[ bakiman @ 27.06.2004. 22:01 ] @
Proguglavao sam i proguglavao, ali ne nadjoh ono sto me direktno interesuje...
Znaci interesuje me sledece:

* KS
* o/min
* ccm
* hod klipa
* obrtni momenat
* izlaz jednosmerne struje (V i W)

i ono sto me pored ovoga IZUZETNO interesuje jeste sklop (tj. nacrt) delova ovog motora.

To bi bilo sve sto me interesuje kod ovog agregata (MOTORA, A NE MOTORCIKLA).

Bilo bi lepo da mi ostavite link ka ovim podacima, ili ono sto bih zaista cenio, da mi vi kazete ove detalje sto me interesuju!!

p.s. na tomosovom sajtu nema nista tako (CUDO), na starom sajtu to je bilo, ali se nesecam vrednosti, sada su promenili izgled i sve zivo, pa tog nema.

Hvala i poz.

[Ovu poruku je menjao bakiman dana 29.06.2004. u 01:07 GMT]
[ Milos niks @ 27.06.2004. 23:24 ] @

Prvi sam vlasnik BT50N i uz njega sam dobio brdo literature :) mislim da je bilo nesto i za apn-a , pokusacu da iskopan nesto i da posaljem karakteristike...

pozdrav
[ bakiman @ 28.06.2004. 11:26 ] @
E brate car si ako uspes da iskopas nesto :-)

Samo pazi, meni treba iskljucivo APN6, a ne npr. APN4.

Pozdrav
[ vujke @ 28.06.2004. 12:39 ] @
Razlike su male, osim u sistemu paljenja, 6-ica ima elektronsko. Inace u eksploataciji 4-ka je mnogo izdrzljivija, to moze da ti kaze bilo koji poshtar :)
[ bakiman @ 28.06.2004. 12:52 ] @
Jel si siguran ti u to??? Ja imam APN6 (valjda), samo sto nemam elektronsko paljenje, a imam prinudno hladjenje, i motor je srebrne boje.

OK onda imam APN4. Sto znaci da su tehnicke karakteristike iste na APN4 i APN6.

poz
[ vujke @ 28.06.2004. 21:48 ] @
Imas stariju verziju, koja ima platinsku dugmad. Inace sve 4-ke i 6-ice imaju sistem strujanja vazduha kroz oklop koji pokrece ventilator montiran na magnetima. 15-ica i BT imaju otvoren sistem sa masivnim rebrima za odvodjenje toplote. Jel tebe nesto muci motor ili samo zelis da imas njegove specifikacije? Ja svojevremeno nisam trazio specifikacije nego kljuc 10, 13, cangle, odvrtac i to je sve sto ti treba za generalku na sred ulice. :))
[ bakiman @ 28.06.2004. 23:05 ] @
Ma jok, on savrseno radi, nego sam ga frizirao, pa hocu da znam sta, i koliko sam dobio.

Inace imam platine, sto bi znacilo da, po tvome, imam APN4.

Sto se tice snage i brzine, uradio sam sledece:
* Busen cilinder na 42mm, i stavljen klip od 42mm.
* Glava cilindra spustena za oko 1.5mm.
* Ubacena 5-a brzina.
* Stavljen veci pogonski zubcanik radi vece brzine (snaga je podosta povecana, tako da mi ne treba toliko, pa sam isao na vecu brzinu).

Ovime sam dobio, po mom misljenju jos nekih 30-ak& karakteristika, a ostaje mi jos:
* Da napunim karter spec. smolom i
* Da stavim bolji i jaci karburator.

Predpostavljam da bih sa jos ovim poboljsanjima mogao izvuci 40-ak% karakteristika, sto bih znacilo negde oko 5-6KS i max brzinom od oko 80-90km/h, a uz malo srece i 100km/h NA NIZBRDICI :-)

Ubedjen sam da trenutno ima oko 4-5KS i da mu je max. brzina negde oko 70km/h (ovo ne mogu da tvrdim, jer nemam brzinometar).
Zato mi trebaju ti podaci, da se preracunam, pa da sam siguran 100%


Inace sasija motorcikla nije od APN6, vec od KTM-a. Moja KTM-ova sasija je oko 60kg, pravi old timer (model iz mozda 60-ih, 70-ih), I zubcanik na zadnjem tocku je veci nego na sasiji APN-a. Sve ovo kazuje na to da ovaj motor ne bi izvukao ni 40km/h sa svojim karakteristikama, ali posto sam ga "overclockovao" sada fura ko zmaj.

poz
[ vujke @ 29.06.2004. 09:22 ] @
Ako nisi stavio ojacanu klipnjacu i radilicu ne nadaj se da ces se dugo voziti. Inace to je otprilike jacina T-15 znaci max 90ccm. Ovo govorim iz iskustva. Radio sam to isto sto i ti, ali na sasiji apn4. Inace jedan moj ortak koji se bavi friziranjem je sa klipom L39, poliranjem kanala i drugim zubcanikom ladno isao 110 sa apn-om :))
Ne mora da znaci da je APN4, ima 6-ica sa platinama.
[ Milos niks @ 29.06.2004. 16:49 ] @


inace vozio sam i apn i 15 sticu ali su mnogo bre ruzni (bez uvrede ):)
stavljali smo i radilicu sa tomosovog motora za camce ,toga se secam ,

ako nadem jos nesto poslacu ..

zračno hlajenje
2,5% mešanica goriva
bobnaste zavore
nožni zagon
največja hitrost 49 km/h

Motor enovaljni, dvotaktni, prisilno zračno hlajen
Prostornina motorja 49 cm3
Moč motorja 1,85 kW pri 6000 min-1
Prestavne stopnje 4 (nožne)
Navor 4,02 Nm pri 3500 min-1
Največja hitrost 49 km/h
Rezervoar 5,8 l z rezervo 0,5 l
Poraba goriva 2,2 l/100km
Masa vozila 55 kg
Nosilnost 150 kg
Hod amortizerjev sprednji 70 mm, zadnji 56 mm


[ Milos niks @ 29.06.2004. 16:54 ] @
evo i za mog bt-a nesto sa neta isto


http://twowheelers.tripod.com/TBT50.html

ali nazalost nigde nema detaljan nacrt masine .... ima za automatika nesto i...
[ bakiman @ 29.06.2004. 21:11 ] @
@vujke

Ja ovako vozim vec oko 3god. (efektivno) i super radi.
Reci tvom drugu da je CAR.

@milos niks

Ma brate jesu ruzni, nisi citao moj post! Ja imam motor APN6 (4), ali sasija mi je od KTM-a. -bez uvrede-

Inace hvala ti puno za ove podatke!!! Ovaj tvoj BT50 je extra. Bas mi se svidja.
[ vujke @ 29.06.2004. 21:27 ] @
Mozes da mu roknes karburator od 15-ice, ili jos bolje od ATX-a. Mi smo jedanput rucno preradili difuzor i diznu na obicnom bingo karburatoru, na jednoj masini sa L42, bez ikakvih ojacanja. Probali smo ga, vrteo se na 10 000 RPM dok nije pukla klipnjaca :)))
[ bakiman @ 29.06.2004. 21:35 ] @
Eeeeeee vidi ti to...

Evo ga link sa svim modelima (osnovnim karakteristikama) TOMOSA:

http://www.tomos.si/arhivTomosovihMopedov.asp

Haha, svaka ti cast!!! Vi to ocete da se okrece brze od formule (bukvalno)?! E pa nece da bidne. Pa ja sam i planirao da mu roknem neki jaci karburator.

Samo ne znam koji, videcu, dal od ATX il CTX (zavisi koji se poklapa).
Bilo bi extra kada bi ubacio od CTX-a, jer je on za jacu masinu.

SAMO MI RECI KAKO SI USPEO DA IZRACUNAS O/MIN???!!!

Ili pak KAKO BIH JA UGRADIO OBRTOMETAR?

poz
[ vujke @ 30.06.2004. 09:42 ] @
:) obrtomer je bio preradjen od suzuki 125ccm

Inace ta masina je sluzila da isprobamo modifikovanu smesu, ali smo malo preterali :)
[ bakiman @ 30.06.2004. 12:03 ] @
E brate vujke, uredu je to sto si ti preradio/kupio obrtomer. To mogu i ja (da ga kupim),

ALI gde da ga prikljucim???

Pazi sada ovo, izvalio sam da znas da sklapas racunare, pa bi bio od velike koristi da posetis i ovu MOJU temu:

http://www.elitesecurity.org/poruka/378159

pozdrav
[ vujke @ 30.06.2004. 22:52 ] @
Obrtomer nije bio namenjen za stalnu upotrebu, vec je privremeno montiran tako sto je skinut oklop i ventilator, tako da je uz dosta prepravki prikazen na radilicu sa leve strane, tamo kod magneta. Sluzio je samo da vidimo koliko se dobija obrtaja promenom odnosa u smesi i nista vise. Ako mislis da to montiras da bi ga furao za stalno onda ga marni sa nekog BT-a, podrazumeva se da znas da uradis generalku canglama, tako da ti skidanje obtrtomera za 20s nece predstavljati problem )) Mala sala. Kupi obrtomer, a oko montiranja moras da improvizujes.

Sto se tice teme o sklapanju racunara, ljudi su ti vec rekli ono sto treba, nemam trenutno mnogo da dodam.

Pozdrav.
[ bakiman @ 02.03.2005. 20:43 ] @
Evo mene posle dužeg vremena...

Saznao sam detaljno karakteristike ovog motora na gorepomenuti sajt, a i sa Tomos.si

Dakle fabrički 2.5KS@6000

Pošto solidno poznajem fiziku uz pomoć formula sam izračunao sledeće:

za 12sec prolazim 100m u 100tom metru mi je brzina bila ~65km/h -4ta srednji gas.
Proporciom sam računao nešto, međutim rezultat je too_good_to_be_true, pa sam ih prihvatio s rezervom...

Od smole sam odustao...

Hoću da uradim još sledeće:
da proširim usisni i izduvni ventil, naravno i da ih ispoliram.
Rešio sam da ubicim Bing 18mm sa podešavanjem vazduha.

Sada ima oko 6-7KS i oko 8000rpm. Dakle planiram da nabacim 100km/h, 8-9KS i 10000rpm

To bi bio plafon, ostalo će biti vizuelno friziranje

PS A kolika je razlika rpm-a u mešavini?
[ Horvat I @ 02.03.2005. 21:37 ] @
Umesto binga stavi Delorto.Dok sam vozio 15ku samo ovom zamenom sam postogao mnooogo bolje rezultate.Posle su sledile ostale prerade
[ simor @ 08.07.2006. 19:53 ] @
Mozda je malo off, ali pogledao sam tomos.si sajt i nigde nisam video da se pominju motori za camac?

Da li ih tomos jos uvek proizvodi ili ne? I ako moze neko predstavnistvo u Srbiji?

Znam neke tomos "cetvorke" za camac stare i preko 40 godina koje jos uvek rade ko sat...
[ bakiman @ 07.08.2006. 02:30 ] @
Au ala je ovo bilo davnoo...

evo malo refresha:

Danas iznenada mi je motor posustajao, i na kraju potpuno BLOKIRAO! Da li je dotrajao klip ili je mnogo friziran (još ranije mi se iskrivila malo radilica, tako da magnet ide "levo-desno" za dobrih 3-4mm!).

Da ne širim priču, evo šta je bilo: Ustanovim da je klip blokirao u cilindru zajedno sa osiguračem, odnosno osigurač je izazvao blokiranje jer se sad nalazi između klipa i mesa cilindra.

Kako da izvučem cilinder napolje?!

Pa da zamenim klip i onu osovinicu ukoliko je samo to zeznuto i eventualno da odnesem cilinder na preciznu mehaniku da ga malo izbruse, da se skine sigurno velika ogrebotina, napominjem da sada cilinder ima prečnik 42mm (original 38), a verovatno ce sad ici na 43mm, ne znam samo da li bi izdržalo njegovo preostalo meso buduće eksplozije.

Da li je moguće da se stavi neki cilinder, sa pratećim delovima, koji ima velika rebra, odnosno koji nisu pravljeni za prinudno hlađenje, tipa E90, CTX80...? I da li bi smeo to da radim, a da ne menjam klipnjaču i radilicu, jer ako to menjam, onda bolje da kupim drugi agregat, zar ne?

Pozz
[ ilkebgd @ 07.08.2006. 08:57 ] @
Au bre ljudi, evo mala pomoć od bicikliste. :) pa vi što nemate brzinomer stavite mu brzinomer od bicikla, kosta oko 500 dinara, a može da meri brzine do 200, a neki i do 300 km/h! a vi ne verujem da će te sa bilo kakvim friziranjem to premašiti haha! :) moj komšija je stavio na tomosa brzinomer za bicikl i boli ga uvo. samo morate da mu ukucate tačan obim vašeg točka, znači prečnik točka (što verovatno znate, samo preračunajte iz inča u cm, inč je 2,54 cm) pa puta pi (3,1415) i meriće vam tačno i to pokazuje i decimale... plus što ima i druge funkcije, sat,vreme trajanja vožnje, maksimalna brzina, prosečna brzina, ukupna predjena kilometraža i kilometraža od resetovanja do resetovanja (kao na kolima). maksimalna brzina ostaje automatski memorisana pa će te onda moći da budete ponosni na sebe i friziranje kao i da pokušate da oborite rekord :)
[ bakiman @ 07.08.2006. 12:37 ] @
Ja sam to hteo da stavim, ali mi je serviser za bicikle iz kraja tražio 1200din za brzinomer, ja reko: Hvala, doviđenja.
[ ilkebgd @ 07.08.2006. 14:51 ] @
Ma uzmi slobodno kineski brzinomer (ja sam ga uporedjivao sa nemačkim i pokazuje potpuno iste vrednosti, znači tačan je) imaš ga za 400-500 dinara, možda i jeftinije, amožeš sam da ga staviš ne treba ti serviser... :)
[ Gavrilo ubica @ 05.04.2007. 19:38 ] @
atx prodaj sto pre,ako ne zelis da vecno opijas mirisom benzina i lakiras nokte uljem...