[ Dominator08 @ 16.10.2021. 14:05 ] @
Ne mogu da pronađem nigde informaciju pa da pitam ovde, da li je moguće registrovati auto koji se vodi na američke tablice? Ne znam ništa o tome. Auto je evropskog proizvođača i nalazi se u Srbiji.
[ Whitewater @ 16.10.2021. 18:11 ] @
nema veze koje tablice ima auto, vec koje godine je proizveden da bi ispunio uslove uvoza u Srbiju.

Ako je auto radjen za americko trziste treba da promenis i farove npr zato sto je u Americi zmigavac crvene boje, odometar da pokazuje KM a ne mlje i to se radi u postupu homologacije. Uglavnom ja bih krenuo od AGencije za bezbednost saobracaja oni sve znaju. Carina kontrolise samo papire i da je auto EUR3
[ Dominator08 @ 18.10.2021. 12:30 ] @
Hvala na odgovoru, zvao sam agenciju da proverim i rekoše da ne može ni pod kojim uslovima da se registruje vozilo iz Amerike,
pa eto, možda nekome ubuduće bude koristila ova informacija
[ Whitewater @ 18.10.2021. 17:17 ] @
A kao razlog su naveli sta i koji clan zakona i pravilnika?



[ mjanjic @ 18.10.2021. 23:05 ] @
Verovatno ne može nikako da se izvrši homologacija, jer je regulativa u SAD različita u odnosu na zemlje EU. Neki modeli možda jesu identični za evropsko i američko tržište, ali ove birokrate kod nas to ne zanima.
Video sam nedaleko od mene stalno parkiran neki veliki SUV, Ontario tablice, i tako lik vozi godinama, mislim da ima sestru u Kanadi. Na koju foru ne znam, verovatno se plaća godišnje neka naknada za korišćenje puteva i to je to.
Takođe, na jednom parkingu već 3-4 godine vidim parkiran SAAB 9-3 sa američkim tablicama.
[ Whitewater @ 19.10.2021. 00:05 ] @
ako bi to bilo tacno onda ne bi mogao da se uveze ni jedan auto koji je napravljen u Americi, a uostalom za homolgaciju je bitan proizvodjac, a ne zemlja iz koje se uvozi. Nema logike.

Voleo bih ipak da vidim citiran clan zakona ili pravilnika da se automobili namenjeni americkom trzistu ne mogu homologizovati u Srbiji.
[ Dominator08 @ 19.10.2021. 14:31 ] @
Nemam pojma po kom članu Zakona ili Pravilnika, pošto čovek nije bio baš raspoložen za priču pa nisam smeo dalje da postavljam pitanja 😊 Samo sam ga pitao na kraju “Da li to znači da ne postoji način da se uveze auto iz amerike, da se zamene farovi i šta već sve treba” rekao je “ne, po Zakonu iz 2011 (ili možda 2012, nisam siguran) nije moguć uvoz vozila iz amerike” i to je to
[ mjanjic @ 20.10.2021. 17:48 ] @
Citat:
Whitewater:
ako bi to bilo tacno onda ne bi mogao da se uveze ni jedan auto koji je napravljen u Americi, a uostalom za homolgaciju je bitan proizvodjac, a ne zemlja iz koje se uvozi. Nema logike.

Voleo bih ipak da vidim citiran clan zakona ili pravilnika da se automobili namenjeni americkom trzistu ne mogu homologizovati u Srbiji.


Kod novih automobila to završava uvoznik/zastupnik. U principu, teško da ćeš naći auto koji je za američko tržište da se uvozi kao nov i prodaje u Srbiji, a da ga nema i u zemljama EU. Ovi naši su to napravili tako da ako ima homologaciju npr. za Nemačku ili sve zemlje EU, onda uvoznik ima laganu proceduru da to odradi za Srbiju. Ako auto nije namenjen tržištu Evrope (pa i EU), onda mislim da uvoznici izbegavaju da uopšte uvoze takve automobile.

E, sad, to što je neko dovezao auto iz Kanade ili SAD, pa još tvrdi da je on identičan kao model koji je prisutan na evropskom tržištu ove naše birokrate ne zanima. Uostalom, ne znam da li baš za tržište SAD i tržište EU ima isti katalizator i sl., ali ovim našima je to nebitno.

Uostalom, ne bi neko ovde u Srbiji 5 godina vozio auto na američke ili kanadske tablice da može da prevede, ako ništa, ovde je bar osiguranje jeftinije nego tamo.
[ ademare @ 20.10.2021. 18:54 ] @
Jedno vreme je pustano . Pre 10-tak godina .

Onda su odlucili da ne pustaju vise .

Vrlo je jednostavno jer je dozvoljeno uvoziti EURO 3 i veci EURO standard motora .

Kako nijedan USA automobil nema EURO 3 niti druge EURO norme , stvar je jasna ! Jednostavno nije predvidjeno da se ti automobili uvoze i registruju .

Naravno da motor moze biti isti , ali cim je iz USA ili Japanskog trzista nije obavezan da ispunjava bilo koji EURO standard.
[ nenadovic85 @ 20.10.2021. 20:22 ] @
Kakve veze ima odakle je uvežen? Ako je pravljen u EU, onda ima i EU standarde. A koji su to standardi, to je pitanje. Verovatno je auto namenski pravljen za izvoz u ameriku i zato ne može sad da se preregistruje.

Može pokretač teme da kaže koji auto je u pitanju, neke osobine, slika ako može. Nema tog problema koji ne može da se reši kad se malo podmaže i ako se obratiš pravim ljudima. :)
[ mjanjic @ 20.10.2021. 20:34 ] @
"Ako je pravljen u EU, onda ima i EU standarde."

Imaš li neki dokaz za to? Možeš da proizvodiš auto u sred Nemačke, npr. za tržište SAD, i da on nema Euro 5, 6 ili koji je već aktuelan, jednostavno proizvođač tu seriju proizvodi prema zakonskim normama SAD, koji nisu isti kao u EU. Druga je stvar što se većina takvih modela proizvodi u SAD ili okolnim zemljama (npr. Meksiko), ali sigurno imaš modela koji se proizvode u Evropi, ali su za tržište SAD (npr. Fiat 500L iz KG).

Sad ti uvezi Fiat 500L iz SAD, pa dokaži ovim našima da je on isti kao Fiat 500L za evropsko tržište. Možda i jeste, možda ispunjava i standarde EU i standarde SAD, ali dokaži ovim našim birokratama to za konkretan primerak koji uvezeš i SAD, ako u njegovim papirima ne piše npr. koju EURO normu ispunjava.
[ ademare @ 20.10.2021. 23:34 ] @
Nema veze gde je pravljen auto !

Vec samo gde je vozen i registrovan . Kao i sta ima u sebi .


Tako na primer automobili iz Evrope koji imaju Desni volan odavno Ne mogu da se registruju !

Nije vazno sto su iz EU , vozeni u Eu , UK ,dok je bila EU , Irska , Malta , Kipar , voze levom stranom !

Takvi automobili su proglaseni kao nebezbedni i nemoguce ih je registrovati u Srbiji !
[ Whitewater @ 21.10.2021. 08:10 ] @
Ne pravi se motor za standarde vec kad se napravi odredi se koji standard ima.

Dakle, recimo neki auto recimo MINI koji je napravljen u Evropi on ima isti istacki motor i za Evropsko kao i za Americko trziste. Nema nikakve razlike. On u USA ne nosi oznaku EURO 4, 5 ili 6 jer EURO standard za izduvne gasove ne postoji u Americi posto Amerika ima svoje standarde.

Ali to ne znaci da taj auto ako bi se uvezao iz Amerike ne bi mogao da dobije potvrdu od proizvodjaca da on zadovoljava taj i taj EURO standard jer oni to znaju na osnvu broja vozila!

Sto se tice zmigavaca koji su u Americi crveni ili odometra koji je u miljama, to se moze lako zameniti i nije nikakav problem.
[ ademare @ 21.10.2021. 09:10 ] @
Ma , da .

Ti kada budes pisao propise i sprovodio ih U Srbiji ti dozvoli registraciju !

Sada je nemoguce , a to sto ti ne znas , Ne znaci da je moguce !
[ sasa022 @ 21.10.2021. 11:49 ] @
Citat:
UREDBA O UVOZU MOTORNIH VOZILA

("Sl. glasnik RS", br. 23/2010 i 5/2018)

Član 4

Vozilo može da se uveze ako je proizvedeno u skladu sa uslovima propisanim normom "Euro 3", ...........


Ako sa proizvodne linije vozilo nije izaslo po standardima koji su propisani uredbom , nije moguce dobiti potvrdu
koju izdaje ABS
https://www.abs.gov.rs/sr/vozi...vrde-euro-3-za-vozila-iz-uvoza

[ nenadovic85 @ 21.10.2021. 13:42 ] @
A kako onda uvoze ove "š" aute koji se koriste za delove? Nemaju papire, nemaju ništa, pokupe ih sa otpada, natovare na kamion i voziii.
[ ademare @ 21.10.2021. 14:16 ] @
To i ne uvoze , to je ilegalno prodavati . Zato je jeftino .

Sedis u autu , imas nekakvo ovlascenje , platis putarinu . Nema uvoza ni pregleda .

Posle das oglas da prodajes sa stranim tablama .

Taj sto kupi ne moze da registruje .

U sustini je ilegalno .
[ VlaK @ 21.10.2021. 18:19 ] @
Može se uvesti kako god vozilo hoćeš i odakle hoćeš, ali ako hoćeš da to vozilo i registruješ onda ti treba ta potvrda od ABS, pa onda vozilo mora da zadovoljava i te EURO norme za motor, pored ostalog. Ako ga uvoziš za delove onda ti ništa ne treba, samo platiš carinu. Jedino motor od takvog vozila ne možeš da ugradiš u neko drugo vozilo i da ga registruješ.
[ Whitewater @ 21.10.2021. 19:12 ] @
Citat:
sasa022:
Citat:
UREDBA O UVOZU MOTORNIH VOZILA

("Sl. glasnik RS", br. 23/2010 i 5/2018)

Član 4

Vozilo može da se uveze ako je proizvedeno u skladu sa uslovima propisanim normom "Euro 3", ...........


Ako sa proizvodne linije vozilo nije izaslo po standardima koji su propisani uredbom , nije moguce dobiti potvrdu
koju izdaje ABS
https://www.abs.gov.rs/sr/vozi...vrde-euro-3-za-vozila-iz-uvoza



Potvrdu o EUR uvek možeš dobiti naknadno od proizvođača odnosno ovlašćenog dilera.
[ VlaK @ 21.10.2021. 21:20 ] @
Agencija za bezbednost saobraćaja uvek gleda neke svoje kataloge koje imaju ko zna odakle i upitno je da li će da uvaže takve potvrde od proizvođača. To je jedna jako komplikovana agencija u kojoj sede ljudi koja pojma nemaju ni o bezbesnosti ni o sabraćaju. Jedino gledaju da uzmu pare.
[ Whitewater @ 22.10.2021. 00:56 ] @
Mozda im treba tutnuti koju da udare mur)))
[ Vjeremic2017 @ 28.01.2023. 11:09 ] @
E ovako. Imam 3 automobila iz Amerika, a imam i Americke papire. Ne mogu da ih prebacim na Srpske table a i ne zelim! (Skinuli bi mi kozu sa ledja ovi nasi) Registrujem ih online platim karticom i na kucnu adresu mi stigne nalepnica ( registracija ) koja traje 2 godine i kosta 100$. U obavezi sam da placam pogranicno osiguranje koje kosta 850e po autu na 12 meseci. Prvih godinu dana nisam placao nista tek sam poceo od ove godine, rekoh da se ne zajebavam vise nagazice me policija, mada par puta su me zaustavili ali nisu znali ni da pogledaju papire ( promenice se to kad tad ). Sto se tice vozila u pitanju su bmw X7 i tesla model 3 ( treci auto je old timer i sedi u garazi) Oba automobila su identicna kao i Evropski modeli u sraf. Signalizacija, farovi itd...sve identicno, a table su digitalne pa lako prebacis sa milja na kilometre. Sto se cene tice velika je razlika. BMW sam platio 85 000$ (nov) dok je kod nas kostao 140 000 eur, Teslu 42 000$ dok je pocetna cena bila mislim 55 000e u Nemackoj. Transport za oba automobila me je izasao 6000$ do Luke Beograd.
3 auto je korveta iz 71, na masinskom su mi rekli da mogu da je ocarinim i registrujem jer je oldtimer, dok su mi U AMSS rekli da necu proci homologaciju, tako da nisam hteo da se petljam. U sustini znam jos desetak ljudi koji rade isto sto i ja i stede ogroman novac na godisnjem nivou vozeci Amerikance ( a ko zna koliko ih jos ima u Srbiji ), sto mislim da je glupost jer Drzava gubi mnogo, isto kao i sa vozilima od preko 2000 kubika. U mom selu ima baba i deda invalida sa vise luksuznih vozila nego stanovniika u selu
Nadam se do ovo nekom pomaze, ako imate neka pitanja tu sam.
[ Bojan 1973 @ 08.05.2023. 17:09 ] @
Da li znate da li moze da se ocarini i registruje Audi A6, 2016 prozveden za USA, homologacija urađena u Nemackoj - TUV SUD dokumentacija da je sve u skladu sa EU. Auto ima nemacke tablice. Hvala Unapred

[ Ariana_33 @ 06.06.2023. 08:16 ] @
Citat:
Vjeremic2017:
E ovako. Imam 3 automobila iz Amerika, a imam i Americke papire. Ne mogu da ih prebacim na Srpske table a i ne zelim! (Skinuli bi mi kozu sa ledja ovi nasi) Registrujem ih online platim karticom i na kucnu adresu mi stigne nalepnica ( registracija ) koja traje 2 godine i kosta 100$. U obavezi sam da placam pogranicno osiguranje koje kosta 850e po autu na 12 meseci. Prvih godinu dana nisam placao nista tek sam poceo od ove godine, rekoh da se ne zajebavam vise nagazice me policija, mada par puta su me zaustavili ali nisu znali ni da pogledaju papire ( promenice se to kad tad ). Sto se tice vozila u pitanju su bmw X7 i tesla model 3 ( treci auto je old timer i sedi u garazi) Oba automobila su identicna kao i Evropski modeli u sraf. Signalizacija, farovi itd...sve identicno, a table su digitalne pa lako prebacis sa milja na kilometre. Sto se cene tice velika je razlika. BMW sam platio 85 000$ (nov) dok je kod nas kostao 140 000 eur, Teslu 42 000$ dok je pocetna cena bila mislim 55 000e u Nemackoj. Transport za oba automobila me je izasao 6000$ do Luke Beograd.
3 auto je korveta iz 71, na masinskom su mi rekli da mogu da je ocarinim i registrujem jer je oldtimer, dok su mi U AMSS rekli da necu proci homologaciju, tako da nisam hteo da se petljam. U sustini znam jos desetak ljudi koji rade isto sto i ja i stede ogroman novac na godisnjem nivou vozeci Amerikance ( a ko zna koliko ih jos ima u Srbiji ), sto mislim da je glupost jer Drzava gubi mnogo, isto kao i sa vozilima od preko 2000 kubika. U mom selu ima baba i deda invalida sa vise luksuznih vozila nego stanovniika u selu :)
Nadam se do ovo nekom pomaze, ako imate neka pitanja tu sam.



Takodje vozim auto iz Kanade vec godinu dana. Osiguranje je drasticno poskupleo ove godine. Mozete li mi reci gde kupujute granicno osiguranje? Izgleda povoljnije od onog koliko ja placam