[ savakostic1880 @ 09.06.2019. 01:43 ] @
Ne mogu da zaspim koliko sam se iznervirao. Maločas mi se desilo sledeće. C3 II 1.4hdi 2010 hladan pali normalno, kada je u neutralnoj prima gas čini se normalno, čim ubacim u brzinu gas varira tj. skoči neko vreme na oko 1.200 (procena) pa se opet vrati na normalu. Kada dam gas ne prima uopšte, ide sa ler gasom - mili. Gazim papuču - ne reaguje. Morao sam taksijem kući.

Što se tiče poruka na tabli, do sada je javljao da fali tečnost za dpf (filter skinut i softverski isključen ali ne dobro jer je i dalje javljao kad upalim auto da fali tečnost). Od malopre javlja i engine foult i stalno gori service (pre se gasilo posle 20ak sekundi nakon startovanja).
Od servisa rađen mali sa zamenom filtera ulja i vazduha, i zamena zupčastog sa španerima. Nisam menjao filter nafte... ne mogu da se setim zašto.

Pre radio normalno samo kada dam gas do kraja npr pri naglom preticanju dešavalo se da malo gubi snagu, ali na baš velikom broju obrtaja.

Šta može biti uzrok? Sutra ne rade servisi pa ću da se nerviram do ponedeljka...
[ sasa022 @ 09.06.2019. 05:51 ] @
http://www.elitemadzone.org/t500944-Hdi-dpf-filter-ili
[ cozmo_im @ 09.06.2019. 08:11 ] @
MAF, Filter goriva (obavezno se menja na 10.000km)... Da li je zatvoren EGR, kako je uradjen DPF... mozda hoce da zapocne regeneraciju... moze bude svasta. Obavezno kacenje na dijagnostiku da se izlistaju greske.
[ Nocni @ 10.06.2019. 16:11 ] @
Obicno kad neko nešto pita @cosmo_im priča o nekom svom autu a ne o onom iz teme i to stalno radi...
Ne mijenja se filter goriva na 10.000 na tom citroenu nego na 30.000...
Da je neko pitao za toyotu cosmo bi isto napisao na 10.000 a na toyoti se filter mijenja na 60.000.
[ sasa022 @ 10.06.2019. 20:40 ] @
Mislim da nema potrebe ponovo davati bilo kakve savete , jer prilicno sam siguran da se radi o istom autu....



[ Nocni @ 11.06.2019. 07:59 ] @
Ne mora da bude isti... 90% tih auta ima iste ili slične simptome a većinom su zahvati pogrešno urađeni i mora se u velikoj vecini comp raditi ponovo.
[ cozmo_im @ 11.06.2019. 08:07 ] @
Citat:
Nocni:
Obicno kad neko nešto pita @cosmo_im priča o nekom svom autu a ne o onom iz teme i to stalno radi...
Ne mijenja se filter goriva na 10.000 na tom citroenu nego na 30.000...
Da je neko pitao za toyotu cosmo bi isto napisao na 10.000 a na toyoti se filter mijenja na 60.000.


Pa ja vozim HDI motor, i to dva komada. 1.6 i 2.0, i na oba menjam sve na 10.000km. Presao sam na stotine hiljada km sa tim motorima. To na 30.000 km se menja po servisnoj knjizici u EU. A taj 1.4 HDI isto zahteva sve filtere na 10.000km da bi radio kako treba, da podvucem jos jednom, u nasim uslovima. Nase i EU trziste nije uopste isto po pitanju bilo cega. Ustvari na svakom HDI motoru bih menjao na 10.000km sve filtere. Vidim da si iskusan, pa sigurno znas i kako izgleda filter posle 30.000km vozen u domacim uslovima. Nije skup servis za taj auto uopste i nema potrebe stedeti na takvim stavkama, ako ni zbog cega drugog - vlasnik je miran bar sa te strane. Inace filter goriva je oko 3000 dinara sa senzorom vode i grejacem i mislim da to nije nikakav izdatak promeniti na 10.000km. A vlasnik je napisao da nije menjan, i ko zna koliko dugo nije menjan.
[ Nocni @ 11.06.2019. 08:22 ] @
Nema potrebe filter nafte mijenjati ispod 30.000km.
Na vw-u je kao i na toyoti interval zamjene na 60.000km. Ako se sipa samo na pumpama a ne iz nekih bacvi, bidona sl. filter je na novijim cr dizelima cist sve do zamjene, jedino se na nekim vecim kilometrazama moze desiti da se papir stvrdne i promijeni strukturu pa se zato i mijenja.
[ Java Beograd @ 11.06.2019. 09:01 ] @
Citat:
cozmo_im: Nase i EU trziste nije uopste isto po pitanju bilo cega.



Filter vazduha
Ne kapiram ta poređenja "u EU i kod nas" ?!?
WTF?! Prašina u Budimpešti, Marseju, Madridu, Atini i Sofiji je mnogo čistija od Novosadske?
Ja lično, filter vazduha menjam prema proizvođačkom uputstvu.

Filter goriva
Pisao sam već: dva puta sam brusilicom otvarao filter dizela posle 20.000 km, skinut sa Lanće Libre.
Čist ko suza, malo žućkast od boje dizela. Gre'ota trošenja para. Mislim, nastavio sam i dalje da menjam na 20.000 km, po proizvođačkom uputsvu, nije to neki trošak, ali eto, da se zna.
Gorivo kupovano na EuroPetrol pumpama.
Ja lično, filter goriva menjam prema proizvođačkom uputstvu.


Filter ulja
OK, jednom godišnje ili 15.000 km, tj. uvek kad i ulje.

Filter kabine
Na 99% auta je izuzetno lako dostupan, pa eto, uopšte nije teško izvaditi, pogledati ga, i proceniti da li je vreme za zamenu.
Ja lično, menjam jednom godišnje, kad i ulje.



Naravno, ništa nije loše po motor kad se filter menja i češće.
Neko voli da potroši pare na auto, neku na muziku u kafani, neko na kurave, a neko voli da kupuje umetničke slike.

[ cozmo_im @ 11.06.2019. 09:17 ] @
Naravno da se razlikuju uslovi puta u EU i ovde, pa i u pogledu prasine. Dakle, evo par dana udisemo pokosenu travu na autoputu koju niko ne sakuplja. Cestica koliko oces. Prodjes par puta i cao filteru za vazduh, skratio si mu vek bar 50 posto. Sto se tice goriva, svi servisi za francuska vozila će ti preporučiti zamenu filtera na svakih 10.000km kao i ulja. Zvanični interval, servisni, u Srbiji za 1.4 , 1.6 i 2.0 HDI za SVE filtere je zvanično 15.000km. Odnosno primenjuju se intervali za teže uslove vožnje. Bar za 307 i Xsara Picasso koje posedujem. Picasso je na 420.000km bez ijednog problema a svi filteri i ulje su uvek menjani na 10.000km. Motor radi kao prvi dan.

Mozes slobodno odraditi studiju vrhunskog sintetičkog ulja na 15.000km u Srbiji i biće ti jasno zašto menjam na 10.000km iako mi je 80 posto otvoren put. Probaj novog Golfa 1.0 TSI. Kompjuter određuje interval servisa. Inače je 30.000km fabrički. U startu je drugaru, drugi put zaredom, smanjio na 18.000km (a vozi svaki dan Palanka-NS).

Čisto da ne budemo u zabludi da je isto ovde i u modernoj EU zemlji gde se putevi čiste i održavaju od rastinja i slično redovno. Koliko puta sam jesenas prošao požare i kroz tone dima na autoputu da ti ne govorim. Katastrofa. Pa ok, menjaj filtere kako hoćeš, ja želim da budem siguran.

Takođe, pogledaj zagađenje u BG a pogledaj neki grad u EU. Nebo i zemlja. I to je gomila čestica koje utiču na filtere i rad motora i sve ostalo. Imaš onaj program pa vidi...
[ veselinovic @ 11.06.2019. 15:40 ] @
Jednom vec napisah, ali ne mogu da izdrzim.

Nekad je ovo bio tehnicki forum.

Sad neki pokusavaju sa menadzersko-ekoloskom pricom da sture tehniku.

Filter nafte na 10.000km, pa to je cirka 60 litara goriva.
Kod nas se kaze, to mamuran covjek popije na iskap.
Ok prodje kroz filter mnogo vise, ali se sipa samo 60-tak litara ( mada cozmo za tih 10kkm potrosi valjda 35 litara).
Koliko stroke moze biti u 60 litara najprljavije nafte sipane sa pumpe?
Pumpadzije imaju vrlo osjetljive i jos skuplje uredjaje za mjerenje protoka, pa zbog toga ( a ne zbog nas) imaju nekoliko filtera ispred pistolja.
[ SG kamikaza @ 11.06.2019. 18:03 ] @
Ispravka jedna Jovane....

Ako je ~6l/100km onda je to ~600l goriva na tih 10000 km.
[ cozmo_im @ 12.06.2019. 08:15 ] @
Citat:
veselinovic:
Jednom vec napisah, ali ne mogu da izdrzim.
Nekad je ovo bio tehnicki forum.
Sad neki pokusavaju sa menadzersko-ekoloskom pricom da sture tehniku.
Filter nafte na 10.000km, pa to je cirka 60 litara goriva.
Kod nas se kaze, to mamuran covjek popije na iskap.
Ok prodje kroz filter mnogo vise, ali se sipa samo 60-tak litara ( mada cozmo za tih 10kkm potrosi valjda 35 litara).
Koliko stroke moze biti u 60 litara najprljavije nafte sipane sa pumpe?
Pumpadzije imaju vrlo osjetljive i jos skuplje uredjaje za mjerenje protoka, pa zbog toga ( a ne zbog nas) imaju nekoliko filtera ispred pistolja.


Vidi ovako. Ako si tehnicki potkovan znas dobro da je jedno teorija, a drugo praksa. Jednom godisnje dati 3000 dinara vise je 250 dinara mesecno, sto je neki prosek kilometraze u Srbiji. Ne vidim poentu da se ne zameni kad je vec auto na servisu. Uostalom, dovoljno je jedno prljavo sipanje i ode sve u propast. Moj prosek potrosnje je 5,7 L i ja potrosim 570 litara na 10.000km. Godisnje predjem skoro 23.000km. Otprilike radim dva puta godisnje servis i ne zelim da razmisljam o filterima. Ne kazem da je gorivo lose, stvarno u inostranstvu i ovde nisam primetio neke razlike u radu motora i potrosnji, ali jednom sam, na postojecih 10 litara u 2.0 HDI nasuo dizel sa ECO pumpe. Posle minut auto je jedva mogao da ide 130kmh. I to jedva. Predjoh jedno 400km da istrosim to gorivo, nekako, i odmah sipao na NIS - auto je prosto poleteo. Naravno sledeci servis je pokazao posledice... voda i slicno. E zato je dobro imati UVEK dobar filter goriva a ne to da te snadje na 55.000km od zadnje zamene filtera. Uostalom, ne znam da li si upucen, ali za sve HDI motore u Srbiji (a i u EU) su skraceni intervali zamene ulja i filtera. Pogotovo za 1.6 HDI motore, u EU sa 30.000km na 20.000km a kod nas na 15.000km uz preporuku da se ulje i SVI filteri menjaju na 10.000km ako je moguce. Tu preporuku je dao proizvodjac. Dakle, ne moras, ali postoji njihova preporuka. Ocigledno da ima razloga zasto je to tako.
[ botr @ 12.06.2019. 13:36 ] @
A sad prica iz drugog ugla. Filter je projektovan da zadrzi odredjenu kolicinu cestica neke velicine, npr. 5 mikona i vece.
Normalno, napravljen je tako da u samom startu moze da podnese mnogo veci protok fluida nego sto je to potrebno, da bi mogao da vrsi posao u nekom vremenskom ili funkcionalnom intervalu, a verovatno postoji i neka rezerva u odnosu na preporucen interval zamene.
Ranijom zamenom filtera ne dobijas apsolutno nista, jer filter koji je, recimo, na pola svog radnog veka nece propustati cestice koje su vece od onih za koje je projektovan. Mnogo vise smisla ima kupovina kvalitetnog (skupog) filtera, nego zamena manje kvalitetnog (jeftinog) na nekom manjem intervalu. Jeftiniji filter obicno ima manje papira unutra i taj papir je nekvalitetniji, pa propusta krupnije cestice necistoce.
[ Java Beograd @ 12.06.2019. 13:42 ] @
Isto kao i sa zamenom ne-potrošenih kočionih pločica. Neće deblje pločice da koče bolje
[ savakostic1880 @ 16.06.2019. 12:21 ] @
Na dijagnostici pročitane dve greške:

P0940 - Egr ventil
- Pogrešan položaj (previše zatvoren)
- povremen

P2137 - krug položaja papučice gasa; usklađenost
između staze 1 i staze 2
- Povremen

Inače auto sam narednog dana upalio normalno, nije više pisalo engin foult (samo ono za dpf tečnost što inače piše) . Normalno ide, gas ne varira. Od tad još 2 puta u vožnji secne, zapišti i upali se servis, posle gašenja i ponovnog paljenja opet radi normalno. Da li je stvarno egr i papučica ili je softver? U servisu su mi rekli da opet dodjem kad se ponovi problem da zamenim papuču a za egr ako neću da dam 120+ evra za nov da ga softverski rešim...
[ savakostic1880 @ 16.06.2019. 12:22 ] @
Imam i sliku laptopa kada je očitano


[Ovu poruku je menjao savakostic1880 dana 16.06.2019. u 13:48 GMT+1]
[ Nocni @ 16.06.2019. 13:29 ] @
Promijeni majstora koji ti govori "opet dodji kad se ponovi da ne moze da ide auto"... nadji nekog ko ce popraviti instalaciju pedale ili samu pedalu gasa odma...
BTW, ovaj sto je kacio delphi odabrao je pogresan auto... tebi je motor 8HR 1.4 a on je odabrao 9HP koji je 1.6...
[ savakostic1880 @ 16.06.2019. 15:22 ] @
Zato sam i kacio sliku, meni je bilo sumljivo... da li to nešto menja?
[ Java Beograd @ 16.06.2019. 18:05 ] @
Koji ti je ovo softver za dijagnostiku, i sa kojim kablom ovo koristiš?
[ savakostic1880 @ 16.06.2019. 19:16 ] @
Neznam, to je u servisu
[ savakostic1880 @ 16.06.2019. 19:33 ] @
Citat:
Nocni:
... nadji nekog ko ce popraviti instalaciju pedale ili samu pedalu gasa odma...



Majstor mi je preporučio polovnu za oko 40e, nova je oko 100e... da li da prihvatim?

A šta da radim sa drugom greškom oko EGR-a?
[ cozmo_im @ 17.06.2019. 09:08 ] @
EGR ti je povremena greska. To je normalno, treba da ga zgazis malo negde 150 do 160kmh. Nadji deo AP gde ne mere prosecnu brzinu i zgazi pun gas bar 20 minuta i neces imati vise gresku sa EGR.
[ mjanjic @ 17.06.2019. 11:15 ] @
Neki proizvođači su problem sa EGR-om rešavali izmenama u softveru, tako da je bilo dovoljno instalirati poslednju verziju softvera (naravno, za ovo proveriti u servisu ili se raspitati), jer je uglavnom problem zaprljan senzor, a generalno kod EGR-a nema šta da se pokvari, softver može da uzme da su na osnovu zadatih parametara (pozicija klapne itd.) postignuti parametri koji bi se očitali da je senzor čist, i to je to.
Kod Opel-a su majstori uzimali ljudima po 400 i više evra, a problem je rešen softverski. Eto, ponekad je ipak bolje otići u ovlašćen servis nego se akati sa majstorima koji ili nisu čuli kako je taj problem rešen ili namerno neće da obaveste mušterije da je potrebno samo ažurirati softver.
[ Java Beograd @ 17.06.2019. 11:59 ] @
Citat:
mjanjic:... a generalno kod EGR-a nema šta da se pokvari...
Kako to misliš? EGR je jedan mehanički sklop (ventil, jelte), sa više polugica, vođica, oprugica ...
Najčešće se desi da se uprlja, tj. zatrpa dizel garežom, ali može i da se pokvari.
[ sasa022 @ 18.06.2019. 05:53 ] @
U ovom slucaju DPF OFF nije uradjen kako treba. Nocni je u prethodnoj temi sa istim problemom vec objasnio da lose odradjen posao donosi niz novih problema.


@cozmo_im

Da se tako lako "opravlja" EGR , majstori ne bi imali posla
[ cozmo_im @ 18.06.2019. 09:59 ] @
Pa brza voznja spali taj garez u EGR-u. Naravno nije dovoljno voziti 10km otvorenog puta... mora jednom nedeljno bar preko 50km autoputa uz brzu voznju, inace nema efekta.
[ Java Beograd @ 18.06.2019. 10:09 ] @
Motor "ne zna" da li je vožnja brza ili ne. Motor "zna" samo svoje obrtaje. Tako, ako se vrti na 3.000 o/min , "motoru je svejedno" da li je menjač u 1. stepenu prenosa, ili u 5. tj. da li auto juri 30 km/h ili 130 km/h. Ili je, na kraju krajeva, menjač u leru.

Ova opaska važi bez obzira da li je tačna tvoja tvrdnja da će da se "spali garež". A ja mislim da garež u EGR ne može da se spali, ni brzom ni sporom vožnjom.
[ pajapop @ 18.06.2019. 15:40 ] @
Citat:
Java Beograd: ... A ja mislim da garež u EGR ne može da se spali, ni brzom ni sporom vožnjom.


Sto je veci broj obrtaja, izduvni gasovi su em vreliji, em brze "struje" kroz ventil, pa samim tim i nakupljenu garez spaljuju, produvavaju, ciste...nazovi kako god hoces. Ali za taj proces je potrebno neko vreme, tako da je neka duza voznja prosto neophodna. Krakte voznje i pod niskim rezimom obrtaja (strujanja vrelih gasova) samo guse vremenom i ventil i PDF filter. Nekad je bilo "moderno" da neko kaze: "Izveo sam auto na put, pa sam ga nagazio da je auspuh obeleo. "...Mislilo se na izduvnu cev zadnjeg lonca... " Produvao sam mu ventile"...
[ Java Beograd @ 18.06.2019. 18:57 ] @
Popravljanje neispravnosti motora "produvavanjem" je tipična srpska izmišljotina.
Na kecu i jugiću su se "produvavali" ventili (šta god to značilo ) a sad, s napretkom nauke, tehnike i tehnologije, "produvava" se EGR!

Sistem "produvavanja" funkcioniše, naravno samo i jedino placebo efektom. "Nagariš" auto, noga na gasu oteža, i onda, vidi čuda, kad u drugoj daš gas do daske, čak i drndavi stojadin povuče k'o lud, naravno u okvirima svojih mogućnosti. I onda se pohvališ prijateljima kako si "produvao" auto, i sad radi ko švajcarski sat.

Oće to, oće. Jedan moj komšija produvavanjem popravio i turbinu i plivajući zamajac.
[ mjanjic @ 18.06.2019. 22:49 ] @
Mislio sam na benzince, kod kojih nema toliko čađi, ali i kod dizela važi priča da ne treba voziti samo do 2000rpm, treba malo dodati gas i ne misliti da će potrošnja da poraste ne znam koliko.



Inače, u jednoj domaćoj firmi koja je zastupnik i distributer određenih brendova, vozači kombija su imali u centrali firme seminar o uštedi goriva. Vozačima je "stručnjak" koji je držao predavanje savetovao da treba motor držati u što nižim obrtajima, čim pređe 1600rpm ili čak manje, prebaciti u višu brzinu, čak i ako je blaga uzbrdica, osim ako je kombi baš natovaren do maksimuma. Na pitanje vozača o mehaničkim naprezanjima u motoru pri takvoj vožnji, povećanom stvaranju čađi, uticaju takve vožnje na karike i sl., samo im je rečeno da je najvažnije da se što više smanji potrošnja goriva, sve ostalo je nebitno...
Ono, firma tera vozila do 400k km, i posle ih prodaje, pa nabavlja nove, a do tih 400k neće ništa riknuti kako god da se vozi, a "genijalci" izračunali kolika je "ušteda" tokom tih 400k km ako se potrošnja smanji bar za pola litra na 100km (da izračunam, 2000l, što je ispod 3000€, smešno u odnosu na kvarove koji mogu nastati, a o šteti po okolinu, naročito u gradskoj vožnji, da ne pričamo).

Takođe, gornji primer EGR-a sa slike ne mora biti iz gradske vožnje, već upravo primer gde se stvara višestruko veća količina čađi pri gušenju motora, jer je motor preopterećen u odnosu na parametre rada, a efekti turbine daleko smanjeni, pa je sagorevanje goriva loše, čime se dodatno gubi na snazi motora. Još kad u takvom režimu rada motora vozač pritisne malo jače pedalu gasa, tek onda na kratko nastane još više čađi zbog ubrizgavanja veće količine goriva koja ne može u potpunosti da sagori u cilindrima.

Ali, kakve negativne posledice po rad ima čak i ovako zapušen EGR??? Nema nikakve, efekat je isti kao da je zatvoren, samo se stvara više NOx-a.
[ cozmo_im @ 19.06.2019. 07:38 ] @
Citat:
Java Beograd:
Popravljanje neispravnosti motora "produvavanjem" je tipična srpska izmišljotina.
Na kecu i jugiću su se "produvavali" ventili (šta god to značilo :) ) a sad, s napretkom nauke, tehnike i tehnologije, "produvava" se EGR! :)


Apsolutno je dokazano da voznja pod opterecenjem i vecom temperaturom motora cisti EGR i pasivno regenerise DPF. Dakle, ne mora striktno da bude samo pod obrtajima. Automobil je dobro opterecen na brzinama od 130kmh - voznja na autoputu gde uvek ima vetra odlicno dize temperaturu izduvnih gasova potrebnu za spaljivanje te cadji. Mislim na ispravan EGR koji je zacadjaveo. Povremena greska EGR je upravo to, zbog stila voznje hoce nekad da zasteka. Par dobrih voznji na autoputu i nece vise. Mehanicki ili elektricni kvar je nesto drugo i dace permanent gresku u sistemu.
[ Java Beograd @ 19.06.2019. 08:51 ] @
Cozmo, grešiš, ali potpuno grešiš.

EGR vraća deo izduvnih gasova samo i jedino u režimu malog opterećenja, niskih obrtaja Čim se iz takvog režima rada pređe u normalni režim rada (normalno i povećano opterećena), EGR se zatvara. ZATVARA!
Ništa više ne prolazi kroz njega. Možeš ti da nasviraš gas koliko ti želja, možeš da jurcaš 200 na sat, EGR je zatvoren, i kroz EGR ništa ne prolazi. A to "ništa" svakako ne može da očisti EGR.

Pošto očigledno ne poznajš osnove postojanja i rada EGR ventila, jasno je da tvoja tvrdnja "... Apsolutno je dokazano da voznja pod opterecenjem i vecom temperaturom motora cisti EGR ..." zvuči prilično komično.

DPF je skroz druga priča.



Bilo kako bilo, poslušaj savet što će ti čiča dati, okani se popravke motora i motornih sklopova (srpskom) metodom "produvavanja". Što pre obaviš valjano servisiranje / popravak pokvarenog dela - to manje problema za tebe.
[ cozmo_im @ 19.06.2019. 09:04 ] @
Kako onda (ne meni, vec drugima sa problemom povremene greske), ta greska nestane posle par voznji na autoputu, a vrati se u gradu? Dakle, ima veze. I svugde u svim servisima kazu, da bi EGR ostao u funkciji samo autoput i jaca voznja bar jednom nedeljno. Znam tacno kako funkcionise EGR a znam i neke kojima ga je voznja na AP preporodila. Mislim ne moras da verujes ali je tako. Evo, objasni mi to tehnicki.

Za DPF filter je voznja na otvorenom pod opterecenjem potrebna itekako.
[ Java Beograd @ 19.06.2019. 09:14 ] @
Vidi, ja se držim opšte tehničke logike i jasnih uzročno - posledičnih veza.

Ako
- je ventil zatvoren
Onda
- ništa ne prolazi kroz njega

Ako
- ništa ne prolazi
Onda
- ne može da se samoočisti

Šta se dešava u tvom autu - ne znam.




A floskule tipa "... svugde u svim servisima kažu ..." nisu za moj nivo dsikusije. Eto, u mom servisu ne kažu, dakle, tvoja tvrdnja je već netačna.


[ cozmo_im @ 19.06.2019. 09:25 ] @
Ti samo teoriju prosipas. Znas li koja je razlika za EGR izmedju gradske i voznje na otvorenom? Iako je zatvoren EGR na otvorenom? Ja sam ti to napisao, ocigledno si prevideo.
[ Java Beograd @ 19.06.2019. 11:06 ] @
Pa ne znam kako bih ti na forumu nešto praktično pokazao.

Ali, dobro, nema veze. Ako možeš da popraviš EGR brzom vožnjom, ti ga popravi. Kad i ako dođe vreme da se ja bavim popravkom / servisiranjem, ja ću drugim metodama.

Na Libri sam ga još odma' zatvorio (to se može lako i jednostavno na jtd motorima) a, evo na C4 nema nikakvih problema, za sada.
[ pajapop @ 19.06.2019. 17:29 ] @
Citat:
Java Beograd:
...okani se popravke motora i motornih sklopova (srpskom) metodom "produvavanja". Što pre obaviš valjano servisiranje / popravak pokvarenog dela - to manje problema za tebe.


Ja mislim da ti nesto ne razumes: ne radi se ovde o "popravci", vec o "odrzavanju" ispravnog sistema...Nece produvavanje nista da popravi, ali ce povremena duza i ostrija voznja da odrzava sistem koji je tako i zamisljen. Mnogi automobili su zamisljeni da budu "drumske krstarice" a ne mali gradski automobili za do pijace. I da im se sistem ne bi zagusio mora se povremeno ostrije izvozati ukoliko vecinu kilometraze i ne provode na auto putu vec po gradu. Sam ti motor da signal za regeneraciju a ona podrazumeva ostriji sistem voznje da bi time doslo do samociscenja, kao sto se tim rezimom i samociste na primer... svecice.
[ Nocni @ 20.06.2019. 07:36 ] @
Većina zabluda oko egr ventila proizilazi iz činjenice da egr na benzinskom motoru radi potpuno suprotno od onog na dizel motoru i ima potpuno drugačiju funkciju.
Na benzinskom motoru egr je na leru zatvoren i onda kako se povećava gas on se otvara i služi za smanjenje mogućnosti samozapaljenja goriva jer kada se u motor vrati desetak posto izduvnih gasova (najvise toliko vraća) smanji se procenat kiseonika u smješi i tačka paljenja se povećava pa se motor može projektovati sa većom kompresijom... Nus pojava kod benzinca kad je pokvaren egr, odnosno kad ostane otvoren je nemiran rad na leru...
Kod nekih dizela egr vraća u gradskim uslovima i do 50% izduvnih gasova, na leru je otvoren a kad je dat veći gas on se zatvara. Služi da motor u većoj mjeri izbjegne stvaranje azot oksida koji je štetan po okolinu a stvara se kada se podigne temperatura sagorijevanja usled mnogo kiseonika u smješi...
Kada se u cilindar uvedu vreli izduvni gasovi temperatura sagorijevanja se ipak smanjuje jer je manje kiseonika i stvara se povoljniji ugljo-vodonik kojeg je lakse prečistiti da bi se zadovoljile norme...
Noviji egr ventili ne rade u potpunosti kao stari, imaju motorić koji ih pokreće, najčešće su hlađeni rashladnom tečnošću i njima upravlja kompjuter na osnovu još više parametara...
Osim što im smeta sama garež mogu da imaju i sporu reakciju zbog lošeg rada drugih elemenata kao što je klapna usisa npr. a najčešće je loš rad uzrokovan djelimičnim začepljenjem dpf-a.
Praksa je pokazala da usled učestalih problema sa egr-om uvijek u pozadini bude problem dotrajalog dpf-a koji je uzročnik problema... Čim se dpf začepi do dozvoljene granice stvara se pritisak u cijevi koja vodi prema egr-u koja se nalazi ispred dpf-a i gasovi pod većim pritiskom ulaze nekontrolisano u usis u većoj mjeri nego što je to predviđeno na toliko otvorenom ventilu... motor se, narodski rečeno guši i kada se to poveća daje grešku egr ventila iako on praktično i ne mora da bude pokvaren...
Obično majstori čiste egr ali time ne rješavaju problem jer treba regenerisati ili eventualno ukloniti dpf.
Posle duže vožnje autoputem malo se dpf oslobodi začepljenja i uradi regeneraciju pa nestane i ona greška egr-a... otuda je to mišljenje da brza vožnja čisti egr ventil oko kojeg se sporite...
pozdrav sa plaže...


[Ovu poruku je menjao Nocni dana 20.06.2019. u 08:58 GMT+1]
[ cozmo_im @ 21.06.2019. 09:50 ] @
Pa, da o tome i pricam, o ispravnom odrzavanju sistema, fora je u temperaturi pri opterecenju na AP. Zato se i ukloni greska, a redovna voznja na otvorenom to sprecava.

Kod svih modernih auta mnogo parametara ima.
[ Nocni @ 23.06.2019. 17:23 ] @
Citat:
savakostic1880:

A šta da radim sa drugom greškom oko EGR-a?


Ova greška P0940 koju si ti postavio i za koju pitaš nema veze sa egr ventilom...
Mozda si slabo zapamtio... Mozda je P0403 ili možda je bilo P0490...
Ova greška za koju si ti pitao ima veze sa instalacijom i senzorima automatskog menjaca koji ti vjerovatno nemaš uošte... ali da se mi ne bavimo nagađanjima kad je tebi bilo muka da zapišeš koje su greške...
Što se tiče egr ventila može da softverski da se isključi a može i da se zamijeni.