[ Java Beograd @ 11.08.2021. 14:22 ] @
Često se čuje kako "tamo preko" u "razvijenim zemljama" broj motora ne postoji kao podatak. Kako je motor samo jedan zamenski, rezervni deo i eto, "kome treba taj fuckin broj motora?".

Hm... Stvarno mi nije jasno kako onda funkcionišu neke stvari.

Verovatno se i u "toj Europi" neke dažbine plaćaju prema snazi motora, "kubikaži, konjaži" šta god. Dal' takse, dal' osiguranje, dal' porezi, neznamnija.

I onda, Haso, na primer imao motor 1.0, zamenio sa 1.8 i eto, svi srećni i zadovoljni!
Osiguravajuće kuće / državne takse - nikog se ne tiče što je Haso zamenio "rezervni deo"
Tehničari, na tehničkom pregledu nemaju šta da gledaju taj "rezervni deo". I eto veselja za Hasu!

A Mujo, istovremeno, koji je registrovao s motorom 1.8 - plaća triput veće dažbine. Mislim, ko mu je kriv kad nije snalažljiv, jelda?

Da ne spominjem EURO-3, EURO-4-5-6 ... i ostale norme, i obavezu da se ispune neki zahtevi po pitanju bezbednosti, izduvnih gasova i slično.



Jel' ima neko da STVARNO zna kako ovo funkcioniše u "razvijenoj Jevropi".
[ test1234 @ 11.08.2021. 14:57 ] @
Ja sam svojevremeno, 1989g. u Istočnom Berlinu na Varburga karavana nabacio Alfin bokser motor sa neke slupane Alfe. Sećam se da sam imao baš ozbiljne peripetije da ga registrujem u DDR-u. Kasnije sam bez većih problema to uvezao u SRYU.
[ bakara @ 11.08.2021. 21:22 ] @
prosto se vodi broj motora isto kao i kod nas, evidentiran ali nije prikazan u saobracajnoj.
[ Nocni @ 26.08.2021. 09:48 ] @
Vjerovatno je samo Javi jasno šta je htio da pita...
Čemu ova "poučna" pričica o Hasi i Muji koji mijenjaju motore...🙄
Sjećaš se kako sam ti dao sve podatke od tvog citroena kad si ga kupovao i tu je , između ostalog, bio i broj motora... Isto tako se na osnovu samog broja motora može odma utvrditu iz kojeg vozila potiče... što je potrebno da bi se utvrdilo potiče li iz eventualne krađe itd...
Osim samog tehničkig pregleda, na kome se samo konstatuje broj motora, vozilo može provjeravati i policija ako za tim ima sumnje ili potrebe, svaki broj motora se vodi u registracionim papirima vozila iako ga nema u saobraćajnoj... što je i normalno.
Ovo što pominješ ubacivanje motora 1.8 u vozilo koje je bilo 1.0 nije bas moguce i nije jednostavno uraditi a nije ni dozvoljeno homologacijski jer jacj motor povlaci mnoge druge drugačije djelove kao kočnice itd...
[ Java Beograd @ 26.08.2021. 10:10 ] @
Zahvaljujem na komentaru.

Dakle, ako mogu da zaključim, "tamo preko, u razvijenoj Evropi", motor ipak nije samo "običan rezervni deo, kao i svaki drugi" i ne može se proizvoljno menjati, tj. ubacivati neki drugi ... ili šta god, bez komunikacije s vlastima: prijava, potvrda, dozvola ...
[ mjanjic @ 26.08.2021. 11:28 ] @
Zavisi kako gde.
Negde budže aute, pa u Opel Kadet iz 80 i neke godine ubace V6 motor, stave delove limarije koji su korodirali ili čak u različitim bojama i onda "malo" provociraju ove sa skupim sportskim automobilima (tzv. 'sleeper' car).
U državama koje ne dozvoljavaju takve egzibicije, kupuje se npr. neki 3.0 ili veći V6 ili čak V8 motor i onda se frizira tako da daje znatno veću snagu (menjaju se klipovi, klipnjače, radilica, glava... negde se menja samo nešto od toga, negde samo usis, zavisi šta hoćeš da dobiješ), i taj auto se lagano registruje. Doduše, kako se u mnogim zemljama osiguranje plaća prema snazi motora, ovakvo friziranje (ili čak čipovanje) može izazvati određene probleme sa zakonom (naravno, ako se utvrdi šta je rađeno i kolika je stvarna snaga motora).

Na kraju, kad vidiš šta recimo rade u SAD... po stvarima kao što je registracija ili tehnički pregled vozila vidi se da li se i koliko državna birokratija iživljava nad običnim narodom ili je tu da narodu olakša normalan život.
[ HoT_Steppa @ 26.08.2021. 13:54 ] @
Citat:
Nocni:
Vjerovatno je samo Javi jasno šta je htio da pita...
Čemu ova "poučna" pričica o Hasi i Muji koji mijenjaju motore...🙄
Sjećaš se kako sam ti dao sve podatke od tvog citroena kad si ga kupovao i tu je , između ostalog, bio i broj motora... Isto tako se na osnovu samog broja motora može odma utvrditu iz kojeg vozila potiče... što je potrebno da bi se utvrdilo potiče li iz eventualne krađe itd...
Osim samog tehničkig pregleda, na kome se samo konstatuje broj motora, vozilo može provjeravati i policija ako za tim ima sumnje ili potrebe, svaki broj motora se vodi u registracionim papirima vozila iako ga nema u saobraćajnoj... što je i normalno.
Ovo što pominješ ubacivanje motora 1.8 u vozilo koje je bilo 1.0 nije bas moguce i nije jednostavno uraditi a nije ni dozvoljeno homologacijski jer jacj motor povlaci mnoge druge drugačije djelove kao kočnice itd...


Java je mislio (pretpostavljam) na motor koji je fabrički išao u neki auto, 1.0 nije baš dobar primer, ali recimo 1.2 iz Punta zamenjen sa 1.8 je dobar i slikovit primer:

https://www.auto-data.net/en/f...elift-2003-3dr-generation-1594

možda čak i 1.9 ko je entuzijasta :D
[ Java Beograd @ 26.08.2021. 14:33 ] @
Ni na koji poseban primer nisam mislio, nego se zaista često može čuti da je "motor samo rezervni deo" i da se eto, lako menja ko i kako hoće, bez ikakve procedure sa vlastima, kao da menjaš filter ulja.

Pa sam, jednostavno, pitao da li je zaista tako, jer mi je za neke segmente, delovalo nelogično.
[ mjanjic @ 26.08.2021. 15:51 ] @
U nekim zemljama i jeste, broj motora čak nije ni ukucan na blok, pa možeš da menjaš odgovarajućim motorom (koji se takođe ugrađuje u tu karoseriju, naravno ako su kod konkretnog primerka pozicije za nosače motora na istim mestima, jer ne znam da li je baš kod svakog takvog auta karoserija 100% identična, tj. da li su npr. pozicije za kačenje nosača motora identične).
[ bakara @ 26.08.2021. 16:06 ] @
U kojim zemljama je to tako?

Na jednu stranu se prica kako je motor rezervni deo a na drugu stranu se prica kako su njihovi tehnicki pregledi jako rigorozni...a tolerisu drugi motor, pa gde je tu logika?
[ SASA M. @ 31.08.2021. 11:12 ] @
"Nov auto, a ne prolazi tehnički – ne mogu da mu pročitaju broj motora

Novi propisi trebalo bi da dovedu do toga da više ne može "svašta" da prođe tehnički pregled i bude registrovano kao ispravno vozilo. Međutim, sa druge strane, sada i pojedina praktično nova i ispravna vozila ne mogu da prođu tehnički, ako im se, na primer, broj motora nalazi na nedostupnom mestu."

https://www.b92.net/automobili...1&mm=08&nav_id=1914940
[ ademare @ 31.08.2021. 12:39 ] @
Zanimljiv ali prilicno lud clanak . Posebno savet ispisan Crnim slovima .

"Iz Nacionalne asocijacije tehničkih pregleda prvi put čuju za ovakav slučaj. Oni savetuju da je najbolje da se kontaktira sa Upravom kriminalističke policije koja se bavi brojevima motora i od njih zatraži broj ili dobije novi."


Kome na tehnickom pregledu radnik ne moze da ocita broj jer je zaklonjen samom konstrukcijom automobila , treba da ide u Kriminalisticku policiju da vozilu koje ima legalan broj daju novi ??

To ustvari govori o sustini postojanja broja . Sustina u Srbiji je navodno sprecavanje i otezavanje kradje automobila , a nema veze sa bezbednoscu u saobracaju .

Da li broj sprecava kradje ? Naravno da ne.