[ tox!e @ 28.12.2020. 12:33 ] @
Pozdrav svima,

Imam jedno pitanje, da li neko ima iskustva sa gore navedenim autom da "jede" ulje ?
Naime auto je kupljen nov u salonu. Prva dva servisa nisam ni proveravao, niti imao potrebe da proveravam nivo ulja, onda sam letos bio na putu i nivo ulja je otisao bas bas na minimum i motor je poceo da klepece, kao da vozim dizelku a ne benzinca. Od drugog do treceg servisa sam mu dolio oko 2-3 litre ulja.
Bio sam u ovlascenom servisu, tamo kazu da je to skroz normalno i da u uputstvu pise da mu je potrosnja ulja, sto proizvodjac tolerise 400g/1000km (do prvih 5-6000km) kada ce se sve to ustaliti. Eto meni druga godina, >41000 km i malo malo proveravam ulje.

Meni licno je 400g/1000km malo puno ulja. Obzirom da auto ima 2 godine, odrzavan u ovlascenom servisu, dok burazerov Ford Focus 1.6 sa TNG ako potrosi 1-200ml na 15000km (star 15ak god.)

Sto se goriva tice samo sam na NISovim pumpama sipao (osim kada ih nije bilo u blizini) i to u vecini slucajeva Gdrive 100, ponekad 98. Sada sam na preporuku iz servisa presao na OMV, i isto sipam sa 100 oktana pa da vidimo.

Sta vi mislite, da li je ova potrosnja ulja normalna ili postoji razlog za brigu ?


Hvala unapred.
[ test1234 @ 28.12.2020. 14:00 ] @
Ja imam taj motor u Fiatu 500L, 1,4 benzin, i troši ulje od početka. Prešao 140.000Km. 2013 godište.
Zamenio ga staro za novo u Septembru.
Opet uzeo 500L 1,4 benzin i od septembra do danas prešao 4.000 Km već je ulje na minimumu
Sem potrošnje ulja generalno ja nemam zamrke za 7 godina na motor, a pogotovo na ceo auto ali to nije tema.

Evo mojih "ranih radova"...

https://www.elitemadzone.org/t...Fiat-benzin-TNG-potrosnja-ulja
[ bordzija @ 06.01.2021. 00:26 ] @
Kod fijata i alfe sve može, prevedu te žednog preko vode za tvoje rođene pare. Ulje mora negde da troši, ili ide u dim ili curi treće nema. pošto je nov auto to verovatno ide u dim a samim time skraćuje vek trajanja katalizatoru.
Ili vam sipaju neko bofl reciklirano ulje pa ga motor guta.

Po meni je jedino normalno da nov auto od servisa do servisa 10.000 km popije oko 200-300 grama ulja. Sve ostalo je prevara! I to ga pije tako da od zamene ulja do prvih 5-6 hiljada ne fali ništa a kasnije krene pomalo da nestaje jer se ipak pohaba.
Opet sa druge strane mi nije jasno kako je ulje posle tih 10.000 km i dalje pomalo žućkasto? Ili je filter ulja mnogo dobar ili šta?
Očekujem da bude crno, ta deterdženti iz ulja spiraju garež.

A što se tiče troškarenja ulja na novom motoru to je po meni pukla karika, napukla, felerična, prevelik zazor, naprsao klip, mikronaprsline itd.
[ mjanjic @ 06.01.2021. 01:05 ] @
Recimo, mazajuća karika ne pokupi ulje sa zida cilindra pri hodu klipa na dole kako treba i to je to, tu se gubi malo po malo, ali to znači da to ulje sagoreva sa benzinom i pitanje kakve će posledice da ima na druge delove koji dolaze u dodir sa izduvnim gasovima.
Gubljenje ulja na bilo kom drugom mestu bi ili bilo vidljivo (curenje van motora) ili bi bilo daleko štetnije (mešanje sa rashladnom tečnošću i sl.).