[ eeestablishment @ 21.08.2025. 19:48 ] @
Redovna pojava na našem šetalištu .
Zaletim se biciklom , obično žurim ujutru na posao i na nekoliko mesta moram da kocim .
Leva strana trotoara je za bicikliste , postoji jasan znak na početku i kraju šetališta pa je verovatno zbog toga odradjena u crveno .
Šta vredi , u najvećem broju slučajeva žene ( par ) to ne poštuju pa čak i negoduju kad im od pozadi podviknem MOZE SAMO MALOOOOOOO .
Dodje mi da grunem neku , pa zbog toga i dilema u naslovu LEVU ili DESNU ?

Ako se zabodem u ovu levo hoću li snositi neke posledice u smislu kršenja saobraćajnih propisa ( ipak je ona ta koja se nepravilno kreće ! )
[ @ 21.08.2025. 20:05 ] @
Zakon kaže da pešaci nesmu biti ugroženi ni u kom slučaju čak i kada su u prekršaju. Znači gazi i beži, šalim se.
[ Shadowed @ 21.08.2025. 21:45 ] @
Nemoj da vices, koristi zvono. Neko glasno. Ovo je dosta dobro po tom pitanju: https://www.vector-bikes.com/i...l-kellys-bang-70-mesing-detail
Ako se ne sklanja, idi iza polako i nastavi da zvonis. Vrlo je neprijatno pa ce se verovatno na kraju skloniti.
[ Java Beograd @ 22.08.2025. 07:00 ] @
Nije zvono loše, može i ona trubica, ali ovo je prava stvar. Izuva!

[ B3R1 @ 22.08.2025. 08:48 ] @
Na trenutak sam pomislio da je fotka napravljena u Holandiji, jer ima identican nacin poplocavanja - jarko crveno su biciklisticke staze, sive ploce su na trotoaru za pesake ... :-)

Sta ces, Srbija nije ni Danska ni Holandija, gde su biciklisti normalna pojava u saobracaju vec nekih 100 godina. Ljudi nisu navikli, to je sve. Cak i na Novom Beogradu, gde su jasno oznacenje trake za bicikliste, velikom konturom bicikliste na samoj stazi - ne vredi, ljudi pesace tuda.

Ali na drugoj strani, u centru Beograda imas bicikliste koji sibaju po trotoaru, sto je em protiv zakona i propisa, em sto smetaju pesacima. O onim napastima od e-trotineta da i ne govorimo. Plus Glovo i Wolt - oni cas idu po trotoaru, cas se ukljucuju u saobracaj i izlecu pred kola. I to izlecu vozacima s desne strane.

Tako posmatrano, rezultat je 1:1. :-)

Lek? Pa ovo sto @Java predlaze nije lose - ugradis vuvuzelu, neku zescu.
[ mjanjic @ 22.08.2025. 09:41 ] @
U redu je kad se biciklisti ljude na ovakvo ponašanje pešaka, ali sa druge strane imamo i (možda neke druge) bicikliste koje špartaju relativno velikom brzinom stazama koje su namenjene isključivo za pešake.
Ovde kod mene ranije su povremeno šetale patrole policije, napišu poneku kaznu, mada uglavnom onima koji su tim stazama vozili skutere, i ne kazne ih zbog toga, nego zato što ne nose kacigu.

Kad god neko priupita te bicikliste zašto se voze stazama koje su namenjene isključivo pešacima, odgovor bude: "Kuda ću?"
Dakle, nekoga mrzi da ide ulicom, ponekad je to i malo zaobilazni put, pa zbog toga krši zakon.

O brzinama kojima se klinci kreću na biciklima da ne pišem ovde, pravo je čudo da do sada nije bilo povređenih.
[ B3R1 @ 22.08.2025. 10:12 ] @
Citat:
mjanjic: Kad god neko priupita te bicikliste zašto se voze stazama koje su namenjene isključivo pešacima, odgovor bude: "Kuda ću?"

A ne, to ide ovako:

- Ovo je trotoar, nije za bicikliste.
- Pa gde da vozim?
- Po kolovozu, kao sto kaze i zakon ...
- Vozi TI po kolovozu, junace, ajd da te vidim ...

:-)

SCENA #2
=======

- Pusacima nije mesto u kafanama, ima nas dosta kojima dim smeta ...
- Pa gde cu da pusim?
- Napolju.
- Izadji TI napolje ako ti smeta.

I uvek ono isto: ako ti se ne svidja, a ti ...
[ Shadowed @ 22.08.2025. 10:46 ] @
Citat:
B3R1: Cak i na Novom Beogradu, gde su jasno oznacenje trake za bicikliste


Ovo moze da kaze samo Beogradjanin :D
Kad god dodjem iz Novog Sada, odlepim sa tim stazama (ne trakama, i nije sitnicarenje, postoje obe i drugacije se tretiraju zakonski). Ima gde se jedva vidi da su obelezene, tamo gde se i vidi, non-stop krivudaju a i koliko biciklista ima, niko i ne mari. Postoje i drugi problemi sa njima (milion ivicnjaka i sl.) ali nisu relevantni u ovom slucaju.

Ali tvoja poenta stoji, samo je ngb los primer. U Novom Sadu gde su staze ne samo jasno oznacene nego i odvojene ivicnjakom, gde ima puno biciklista (nsbi je prosle godine objavila, mislim, 12% ucesnika saobracaja), pesaci se i dalje krecu biciklistickim stazama (iako je odmah pored 3-4x siri trotoar) ili izlecu na njih bez gledanja da li nekog uopste ima.

Sto se tice biciklista na trotoarima, naravno da ih ima i naravno da nije ok. Mada, opet mislim da je los primer sa centrom Beograda jer realno, koliko tu biciklista ima :)
Licno, trotoarom idem samo ako je neophodno (zatvoreno kratko parce staze, neko gradiliste, postoji prekid staze, izuzetno prometna ulica a nema b. staze i sl.) i tada se uvek drzim pravila ni na koji nacin ne ometam pesake. Cak i ako ne mogu da prodjem od njih, ne zvonim vec idem njihovom brzinom iza. Eventualno ako bih bas zurio i vidim da necu skoro moci da prodjem, zamolim (ne zvonim) kao sto bih i da sam pesak. Isto to cekujem i od pesaka: ok je da idu stazom ako je trotoar opstruiran ali pri tome da ne ometaju bicikiiste.

Dostavljaci kojecega su posebna prica. Kod njih su normalni izuzetak.


U svakom slucaju, svud ima idiota. Realno, da uzmes bilo koju vecu grupu ljudi, naci ce se medju njima izvestan broj idiota.
[ Shadowed @ 22.08.2025. 10:46 ] @
Citat:
Java Beograd:
Nije zvono loše, može i ona trubica, ali ovo je prava stvar. Izuva!


Ovo je ok za povremeno koriscenje ali je neprakticno stalno nositi.
[ mjanjic @ 22.08.2025. 15:21 ] @
Citat:
B3R1:
SCENA #2
=======

- Pusacima nije mesto u kafanama, ima nas dosta kojima dim smeta ...
- Pa gde cu da pusim?
- Napolju.
- Izadji TI napolje ako ti smeta.

I uvek ono isto: ako ti se ne svidja, a ti ...

Nema ništa gore nego kad stave cigaretu na pikslu i dim ne ide njima u lice, nego nekom od nepušača, i to se baš onako lepo vidi kao da ima ugrađenu navigaciju.
I šta onda ta osoba da kaže tom pušaču, a ovaj kao da ne primećuje na koju stranu ide dim, bar da ponudi da rotiraju mesto sedenja.
Duvanski dim najmanje smeta pušačima ne zato što su navikli, nego njima retko kad ide u oči, uglavnom ide onim drugima koji su u njihovoj blizini.
[ bakara @ 22.08.2025. 18:29 ] @
Pesacko biciklisticka staza nije biciklisticka staza i na njoj si obavezan da se kreces max do 10km/h
ali mozes da koristis kolovoz
[ Nebojsa Milanovic @ 22.08.2025. 18:37 ] @
Kad si pomenuo kolovoz, poslednjih nedelja sam bio nekoliko puta u BG biciklom, što nisam radio od srednje škole. Idem samo kolovozom, ja i munje iz Glovo/kolege :)

Standardna ruta mi je do Hotela YU, tu zastanem, prošetam, odem ili na kej ili slično, svakako sam par sati u okolini.

Ko želi da se upoznamo, da provozamo malo, možemo na Šiš-ćevap ili slično :), neka se javi na PP oko dogovora.
[ Nebojsa Milanovic @ 22.08.2025. 18:49 ] @
Citat:
mjanjic:
Ovde kod mene ranije su povremeno šetale patrole policije, napišu poneku kaznu
Gde je to kod tebe?
[ mjanjic @ 22.08.2025. 20:22 ] @
Čačak, gradskim bedemom su uvek "divljali" biciklisti nekada, a i sada, o gradskom parku da ne pričam.

Gde bi nam bio kraj kad bi svaki grad imao nešto što liči na kej od Univerziteta u Novom Sadu do Štranda, odnosno da postoji staza za trčanje, biciklistička i za pešake.
[ Shadowed @ 22.08.2025. 21:08 ] @
Taj deo je samo 1/3 od cele staze. Da, tu je dobro. Ima i tu mesanja ali nije strasno.
Ono sto sam ja ustanovio je da je dobro da izmedju trotoara i biciklisticke staze postoji bar mala fizicka podela. Recimo, na Futoskom putu gde su pre par godina renovirali, izmedju je samo ~50cm zelene povrsine i gotovo da nema pesaka na stazi.
[ eeestablishment @ 23.08.2025. 11:43 ] @
Citat:
mjanjic:


Gde bi nam bio kraj kad bi svaki grad imao nešto što liči na kej od Univerziteta u Novom Sadu do Štranda, odnosno da postoji staza za trčanje, biciklistička i za pešake.


Gde bi nam bio kraj da i u mnogo čemu drugome ličilmo na Novosađane . . .
[ mjanjic @ 23.08.2025. 16:46 ] @
Zakon su ona vojvođanska naselja, gde je ostavljeno 20-30m između dva reda kuća, pa ima prostora za ulicu, zeleni pojas i trotoar. Ako baš zatreba biciklistička staza, može za 1 metar da se skrati zeleni pojas ili čak da se za bicikle uradi "raster" behaton.
[ Shadowed @ 23.08.2025. 17:53 ] @
Ovo?
OK, reci mi da se zezas :)

[ mjanjic @ 23.08.2025. 18:20 ] @
Ne mora tako, ima lepših varijanti.
I govorim samo o tome kad treba proseći onu zelenu površinu između kuća i ulice u pojedinim vojvođanskim selima i varošicama. Mislim da postoji behaton sa manjim otvorima za travu, tako da se u vožnji ne osećaju neravnine, ali, generalno, može da se uradi pola metra klasična staza i još po pola metra sa svake strane taj raster behaton, čisto zbog mimoilaženja.
Samo onako kao ideja, neki arhitekta ili ko već dao bi svoje mišljenje.
[ eeestablishment @ 25.08.2025. 13:32 ] @
Citat:
bakara:
Pesacko biciklisticka staza nije biciklisticka staza i na njoj si obavezan da se kreces max do 10km/h
ali mozes da koristis kolovoz


Znaci , ako dolazim kolovozom iz ovog pravca ( zelena strelica ) mogu da produzim pravo ( preko mosta ) a mogu i da stanem ( ispred mosta ) pa predjem na suprotnu stranu i koristim pesacko-biciklisticku stazu ?
Sve je stvar mog izbora ?
Mislio sam da me postojanje pesacko-biciklisticke staze obavezuje da je koristim .
[ Shadowed @ 25.08.2025. 14:22 ] @
To nije znak za pesacko-biciklisticku stazu vec za spojene staze (jedna do druge) za bicikiste i pesake i svako je u obavezi da se krece svojom. Posto postoji biciklisticka staza, u obavezi si da se kreces njom, ne kolovozom.
Znak za pesacko-biciklisticku stazu ima pesake iznad bicikla i nema linije izmedju. To je staza namenjena kretanju biciklista i pesaka. Tu vazi ogranicenje brzine na 10km/h. Nije mi poznato ovo sto je bakara rekao da ti je onda izborno da li ces se kretati putem ili tom stazom.
Zakon kaze "Za vožnju bicikla, gde ne postoji posebna staza, odnosno traka, sme da se koristi kolovoz u širini od najviše jedan metar od desne ivice kolovoza, osim na delu puta ispred raskrsnice ili drugog mesta na kome vozilo skreće ulevo, odnosno kada vrši preticanje ili obilaženje."
Medjutim, da li se pesacko-biciklisticka staza smatra posebnom stazom, ne znam. Interesantno je da za LEV stoji konkretno: "Vozač lakog električnog vozila obavezan je da za kretanje koristi biciklističku stazu, pešačko-biciklističku stazu ili biciklističku traku."
[ bakara @ 25.08.2025. 14:30 ] @
Ja evo sad guglam i prvi put vidim da postoji taj drugaciji znak i ne znam koja bi razlika bila izmedju ta dva znaka tacno bila jer oba oznacavaju pesacko-biciklisticku stazu sa ogranicenejem od 10km/h
Davno sma polagao i tada se ovaj znak tako zvao i uvek je bilo ogranicenje 10km/h sto tu ima logike

Citat:
Zakon kaze "Za vožnju bicikla, gde ne postoji posebna staza, odnosno traka, sme da se koristi kolovoz u širini od najviše jedan metar od desne ivice kolovoza, osim na delu puta ispred raskrsnice ili drugog mesta na kome vozilo skreće ulevo, odnosno kada vrši preticanje ili obilaženje."


Upravo tako
pravno gledano u ovom slucaju staza koja se deli sa drugim ucesnicima u saobracaju definitivno se ne moze smatrati posebnom za bicikliste
i u skladu sa tim ne postoji obaveza koriscenja vec samo preporuka.

Tako kaze zakon, sve je jasno
ali ga tumace i okrecu na razne nacine kako kome odgovara.
[ Shadowed @ 25.08.2025. 16:06 ] @
Citat:
bakara: Ja evo sad guglam i prvi put vidim da postoji taj drugaciji znak i ne znam koja bi razlika bila izmedju ta dva znaka tacno bila jer oba oznacavaju pesacko-biciklisticku stazu sa ogranicenejem od 10km/h
Davno sma polagao i tada se ovaj znak tako zvao i uvek je bilo ogranicenje 10km/h sto tu ima logike

Pa, napisao sam koja je razlika. Znak gde su pesak i bicikl jedno pored drugog i ima liniju izmedju su spojene dve staze, bicklisticka i pesacka. To su dve staze, samo nisu fizicki odvojene. Pogledaj prvu sliku koju sam okacio za primer.
Znak gde su jedno iznad drugog je pesacko-biciklisticka. To je jedna staza kojom se krecu i bicklisti i pesaci. Pogledaj drugu sliku koju sam okacio za primer.



[ bakara @ 25.08.2025. 18:12 ] @
Ma razumeo sam te ali u cemu je realna razlika izmedju ta dva znaka?
Ja ne znam, majke mi...

U oba slucaja sa tvojih slika to ne mozes smatrati biciklistickom stazom jer je ona u zakonu jasno definisana kao posebna staza rezervisana samo za bicikliste.

[ Nebojsa Milanovic @ 25.08.2025. 18:34 ] @
Mnogo se bavite znacima a (verovatno) malo vozite :)

Sutra će biti lepo vreme, ko želi u vožnju može da me nađe sutra (utorak) posle 17h oko Hotela YU :)
[ kosmopolita @ 25.08.2025. 18:57 ] @
https://nsbi.org.rs/sr/nakon-v...za-pesacko-biciklisticku-stazu

Na ovom linku pise o tom znaku.
[ Shadowed @ 25.08.2025. 20:41 ] @
Citat:
bakara:
Ma razumeo sam te ali u cemu je realna razlika izmedju ta dva znaka?
Ja ne znam, majke mi...

U oba slucaja sa tvojih slika to ne mozes smatrati biciklistickom stazom jer je ona u zakonu jasno definisana kao posebna staza rezervisana samo za bicikliste.


U prvom slucaju je levo od linije staza rezervisana samo za bicikliste.
[ bakara @ 25.08.2025. 22:29 ] @
Ma pustite šta piše, ja vas lepo pitam u čemu je tačno razlika između onog starog i ovog novog znaka?
Šta je predstavljao stari znak?


Oba znaka označavaju zajedničku stazu sa pešacima

To jedna strana "rezervisana" za bicikliste, onaj ko je biciklista zna da to ne može biti nikako biciklistička staza.

Ili kako biciklisti vole da kažu linija ne predstavlja infrastrukturu.
[ Nemanja @ 25.08.2025. 22:55 ] @
Ne mora da predstavlja infrastrukturu, kao i puna linija na putu. Nije infrastruktura, ali ako je predjes autom dobices kaznu, a ako je dupla puna i jos ponesto.
[ bakara @ 25.08.2025. 23:16 ] @
Nešto si pomešao...

put jeste infrastruktura, puna linija nije
[ Shadowed @ 25.08.2025. 23:56 ] @
Citat:
bakara: Oba znaka označavaju zajedničku stazu sa pešacima

Ne.
[ bakara @ 26.08.2025. 00:29 ] @
Nije valjda

Zar nije „biciklistička staza je put namenjen isključivo za kretanje bicikala"?


Ali se ipak njom krecu i pesaci (u obe situacije)... a tu biciklisti mogu da idu 35km/h i obilaze se medjusobno


Samo promenis izgled znaka i resen problem biciklistickih staza....

Moze zakonodavac da izmisli sta hoce, ali

Naravno da je za ocekivati da ce pesak koji seta takvim putem sa detom, psom ili u vecoj grupi prelaziti tu liniju, to se ne moze zvati "posebnom stazom" kako je definisano u zakonu.
[ MajorFatal @ 26.08.2025. 00:29 ] @
Ponekad na emz-u poželim da postavim dve stvari, jednu veću i jednu manju, i da pitam koja je veća, a koja manja .. i da se čudim šta će odgovoriti ..

Druga je zajednička, moš obilaziš oko pešaka kao oko čunjeva, na prvoj biciklu mora teraš levo, a pešačiš desno, razdvaja ih linija, ako prekršiš pravilo moźe te pregazi bicikla, ili još gore udariš pešaka.
[ bakara @ 26.08.2025. 00:41 ] @
Nece pesak udariti bicikl, ali bicikl hoce udariti u pesaka koji se ispreci...

I sta onda?
naravno bice kriv biciklista, ne postoji druga opcija.
[ MajorFatal @ 26.08.2025. 00:58 ] @
Zavisi od procene sudije verovatno, ako voziš 35 na sat svojom stranom, i iznenada ti se ispreči pešak, na delu rezervisanom za bicikliste, ti padneš, povrediš se, i stane ti pejsmejker, možda može da bude kriv i pešak ..
[ Shadowed @ 26.08.2025. 07:48 ] @
Citat:
bakara: Zar nije „biciklistička staza je put namenjen isključivo za kretanje bicikala"?

I ovde je u prvom slucaju.


Citat:
bakara: Ali se ipak njom krecu i pesaci (u obe situacije)... a tu biciklisti mogu da idu 35km/h i obilaze se medjusobno

Ako pricas o tome da se pesaci krecu biciklistickom stazom protivno zakonu i time negiras postojanje biciklistickih staza, onda one ne bi postojale uopste jer se pesaci SVUDA krecu biciklistickim stazama. Cak i kada su fizicki odvojene od trotoara. Krecu se pesaci i kolovozom. Ne znaci da kolovoz ne postoji.

Biciklisticke staze su definisane zakonom.
Saobracajni znakovi i njihovo znacenje su definisani zakonom.
Ni jedno ni drugo nije definisano ponasanjem ljudi koji krse zakon.
[ bakara @ 26.08.2025. 10:14 ] @
Citat:
Shadowed: Ako pricas o tome da se pesaci krecu biciklistickom stazom protivno zakonu i time negiras postojanje biciklistickih staza, onda one ne bi postojale uopste jer se pesaci SVUDA krecu biciklistickim stazama. Cak i kada su fizicki odvojene od trotoara. Krecu se pesaci i kolovozom. Ne znaci da kolovoz ne postoji.

Nema potrebe da mi objasnjavas da neko ko krsi zakon, krsi zakon, razumem ja to.





Ovaj znak je oduvek oznacavao pesacko biciklisticku stazu

I evo sada sam sa foruma od tebe saznao da su ubacili i ovaj novi znak i time sve dosadasnje pesacko biciklisticke staze proglasili biciklistickim stazama.

Eto to je nenormalno.

[ kosmopolita @ 26.08.2025. 12:11 ] @
https://bicikl.bikegremlin.com/10896/zobs-za-bicikliste/

Na ovom linku daje detaljnije objašnjenje za znake u 9.1.
[ eeestablishment @ 26.08.2025. 17:52 ] @
Da rezimiramo .
Ako je obavezno korišćenje pesacko-biciklisticke staze onda bi postupak bicikliste u ovom slučaju bio sledeci:
--- prilazim mostu vozeći se kolovozom ( desnom stranom )
--- tek tada primećujem sa leve strane znak za pesacko-biciklisticku stazu . Znak je sitan pa ga nije moguće ranije primetiti
--- zaustavljam se , silazim sa bicikle , penjem na trotoar ( sa moje desne strane ) i VRACAM NAZAD 50-ak metara gde postoji pešački prelaz .
--- prelazim kolovoz , pa ponovo napred trotoarom , prema mostu gde je početak pesacko-biciklisticke staze sve vreme gurajući biciklu i glumeći pešaka
--- kad stignem na početak staze ponovo mogu da sedam i teram
Negde grešim ? ( Što se tiče propisa )
[ kosmopolita @ 26.08.2025. 18:37 ] @
Valjda prilaziš do znaka i onda se zaustavljaš na sredini puta i levom rukom pokazuješ da skrećeš levo :)

Odnosno, tako bi trebalo ali ne verujem da je to tako iko ikad uradio.

Kad ima para i prostora prave se da dve trake, kad nema biciklisti se guraju sa pešacima.
[ Shadowed @ 26.08.2025. 20:09 ] @
Citat:
eeestablishment:
Da rezimiramo .
Ako je obavezno korišćenje pesacko-biciklisticke staze onda bi postupak bicikliste u ovom slučaju bio sledeci:

Jos jednom, to nije pesacko-biciklisticka staza. To su pesacka i biciklisticka staza jedna do druge.

Sto se ostalog tice, s obzirom da od pesackog do pocetka mosta ima 90m (manje od 100), da, sto se zakona tice moras se vratiti do pesackog prelaza. Jedino pogresno u napisanom je silazenje sa bicikle. Silazi se sa bicikla.
Da nije puna linija, mogao bi da skrenes levo kao sto je kosmopolita predlozio.
[ MajorFatal @ 27.08.2025. 16:04 ] @
Sve se zna i šta treba i kako treba, nego samo bi trebalo i primeniti ... a ono kad mi nacrtaju po trotoaru ili kolovozu .. mani me ...



[ bakara @ 27.08.2025. 17:14 ] @
Naravno, da bi se nesto zvalo biciklisticka staza trebalo bi biti fizicki odvojeno i bezbedno za bicikliste.

I u zakonu je biciklisticka staza put rezervisan samo za bicikliste.

Tako da zajednickki put sa pesacima odvojen linijom ne bi nikako smelo da se zove biciklistickom stazom.


U nasem zakonu takodje nije definisano kako treba i kojih karakteristika da bude biciklisticka staza, sto je takodje propust.


Ja taj novi znak nisam ni nasao u zobsu on se samo pojavljuje na pojedinim sajtovima kao takav.
[ eeestablishment @ 27.08.2025. 17:21 ] @
200 M. da guram biciklu tamo-amo !
Bolje da je nisu ni pravili ? ( stazu , ne biciklu )
Dobro , svi koji smo već tu prolazili i znamo šta nas čeka a hoćemo da poštujemo propise ne moramo da dolazimo do mosta , već na pešačkom prelazu predjemo na trotoar i guramo do početka staze .
To je onda pešačenje " samo " 100 M.

Treba pomenuti da je izgradnju mosta u potpunosti finansirao veliki srpski dobrotvor Milomir Glavcic pa se po njemu i zove .
Veliko hvala , Kraljevo će biti zauvek zahvalno .



[Ovu poruku je menjao eeestablishment dana 27.08.2025. u 18:41 GMT+1]
[ Shadowed @ 27.08.2025. 20:45 ] @
@bakara, mnoge stvari bi trebalo ali su trenuto takve kakve jesu.
Znakovi inace nisu definisani u zobs-u nego u pravilniku o saobracajnoj signalizaciji.
Znak sa vertikalnom crtom je postojao ranije s tim da se menjao naziv. Do 2017. se zvao „spojene staze za bicikliste i pešake”. Od 2017. ima naziv "staza rezervisana za bicikliste i pešake" i znacenje, citiram, "put po kome se odvojeno kreću biciklisti i pešaci, svako u svojoj stazi". Ovde se vidi da naziv znaka nije u skladu sa znacenjem jer u nazivu imamo stazu u jednini a u znacenju se pominju dve jer kaze svako u svojoj. No, svakako je bitno znacenje a ne naziv. Dakle, to je put na kojem se nalaze dve staze, jedna za bicikliste, jedna za pesake.

Znak za pesacko-biciklisticku stazu (pesaci iznad bicikla) se pojavio 2021, ima naziv "pesacko-biciklisticka staza" i oznacava stazu za kretanje bicikala i pesaka (istom stazom) i za nju vaze pravila kretanja pesacko-biciklistickom stazom iz zobs-a (pre svega ogranicenje na 10km/h).

Znak sa vertikalnom crtom nikada nije oznacavao pesacko-biciklisticku stazu. Stavise, ona je uvedena u zobs kao pojam tek 2018. Zanimljivo je da izmedju 2018. i 2021. nije postojao znak za nju iako je zakonski definisana :)
[ Shadowed @ 27.08.2025. 20:46 ] @
Citat:
eeestablishment:
200 M. da guram biciklu tamo-amo !
Bolje da je nisu ni pravili ? ( stazu , ne biciklu )
Dobro , svi koji smo već tu prolazili i znamo šta nas čeka a hoćemo da poštujemo propise ne moramo da dolazimo do mosta , već na pešačkom prelazu predjemo na trotoar i guramo do početka staze .
To je onda pešačenje " samo " 100 M.

Naravno da ne. U praksi ces preci levo preko pune linije i nastaviti stazom :)
[ bakara @ 28.08.2025. 11:12 ] @
Citat:
Shadowed:
Znak sa vertikalnom crtom je postojao ranije s tim da se menjao naziv. Do 2017. se zvao „spojene staze za bicikliste i pešake”. Od 2017. ima naziv "staza rezervisana za bicikliste i pešake" i znacenje, citiram, "put po kome se odvojeno kreću biciklisti i pešaci, svako u svojoj stazi". Ovde se vidi da naziv znaka nije u skladu sa znacenjem jer u nazivu imamo stazu u jednini a u znacenju se pominju dve jer kaze svako u svojoj. No, svakako je bitno znacenje a ne naziv. Dakle, to je put na kojem se nalaze dve staze, jedna za bicikliste, jedna za pesake.

Razlika izmedju ta dva znaka i realnosti je u stvari samo u toj liniji,
jer fizicki put je i dalje isti, a oni su tim novim znakom svaki trotoar gde je dozvoljeno kretanje biciklista proglasili biciklistickom stazom i ako ona nema fizicke karakteristike da se njome moze voziti brzinama odredjenim za biciklisticku stazu.

Ali to ce se posle u slucaju nezgode pravdati time da nisi prilagodio brzinu uslovima saobracaja.



Citat:
Znak sa vertikalnom crtom nikada nije oznacavao pesacko-biciklisticku stazu. Stavise, ona je uvedena u zobs kao pojam tek 2018. Zanimljivo je da izmedju 2018. i 2021. nije postojao znak za nju iako je zakonski definisana :)


Ja sam polagao 1991 i koliko se secam tada je postajao pojam pesacko biciklisticka staza i znala se jasna razlika izmedju ta dva na polaganju vozackog ispita.

Biciklisticki lobi u srbiji je na jako zalosnom nivou i ne bori se za svoja prava
[ Shadowed @ 28.08.2025. 12:27 ] @
Ovde: http://www.parlament.gov.rs/up.../zakoni/2018/3278-17%20lat.pdf
je zakon o izmeni zobs-a iz 2018. gde kaze:
Citat:
Posle tačke 26) dodaje se tačka 26a) koja glasi:
„26a) pešačko-biciklistička staza je put namenjen za kretanje pešaka i
biciklista,”;


E sad, moguce je da je ranije bilo pa izbaceno pa 2018. dodato ponovo ali najstariji zobs kojem imam pristup je iz 2009. i u njemu se ne pominje.
[ eeestablishment @ 28.08.2025. 13:12 ] @
Citat:
Shadowed:
Citat:
eeestablishment:
200 M. da guram biciklu tamo-amo !
Bolje da je nisu ni pravili ? ( stazu , ne biciklu )
Dobro , svi koji smo već tu prolazili i znamo šta nas čeka a hoćemo da poštujemo propise ne moramo da dolazimo do mosta , već na pešačkom prelazu predjemo na trotoar i guramo do početka staze .
To je onda pešačenje " samo " 100 M.

Naravno da ne. U praksi ces preci levo preko pune linije i nastaviti stazom :)


Ili nastaviti pravo preko mosta pa i dalje .
I u jednom i drugom slučaju krsim propise ?
Zato sam u jednom momentu u temi pitao da li je obavezno korišćenje te staze ili je to stvar mog izbora .
[ Bojan Basic @ 28.08.2025. 23:37 ] @
Citat:
bakara:
Razlika izmedju ta dva znaka i realnosti je u stvari samo u toj liniji,
jer fizicki put je i dalje isti, a oni su tim novim znakom svaki trotoar gde je dozvoljeno kretanje biciklista proglasili biciklistickom stazom i ako ona nema fizicke karakteristike da se njome moze voziti brzinama odredjenim za biciklisticku stazu.

Ali to ce se posle u slucaju nezgode pravdati time da nisi prilagodio brzinu uslovima saobracaja.

Da li to znači da ne priznaješ ni kolovoz ako leva i desna traka nisu odvojene fizičkom preprekom? Ista je i tamo situacija: imaš levu i desnu traku, odvojene su samo iscrtanom linijom — pa je ipak predviđeno da svako vozi onom koja je njemu namenjena (i pritom posledice ako neko vozi pogrešnom trakom mogu da budu čak i znatno gore nego kod biciklista i pešaka). Kako ti ova koncepcija može biti sasvim OK, a toliko uporno odbijaš da prihvatiš stanje gde su pešačka staza i biciklistička staza odvojene isto tako iscrtanom linijom?
[ bakara @ 29.08.2025. 13:55 ] @
Nije isto...

Kolovozna traka je projektovana da izdrži brzinu i dimenzije vozila, dok mnoge „biciklističke staze“ na trotoaru (naročito one dodate naknadno) nemaju fizičke karakteristike koje omogućavaju vožnju brzinom predviđenom za biciklistu. To dovodi do pravne kontradikcije: zakon formalno traži da voziš stazom, a u realnosti ta staza može biti uska, loša, puna ivičnjaka ili pešaka.

To znači da čak i na „biciklističkoj stazi“ ti u praksi ne smeš da voziš 25 km/h ako ispred tebe ide dete od 5 godina na trotinetu.

Zapravo biciklisticka staza nema nikakve standarde predvidjene zakonom.
[ Nebojsa Milanovic @ 29.08.2025. 14:06 ] @
To si odlično rekao i to je razlog što skoro nikada ne idem biciklističkom stazom :(

btw, od poslednjih 5, 4 dana sam išao u NBGD bajsom i nazad, preko 250km sam prešao, što mi je rekord za nekoliko dana :)
[ Turmen @ 29.08.2025. 14:33 ] @
Je l vozio neko od vas Adom vikendom. Staza za bicikliste, na kojoj ljudi šetaju, voze rolere, trče.. Puštaju decu da voze biciklice sa pomoćnim točkićima ili tricikle.

U suštini navikao sam na (ne)kulturu, pa uglavnom rešavam zvoncetom, čisto da obavestim one koji su mi leđima okrenuti da dolazim i da se pomere, gde god. Opisao je bakara problem, u BGu, a verovatno i drugim gradovima su biciklističke staze urađene "pro - forme" tako što su nacrtali deo trotoara, a ljudima je teško da se naviknu da tamo gde su nekad slobodno šetali, sad moraju da se sabiju da bi ostavili metar širine za bicikl.

Kad god mogu naravno, koristim kolovoz, lakše je i brže.

Citat:
btw, od poslednjih 5, 4 dana sam išao u NBGD bajsom i nazad, preko 250km sam prešao, što mi je rekord za nekoliko dana :)


Je l još voziš onaj interesantan bajs sa zupčastim kaišem?
[ Nebojsa Milanovic @ 29.08.2025. 15:48 ] @
Da, imam dva takva praktično ista, jedan je Gudereit Premium Evo, drugi KTM Maranello.

Doduše, oba su malo "čipovana", sedište i još neki dodaci :)

p.s. oba su bez struje naravno
[ eeestablishment @ 30.08.2025. 09:09 ] @
Ovu ( dole ) biciklu sam kupio polovnu i duugo je kod mene . Da li postoji način ( neki broj ili šifra na ramu ) da utvrdim kada je proizvedena . Ciker nalepnicu je dobila u Kraljevu i osim korpe i sedišta ništa drugo nisam menjao . ( Naravno , gume )




[ Shadowed @ 30.08.2025. 10:46 ] @
Sa sajta Colnago-a:
Citat:
How to find the serial number on a Colnago bike?

The serial numbers are usually located under the bottom bracket shell, or by the two rivets on the down tube, under the bottle cage.

In the case of the C64, the serial number is written on a riveted metal plate located under the bottle cage.


Da li to vazi i za stare modele - nemam pojma.
[ bakara @ 30.08.2025. 18:51 ] @
Taj je ram sigurno prefarbavan, nema sanse da je colnago imao ovako ruzne boje, ali mufovi su originalni tako da taj ram verovatno jelste colnago.

a ram je verovatno sa kraja osamdesetih godina jer su se tada vozili takvi.

Broj se obicno nalazi ispod srednjeg pogona, ali stanje nije fabricko pa se pitam sta ces tu da nadjes.

a i slika je losa i sa pogresne strane.
[ Turmen @ 01.09.2025. 09:03 ] @
Citat:
Nebojsa Milanovic:
Da, imam dva takva praktično ista, jedan je Gudereit Premium Evo, drugi KTM Maranello.

Doduše, oba su malo "čipovana", sedište i još neki dodaci :)

p.s. oba su bez struje naravno


Odlično, ozbiljni su to bajsevi.

Ja sam pre par meseci kupio bajs "MuddyFox" nisam čuo za tog proizvođača, ali je lepo napakovan opremom (30 brzina, alu ram, hidraulika, Deore oprema) po pristojnoj ceni. Naravno dodatno sam ga "upgradeovao" nakon kupovine (sedište, gume, urađen servis). Koliko (ne)vozim nekako mi je suludo da na bajs potrošim više od 300 - 400e.

Imam i Scott Hibrida, grom od bajsa, ali zbog tankih guma se oseća svaka rupa i neravnina, što bi se reklo "nije za naše puteve".

MTB mi je pandan SUV automobilima, sporiji je, teži, masivniji, ali udobniji na neravninama i kada se siđe sa asfalta.

[ Java Beograd @ 01.09.2025. 10:26 ] @
Citat:
Turmen:Je l vozio neko od vas Adom vikendom. Staza za bicikliste, na kojoj ljudi šetaju, voze rolere, trče.. Puštaju decu da voze biciklice sa pomoćnim točkićima ili tricikle.

Ja bio, posle duže vremena, upravo prošlog petka popodne, posle posla.

I video problem iz druge perspektive: neverovatan broj idiota vozi bajseve na pešačkoj stazi. WTF!? A biciklistička staza nepunih 3 metara udaljena.
Nemoguće da ne zna, nemoguće da ne vidi šta je čemu namenjeno. Ali, eto ima qrcobolju, tako je u mogućnosti.
Jer: nema nikakvih sankcija, tj. kažnjavanja.

Jbg, debilni smo narod pa to ti je.

[ Turmen @ 01.09.2025. 11:11 ] @
Citat:
Java Beograd: Ja bio, posle duže vremena, upravo prošlog petka popodne, posle posla.

I video problem iz druge perspektive: neverovatan broj idiota vozi bajseve na pešačkoj stazi. WTF!? A biciklistička staza nepunih 3 metara udaljena.
Nemoguće da ne zna, nemoguće da ne vidi šta je čemu namenjeno. Ali, eto ima qrcobolju, tako je u mogućnosti.
Jer: nema nikakvih sankcija, tj. kažnjavanja.

Jbg, debilni smo narod pa to ti je.


I to je tačno. Sećam se da sam tamo neke 2018, 2019, 2020e u bivšoj firmi, dok nije počela kovid pandemija, pa se išlo svaki dan u kancelariju, išao par dana nedeljno biciklom u kancelariju (bio sam lenj da vozim baš svaki dan, plus kad je loše vreme ili kad idem negde dalje posle posla, onda sam išao autom ili busom).

Spustim se preko Banovog Brda do Ade i onda pored Sajma, gradilišta BGH20 do brankovog mosta, pa onda u lift i popnem se do centra.

Vladao je opšti javašluk, biciklisti vozili po delu za pešake, pešaci išli po stazi za bicikle, bilo je parkiranih automobila na stazi za bicikle, viđao sam i entuzijaste koji voze skutere i mopede na biciklističkoj stazi (WTF??!).

Ali jbga nema nikakvih sankcija, pa samim tim ljudi imaju bol u preponama, nego će voziti tamo gde im u datom trenutku odgovara.

Baš me zanima šta se dešava u Amsterdamu kada voziš bajs pešačkom stazom ili pešačiš biciklističkom.

Moj prvi odlazak u Budimpeštu koja je par sati vožnje od BGa je izazvao kulturološki šok, ono jbte ne mogu da verujem, zna se gde treba da idu automobili, zna se gde idu tramvaji, zna se gde su bici staze, čak i u kružnom toku je nacrtano i postoje barijere kojom trakom da voziš ako se isključuješ na prvom, drugom ili trećem izlazu iz kružnog toka.. Zna se red jbte, nije kao u Bangladešu koji od milja zovemo Srbijom.
[ Nebojsa Milanovic @ 01.09.2025. 17:05 ] @
Ovo nije tema za kačenje besmislenih slika, nego tema o stazama i vožnji.

On topic: upravo ponovo krećem biciklom na NBGD, ko želi da se nađemo večeras neka se javi.
[ Shadowed @ 01.09.2025. 22:50 ] @
@Bakara, koji bi, po tvom misljenju, znak trebao biti ovde?
[ mjanjic @ 01.09.2025. 23:08 ] @
Moje mišljenje je da je najbolje da nema nikakvog znaka, onda se i pešaci i biciklisti ponašaju kako treba. Čim staviš neki znak, i jedni i drugi rade suprotno od onog što piše na znaku.

Ovde je sasvim logično da biciklisti koriste traku bližu travi, da bi mogli da "pobegnu" na travu ako im neki pešak iznenada uđu u putanju, jer su brži od pešaka i važnije je njima obezbediti da imaju gde da "pobegnu".
I pešacima je logičnije da se kreću uz ogradu, jer su tako navikli pošto su trotoari inače uz ograde, zgrade, kuće i slično, mogu da se pridrže za ogradu ako izgube ravnotežu (starije uhvati vrtoglavica i sl.).

Kontam da bi i znak upravo tako nalagao, međutim naš narod ima nekako ugrađen mehanizam za teranje inata, pa ako se stavi znak kako bi trebalo, većina iz nekog inata radi suprotno.
[ Shadowed @ 02.09.2025. 00:35 ] @
Moje je iskustvo da, bar sto se pesaka tice, najcesce (ne uvek, naravno) pogresno idu iz nemara. Idu kao zombiji i nemaju pojma gde su. Druga najveca grupa su roditelji sa kolicima jer je cesto udobnije stazom nego trotoarom.
[ Shadowed @ 27.09.2025. 11:02 ] @
Jedno usputno pitanje: ide li neko od vas od Beograda do Panceva (ili obrnuto) biciklom? Koji put predlazete?
[ Nebojsa Milanovic @ 27.09.2025. 20:56 ] @
Kako "ide li neko" kada sam X puta rekao da idem 🤯

Idem starim putem, pančevcem i kroz terazijski tunel na NBGD, opasno jeste i ne preporučujem da se ide tako.
[ ozocko @ 27.09.2025. 21:03 ] @
Eh,
Možda si na ignor listi, kod njega
[ Nebojsa Milanovic @ 28.09.2025. 11:15 ] @
Na ESu nema ignor liste, nego trol troluje i provocira, kao i uvek 🤯
[ bakara @ 28.09.2025. 21:55 ] @
Citat:
Shadowed:
Jedno usputno pitanje: ide li neko od vas od Beograda do Panceva (ili obrnuto) biciklom? Koji put predlazete?


ja sa novog Bgd idem pored kvantasa i pravo preko pupina obilaznicom, i tamo se izadje pravo na pancevacki put.

Ta ruta je verovatno najpopularnija medju biciklistima, i vozi se iskljucivo kolovozom.
Ima saobracaja dosta, ali su siroke kolovozne trake i biciklisti su cesti pa su vozaci navikli na njih i obavezno racunaj na jak vetar jer je ravnica i cistina.

Mana joj je sto je duza od rute koju predlaze Nebojsa za nekih 10km, ja se obicno preko pancevca i pravo kroz centar vratim samo kada se zuri ili kad sam umoran.

Mada sve je to i subjektivno neko ko je sa one strane save nece ici preko pupina i obrnuto jer to ne bi imalo smisla.

Ali to su dve rute, i obe zavrsaavaju na pancevackom putu.

neke trece rute koje bi isle bici stazama izmisljaju samo ljudi koji su jednom u zivotu otisli do panceva, ne preporucujem.
[ Shadowed @ 28.09.2025. 22:33 ] @
Citat:
bakara: Ali to su dve rute, i obe zavrsaavaju na pancevackom putu.

Taj deo mi je zapravo najnezgodniji. U smeru ka Pancevu jos i postoji dobrim delom manji paralelni put. Ali u smeru ka Beogradu ne mozes ici njime jer tamo gde ga nema moras glavnim putem i bio bi u kontra smeru.
Stvarno bi bila super stvar kada bi duz nasipa napravili biciklisticku stazu od Pupinovog mosta do Panceva. To je 20 i kusur km i nije tako velika investicija za BG a mislim da bi se dosta koristila i rekreativno i za put bg<->pa.
[ bakara @ 28.09.2025. 23:05 ] @
Sta ti je tu nezgodno?
[ Shadowed @ 28.09.2025. 23:17 ] @
Voznja veoma prometnim putem. Trudim se da takve situacije izbegnem kad god mogu. Kad nema druge, ok, ali gledam da idem manje prometnim i "sporijim" putevima.
[ bakara @ 29.09.2025. 08:50 ] @
To sam vec napomenuo:
Citat:
bakara:
Ta ruta je verovatno najpopularnija medju biciklistima, i vozi se iskljucivo kolovozom.
Ima saobracaja dosta, ali su siroke kolovozne trake i biciklisti su cesti pa su vozaci navikli na njih


Bas taj pancevacki put je sporiji i manje prometan na celoj ruti.

Beograd ima puno motornog saobracaja i ne mozes da ga izbegnes.

Ako ides preko pupina, ima dosta saobracaja do skretanja za borcu, posle se proredi pa tek tamo ponovo na pancevackom putu ali to je sve zanemarljivo u odnosu na to ako ides kroz centar i pancevacki most.

Slobodno vozi, nikakav strasan saobracaj tamo nema, bitno je samo da se pravilno prestrojavas i znas kako se ponasa biciklista na putu sa tri trake kada desna traka odvaja za desno, a ti nastavljas pravo.


[ Shadowed @ 29.09.2025. 12:39 ] @
OK, videcu. Necu skoro ici nego je nedavno bila situacija da mozda idem pa sam razmisljao o tome.
Hvala na informacijama.
[ ademare @ 29.09.2025. 13:26 ] @
A zar put E-70 Nema do Panceva status Auto Puta ili Moto puta ? Na tim putevima je izricito zabranjena voznja bicikla !

Ne kasnije ono kroz sela gde ima status magistrale, vec tamo gde ima po 3 ili 2 trake u svakom smeru ?
[ mjanjic @ 29.09.2025. 13:58 ] @
Kad pogledam na Google maps, taj E-70 se malo čudno "ponaša", od petlje na Bežanijskoj kosi ka Šidu je E-70, kroz Beograd je E-75 (nekadašnji auto-put), ali ulice Kneza Miloša i Takovska su označene kao E-70 i tako do Pančeva i potom sve do Temišvara i dalje kroz Rumuniju sve do Bukurešta.
Dakle, radi se o oznaci za neki "koridor", koji ne mora celom deonicom imati isti status, recimo proveri da li je kroz Takovsku i Kneza Miloša zabranjen saobraćaj za bicikle.
[ bakara @ 29.09.2025. 14:36 ] @
Citat:
ademare:
A zar put E-70 Nema do Panceva status Auto Puta ili Moto puta ? Na tim putevima je izricito zabranjena voznja bicikla !

Ne kasnije ono kroz sela gde ima status magistrale, vec tamo gde ima po 3 ili 2 trake u svakom smeru ?


Nema ni jedne oznake auto puta, i nema znak zabrane za bickliste, ali na pocetku preko pupina ima pesacko bici staza (o tome smo diskutovali) koja traje nekih 2km i odjednom prestaje.
Ogranicenje je 50km/h i uvek vreba radar za one koji zamisle da su na auto putu.

Tesko da je to auto put...
btw, I j. Gagarina ima 3 trake.

[Ovu poruku je menjao bakara dana 29.09.2025. u 15:46 GMT+1]
[ rafiki @ 29.09.2025. 15:20 ] @
Kakv crni status auto-puta sa ograničenjem na 50km/h?

Pozdrav
[ ademare @ 29.09.2025. 15:36 ] @
Ne radi se o broju traka moze ulica da ima i 8 traka !

Ali ovde se nalazi pun profil 3 + 3 , znaci odvojene su . Ne radi se o ulici sa 6 traka vec o full profilu. Kasnije ima 2 +2 .

Po selima je naravno obican put vec parce Beograd - Pancevo.


Bivsi Auto put na N. Beogradu zvanicno ima status Moto puta !

NIje valjda da i tu neko vozi bicikl ?


Kada je svojevremeno Av imao ideju da se pravi auto put do Rumunje , sto je Rumunija odbila bilo je navedeno Pancevo - Vrsac ?!

Zato sto Beograd - Pancevo vec postoji . Ne mora da se naplacuje. Kao sto se ne naplacuje deonica Ada - Ostruznica koja postoji 50 godina i nece nigde ici dalje.
[ ademare @ 29.09.2025. 16:07 ] @
Evo pogledao sam u zakonu uopste nije vazno ogranicenje koje moze biti razlicito za razlicita vozila !

Moto put - put rezervisan samo za vozila sa motorom . Po novoj nomenklaturi iz 2025. godine imaju oznaku IM !

Beograd - Pancevo Nije IM put vec Iznad !!!

Put je najvise kategorije-Državni putev IA reda

Cela uredba : https://www.paragraf.rs/propis...orizaciji-drzavnih-puteva.html
[ bakara @ 29.09.2025. 17:49 ] @
lepo kazem da nema oznaka za auto put a ni za moto put

https://n1info.rs/biznis/prist...i-ulicu-za-273-miliona-dolara/
[ Shadowed @ 29.09.2025. 19:15 ] @
Uredba o kategorizaciji drzavnih puteva kaze da je put od petlje Kovilovo pa sve do Panceva IM (moto) put, oznaka M6. Put od Pancevackog mosta do rasksnice gde dolazi taj od Kovilova je put IB reda br. 47.
Do 30.4.2024 je sve to bilo IB reda.
[ ademare @ 29.09.2025. 20:13 ] @
To nije "Pancevacki most " vec " Pupinov most" u Zemunu. Pancevacki most je onaj stari drugi.

Ma da izmenili su uredbom kategorizaciju puteva, da li ima znak ili ne to obaraj na sudu za prekrsaje
[ Shadowed @ 29.09.2025. 20:28 ] @
Znam koji je koji, na Pancevacki sam mislio :)
Imas put od Pupinovog mosta koji ide preko petlje Kovilovo i izlazi na Pancevacki put. Od mosta do petlje je IB, od petlje do PA puta i dalje sve do PA je M6.
Isto, od Pancevackog mosta (o tome sam pisao) do tog mesta u Krnjaci gde dolazi obilazni put je IB.

Na slici mozes videti da je boja puta u produzetka oba mosta narandzasta a ovamo gde je M6 je rozikasta.
[ ademare @ 29.09.2025. 20:53 ] @
O.K je to ali kada se pomene Kovilovo nekako je logicnije da se radi o Pupinovom mostu koji je tu u pravcu-nastavku.

Pancevacki nema bas mnogo veze sa Kovilovom, jer kada se pominje Pancevo onda ili ljudi idu u Centar Bg-a preko pancevackog ili u Zemun , NB preko Pupina. Teoretski moze i obrnuto ali ima li neko ko to radi ?

Sem ako je neki "tour de Borca i ritovi "