[ losmi183 @ 08.11.2019. 21:15 ] @
Kako je doslo malo hladnije vreme auto otezano pali. Prvi hladan start, mora da zavergla nekih 5-10 sekundi zavisi koliko je hladno, a posle pali na pola kljuca.

Sumnja je prvo pala na grejace, naime lampica grejaca svetli samo trenutak kada se da kontakt i odma se ugasi. Tako je uvek, dal ima 7-8 ili 30+ stepeni (Auto posedujem od aprila, ne znam kako je na minusu)

Provereni su svi grejaci i ceo sistem paljenja grejaca, relej ecu, senzori, i sve je ispravno.
Elektronicar tvrdi da grejaci ni ne treba sad da se pale, cak ni sekund, nego da je losija kompresija motora pa zato otezano pali.
Tvrdi da ce se zimi paliti grejaci i da ce biti ok, nego da je nezgodno ovo prelazno vreme.

Iskonektovao je konektor sa senzora temperature motora, u toj varijanti se grejaci uvek pale na 10ak sekundi i auto pali na pola kljuca. Time smo otpisali probleme sa pumpom i diznama.
Predlaze mi da u kabinu izvucem prekidac kojim cu manuelno paliti grejace.

Obzirom da je ovo prilicno cest motor na ovim prostorima, 1.9 TDI 110ks pumpa-dizna, interesuju me iskustva drugih vlasnika.
Da li je moguce da je stvarno ecu tako nastelovan da ne pali grejace ni malo, a recimo da je ujutru bilo 7-8 stepeni...

Da li treba proveriti jos neki senzor? Senzor temperature je stavljen nov pre nekoliko meseci i pokazuje dobru temperaturu. Izbegao bi budzenje sa prekidacem ako je moguce...
[ pajapop @ 09.11.2019. 06:54 ] @
Ja nisam neki "kompjutersk"i strucnjak, zapravo i sam trazim pomoc kad mi je potrebna ali malo logicnog razmisljanja uvek moze dobro doci. Svaki od tih motora ima senzor temperature rashladne tecnosti koji daje signal kompjuteru o stanju zagrejanosi motora pa u zavisnosti od toga zavisi da li ce grejaci raditi duze ili krace. Moguce je da ti je taj signal nedovoljan, pa kompjuter uvek "misli" da ti je motor zagrejan, pa zato grejaci ne rade dovoljno dugo...A to sto kad je hladan vergla duze, to moze da bude i zbog slabije kompresije (jer je hladan), pa i to moze da bude uzrok...Znaci, moguce je da imas dvojni problem...nedovolljnu kompresiju (tebas je izmeriti) i los senzor temperature rashladne tecnosti...
[ cozmo_im @ 09.11.2019. 08:35 ] @
Ne znam kako je kod TDI, ali kod HDI motora UVEK rade grejaci. I na plus 40 i na minus 20. Nebitna je temperatura. Ustvari kod svih modernih dizel motora grejaci se uvek pale bez obzira na spoljnu temperaturu. Ono sto se razlikuje samo je duzina rada grejaca, naravno da ce na 0 stepeni ili na minus 10 da rade duze i tada ce zasvetleti lampica - ona ustvari znaci da je zabranjeno pokretanje motora dok se ne steknu uslovi za to. Zasto se uvek pale grejaci kod novijih dizela? Pa iz prostog razloga - pomaze startu motora, mnogo je bolje sagorevanje (smanjuje se emisija stetnih gasova), motor je tisi i kultuvisaniji i posle 10 dana stajanja kad ga upalis.

Ipak i kada NE RADE grejaci, ispravn dizel mora, cak i na nekom blazem minusu, da upali na pola kljuca kad je hladan, ako je kompresija dobra, i ako su dizne i sistem ubrizgavanja ispravni.

Da li imas dima u ovom slucaju? Kako je proverio dizne? U toku rada sa parametrima ili ovako odokativno?
[ losmi183 @ 11.11.2019. 04:39 ] @
Da i meni je bilo logicno da senzor temperature motora daje netacan podatak pa zbog toga nece da upali grejace. Medjutim taj senzor je menjan pre nekoliko meseci, proverili smo preko dijagnostike ispravan je... Zato sam pitao da li postoji jos neki senzor koji utice na paljenje grejaca.
Vrlo moguce da je kompresija slabija ali vidim da bi uz malu asistenciju grejaca odlicno palio.

Kod mene se lampica za grejace ugasi momentalno, samo na trenutak zasvetli. bilo bi logicno da radi bar 2-3 sekunde, tako bi motor startovao bez problema.
Da izbaci bas puno belog dima u trenutku kada upali, posle toga normalno dimi. Nisam proverio dizne, svakako bi trebao kao i kompresiju da znam na cemu sam.

Problem je sto sam do sada isao kod 2 mehanicara, 1 elektricara i 1 elektronicara i niko nije uspeo da mi resi problem. Svi salju kod elektricara, kazu nije posao za njih, a elektricar proverio kaze ispravni grejaci, da mi mehanicar proveri pumpu. I tako me vec mesec dana vrte u krug
[ Nocni @ 11.11.2019. 07:53 ] @
Taj problem moze da se rijesi na više nacina. Prvi je prepravkom softvera sto je kulturnije rjesenje ali malo je onih koji to znaju uraditi a malo je i onih koji hoće da plate to softversko korigovanje startne kolicine u zavisnisti od temperature. Inače, ne pali tebi dobro auto kad otkacis senzor temperature zato što su ukljuceni grijači, nego zato sto je podignuta startna kolicina a samo malim dijelom i zbog grijaca... a to mozes lako vidjeti tako sto otkacis senzor temperature a ne cekas lampicu grijaca da se ugasi nego odma palis, auto ce isto dobro upaliti...

Drugi nacin je postavljanje jednog releja i otpornika na liniji senzora temperature redno...
Otpornik od recimo 2K kad se postavi na liniju davaca temperature rezultuje time da comp "vidi" da je hladnije nego sto jeste i ukljuci grijace oko 5 sekundi i podigne startnu kolicinu goriva... Koristeći signal D+ sa alternatora kao pobudni za rele koji će iskljuciti otpornik iz linije davača čim alternator počne da puni, što znači da je auto upalio... Ovo se mora uraditi jer comp mora da prima pravu temperaturu motora tokom voznje a ne onu laznu... Ovo rješenje ne daje nikakve greške.

edit: Ima još jednostavnije seljačko rješenje ali ako se tako uradi u ECU ce biti upisane stalno greške... a to je da se prekine linija izmedju davaca temperature i ECU-a i ta 2 kraja povuku na prekidac koji bi bio u vozilu pa da se prekidacem iskljuci davac a onda cim auto upali ponovo ukljuci sto je lose jer ce se zaboravljati ili ako neko drugi uzme auto da vozi mora na obuku, skracuje se vijek grijacima itd...


[Ovu poruku je menjao Nocni dana 11.11.2019. u 09:09 GMT+1]
[ bakara @ 11.11.2019. 10:23 ] @
Citat:
cozmo_im:
Ne znam kako je kod TDI, ali kod HDI motora UVEK rade grejaci. I na plus 40 i na minus 20. Nebitna je temperatura. Ustvari kod svih modernih dizel motora grejaci se uvek pale bez obzira na spoljnu temperaturu

Ne bi ja rekao da se pale, bar se na instrument tabli ne pali lampica, a koliko se secam pisalo je u upustvu da se grejaci pale ispod 5 stepeni.
[ cozmo_im @ 11.11.2019. 11:57 ] @
Na HDI motorima se pale uvek. Ja sam lampicu video samo na -10 i nizim temperaturama, kada rade malo duze. Sama lampica je tu da ti pokaze "kad da startujes motor a da je to bezbedno za motor". Uvek grejaci rade, cak i kad upalis motor, rade jos neko vreme.
[ Java Beograd @ 11.11.2019. 17:38 ] @
Citat:
losmi183:Kako je doslo malo hladnije vreme auto otezano pali. Prvi hladan start, mora da zavergla nekih 5-10 sekundi zavisi koliko je hladno, a posle pali na pola kljuca.
Možda je malo off, ali dok sam vozio Lanću Libru sa 1.9 jtd motorom, palila je "na pola ključa", na -10 C potupno bez grejanja. Dakle, ubačen ključ i momentalno verglanje, bez imalo čekanja žute lampice.
Naravno, nije mi to bila redovna praksa, ali sam probao par puta, čisto da vidim da li može.

Komentarišem jtd ako je tema tdi, zato što su to motori slični generacijski. Svaki bi trebalo da lako startuje, bez obzira na grejanje. Grejači su tu "za svaki slučaj", i za mirniji rad i bolje sagorevanje dok se motor ne zagreje.

Zato, možda bih potraži problem u snabdevanju gorivom ili filteru.
[ losmi183 @ 12.11.2019. 11:39 ] @
@Nocni
Hvala za odgovor, varijanta sa relejom i otpornikom mi se cini najbezbolnijom i najmanje budzenja ako vec mora to da se radi

@Java
Nije off, to me je najvise i zanimalo jer sam nailazio na razlicita misljenja od razlicitih majstora, od toga da su grejaci jedini problem i da samo to treba da resim, pa do toga da nema veze sa grejacima...
Svakako bi isao prvo na proveru sistema ubrizgavanja i kompresije, pa tek onda na prepravke na elektronici
[ Nocni @ 12.11.2019. 12:19 ] @
Lako ti je to napraviti nije neka nauka... Obican relej od bilo kojeg auta sa pinovima 85, 86, 30 i 87.
Spojiš 85 na masu
Na 86 dovedes d+ sa alternatora preko diode
One 2 zice koje si dobio kad si prekinuo liniju davaca dovedes na 30 i 87 a izmedju 30 i 87 spojis i otpornik od 2 kilo oma i to je to...
(Kidas braon/plavu ili braon/zelenu koliko se sjecam, ali lako ti je znati jet kad je prekines grijaci trebs da rade 10 sec. Tako ces znati da je to ta)

Signal sa alternatora ( sa onog malog konektora sa 2 pina) mozes uzeti i na ovoj strani ispod akumulatora lako ga je naci jer ima struju samo kad radi motor pa i taj rele spakovati u kutiju sa relejima...
Ja to radim prepravkom softvera ali nije problem to uraditi ni tako pješke.


[ bordzija @ 13.11.2019. 18:27 ] @
Kad je ladan motor, daj nekoliko puta kontakt i zaverglaj. Ako upali odmah znači da su grejači omatorili.

Tako sam ja komšiji taksisti koji 10 godina ima isti auto (neradnik) pasat mesecima je verglao, verglao pa jedva upali. Jednom ja ajd da mu preparkiram, dadoh 2 puta kontakt i auto upali iz prve. On u šoku pa kako pa kako eee reko pocepaj dozvolu. Posle je palio iz prve grejo 2 puta kad zazimi.

Opet ima tu instalacije, releja, pumpa kakva je, gorivo, dizne itd.
[ losmi183 @ 24.11.2019. 22:29 ] @
Problem se delimicno resio, kako je temperatura pala ispod 5 stepeni i grejaci su poceli da pale na 3-4 sekunde, i sada je skroz korektan hladni start.

Inspirisan ovim sto je nocni rekao da dobro pali jer je i podignuta kolicina goriva, pokusavao sam paljenje sa pritisnutim gasom do pola, nekad i pun gas dok verglam i primetio da mnogo brze upali i sa varijantom bez grejaca (10-15 stepeni vracen senzor)

Dal je moguce da postoji neki problem oko dopremanja goriva, npr manji pritisak u pumpi pa se to nadomescuje pritisnutim gasom prilikom verglanja?


Za sada cu sacekati sa prepravkama, mozda se problem resi drugacije
[ losmi183 @ 09.12.2019. 12:33 ] @
Problem je resen, mozda ce nekome pomoci ko ima slican problem.

Pre svega ja sam bio u zabludi, motor nije 1.9 tdi pumpa dizna, nego je stariji tip sa rotacionom bosh pumpom.

Pumpa nije bila nastelovana, odnosno nije bila sinhronizovana sa radom motora, ubrizgavanje goriva nije bilo u idealnom trenutku, kaze majstor da je bilo bas dosta pomereno zato je tako i palio.

sada i bez grejaca pali na pola kljuca, i nekako je drugaciji da ne kazem zdraviji zvuk, i za nijansu lepse prima gas.

Hvala svima na pomoci