[ anon70939 @ 24.10.2021. 17:59 ] @
Kad sam kupio Alfu pre desetak i vise godina, uz nju mi stigao i neki akumlator koji je vec bio star. Fora je sto cim sam prvi put seo u auto nekako je lenjo verglao taj “prvi krug” ali bi odmah upalio. I tako svake godine sam tripovao da imam los akumulator i da treba da kupim drugi. Jos su me te prve godine prodavci Energizer-a lozili kako ku je spala “udarna moc” sta god da to znaci i da bi trebalo da menjam.
I taj aku sam imao 5-6 godina isti simptomi i na minus 30 me nijenizdao.
Ali na kraju zbog ceste voznje za Austriju, bar jednom mesecno, cisto preventivno kupio i zamenioga sa Exide, neki “najbolji”. Par dana posle isteka garancije odjednom je skroz crkao. U sred leta.

Posto nisam bio siguran da je aku crkao ili je nesto drugo, odslepao sam ga ovde u NS. u neki ovlasceni Bosch servis, gde su oni zakljucili da je ipak crkao. Ako sam dobro razumeo “neka jedna celija”.

Kupim od njih Bosch, opet neki “najbolji”, evo ni godinu dana opet isto. Skroz se ispraznio odjednom sad ovih dana kad je malo zahladnilo.
Kad su mi prodali taj Bosch akukulator prekontrolisali su auto i sve je bilo u redu, ne prazni se kad je auto iskljucen, puni dovoljno kad radi….


Problem je sto ja otkad sam se doselio za NS bas retko vozim. Mozda 2-3 puta mesecno do neke prodavnice u malo vecu kupoviju, i to su kratke voznje.
I jednom mesecno do KG ili KI. Desi se da auto ne upalim ni jednom u 2 nedelje.

Da li takav nacin voznje stvarno toliko brzo unistava akumulator, cak i na ovim bezazlenim temperaturama koje nisu ispod nule?

Da li da se cimam sa reklamacijom akumulatora ili da kupim neki punjac i sam ga napunim? Da li gubim garanciju ako sam punim?
[ nenadovic85 @ 24.10.2021. 18:26 ] @
Kupi onaj akumulator sa "smolastom" tečnošću. Jbmg.. ga kako se zove valjda silver ili tako nešto. Oni su otporniji, duže traju, ali da ne mogu da se repariraju. Jedno vreme ljudi bili poludeli za te akumulatore, ne znam kako je sad... ček da pitam google...

gel akumulatori

Akumulator je potrošna roba i naravno da ga treba menjati, mada ne toliko često. Možda ti je problem punjenje. A to što si na početku posta napisao...teško vergla, pa se zaukće, to može biti i do pretpaljenja. Ako je pretpaljenje mnogo pomereno, onda dolazi do takve blokade...ne može da pokrene radilicu. To će ti reći svaki mehaničar. Meni tako bilo na jugu 45. Mislio sam otišao akumulator, majstor samo podesio pretpaljenje i enoga vergla ko bicikla..
[ anon70939 @ 24.10.2021. 18:36 ] @
Ova dva koja sam naveo, koji su crkli, bili su gel akumulatori.
Napisah i da su mi u ovlascenom servisu merili i da nije problem punjenje.

To sto sam napisao lenjo verglanje to je bilo samo kod tog prvog matorog akumulatora koji mi je najduze trajao, a od prvog dana kad je vec uveliko bio mator je imao tu odliku, ali je palio. Valjda mu je vremenom oslabila ta tzv udarna moc.
Kad sam ga zamenio, Exide i Bosh nisu lenjo verglali. cak ni dan pre nego sto su se skroz ispraznili.

Oba ta akumulatora su paliki "kao mina" do momenta dok nisu skroz crkli. Znaci nece ni da zavergla, okrenem kljuc kao da se nista ne desava i instrument tabla poludi skroz.
Zato nisam ni sumnjao na akumulator nego odslepao u servis da vide sta se desava. Ali je bio
[ veselinovic @ 24.10.2021. 19:59 ] @
Imas vrlo nepovoljan rezim voznje za akumulator.
Probaj sa punjacem da ga ozivis, vjerovatno uspije.
Ako ne reklamacija naravno.
[ anon70939 @ 24.10.2021. 20:04 ] @
Kupio bih neki kvalitetniji punjač.
Vidim po forumima da hvale CTEK.

Sta mislite o ovom?

https://www.akumulator-shop.rs...k-mxs-3-8-eu-12v-3-8a-kopiraj/

Vidim da puni i ove “Gel” akumulatore, i snaga je 85Ah.
Moj mislim da je 72Ah
[ Java Beograd @ 25.10.2021. 08:09 ] @
Mislm da te strefio baksuzluk, ili da auto "cucla" struju, ali ovi to nisu ustanovili ... ali opet ...

Exide je dobar brend. Bosch je dobar brend. Ja sam imao i jedne i druge akumulatore, i generalno, dobro su se pokazali.

Ali, vidi, ima razlike između praznog akumulatora i defektnog akumulatora.

Prazan, ali ispravan (kao i baterija u mobilnom), napuni se i teraš dalje.
Neispravan - ne može da se napuni.

Ako auto koristiš jednom nedeljno, na kraćim relacijama, onda je moguće da se akumulator isprazni.
Ali, ako je ispravan, punjenjem se odmah dovede u top stanje.

Što se tiče punjača, za preporuku su takvi koje si linkovao, dogitalni, impulsni.
Taj je baš skup ... Čujem da svi redom hvale one punjače koji se prodaju u Lidlu, kad ih ima.
Sad će hladniji dani, pa verujem da će i Lidl ponovo da ih izbaci na rafove.
[ kamicak @ 25.10.2021. 08:20 ] @
Meni je samo drago da neko ko živi u Novom Sadu pali svoj auto par puta mesečno, pošto Novi Sad polako postaje Beograd po pitanju saobraćajne gužve,
nadam se samo da nemaš neki službeni auto koji voziš svaki dan.
A što se tiče akumulatora, nemam pojma.
[ Predrag Supurovic @ 25.10.2021. 08:44 ] @
Pošto ti auto stoji dugo nevožen, možda nije loša varijanta da nabaviš solarni "dopunjavač". Stavi ga na prozor auta i on preko dana pomalo dopunjava akumulator, da kompenzuje samopražnjenje.
[ puntoo @ 25.10.2021. 20:04 ] @
Generalno pri kupovini akumulatora prvenstveno treba obratiti pažnju na struju koju akumulator može dati i kod starijih auta birati aku.koji ima i veću struju od preporučene.
Drugo nisu svi alkumulatori za svaki auto,skoro svi proizvođači imaju različite klase akumulatora razvrstane prema nameni.Tako na primer aku. namenjen za neko vozilo
koje nema klimu,elektro servo uređaje, podizače i sl.sa alternatorom od 50-60A bez obzira što mu je nazivna struja odgovarajuća biće prosto "ubijen" u vozilu koje
ima brojne elektro uređaje i moćan alternator od 150-180A.
Treba obratiti pažnju i na datum proizvodnje akumulatora,često i dve godine prođe od proizvodnje do ugradnje zbog dugog stajanja, kiselina se iz rastvora elektrolita
istaloži u dnu akumulatora.Uvek pre uradnje i prvog startovanja akumulator staviti na dobar punjac i dopuniti ga do 14,4v ili još bolje do 16v pri struji od 1A
na taj naćin elektrolit će se ponovo ujednačiti,navedeni postupak treba praktikovati bar dva puta godišnje a i cešče ako je vozilo dizel i pretežno radska vožnja.
Taj Cetek je odličan punjač,za upola manje para preporucio bih Bosch C3
Kod dužeg nekorišćena 5 i više dana preporuka je da se odspoji jedna klema, proizvođači u tu svrhu urađuju jednu "automatik" klemu koju je lako skinuti bez
alata.

[Ovu poruku je menjao puntoo dana 25.10.2021. u 21:16 GMT+1]
[ anon70939 @ 26.10.2021. 21:41 ] @
@Predrag
Ako se nisi salio, komplikovano mi to sa solarnim panelima. Ko zna koliko bi i kostalo.

@kamicak, zivim na takvoj lokaciji da mi je sve blizu, a i volim da pesacim. Za ono sto je malo dalje koristim bicikl.

@punto i @java, akumulator je jaci od preporucene snage i jakom udarnom snagom. Nemam bas neke elektro potrosace. Cak ni radio ne ukljucujem.

Ni ja nisam siguran da li su dobro izmerili. Cale ima unimer pa cu videti kod njega kad budem isao da li mi nesto trosi kad je iskljucen, i koliko. Valjda cu se snaci.
Imao sam nesto vise novca na raspolaganju pa kupih CTEK MXS 5.0 Test&Charge. U cetvrtak stize pa javljam da li sam uspeo da ga ozivim. A za vikend cu probati i taj stari. Malo mi bilo cudno sto u servisu nisu hteli odmah da mi ga vrate, nego sam insistirao. Ne bih se zacudio da je moguce napuniti ga i da su price da je jedna celija crkla, za malu decu i mene.

Citah po netu i kazu da nije lose cak ni jednom mesecno nakaciti akumulator na punjac i dopuniti, a ja idem jednom u mesec-dva u selo. Pa taman mogu da razvucem kabl do auta. A ovaj ctek je malih dimenzija, lako stane ispod haube, a valjda moze da puni akumulator i bez skidanja klema
[ Predrag Supurovic @ 26.10.2021. 22:44 ] @
Citat:
CoyoteKG: @Predrag
Ako se nisi salio, komplikovano mi to sa solarnim panelima. Ko zna koliko bi i kostalo.


Što bih se šalio.

Imaš na eBay malih solarnih panela, oko 10-20-30W. To je taman da se održava akumulator.

Rasklopiv je a taman je veliki da možeš da ga staviš sa unutrašnje strane na prednje ili zadnje staklo.

Ako ti je utičnica za upaljaš spojena direktno na akumualtor a ne preko kontakt brave, onda možeš da ga tuakneš u nju i gotovo. U drugom sluačju, provučeš kabal do akumulatora.

Čunkni na eBay: solar trickle car baterry


[ vladd @ 15.11.2021. 11:20 ] @
To da li elektronika cucla struju to se izmeri ocas, skine se klema i okaci ampermetar, dok vozilo miruje bez kontakta, sve preko 100mA ne valja.

Zimi ne bi bilo lose skinuti accu, ako je moguce i drzati ga u toplom.

Opciono nabaviti smart punjac, i kondicionirati ga povremeno, ili naci nekog komsiju koji to moze da uradi.
Uglavnom, jako im ne prija kada stoje sa tom blagom strujom curenja.

Nije lose naci kineski voltmetar koji se utakne u spare napajanje ili upaljac, nadzire se i accu i punjenje.

Akumulator kupiti svez, vise srednje klase, ako dugo stoji na polici, nije dobar posao...

[ anon70939 @ 30.11.2021. 19:53 ] @
Nissm pisao dok ne saznam krajnji rezultat.

Kao sto rekoh, kupio sam taj neki fensi punjac, kostao me kao dobar akumulaor.
Napunio ga, sa tim punjacem istestirao, sve u redu pokazao. Montiram ga nazad na auto, upali kao mina, sto bi rekli “na pola kljuca”. Otisao to vece do prodavnice i to je to.
Posle dva dana ujutru, prilazim autu, nema snage ni da ga otkljuca. Udjem u auto, dam kontakt, ni sat da zasvetli. mrtav skroz. Odnesem opet u stan, da probam da ga napunim i odvezem do servisa i ostavim auto da ga pregledaju, da se vidi sta ga crpi, ali ni posle 2 dana nije uspeo da se napuni

Odnesem u servis, izmere predamnom i kazu 5 volti samo, i nekako je video da sam vec punio.

Rekli da ce oni da ga napune. Posle 4 dana zovu, kazu napunjen, testiran, sve je u redu.

Montiram i odvezem odmah kod drugog auto-elektricara. Izmerio, puni alternator valjda na 14.6 sa ukljucenim potrosacima. Kad je iskljucen kazu trosi bukvalno 0. Nista, ni malo. I onda mi rekose da je verovatno crkao aku, ali da ga oni nekim jakim punjacima nekim sokovima oporave privremeno, i da cu da se namucim oko reklamacije.
Ja ako opet budem morao da ga vozim, to ce biti vec trecina vrednosti akumulatora potrosena na taxi.

Nejasno mi je da moze za noc da se isprazni skroz, do te mere da ni sat ne moze u autu da zasvetli. Ranije ssm imao slab aku, zimi ujutru kad dam kontakt, samo bi popalio sve lampice, bile bi bledunjave, zaverglao bi lenjo ali upalio.
[ Java Beograd @ 01.12.2021. 08:01 ] @
Pazi, skapiraj auto akumulator kao bateriju za mobilni (onomad kad su bile NiMh)
Kad baterija crkne, 'oće ona da se napuni, pokaže tri crtice, i čim počneš da pričaš - cap, ode na jednu crticu, ili čak se ugasi telefon.

Nije do punjenja, nego do sposobnosti akumulatora da akumulira veću količinu energije.

Moj savet: batali i kupi novi.
[ puntoo @ 01.12.2021. 15:57 ] @
Mala je verovatnoća da je akumulator neispravan,neki potrošač u vozilu je ispraznio akumulatora,najcesce je to neka sijalca može biti i grejači motora,sedišta,retrovizora.
Radio je često uzrok zatim alarm.Zbo kvara BSI računara ili konfort modula još gomila stvari.
[ anon70939 @ 01.12.2021. 16:13 ] @
Zar ne bi elektricari videli da nesto trosi?
[ Java Beograd @ 01.12.2021. 18:37 ] @
Citat:
CoyoteKG:Odnesem u servis, izmere predamnom i kazu 5 volti samo...

Ovo sam tek sad spazio: kad olovni akumulator padne ispod 10 (deset) Volti, trajno je uništen i ne može se napuniti.
[ Predrag Supurovic @ 01.12.2021. 20:49 ] @
Citat:
Java Beograd: Ovo sam tek sad spazio: kad olovni akumulator padne ispod 10 (deset) Volti, trajno je uništen i ne može se napuniti.


Nije baš, zavisi koliko dugo stoji tako.



[ Java Beograd @ 02.12.2021. 07:08 ] @
Pa da, ali ako je pao na 5V !?
[ puntoo @ 02.12.2021. 10:16 ] @
Pao je na 5v jer ga je neki potrošač duboko ispraznio,sam od sebe nije mogao pasti na 5v sem ako nije došlo do delimičnog prekida veze između čelija ili su 4 čelije otišle u kratak spoj.Bio je na servisu tamo su sigurno merili startnu struju tako da prekid otpada.Sad kad je otišao na 5v verovatno je i završio karijeru.
Skoro sam imao priliku da popravljam Golfa 5.koji je stalno praznio akumulator,dva dana sve u redu trećeg dana akumulator prazan pao na 8v.Merenje pokazuje
80 mA u mirovanju ,prava misterija.Uzrok svega je bio to da su se radio i ventilator kabine palili i gasili sami od sebe tokom mirovanja vozila i to ulavnom noću.
Znači merenje gubitaka struje provesti u dužem intervalu vremena a ne samo trenutno dobar elektrčar reši to lako.

[Ovu poruku je menjao puntoo dana 02.12.2021. u 11:42 GMT+1]
[ Predrag Supurovic @ 02.12.2021. 12:36 ] @
Imao sam problem sa jednim akumualtorom, pao mu je napon tako nesto na 5V ili manje.

Uz malo maltertiranja punjačem, probila se struja kroz oksidaciju i uspeo je da se povrati u funkcionalno stanje i drži kapacitet sasvim korektno već duže vreme.

Al nije dugo stajao tako.
[ anon70939 @ 02.12.2021. 20:21 ] @
Ja kad kazem da sam ovih godina vozim slabije, to mislim da ne vozim svakodnevno jer radim od kuće. Ali opet pređem oko 1000 km mesečno.
Ne vozim auto dvaki dan. Mozda 2 puta nedeljno kratke relacije i 2 puta mesecno duze.

Akumulator mi nije dugo stajao tako prazan. po 2 dana prilikom oba praznjenja.


[ paterson @ 03.12.2021. 18:30 ] @
Imao sam slučaj da, usled hladnog jesenjeg dana i višemesečnog nekorišćenja traktora, VARTA zaptiveni akumulator od oko 75 Ah se smanjio na jedva 1V i uspeo sam ga osposobiti i normalno je pokrenuo motor prilikom startovanja iks puta.