[ Whitewater @ 21.09.2019. 17:42 ] @
tj na odredjenoj brzini. Stare gume nisu vibrirale. Da li je moguce da balans nije uradjen dobro ili su mozda gume preduvane ?
[ TheSpiridon @ 21.09.2019. 19:05 ] @
Mozda je samo subjektivni osecaj. Letnje gume su tvrdje od zimskih. Ali svakako moraju da se izbalansiraju i naduvaju na 2 bara.
[ Java Beograd @ 21.09.2019. 19:08 ] @
Što se tiče naduvanosti - proveri na prvoj pumpi. To je bar lako.
Sasvim je moguće da gume nisu balansirane dobro.
[ mjanjic @ 21.09.2019. 22:24 ] @
Ko zna, možda si malo provozao i pojavio se defekt, jesi li siguran da su dobro ušrafljene, neka ti provere i glavčinu, meni je neki klinac prvi put u jednoj radnji menjao gume i krenuo da odšrafljava glavčinu, pa kad je na primedbu prodavca zašrafio, nije čuknuo sa strane "osigurač" i posle manje od mesec dana se čulo lupkanje, da nisam odmah svratio do majstora, ko zna šta bi bilo, počela da se odršrafljava (kod tog prodavca i vulkanizera od možda mesec dana posle toga radi samo stariji majstor i prodavac, ne uzimaju više "šegrte", jer nema među mladima niko ozbiljan ko će da pazi šta i kako odšrafljava i zašrafljava, kako okreće gume (zbog smera rotacije pri kretanju vozila unapred) i slično.

Može i da se odlepi neka od onih pločica za balansiranje, ko zna, bolje da proveriš to kod majstora... ja zato gume uzimam u radnji koja u sklopu iste firme ima i vulkanizersku radnju, dobiješ popust na balansiranje i montažu, i povremeno svratim da proverim gume, svratim jer ne naplaćuju mušterima (mada dam čoveku 200din.), jer na pumpama se dešava da im uređaj nije ispravan, pa je meni jednom pokazivao 2.2 bara, a naduvao gumu na 2.7.
[ Whitewater @ 22.09.2019. 00:50 ] @
uglavnom moje pretpstavke poklapaju se sa vasim misljenjima. Imama garanciju pa cu svakako otici do servisa ali kad je manja guzva ne vikendom. Za sada sam sisao do garaze i dotegnuo srafove i to je sve OK dobro su prisrafljeni... najverovatnije balans ali javicu sta je bilo.
[ Living Light @ 22.09.2019. 01:26 ] @
Gosn Whitewater,
Zamolio bi te da pročitaš @mjanjic-ev post, barem još jednom, čovek NE lupetara!

Uostalom,
-Ko kaže da su nove gume TOTALE U BALANSU ???

-Možda je mala, malkice, Fabrička greška, ko to zna?

...ili ti je otpao/odleteo/odlepršao teg (za balans) felne u vožnji,
--------------------------------------------------------------
@Whitewater,
Nemo da mi se jediš preterano,
(Ee, sad češ od guma da dobiješ čir na želudcu, nemoj)

Nego, polako,
i zapamti:

-Ne brže od života !

Veliki pozdrav iz Banatske ravnice...

Svako Dobro.
[ bakara @ 22.09.2019. 10:13 ] @
Koje su gume u pitanju?
[ Whitewater @ 22.09.2019. 17:55 ] @
goodyear viva 3 all four seasons 205/55/R16
[ Whitewater @ 24.09.2019. 15:48 ] @
bilo je to ipak balansiranje.
[ bordzija @ 24.09.2019. 22:05 ] @
Isto sam imao pre 2 godine, stare gume 170 bez vibracija, nove tigar tresu na 100 kmh.

Skinuli, demontirali, udarili felnu par puta macolom, montirali balansirali i sve ko novo.

Kažu kriva felna a stara guma se pojela tako ravnomerno da nije tresla. Šta kako nemam blage veze, kažu i amortizer kriv al dobar.
[ Living Light @ 24.09.2019. 23:15 ] @
Whitewate,

Najmanje želim da misliš da te zezam, NE!

I ja sam ovde u SRB kupio 4-nove gume,
koje nisu mogle da se doteraju u pravilan "Balans"
da ne bacaju ni malo.

Nema šanse!!!
----------------------
Razumem Te...

pOz
[ bordzija @ 25.09.2019. 09:31 ] @
A ja se pitam što mi ipak te nove zimske tigar nisu baš perfektno mirne, znači to je fora da ne mogu ni balans da prođu.
[ Living Light @ 25.09.2019. 11:01 ] @
Ma,
fora je da neču da kupim wintere iz prve ture,
jer ga leti ne prave,
nego su počeli da ih prave sada karjem avgusta-početkom septembra.

Nek se oni prvo malko uhodaju,
pa u 2-3-oj turi, kad "legne sve to na svoje mesto"
onda ču da kupim gume.

Ne treba ONI da se uče, na mojoj balans-štangli :)

[ bordzija @ 25.09.2019. 13:20 ] @
Ja mislim da oni štancuju sa datumom unapred hehe sve ti je to mačka u džaku danas, globalizacija je izgovor za nekvalitet i težak škart u svakom segmentu današnjice. Al ajd ne idem preko 120 kmh zimi a ni puteve nemamo pa i toliko retko. Tu i tamo na ovim novim auto putevima dok se ne raspadnu.
[ Living Light @ 25.09.2019. 13:56 ] @
Aj to, što ne umemo da pravimo puteve,
jer bo plitko kopamo, i ne nabijamo podlogu sa zilion tona.

U tu nemačku, čoveku samo glava viri iz rupčage,
koliko su ga zakopali duboko.

Pa onda sloj po sloj nabijaju do besvesti.

U Ramštajnu, dok sam radio u američkoj bazi,
prilazni autoputevi su ko staklo ravni.

Oni su te puteve tako nabili i sa 100 andraka premazali,
+ neki poseban polimer-bitumen, da što manje klizi dok je mokar,

da:

Na te autoputeve može da sleti ooogromna aviončina,
iz kogeg isteraju autobus !!! Ali svarno, ne zezam se!
Ja gedao svojim očima, ebt, avionćina tolika da nikad da se isprazni.

upravo za te teške avione je kontruisan auto-put do Američke baze,
namerno, sa ciljem ako ne dao BOG zarati, a neko im sroka/uništi/onesposobi
piste u bazi, da teški avioni mogu da slete na autoputeve oko baze.

Ebt, nisam verovao svojim očima koliki su to avioni.

Nema šta da vidiš na "google-eart" iz tog dela --Mrak!

Tu samo kad uđeš, zineš, i hodaš s otvorenim ustima.
-----------------------------------------------------------

a mi,

Mi ni običnu flekicu ne umemo da stavimo na rupu,
tako da ti želudac ne prođe kroz dijafragmu, kad pređeš gumom preko.

Nikad nisam razumeo,
da ne umeju da poravnaju fleku sa okolnim asfaltom???!!!

Jel to toliko teško?

[Ovu poruku je menjao Living Light dana 25.09.2019. u 16:15 GMT+1]
[ cozmo_im @ 25.09.2019. 14:00 ] @
Za zimske gume uzimati samo premium.
[ bordzija @ 25.09.2019. 14:42 ] @
Nabiju glinu pa preko asfaltiraju, zato se sve raspada i da flekica tone prema kini pa oni stave više da duže traje. Najveća lova se trenutno krade na tim putevima, sve ostalo nije toliko transparentno.
[ mjanjic @ 25.09.2019. 15:08 ] @
Na tome se najviše štedi, umesto da valjak sabija podlogu 16 ili 20 sati, oni smanje tu satnicu na pola ili čak manje, ušteda samo na gorivu je ogromna, plus mogu da "završe" veću deonicu za manje vremena sa istim brojem valjaka. A tek donji i srednji slojevi podloge koji se sabijaju onim valjcima sa vibracijom, a pre toga može i onim mašinama koje služe sa sabijanje dubljih podloga (imaju mehanizam koji se zarije duboko u podlogu potom vibracijama deluje tako da se čestice podloge spakuju na što manju zapreminu).

Ali, kod nas i da se uradi to sve kako treba, ne uradi se drenaža pa voda ispira podlogu (npr. stave kamen koji sadrži kreč, kao onaj iz kamenoloma Jelen Do kod Ovčar Banje, pa onda voda praktično rastvara podlogu.
[ Living Light @ 25.09.2019. 15:21 ] @
Citat:
cozmo_im:Za zimske gume uzimati samo premium.

Brate Cozmo, aj, može li mala pomoč, ako dozvoliš?

Molim te odvoji minut-dva, i reci:
-Jesu te premium gume 2x, 3x, 5x 10x skuplje od wintere?
-Ko ih pravi?
-ima li tih guma u srbiji da se kupe?

Nemoj samo da me nahhhpičkaš da izguglam,
treba če mi celo popodne, molim te.

Pozdravljam Te.
[ Living Light @ 25.09.2019. 15:29 ] @
Šikagou,

Ajd da uzmemo da nabijemo zašiljenu "gvođanu" cevku od 3/4"
u bilo koji asfalat auto-puta, u bilo kom delu Srbije,

pa da taj uzorak izguramo "na klip" iz cevke,
ži da vidimo šta tu ima svega unutra?

Tu bi našli 100Q, samo ne ono šta smo očekivali.
[ mjanjic @ 25.09.2019. 17:09 ] @
Ma OK to, nego i kad je podloga u potpunosti u redu, preduslov da put bar 10 godina izdrži bez pojave ulegnuća je sabijenost podloge, a tu nije dovoljno koristiti samo obične valjke, već i one sa vibracijom, a kada je podloga šljunkovita do veće dubine, potrebno je primeniti "Deep Vibratory Compaction" (ili Deep Vibro Compaction). Kod puteva se ređe primenjuje, jer se na mestima sa problematičnom podlogom kopa do potrebne dubine, pošto ovaj DVC košta poprilično. Na primer, ona palmina i druga ostrva u Emiratima imaju podlogu koja je "obrađivana" tim mašinama tako što su danima radile neprekidno na sabijanju podloge, a valjci su primenjeni tek na kraju za površinski sloj.


Generalno, ono što i nadzor teško može da utvrdi (jer osobe koje rade nadzor neće 24/7 da dežuraju na gradilištu) jeste baš ta sabijenost podloge, jer kako utvrditi da li je valjak prešao preko neke površine 10 puta ili 100 puta? Površinski sloj je isti, ali je razlika na većoj dubini.
[ Whitewater @ 25.09.2019. 19:57 ] @
nisu mi jasni ljudi koji stede na gumama jer kvalitetne gume nisu mnogo skuplje od low quality. Bolje je jedan mesec zameniti jedan par pa kasnije drugi ako se bas nema para nego trcati odmah da se ustedi pa posle godinama vozis losije gume i krace jer kvalitetne gume traju duze i sigurnije su. Jedna od retkih stvari koja se zaista isplati.
[ Living Light @ 25.09.2019. 22:06 ] @
Whitewater,
Ok, slažem se u potpunosti.

Predloži mi neke zimske gume za Forda, Focusa,
ali tako da mogu to finansiski da izdržim.

Rokfeler mi nije ni dalji rod :)

Šta god predložio je Dobro Došlo.

Uzdravlje.
[ Whitewater @ 26.09.2019. 01:21 ] @
Visegradska 26
Beograd
telefon: 011 36 36 400
[ Living Light @ 26.09.2019. 01:41 ] @
De, bre, Whitewater,
nemo da me zezaš,
sutra ih zovem i nadam se da nije to neka "Hospitalna Ustanova" :)

Sutra ako se ne javim, ja sam "Unutar žice" :)
-------------------------------------------------------------

Ok, HVALA TI (za kontakt br.Tel.),

Whitewater, sve je jasno.

Svako Dobro.

[ bordzija @ 26.09.2019. 08:58 ] @
Gledaš svoju dimenziju i kakva je po mokrom pa koliko imaš para jednostavno je. Tigar je očajna guma (doživeo samda me jaki udari vetra bukvalno guraju bočno po putu i krivinama po mokrom). Sve te lošije gume koriguju sigurnosni sistemi u novijem automobilu tako da nema problema dok se vozi u granicama normale. Po snegu je to sve isto važan je samo krampon.

[Ovu poruku je menjao bordzija dana 26.09.2019. u 10:12 GMT+1]
[ cozmo_im @ 26.09.2019. 09:51 ] @
Citat:
Living Light:
Citat:
cozmo_im:Za zimske gume uzimati samo premium.

Brate Cozmo, aj, može li mala pomoč, ako dozvoliš?

Molim te odvoji minut-dva, i reci:
-Jesu te premium gume 2x, 3x, 5x 10x skuplje od wintere?
-Ko ih pravi?
-ima li tih guma u srbiji da se kupe?

Pozdravljam Te.


Nisu uopste toliko skuplje, ima ih kod svakog vulkanizera i u svakoj prodavnici guma... Continental, Dunlop, Goodyear, a za malo vecu cenu od wintere imas BF Goodrich koja je odlicna zimska guma. ContiWinterContact TS860 je perfektna guma a mozda je 40% samo skuplja od Wintere. BF Goodrich je skuplji oko 900 dinara po gumi, a razlika u voznji je prosto neverovatna.

Vozio sam Winteru i ja... onda sam probao Continental wintercontact TS850 (TS860 je jos noviji model)... pa ono je razlika nepojmljiva. Kisa, poledica, akvaplaning, kocenje, 10x bolje na Contiju... nema tu price, kad je bezbednost u pitanju samo premium guma i nista vise. Samo pogledaj trag kocenja na SUVOM, kad je tipa 5c iznad nule, Wintera ima 30% duzi zaustavni put.... taman da polupas onog ispred. O ledu da ne pricam. Wintera je dobra po snegu i to ljude zavara. Ali svaka zimska je dobra po snegu. Tamo gde su osetne razlike je voznja po poledici, mokrom zimskom kolovozu, tragu kocenja, stabilnosti pri akvaplaningu, voznji kad je u decembru 15 stepeni iznad nule... Wintera postaje zvakasta i drasticno se produzava trag kocenja itd itd...


[ Java Beograd @ 26.09.2019. 10:37 ] @
"Trag kočenja na suvom" ?!?
Vozio si 100 na sat, a onda zgazio kočnicu do daske, prvo sa jednim gumama, pa si montirao druge, i onda si se latio metra i merio trag kočenja! WTF?!? Ti nemaš ABS?

Akvaplaning
Vozio si toliko brzo po barama, da su gume ušle u akvaplaning? I to si radio sa jednim gumama pa si demontirao i montirao druge, i onda si zaključio koje su bolje?

Da je skupi Continental bolji od jeftinog Tigra, to svi znamo. Ali, mani se paušalnih opisa, mislim, deluješ neozbiljno.



Bolje da se ne zavaravamo da će i najbolja zimska guma da prione po poledici. Neće! Po poledici se vozi 20 na sat i to je to.

Potraži na YT "black ice car crash compilation" pa pomisli: "Da li SVI ovi koriste jefine Tigar gume pa se zato sudaraju?" Ne. Sudaraju se zato što voze brzo na snegu, ledu i poledici.


[ cozmo_im @ 26.09.2019. 10:42 ] @
Nisam ja to nista probao, imas relevantne testove guma.

A znam kako koci sa Winterom i sa Coninentalom, razlika je nebo i zemlja.

Sa 20 na sat na black ice letis s winterom, sa contijem ne. Pogotovo pri kocenju. Imao sam slucaj, ja sa contijem lagodno, lik sa autom koji ima ESP,ABS, Lane control blabla sa Winterama isao sporije od mene i otisao u PM. Dobro nista nije zakacio. A ja imam samo ABS na autu. Pametnome dosta.
[ bordzija @ 26.09.2019. 11:56 ] @
Ta ContiWinterContact TS860 je odlična za zimsko suvo i mokro vreme ali je za sneg totalna glupost. To šti ti hvališ je klasična gradska zimska guma koja kada padne sneg čeka da putari očiste puteve. Za to vreme ne mrdaš i ćutiš.
Po ledu su vrlo male razlike u prijanjanju jer ga i nema - svi se klizaju i lupaju ako voze brže od 20.

Kakva je konti vidi se jasno po šari - kišnoj pre svega. Daleko je to od prave zimske gume.


[ Whitewater @ 26.09.2019. 18:53 ] @
voznja po snegu i ledu ?

za mene je to uvek bila voznja od tacke A do tacke B nikakvo isprobavanje koliko moze da ide i kako zanosi u krivini. U tom smislu najvaznija je lepa dobra zimska sara da nestanes uzbrdo, narocito u BG.
[ bordzija @ 28.09.2019. 10:28 ] @
Tačno tako, imaš one kama zimske gume 8 mm šara krampona, kažu da je bolja pd tigra a jeftina. Ostalo odrađuje abs i ostali sistemi protiv proklizavanja. Malo paziš po kiši dok ne vidiš šta i kako teraj. Ja sam ih vozio i auto uopšte ne kliza po kiši. A gume bile stare 10 godina kockaste.

Žao mi što ih nisam uzeo pre par godina nove za svoj auto izezao me vulkanizer u novom sadu, u dogovoreno vreme ja došao a servis zatvoren. Pa sam kupio tigar jer sam sutradan putovao.

Ps: pre jedno mesec dana stoji rentakar zg auto i ja reko vidi šaru primaknem se ono vintere :-)



[ cika dacha @ 29.09.2019. 10:33 ] @
Tigar ima novu saru, mnogo je bolja nego ostale gume u tom cenovnom rangu. Tako je bilo i sa Winterom. U Francuskoj u prodavnicama Nor Auto imate vec 10god Tigar gume u prodaji. Licno sam dva puta u dve njihove prodavnice razgovarao sa prodavcima, oni kazu da se solidno prodaje i da nema reklamacija itd. A prosli mesec sam video tamo i novu tu saru da prodaju. Ako je ta guma u prodaji u France, ona je prosle sve testove i sigurno je dobra za koriscenje. Da na toj gumi pise Made in Njemacka ili Made in Japan onda biste pricali drugacije. Najlakse je biti umisljen i pljunuti na nesto sto se pravi ovde. Nikad nisam cuo Francuza da pljuje i kritikuje vino od 3eur. Malo se zamislite.
[ bordzija @ 29.09.2019. 10:40 ] @
Zato što je to vino od 3 evra odlično dok u srbiji za te pare može samo glava da te boli od hemije i konzervansa. Ovo ti je informacija iz prve ruke, od pravog francuza, gurmana i hedoniste. Zamisli molim te tamo da se prodaje loše vino!

Što se tiče automobila to je skroz druga priča, jednostavno im taj posao ne ide, bolje da se okrenu vinima i sirevima :-)
[ cika dacha @ 05.10.2019. 08:49 ] @
bordzija@ Da,da, tako je!

"Bolje tudje go.no, nego domaca torta"