[ branko tod @ 16.11.2024. 11:25 ] @
Dugi niz godina imao sam protočni bojler iznad sudopere. Preživeo je svako renoviranje
kuhinje, pomerao se malo levo desno i opet se vraćao na zid. Osnovni razlog je bio što
je to Sutjeskin bojler sa bakarnim kazanom. Promenio je tri četiri slavine, žice, izolaciju,
termostat ali je bio isti i radio je. Do pre nekoliko meseci, kada je počela da kaplje voda
uz spustnu cev. Popustio var ...
Došao sin, ja kuku lele, da ga skine pa da ga nosimo da se vari. A on kaže da po običaju
ne komplikujem, jer on ima bojler koji su skinuli, nije radio ni godinu dana, nov.
Donese on bojler sa plastičnim kazanom i namontira, uključi i radi, greje, sve deluje ok.
Ali kada se uključi bojler da greje, baš puno izbacuje vodu na slavinu, malo čudno greje
vodu i non stop gura kamenac u slavinu. Minium jednom nedeljno se zapuši sito na slavini.
Ukapiram ja da je to donji boler, pitam sina gde je stajao, kaže on dole, ali to njemu nema
veze, barem je tako mislio.
Pre par dana odlučim da ukrstim ulaznu i izlaznu cev nadajući se da će to rešiti problem.
Kada sam to uradio prestade da funkcioniše slavina i stalno curi voda, doduše ne punim
mlazom i nema nikakve regulacije. Slavina je ona klasična sa ulazom hladne vode iz zida
i dve cevi sa gornje strane.
Bio sam ubeđen da je konstrukciona razlika kod gornjih i donjih protočnih bojler samo u
unutrašnjim dužinama cevi za toplu i hladnu vodu. Ali očigledno nije.
Kako naterati ovaj bojler da radi kao gornji prelivni bez nekih većih radova i bez kupovine
novog. Kakva je njegoba konstrukcija?
[ Living Light @ 16.11.2024. 11:42 ] @
Uuuf kako bi taj bojler "Legao" Bordziji sa drugog dela foruma.
On obozava takve "Ufrčkane" probleme.
-------------------------------------------------------------------

Jesi li posle okretanja/ukrstanja cevi koje ulaze u bojler, - posle sve vratio na početno stanje?

Mozda bi produvavanjem bojlera sa komprimovanim vazduhom pomoglo,
ali da se obrati narocita paznja na pritisak, da se bojler ne rascveta ko Kamilica.
[ test1234 @ 16.11.2024. 12:50 ] @
Flanšne sa grejačem i cevima su konstrukciono drugačije rešene za podpultni i nadpultni bojler.

Da bi taj tvoj bojler radio morao bi da nabaviš taj drugi grejač sa flanšnom i cevima za ”gornju” montažu, kako se još zovu. Nije dovoljno samo ukrstiti creva.

Kada se kupuju, ti grejači, trgovci znaju za to i izričito naglašavaju da nije moguće kombinovati.

Imaš na net-u tih slika da vidiš u čemu je razlika.
[ branko tod @ 16.11.2024. 17:28 ] @
test1234
Hvala ti na odgovoru, ali nisam uspeo da nađem slike na kojima bih video razlike.
Isto tako me zbunjuje ovo čudno ponašane slavine.

[Ovu poruku je menjao branko tod dana 16.11.2024. u 18:40 GMT+1]
[ test1234 @ 16.11.2024. 21:23 ] @
Jel imaš montiran sigurnosni ventil na bojleru i koja vrsta slavine je, sa 2 creva ili sa 3 creva i da li je bojler pod pritiskom ili ne.
[ ademare @ 17.11.2024. 10:17 ] @
Tesko da je to bojler sa sigurnosnim ventilom i pod pritiskom . Zato sto ima PVC kazan. Ima onih kuhinjskih takvih ali su kao i kupatilski kazani od celika.

PVC ne bi izdrzao pritisak. Koliko sam shvatio radi se o obicnom klasicnom prelivnom bojleru, koji ljudi u zargonu 99% nazivaju "protocni" iako je protocni nesto drugo.

Jedini pritisak koji izdrzavaju je onaj iz vodovodne instalacije.


Jedino sto je model za montiranje ispod , a treba da vrsi funkciju iznad .
[ branko tod @ 17.11.2024. 15:37 ] @
Citat:
test1234: Jel imaš montiran sigurnosni ventil na bojleru i koja vrsta slavine je, sa 2 creva ili sa 3 creva i da li je bojler pod pritiskom ili ne.


Bojler nije pod pritiskom, slavina ima ulaz hladne vode i prema bojleru idu dve cevi.
Bojler je prelivni, bez pritiska. Zato sam u naslovu i napisao prelivni, protočni, da bih
probao da razjasnim do maksimuma.
Zverao sam po netu i jedina razlika u cuboku gornjeg i donjeg bojlera, je u položaju
grejača i dužini cevi. Bojleri za gornju montažu imaju grejač sa kratkim vratom i on se
nalazi se donju stranu bojlera. Grejač bojlera za donju montažuu ima dugački vrat i u
tom bojleru se koji je ustvari prevunut, grejač je takođe na dnu.
[ branko tod @ 17.11.2024. 15:51 ] @
Grejač donjeg prelivnog bojlera



Grejač gornjeg prelivnog bojlera

[ Living Light @ 17.11.2024. 19:38 ] @
Citat:
branko tod: Grejač bojlera za donju montažuu ima dugački vrat i u
tom bojleru se koji je ustvari prevunut, grejač je takođe na dnu.

A kad takac bojler Okrenes,
grejač nema šanse da bude Skroz potopljen.
Mozda je voda do pola grejača, mozda ni toliko,
[ Living Light @ 17.11.2024. 19:50 ] @
Trenutno (sada) imam rasturen Gorenje Tiki kuhinjski bojler za montazu u Donji kuhinjski element.

Bojler lezi na patosu kuhinje.(kada je montiran.
Grejač muje sa Donje strane a Cevi su mu sa gornje strane.
Kada se montira Ispod sudopere to izgleda ovako povisini gledano.

Slavina je najvišljea,
pa cevi na dole,
pa gornja strana malog bojlera,
bojler,
pa grejač sa donje strane bojlera,

Ee,

Ovo SVE ako okrenem naopačke (za 180°), --- To Ne može da radi.

Novi grejač čeka ugradnju:



[Ovu poruku je menjao Living Light dana 17.11.2024. u 21:02 GMT+1]
[ test1234 @ 18.11.2024. 07:37 ] @
Ako ima sigurnosni ventil, on bi mogao biti uzrok sve te zahebancije.
[ Living Light @ 18.11.2024. 09:25 ] @
[ Java Beograd @ 18.11.2024. 10:07 ] @
Ova slika možda realno odražava situaciju, ali wtf, hladna voda koja je dole, na dnu bojlera nikad se neće zagrejati.
Sonda termostata, koji je gore pored grejača detektovaće da je voda zagrejana na željenu temperaturu, ali džaba ga bilo, zagrejano je samo 1/2 ukupnog kapaciteta bojlera.

Ali, OK, to je samo šematska prdestava.
[ Living Light @ 27.11.2024. 16:26 ] @
Branko,

Opravi li bojler?
Ima li tople vode u kuhinji?

ovaj kod mene ceka da ga sastavim (da montiram grejac) pa da ga ubacim pod sudoperu u kuh. element
[ edi maj @ 08.12.2024. 21:31 ] @
Ne znam šta podrazumijevate pod tim "ukrštanjem cijevi", da li fizičko ukrštanje crijeva na zidu ili šta već, uglavnom crijeva ne trabaju fizički biti ukrštena, desni izvod na bojleru ide na desni izvod česme, lijevi na lijevi. Ukršaju se stvari u odnodu na prethodni bojler, tamo gdje je s bojlera išla plavo crijevo na česmu, sada ide crveno i obrnuto. To je što se tiče crijeva. A što se tiče grijača prethodnici su u pravu, pitanje je da li je grijač u ovom slučaju potpuno uronjen i za pravilno korištenje bi trebalo zamijeniti grijač onim za visokomontažni bojler. Također to što kažete da se svake sedmice zapuši sito na slavini pitanje je da li imate pravo sito. Za prelivne bojlere idu rijetki perlatori bez sita.
[ Living Light @ 09.12.2024. 05:18 ] @
`šta podrazumijevate pod tim "ukrštanjem cijevi" `

PA valjda ce cevi mogu ukrstiti Onda i same Onda,
kada je Bojler spojem sa FLEXIBILNIM cevima na Instalaciju.

Ne mislis valjda da je Branko `Upleo\Umotao\Izuvrteo` cvrste bakarne Cevi,
iLi je ne daj Boze bojler montirao zakrenut za 180*, tako da mu Termostat Gleda u Zid ?!


[ edi maj @ 09.12.2024. 06:51 ] @
Ukrštanje može u bukvalnom smislu značiti to o čemu govoriš, da se fleksi crijeva ukrste ma X, a može i u prenesenom da su zamjenjena mjesta crijevima na česmi u odnosu na prvobitno stanje, bez obzira koji je krajnji rezultat u fizickom smislu, paralelni ili X položaj crijeva.
[ Living Light @ 09.12.2024. 07:09 ] @
NE znam da li Sam dobro ukapirao,

ali

U cemu je razlika kod ova dva nacina:

1) `da se fleksi crijeva ukrste ma X `
2) `da su zamjenjena mjesta crijevima na česmi u odnosu na prvobitno stanje`

Ali ako mislis da SAM Prikljucak bojlera NE Dira,

a

da ZAMENI/Ukrsti na SAMOM Prikljucku na Slavinu\Cesmu?

jesi mozda na tako nesto mislio?
---------------------------

Mislim da sad razumem sta si hteo da kazes/pitas.
[ edi maj @ 09.12.2024. 07:19 ] @
Da. Uglavnom, da ne bunimo covjeka, sto se tice crijeva treba da budu paralelna i logicno je da česma kaplje dok se bojler zagrijava, ne ulazeci u posljedice razlicitih polozaja grijaca, podpultnih i nadpultnih bojlera. Kako vec ranije rekoh, najbolje bi bilo zamjeniti grijac da ne bi bilo neke havarije, u najmanju ruku poplavljene i izvitoperene daske ispod bojlera, ako je smjesten u kuhinjski element.
[ Living Light @ 09.12.2024. 07:40 ] @
@edi,

U pravu Si Zilion %

B r a v o !
[ branko tod @ 09.12.2024. 20:01 ] @
edi maj
Hvala ti što si se uključio u temu sa željom da mi pomognoš. Ja sam potpuno shvatio u čemu je
problem. Jedino rešenje je zamena grejača i cevi koje idu u kompletu, u drugačijoj izvedbi koja
se koristi za gornju montažu. To će se desiti tamo negde posle moga Božića, zbog kojekakvih
drugih gužvi po kući. Bojler i sada radi uz sve one probleme koje sam već naveo u ranijem postu.
Kada se uključi grejanje vruća voda curi drastično više nego kod starog bojlera. Ponekad se javlja
i para na slavini, a kamenca ima jako puno i sito mora da se čisti jednom nedeljno.
Sve te pojave nastaju zbog grejača na vrhu kazana, na gornjem nivou vode.
Creva jesam bukvalno uvrnuo i zamenio im strane na slavini, rezultat imate opisan negde ranije,
što znači da sam napravio X sa crevima. Sve je vraćeno kao što je bilo, hladna voda u kazan ulazi
preko priključka koji je crveno obeležen, dok vruća izlazi na plavom priključku.
[ edi maj @ 09.12.2024. 21:46 ] @
U najmanju ruku bi trebalo zamijeniti taj perlator rjedjim ili ga skroz izbaciti jer zacepljeno sito i bojler koji izbacuje paru nisu dobra kombinacija, a pametno bi bilo i smanjiti termostat na nivo da se ne pojavljuje para, ako termostat tu ima ikakvu funkciju jer je za pretpostaviti da je, sada kada je bojler izvrnut naopacke, sonda ostala u donjoj zoni gdje je stalno hladnija voda koja tesko moze postici temperaturu iskljucivanja obzirom da je grijac u gornjoj zoni. Zato i vise kaplje i pojavljuje sr para

[Ovu poruku je menjao edi maj dana 09.12.2024. u 23:09 GMT+1]
[ branko tod @ 10.12.2024. 14:16 ] @
Dragi edi maj, taj i takvi perlatori na tom mestu stoje već dobrih 40 godina. Menjale su
se slavine, išle malo levo desno po zidu kada su rađeni veliki radovi i uvek je bilo sve
kako valja, ali sa drugim bojlerom. To znači po neka kap vode kada se uključi grejač,
bez pare na slavini i bez kamenca u njoj. Kamenac je ostajao tamo gde mu je mesto,
na dnu kazana odakle sam ga periodično izbacivao.
Kako mi je dopao ovaj bojler možeš da pročitaš negde napred.
Normalno, termostat je smanjen na 2 1/2, što bi trebalo da bude ispod 70°C. Para nije
svakodnevna pojava, ali mi je jasno zato se ponekada javlja kao i kamenac u slavini.
Ali da ebe oca, neću menjati grejač dok mi ne prođe Slava i moj Božić, makar i crkao
i grejač i ceo bojler.
U svakom slučaju, tema na forumu mi je pomogla i direktno i indirektno, test1234 je
dao pravi odgovor, a torumska diskusija širi vidike i pomaže čoveku da nešto nauči i
shvati problem, normalno, ako ima kapacitete za to.