[ mrki666 @ 22.01.2022. 13:49 ] @
Koliko sam čuo a i video, win-win polako zatvara svoje radnje po Srbiji, jer su provalili da ljudi više kupuju preko interneta, pa su postale besmislene. U isto vreme očekuje se udruživanje win-win i Tehnomanije. Već duže vreme sarađuju i retko koji proizvod se razlikuje po ceni tamo i ovamo. Mislim da imaju i isto skladište.

Da li se može očekivati izgradnje nekih IT centara po većim gradovima, gde će bukvalno imati skoro sve od proizvoda. To bi bio veliki korak napred. Kako će se zvati
nova "franšiza" win-win-tehnomanija?

U prilog tome, dajem svoju sugestiju. Nije toliko važna velika "farma" opreme, već da svaki proizvod bude detaljno opisan, to je za sad ono što fali ovim prodavnicama. Obično specifikacije su manje-više nekompletne, pa onda moraš da odeš u prodavnicu pa da izokrećeš uređaj i vidiš koje portove ima ili slično.
[ B3R1 @ 22.01.2022. 15:24 ] @
Kupujem preko Interneta vec skoro 22 godine, a jedna od prvih stvari koje sam kupio (nakon knjiga) su bili laptop i digitalni fotoaparat. Jos tada sam zakljucio da je kupovina tehnike u radnji gubljenje vremena. Jer u radnji se guzvam s gomilom ljudi koji bi da pitaju i pipaju (pogotovo u Srbiji - svi se guraju uvek preko reda samo da nesto pitaju ... a cesto i pipaju ...) ... a uz to, kod tehnike nema nikakve vajde od pipkanja i dirkanja, dok one najvaznije stvari - specifikacije uredjaja - ne mogu na miru da pregledam u radnji od ovih sto pitaju ... pipaju ... ili pitaju da pipaju.

Ovako, kod kuce na miru mogu da uporedim specifikacije i cene nekoliko sokocala ... i odlucim na miru sta da kupim.

Ima stvari koje nikako ne mogu da kupim online, a to je obuca. Tu zaista moram da provedem makar pola sata u radnji da to dobro izgazim, jer imam sacuvaj-boze hod, noge mi idu u svim pravcima i uvek imam jezive probleme s obucom. Jedino drugi put mogu da narucim isti model i velicinu online, kad znam da mi odgovara. Zavidim ovim klincima i klincezama koji odu na Zalando i kupe krpice i patikice napame ... kako ono bese ona pesma - sve je lako kad si mlad ... da, da ...
[ mrki666 @ 22.01.2022. 15:29 ] @
Da, u pravu si, tehnika da, ali odeća, obuća nikako.
[ djoka_l @ 22.01.2022. 16:07 ] @
Citat:
mrki666:
U isto vreme očekuje se udruživanje win-win i Tehnomanije.


Tehnomanija je kupila Win-win još pre 3-4 godine.
Gigatron je kupio još ranije ComTrade maloprodaju.

Otvaranje nekih mega-giga prodavnica je pomalo besmisleno. Kada meni nešto treba pogledam na internetu, a ako i odem u prodavnicu, najčešće imaju samo nešto od onoga što je na sajtu, a gomila opreme se nalazi po drugim prodavnicama ili u skladištu, pa onda samo naručim da mi pošalju na kućnu adresu...
Ono što kupim u prodavnici, na licu mesta, obično je neki potrošni materijal, na primer kertridži ili po neki kablić, sve ostalo kupujem on-line.
[ mrki666 @ 22.01.2022. 16:14 ] @
Ne znam kad je ko koga "kupio", u mom gradu do pre par dana bila "win-win" prodavnica sa sve velikim slovima.
[ djoka_l @ 22.01.2022. 16:20 ] @
Uzgred, kada nešto krupnije kupim u prodavnici, obično "izboksujem" popust.
Sada gledam po kući, dobio sam popust na frižider, veš-mašinu, ugaoni element, televizor, a poslednje što sam kupio je gejmerska stolica u ComTrade šopu. Obično im to bude poslednji, izložbeni komad, pa onda krenem po principu - pa to vam stoji u radnji ko zna ko je sve ispipao, spustite cenu.
Svaki put uspe, popust ne dobije samo onaj ko ne traži.

Citat:
Ne znam kad je ko koga "kupio", u mom gradu do pre par dana bila "win-win" prodavnica sa sve velikim slovima.

Win-win i dalje postoji, kao "robna marka", ali to je sve isto kao u Tehnomaniji i jeste Tehnomanija.
[ mrki666 @ 22.01.2022. 17:32 ] @
@djoka_l, moram ti priznati da si mi otvorio oči. Ja nikad nisam tražio popust u bilo kojoj prodavnici, računam nije to buvljak, kad ono cvrc, "ko da više"...
[ djoka_l @ 22.01.2022. 19:13 ] @
He, he. Standardna fora, tražiš popust, onda prodavac kaže, "ne znam, moram da vidim sa šefom", pa se vrati i kaže koliko mi spusti. Često upali, ne uvek, ali uvek vredi pokušati. Pogotovo, ako već imaju neku robu na sniženju, odmah vidiš da postoji mogućnost. Situacija je takva da većina prodavaca ima vrlo malo zaliha, pa žele da se reše svega što im duže stoji u radnji, a da naprave mesta za novu robu.
[ test1234 @ 22.01.2022. 20:29 ] @
Tehnomanija funcioniše tako što iznajmljuje svoj prostor a sama nema nikakvu robu kao svoju.

Sva roba u Tehnomaniji je samo izložena i veoma retko možete dobiti baš taj izloženi eksponat sem ako nije poslednji model koji se više ne proizvodi.

Prodavci su zaposleni u firmama koje su im naznačeni na majicama.

Sva bela tehnika recimo BOSCH-a je u jednom magacinu i isporučuje se svim kupcima u Srbiji odatle a nalazi se na “Vilinim vodama” u Beogradu.

Isto je i sa ostalim firmama.
[ Predrag Supurovic @ 23.01.2022. 00:34 ] @

Meni je nekako najprijatnija kupovina u USPON-u. Za neke stvari znači da možeš da pogledaš pa i isprobaš.

A redovno dobijem i popust.

[ ademare @ 23.01.2022. 08:48 ] @
Skoro sve prodavnice imaju razlicite cene za Online i za direktnu kupovinu u prodavnici .


Online cene su Nize .

Tako ako daju popuste direkt u prodavnici , to najcesce ide do one cene koja je Online .


Po zakonu bi i trebalo Probati robu u prodavnici !!

Da li je ispravna i da li ima funkcije koje kupac zeli !


Jer po zakonu posle nema predomisljanja , kada je kupljeno u prodavnici ! Nema vracanja po zakonu ni pod kojim uslovima !

Naravno postoji u nekim prodavnicama ta mogucnost , ali to je dobra volja prodavca , a ne zakonska obaveza !


Kada se kupi na daljinu onlajn , sva roba se moze vratiti u roku od 14 dana , bez obrazlozenja ! Znaci ne svidja mi se je valjani razlog za vracanje . Upravo zbog toga sto na daljinu roba ne moze da se proba i da se razgleda pre kupovine ! Postojanje nekakve slike na sajtu nije razgledanje .
[ madcama @ 23.01.2022. 11:56 ] @
Citat:
ademare: Skoro sve prodavnice imaju razlicite cene za Online i za direktnu kupovinu u prodavnici .
Kada se kupi na daljinu onlajn , sva roba se moze vratiti u roku od 14 dana , bez obrazlozenja ! Znaci ne svidja mi se je valjani razlog za vracanje . Upravo zbog toga sto na daljinu roba ne moze da se proba i da se razgleda pre kupovine ! Postojanje nekakve slike na sajtu nije razgledanje .


Imaš li ovo negde napismeno? Link do odgovarajućeg zakona ili tako nešto. Hvala.
[ djoka_l @ 23.01.2022. 13:12 ] @
To ti je u Zakonu o zaštiti potrošača.

Od člana 29. ma nekoliko sledećih članova se govori o zaključivanju ugovora van poslovnih prostorija, a to je data i odrednica o roku od 14 dana.

Sa druge strane, od člana 50. pa nekoliko sledećih članova govori o pravima kupca i obavezama prodavca u slučaju nesaobraznosti robe.
Citat:
Rokovi i teret dokazivanja

Član 52

Prodavac je odgovoran za nesaobraznost robe ugovoru koja se pojavi u roku od dve godine od dana prelaska rizika na potrošača.

Ako nesaobraznost nastane u roku od šest meseci od dana prelaska rizika na potrošača, pretpostavlja se da je nesaobraznost postojala u trenutku prelaska rizika, osim ako je to u suprotnosti sa prirodom robe i prirodom određene nesaobraznosti. Teret dokazivanja da nije postojala nesaobraznost snosi prodavac.

Kod prodaje polovne robe, može se ugovoriti kraći rok u kome prodavac odgovara za nesaobraznost, koji ne može biti kraći od jedne godine.

Rokovi propisani u st. 1-3. ovog člana ne teku u periodu koji prodavac koristi za otklanjanje nesaobraznosti.
[ Turmen @ 23.01.2022. 14:01 ] @
Primetio sam da se zatvorilo dosta IT prodavnica.. Jedno vreme je na svakom koraku bio EMMI, pa su zatvorili sve EMMi prodavnice, negde je ostao Win Win a negde su zakatančili lokale..

Kod mene u blizini je bio Emmi, pa Win Win, pa sam pre mesec dana tu video plakat "lokal se izdaje"..

Sve u svemu jedna dobra strana pandemije je što su ljudi konačno počeli da kupuju online. I mene je bilo teško naterati uglavnom pod izgovorima kako volim da vidim kako to izgleda, da pipnem, da probam, da proćaskam sa prodavcem.. Ko je dovoljno pismen zapravo može do svih tih informacija stići preko neta i doći do gomile "review-ova" na Youtube-u..

Ionako nikad u prodavnici nema ono što tražim, pa mi se recimo dešava ono što mi se desilo kada sam kupovao gramofon u Tehnomediji - "nemamo ga ovde u prodavnici, imamo ga u Zemunu, Zaječaru i Smederevu, možete da kupite tamo ili da naručimo sad".. i onda ja kažem "naručite i dostavite ga na tu i tu adresu"..

Sad kupujem u prodavnici jedino USBove, neke kabliće i tako neke potrošne gluposti, skoro sve naručujem online.. Jedino hranu i obuću i odeću kupujem u prodavnici i ako mi zatreba nešto iz npr IKEE, odem da pogledam kako to izgleda, pa onda naručim.
[ ademare @ 23.01.2022. 15:26 ] @
Ovo sto sam ja pisao nije nesaobraznost robe , vec ispravna roba koje se moze vratiti u roku od 14 dana .

Napisao sam i razlog zasto je to zakonodavac omogucio za robu kupljenu na daljinu .

Neko je vec pominjao obucu i odecu . To je vrlo vazna stavka , jer na daljinu roba obuca i odeca ne moze da se proba pre kupovine . Po zakonu je sva roba jednaka . Nema posebnog zakona za Obucu , a posebnog za IT itd . Vec ceo zakon vazi za sve .

Drugi vazan razlog jer slika sa sajta ne mora da bude realna i ne prikazuje predmet u odnosu na druge stvari i pojave .

Na primer kada se kupuje Mobilni telefon onlajn . Kupac ne moze da ga pre kupovine uzme u ruku vidi da li mu odgovara velicina telefona, tezina , kvalitet ekrana itd. To sve moze uzivo ali ne moze na daljinu .


Naravno da zakon ne sadrzi ove primere , vec su to primeri zasto je zakon takav kakav jeste da za kupovinu na daljinu vazi odredba o vracanju u roku od 14 dana .

Zakon naravno nije pisan u Srbiji vec je prepisan od drzava EU , Slovenija , Hrvatska . Sustina je prepisana , zato se i koristi israz Nesaobraznost sto je rec koja se retko koristila u Srbiji . Nasa rec je Neuskladjenost , A ne Nesaobraznost , ali kad se prepisuje , nek se prepisuje ;)


Licno sam vise puta koristio pravo vracanja robe . Mada razlog nije bio " ne svidja " mi se . Vec roba ne odgovara opisu na sajtu itd . Ali po zakonu kupac nije u obavezi da navodi razloge, mada je fer prema prodavcu , jer ako je " ne svidja mi se" on to proda drugome , nije na gubitku .

Kada je roba DOA , mrtva pri stizanju , onda ona ide u servis na proveru , a razlika je u tome sto kada je roba kupljena u prodavnici , a na primer ne radi daljinski TV-a , serviser moze da, da drugi i da roba bude predata kupcu kao ispravna , dok u slucaju kupovine na daljinu , kupac moze zahtevati i dobiti povracaj novca cak i ako mu daju drugi daljinski .
[ ademare @ 23.01.2022. 16:08 ] @
@ Turmen

Tehnomanija je kupila WIN WIN i Emmi .

Tako da je logicno da ce da zatvore veliki deo dupliranih prodavnica .


Inace licna kupovina je prevazidjena stvar .

Kod nas su ljudi tesko usvajali nove navike , sve do ove bolestine kada je i kod nas nastao Bum Onlajn prodaje .


Mada i dalje mnogi imaju nepoverenje u kupovinu " na nevidjeno "

Kaze meni prijatelj posle jedne detaljne price o prednostima kupovine onlajn .

Kaze mi " sve sam radio kako si mi rekao i pitam ja njih jel mogu ja da dodjem da vidim , pipnem itd. oni mi kazu nemamo to je u magacinu . I ja " , tj on ode u Tehnomaniju i posle pipanja i gledanja kupi usisavac .

Naravno u Tehnomaniji je gledao i pipao ali nije ga probao da li usisava jeste ukljuceno da motor radi !

Kad mu je dosla supruga sa posla i probala , ajmo , naravno vuce i mene da vratimo !!! Dali su mu drugi bez mnogo problema , ali pitam ga ja posle . Jesi li pipao i gledao u Tehnomaniji . Kaze jeste . I opet ti Uvalili Pokvaren !! Kaze tako je .

Tad sam ga opet ucio. Idi pa gledaj i pipaj u Tehnomaniju ali nemoj da kupujes , vec ako hoces bas od njih naruci od njih ali onlajn !
[ korisnikk @ 23.01.2022. 17:31 ] @
Citat:
Kod nas su ljudi tesko usvajali nove navike , sve do ove bolestine kada je i kod nas nastao Bum Onlajn prodaje .
Ovde je nastao bum online prodaje taman koliko je nastao i bum ekonomije. U ovoj zalosnoj zemlji se samo magla prodaje. Nismo zasluzili ni tocak da imamo, a ne internet.
[ ademare @ 23.01.2022. 18:05 ] @
Napisano je jasno onlajn prodaja .

Ne moze se to porediti sa celom Ekonomijom !

Cak ni sa celom trgovinom koja je tokom pandemije u padu !


Jedan deo , onlajn trgovina je isao gore , celokupna trgovina koja je mnogo veca od onlajn trgovine je isla dole .



Ja inace kupujem onlajn od kada tako nesto postoji u Srbiji . Cak i kada nije postojao ovaj zakon o vracanju robe 14 dana .

Nemam vremena da gubim vreme u klasicnoj kupovini , obilazeci prodavnice , uz suzeni izbor , sta ima radnja . Internet je mnogo veci .


Kupovao sam onlajn iz mnogih drzava sveta , a da necu iz Srbije ?
[ anon70939 @ 23.01.2022. 18:17 ] @
"Fanta" treba da ih zatvori sve, jer su im cene nerealno visoke, monopolisti.

Cak i ako je slicna cena KP/Prodavnica, opet izaberem KP.
Inace se to krsi sa mojim misljenjem o izbegavanju poreza, ali jednostavno bojkotujem 50% vece cene kod nas nego u Madjarskoj, gde je mislim cak i porez veci nego kod nas (27% ako se dobro secam).

A sad i posle ove vesti...
https://www.saznajnovo.com/202...ali-cene-elektronike-u-srbiji/

tek sad mi ne pada na pamet da ostavljam novac u tim prodavnicama, osim kad kupujem nesto veliko poput bele tehnike, koju nije bas jednostavno dovlaciti preko granice.
[ korisnikk @ 23.01.2022. 18:33 ] @
Citat:
Napisano je jasno onlajn prodaja .
Jasno sam shvatio sta je napisano. Taj "bum online prodaje" postoji samo u praznim politickim izjavama mediokriteta koji papagajski citiraju situaciju u razvijenom svetu(valjda zeleci da glume naprednost tog istog sveta). Ovde ne samo da ne postoji bum online prodaje, nego - kako je krenulo, uskoro nece postojati ni online prodaja.
[ mjanjic @ 25.01.2022. 21:01 ] @
Ovde će teško zaživeti onlajn prodaja skuplje tehnike kao npr. u SAD, jer nemamo takav standard da kupujemo laptop od 2000€, a da ga nismo "videli i opipali".
Poseban problem je to kakve su npr. šarke, koliki je maksimalan ugao "otvaranja" ekrana (da li je 180 stepeni ili manje), stvarni ugao pod kojim se normalno vide boje, kakva je tastatura i sl.

Negde tamo u nekim normalnim ekonomijama ljudima možda nije problem da kupe laptop od 2000$, da ga koriste pola godine, i onda da ga prodaju čak i upola cene i kupe novi model koji ima više rama, jači procesor i sl.
Ovde većina nije u takvoj situaciji, pa je normalno da se prvo čita preko internet, a onda ipak ode u radnju i pogleda uživo, ako je taj model izložen.


Inače, ovde kod mene WinWin ima ogromnu prodavnicu na obilaznici sa normalnim parkingom ispred, a samo 150-200 metara odatle je Tehnomanija u sklopu tržnog centra, tako da i dalje funkcionišu obe prodavnice, svaka pod svojim imenom, mada viđam da sada kombiji sa WinWin logom dolaze u Tehnomaniju i obratno, odnosno objedinili su nabavku i transport.