.
[ iculibrk @ 04.05.2019. 09:51 ] @
Da, nema vise bicikla sa motorom. AM kategorija podrazumeva moped, laki trocikl i cetvorocikl. Do 45 km/h i 50 cm3 ili sa motorom čija najveća trajna nominalna snaga ne prelazi 4 kW kada vozilo ima električni pogon, kao sto vec neko rece ranije.