[ zzzz @ 14.12.2020. 00:22 ] @
Jedna učiteljka (najbolja),a 200 000 prvačićaa je pažljivo sluša!
Isto i za najprestižnije visoke škole svjetskog ranga.
-Cijena školovanja,neka sića.
-Provjera znanja,pouzdano rješivo.
-Socijalna komponenta,rješivo.
-Rangiranje uspješnosti,rješivo.

Izgleda da je to gotovo sigurno u skoroj budućnosti.Ja ne vidim prepreku ovoj neviđenoj verziji racionalizacije.
???
[ MajorFatal @ 14.12.2020. 07:26 ] @
Ovde ljudi ili ne stavljaju razmak posle interpunkcije, ili stavljaju pre interpunkcije, jedino ne onako kako bi trebalo?

A sad da pričamo o online školstvu.
[ Branimir Maksimovic @ 14.12.2020. 07:45 ] @
To sto neki tako pisu nema nikakve veze sa online skolstvom. Strawman.
[ MajorFatal @ 14.12.2020. 09:09 ] @
Ima veze sa klasičnim školstvom i obrazovanjem, u pravu si :)
[ SlobaBgd @ 14.12.2020. 10:10 ] @
Citat:
Branimir Maksimovic:
To sto neki tako pisu nema nikakve veze sa online skolstvom. Strawman.

Tačno sam znao da je tebi svejedno kako se piše.
[ Al Imam @ 14.12.2020. 10:21 ] @
Rezultati online nastave su mršavi.
Deca i roditelji još uvek nisu primetili da se "online" piše spojeno.
Izbora nije bilo i morala se nekako organizovati nastava "na daljinu".
Kao i sve ostalo u srbiji i online nastava se izvitoperila.
Organizacija je prepuštena haosu
- nadležni su "brinući o zaštiti podataka" javno izložili sve podatke o ličnostima: ponajviše o deci najranjivijem delu populacije,
- nastavnici nemaju eksplicitna uputstva za održavanje nastave nego se snalaze kako znaju: rezultat je šarenilo u izboru alata i metoda,
- roditelji slabo obrazovani u informatičkom smislu (a u čemu su uopšte obrazovani?) se takodje teško snalaze,
- učenici nezainteresovani a i zašto bi kad nisu dorasli niti su na odgovarajući način upućeni u online nastavu,
- selekcija tema i obima gradiva je čist penal ali promašen,
- "bistriji" kadar svoje lekcije ostavlja na ju tubu i naplaćuju klikove...

A farma i parovi i dalje idu napred.


[ BuzzLightyear @ 14.12.2020. 10:31 ] @
Citat:
zzzz: Jedna učiteljka (najbolja),a 200 000 prvačićaa je pažljivo sluša!


Može 200 000 učenika da sluša jednu učiteljicu, ali jedna učiteljica ne može da odgovori na pitanja tolikog broja učenika. Ja inače smatram da je model gde učenici pasivno slušaju nastavnika/profesora besmislen. Suština učenja je u komunikaciji između učenika i nastavnika i zato bi bilo bolje smanjivati broj učenika po nastavniku, a ne povećavati. Bez obzira na to, podržavam onlajn učenje kao dodatno sredstvo. Kao što knjige nisu zamenile nastavnike, tako neće ni IT tehnologija, ali u svakom slučaju može da bude korisna, pod uslovom da se pametno koristi.
[ djoka_l @ 14.12.2020. 10:40 ] @
Citat:
zzzz:
Jedna učiteljka (najbolja),a 200 000 prvačićaa je pažljivo sluša!
Isto i za najprestižnije visoke škole svjetskog ranga.
-Cijena školovanja,neka sića.
-Provjera znanja,pouzdano rješivo.
-Socijalna komponenta,rješivo.
-Rangiranje uspješnosti,rješivo.

Izgleda da je to gotovo sigurno u skoroj budućnosti.Ja ne vidim prepreku ovoj neviđenoj verziji racionalizacije.
???


Koja je najbolja učiteljica?
Kako je cena bitna za besplatno obavezno osiguranje?
Kako se pregleda 200.000 sastava? Jedino ispitivanje se svodi na abcd pitalice.
Socijalne komponente nema.
Rangiranje je bezveze, svake godine imamo probleme sa završnim testovima koji bi trebalo da obezbede nezavisno rangiranje. Zašto učiteljica ne bi imala "miljenike" kojima bi ranije dostavila pitanja?

I, kao što je ranije napisano, bolji kvalitet se postiže nastavom u kojoj nastavnik ima manji broj učenike i kada postoji mogućnost interakcije između nastavnika i učenika.
[ BuzzLightyear @ 14.12.2020. 10:46 ] @
Citat:
djoka_l: Kako je cena bitna za besplatno obavezno osiguranje?


Naravno da je bitna cena. Znaš li koliko bi još policajaca moglo da se zaposli od novca koji se izdvaja za obrazovanje :)
[ B3R1 @ 14.12.2020. 15:05 ] @
Citat:
zzzz:
Jedna učiteljka (najbolja),a 200 000 prvačićaa je pažljivo sluša!
Isto i za najprestižnije visoke škole svjetskog ranga.
-Cijena školovanja,neka sića.
-Provjera znanja,pouzdano rješivo.
-Socijalna komponenta,rješivo.
-Rangiranje uspješnosti,rješivo.

Izgleda da je to gotovo sigurno u skoroj budućnosti.Ja ne vidim prepreku ovoj neviđenoj verziji racionalizacije.
???

To nije nikakva skora, niti daleka buducnost, a ni sadasnjost ... vec mnogo davna proslost. Nekada davno, negde 1970 i neke, imali smo skolski program na televiziji. Bilo je tu mnogo nasih emisija (Na slovo, na slovo), Bajfordova skola engleskog jezika itd. ali i odlicni prevodi stranih (Opstanak, pa onda BBC-eve emisije sa Dejvidom Belamijem ...). Tada su neki futuristi predvidjali kako ce u 21. veku televizija zameniti ucitelje, skole, diplome ... pa ipak, ni do danas nismo do kraja usavrsili koncept ucenja na daljinu, uprkos tome sto je Internet omogucio interakciju slusalaca s predavacem koju npr. televizija nije imala - zar ne? Recimo, "fraudproof" polaganje ispita na daljinu, pogotovo u zemljama gde se na ispitima vara, laze i prepisuje, je za sada neresiv problem.

Medjutim, ono sto se cesto zaboravlja kada su u pitanju najmladji, je cinjenica da skola, osim one obrazovne ima i podjednako vaznu vaspitnu komponentu. Ucitelj nije samo narator gradiva, vec i vaspitac. Uzor na koji bi deca trebalo da se ugledaju. Barem u teoriji. Praksa je nesto drugo, pogotovo u Srbiji.

Takodje, najskuplje privatne skole u svetu ne koriste nikakvu elektroniku u nastavi sve dok deca ne napune 11-12 godina, vec se insistira na svesci, olovci, kredi, drvenim igrackicama, racunaljkama i ostalim primitivnim pomagalima od pre 200+ godina. U tim skolama deca ostavljaju telefone u posebne kasetice, to se zakljuca na pocetku dana i dobijaju ih tek na kraju dana. U tim skolama sva deca nose iste uniforme, nema firmiranih i brendiranih krpica, patikica od 250 evra, telefona od 1000 ... to mogu da nose van skole, u skoli ne.
[ MajorFatal @ 14.12.2020. 16:09 ] @
Sadašnjost je u Australiji, i bez korone, imaju one zabiti gde nema ni puta, i ne isplati se otvarati školu, ali ipak ima ljudi, pa deca uče na daljinu uz pomoć radija, ne znam kako im ide...
[ mjanjic @ 14.12.2020. 17:24 ] @
Citat:
Al Imam:
Rezultati online nastave su mršavi.
Deca i roditelji još uvek nisu primetili da se "online" piše spojeno.
Izbora nije bilo i morala se nekako organizovati nastava "na daljinu".
Kao i sve ostalo u srbiji i online nastava se izvitoperila.
Organizacija je prepuštena haosu
- nadležni su "brinući o zaštiti podataka" javno izložili sve podatke o ličnostima: ponajviše o deci najranjivijem delu populacije,
- nastavnici nemaju eksplicitna uputstva za održavanje nastave nego se snalaze kako znaju: rezultat je šarenilo u izboru alata i metoda,
- roditelji slabo obrazovani u informatičkom smislu (a u čemu su uopšte obrazovani?) se takodje teško snalaze,
- učenici nezainteresovani a i zašto bi kad nisu dorasli niti su na odgovarajući način upućeni u online nastavu,
- selekcija tema i obima gradiva je čist penal ali promašen,
- "bistriji" kadar svoje lekcije ostavlja na ju tubu i naplaćuju klikove...

A farma i parovi i dalje idu napred.


Zavisi kako gde, da li od regionalne školske uprave ili direktora škole, uglavnom u Kraljevu i okolnim mestima je organizovana obuka za nastavnike (tokom leta ili čak nešto ranije) za korišćenje "online" platformi, posebno pitanje je koliko je ko naučio i potrudio se da odvoji vremena kako bi iskoristio sve funkcije sistema koje mogu doprineti prenošenju znanja. Iz nekoliko kontakata znam da su se pojedini nastavnici potrudili da što bolje upoznaju sistem, a tu ima i onih kojima je ostalo nekoliko godina do penzije, a redovno su "onlajn" i trude se da komuniciraju sa decom, obaveštavaju ih šta treba da pročitaju za sledeći čas, itd.

Najpre bih rekao da je mnogo onih među srednom i mlađom generacijom koje nije baš previše briga oko kvaliteta onlajn nastave, napišu deci koju lekciju da pogledaju na RTS Planeta i to je to - tu su neki u pravu, tu može jedan nastavnik na celu generaciju učenika. Ali, ne znači da je to ispravno, i tu moraju direktori škola da prate aktivnosti nastavnika i koliko su posvećeni onlajn nastavi.
[ berazorica @ 16.01.2021. 13:42 ] @
Znam da bi ovo pitanje trebalo da postavim negde u tehničkom delu elitesecurity, ali ne znam gde bih, a tiče se baš onlajn nastave.

Naime, da li neko može da me uputi koji su to parametri na koje treba da obratim pažnju kada kupujem grafičku tablu za crtanje? Htela bih povoljno da kupim tablu koju bih koristila kao nastavno sredstvo - u pitanju su časovi matematike. Dakle, treba mi tabla na kojoj bih mogla da pišem i crtam kao što to radim u neposrednoj nastavi na tabli. Ako naiđem npr. na tablu sa ovakvim karakteristikama:

Wacom Bamboo CTH-670S - Tabla za crtanje

Tehnologija: Elektromagnetni Digitizer

Dimenzije: 352 x 209 x 11 mm

Rezolucija: 2540 LPI

Osetljivost: 1024 nivoa pritiska

Povezivanje: USB

mogu li da očekujem da će ona biti odgovarajuća?
[ ademare @ 16.01.2021. 14:36 ] @
Wacom proizvodi prevazilaze po karakteristikama , to sto je potrebno .

Oni sluze za crtanje , zato imaju Osetljivost: 1024 nivoa pritiska jer simuliraju umetnicko crtanje na papiru .

Za pisanje kao kredom na tabli ili obicno pisanje na papiru potrebno je imati dosta jednostavniji i jeftiniji uredjaj .