[ drajver2 @ 21.08.2020. 14:53 ] @
Pomenuti auto u opticaju za kupovinu kao drugi auto u porodici,dakle većinom bi se koristio u lokalu i možda po nekad par puta godišnje na dalje relacije.

Ako neko ima bilo kakvo lično iskustvo(da je vozio) ili majstorsko iskustvo sa ovim motorom voleo bih ga čuti pošto se motor ugrađuje zadnjih par godina u restilizovani Golf 7, vrlo malo toga se može naći o njemu.Znam da se radi o turbo benzincu sa 3 cilindra koji nema nikakve veze sa 1.2 tsi koji se takođe ugrađivao u sedmicu.
Na papiru deluje extra,ubrzanje do 100 ispod 10 sekundi,potrošnja odlična za benzinca,obrtni moment 200nm,čak ga hvale da bolje ide od 1.6 tdi od kojeg je poprilično i lakši,a i dizel ovoga puta uopšte nije u opticaju.Ne zanimaju me kafanske priče tipa "to će se raspasti nakon 200 hiljada" jer se kupuje vozilo staro 2-3 god sa zanemarljivom km,a neće se voziti večno.

Na nekim manje stručnim forumima ga porede sa Fordovim 1.0 Eco Boost turbo benzincem koji se već dokazao.
Znam da je novi 1.5 tsi sigurno dosta bolji ali njegova cena prevazilazi mogućnosti i potrebe.
Svako iskustvo dobrodošlo.
[ Nebojsa Milanovic @ 21.08.2020. 16:35 ] @
Stvar je vrlo prosta, vrhunski motor sa duplom varijacijom ventila i zato vrlo velikom specifičnom snagom a malim unutrašnjim opterećenjem.

Osnovni remap daje preko 130KS (mada je i fabrički oko 120), zajedno sa tim Fordovim 1.0 Ecoboost najbolji u klasi.

A ta priča da će se "raspasti na 200k" više se ne priča ni u kafanama (možda eventualno srpskim...)
[ mjanjic @ 22.08.2020. 10:06 ] @
Motor je baziran na atmosferskom 1.0mpi koji takođe nije imao nekih "dečjih bolesti", valjda je VW morao malo da se opameti kad se ima u vidu koliko problema je bilo sa starijom generacijom TSI motora.
[ drajver2 @ 22.08.2020. 18:24 ] @
Dobio sam info od čoveka koji je imao test vožnu da je auto bukvalno mrtav do 2000 obrtaja,a da kasnije zna dosta dobro da povuče što i nije dobra karakteristika za gradsku vožnju i da ima karakterističan zvuk(verovatno zbog 3 cilindra),kada se oštrije dodaje gas,a da je u konstantnoj vožnji poprilično tih.
Ovo prvo se verovatno može regulisati remapom ali tek kada vozilo izađe iz garancije.

Više info kada ga budem lično testirao...
[ Nebojsa Milanovic @ 22.08.2020. 20:56 ] @
Loš ti je info, motor je maksimalno elastičan za 1.0 zapreminu, vrlo linearno razvija snagu i nije bučan.

Ali ima 120KS u samo hiljadu kubika i normalno je da ne može da bude linearan kao npr. Mazda 2.0 sa 120KS ili 1,5TSI sa 150KS.

Remapom se to NE može poboljšati jer je određeno zapreminom motora i količinom vazduha koja može da prođe kroz 6 malih ventila, ali to svakako nije loše, motor je veoma elastičan za svoju klasu.


[ mjanjic @ 23.08.2020. 00:24 ] @
Možda je čovek navikao na 350-400Nm obrtnog momenta... treba mu dati nekog atmosferca od 80ks i maksimalno 120Nm obrtnog momenta, onda bi mu ovaj 1.0TSI bio startan :)
Mada i tih 150Nm za najslabiju verziju nije nešto, eto npr. onaj neuništivi 1.6 8v kod Astre G ima samo 84ks, ali 138Nm obrtnog momenta, i prava je raga ako u njega sedne 3-4 putnika, ali ga spašava delimično to što su prve 2 brzine veoma kratke pa se čini da je "startan".
Zato očekivati od ovog 1.0TSI da bude sad neki trkač samo zato što ima turbinu je previše optimistično, ta turbina je tu samo da popravi karakteristike taman toliko da auto bude kao 1.4-1.6 atmosferac, ali će, ako se ne varam, bolje da vuče od tih atmosferaca tamo gde je razređeniji vazduh (planine i sl.).

Generalno, što se tiče performansi, to uvek može da se isproba pre nego što se auto kupi, i to najbolje da u autu bude onoliko putnika sa koliko će se auto najčešće voziti.
[ Nocni @ 28.08.2020. 10:19 ] @
Citat:
Nebojsa Milanovic:
Loš ti je info, motor je maksimalno elastičan za 1.0 zapreminu, vrlo linearno razvija snagu i nije bučan.

Ali ima 120KS u samo hiljadu kubika i normalno je da ne može da bude linearan kao npr. Mazda 2.0 sa 120KS ili 1,5TSI sa 150KS.

Remapom se to NE može poboljšati jer je određeno zapreminom motora i količinom vazduha koja može da prođe kroz 6 malih ventila, ali to svakako nije loše, motor je veoma elastičan za svoju klasu.




Nekako mi je bezveze da komentarišem jer ispada da mi je zabavno tebi da protivurjecim ili kao da imam nešto protiv tebe...

Taj motor nema 6 ventila nego naravno 12... Nema 120 konja fabricki... Chip tuningom se svakako snaga i linearnost može poboljšati samo treba dobro stručna osoba...
Interesantno je i poredjenje je sa mazdom 2.0 koja ima 120 konja bez turbine itd...
Olako pominjati termine kao "osnovni remap" I druge vezane za softverske zahvate, nije baš dobro ako neko ne zna ili vrlo malo zna o tome...
Da ne polemišemo o tome da li taj već nasvirani motor treba dodatno pojačavati iako i fabrički dobri ide.... Mogao bi da pitaš nekoga ko se time bavi da li postoji mogućnost da se ta verzija MG1 boscha uopšte radi itd...
Ali ne ti već "znaš" koliko se dobija remapiranjem itd...


[Ovu poruku je menjao Nocni dana 28.08.2020. u 11:49 GMT+1]
[ Nebojsa Milanovic @ 28.08.2020. 11:45 ] @
Ne treba izvrtati priču, nema potrebe za tim jer je potpuno očigledno šta sam rekao i mislio.

Mislio sam na 6 usisnih ventila naravno, a Mazdu sam pomenuo u pozitivnom kontekstu, jer nijedan turbo motor sa XXX konja ne može biti linearan kao dobar atmosferac sa tih istih XXX KS i duplo većom zapreminom.

Što se tiče remapa, i to smo već ispičali, ja svaki svoj auto čipujem i uvek ću to činiti jer meni to spada pod "lepo vaspitanje", a da li je svaki remap isti, svakako nije, ima tu puno raznih stvari koje predstavljaju posebnu nauku i temu za sebe.

[ Nebojsa Milanovic @ 29.08.2020. 18:04 ] @
Citat:
Nocni: Mogao bi da pitaš nekoga ko se time bavi da li postoji mogućnost da se ta verzija MG1 boscha uopšte radi itd...

Ne razumem čemu ova besmislica a što se tiče mog znanja imam ga sasvim dovoljno a i previše za ono šta meni treba za moje aute.

Apropo toga da nekoga nešto "pitam", iz Srbije ne pitam nikoga ništa već godinama niti pričam sa bilo kim, jer su skoro svi, čast veoma retkim izuzecima, totalne neznalice čak i o elementarnim pojavama u motoru.

To je naročito izraženo po pitanju turbobenzin motora, jer o njima ti "stručnjaci" često ni osnovne stvari ne znaju.

Citat:
Nema 120 konja fabricki...Ali ne ti već "znaš" koliko se dobija remapiranjem itd...

Naravno da znam i ne samo ja, nego to može da zna svako ko god poželi.

Evo dva primera da taj motor fabrički ima 120KS, dakle više od deklarisanog a takvih primera ima koliko hoćeš






Alergičan sam na naše "majstore" koji od svoje prepisivačke "veštine" prave nauku, i kombinacijim laganja i prepisivanja uzimaju velike pare naivnim mušterijama.

[ Nocni @ 01.09.2020. 14:11 ] @
Kao što sam i pretpostavio ti uopšte ne znaš o čemu pričaš...
Ovo što si postavio je stari tip motora sa starijim MED17 kompjuterom a ne novi MG1 koji sam ja pominjao...
Taj MED17 se ne proizvodi već 3 godine...
Ovaj novi MG1 nije uradio još niko pa ni njemački mtm. Rade ga preko onih boxova koji lažu comp.
Flex uredjaj koji je u naslovu ovih "tvojih" videa čita samo ID od MG1 compa i ne može ni da ga upisuje jer nema virtuala na serveru ni u najnovijem update-u...

Već sam ti rekao, ne piši o nečemu o čemu nemaš pojma. Čovjek je pitao za golfa 7 restajlinga u koji se ne ugrađuje taj motor iz tih seata i iz tog up-a već noviji sa MG1 compom... Ali otkud bi ti to mogao znati... takvih detalja nema na youtube snimcima...


[Ovu poruku je menjao Nocni dana 01.09.2020. u 15:32 GMT+1]
[ Nebojsa Milanovic @ 01.09.2020. 15:51 ] @
Ne razumem čemu vređanje???

Rekao si da nije tačno da 1.0TSI ima 120 KS, a ja sam rekao da to jeste tačno i to pokazao na par prvih primera na koje sam naišao. Nisam ulazio i to koja je generacija softa je u pitanju, motor je prilično star i naravno da ima više generacija.

A ako želimo da budem baš precizni, naslov teme je polovan dakle NE NOV Golf 1,0TSI koji svakako ima taj stariji Bosch soft, preciznosti radi naziv mu je Bosch MED17.5.1.

Prema tome, znamo da je osim laganja i prepisivanja i vređanje u standardnom "majstorskom" rečniku, ali to tebi zaista ne treba naročito ovde na ES-u.

Lično, upravo iz tih razloga uopšte ne komuniciram sa "majstorima" koji su jedina vrsta na svetu koja je brutalnu krađu tuđe intelektualne svojine i njenu kasniju višestruku preprodaju - digla na nivo "svoje nauke".

A onda dodatnom pijačarskom mistifikacijom te bestidne krađe, pardon, "nauke kojom se bave", ne dovoljavaju ljudima čak ni da se usude da pitaju šta im to nude da im ugrade u auto.

Vidiš, pre puno godina sam skapirao koliki su to prevaranti i neznalice i prekinuo svaki kontakt sa njima, a što me naravno ne sprečava da za svoje aute obezbedim najbolji mogući softver.

Ali on nije "srpskog porekla", tj. nije ukraden ko zna gde pa ugrađen meni u Srbiji, nego je, o čemu sam već pričao na ES-u, potpuno unikatan i rađen po mojim zamislima.
[ Nocni @ 01.09.2020. 19:55 ] @
Kao prvo nema potrebe da vrijeđaš majstore i pominješ laganje, prepisivanje i krađu intelektualne svojine, govoriš kako su neznalice i prevaranti... To je vrlo bezobrazna retorika a ako i ima takvih treba im konkretno navesti ime i prezime i razloge za te tvrdnje.

Kao drugo, ako si nabavio neki soft iz inostranstva i neko ti je to upisao u auto, uopšte ne mora da znači da je on najbolji, niti da je bolji nego neki "srpskog porekla koji je ukraden ko zna gde" kako ti reče...

Ima veliki broj loše tuniranih auta radjenih po inostranstvu po "velikim" nalickanim tuning kućama.
Mjerenje na dinu treba uvijek uzimati sa rezervom isto kao što je broj konjskih snaga poslije tuniranja podatak koji, onom ko se razumije, uopšte nije primaran da bi se ocijenio kvalitet urađenog posla. Ima nekoliko važnijih stvari kao što je linearnost npr. ili opterećenje turbine...
Džabe je snaga tu ako ona nije ispeglana i artikulisana i ako ne sarađuje sa menjačem na kvalitetan način. Optimizacija softvera zahtijeva višednevni rad i dugotrajno probanje auta... Mora da vozi isti onaj koji radi soft...
[ Nebojsa Milanovic @ 01.09.2020. 20:48 ] @
Ti si prvi pročeo da vređaš mene bez ikakvog smisla i razloga i da popuješ kako ne znam da motor ima 4 ventila po cilindru - i to nakon što sam rekao stvar koju veoma retko ko u Srbiji zna, a što je velika vrednost tog motora, da ima varijabilne i usisne i izduvne ventile.

Ne treba ti takvo ponašanje, štaviše, nastavio si u istom stilu šaljući me "kod nekoga ko se time bavi", kao da ne znaš isto što i ja, da su to ljudi koji većinom veze nemaju, posebno sa turbobenzin motorima.

Ja volim aute i realno bih mogao da budem mušterija nekog od servisa ovde kada bi oni normalno radili, ali njihov kvalitet je većinom takav da sa njima ne vredi čak ni pričati.

Inače slažem se u potpunosti sa ovim što si napisao, da ne citiram ceo post, to bi recimo mogle da budu teme razovora (mada je sve tu potpuno jasno), a ne lična vređanja i slično.

[ Darko Nedeljković @ 01.09.2020. 21:07 ] @
Nego, meni je interesantno sledece:

Citat:
Nebojsa Milanovic:
ja svaki svoj auto čipujem i uvek ću to činiti jer meni to spada pod "lepo vaspitanje"


Ovde nedostaje detaljno objasnjenje ovog stava, jer sam ja uvek shvatao da cipovanje automobila rade neki veoma nevaspitani i bahati ljudi. Razloga za takav moj stav ima najmanje tri, pa me ispravite ako negde gresim:
1) cipovani automobili obicno vise zagadjuju nego sto je zakon dozvolio za taj model i godiste. Vlasnika boli stojko sto truje ljude izduvnim gasovima, sto je po meni jednako definiciji bahatog i nevaspitanog
2) cipovani automobili su obicno bucniji nego sto zakon dozvoljava za taj model i godiste. Vlasnika boli stojko sto uznemirava ljude bukom, sto je po meni jednako definiciji bahatog i nevaspitanog.
3) cipovanje podpada pod mahinacije sa osiguranjem. Osiguravajuce drustvo obicno nije informisano da je automobil jaci, brzi i opasniji nego sto pise, tako da naplacuje iznos osiguranja kao da je auto manje brz i opasan nego sto zaista jeste. Prevara osiguravajuceg drustva naravno podpada pod bahato i nevaspitano ponasanje, na stranu sto je i kriminogeno.

E, sad, mozda Nebojsa svoje automobile chipuje tako da budu manje bucni, da manje zagadjuju i da budu manje brzi i opasni, sto bi me veoma prijatno iznenadilo pa bih njemu morao reci "Bravo majstore" a drugim clanovima foruma reci "Nebojsa je jedan veoma lepo vaspitan mladic".
[ Nebojsa Milanovic @ 01.09.2020. 21:20 ] @
Glup ti je post al 'ajde da odgovorim recimo na ovo
Citat:
Darko Nedeljković
2) cipovani automobili su obicno bucniji nego sto zakon dozvoljava za taj model i godiste.

Svaki moj auto je remapiran i pri tome je veoma tih.

Tišina u autu i van auta mi je jedan od najvažnijih postulata, što sam pomenuo puno puta, tako da je ovo čist nonsens kao i ostalo što si napisao. Ne vozim prebrzo, ne vozim bahato, itd. besmisleno je da odgovaram na te gluposti.

Pogledaj naslov teme, nije ovde tema čipovanje (inače neodgovarajući naziv za reprogamiranje upravljačke jedinice), ako želiš da pričaš o tome otvori posebnu temu o tome, a još bolje to uradi na forumu Tuning koji je namenjen upravo tome.

[ Nocni @ 01.09.2020. 22:59 ] @
Citat:
Darko Nedeljković:

Ovde nedostaje detaljno objasnjenje ovog stava, jer sam ja uvek shvatao da cipovanje automobila rade neki veoma nevaspitani i bahati ljudi. Razloga za takav moj stav ima najmanje tri, pa me ispravite ako negde gresim:
1) cipovani automobili obicno vise zagadjuju nego sto je zakon dozvolio za taj model i godiste. Vlasnika boli stojko sto truje ljude izduvnim gasovima, sto je po meni jednako definiciji bahatog i nevaspitanog
2) cipovani automobili su obicno bucniji nego sto zakon dozvoljava za taj model i godiste. Vlasnika boli stojko sto uznemirava ljude bukom, sto je po meni jednako definiciji bahatog i nevaspitanog.
3) cipovanje podpada pod mahinacije sa osiguranjem. Osiguravajuce drustvo obicno nije informisano da je automobil jaci, brzi i opasniji nego sto pise, tako da naplacuje iznos osiguranja kao da je auto manje brz i opasan nego sto zaista jeste. Prevara osiguravajuceg drustva naravno podpada pod bahato i nevaspitano ponasanje, na stranu sto je i kriminogeno.

E, sad, mozda Nebojsa svoje automobile chipuje tako da budu manje bucni, da manje zagadjuju i da budu manje brzi i opasni, sto bi me veoma prijatno iznenadilo pa bih njemu morao reci "Bravo majstore" a drugim clanovima foruma reci "Nebojsa je jedan veoma lepo vaspitan mladic".


Čipovanje ne rade "nevaspitani i bahati ljudi".

1. Čipovani automobil ne zagađuje više od onog koji nije čipovan. Ovo mišljenje je prisutno zbog velikog broja loše, amaterski urađenih vozila koja po pravilu dime (pogotovo dizeli) što nikako nije dobro.

2. Čipovani automobil nije bučniji. Ako se dobro uradi optimizacija on na otvorenom putu manje i troši.

3. Brži automobil je sigurniji i nije "opasniji" od onog sporijeg. Lakše se sa njim pretiče i mnogo se lakše izlazi iz neke rizične situacije ako se cijelo vrijeme ima viška snage na raspolaganju...
Fabrike takođe preuzimaju optimizovane, značajno uglađenije i bolje softvere od tunerskih kuća i u nekom narednom restajlingu prodaju kao novi model... Nerijetko im daju i neki naziv kao "blueeficiency" ili "bluemotion" i sl. ali takav model prodaju po 3.000 eura skuplje...
[ bananaphone @ 02.09.2020. 06:52 ] @
Citat:
drajver2:
...
Na papiru deluje extra,ubrzanje do 100 ispod 10 sekundi,potrošnja odlična za benzinca,obrtni moment 200nm ...


Savetujem ti da zakazes voznju i probas. Meni su ti 1.0 motori uvek subjektivno delovali mnogo losije u normalnoj voznji od "podataka na papiru". Jer verovatno moraju ici u jako visoke obrtaje da bi postigli preformanse sa papira sto svakako nije ni blizo neke normalne voznje po gradu.
[ Darko Nedeljković @ 02.09.2020. 11:28 ] @
Citat:
Nocni:
Čipovanje ne rade "nevaspitani i bahati ljudi".

Pa sta je sad ovo - je li lepo vaspitanje pozeljno za raspravu, ili je nepozeljni offtopic? Ili je pozeljno ako je u skladu sa nebojsinim stavom, a ako mu se protivi onda je offtopic? Bice da je ovo poslednje.
Citat:
Nocni:
Čipovanje ne rade "nevaspitani i bahati ljudi".

Da je to gore ovako receno, mene uopste ne bi interesovalo. Nego receno je otprilike danoni koji ne cipuju svoj auto nisu lepo vaspitani. E, to je uvreda preko koje necu da predjem tako lako.


Citat:
1. Čipovani automobil ne zagađuje više od onog koji nije čipovan. Ovo mišljenje je prisutno zbog velikog broja loše, amaterski urađenih vozila koja po pravilu dime (pogotovo dizeli) što nikako nije dobro.

Znaci - fini neki ljudi, hteli da manje zagadjuju, ali im mangupi uvalili softver koji radi suprotno?! A zbog svoje skromnosti i vaspitanja nece da se zale i traze da im vrate na fabricko?

Citat:
2. Čipovani automobil nije bučniji. Ako se dobro uradi optimizacija on na otvorenom putu manje i troši.

A ti koji su nakon cipovanja bucniji - isto im mangupi uvalili a oni zbog skromnosti i lepog vaspitanja nece da se zale?

Citat:
3. Brži automobil je sigurniji i nije "opasniji" od onog sporijeg.

Za ovo prethodno dvoje sam hteo da ti poverujem na rec, ali coveku koji je u stanju da napise ovakvo nesto, nikako ne treba verovati. Nijedno osiguranje na svetu nije doslo do takvog zakljucka, vec naprotiv - da su brzi i jaci automobili rizicniji, pa da za njih treba naplacivati osiguranjenpo visoj ceni. Mozda ti znas znanje, a oni ne znaju, pa bi trebao da otvoris osiguravajucu kucu gde ce cena osiguranja od odgovornosti biti sve manja sto je auto brzi i jaci.

Bilo kako bilo, ti lepo vaspitani momci imaju nevazece osiguranje, u slucaju da se otkrije da su pokusali da prevare osiguravajucu kucu prijavljivanjem manjeg broja konjskih snaga nego sto imaju.
[ Nebojsa Milanovic @ 02.09.2020. 11:42 ] @
Šta bulazniš? Koja je poenta?

Jel stvarno ne znaš ništa ili samo troluješ?

Ako je ovo prvo pročitaj ponovo jer dosta toga napisano je i ovde i drugde, a ako je ovo drugo prestani sa time.
[ Bwe @ 02.09.2020. 12:49 ] @
2017. godine sam imao prilike da u ovlašćenom salonu u Novom Sadu testiram tog Golfa sa 1.0 TSI motorom (fotka u prilogu), u pitanju je bila verzija sa 110 ks (ako se dobro sećam) sa ručnim menjačem. Primetio sam dve stvari vezano za ovaj motor:

1) auto je tih pri vožnji konstantnom brzinom, ali se prilikom ubrzavanja čuje zvuk koji podseća vožnju sportskih automobilima. Ne kažem da puno smeta, ali se da primetiti

2) loše povlači ispod 2000 obrtaja. Primer: ubacim u drugu brzinu, gas do daske i onda čekam, čekam i kad obrtaji pređu 2000 onda ide fino. Na autoputu pri 120 km/h u najvišem stepenu prenosa se vrti na 2500 obrtaja i fino povlači čak sa tri osobe i uključenom klimom. Dva puta sam išao na probnu vožnju – jednom sam, a jednom sa drugarom koji je takođe bio zainteresovan.



Zatim sam probao Škodu Fabiju sa istim motorom ali sa 95 KS (ako se dobro sećam) – isto zvanični prodajni salon u NS-u. Utisak je bio isti. Jedino što nisam probao verziju sa automatskim menjačem koja je tada bila povoljna, možda bi se auto ponašao drugačije.

Onda sam išao da probam Suzuki Vitaru (zvanican prodajni salon). Namera mi je bila da provozam atmosferca sa 1.6 motorom, međutim u salonu su imali samo 1.4 turbo automatik 4x4. E tu je situacija bila drugačija, auto je fino išao i na niskim obrtajima – da li je to zbog motora ili automatika, ne znam. Nisam planirao da uzimam tu verziju zbog cene od 20000 evra.



Sledeće na redu za probu je bila Toyota C-HR sa 1.2 turbo – zvanični prodajni salon Gota CAR u NS-u. Utisak je bio sličan Golfu, ali je motor ipak malo bolje povlačio ispod 2000 obrtaja i nije pravio buku prilikom ubrzavanja kao Golf.



E sad, dugar ima Škodu Yeti 1.2 TSI pa sam ga zamolio za test vožnju i razlika u odnosu na Golfa 1.0 TSI po pitanju niskih obrtaja je bila velika – auto lepo ubrzava, nemam nikakvih zamerki. Subjektivni utisak je da Golf ide bolje na višim obrtajima.

Jedino što mi pada na pamet šta sam mogao uraditi pre vožnje je da proverim da li je odabran sportski, eko ili neki drugi mod vožnje. Ako je neko probao taj 1.0 TSI motor, neka javi utiske.

Mali off, probao sam i Hyndai Tucson 1.6 atmo, ide kulturno. Takođe i Citroen C3 1.2 atmo – ide jako lepo za tu kubikazu i konjazu, samo motor osetno vibrira kad auto stoji na semaforu. Toyota Yaris 1.5 – ide ok, subjetkivno mislim da ide malo slabije za taj motor, a najveća mana je volan koji po mom utisku ne može da se podigne dovoljno visoko i imam osećaj da mi je volan u krilu. Toyota Corolla 1.33 i 1.6 – 1.33 ide odlično za taj motor i snagu, 1.6 ide dobro tek na višim obrtajima.







U Srbiji povremeno vozim Forda Fusiona 1.4 (80KS), Toyotu Auris 1.4D (90KS), Škodu Oktaviu MK2 2.0 TDI i Škodu Suberb 1.8 TSI (160 KS MK2 – nisam siguran), a pre toga sam dugo vozio Grande Punta 1.2 (šezdesetak KS).
[ mjanjic @ 02.09.2020. 13:04 ] @
Pa sad... koji je zaključak? Da nemci nisu dobro odradili prenosni odnos brzina kod menjača, da je ubrizgavanje drugačije ili Golf ima značajnije veću masu od drugih vozila sa istim motorom?
Možeš ti aktivirati sportski mod, ali to neće povećati količinu vazduha pa da može i više goriva da se dozira, nego će šaltati na višim obrtajima, pa će i bolje da vuče, jer se sve dešava iznad 2000rpm.

Meni auto ima prve 2 brzine baš kratke, prva je takva da na minimalnom gasu auto bukvalno mili manje od 10cm/s, i onda normalno da u prvoj brzini dobro povuče iako nema turbinu, u drugoj slično, e tek u trećoj nije dobro daviti motor ispod 1500rpm... Da je VW na tom Golfu stavio kraću prvu i drugu brzinu, povukao bi on lepo i na niskim obrtajima, a kad ga zaletiš, onda ga ionako voziš oko 20000rpm pa će da vuče ok, a za preticanja obavezno više. Uglavnom, i turbodizeli se valjda tako voze, ne vozi se na 1300-1500rpm, jer i većina njih ima "turbo rupu", možda je drugačije kod ovih sa varijabilnom geometrijom turbine... ali, postoje i kod benzinaca te skuplje turbine i možda je karakteristika linearnija, ali je zato i auto sa takvim motorom skuplji.

Konkretno, na tom Golfu što si vozio piše da je ispod 15k evra, za te pare nikad nije imao Tucson (niti ix35), na akcijama su bili tipa 16.990 sa atmosferskim 1.6 132-135ks motorom, Toyota CHR je takođe koju hiljadu evra bila uvek skuplja, Vitara je takođe uglavnom bila 16-17k, jedino Yeti je možda imao po ceni ovog Golfa.

Uglavnom, taj 1.0 mi je nekako više za Polo, a za Golfa bi normalno bilo uzeti 1.5TSI... mada, ako je uglavnom za po gradu i budućeg vlasnika ne zanima neka žustra vožnja, može i 1.0 od 100 i kusur konjskih snaga, sigurno ide bolje od onih starih 1.3/1.4/1.6 atmosferaca koji su se ugrađivali pre par i više decenija u prve 4 generacije :)

Druga je stvar ako se razmišlja o prodaji posle 5-6-7 godina, onda nije loše razmisliti i o tome šta najbolje prolazi na tržištu od benzinaca.
[ Bwe @ 02.09.2020. 14:46 ] @
Nema zaključka, nego iznosim svoje utiske :) Kao što sam rekao, Golf i CHR fino idu preko 2000 obrtaja sa tim motorima, bez obzira u kojoj su brzini.

Što se cene Golfa tiče, ona se odnosila na lizing, za keš i kredit je bilo malo skuplje. Nebitno za cenu, meni je bitno da mi auto nakon test vožnje ostavi dobar utisak, ili da su nedostaci minimalni. Cena mi nije presudan faktor.
[ Darko Nedeljković @ 02.09.2020. 16:37 ] @
Citat:
Nebojsa Milanovic:
Šta bulazniš? Koja je poenta?

Poenta? Nauciti tebe da nije lepo uvrediti 99% clanova foruma konstatacijom da su nevaspitani jer ne cipuju svoje automobile. Uveren sam da si ti to naucio i da vise nikada neces izreci tu uvredljivu glupost, samo ti sujeta ne dozvoljava da priznas da si pogresio i da se javno izvines onima koji su to procitali i nasli se uvredjeni. Sto se mene tice cilj je ispunjen, ne moramo dalje ici u offtopic, ali ti si taj koji opet vredja koriscenjem izraza "bulaznis" kakvi se ne nalazenu vokabularu jednog fino vaspitanog mladog gospodina. Ja cu u skladu sa svojim lepim vaspitanjem to da ignorisem.
[ Nebojsa Milanovic @ 02.09.2020. 17:14 ] @
Koji si smarač a pri tom si još i falsifikator.

Pogledaj da sam to "lepo vaspitanje" stavio pod navodnike baš zbog takvih kao ti, da me pogrešno ne shvate i ne bambusaju bez veze.

Pravo značenje toga je da je meni nezamislivo da vozim auto koji u sebi ima još xxx neoslobođenih konja koje je fabrika iz ovog ili onog razloga blokirala, a ja sam ih platio a u vožnji ne mogu da ih osetim.

Moja ideja je da tu snagu oslobodim i da je pravilno rasporedim, i pri tom TO NE ZNAČI da divljam, pravim buku, zagađujem, varam osiguranje i sve drugo glupo što si istrolovao.

Štaviše, ja i kada to uradim sa mojim autom, motor u njemu je manje napregnut i manje troši nego kada ti kupiš neki "moderni SUV" i neku drugu modernu glupost čiji je motorić već u fabrici napregnut do krajnjih granica i iz njega se više ni kapljica ne može izvući.

Dakle, prva stvar u reprogamiranju auta je da kupiš auto koji je POGODAN za to, pa tek onda da kreneš u razmišljanje kako to da uradiš.

To bi najpre trebalo da se zna a o tome se skoro i ne priča, da nisu svi auti jednako pogodni za to, neki imaju veliku rezervu snage i momenta koju je lako osloboditi, a neki je nemaju uopšte ili skoro nemaju pa je svaki remap preveliko opterećenje za njih, itd.

To je velika nauka koje je inače vrlo interesantna i proučavam je dugo, ali zbog takvih smarača kao što si ti ona ne može da dođe na red da se o njoj priča na ES-u.
[ Darko Nedeljković @ 02.09.2020. 20:17 ] @
Kako mislis ne varas osiguranje? Da li placas osiguranje na stvarni broj ks ili na fabricki? Da li ti je poznato da osiguranje ne vazi ako se za cipovanje sazna?
[ AstralPro @ 02.09.2020. 21:17 ] @
Ne postoji nacin na koji ce kod nas osiguranje saznati da li je auto cipovan ili nije jer nemaju zakonsko pravo da prikljucuju dijagnostiku ili da testiraju neciji Mercedes od 150 hiljada evra a analogno tome bilo koji auto.
Isto tako i tehnicki pregledi. Moze da gurne sondu u auspuh,da proveri kocenje i ostalo sto je i do sad bilo ali da testira snagu auta na valjcima i slicno nema sanse.

Podrzavam cipovanje i tuning posle kog auto ostaje ispravan ako je u pitanju motor sa fabrickom rezervom snage i ako zamajac,lamela,menjac i kocnice mogu da podnesu vecu snagu i da na autu ostane katalizator i dpf.
Po Novom Sadu je gomila "cipovanih" krseva, dizelasa koji truju bacaju crn dim na svako stiskanje gasa. To su uglavnom golfovi 4,alfe 147 i bmw e46. Da im iscede ono malo jada sto je ostalo ispod haube :D "Cipovanje" za 50 evra.
Videcemo taj famozni novi zakon sledece godine da li ce skloniti trovace sa ulice.


[ Nebojsa Milanovic @ 02.09.2020. 21:20 ] @
@Darko

Joj rodila te majka brižnog, ako toliko "brineš" da li sam osiguranju možda uskratio koji dinar, ti ih slobodno zovi neka plate merenje snage.

Samo neka mi se najave malo ranije, par minuta mi je dovoljno da sve vratim na F.A.B.R.I.K.A., koliko god to besmisleno bilo.

Ustvari, nije ti loša ideja, samo neka dođu, isključiću jedno stotinak a možda i više KS, pa ću da im tražim da mi vrate pare


P.S. podseti me Astral...

Na tehničkom pregledu moj auto je pokazao NEMERLJIVU količinu štetnih materija u izduvu. Nakon toga su se malo konsultovali koliko da napišu u izveštaju, pa su me pitali da li mogu da napišu 0.01% nečega, jer je to najmanja vrednost koja može da se napiše.

Rekao sam im piši brate šta hoćeš šta me briga, samo hvataj ove dizel trovače da se konačno počiste sa drumova.
[ bananaphone @ 02.09.2020. 21:56 ] @
Svaka cast - retko dobro torlovanje tema na autozone-u...
[ Nebojsa Milanovic @ 02.09.2020. 22:01 ] @
Napiši nešto što ima nekog smisla
[ bananaphone @ 02.09.2020. 22:11 ] @
Smisao? Umesto sto se pecas na Darkovo trolovanje, pobrisi gluposti ili razdvoji teme - "moralne dileme oko cipovanja" + "VW Golf 7 1.0 Tsi"
[ Nebojsa Milanovic @ 02.09.2020. 22:13 ] @
Razmišljao sam o tome ali i ovako je korisno, neka ostane za sada, a ako želite dalje u off neka ide nova tema
[ drajver2 @ 03.09.2020. 10:27 ] @
Da se vratimo na temu...
Izvinjavam se što nisam malo aktivniji ali zadnjih dana ne nalazim vremena ni za spavanje.

Ovako,pomenuti automobil je još uvek u opticaju za kupovinu ali se za sada ne nalazi vremena da se ode na neku test vožnju ili da se pogleda neki iz oglasa.Ono što sam za ovih par dana stigao je da sam uspeo da čujem ili pročitam još nekih par utisaka drugih o pomenutom automobilu koji su me blago je reći pomalo iznenadili.
Jedan od njih je posle svoje test vožnje i kupio pomenuti automobil i posle nešto više od godinu dana je prezadovoljan sa istim.Ne zamerite mi ali preneću ovde par njegovih zapažanja koja bi se takođe mogla prokomentarisati:



""Odmah da se ogradim, nikad se nisam lozio na Golfa i mislio sam da nikad necu kupiti jedan. Vozio sam ih sve od keca do 6-ice i iako ne mogu poreci da su dobri i kvalitetni automobili, uvek mi je smetala tvrdoca vesanja i stur enterijer (Nemacka klotara sto bi se reklo).

I onda pre pola godine u firmi dobijemo par komada 7.5 1.6 TDI Trendline tako da sam imao prilike da se dobro upoznam sa autom kako po gradu tako i na duzim putovanjima. Auto kao auto je sjajan. Nemacki cvrsto upakovan sa vrhunskom finalnom obradom pogotovu enterijera. Prvi utisak kada sam seo u taj 1.6 je bio: opaa ala su se Svabe potrudile, ovo nema mnogo veze sa prethodnim Golfovima. Drugi utisak je bio: opaaalaaaa ala je ovo udobno i lepo se vozi. Treci utisak je bio: jbt jesam li seo u Golf???

Inicijalno sam i planirao da kupim 1.6 TDI dok mi drugar koji radi u Porsche-u nije rekao: ne budi budala, pogledaj 1.0 TSI. Potom mi je ugovorio probnu voznju. Buduci da mi je i prethodni auto bio malolitrazni turbo benzinac, otprilike sam znao sta da ocekujem. Medjutim iznenadio sam se i to mnogo. Prosto nisam mogao da verujem sta su izvukli iz 999 cc. Koleginica iz Porsche-a koja je bila sa mnom u kolima je bila strpljiva te je probna voznja trajala vise od 2 sata. Posle probne voznje sam toliko bio u neverici da sam krenuo da uporedjujem po svim pitanjima 1.6 TDI i 1.0 TSI da bih video sta mi je ciniti po pitanju kupovine.
Prvo, 1.0 TSI ide bolje od 1.6 TDI. Znam da necete verovati ali je tako. Vagen se sa ovim motoricem ozbiljno potrudio a i 1.0 je od 1.6 laksi za 100 kg + kraci menjac jer 1.0 ima 6 brzina a 1.6 5. Drugo odrzavanje i registracija su znacajno na strani TSI-a + sto stvari koje na dizelu dolaze kasnije na naplatu kao sto je DPF filter ovde ne postoje. Trece, potrosnja. 1.6 TDI po gradu (Bg) trosi oko 6.5, pricam o mojoj voznji. 1.0 TSI zavisno od guzve trosi od 5.5 do 8. aj da kazemo da je prosek 7-7.5. Kad se uporede cena dizela i benzina dodjem otprilike na isto. Da ne pricam o autoputu gde TDI trosi 5.5 a TSI 4.5 zbog 6-te brzine. Dakle matematika je jasna, sve ide u prilog benzincu. Buduci da sam vec vozio malolitraznog turbo benzinca i da nemam predrasuda prema takvim motorima, odluka je bila jasna. Kupujem TSI. Mozda bih kupio i 1.5 da nije toliko skup, ali 1.0 mi je bio u zlatnoj sredini sto se tice svega, performansi, potrosnje, odrzavanja a i ponajvise cene.
Ovaj Golf je edicija 7.5 1.0 TSI u Comfortline opremi i prvi utisci su fenomenalni. Definitivno je VW na ovom Golfu otklonio sve stvari koje su mi na ranijim verzijama smetale. Enterijer daleko prijatniji nego ranije, mesta unutra kolko oces, sve je jako prijatno na dodir. U voznji je mnogo udobniji i upija ove nase rupe sjajno, zvuk u kabini prilikom prelaska preko oranja je minimalan a vibracija skoro da nema. Celokupnom utisku doprinose i 15-ice koje verovatno necu menjati zarad udobnosti. Na otvorenom putu drzi traku kao po sinama. Motoric ima 110 ks i 200 nm i meni je prilicno neverovatno da ovako mali benzinac ulazi lagano u teritoriju dizela sa torq-om. Moment je na raspolaganju vec od 2000 obrtaja kao i na dizelu te se auto moze voziti i prilicno penzionerski i tada je jako stedljiv.
Sto se opreme tice ima sve sto treba vec i u Trendline paketu, a Comfortline se razlikuje po boljim sedistima podesivim i po visini sa podesavanjem lumbalnog dela, na zadnjem sedistu naslon za ruke (sa ski rupom) , zatim puno lepse lajsne unutra, dodatne hrom lajsne spolja, bolje osvetljenje unutra i jos po neke prcaboce tipa fioka za naocare i tako to. Ono sto obavezno mora da se pomene je adaptivni tempomat koji jos uvek nisam imao prilike da isprobam.
Jedino sto je diskutablino je sam izgled automobila. Jbg Golf je Golf i to se prepoznaje sa 3 kilometra. Mada meni je ok, nije najlepsi auto na svetu ali daleko od toga da je ruzan""



Zaineresovalo me ovo da 1.0 tsi ide bolje od 1.6 tdi pa trenutno malo istražujem o tome...ima više priloga na You Tube koji idu u prilog toj po meni pomalo neverovatnoj tvrdnji.





[ bakara @ 03.09.2020. 12:35 ] @
Da ide bolje i da manje trosi od 1.6tdi?
Nema sanse.
Ti si zapravo odlucio da sebe ubedis da kupis taj 1.0tsi i to je u redu.
[ bananaphone @ 03.09.2020. 13:07 ] @
I meni je malo previse entuzijazma u tekstu, ali ne smem nista da tvrdim posto konkretno taj auto nisam vozio

Ne planiras da potrosis 5e na kineske papuce, nego da se izujes 15-20k, ja bi to provozao i to vise puta i u razlicitim uslovima.
[ drajver2 @ 03.09.2020. 13:27 ] @
Citat:
bakara:
Da ide bolje i da manje trosi od 1.6tdi?
Nema sanse.
Ti si zapravo odlucio da sebe ubedis da kupis taj 1.0tsi i to je u redu.


Da manje troši ne troši i to nije ni napisano a ni meni nešto bitno jer se sa njim neće prelaziti više od 10000 km godišnje.

A da li bolje ide...pa možda i ide,bar je fabrika tako u tehničkim karakteristikama napisala.;)
[ ademare @ 03.09.2020. 13:30 ] @
Pokretac teme koliko sam ja shvatio , sve ovo dugacko opisuje necije tudje iskustvo , a ne svoje ?

Tekst je vise reklama nego iskustvo . Kao da ga je pisao trgovac automobilima , ima dosta takvih tekstova po netu . To se zove prikriveni marketing .
[ drajver2 @ 03.09.2020. 14:02 ] @
Dobro ste shvatili,tako je i napisano.

Ovo da ga je pisao trgovac automobilima je isključeno jer se radi o čoveku koga mnogi poznaju i znaju čime se bavi,a sve ovo opisano je ipak njegov lični utisak,a ne moj.

[ bananaphone @ 03.09.2020. 14:53 ] @
Citat:
ademare:
Pokretac teme koliko sam ja shvatio , sve ovo dugacko opisuje necije tudje iskustvo , a ne svoje ?

Tekst je vise reklama nego iskustvo . Kao da ga je pisao trgovac automobilima , ima dosta takvih tekstova po netu . To se zove prikriveni marketing .


Tako sam i ja razumeo, zato i kazem da ode da provoza licno auto, nema nista bez da probas sam i to onako detaljno provozas, uzbrdice, autoput, kreni-stani.
Golf je uvek bio moj omiljeni auto, ali za njega je ovaj 1.5 motor da bi meni odgovarao, ali to je moja licna percepcija. Vozio sam prethodni model sa 1.4TSI i ide kao zvrk, odlican auto - ne mozes pogresiti, ali bojim se da bi za mene 1.0 bio preslab.
[ bordzija @ 03.09.2020. 15:48 ] @
1.0 TSI jel to neki motor iz davno zaboravljenog trabanta?!? Pre samo par godina je te miksere kupovala najteža sirotinja koja se prvi put posle x godina bedaje u Srbiji pošto je golf 2 konačno ispustio dušu... Toliko napregla za kredit novog automobila da svaki šav na gaćama puca od opterećenja.

Vidi sad počeo i kao polovnjak da se gleda 🤔
[ mjanjic @ 03.09.2020. 16:26 ] @
Može 1.0TSI da ide bolje od 1.6TDI, to nije nikakva tajna, samo na kojim obrtajima i u kojim uslovima puta? Uzbrdo nekom ulicom sigurno ne može bolje da povuče, posebno ako su u autu 3-4 osobe, kad su jedna ili dve, hajde da kažemo da razlika u masi motora anulira prednost turbodizela u obrtnom momentu.

Ipak dizel motor i teorijski ima veću efikasnost, tj. iskorišćenje energije goriva, plus dizel ima daleko veći obrtni momen na nižim obrtajima.

Ovi novi turbobenzinci imaju prednost što ne zaostaju više toliko za turbodizelima po pitanju nekih karakteristika, odnosno nemaju kao atmosferci 2-3 puta manji obrtni moment, pa koji je još kod atmosferaca dostupan tek na visokim obrtajima, ali zato bar ne zvuče kao traktor...


Da ponovim, pošto sam možda rekao i ranije, auto će sigurno služiti dobro, nije baš za neko trkanje po gradu i sigurno nije žustar kao neki dizel ili turbobenzinac veće kubikaže, ali je zato cena nabavke i održavanja poprilično manja.
[ Darko Nedeljković @ 03.09.2020. 18:27 ] @
Citat:

Ovi novi turbobenzinci imaju prednost što ne zaostaju više toliko za turbodizelima po pitanju nekih karakteristika, odnosno nemaju kao atmosferci 2-3 puta manji obrtni moment, pa koji je još kod atmosferaca dostupan tek na visokim obrtajima,

Mozes li malo da objasnis ovo? Zar turbina ne pocinje da deluje tek na odredjenim obrtajima, a ispod toga motor radi prakticno isto kao atmosferac? Ima li negde da se nadje grafikon Nm u zavisnosti od obrtaja, idealno bi bilo i za 1.0 TSI i za 1.6 TDI pa da uporedimo?
[ Nebojsa Milanovic @ 03.09.2020. 18:50 ] @
Nije tačno da motor na nižim obrtajima radi kao atmosferac, to se samo u Srbiji misli, da turbina radi na on-off principu....nije to tačno, ona uvek puni ali ne uvek istim pritiskom.

Glavna stvar kod ovog motora je DUPLA VARIJACIJA VENTILA o čemu pričam na ES-u već više od 10 godina, a tek sada vidim da niko predstavu o tome nema i da džabe arčim tastaturu i svoje vreme.

To je stvar koja pegla momenat a turbina samo dodaje, nelinearno naravno, koliko ona može.

Citat:
drajver2:
Prvo, 1.0 TSI ide bolje od 1.6 TDI. Znam da necete verovati ali je tako.

Zanimljivo je posmatrati koliko decenija će Srbi čuditi na ovu notornu činjenicu koju zna ceo svet.

Citat:

Motoric ima 110 ks i 200 nm i meni je prilicno neverovatno da ovako mali benzinac ulazi lagano u teritoriju dizela sa torq-om.
Ne, turbobenzinci su oduvek IZNAD dizela po momentu, samo što retardirani Srbi uopšte ne znaju ni šta je obrtni moment, kao i da je najvažnije da on bude dobro raspoređen, a puno manje je bitno kolika je njegova maksimalna vrednost koju Srbi jedino gledaju, a pri tom nemanju pojma da je to jedan običan broj koji sam za sebe ne znači puno.

Štaviše, ne valja da je maksimum prevelik, jer ako je prevelik, to znači da je levo i desno od tačke maksimuma momenat slab, a to je jako loše.

Ovo sam pričao još pre 10+ godina u temi o C segmentu ali sam video da to skoro niko ne kapira, a što je najgore, ne kapira ni sada.

Citat:

Moment je na raspolaganju vec od 2000 obrtaja kao i na dizelu te se auto moze voziti i prilicno penzionerski i tada je jako stedljiv.
Klasika....čovek kada ne zna kako da nahvali benzinca, on kaže da je "isti kao dizel"...!?!

Brate...Ne, on nije isti kao dizel, on je puno bolji od dizela!

Citat:
Zaineresovalo me ovo da 1.0 tsi ide bolje od 1.6 tdi pa trenutno malo istražujem o tome...ima više priloga na You Tube koji idu u prilog toj po meni pomalo neverovatnoj tvrdnji.
Nisam pogledao nijedan od tih priloga jer je to potpuno nepotrebno.

Ako znaš kako motor radi, ako znaš šta je raspodela momenta i varijacija ventila, a pogotovo šta je dupla varijacija ventila, što ovaj motor ima a što sam akcentovao još u prvom postu ove teme a i puno puta ranije, sve je jasno.
[ bordzija @ 03.09.2020. 19:26 ] @
Ne sumnjam ja da on ide odlično, vozio sam i onu htp skodu svojevremeno, ide ko formula na ravnom i troši ko mlaznjak. Ovo je još dopunjeno turbinom i nadoknađuje gubitak male kubikaže. Ide to odlično ali je samo za kupovinu novog automobila zbog trocilindrične konstrukcije. Za polovno jednostavno nije. Naročito ne kod nas gde je svaki auto prešao 123 iljade majkemi.

1.4 i 1.6 tdi nema glava da te boli.
[ mjanjic @ 03.09.2020. 19:53 ] @
Pa čovek reče da će da kupi primerak star do 3 godine, kupljen u Srbiji, vrlo moguće da je auto još uvek u garanciji, pa je time i održavan u ovlašćenom servisu...

A ovo sa kilometražama vozila iz uvoza je već smešno... ispada da italijani i nemci imaju neki zakon kojim se sva vozila sa kilometražom od 150 do 200k km, bez obzira na godište, moraju prodati po sistemu staro za novo, s tim da ih autokuća obavezno proda kupcu koji se u Srbiji bavi uvozom i prodajom polovnih automobila.
Dosta je onih koji naivno veruju da je autu sa oglasa napisanih 200k km dobijeno tako što su skinuli 100k km, a realno, od prošle sedmice info za jedan A3 koji je kupljen u tom "F.A.B.R.I.K.A" stanju, skinuto 240k, na satu 210, dakle prešao 450k km, sad se ovaj što je kupio češe po glavi da li će uskoro morati da radi generalku, da l' će da odu dizne, turbina, EGR, plivajući...
[ Darko Nedeljković @ 04.09.2020. 01:30 ] @
Citat:
Ako znaš kako motor radi, ako znaš šta je raspodela momenta i varijacija ventila...

99.9% vlasnika autuomobila ne zna, ne zanima ih i ne treba da zna. Mozes li ti to da objasnis tako da bude razumljivo i za tih 99.9%, a ne samo za 0.1%? Konkretno pitanje je sledece... leti mogu da vozim i jedan i drugi, nebitno mi je. Dodje zima, ja hocu da se penjem na planinu po krivudavim putevima prekrivenim snegom. Dizel je tu uvek bio neuporedivo bolji od benzinca, jer ima dovoljno snage na vrlo malim obrtajima, prakticno na leru. Benzinac na malim obrtajima nema nikakve sanse (obicno vozim oko 100ks). Da li je TSI dobio snagu dizela na tim najnizim obrtajima, moze li on da okrece tockove vrlo polako dok gazi sneg i pokusava da izvuce sebe i teret na brdo? Jer ja vec dugo razmisljam u pravcu V6 ili V8 dizela kao svog sledeceg automobila, a mozda je resenje na totalno suprotnoj strani?
[ Nebojsa Milanovic @ 04.09.2020. 02:02 ] @
Citat:
Darko Nedeljković: 99.9% vlasnika autuomobila ne zna, ne zanima ih i ne treba da zna.


Tih 99,9% slobodno neka kupe dizel i neka se tripuju kako "imaju veći obrtni momenat" od benzinca.

U velikom broju postova u temi o C segmentu sam pričao upravo o tome, pogledaj tamo, i kritikovao sam stare VW TDI motore jer imaju vrlo uzak raspon visokog obrtnog momenta, naravno tada nije ni bilo TSI motora (tek su počinjali) koji bi i onda obrisali prašinu sa njima, pa sam govorio kako su FIAT, Renault, pa čak i KIA common rail dizeli bolji od VW TDI PD dizela.

A onih 0,1% koji će da kupe dobar turbobenzin i da mu ako umeju još dorade mapu i koriste 100-oktanski benzin, oni će da se voze praktično u leru i totalnoj tišini, i da ih skoro ne zanima u kom su prenosu i na kojim obrtajima, jer imaju ravnu karakteristiku momenta, što je ideal udobne i nezamarajuće vožnje.

Pre samo par meseci sam napisao poveći post o tome kako sam vozio Golfa 1,9TDI čipovanog na oko 160KS, auto ludo ide u srednjim obrtajima, ali je VEOMA naporan za vožnju, tražni stalno šaltanje i ima užasne vibracije.

Ne bih vozio takav auto ni da troši 1l na 100km, prosto to je robija od vožnje ali Srbima je svaki dl kao od zlata, pa pristaju na raznorazne torture samo da bi komšiji rekli kako im auto "malo troši", jer za druge karakteristike automobila ne znaju da uopšte postoje.

[ Darko Nedeljković @ 04.09.2020. 05:55 ] @
Da li sam ja to dobro razumeo da je odgovor da ce 1.0TSI da pici kao lud na leru dok gazi sneg uz planinu, pun putnika i prtljaga, tj. bolje od svakog dizela?
[ Nebojsa Milanovic @ 04.09.2020. 10:27 ] @
Loše si razumeo.
[ Darko Nedeljković @ 04.09.2020. 18:09 ] @
Dobro, znaci nista novo, benzinci su i dalje neupotrebljivi u toj situaciji.
[ Nebojsa Milanovic @ 04.09.2020. 18:50 ] @
Super, kupi dizela, po mogućstvu kamionskog, i teraj ga uz planinu.

Samo pazi da ti ne izađe iz zone maksimalnog momenta jer ćeš se odmah nadisati jednog lepog auspuha, koji srećom po tebe, sadrži nemerljivu količinu štetnih sastojaka.
[ AstralPro @ 04.09.2020. 19:52 ] @
Citat:
Darko Nedeljković:
Dobro, znaci nista novo, benzinci su i dalje neupotrebljivi u toj situaciji.


Zasto takav stav? Uzecemo za primer ponos VW grupacije za 2020 godinu - motor od 999 kubika 44kw i 95 Nm koji u fabiji ubrzava do 100 km/h za rekordnih 16.5 s i moze da izadje gde hoces ali moras u prvoj brzini i da hvatas zalet. I da izadju putnici :) Po snegu se tri puta prekrstis pa krenes.
Benzinac koji baca 110 g co2 sto je vise od 1.6 tdi iz iste fabrike sa neuporedivo boljim performansama. Smesno.
TSI su jos uvek slabo zastupljeni u prodaji jer su skupi i nemaju nijednu realnu prednost nad TDi motorima osim za ljude poput Nebojse koji traze solidnije performanse a to kosta.

[ mjanjic @ 05.09.2020. 11:42 ] @
Ne postoje 2 auta na svetu čije su performanse neuporedive!

Dolazili su poljaci nekad u SFRJ na more, peglicom koja vuče onu malu kamp prikolicu, a unutra muž, žena i dvoje dece. Kolika je bila snaga motora kod te peglice?
A danas nam ni 200ks nije dovoljno, a tek ako karakteristika nije dovoljno "ravna"...


Kako su snaga, broj obrtaja i obrtni moment međusobno zavisne veličine, i to tako što je snaga = brojObrtaja x obrtniMOment.
Obrtni moment je važan da bi auto uopšte i mogao da savlada neko opterećenje, konkretno da ide uzbrdo i da se motor ne ugasi.
A za brzinu kojom će da se kreće uzbrdo važna je snaga motora. Međutim, ako je obrtni moment maltene konstantan na određenom rasponu obrtaja, pri većem opterećenju je potrebna veća snaga (ako obrtni moment može da savlada to opterećenje, što pretpostavljamo da može), pa ako nećete uzbrdo da idete 5km/h, potrebna je veća snaga, dakle veći obrtaji.

Naravno, ovde nije pomenut menjač, koji za niže stepene prenosa na izlazu daje veći obrtni moment, a manju brzinu - ali, suština ostaje ista, dobili ste veći obrzni moment da auto uopšte može da se kreće uzbrdo pod opterećenjem, ali i manju brzinu. Ako hoćete veću brzinu, ili morate menjač prebaciti u viši stepen prenosa, što je nepovoljno po obrtni moment koji se isporučuje točkovima (manji je), ili na nižem stepenu prenosa da motor oterate u više obrtaje (zbog relativno konstantnog obrtnog momenta motora, izlazni moment na točkovima je isti, ali je snaga veća).


Kako god okrenete, mogli bi ste da se vozite uzbrdo na veoma niskim obrtajima, ali ako imate motor od lokomotive u malom gradskom autu.
[ Darko Nedeljković @ 05.09.2020. 12:41 ] @
Citat:
pa ako nećete uzbrdo da idete 5km/h, potrebna je veća snaga, dakle veći obrtaji.

Pa eto, to sam ja pitao Nebojsu, da li mogu da idem uz brdo brzinom 5km/h na vrlo malim obrtajima jer tako auto nece da proslajfuje, a on kaze - ne moze, uzmi dizel. A tvrdi da je kriva obrtnog momenta ravna. Zar ne mogu da se nadju grafikoni na google, pa da uporedimo konkretne Nm ili kW u opsegu 800-1000 obrtaja motora za TSI i TDI motore?
[ Nebojsa Milanovic @ 05.09.2020. 16:34 ] @
Možeš da nađeš grafikone momenta ali ako su fabrički oni nemaju nikakvog smisla, jer nisu tačni nego su vrlo grubo aproksimativni.

Ako ti je toliko bitna ta idiotska vožnja uzbrdo sa 5km/h i 800-1000 rpm, onda uzmi dizela.

Ne samo da u toj tački ima veći momenat, nego ima i idiotski kratke prenose a naročito prvi. To je inače veliki smor u pravoj vožnji, ali u takvoj "vožnji" to je pozitivno.
[ bordzija @ 07.09.2020. 00:31 ] @
Besmislena rasprava pa valjda se uzima neki 4x4 pogon za sneg i još polako, tu je i redukcija pa blokada diferencijala?!?? Bože koji besmisao... nećeš terenac uzmi neki auto sa 4x4.

Ili baš hoćeš 1.0 da bude ko dizel iz nekog razloga?
[ Darko Nedeljković @ 07.09.2020. 07:07 ] @
Ma ne, samo hocu da budem informisan, da mogu da izaberem sta mi od ponudjemih opcija vise odgovara za konkretnu potrebu. Sada mi je jasnija ta razlika izmedju motora, a vrsta pogona je na ovoj temi offtopic, ma koliko ti bio u pravu.
[ mjanjic @ 07.09.2020. 15:12 ] @
5km/h može da se ide uzbrdo prvom brzinom na "malo" više od 1000rpm, ali zavisi od menjača, kod nekih modela i motora je 1. brzina veoma kratka, toliko kratka da u leru auto bukvalno mili, ne ide ni pola metra u sekundi, ali je problem što na tim obrtajima nema dovoljno velikog momenta za vožnju uzbrdo, a za 5km/h svakako je potrebno više obrtaja u prvoj brzini.
Sad, ako neko očekuje da vozi uzbrdo u 3. brzini na 1000rpm, to ne može ni sa 3.0TDI, a kamoli sa 1.0 benzincem. U trećoj brzini jedva na 1000rpm ide po ravnom, i to kad se zaleti...
[ Darko Nedeljković @ 07.09.2020. 15:50 ] @
Ne, ne treba da ide trecom, potrebno je tek da ide. Da objasnim - prosle zime sam probao da se ispenjem zaledjenim putem. Pre mene presla neka stara golf dvojka bez problema, prvi stepen prenosa, minimalan broj obrtaja i izasao bez imalo muke. Ja sa benzincem duplo vece snage 5x vracao i probao razne strategije. Mali broj obrtaja, auto se ugasi na pola. Veliki broj obrtaja, okrenem se polukruzno u krivini. Srednji broj obrtaja proslajfa. Na kraju sam rekao "... bem ti ovakav auto" i vratio se u grad. Neposredno pre te odluke dogodila de dramaticna situacija - kad se automobil zaustavio na pola uzbrdice, ja sam izasao da malo razgledam, da li bih ako idem levo ili desno, ili gazim sneg van puta auto mozda izasao. Motor je radio, menjac u leru, rucna povucena i drzi bez greske, zena ostala da sedi u automobilu. U jednom trenutku, oba zadnja tocka su proklizala i automobil krenuo da ubrzava u rikverc niz planinu. Rekao sam u sebi "Boze, samo da niko ne pogine, sledeci put kupujem automobil koji moze da ide po snegu i ledu". I dogodilo se cudo, automobil je sam pratio put i spustio se u rikverc do ravnice, dok sam ja beznadezno trcao za njim. Zato je za mene sad jedan od najbitmijih kriterijuma kako de automobil ponasa nanuzbrdici po snegu, jer leti nisam zakeralo - mogu da vozim sve od Punta do Porsche-a.
[ AstralPro @ 07.09.2020. 16:56 ] @
@Nedeljekovic
Ako imas iole dobre gume male su sanse da sa ispravnim autom neces izaci posle nekog golfa dvojke verovatno nisi uhvatio dobar zalet pa da ides po njegovim tragovima
Uzmi probaj jak auto sa zadnjim pogonom da vidis sta su muke po snegu i ledu :D
[ Darko Nedeljković @ 07.09.2020. 19:05 ] @
Dobre zimske gume se podrazumevaju. Po ledu ne postoje tragovi. Ne pomaze dobar zalet, nego samo veoma sporo i smireno okretanje tockova, narocito kad put krivuda pa se pogon prebacuje sa tocka na tocak. Naravno, sto se zaleta tice - tom konstantnom brzinom krenuti sa ravne podloge. Ali, odosmo u offtopic, neko ce opet da kaze da ja trolujem a ti se pecas. Objasnio sam zasto mi je potrebno to sto sam pitao, dobio sam odgovore na sve nedoumice i mozemo da se vratimo na osnovnu temu.
[ bordzija @ 07.09.2020. 20:47 ] @
E zeznuo si se, golf 2 ima oko 800 kg a bilo koji drugi auto novije proizvodnje kreće sa preko tone. Golf je mali i lagan, jedna osoba a viste teži i ko zna šta ste još vukli. Ako nećeš da razmišljaš mnogo uzmi neki subaru hehe. Led je zaheban uvek mora da se ima iskustva i znanja a po potrebi i lanci za sneg 😁

[ Nocni @ 10.09.2020. 11:29 ] @
[quote]Darko Nedeljković:
Citat:
Nocni:

Citat:
3. Brži automobil je sigurniji i nije "opasniji" od onog sporijeg.

Za ovo prethodno dvoje sam hteo da ti poverujem na rec, ali coveku koji je u stanju da napise ovakvo nesto, nikako ne treba verovati.


Ovo važi naravno samo za normalne vozače jer se sa jačim i bržim autom može lakše izaći iz neke rizične situacije.
Što se tiče tvoje zabrinutosti za osiguravajuće kuće, da ne budu oštećene... Kada dobiješ dokumentaciju odnosno sertifikat koji prati legalan tuning niko ti ne brani da odeš u osiguravajući kuću i pokažeš im to, da bi ti obračunali recimo 40% skuplju polisu 😁😂

[ drajver2 @ 11.10.2020. 16:44 ] @
Pošto sam postavljač teme da ne ostanem dužan za odgovor.

Kupljen je Golf 7 1.2 tsi od 105ks iz 2016 godine ali isključivo zato jer je auto iskočio od poznatog prodavca sa vrlo malo km i u besprekornom tj fabričkom stanju.

Da nije toga bilo verovatno ovaj 1.2tsi ne bih uzimao u razmatranje jer sam prethodno gledao,vozio,testirao noviji Golf 7.5 1.0tsi od 85kw iz 2018 god.
Sem što je restilizovani Golf po meni lepši spolja prvenstveno zbog svetlosnih grupa koje su u led tehnologiji i napred i pozadi,stekao sam utisak da je 1.0tsi dosta agilniji,manji potrošač,odmerenijih prenosa jer ima 6 brzina itd...iako se radi o motoru sa 3 cilindra.
Ja nisam primetio da mu fali taj četvrti cilindar za neku normalnu svakodnevnu većinom gradsku vožnu,čak iznenađujuće dobro povlači a za neke detaljnije analize potrošnje morao bih ga duže voziti.
Sve u svemu razlika u ceni je bila prevelika tako da se nisam previše dvoumio iako je paket opreme Trendline,sa još par nekih dodataka i lepim felnama nadam se da nisam doneo pogrešnu odluku i da će i ovaj 1.2tsi da posluži lepo.
[ Java Beograd @ 11.10.2020. 18:01 ] @
Čestitamo! Uz želju da te dugo i sigurno služi!
[ AstralPro @ 14.10.2020. 18:57 ] @
Jel automatik ili manuelni? U svakom slucaju cestitamo i nek sluzi dobro i dugo
[ drajver2 @ 21.10.2020. 16:41 ] @
@Java
@AstralPro
Hvala puno nadam se da hoće.

Na žalost manuelni.Auto je kupljen nov ovde, a doplata za DSG je verovatno bila velika.