[ Branimir Maksimovic @ 11.12.2019. 16:45 ] @
Snasli smo se nekako, ali mts , tj telekom notorno trazi da se ode na salter po racun posto im je sajt kljakav. |
[ Branimir Maksimovic @ 11.12.2019. 16:45 ] @
[ ademare @ 11.12.2019. 17:18 ] @
90 % ljudi i hoce na salter
Produzili su rokove , infostan je do 20. pa ce i oni valjda moci , samo prvo treba da stignu racuni . [ since1986BC @ 11.12.2019. 23:54 ] @
Ja jos samo od DP primam papirne racune. Mobilni, internet, banka... svi salju na mail.
Valjda samo sa lopuzama moras imati papirni dokaz. Kao na primer i za harac. E tu su tek kerefeke i petljanja sa neke 2 paralelne baze kako sam skontao. Realno stanje mozes da saznas ne elektronski na webu vec samo na salteru, glavom i bradom uz licnu. [ ineve74 @ 12.12.2019. 05:49 ] @
Ja sam internet platio u menjacnici koja ima tenfore platni sistem.Ako ne dodju racuni za telekom i telenor ima da trazim da mi stampaju u poslovnicama pa cu i to da platim u menjacnici.
Ove godine jednom nisu dosli bili racuni do 20tog pa sam isto stampo racune u poslovnicama. [ Java Beograd @ 12.12.2019. 08:12 ] @
Meni su SVI računi elektronski, jedino što ih Elektrodistirbucija i Infostan dodatno šalju i papirne.
[ Dexic @ 12.12.2019. 09:56 ] @
Onda verovatno tvoja zgrada krsi neki zakon, jer sva odrzavanja zgrada mahom stizu samo papirno :)
A ako ih ne dobijas znaci da ili ne odrzavate zgrade ili si od onih sto nece da placaju :) [ bakara @ 12.12.2019. 13:56 ] @
kakva zgrada, pa ne zive svi u zgradama?
[ Branimir Maksimovic @ 12.12.2019. 14:04 ] @
Moze odrzavanje zgrade da se plati elektronaki bez poste, to smo upravo i ucinili. Nego samo je mts problem
zbog toga sto nisu mogli da daju racun preko sajta, nesto zabagovalo... [ Sava @ 12.12.2019. 14:59 ] @
.
> Sve racune sam normalno placao u posti poslednjih dana. Problem imam sa preporucenim pismom koje sam poslao jos 2. decembra i do danas nije uruceno! Sramota za postu, sta sam im ja kriv sto imaju male plate!? [ Dexic @ 12.12.2019. 15:05 ] @
Citat: Branimir Maksimovic: Moze odrzavanje zgrade da se plati elektronaki bez poste, to smo upravo i ucinili. Nego samo je mts problem zbog toga sto nisu mogli da daju racun preko sajta, nesto zabagovalo... Sve mozes elektronski da platis, sem nekih MUP/SUP "daj pecat" zezofa. Ali ne mozes za sve dobiti elektronski racun. Za odrzavanje zgrada (sve sto se toga tice...) ja koliko znam maltene niko ne salje racun na mail. MTSov sajt radi, samo ne moze da se plati preko njega. Ali mozes skinuti racun (ako je napravljen). [ ademare @ 12.12.2019. 15:06 ] @
Naravno da moze da se plati , u posti ako imas racun
Samo bar ja nisam cuo , da je posta igde isporucila racune ? Mozda negde jesu ? Inace sto se tice odrzavanja , kod mene je to sve na jednom racunu Infostana . I grejanje , voda , kanalizacija , smece , gradjevinsko zemljiste , odrzavanje , zajednicka struja , ekoloska taksa i jos kojesta ! Kada placam , platim sve kako i jeste djuture ! Mada ima ljudi koji kazu " ekolosku taksu necu da platim " pa ne uplate ? Sta je tim ljudima da se Inate za 100 din . ? Kada ce im jednog dana za sve to doci racun ? [Ovu poruku je menjao ademare dana 12.12.2019. u 16:21 GMT+1] [ Branimir Maksimovic @ 12.12.2019. 15:19 ] @
Citat: Dexic: Citat: Branimir Maksimovic: Moze odrzavanje zgrade da se plati elektronaki bez poste, to smo upravo i ucinili. Nego samo je mts problem zbog toga sto nisu mogli da daju racun preko sajta, nesto zabagovalo... Sve mozes elektronski da platis, sem nekih MUP/SUP "daj pecat" zezofa. Ali ne mozes za sve dobiti elektronski racun. Za odrzavanje zgrada (sve sto se toga tice...) ja koliko znam maltene niko ne salje racun na mail. MTSov sajt radi, samo ne moze da se plati preko njega. Ali mozes skinuti racun (ako je napravljen). Infostan i odrzavanje zgrade smo platili elektronski bez papira i racuna. edit: nismo mogli dobiti racun preko mts sajta jer baguje pa je papirologija jedino kod njih bila, kolko puta da ponovim? [ Dexic @ 12.12.2019. 16:17 ] @
^ponavljaj kolliko god. Ja sam upravo opet skinuo racun sa sajta, a skinuo sam ga i pre koji dan.
Ako ti se javlja ono "Greska" sa X-om, znaci da racun jos uvek nije napravljen, samo je iznos dostupan. Citat: ademare: Inace sto se tice odrzavanja , kod mene je to sve na jednom racunu Infostana . I grejanje , voda , kanalizacija , smece , gradjevinsko zemljiste , odrzavanje , zajednicka struja , ekoloska taksa i jos kojesta ! Infostan <> odrzavanje zgrade. Pranje, liftovi, sijalice za pocetak (retko ko je normalan da to da Infostanu :)) Onda raznorazne druge sitnice, koje u svakoj zgradi su specificne. [ bakara @ 12.12.2019. 16:19 ] @
Ima racun na mts sajtu, ne razumem o cemu pricate?
[ Branimir Maksimovic @ 12.12.2019. 16:24 ] @
Za fiksni i za moj nalog je bagovalo tj timeoutovalo, za zenin nije bilo problema.
I jos jednom da ponovim, infostan *i* odrzavanje zgrade smo zavrsili bez papirologije. [ ademare @ 12.12.2019. 18:13 ] @
@ Dexic
Ne znam sta podrazumevas pod " dati " infostanu ? I sta podrazumevas pod " odrzavanjem " . Ako mislis na troskove za odrzavanje lifta , da to naplacuje Infostan ! Tako je odlucila skupstina stanara i poslednja stvar na svetu koja me zanima je ko odrzava lift ! Stanujem na prvom spratu i nikada ga ne koristim ! Ali zbog solidarnosti sa ostalim stanarima placam , nesto sto mi nije potrebno . [ waikiki @ 12.12.2019. 20:33 ] @
Citat: Branimir Maksimovic: Snasli smo se nekako, ali mts , tj telekom notorno trazi da se ode na salter po racun posto im je sajt kljakav. Aprilski racun (uredno uplacen maja, kad su poceli radovi na sistemu) mi nije uknjizen! Slao im vise puta kopiju racuna iz banke, razgovarao sa podrskom sto puta, ne vredi. Na portalu i dalje stoji da mi je dug iz aprila neizmiren. Objasnjenje je da su radovi na sistemu u toku, a da je moj uplaceni racun vidljiv i da je u postupku knjizenja! I tako. knjizi se vec nekoliko meseci! U medjuvremenu mi istekao ugovor i sad imam problem sa prenosom broja! Operaterka mi rekla da ne mogu preneti broj dok se racun ne uknjizi! A kad ce... ne zna se! Kaze, budite strpljivi, dobicete obavestenje! [ Java Beograd @ 13.12.2019. 07:38 ] @
MTS, Telekom portal
Ja sam na onoj drugoj temi mesecima kritikovao MTS sajt. S razlogom. Bio je to najgori krš, bruka i sramota. Ali, moram priznati, u poslednjih mesec-dva, odziv je brz, logovanje trenutno. Sajt je i dizajnerski, koliko-toliko doveden u red. Računi se mogu downloadovati od kako se formiraju, dakle negde od 8. do oko 11. u mesecu. Ali, praksa im je da račun pošalju emailom, onog momenta kad ga postave i na portal, tako da i nema nekog posebnog razloga da downloadujem račun. EDB portal Nepromenjeno, standardno dobro već godinama. Treba im oko 7 dana od čitanja strujomera do objavljivanja računa na sajtu Infostan portal Standardno dobro, već godinama. Imaju neki algoritam da se iznos računa zna unapred, ali nije istovremeno dostupan i pdf račun. Bude negde oko 7 u mesecu. SBB portal Bez problema. Mislim da već oko 3. u mesecu pošalju email sa računom. Odavno nisam downloadovao račun, ali može i to. Telenor portal Bez problema. Već oko 3. u mesecu pošalju email sa računom. Odavno nisam downloadovao račun, jerbo stiže na email, ali može i to. Poreski portal lokalne samouprave - porez na imovinu Sasvim OK, na vreme proknjiže i obaveze i uplate. Malo je komplikovan, ali saldo (obaveze minus uplate) je jasno istaknuto. Šteta što ne može da se downloaduje i poresko rešenje. Plaćam SVE preko eBankinga Rajfajzen banke. [Ovu poruku je menjao Java Beograd dana 13.12.2019. u 08:48 GMT+1] [ Sava @ 13.12.2019. 07:59 ] @
Svi računi mogu da se pronađu na netu. Plaćao sam tako što sam ih odštampao na kućnom štampaču i sve je prihvaćeno. Ne mora ni to, dovoljno im izdiktirati podatke za plaćanje i oni to unesu u računar i odštampaju uplatnicu, tako sam uradio neka plaćanja.
Sve u svemu nema nikakvog razloga za paniku. Mnogo ke ozbiljnije to što mi preporučeno pismo od 2. decembra još uvek nije uručeno, a u pitanju je raskid ugovora tako da za to moram dopunski da se angažujem zbog đtrajka poštara. [ Java Beograd @ 13.12.2019. 08:30 ] @
Ako nije bilo na Dnevniku 2, onda se nije ni desilo.
Dakle: Kakav štrajk poštara? O čemu vi pričate? [ Dexic @ 13.12.2019. 10:29 ] @
Citat: ademare: @ Dexic Ne znam sta podrazumevas pod " dati " infostanu ? I sta podrazumevas pod " odrzavanjem " . Ako mislis na troskove za odrzavanje lifta , da to naplacuje Infostan ! Tako je odlucila skupstina stanara i poslednja stvar na svetu koja me zanima je ko odrzava lift ! Na to sam mislio. Dati Infostanu da odrzava zgradu (van onog sto sve zgrade moraju preko Infostana da placaju) je suludo. Citat: Stanujem na prvom spratu i nikada ga ne koristim ! Ali zbog solidarnosti sa ostalim stanarima placam , nesto sto mi nije potrebno . I nikada ti niko od gostiju ne koristi lift, ni kada nosis nesto tesko ili neko tvoj ne koriste lift? Kada si zabarikadiran da ne moze nikako iz tvog stana u lift, onda OK. Do tada, manite tu pricu. [ bananaphone @ 13.12.2019. 11:06 ] @
Citat: Dexic: I nikada ti niko od gostiju ne koristi lift, ni kada nosis nesto tesko ili neko tvoj ne koriste lift? Kada si zabarikadiran da ne moze nikako iz tvog stana u lift, onda OK. Do tada, manite tu pricu. Taman da ga nikad u svom zivotu ne koristis, tvoj stan je deo celine koji se zove zgrada, a zivot u zgradi podrazumeva neke troskove odrzavanja zajednicke infrastrukture. Ne cinis ti nekom ko zivi na poslednjem spratu uslugu time sto placas odrzavanje krova, to je i tvoj krov koliko i njegov, pa prema tome je i tvoja obaveza... [ Steve Lonmo @ 13.12.2019. 11:54 ] @
Citat: Java Beograd: MTS, Telekom portal Ja sam na onoj drugoj temi mesecima kritikovao MTS sajt. S razlogom. Bio je to najgori krš, bruka i sramota. Ali, moram priznati, u poslednjih mesec-dva, odziv je brz, logovanje trenutno. Sajt je i dizajnerski, koliko-toliko doveden u red. Računi se mogu downloadovati od kako se formiraju, dakle negde od 8. do oko 11. u mesecu. Ali, praksa im je da račun pošalju emailom, onog momenta kad ga postave i na portal, tako da i nema nekog posebnog razloga da downloadujem račun. EDB portal Nepromenjeno, standardno dobro već godinama. Treba im oko 7 dana od čitanja strujomera do objavljivanja računa na sajtu Infostan portal Standardno dobro, već godinama. Imaju neki algoritam da se iznos računa zna unapred, ali nije istovremeno dostupan i pdf račun. Bude negde oko 7 u mesecu. SBB portal Bez problema. Mislim da već oko 3. u mesecu pošalju email sa računom. Odavno nisam downloadovao račun, ali može i to. Telenor portal Bez problema. Već oko 3. u mesecu pošalju email sa računom. Odavno nisam downloadovao račun, jerbo stiže na email, ali može i to. Poreski portal lokalne samouprave - porez na imovinu Sasvim OK, na vreme proknjiže i obaveze i uplate. Malo je komplikovan, ali saldo (obaveze minus uplate) je jasno istaknuto. Šteta što ne može da se downloaduje i poresko rešenje. Plaćam SVE preko eBankinga Rajfajzen banke. Koja ti je prednost, a ako već plaćaš račune uredno i na vreme, da ih tako plaćaš elektronski - loguješ se, proveravaš mejlove, popunjavaš, prepisuješ brojeve, paziš da se neki broj na računu iz tvog šablona nije promenio, razmišljaš itd... a u odnosu da napraviš jednom trajni nalog i više ništa ne razmišljaš? Ostaviš mesečno na računu novaca koliko otprilike treba, pa još, je li, par 'iljada viška za svaki slučaj... I gotovo? Ako nemaš novaca na računu, Raiffeisen neće platiti trajnim nalogom prispeli račun za Infostan, MTS, EDB... i nikom ništa. Kao što ga ni ti ne bi platio elektronski. Raiffeisen (a valjda i ostale banke) to plaćanje uradi ujutru, jedan dan pre roka za plaćanje - npr. rok za plaćanje Infostanu je 15. u mesecu, a oni to plate 14. između 08.00-09.00h. Znači, praktično imaš dva dana da reaguješ ako se nešto zakomplikuje - radnici Raiffeisen-a štrajkuju... ili šta bi već od peripetija moglo da nastane. [ ademare @ 13.12.2019. 12:05 ] @
Nije ni trajni nalog idealan .
Pisali su mediji o tome bas pre neki dan . Desava se da datum dogovoreni padne u nedelju . Po zakonu ako se to desi , onda se racuna prvi radni sledeci dan tj. ponedeljak , ali kao da je isplaceno 15 . Medjutim vec spomenuti Infostan , bas ih briga za zakon , pa su ljudima - korisnicima , racunali kao dan zakasnjenja ?! Dan kasnije nije velika stvar , ali se gubi popust . Navodno su obecali da ubuduce nece , dali su casnu rec [ Java Beograd @ 13.12.2019. 12:33 ] @
Citat: Steve Lonmo: Koja ti je prednost, a ako već plaćaš račune uredno i na vreme, da ih tako plaćaš elektronski - loguješ se, proveravaš mejlove, popunjavaš, prepisuješ brojeve, paziš da se neki broj na računu iz tvog šablona nije promenio, razmišljaš itd... a u odnosu da napraviš jednom trajni nalog i više ništa ne razmišljaš? Ostaviš mesečno na računu novaca koliko otprilike treba, pa još, je li, par 'iljada viška za svaki slučaj... I gotovo? Sasvim poštujem odluku drugih da naprave trajni nalog. To je sasvim OK. Ipak, meni nije teško da odradim "na ruke". Više volim "da razmšljam" i uradim kako treba, nego da "ne razmišljam" i nadam se da će drugi da brine o mojim parama i mojim računima. Neće. Jer: - Ionako svaki dan ceo radni dan sedim i radim za računarom - Sačekam da stignu svi (ili skoro svi) računi mejlom, pa onda downladujem - U RF eBanking aplikaciji imam predefinisane korisnike plaćanja - Svi su podaci već tu, a iznos i poziv na broj ne ukucavam ručno, nego copy-paste sa računa. - Nije potrebno više od 10-15 minuta da platim sve račune. Mnogo, mnogo više provedem forumašeći uzaludno na [es] - Platim, i odmah sačuvam pdf potrvrdu uplate. E onda više "ne razmišljam"! Sve ovo mi zaista nije teško, niti posebno oduzima vremena, a pri tome ništa ne može da mi promakne: niti da račun ostane neplaćen, niti da račun bude preplaćen. Uzged, pošto ionako ne postoji kamata za moj novac na tekućem računu, ne čekam krajnji rok plaćanja, nego platim čim računi stignu, najčešće oko 10. u mesecu. Na istovetan način plaćam račune i starim roditeljima: da ne čekaju u redu u pošti i da ne plaćaju dodatnu proviziju, i da ne lupaju glavu šta kad i kako treba platiti. Kažem, potpuno mi je jasno i prihvatam da je nekome bolje da kreira trajni nalog. [ Steve Lonmo @ 13.12.2019. 13:24 ] @
Citat: ademare: Nije ni trajni nalog idealan . Pisali su mediji o tome bas pre neki dan . Desava se da datum dogovoreni padne u nedelju . Po zakonu ako se to desi , onda se racuna prvi radni sledeci dan tj. ponedeljak , ali kao da je isplaceno 15 . Medjutim vec spomenuti Infostan , bas ih briga za zakon , pa su ljudima - korisnicima , racunali kao dan zakasnjenja ?! Dan kasnije nije velika stvar , ali se gubi popust . Navodno su obecali da ubuduce nece , dali su casnu rec ;) Sad sam baš pogledao... U septembru se 15. padao u nedelju - Raiffeisen je Infostanu platio moje račune u ponedeljak 16-og. Ništa nije bilo sporno, uz sledeće račune sam dobio onih 7% popusta. Infostan je poznat po tome što hoće da podvali, prevari, za$e®e... ali opet, to nije vezano samo za plaćanje trajnim nalozima. Čak bi im tu trebao biti suženiji izbor za raznorazne marifetluke, od npr. elektronskog plaćanja, jer ne uplaćujem ja tog i tog datuma toliki i toliki iznos, već to radi banka koja sa Infostanom ima tamo neke dogovore/ugovore/šta-već. Moje je samo da obezbedim novce na računu. Nije mi jasno kako se u takvoj sitaciji može zaključiti da sam ja zakasnio sa plaćanjem računa?! Uzgred... Ko ima račun u Raiffeisen-u, a još uvek nema instaliranu njihovu aplikaciju na mobilnom, može je sad, do Nove godine, instalirati, aktivirati i izvršti dva plaćanja - i tako, u januaru, od Raiffeisen-a dobiti soma dinara na poklon. [ Dexic @ 13.12.2019. 14:54 ] @
^gde si to video?
Banana je lepo srocio za zgradu. [ Java Beograd @ 13.12.2019. 15:05 ] @
Citat: Steve Lonmo:.... Moje je samo da obezbedim novce na računu. Nije mi jasno kako se u takvoj sitaciji može zaključiti da sam ja zakasnio sa plaćanjem računa?! Oho-ho i te kako može! Koliko je validna tvoja tvrdnja "moje je samo da obezbedim novce na računu" toliko je validna njihova tvrdnja "nama nisu legle pare na račun" Realna situacija: račun plaćen posle datuma. Softver ne mudruje nego pita: ako je plaćen do datuma onda popust, ako ne onda kobaja. Juri ti onda banku i od banke traži da ti odobri popust koji nisi dobio od EDB/Inofstana [ Steve Lonmo @ 13.12.2019. 17:06 ] @
Citat: Dexic: ^gde si to video? Ko gde je šta video? Ja za Raiffeisen-ov novogodišnji poklon od soma dinara? Dobio mejl pre nekoliko dana. Sve piše kao u prethodnom postu što sam napisao i još da za dve potrebne uplate (do 1. jan) iznos uplate nije bitan. I piše da se ne važi da sam sebi, ako imaš dva računa, izvršiš te uplate. Pošto sam se baš nameračio da uzmem tih 1.000 dinara, jer mi više znače nego nekih drugih 10.000, zvao sam ih i telefonom da ih pitam da li se važi to što sam već do sada vršio elektronska plaćanja iz browsera, sa desktopa. Prvo sam je sačekao, dok je ona to tamo proverila, i onda mi potvrdila da to nema veze. Znači, samo je bitno da do sada nisi instalirao i aktivirao aplikaciju za Android ili iOS. ... A evo, već sam bio zaboravio na tog mog soma, ali me ova tema podseti. Citat: Java Beograd: Oho-ho i te kako može! Koliko je validna tvoja tvrdnja "moje je samo da obezbedim novce na računu" toliko je validna njihova tvrdnja "nama nisu legle pare na račun" Realna situacija: račun plaćen posle datuma. Softver ne mudruje nego pita: ako je plaćen do datuma onda popust, ako ne onda kobaja. Juri ti onda banku i od banke traži da ti odobri popust koji nisi dobio od EDB/Inofstana U pravu si, ali to sve opet nije specifično samo za trajni nalog. Možeš ti da izvršiš uplatu i elektronski ili "pešice" na šalteru, pa da opet neko negde nešto pogreši, da uplata ne legne na vreme ili ne legne uopšte itd. Ja sam pre neku godinu platio (da li elektronski ili pešice na šalteru pošte, ne sećam se) tzv. porez na imovinu valjda 13. februara. I to ne četvrtinu (za prvi kvartal), već pun godišnji iznos po prošlogodišnjem rešenju, pa onda još i nekoliko stotina dinara preko, jer svake godine oni po malo to poskoče (iako su moje nekretnine svake godine sve starije i iako dinar raste u odnosu na evro, je li). ... Posle nekog vremena ja pogledam kod porezlija na sajtu, kad tamo ta uplata proknjižena 18. (ili tako nešto, ne sećam se baš tačno) februara i uredno mi pridodata kamata za ta tri dana?! Ej?! Okrenem telefonom porezlije, pitam kako to... Ona počela nešto da se nervira i koluta očima, kao šta se bunim za 5 dinara ili koliko je već bilo kamate. Pa pzda ti materina... em ti plaćam porez na imovinu za stan, koji je najosnovnija ljudska potreba, da mi deca ne bi spavala na ulici, i da bi imala gde da jedu i sklone se od hladnoće i kiše, i u kome nemam ni bazen, ni teren za golf... em šta je bitno da li je u pitanju 5 ili 500.000 dinara... em ti plaćam unapred, jer otkud ti znaš da ja neću da umrem između 18. februara i 31. marta, ili da prodam stan, ili da neće zemljotres da ga sruši... a ti mi naplaćuješ kamatu zato što ti nisam platio dovoljno unapred (a u stvari i to jesam)?! Sve je to banda... tj. čitav sistem je banditski. [ Sava @ 13.12.2019. 18:03 ] @
Skroz si u pravu što si se bunio za 5 dinara, to su tvoje pare ma kolike da su.
Nisi u pravu za datume. Poreska uprava je jedna firma, pošta, banke, menjačnice sasvim druge. Ove su uslužna delatnost, servisi i samo ti garantuju da će preneti novac i ništa drugo. E sada, gotovo sto posto sam siguran da nisi platio u pošti nego u nekoj banci ili menjačnici. Siguran zbog toga što pošta istog dana prenosi novac. U praksi kada platim Telenor u pošti pre podne posle nekoliko sati mi stigne poruka da je moja uplata evidentirana i proknjižena. Baš sam juče platio nekoj firmi neku narudžbinu i danas su mi javili da je proknjiženo. U principu svi koji su umreženi u elktronsko bankarstvo gotovo promptno dobijaju izvešrtaje. Sve u svemu bitno je da znamo gde da uplatimo pa primera radi ako nam je bitan rok za Infostan onda idemo na njihov šalter itd... [ Dexic @ 13.12.2019. 18:48 ] @
Poreska mozda i ne proknjizi dva dana uplatu. I ako platis 15., videces 16. kamatu.
Ali kada se proknjizi uplata, anulira se i kamata i to se vidi 17. Nekoliko dinara kamate za jedan dan kasnjenja? Koliko ti imas veliki stan onda, ima i mesta za bazen :) Ja jednom zakasnio, i bile su pare (u smislu stotog dela dinara) u pitanju :) Nekako se sa Rafom uvek osecam popishano. Nijednom nista od tih hiljadarki nisam imao pravo da dobijem, a koristim ih od kada su u Srbiji. [ Steve Lonmo @ 13.12.2019. 20:11 ] @
Citat: Sava: Skroz si u pravu što si se bunio za 5 dinara, to su tvoje pare ma kolike da su. Nisi u pravu za datume. Poreska uprava je jedna firma, pošta, banke, menjačnice sasvim druge. Ove su uslužna delatnost, servisi i samo ti garantuju da će preneti novac i ništa drugo. E sada, gotovo sto posto sam siguran da nisi platio u pošti nego u nekoj banci ili menjačnici. Siguran zbog toga što pošta istog dana prenosi novac. U praksi kada platim Telenor u pošti pre podne posle nekoliko sati mi stigne poruka da je moja uplata evidentirana i proknjižena. Baš sam juče platio nekoj firmi neku narudžbinu i danas su mi javili da je proknjiženo. U principu svi koji su umreženi u elktronsko bankarstvo gotovo promptno dobijaju izvešrtaje. Sve u svemu bitno je da znamo gde da uplatimo pa primera radi ako nam je bitan rok za Infostan onda idemo na njihov šalter itd... Evo sad sam sve pregledao... To se nije desilo pre neku godinu (kao što sam napisao), već ove, 2019. godine u februaru. Zapravo, verovatno se to tako dešavalo i decenijama unazad, ali ja to nikada nisam kontrolisao. Nalog na https://lpa.gov.rs portalu sam napravio relativno skoro, pre 3-4 godine, a i tamo mogu da se vide promene samo za tekuću godinu... ili, hmmm? ja ne vidim gde treba da kliknem. Elem... Uplatu sam izvršio na šalteru pošte (čuvam sve uplatnice i sad sam pogledao) u četvrtak 14. februara (nije 13. kao što sam napisao). I rok za plaćanje nije 15. februar (15. dan srednjeg meseca u kvartalu, kao što sam mislio), već 14. februar (45. dan od prvog dana kvartala, kako sam sada pročitao na poreskom rešenju). Ali, svejedno, sam ratu poreza platio na vreme. Kod lpa.gov.rs (sad pogledao) je ta uplata uknjižena na ponedeljak 18. februar (kao što sam napisao u prethodnom postu). Odmah je zaračunata i kamata od 7,39 dinara, za 4 dana kašnjenja na 5.000 i nešto dinara kvartalnog poreza. Na poleđini rešenja piše (citiram): "Do dospelosti rešenja bla-bla obveznik je dužan bla-bla plaća bla-bla u roku od 45 dana od početka svakog tromesečja bla-bla." Dakle ja sam dužan da platim porez do tog i tog datuma - ja tu radnju "platiti" tumačim tako da odem na šalter pošte i tamo im dam novce. A ti tumačiš to tako da sam ja platio taj porez tek kada pošta taj novac tamo njima da? Ako to pošta iz meni nekog nepoznatog razloga uradi i za 5-6 godina, mene izvršitelji u međuvremenu isteraju iz stana, to je sve u redu i u skladu sa zakonima, jer ja nisam plaćao porez?! Kako ja mogu da utičem na poštu da ona brže ili sporije vrši ta prebacivanja? Zašto bi to mene uopšte trebalo da se tiče? Koliko znam, porezlije nemaju svoj šalter za uplatu (pre je to moglo da se obavi u SDK)? Zašto na poleđini poreskog rešenja ne piše da sam ja dužan da uplatim porez do neodređenog datuma, ali tako da do 45. dana od početka tromesečja novci legnu porezlijama na račun? Ako ja kvartalni porez plaćam do 45. dana kvartala, koji ima oko 90 dana, je li, zar to ne znači da taj porez plaćam oko 45 dana unapred? Kako onda možeš da mi naplaćuješ kamatu ako ga platim "samo" 41 unapred? Kako bre može kamata za plaćanje unapred?! Meni kada poštar donese poresko rešenje (a živim 30 metara od pošte i 200 metara od opštinskog sekretarijata za javne prihode), na koverti već piše, porezlije su već lupile pečat sa datumom kada je rešenje dostavljeno?!?! (zato što sam dužan da razliku od prošlogodišnjeg iznosa, tj. poskupljenje platim u roku od 15 dana od dostave rešenja) Taj datum je uvek "kraći" za nekoliko dana! ... Znači, oni čim spakuju rešenje u kovertu, odmah lupe pečat da je i dostavljeno tog ili sledećeg dana, i to tako računaju - nema veze da li će poštar to meni da donese za dan, dva, pet, deset ili pedeset?! A kad ja njima uplatim novac kod tih istih poštara, onda se ne računa datum kada sam ga ja uplatio, već neki naredni - tek kada poštar to njima odnese i kada oni to tamo kod sebe proknjiže?! Banda bre! Kod Maršala je 15 m² po članu domaćinstva, ili negde 25-30 m² za jednočlana domaćinstva, bilo "nulta linija" ispod koje se ništa nije plaćalo. [ Java Beograd @ 14.12.2019. 17:57 ] @
Citat: Steve Lonmo: Banda bre! [ ademare @ 14.12.2019. 18:20 ] @
Kod mene postar danas ubacio racun u sanduce !
Strajk je gotov , postari su izboksovali 20 % , a kako citam " na jedinom nezavisnom mediju " Anti AV botovi su razocarani jer su ocekivali pad vlasti zbog strajka postara ?? Kao da zive na Marsu , pa ne znaju da je Posta , Porodicna firma , gde niko sa strane , ko ne nasledjuje posao ili ima jaku vezu nije primljen zadnjih 40 godina ? I radnici poste Uvek podrzavaju vlast ! U cemu je razlika izmedju AV botova i Anti AV botova po pitanju mozga ? Ocigledno da Nema razlike po tom pitanju ! [ Grada22 @ 14.12.2019. 19:17 ] @
@ Steve Lonmo
Mozes da se zalis na tu kamatu ali - zalba ne odlaze placanje iste! Na kraju ce ti na vrata doci izvrsitelji sa svojim troskovima koji ce te zaprepastiti.. Jer, ti ocigledno ne spadas u ovu grupu: https://www.blic.rs/biznis/duz...a2d83f3233&utm_medium=push [ Steve Lonmo @ 15.12.2019. 13:28 ] @
Citat: Java Beograd: Banda, naravno. A uz sve to, poresko zaračunava nezakonito visoke kamate. I niko im ništa ne može. Sad sam bio kod komšija na kafi... i dotaknemo se ove teme. Uloguje se on kod porezlija na sajt i (da sad ne pišem sve detalje) sa njegovom uplatom iz aprila ove godine, potpuno ista situacija kao sa mojom iz februara - uknjižena je 4 dana kasnije od dana kada je on izvršio... I, naravno, zaračunata mu je kamata, je li. A on je svoju uplatu napravio elektronski u Raiffeisen-u u aprilu - ja svoju "pešice" na šalteru pošte u februaru. Prosto je nemoguće da se isto kašnjenje dešava na dva različita mesta, u dva različita meseca, kod dvojice različitih poreskih obveznika i sa dva različita načina plaćanja. ... Odnosno, potpuno je izvesno da kašnjenje nastaje kod samih porezlija - njima pare legnu istog dana, kao što ležu i za sve ostalo kada platiš, a kašnjenje (tj. kamata) nastaje jer njima treba po 4 dana da se udostoje da tamo nešto kliknu mišem. Ili drugačije rečeno - Rok za plaćanje npr. prve kvartalne rate poreza na imovinu nije 14. februar, kao što piše na samom poreskom rešenju (dakle, to je obmana), već je u najboljem slučaju to 10. februar. Takođe, rok za plaćanje razlike u iznosima prošlogodišnje i ovogodišnje rate (jer oni rešenja naprave u proseku tek sredinom godine) nije 15 dana od dana kada ste rešenje primili (kao što isto piše na samom poreskom rešenju, dakle još jedna obmana), već od dana kada su oni rešenje poslali... ili preciznije - od dana kada su rešenje spakovali u kovertu i lupili na nju pečat sa tadašnjim datumom, jer uopšte nije nemoguće da ta koverta stoji negde kod njih još koji dan, pre nego je daju poštarima. Zaključak: Banda! [ bakara @ 15.12.2019. 16:07 ] @
Tad su proknjizili...jeste glupost jer sve ide elektronski.
jedino da se zalis, i uvazice ti, oni i racunaju da se vecina nece zaliti. [ Sava @ 15.12.2019. 16:25 ] @
Citat: Steve Lonmo: Citat: Sava: Skroz si u pravu što si se bunio za 5 dinara, to su tvoje pare ma kolike da su. Nisi u pravu za datume. Poreska uprava je jedna firma, pošta, banke, menjačnice sasvim druge. Ove su uslužna delatnost, servisi i samo ti garantuju da će preneti novac i ništa drugo. E sada, gotovo sto posto sam siguran da nisi platio u pošti nego u nekoj banci ili menjačnici. Siguran zbog toga što pošta istog dana prenosi novac. U praksi kada platim Telenor u pošti pre podne posle nekoliko sati mi stigne poruka da je moja uplata evidentirana i proknjižena. Baš sam juče platio nekoj firmi neku narudžbinu i danas su mi javili da je proknjiženo. U principu svi koji su umreženi u elktronsko bankarstvo gotovo promptno dobijaju izvešrtaje. Sve u svemu bitno je da znamo gde da uplatimo pa primera radi ako nam je bitan rok za Infostan onda idemo na njihov šalter itd... A ti tumačiš to tako da sam ja platio taj porez tek kada pošta taj novac tamo njima da? Ako to pošta iz meni nekog nepoznatog razloga uradi i za 5-6 godina, mene izvršitelji u međuvremenu isteraju iz stana, to je sve u redu i u skladu sa zakonima, jer ja nisam plaćao porez?! Kako ja mogu da utičem na poštu da ona brže ili sporije vrši ta prebacivanja? Zašto bi to mene uopšte trebalo da se tiče? Koliko znam, porezlije nemaju svoj šalter za uplatu (pre je to moglo da se obavi u SDK)? [ Java Beograd @ 15.12.2019. 16:45 ] @
Kao što rekoh, meni, kao ni vama niko ne daje kamatu za one pare koje su na tekućem računu.
Koliko znam, ni slamarica ne isplaćuje kamatu. Zato, kad primim platu koju ću da trošim u februaru, ja znam da u morati da odvojim kintu za plaćanje poreza. Zašto bih čekao 14-ti u mesecu, kad mi je potpuno isto kao i da platim 10-tog? Nekoliko puta sam sa bandom imao posla, i uvek sam ispao popišan. Onda sam filozofski skapirao da i ubuduće mogu da se trsim, niko mi ne brani, ali garant ću opet da ispadnem popišan. I sad, više se ne busim, ne trsim, ne inatim, ne jedim. Platim unapred, desetak dinara više nego što piše, i eto, već za 5 minuta zaboravim govn@ i živim sa osmehom na licu. Iskreno preporučujem ovakav ili sličan pristup, lepše se živi. [ Java Beograd @ 15.12.2019. 16:52 ] @
Citat: Sava:Ako je poslednja rečenica tačna onda mora da se računa datum žiga pošte, to je zakonska forma. Jeste kad su u pitanju poštanske pošiljke, ali nije kad je u pitanju transfer novca. AKO bi to bilo tako, onda bi to moralo da se primeni i na svaku banku. A država, tj. poreska banda ne želi da tazmišlja o efikasnosti svake banke u Srbistanu pojedinačno. Pošto je banda tako u moćnosti, zauzeli su stav "plaćeno je onda kad nama legne na račun". Raja i narod (u njihovim očima - stoka) može da se buni. A ako 'oće da se buni, onda svejedno mora prvo da plati, a onda i žalbu da plati, unapred. Žalbu će naravno odma' da odbiju, pa onda ostaje da "tužiš tatka što ti ]ebo majku" Parnicu će naravno svako da izgubi, a uz to će da izgubi mnogo vremena, nerava i zdravlja. [ Dexic @ 16.12.2019. 10:34 ] @
Odavno je na snazi zakon da primalac mora da koristi datum PLACANJA, a ne kada je on prknjizio.
TO vazi i za Postu i za banke kao posrednike. I bas je zbog Poste pravljen taj zakon, jer su drzali novac. [ Java Beograd @ 16.12.2019. 10:48 ] @
OK, to nisam znao.
Ali, opet, kao što rekoh, za poresku bandu zakoni ne važe, kao ni propisi o maksimalnoj zateznoj kamati. [ since1986BC @ 16.12.2019. 11:46 ] @
https://www.nbs.rs/internet/la...20/zakoni/pp_platni_promet.pdf
Citat: Zakon o platnom prometu Član 2. 16) datum valute označava bankarski dan na koji je potrebno izvršiti nalog za plaćanje, prema instrukcijama pošiljaoca Samo sam to našao. A sa poreskom bandom treba samo smireno, da vidiš kako vilene kad shvate da nisi prostak koga mogu da smuvaju. [ djoka_l @ 16.12.2019. 13:25 ] @
Objašnjenje:
Datum valute je datum sa kojim je promena trebala da bude vidljiva na računu. Ovaj datum se uzima kao važeći kod obračuna kamata i slično. Datum knjiženja ili datum obrade je datum sa kojim je promena proknjižena. Ovo je samo "kontrolni" podatak koji je bitan organizaciji kod internih i eksternih izveštavanja. Na primer, banka šalje izveštaj osmog u mesecu prema NBS. Devetog u mesecu se proknjiži uplata koja ima datum valute u prošlom mesecu. Banka ne sme da proknjiži tu promenu u prošlom mesecu, nego stavi datum valute iz prošlog meseca, a datum obrade onda kada je promena proknjižena, tako da sledeći izveštaj uzme tu promenu u tekućem, a ne u prethodnom mesecu. Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|