[ valentin1 @ 28.01.2022. 13:55 ] @
Kupili smo akumulator u AutoUnion radnji u Prvomajskoj ulici u Zemunu. 2 puta se potpuno praznio tokom garancije.
Rečeno nam tada a i danas da će uzeti akumulator na reklamaciju ali da neće da nam daju zamenski akumulator dok ne vide šta nije u redu sa ovim.

Ovo znači da mi ostajemo ponovo bez automobila 3 dana dok oni provere zašto već drugi put akumulator u garanciji prestaje sa radom.

Da li je zakonski obavezno da potrošač dobije zamenski akumulator dok traje servis?
Takođe, da li zakonski imamo pravo da tražimo novac nazad jer je jasno da uređaj ne radi kako treba jer ponavljam - prestao je da radi već dva puta u toku garancije?

Kakva su vam iskustva i da li ovo treba ili je moguće prijaviti?

Pozdrav!
[ ademare @ 29.01.2022. 10:13 ] @
Nema od toga nista . Jedino na sud .

Odbiju reklamaciju i ne mozes im nista osim suda .

Citao pre par dana u Kit komercu covek kupio akumulator , crkao mu , i oni mu rekli neispravan vam je auto i odbili reklamaciju .

On kupio novi ali u drugoj radnji .

https://www.novosti.rs/vesti/e...odbila-reklamaciju-akumulatora


Kad ovako pise drzavni Tabloid , onda je sve jasno da zakan vazi samo na papiru .
[ pctel @ 29.01.2022. 17:12 ] @
Da, poslednji put je potrosac bio zasticen garancijom za vreme Milosevica. Ili bese Tita, ne mogu da se setim tacno.
Nakon toga, nastupilo je vreme kada se zakoni donose u interesu velikih korporacija a na stetu potrosaca. Ukljucujuci i zakon smesnog naziva "zakon o zastiti potrosaca". Taj zakon je izbacio pojmove kao ispravan/neispravan/radi/ne radi i ubacio cudne termine saobrazan i bezobrazan koje niko ne razume. Zbog toga ti nikako ne mozes da dokazes da je tvoj akumulator bezobrazan ako prodavac tvrdi da je saobrazan. Jedino resenje je svu robu od koje se ocekuje garancija kupovati u Lidlu, gde kad nisi zadovoljan vratis proizvod i dobijes novac bez mnogo natezanja. Mada cujem da ni oni nece vise da budu glupi, nego su nasli posrednika koji ce odbijati reklamacije. Sve je to deo dugorocne svetske politike prema kojoj civilizacija treba da ide ka ukidanju koncepta vlasnistva i prelazak na koncept rentiranja svega moguceg od velikih korporacija. Jednostavno rentiras akumulator ili ceo automobil, platis broj dana koji si koristio i ako nisi zadovoljan odmah vracas i rentiras od nekog drugog. U toj varijanti sva ova bolna pitanja koja te muce ne postoje. To je buducnost - neposedovanje nicega. Dok se to ne desi osudjeni smo na zlopacenje sa odbijenim reklamacijama.
[ iculibrk @ 30.01.2022. 08:13 ] @
U to vreme bili i drugačiji uslovi. Imali smo fabrike koje su pravile kvalitetne uređaje i ja se ne sećam da je neko imao potrebu za reklamacijom. Kupiš Trepčin akomulator i zaboraviš kada si ga stavio, dopuniš destilovanu i to je to. Mada i sami potrošači su bili mnogo manji a i automobili se nisu koristili kao i sada, pogotovo za kratke relacije tipa kilometar dva. Nekada se akomulator kupovao u prodavnici auto delova, a sada ga ima u super marketima, na pijacama ... Nekada su ga prodavali ljudi koji se razumeju u materiju, proizvodili, prevozili, sada to u dosta slučajeva nije tako. Naravno, ovo nije opravdanje za konkretan slučaj, akomulator mora da izdrži garantni rok, ukolio je instalacija ispravna.
U ovom slučaju, bi bilo zanimljivo da postavljač teme kaže šta je pisalo u rešenju prve reklamacije, budući da je prihvaćena. Zamenski akomulator nije obaveza prodavca, ukoliko nije tu opciju stavio u svoju ponudu. Ima na NBGD u Piramidi jedan prodavac koji ima takvu ponudu i on je obavezan da to obezbedi. Novac za akomulator ne možete dobiti nazad, samo možete pokrenuti reklamacioni postupak i teorijski zahtevati nadoknadu štete za ta tri dana nekorišćenja auta, teorijski jer će vam odbiti zahtev a pokretanje postupka vam se ne isplti, što prodavac zna.
Moj savet je da prvo ukoliko niste se obratite firmi koja vam je prodala akomulator i proizvođaču i obrazložite im problem. Ja sam jednom reklamirao fen koji je varničio, zavlačili me u radnji nedelju dana, dok se nisam obratio centrali firme. Prodavci uopšte nisu znali da im firma ima ugovor sa proizvođačom da u slučaju reklamacije odmah izdaju novi uređaj. Centrala nazvala prodavnicu a prodavnica mene i u roku od 15 minuta problem rešen.