[ gilopile @ 27.10.2019. 13:49 ] @
Drugovi i drugarice, ima li neko semu ozicenja, mene samo interesuje deo za kabinetna svetla.

Drugaru prestale da rade, ispitivanjem umesto 12 ima nekih 5V i to varira u zavisnosti jedno ili drugo kad se upali.
Kakva glupost, osigurac OK.
Pre jedno godinu dana sam mu tu stavio LED i to je radilo kako treba i sada prestalo.

Skala 55c 89. godiste ako nesto znaci.

Gde li je problem?



[Ovu poruku je menjao gilopile dana 27.10.2019. u 15:03 GMT+1]
[ veselinovic @ 27.10.2019. 14:11 ] @
Gile,
to je najprostija sema na svijetu.
Na svjetlo ide direktni + sa osiguraca, direktna masa i masa preko tastera u stoku.
Na svjetiljkama imas prekidac kojim biras:
Ugaseno srednji polozaj
non stop upaljeno ( znaci +12V - sijalica - stalna masa)
Upaljeno kad su otvorena vrata ( +12 - sijalica - tasteri u stoku.
ako radi kad je [rebaceno u non stop zezaju tasteri u vratima- ali ne bi obadvoje vrata zezalo istovremeno.
Vjerovatno je konktor na +12V u koroziji.
Zeza te negdje korozija, pa premjeri prema pravoj masi +12V.
[ gilopile @ 27.10.2019. 14:18 ] @
Hvala covek na javljanju pre svega.

Konektori u stoku, kao i kabinetna svetla su apsolutno bez korozije, kao novi.

Na stopicama svih 6 od oba svetla nigde nemam 12V, a probao i masu preko sasije i nigde 12V, samo dobijem neko ocitavanje 4,2 ili 5,8V.
Znam ja da je prosto, ali bas me iznervira.

Prekidac u stoku vrata bi trebao ja mislim masu da prekida?

ALi opet bi trebalo da svetli kada su vrata zatvorena i prekidac se upali, sto znaci da taj u vratima prekidac i ne igra ulogu ovde jer masu imamo i usamo kabinetnom svetlu i trebalo bi da radi kada se upali bez da se vrata otvaraju.

Led svetla su znala malo da prorade kada se cacka malo celo svetlo gore, dole, ali ne punim intezitetom.

Dakle, ovde zeza to sto nema 12V tu na zicama kabinetnog svetla, a to bi trebalo da ide preko osiguraca, pa direkt na zice. jel? Osigurac ok, jer kad ga skine ne dobijamo ni tih 5V, a ni radio ne radi posto je izgleda na istom osiguracu.



Hvala covek.
[ veselinovic @ 27.10.2019. 14:29 ] @
Gile,imas jedan konektor cini mi se kod lijeve noge vozaca na podu koji skuplja lijevi i desni taster i razdvaja dolazni plus i vodi na oba svijetla.
Ne sjecam se, davno sam imao stojadina.
Obicno je crna minus, a crvena sa jos nekom bojom +.
[ gilopile @ 27.10.2019. 18:45 ] @
AHa, hvala, provericu i to. Al mi je cudno kako merim neki glupavi napon od 4,5V. Mozda je negde toliko los kontakt da se taj napon gubi. Sutra cu proverim, jer danas smo nabrzaka.

Hvala pa cu javiti sta je bio problem
Ono cudo od tastera u stoku vrata prekida masu, al ja sam merio svaki kablic iz svetla i sa sasijom i isto. Znaci +12V negde gubi kontakt na obe strane, al te 3 zice su identicne i sa jedne i sa druge strane.

Ovaj kec ima samo dva polozaja prekidaca, al nebitno za ovaj problem.

Resicemo ga verujem :) Makar i novu zicu dovuko. Ajd da nemam nikakvo ocitanje na +12, al ovde ima i to 5V :D :D
[ veselinovic @ 27.10.2019. 18:56 ] @
Koliko sam nasao u konektor ulazi ljubicasta ( sa osiguraca) a izlaze dvije crveno zelene. E ja tipujem ili na kontakt ljubicaste zice na osiguracima ili ( vise ) na konektor.
[ gilopile @ 27.10.2019. 19:16 ] @
Ok.
Sve cemo to proveriti, negde mora da je los kontakt.
Djavolji kec :)
[ pajapop @ 28.10.2019. 18:58 ] @
Citat:
gilopile:
. Al mi je cudno kako merim neki glupavi napon od 4,5V. Mozda je negde toliko los kontakt da se taj napon gubi.


Ovde je gotovo sigurno da se radi o losem kontaktu. Da bi se pravilno dijagnostikovao uzrok padu napona mora se po naosob ispitati instalacija...koja je pod naponom i koja je prema masi...Da bi se to pravilno uradilo potrebno je pre svega obezbediti (pronaci) sigurno mesto na karoseriji gde se glinericom ili unimerom dobija napon od 12V...Posto je to cesto tesko pronaci, moze se napraviti alatka...produzeni kabl (odgovarajuce duzine, na primer u duzini vozila zbog domasaja udaljenih delova) sa stipaljkom na jednom kraju i slobodnim ogoljenim drugim krajem...najbolje ga je obezbediti nekom zenskom buksnom. Kad se hoce proveriti ispravnost instalacije koja je pod naponom, stipaljka kabla se postavlja na minus klemu akumulatora i proverava se napon izmedju tog kabla i naponske instalacije. Ako je tom prilikom napon dobar pristupa se ispitivanju instalacije prema masi tj. karoseriji. Stipaljka se postavlja na plus klemu akumulatora i meri se napon izimedju kabla i inastalacije. Ako je sve u redu napon opet mora biti u granicama normale. Odsupalja i u jednom i u drugom slucaju znace da postoji kvar i vidu loseg kontakta i sad samo treba ispratiti postojecu instalaciju i pronaci ga. Ako je u ovom slucaju problem u naponskom vodu, postavlja se pitanje gde bi mogao biti kvar?...Kod keca...sa plus kleme na akumulatoru polaze dve zice. Jedna visokog preseka od 16 kvadrata i ide na magnet alnasera a druga crvena, nesto manjeg preseka od 6 kvadrata spusta se na razdelnu kutiju koja je smestena na gredi koša dole nisko...Iz te kutije polaze 3 zice istog preseka oko 6 kvadrata...Jedna ide duz prtivpozarnog zida do alternatora (B+)...druga i treca prolaze kroz protivpozarni zid i i ulaze u kabinu...jedna do dozne sa osiguracima a duga do konakt brave...Problem je u tome sto je lose osmisljen polozaj te razdelne kutije koja je podlozna kvasenju i koroziji tako da su te buksne (visokog preseka) cesto korodirale i oksidirale. Tu hoce da dodje do pada napona kod instalacije koja je pod naponom...